witam, każdy akumulator ma oporność wewnetrzną i im mniejsza tym lepiej, na tym oporze nastapuje rozładowywanie aku rośnie ona wraz z czasem użytkowania akumulatora, układ ładowania samochodu powinien ustalic napiecie ładowania na poziomie 13,8-14,2V i utrzymac je mimo zmiennego obciązenia instalacji, dobiera producent sam moc altka i pojemność aku...
OK. Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki multimetrem. Okazało się, że na F23 (blokada zapłonu) nie było przejścia. Sprawdziłem rezystancję cewek w przekaźnikach i była w zakresie 83 Ω do 86 Ω. Zabiorę je do domu i sprawdzę jeszcze przejście pomiędzy stykami roboczymi, podając prąd z zasilacza 12 V na styki cewki(?). Wszystkie styki w komputerze prościutkie:...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Virgo to użytkownik na Allegro o nazwie użytkownika:ElectroVirgo, logo na zdjęciu agregatu wygląda tak samo jak logo na aukcjach wspomnianego uzytkownika.Obawiam sie że agregat o mocy 4 kw nie obsłuży silnika o mocy 2,2kw,przeszkodą może być prąd rozruchu który jest kilka razy większy od prądu mocy nominalnej.A sprzedawcy zawsze zachwalają,od tego są....
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
(at)rachumk czyli miałeś te AGMy normalnie bezpośrednio podłączone? Mierzyłeś kiedyś jaki prąd do nich wchodzi? dla AGM ogólnie zalecany jest max 0,3 pojemności czyli ok. 20 A. Tu jest (od 6 minuty: https://www.youtube.com/watch?v=lBngp78N... diesel z IBS z włożonym AGM (fabrycznie przeznaczony zwykły). Jest rozładowany do 11,3 V, ale uruchamia silnik,...
Witam! Spalanie jest podane w danych technicznych. Dla silników spalinowych maksymalna sprawność (minimalne zużycie paliwa na 1kWh) wypada około 1/2 obrotów maksymalnych i 2/3 momentu maksymalnego, co odpowiada ok. 1/3 mocy znamionowej (silnika, nie agregatu!). Dla różnych silników ta wartość oscyluje ok. 200g/kWh. Producenci agregatów podają wartości...
Kupiłem ostatnio miernik cęgowy UT213C. Chciałem nim zmierzyć prąd rozruchowy w moim samochodzie (silnik diesla 2.0 HDI). Miernik w/g producenta jest wyposażony w sensor Halla a jego zakres pomiarowy to 400A. Mój diesel 2,2 przy rozruchu pobiera (zmierzone) od 140 A do 210 A. Wiec zakres miernika 400 A powinien "dać radę".
od 15 lat siedze przy zlomach i powiem sczerze, ze te male ladowarki z rozruchem to raczej mozna miedzy bajki wsadzic. Jesli chcesz prostownik z rozruchem to szukaj wozka z akumulatorem i prostownikiem tak z 1000A rozruchu. Dla mnie osobiscie najlepsze wyjscie jakie mam u siebie na warsztacie to akumulator 12V z tira na zbudowanym wlasnorecznie wozku...
Witajcie. Mam pytanie, czy taki prostownik:[url=http://www.nowyelektroni... wystarczy by uruchomić w czasie awarii akumulatora silnik Diesel !,6TD, rocznik 1991.W innym miejscu piszą,że on ma prąd rozruchu tylko 100-120A.Ewentualnie proszę podać namiary na odpowiedni.Pozdrawiam.
Dałem sie wpakować w kolejna Mazde 6- tym razem od kolegi. Silnik 143 KM. Silnik nie odpala. Zbyt wysokie cisnienie na szynie. Cisnienie dochodzi podczas rozruchu do 150 000- 180 000 kPa. Zaworek podmieniony- bez rezultatów. Prad na SCV podczas krecenia spada do 0.0 A. Czy prąd na SCV w celu zmniejszania cisnienia paliwa powinien maleć czy rosnąć? Generalnie...
Na początek sprawdź wg #19 (na przegięciach i w miejscach gdzie mogą przetrzeć się przewody paliwowe) a później (jeśli nie zapowietrza się) - wykonaj #3 Diesel do prawidłowego rozruchu ma mieć zapewnione odpowiednie ciśnienie paliwa na listwie oraz duży prąd rozruchu z akumulatora - dalej to już elektronika.
chyba nie pozostaje mi nic innego jak tylko zmiana. już z czystej ciekawości znalazłem instrukcje serwisową epica http://www.giordanobenicchi.it/tecnica%2... DCU Diesel control unit komputer ESOS–Electric Shut Off Solenoid zaworek A Silnik nieruchomy, stacyjka włączona. DCU dostarcza niewielki prąd, aby sprawdzić integralność...
Czy to ma sens tak kombinować, przecież diesel pobiera dużo prądu do rozruchu, a do tego akumulator jest inny niż w wersji benzynowej (tak jest w moim przypadku samochodu Renault i przypuszczam, że w Fordzie też), ma nie dużą pojemność, ale za to ma duży prąd zwarcia. Dla przykładu silnik 1,8 benzyna miał akumulator o takiej samej pojemności za to prąd...
Przydało by się wiedzieć gdzie ten pomiar był robiony - klemy czy gdzie ? No i teraz najważniejsze - ładowanie, sprawdź po uruchomieniu silnika ile wynosi napięcie na klemach akumulatora przy obrotach ok 2k. Może być tak ze akumulator jest już słabawy i przy rozruchu ( diesel w końcu ) siada mu siła elektromotoryczna . Może też być tak ze przez zaśniedziałe...
Jest to test rozruchu według odpowiednich norm, np. SAE ,DIN, EN. Test określa, że akumulator w temperaturze -18°C będzie dostarczać przez 30 sekund prąd równy prądowi rozruchowemu przy zimnym silniku, przy napięciu powyżej 7,2 V W niemieckim standardzie DIN "prąd rozruchu" będzie 400A, a dla EN to będzie blisko 800A dla tego samego akumulatora. A diesel...
Na początek sprawdź wg #19 (szczelność układu zasilania: na przegięciach, połączeniach i w miejscach gdzie mogą przetrzeć się przewody paliwowe) a później (jeśli nie ma zapowietrzenia układu) - wykonaj #3. Dodatkowo sprawdź jaką temp. podaje do sterownika czujnik temperatury płynu (dwupinowy) oraz opisywaną w linku drożność przewodu EGR. Diesel do prawidłowego...
Muszę zaznaczyć, że alternator nie daje mocnego prądu "długo" bo nie pozwalają mu na to diody, które są niewielkiej mocy i to jest cały ogranicznik napięcia i prądu. W alternatorze są diody Zenera i one stabilizują nam napięcie, które powinno wynosić 13,5-14,5 V i to jest dobrze jak tyle daje nam alternator do akumulatora. Dla ścisłości w alternatorze...
mojim zdaniem to nie jest smoistna naprawa ten problem wruci przy następnym dużym mrozie a akumulator 50Ah jest wystarczający ale czy prąd rozruchowy jest wystarczający do diesla ten silnik musi mieć kopa przy rozruchu awięc suma sumarum mróz-spadek pojemności, świece żarowe-spadek pojemności i co zostało? tylko bu bu i cisza
Masa to poprostu [-] , sprawdż jej połączenie z silnikiem i nadwoziem [odkręć przewody , oczyść styki , przez np. "masę" silnika podczas rozruchu przepływa prąd rzędu kilkuset amper i z czasem powodując coraz szybsze utlenianie styków [ temperatura styku] .
Witam Przy wspomaganym rozruchu bardzo ważny jest odpowiedni przekrój i długość kabli do akumulatora.Przy długich kablach występuje duży spadek napięcie co przy prądach powyżej 100A ma ogromne, decydujące znaczenie.Lepiej jest zamienić akumulatory i ewentualnie trochę wspomóć akumulatorem rozładowanym bo prąd i spadek napięcia będzie mniejszy. Często...
Dodam jeszcze że podczas uruchamiania silnika napięcie spada do 8,4 V. W literaturze wyczytałem że nie powinno spaść poniżej 9,5 V. Co to może oznaczać ? Czy z tego da się coś wywnioskować ? Im słabszy akumlator, spadki będą większe. Przy rozruchu rozrusznik pobiera ogromny prąd 200A - w zależności jaka poj. silnika i czy to diesel czy benzyna. Na...
witam miałem kadeta i miałem taki sam problem jest to nie jak piszą wszyscy wtryski, pompa czy też kąt zapłonu!! winowajcą są świece żarowe a dokładnie ich instalacja!! tak właśnie silnik diesla 1,7 w kadecie po uruchomieniu ma mieć przez pewien czas tzw dogrzewanie świecami właśnie po to by silnik nie skakał i nie kopcił, nie przerywał !! skacze i...
Dzięki za szybka odpowiedź, ale elektryk ze mnie mizerny, a kabelek "niebieski z białym" odłączony nie daje efektu. Jak go odłączam, to prąd ładowania po rozruchu wynosi ok. 12V /wzrasta po ok. 20 sekundach do 14,4V - koniec dogrzewania/, a do tego nie działa kontrolka ładowania.
3 płaskowniki i do rzeki . Czyli masz odbioru na 1MW . Jak nie ma zabezpieczenia kierunkowo mocowego to można wepchnąć do sieci prąd byle by odbiorcom nie popalić urządzeń , Za wysokim napięciem. Opory elektrowozu na rozruchu wydalają ok 2MW. To jest generator Diesel , para , czy woda?
Mam problem z mercedesem dieslem z 93r , otóż nie uruchamia się rozrusznik, jak klient przyprowadził kazał naprawić rozrusznik, fakt był w złym stanie ale po montażu okazało się że i tak stacyjka nie uruchamia go , z braku czasu nie wyjmowałem licznika by sprawdzić czy wychodzi ze stacyjki prąd na rozruch ale ze schematu wychodzi że może go odcinać...
Przeoczyłem jakąś rewolucje ? Widocznie spałeś bo kiedyś akumulator miał roczną gwarancję i wytrzymywał 10lat a czasem więcej ,dzisiaj ma 2 lata niektóre 3 lata gwarancji i jak wytrzyma ten okres to sukces i to jest kolejna rewolucja oczywiście na niekorzyść użytkownika a o uznaniu gwarancji zapomnij.P 75 % reklamacji akumulatorów to wina użytkowania,...
A może się rzeczywiście zasiarczył? Mówisz, że 4 miesiące stał bez użytkowo. i te krótkie trasy 1km ile można jechać ze 3 minuty? Podczas rozruchu schodzi bardzo dużo elektronów między okładkami. Podaj pojemność tego Akk i typ silnika - diesel czy benzyna. Napięcie zawsze masz 13,8 - 14V niezależnie od obrotów bo prąd z alternatora idzie na regulator...
Bratka, otóż musisz w obecnych warunkach podładowywać prawie codziennie ten akumulator, ponieważ jest mocno zimno i jest ciągły spadek napięcia akumulatora jeśli jest nie doładowywany. Akumulator doładowuj niskim prądem od 0,5 do 2 A, ponieważ jest to prąd konserwujący i podtrzymujący jego pojemność i na tym zyskujesz a nic nie tracisz. Nie podałeś...
Witam, proszę o pomoc, otóż mam taki problem (znowu:)). Mam agregat 50KW diesel 4 cylindrowy. Do rozruchu używam akumulatora 200Ah-12V. Tylko teraz aby on pracował w trybie AUTOMATYCZNYM (nie ma energii w sieci to odpala się sam i jak jest to wygasza się) to musi mieć włączony kluczyk w pozycję START a wtedy panel i diody i żaróweczki kontrolek pobierają...
Transity dwuakumulatorowe mają je montowane w dwóch wariantach: 1. wersje tzw skandynawskie na bardzo ostre zimy z dużymi mrozami 2. wersje Euroline i czasami Tourneo Wersje skandynawskie mają po prostu łączone dwa akumulatory równolegle - na krótko. Uzyskuje się duży prąd rozruchowy. Przy okazji - powinieneś mieć przy jednym akumulatorze prąd rozruchu...
Jeśli chodzi o dobór agregatu to: 1. Sumaryczna moc wszystkich odbiorników nie może przekroczyć 80% (zalecane 60-70%) mocy znamionowej agregatu. 2. Przy zasilaniu trójfazowych silników, jeżeli nie znamy prądu rozruchowego, przyjmuje się: a) 2-3 razy mocy znamionowej zasilanego urządzenia przy tzw. rozruchu lekkim (przełączanie gwiazda-trójkąt) b) przy...
bo prądy rozruchu diesli spokojnie sięgają 1 kA w samochodzie osobowym Czy spotkał sie Kolega z takimi pomiarami? W moim dieslu 2,2 nie zmierzyłem takich wartości nawet oscyloskopem. Pytam zupełnie serio, gdyż chętnie zobaczę takie pomiary - nawet wykonane dla dużych silników benzynowych, czy samochodów ciężarowych. Głównie chodzi o dwie rzeczy, pomiar...
Rozwazmy taki przypadek. Silnik diesel, pobor pradu przez rozrusznik, w zimie, po calonocnym postoju - powiedzmy 250A, rozruch niech trwa 15 sekund, do tego 5 sekund grzania swiec przed rozruchem i w trakcie rozruchu ~50A (zimne maja duzy pobor, ponad 80A, ktory podczas ogrzewania sie zmniejsza do 36-40A) czyli: 250A * 15s = 3750As 50A * (5s + 15s)...
Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
Tak na marginesie, do do głębokiego rozładowywania przydałoby się kupić zumutatory trakcyjne o odpowiedniej pojemności. Nie nadają się do rozruchu. Podłączam zwykły prostownik - w ciągu kilku minut podładuje akumulator na tyle, aby silnik odpalił. Czyli ładujesz go kilka minut ogromnym prądem, ale twierdzisz, że podłączenie na chwilę innego źródła...
To, o czym piszesz, to zalecany prąd ładowania. Jeżeli podłączysz do akumulatora silnik wymagający 5A prądu, to on tyle sobie weźmie (w normalnych warunkach). Jest jeszcze parametr opisujący zdolność dużego wydatku prądowego akumulatora w momencie rozruchu (czyli napędzania silnika rozrusznika), to są duże prądu, szczególnie w autach z silnikiem diesla.
Koło 10 kW. Diesel. Silnik musi ruszyć w myjce (prąd rozruchu) a nikt nie kupuje takiej mocy żeby odpalić raz dziennie.
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Za to nię odpowiada przekaznik. Odbiorniki zasilane prądem po włączeniu zapłonu np radio,światła,dmuchawa itp są rozlaczane przez stacyjke (kostkę stacyjke) tylko w momencie kręcenia rozrusznika w celu zmniejszenia obciążenia akumulatora w chwili rozruchu. A tobie nię wyłącza tych odbiorników? Dodano po 6 A to benzol czy diesel napisz jakies konkrety...
Do rozruchu diesla potrzebujesz dość dużego prądu więc sprawdź jaki jest maksymalny prąd rozruchowy tego prostownika. Diesle potrzebują ok 800Ah
Jaki jest maksymalny prąd rozruchu? Testowałeś na jakimś silniku diesla?
Może dla ciebie. Bo dla mnie absurdem jest zastosowanie akumulatora 100Ah do rozruchu sześciolitrowego diesla o mocy 250KM.
Jakby silnik tym bardziej diesel na rozruchu nie wymagał nieporównywalnie więcej prądu niż "lampki" to akumulator byłby wielkości pudełka od telefonu...
Przy rozruchu pomoże, ale rewelacji nie spodziewaj się. Tam jest mały transformator i te 400A prądu rozruchowego to wzięło się zapewne z kondensatora, który jest tam umieszczony. Podczas rozruchu kondensator rozładuje się bardzo szybko i dalsza część rozruchu będzie wspierana tylko przez transformator. Napis 400A ładnie wygląda na opakowaniu a w rzeczywistości...
Rozruchu należy używać max przez 5 sek. po czym należy zrobić przerwę 30 sek. Ze względu na duży prąd rozruchu stosować max 5 cykli. Śmiać mi się chce 5 sekund można używać. I dalej . Znakomicie sprawdza się przy "odpalaniu" busów, ciągników rolniczych, ciągników siodłowych, dużych silników DIESLA. Bez problemu poradzi sobie w sytuacji krytycznej, nawet...
Diesel potrzebuje więcej prądu do rozruchu niż benzyna. Szukaj co pobiera prąd.
Podobnie jak z tym : co jest cięższe kilo pierza czy kilo cegły. Słyszałem i takie odpowiedzi, wiadomo że cięższe kilo cegły. Formalnie masz rację, ale gdyby cię zapytać, czy wolałbyś aby na głowę upadła ci 1-kg cegłówka czy worek z pierzem o takiej samej wadze, to co byś wybrał :?: :D A co do meritum, to lepszy większy aku niż mniejszy, choćby dlatego,...
1. Planuję kupić prostownik z rozruchem, samochód 2.8 diesel, na co zwracać uwagę? Na allegro są z oznaczeniami 75A, 100A jak i nawet 400A. Jaki byłby odpowiedni do domowego użytku? 2. Obiło mi się że taki rozruch szkodzi więc czy taki rozruch jest szkodliwy i dlaczego ? 3. Dlaczego poza wygodą obsługi dodaje się pilot który jest przy niektórych modelach?...
Może masz slaby akumulator i to przez to diesel przy rozruchu szczególnie w zimę ma duży pobór prądu przez to spadek napięcia i radio głupieje.
prąd diesel zasilacz prąd rozruchu prąd rozruchu lodówki
tl494 wzmacniacz błędu skaner linii papilarnych różowy kabel
peugot expert światła kabel 12vhpwr
Zamienność tranzystorów KTC3205-Y-AT i 2SC3205 Pralka Electrolux EWW147470 - brak działania programów