Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Mimo wszystko alternator podobnie jak każdy generator prądu wytwarza prąd. To, że natężenie prądu pobieranego z alternatora zależy w pewnym stopniu od liczby włączonych odbiorników to zrozumiałe.
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
Kolego sprawdzałeś napięcia we wtyczce regulatora w ogóle? Tddi i TDci regulatory nie są zamienne. Poza tym pomierz prąd pobierany z alternatora, bo możesz go przekraczać na wolnych obrotach. Nie mierzyłem, a powiedz mi jak to zrobić? po prostu odpiąć kostkę i z wtyczki regulatora powinienem mieć napięcie? Jakie powinno być prawidłowe? I jaki jest...
Witam, po sprawdzeniu miernikiem cegowym pobiera prąd ponad 4A na przewodzie zasilającym idącym od alternatora przez rozrusznik do akumulatora, i jest jak przedtem że po kilku godzinach nagle pobiera prąd. Po odpięciu kabla alternatora na 3 dni prądu nie pobierała, wymieniłem alternator na inny i dalej to samo. OBD pokazał błąd czujnika poziomu paliwa...
Podtrzymać? A co pobiera z niego prąd i ile pobiera? Alternator samochodowy zaprojektowano do dużo większych mocy i wysokich obrotów, ma przy tym kiepską sprawność, dlatego nie jest to dobry wybór do roweru.
Zdaje sobie sprawę z oporów tarcia i strat energii z tym związanych. Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Zdaje się, że nie rozumiesz skąd bierze się prąd w alternatorze i że opory tarcia można pominąć bo nie one są najważniejsze. nie chce tym generatorem zasilać całego...
Jaki jest prąd pobierany z alternatora? Od tego się zaczyna!
Się sprawdza jaki jest prąd pobierany z alternatora, czy coś go nie przeciąża.
To sprawdź jaki jest prąd pobierany z alternatora,ewentualnie zakładasz za słaby-45A ( z zieloną naklejką)
To prawidłowy prąd pobierany przez alternator.P
Dominik, Ty masz coś nie tak z autem, może akumulatorem, jak poczytałem starsze posty, mam wrażenie, jakby alternator cały czas musiał mocno doładowywać aku. Weź i obadaj prąd pobierany z alternatora a potem zmierz prąd na akumulatorze.
Co do prądu pobieranego z alternatora nie wiem jak to zmierzyć może podpowiecie. Do pomiaru używamy cęgów pomiarowych prądu stałego.
Jak obciążysz alternator większym prądem, niż może wyprodukować, to akumulator będzie niedoładowany. Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Tak.
Mam podobny problem. Przy podłączonym regulatorze napięcia jest pobór prądu. Regulator nowy. Może ktoś wie dlaczego.
napięcie na wolnych obrotach bez odbiorników wacha sie w przedziale 14,1-14,35v Pomierz wtedy prąd pobierany z alternatora. To jest podstawa czegokolwiek.
Z własnego doświadczenia wiem, że sportowy wydech w seryjnym silniku nic nie daje. No może w głowie mi przybyło z 20 koni. Stożek też nic nie daje. Zmieniłem z powrotem na serię. Jednak producent ma więcej racji niż użytkownik golfa z przyciemnionymi szybami. Nawet o dziwo diody nie dały więcej mocy, a przecież pobierają mniej prądu i nie obciążają...
Nie wiem chyba mnie nie rozumiecie, ale Tak jak pisałem pękł pasek w trasie, założyłem nowy i na kole wału korbowego zaczeła przeskakiwać mocna iskra, ktoś na forum sugierował że koło się rozwulkanizowało, ale teraz tej iskry już nie ma, co do alternatora, to po odpięciu aku na pracującym silniku nie ma prawa zgasnąc ponieważ prąd pobiera z alternatora,...
Nie ośmieszaj się już kolego vodiczka i najlepiej w ogóle nie zabieraj głosu w tym dziale forum. Co mają wspólnego motocyklowe prądnice z samochodowymi alternatorami? alternatory samoograniczają maksymalny prąd pobierany z alernatora Taa, do nawet 180A w zależności od modelu alternatora. Pokaż mi akumulator który to wytrzyma. Alternatory z resztą też...
Witam. Mam dwa pytania dotyczące pracy alternatora, ponieważ nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem literaturę, a myślę też, że wielu osobom może przydać się taki wpis :) 1) Charakterystyka prądowo-prędkościowa (inaczej obciążeniowa) alternatora. Jaki prędkość obrotowa ma wpływ na prąd wyjściowy? Moim zdaniem żaden. Istotne jest aby prędkość alternatora...
Alternator + regulator napięcia utrzymują w instalacji elektrycznej (przy zapalonym silniku :twisted:) stałe napięcie o wartości 14,3-14,4V. Zatem o ile prąd pobierany z alternatora jest mniejszy od wartości którą alternator może dać (przy danych obrotach) wszystko jest w porządku.
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Silniki w samochodach na biegu jałowym nieobciążone ledwo się mieszczą w normach emisji spalin, a jak jeszcze będzie duży prąd pobierany z alternatora to będą mocno kopcić i zapychać katalizatory/DPF-y. Stąd zakaz pozostawiania uruchomionego silnika w samochodzie na postoju.
Sprawdź Kolego, jaki jest łączny prąd pobierany z alternatora na przewodzie B+ i wtedy będzie można dalej szukać usterki. Tylko czasem nie przerywaj obwodu B+ podczas pracy silnika, może to zniszczyć alternator. Jeżeli nie dysponujesz właściwym przyrządem, to udaj się na pomiar do elektromechanika.
No właśnie, gdy się nie wzbudzi. Ale magnetyzm szczątkowy wirnika może spowodować wzbudzenie alternatora i wyindukowanie na tyle dużego napięcia, które może przebić diody. Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić na stole. Wtedy będzie pewność, że on nie jest przyczyną. Masz możliwość zmierzenia cęgami prądu pobieranego z alternatora podczas falowania?
Czym skuteczniej ładuje się akumulator w samochodzie - alternatorem (podczas jazdy) czy prostownikiem? Zakładając, że w czasie jazdy nie jest pobierany prąd.
Dołożenie drugiego akumulatora nie zmieni obciążenia alternatora, w przypadku, kiedy ten akumulator będzie naładowany. Podczas pracy silnika prąd pobierany jest z alternatora, nie z akumulatora (akumulator w tym czasie również pobiera mały prąd - ładowania). Twoja instalacja dalej będzie obciążać alternator.
Witam, Posiadam VW Passat CC 2.0 TDI, oddałem samochód do elektromechanika ponieważ jest lewy pobór prądu. Mechanik wymienił sterownik w drzwiach od szyb, oraz wskazał, że prąd pobiera alternator - oddałem alternator do naprawy - okazało się że jest wszystko w porządku, Jeśli dobrze zapamiętałem pobór prądu wynosi 0,4 Radio w samochodzie jest podłączone...
Witam. Według mnie nie. Po rozruchu silnika wszystkie odbiorniki w aucie zasilane są właśnie z alternatora a jest ich mnóstwo alternatory rzędu 100A - 200A są standartem, a w "mesiu" wszystko jest elektryczne np. podgrzewanie siedzeń, lusterek i wiele pierdoł które pobierają prąd. A akumulator pośrednio ma znaczenie.
A sprawdziłes, jaki prąd jest pobierany z alternatora? Jak diesel to pewnie śwece żrą multum prądy, aku pewnie też rozładowany.
Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności pomierzyłbym napięcie na zaciskach alternatora (napięcie ładowania, było sprawdzane i jest w normie) i sprawdziłbym czy jest w nim składowa zmienna (nie powinno jej być). Następnie zmierzyłbym prąd pobierany z alternatora i porównałbym z jego prądem znamionowym. Jeżeli byłby mały w stosunku do znamionowego,...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
I jeszcze takie troche głupie pytanie, Jeśli an mierniku ustawiam pozycję A 20m, i wyświetla mi się pobór 0,09 to oznacza że pobiera mi 90mA ? Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc...
Dziś spotkałem znajomego, który ma szrot. Za 50 zł sprzedał mi taki alternator, założyłem i działa jak należy. Z czystej ciekawości siądę w weekend, sprawdzę stary i dam wam znać do czego doszedłem. Także proszę przez jakiś tydzień, może dwa nie zamykać tematu. Dziękuję bardzo za pomoc. Nie zawiedliście.
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Sprawdź jaki masz pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach. Może być taka sytuacja że coś pobiera cały czas prąd i rozładowuje akumulator np. Radio.
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
Wydajność alternatora a to ile odbiornik pobiera prądu to dwie różne sprawy.
Kupić, kupić, KUPIĆ - papka marketingowa i nic więcej. Gdy akumulator "pada" to prąd który pobiera z alternatora spada, a nie rośnie. Prąd bywa duży gdy jeździmy na krótkich odcinkach, lub mamy problem z samochodem skutkiem czego akumulator jest ciągle rozładowany. Skoro akumulator ma już 5 lat i jest jeszcze sprawny, ale słabszy, to zmień mu biegunowość...
Słyszałeś coś o czymś takim jak moment elektromagnetyczny ( hamujący)? A wyobraź sobie, że alternator ma oddać moc powiedzmy 300W, zaś jego globalna sprawność wynosi 70%, to jaką moc musi pobrać z napędu? A akumulator może sobie zazyczyć i 100A, jak wyładowany... Słyszałem o tym, że obciążony alternator ma moment hamujący. Jednak jak byś uważnie czytał,...
Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera zbyt mały prąd aby była wstanie wzbudzić alternator. Prąd wzbudzenia tez nie może być zbyt duży.
Nie chce zasilać tylko podaje przykład że tyle można wyciągnąć z alternatora max+ obecnie pobierający prąd samochód. Lepiej popatrzeć na moc alternatora i ile pradu pobiera samochód. Ale wykonałem skrót myślowy że pewnie tyle można pobrać z samochodu dodatkowo bez konsekwencji. Ale tak bym nie ładował. Po prostu założyłem że tyle bezpiecznie dodatkowo...
Co to jest wytrącanie się kwasu na akumulatorze? Ale generalnie to masz słaby lub bardzo słaby akumulator. Albo niedoładowany z racji wadliwego działania instalacji, albo na wykończeniu eksploatacyjnym. Czyli pomiary napięć na wybranych fragmentach instalacji elektrycznej, ewentualnie pomiar prądu pobieranego z alternatora oraz w miarę możliwości ocena...
mistrzu jeśli rozładowuje akumulator na zimnym i nie można go po 5 min odpalić to chyba go rozładowuje. Mam specjalne urządzenie do mierzenia natężenia płynącego prądu do akumulatora podpinane szeregowo z klemą masową. Silnik się zagrzeje i ładowanie jest ok. tak jakby coś bardzo dużo prądu pobierało i alternator nie nadąża. jeszcze raz od początku....
A może alternator sprawdz.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Alchemik2600 To źle zmierzyłeś natężenie. Między klemą a akumulatorem to zmierzyłeś natężenie jakim jest ładowany akumulator, a nie natężenie prądu jakie podaje alternator. Pomyśl, że np światła wtedy pobierają prąd bezpośrednio z alternatora a nie z akumulatora.
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Odpowiem nieco żartobliwie - bo silnik jest mały a dyskoteka duża. Sam napisałeś że mały alternator wiecznie niedoładowywał, skoro duży daje większy prąd to silniej obciaża silnik. Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , Jeżeli alternator na jałowych obrotach...
Czyli pozostaje pogratulować usunięćia usterki. Panowie ja chciałbym życzyć wszystkim zdrowia i szczęścia w nowym roku. Ponadto dla borykających się ze zmniejszaniem napięcia na akumulatorze podczas odpalonego silnika i załączaniu coraz większej ilości odbiorników elektrycznych zawsze zalecam najpierw sprawdzić napięćie bezpośrednio na B+ alternatora...
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Panowie, prosta sprawa - montaż dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej, która pobiera masę prądu i przy załączeniu alternator nie daje rady z ładowaniem na wolnych obrotach. Katalogowo wychodził w Corsie w tym silniku alternator 100 i 140, więc zakładam, że ten drugi spisze się dobrze.
Mostek w alternatorze może mieś zwarcie i pobiera prąd z aku na postoju. Odłączałeś przewód od alternatora przy pomiarach?
Po podłączeniu napięcia na alternator i regulator to regulator pobiera prawie 5A prądu, czy to normalne?
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Jak coś jest proste jak budowa cepa to nie może być do końca całkowicie idiotoodporne. Jeżeli na tym toroidzie na wyjściu jest 12V~ to nie trzeba żadnego wyłącznika, po naładowaniu akumulator praktycznie przestaje pobierać (przyjmować) prąd. W samochodzie też nie ma żadnych układów odłączającch naładowany akumulator, po prostu jak napięcie akumulatora...
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
Jest większa pojemność i akumulatora jak i alternatora. Włączona klimatyzacja pobiera dużo prądu dla tego jest większa pojemność alternatora jak i akumulatora to jest oczywiście moje zdanie :)
Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę-...
co z pobieranym prądem wzbudzenia w przypadku braku wiatru? W znaczeniu, że alternator będzie pobierał prąd z akumulatora ale nie będzie go oddawał? Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością.
Zasilanie jest realizowane z zewnętrznego źródła napięcia tj. akumulatora samochodowego, który jednocześnie jest ładowany z badanego alternatora. W testerze działa funkcja obciążenia alternatora. Wskazywane jest napięcie i pobierany prąd przez alternator. Podkreślam, brak jest na wyjściu sygnału do sterowania alternatorów nowej generacji. A więc napięcie...
Problem stały, że nie mamy przed sobą materii (dyskutujący) tylko teorię. A każdy nieco inaczej podszedłby do sprawy w zależności od spostrzeżeń. Teoria z FIATA ładna ale chyba mało jest przypadków aby alternator osiągał temperaturę 80 st C (bo przecież nie jest to temperatura płynu chłodzącego silnik). Uzasadnienie dla teorii to charakterystyka przewodów...
Jeśli alternator nie osiąga pełnego napięcia i się grzeje to powinno się zrobić pomiar prądu jaki jest z niego pobierany.
Standardowa procedura poszukiwania złodzieja prądu to wpięcie amperomierza w obwód akumulatora i zamknięcie centralnego, tak aby był dostęp do bezpieczników odczekanie do uśpienia. Można wyjmować kolejno bezpieczniki aż pobór spadnie i mamy złodzieja na danym obwodzie. Możemy też woltomierzem mierzyć spadki na wsadzonych bezpiecznikach co pokaże nam,...
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Powinien wystarczyć, takie amperomierze wpina się między akumulator a alternator i resztę instalacji więc będzie mierzyć tylko prąd pobierany z akumulatora podczas gdy alternator nie pracuje bądź jest niewydolny prądowo, co raczej nie powinno mieć miejsca, oraz prąd ładowania akumulatora gdzie też trzeba wziąć pod uwagę że wtedy alternator zasila pozostałe...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Rozumiem, że sam układ na NE555 działa prawidłowo, jeśli zostaje włączony poprzez podłączenie zasilania, a nie działa, gdy jest na stałe podłączony do układu z dwóch tranzystorów, który włącza zasilanie? Wypadałoby zrobić ten układ włączający zasilanie dla NE555 tak, żeby włączanie było skokowe, a nie płynne - do tego trzeba zastosować dodatnie sprzężenie...
No wiem, ale mi chodzi czy to się tyczy prądu wytwarzanego przez alternator czy prądu jaki pobiera np. wzwmaciacz i inne urządzenia. Mam alternator około 70-80A a wzmacniacz pobiera do 250A + drugi 120A i niewiem który przekaźnik do separacji akumulatorów wybrać, drugi akumulator to stinger SP1000 Power2
Ok. 300 W pobiera ogrzewanie tylnej szyby, więc będzie działać bez problemu. Pamiętaj tylko o odpowiednim przekroju przewodów, wyłączniku na wymagamy prąd (najlepiej przekaźnik) i bezpieczniku!
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
Witam. Auto stało ok 4 miesiące. Po kilku dniach postoju ciężko kręci, przez ten czas akumulator był używany w innym aucie i nie było takich problemów. Po odłączeniu gazu pobór prądu wynosi ok.20mA czyli w normie, ale wyciągając każdy bezpiecznik kolejno pobór prądu się nie zmniejsza. Co może pobierać ten prąd? Alternator czy może początek jakiegoś...
nie,odkrącasz kabel(kable) z zacisku alternatora i pomiędzy nie a zacisk wpinasz amperomierz ,ale nie zmierzysz w ten sposób natęzienie prądu ładowania akumulatora,a prąd pobierany z alternmatora.
Zależy to ile prądu pobiera się z alternatora i więcej, tym więcej mocy mechanicznej trzeba przyłożyć do wału alternatora. Alternator w samochodzie osobowym w porywach może wytworzyć koło 90A (przy znamionowej prędkości obrotowej) czyli koło 1,2kW. W tym celu musi pobrać mechaniczną 1,5kW zakładając sprawność 80%. Po prostu alternator obciąża silnik...
Dodatkowo akumulator wraz z radiem pobiera łącznie 1.04 Z czego ten akumulator pobiera prąd? Z alternatora? Mierzyłem pobór pradu , radio wyłączone pobiera az 0,54ma Na mierniku mierzyłem na zakresie 20m Miernik ustawiany na 10a pokazuje wartość 0.54 To jak to w końcu mierzysz bo zrobił się mętlik.
Sprawdz czy B- masz blaszką do obudowy zmasowany,może być tak że był przewód minus osobno. DF pobiera prad jak podajesz?
to co zmierzyłeś to jest prąd ładowania,akumulator nie pobiera prądu tylko go daje.
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Chodzi mi o to iż nie chce się podpinać pod aku tylko pod elektrykę maluchowską, by prąd płynął po włączeniu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...chcesz pobierać prąd z samego alternatora(prądnicy)bez obecności akumulatora?powiedzmy odpalasz "buggy"na pych a światła/kierunki zasila sam alternator?
https://obrazki.elektroda.pl/7808373400_... Dzięki wszystkim, nie przypuszczałem, że tak się reguluje napięcie w motocyklach. Ze schematu wynika, że mój pomysł nie ma sensu. Taki regulator przypuszczam, że się grzeje nawet jak nie jest z niego pobierany prąd.
Alternatory 9D są samowzbudne. Tyle że bez zaróweczki wymagają wysokich obrotów do wzbudzenia. Ale żarówka 2 lub 4 W / 12 V nie pobiera dużego prądu.
A gdyby tak ustalić, jak zależy napięcie (SEM) alternatora od obrotów (powinna być zależność proporcjonalna, zakładając że wyeliminujemy spadek napięcia na diodach prostowniczych, jeśli jakieś są) i mierzyć prąd? Moc pobierana przez alternator = SEM * prąd (z dokładnością do strat na tarcie). Ale będzie problem z fazą - przesunięcie fazy prądu i napięcia...
Powiem szczerze że myślałem że kwasiaki maja jednak większą wytrzymałość, nie znam się na tym ale zawsze myślałem że samochód pobiera prąd z akumulatora a alternator go doladowuje w czasie rzeczywistym, choć są przecież momenty że alternator nie ładuje a obciąża akumulator chyba..., czy nie jest tak na wolnych obrotach? Gdzieś czytałem że alternator...
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Witam a ten prąd te 15mA to jest prąd ładowania akumulatora przez alternator czy to jest prąd pobierany przez instalacje samochodu ? Jeżeli jest to pobór przez samochód to żaden prąd nie powinno rozładować akumulatora . Pozdrawiam
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Tak na szybko sprawdziłeś ładowanie? Masy czy nie skorodowały? Wyłącz wszystkie odbiorniki w aucie poczekaj jak eku się uśpi zdejmij kleme podłączyć małą żarówkę może się tylko żarzyć albo amperomierz i zobacz ile prądu pobiera oglądnij przewody na alternatorze i rozruszniku a także masę między karoserią a skrzynią
Po pierwsze wypadałoby zmierzyć obciążenie alternatora, ile faktycznie prądu pobiera instalacja, w różnych przypadkach. Na postoju, podczas normalnej jazdy, jazdy z ogrzewaniem, klimatyzacją itd. Znając pobór prądu z alternatora vs jego wydajność prądową można będzie coś określić.
alternator pobierać prąd pobierany przez alternator alternator pobierać amper
bosch sterownik zmywarka plamy ekranie wentylatory silentiumpc
johnson controls glowny wylacznik pradu
Migająca czerwona kontrolka w żelazku Philips - przyczyny i rozwiązania Citroen C4 I – brak lewego światła postojowego, masa, diagnoza, BSI, bezpiecznik F16