wystarczy żę tylko założysz sprawny przyśpieszacz i dobrze ustawisz zapłon to bryka odrazu zacznie się słuchać . pozdrawiam .
witam . przyspieszacz zapłonu powinien być szczelny do wymiany.
Zostaw zielony w spokoju (na obecną chwilę) bo raczej masz większy problem. Objawy wskazują na późny zapłon lub niesprawne wtryskiwacze. Żeby nie narobić sobie biedy najpierw sprawdź rozrząd bo pewnie nigdy nie wymieniany i pewnie pasek przeskoczył. Nie męcz tego silnika bo jak przeskoczy dalej to głowica do roboty. Ten dynks z zielonym kabelkiem to...
Niema innego dodatkowego urządzenia sterującego? Z czego komputer wylicza kąt wyprzedzenia?» http://obrazki.elektroda.pl/1620862400_1... Znalazłem coś takiego na googlach czy to o to chodzi?
Witam w moim Audi 100 2,3 5 cylindrów nie pracuje przyspieszacz zapłonu. I mam pytanie czy czy ma ktoś może schemat takiego układu zapłonowego, komputer to Bosch 0227 400 134. a jeśli nie schemat to z jakich czujników komputer oblicza kąt wyprzedzenia i czy ma na to wpływ przepływomierz w wtryskiwaczu mechanicznym? Do cewki zapłonowej przychodzą 4 kable...
Cześć, patrzyłem: pompa wtryskowa jest ta sama, zawory takie same. Silnik jest ten sam co w mocniejszej wersji. Różnica tylko tyle, że jest i nie ma turbiny lub turbo jest jeszcze ze zmienną geometrią. Ale nie chcę przedłużyć Atego. Co widać, to podobnie jak w Volkswagenie — różny osprzęt, różne moce, silnik ten sam. Więc powracamy do tematu: fakt,...
Wygląda na to że przyspieszacz zapłonu nie działa.
Przedostatnie zdjęcie to immo. Musisz je usunąc. Pod nim jest zaworek odcinający paliwo, trzeba podać na niego plusa żeby zapalił. Ostatnie zdjęcie to prawdopodobnie elektryczny przyspieszacz zapłonu ale pewności nie mam. Na niego trzeba podać plusa żeby parę chwil po odpaleniu opóźnił zapłon do normalnej pracy. Resztę można sobie odpuścić bo czy działa...
ej ej, a tam nie był przyspieszacz z kompensacją? Dwie membramy i dwa wężyki.
Co z tego że ustawisz sobie 10 stopni na wolnych obrotach. W aparacie jest przyspieszacz zapłonu działający na siłę odśrodkową. Wyprzedzenie zapłonu zależy od obrotów i użytych sprężyn ,masy ciężarków (te raczej są stałe, ale sprężyny już wyciągają się z czasem). Chcesz ustawić w punk kup lampę stroboskopową zaznacz na wale białą kreską 10 stopni przed...
załóż woskowy od innego auta. może z jakiegoś starszego peugota lub cytrynki
Lekko przestawiłem zapłon , zwiększyłem lekko dawke paliwa i silnik chodzi . wolnych obrotów nie miał , bo zaciął się przyspieszacz zapłonu
Tak. Praca zaworku sterującego podciśnieniowo przyspieszaczem zapłonu jest poprawna. Na biegu jałowym podciśnienie z silnika jest zamknięte przez zaworek a przyspieszacz zapłonu jest otwarty do atmosfery. Po dodaniu gazu podciśnienie pojawia się w rurce przyspieszacza.
A może przyspieszacz zapłonu nie pracuje
witam!!! po pierwsze uno 1.0 będzie tyle palił w mieście na krótkich odcinkach jazdy to znaczy do pracy i z powrotem. Po drugie wymienił bym przyspieszacz zapłonu podciśnieniowy - to ta satelitka na aparacie zapłonowym . a po trzecie wyczyścił kopułkę od aparatu zapłonowego i sprawdził bym stan świec i kabli wysokiego napięcia.
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
[url=http://www.republika.pl/digitech/12... powinieneś znaleźć chociaż troche tego czego czego szukasz.
Sprawdź podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu w aparacie zapłonowym. Możliwe jest złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Jak odpala na zimnym silniku?
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa.
dzięki za linki.... mam pytanie... bo w tej jednej książce są opisane silniki i tam brakuje tego silnika 1.7D... nie ma ktoś tego czasem??? byłbym wdzięczny... bo tam jest opisany przyspieszacz zapłonu i świece żarowe..... jeśli by się dało to prosiłbym o ten kawałek....;)
Ja w swoim golfiku wczoraj zaobserwowałem taką rzecz: gdy pojechałem go zatankować i zgasiłem go na stacji benzynowej to znowu nie chciał mi odpalić więc się wkurzyłem i przestawiłem mu zapłon (przyspieszyłem ) i problem się rozwiązał od tamtej pory pali mi za każdym razem. jestem pewien że mam uszkodzony przyspieszacz zapłonu. A rozwiązanie jest banalne...
Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie w kolektorze a kiedy wciskasz "pełny gaz" to podciśnienie spada i zapłon jest cofany(przydałby się czujnik podciśnienia)? Bynajmniej. Zależność jest odwrotna - im większe obroty tym większe wyprzedzenie...
Pompkę można pominąć ale to znowu zależy jaka jest pompa wtryskowa bo różne montowali. Generalnie jest po to żeby więcej mocy miał. Na próbę (jak będzie ciepły żebyś nie miał problemu z odpaleniem) możesz ją ominąć. Niemniej jednak przyczyna jest pewnie w małej kompresji (luzy zaworowe, zużycie, lipny olej) a i pewnie trzeba ustawić kąt wtrysku (potocznie...
ktoś tu wspomniał o dolnym kole rozrządu-i ja tak obstawiam,wypracował się klin na nim co spowodowało przesunięcie rozrządu no i zapłonu.jeśli po wyciągnięciu przyspieszacza zapłonu praca silnika staje się równiejsza to na 90% to będzie to,ale pewności nabierzesz po demontarzu tegoż koła.
Witam! Mam taki problem - w Golfie II (gaźnik Pierburg 2E, ssanie wodne-bimetal) po przekreceniu kluczyka na stop, silnik próbuje przez chwile dalej chodzić...Prychnie, pierdnie i dopiero zgasnie. Samochód również duzo mi pali, a spaliny sa gryzące. Auto np jadąc ok 60-70 km i depnięcie na trzecim biegu na maxa - idzie, ale tak jakby chciało a nie mógło...
Ok, rozumiem. Czyli ustawimy 4,5° po OT. Myślę, że temat rozwiązany. Dziękuje serdecznie za okazana pomoc. Chciałbym tylko jeszcze wyjaśnić, że kilka miesięcy temu remontowaliśmy silnik OM402 zabudowany w autobusie Setra 211HD i tam był kąt zapłonu 7° przed OT, silnik OM442 jest mocno podobny, z tym że posiada już edc i wtrysk sterujący oraz dwa czujniki...
O ile dobrze myślę, to układ cewki wysokiego napięcia na pierwotnym jest zwarte (płynie prąd), a dopiero w momencie wysterowania zapłonu (elektroniczny lub podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu) pierwotne jest rozwierane i dochodzi do przepięcia i mamy zapłon. Proponuję sprawdzić napięcie na cewce (i samą cewkę) przewody od cewki do kopułki (wyzwalające...
Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie...
oj kolego michal__ nie kumasz to o czym mówisz jest ok ale na pompie jest jeszcze przyspieszacz zapłonu w starych samochodach była linka do kabiny i się wyciągało "ssanie" chociaż ssaniem to wcale nie jest w dieslu w nowszych jest to realizowane przez termostaty różnej maści, siłowniki elektrotermiczne itd żeby działało automatycznie jeśli to działa...
co do przebiegu jestem pewien samochód kupiony od wujka który o niego dbał i miał go nowego. Przyspieszacz również działa. Podczas ustawiania zapłonu przy wyciągniętym przyspieszaczu wartość się zwiększała. Ostatnio zauważyłem iż trochę oleju pali, wiec może jednak przez pierścienie.
szukam od 2 dni na forach i wkoncu postanowilem zapytac o to na forum. Chodzi o kąt zapłonu jak go ustawić tak w domowych warunkach. Rok temu, wymienialem uszczelke pod glowica, zdejmowalem rozrzad i sie zmienil kat. Wtedy szukalem dlugo i znalazlem ustawienia, natomiast teraz po roku jazdy wydaje mi sie,ze jednak troche jest nie tak. Samochod tak przy...
Witam mam problem z moim fiatem uno a bowiem przyczyna jest taka ze jak jedzie na lub stoi zimnym silniku jest ok a jak się nagrzeje to lubi zakołysać silnikiem i zgasnąć ale tylko na postoju i strasznie ciężko go odpalić a wręcz nie możliwe,jak ostygnie pali na raz, byłem już z nim u mechanika coś tam pogrzebał zabrał swoje kasę i oddał auto tylko...
Zastanawiam sie czy nadszedł kres jazdy moim kancikiem :( ...Ale od początku... od pewnego czasu w trakcie jazdy zauważyłem, ze w momencie naciskania pedału przyspieszenia zaczyna szarpac - auto zamiast przyspieszac robi "kangurki" słychać przy tym "parskniecia" .Problem zaczął sie pogłębiać.Napiszę co zrobiłem. Na pierwszy ogień sprawdziłem obwód zapłonu...
Kolego żaden tajemniczy układ mam go ze strony zaplon.pl.tl nie wkleję linka bo mam w tej chwili prawie zero neta jest to układ CDI tyrystorowy rozbudowany o układ kształtowania impulsów oraz przyspieszacz tranzystorowy.
Witam Przeglądałem wiele tematów ale nic na ten temat nie mogę znaleźć. Problem wygląda następująco: Jest problem z zapaleniem, a jak już chwile pochodzi to z powrotem gaście. Objawy wskazywały by na problem z zapłonem, ale wszystko było sprawdzone. Zostały wymienione kable zapłonowe, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa, ciśnieniowy przyspieszacz zapłonu...
pilnie poszukuje przyspieszacza zaplonu do owego Clio; moze byc nawet razem z aparatem zaplonowym. jest on firmy D... (nie pamietam calej nazwy:/ ale tylko jedna jest firma na D produkujaca te przyspieszacze, wiec jesli ktos posiada bedzie wiedzial)
Ale autor tematu napisał , że ustawił na 3mm. przed GMP. W ogóle to powinien sprawdzić przyspieszacz odśrodkowy, bo może on szwankuje i sobie lata jak chce. Nawet przy iskrze po GMP motocykl powinien zapalić. Zresztą z tego co pamiętam to ten regulator właśnie do tego służył - opóźnienia zapłonu przy rozruchu.
założyłem do mojego golfa Mk2 rocznik '87 (po przejściówce) licznik z MFA. Po podłączeniu prawie wszystkiego (bez czujników temperatury bo ich jeszcze nie mam) mam problem ze wskazaniami spalania .. na zimnym silniku-po uruchomieniu pokazuje jeszcze jakieś sensowne spalanie (4 l /100km -wiem ze i tak za małe ) ale po chwili spada do 0. Samochód ma zamontowany...
witam. powodow moze byc wiele ale sugerujes sprawdzenie: 1. silnik krokowy (nie zawsze jest to silnik:)) 2. przesuniecie kata zaplonu. 3. nie wiem czy jest czujnik stukowy - ale jezeli jest to tez trzeba sprawdzic. ... oczywiscie moze byc duzo wiecej problemow (swiece, filtr....) ale to jest jakby podstawa. pzdr. wmr silnik krokowy jest po przeczyszczeniu...
STR-12 to JEST moduł przyspieszacza zapłonu, produkowany przez firmę Digitech z Będzina. Google Twoim pasterzem... :D
Jest to czujnik od przyspieszacza zapłonu na pompie. U Ciebie w tym roczniku nie potrzebny i dlatego brak instalacji,zdjęcie drugie to nie wiem bo słabo widać zapodaj lepsze foto,trzecie foto to wtyczka od czujnika którego nie masz a powinien on się znajdować w filtrze paliwa wkrecony od spodu w miejsce białej zaślepki. Jest to czujnik wody w paliwie....
Myślę że z częściami będzie duży problem, mam gdzieś instrukcje serwisową do tych silników w języku angielskim. Jeżeli jesteś zainteresowany, to poszukam. A masz jakis pomysl, ktore miejsce przyjac jako wyjsciowy punkt do ustawienia zaplonu? Co do instrukcji to jesli bys mial instrukcje do tych starych tecumeshow to super. Bo ja w sumie mam pdf.a do...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
Gaszenie masz odłączone od instalacji? Interlock działa prawidłowo (dioda i czujniki biegu jałowego, stopki bocznej)? Dysponujesz innym schematem? Ten jest nieczytelny i wydaje mi się że posiada błędy. Czy moduł nie potrzebuje zasilania z akumulatora do pracy przyśpieszacza zapłonu? Jeśli w.w. czynniki nie są przyczyną problemów, to stawiam na uszkodzony...
Witam. Kupiłem Forda Escorta 1.8 D, przez zimę odpalał z wielkim trudem. Odkryłem, że nie działał przyspieszacz zapłonu, był zablokowany śrubą regulacyjną w jednym położeniu. Są tam dwie śruby regulacyjne, czy ktoś wie jak to się ustawia?
sprawdz jakie mam wyprzedzenie ten kadet fabryczne zapal go podłącz stroboskop ustaw na ta wartosc jaka podaje producent i zapłon ustawiony a o odłączaniu przyspieszacza niewiem nic ja zawsze robie tak jak napisałem sprawdzam przy 600 rmp i gra ale jak juz dojdziesz jak wyłączyc przyspieszacz to napisz chetnie sprawdze czy od zawsze zle ustawiam zapłony:]...
99% usterek czujnika halla w tym modelu objawia się tym, że rozgrzany silnik gasnie i nie daje się uruchomić do ostudzenia. W starych aparatach zaś urywały się przewody idące do halla na wskutek ruchów płyty nośnej która zaś była poruszana podciśnieniowym przyśpieszaczem kąta zapłonu.
Witam, sprawdź ustawienie rozrządu, początek kąta wtrysku paliwa oraz przyspieszacz zapłonu. Pozdrawiam.
Widocznie nie musi, skoro nie dochodzi. Przyspieszacz "zapłonu" masz mechaniczny, po drugiej stronie pompy, sterowany albo cięgnem z kabiny, albo termostatem woskowym.
Zamień przewody od impulsatora, domyślam się że są tam dwa przewody. W 4T musi być pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny żeby układ przyśpieszacza działał prawidłowo.
podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu pompa przyspieszacz przyspieszacz internetu
termostat naprawa mercedes aktualizacja nawigacji kleić fornir gorąco
mikrokomputer cobra1 lampi choinkowe
Kontrolka akumulatora, gaśnięcie silnika po rozgrzaniu – alternator, ładowanie, diagnostyka Kondensatory KSF (styrofleksowe, polistyrenowe) – zastosowania, właściwości, zamienniki