Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
1. Po co chcesz ładować plug-in? Skończy się prąd włączy silnik i pojedzie dalej a z górki się będzie ładował. Zgoda, tylko że wtedy taki plug-in spala więcej niż analogiczny benzyniak. . Proszę, nie przesadzaj z „drastycznym” spadkiem zasięgu podczas pracy klimatyzacji czy ogrzewania. Zobacz w zimie co się dzieje z pojemnością baterii gdy zaraz po...
Jeśli czytasz ten artykuł, bo faktycznie rozważasz kupno „elektryka”, to najpewniej: – mieszkasz w dużym mieście lub w jego okolicy, – masz firmę lub wysoką pozycję w korpo, – ponadprzeciętne zarobki, – dom z garażem, a w nim „siłę” (gniazdko 380 V) oraz… – co najmniej jedno spalinowe auto....
Z praktyki serwisowej rzeczywiście od razu odrzucam radę Kolegi by ładować wprost akumulator z PV, absolutnie nie te parametry, może żel, wapniowy -bo tam napięcie może być wyższe, ale to jazda tyłkiem po brzytwie. Kolego, ja tak, od paru lat, ładuje akumulatory w samochodzie i do oświetlenia garażu. Widać za mało wiesz o ładowaniu akumulatorów z paneli...
Akumulator powinno się ładowa 10% pojemności 20godzinnej czyli masz 60Ah to 6A jest odpowiednie oczywiście można ustawi większy A do szybszego uruchomienia ale zdecydowanie nie wpłynie to na wydłużenie żywotności akumulatora.Najlepiej dla zwiększenia żywotności bymoże jest też zasiarczony ustawi bardzo mały prąd 0,5 i ładowac długo Dodano po 10 Dokończe...
Jako użytkownik pojazdów elektrycznych korzystam z dwóch a nawet czasem trzech baterii równolegle ale muszą być tej samej pojemności i napięcia, każda z nich musi posiadać bms, a ładować je najlepiej każdą z osobna. Chcesz powiedzieć że za każdym ładowaniem rozpinasz połączenie równoległe tych baterii? W jakim celu? Ja mam pakiet 7650mAh EVE 2,55Ah...
Witam :). Na wstępie napisze, że nie jestem elektrykiem, a jedynie operatorem suwnicy manipulacyjno - transportowej. Podejrzewam, że mój problem bardziej by podchodziło pod kwestie prawne niż pod elektrykę. Jednak ja jestem ciekawy i znajomy nakierował mnie na te stronę i powiedział żebym spróbował napisać więc próbuje. Mój problem polega na tym : 1....
Gratulacje za cierpliwość i widoczne efekty. Sam marzę o takim uniwersalnym "robociku" do prac letnich i zimowych. Odniosę się do eksploatacji akumulatorów. Załóżmy, że w samochodzie akumulator 12 V 60 Ah podczas rozruchu daje prąd ok. 166 A (rozrusznik o mocy 1,5 kW) W sieci znalazłem wózek elektr. o mocy 1,18 kW, przy którym była fraza podana przez...
Witam, około 2-3 miesięcy temu kupiłem nowy akumulator centra futura: Model: CA770 Napięcie: 12 V Pojemność: 77 Ah Prąd rozruchowy: 760 A (EN) Zastanawiam się co jak czas powinienem go podładowywać bo słyszałem sprzeczne opinie. Jeżdżę od poniedziałku do piątku do pracy i z powrotem ok. 5 km w jedną stronę, po mieście, w zależności od korków 10-20 min,...
Od dawna interesuje mnie tematyka samochodu elektrycznego. "Googluje" ,czytam ,oglądam , słucham wywiadów w radio i TV, dyskutuje i przekonuje. Mnie też interesuje ale nikogo do tego nie przekonuje, a wręcz przeciwnie. Ja natomiast jestem również związany z branżą IT z innowacyjnymi technologiami mam do czynienia na co dzień, kilka spłodziłem i wdrożyłem...
Nie do końca wierzę w ten niby jego pomiar naładowania akumulatora. Ja nie mam jeszcze wyczucia co do sprzętu bo rzadko używam, dlatego tak trochę z dystansem do tego jego pomiaru podchodzę. Jak na dwie godziny ładowania to początkowe napięcie po podłączeniu prostownika jest podejrzanie małe. Jeżeli masz multimetr to powinieneś sprawdzić napięcie na...
W warunkach rzeczywistych prąd ładowania akumulatora w samochodzie często na początku po uruchomieniu samochodu osiąga kilkadziesiąt amper i nic się nie dzieje oprócz tego, że prąd ten samoczynnie spada Jeśli ktoś ma czas może ładować prądem np 1/100 - potrwa to dłużej ale jest zdrowsze dla akumulatora (zbyt duży prąd powoduje gazowanie nie tylko na...
Twoje fakty jakoś do mnie nie przemawiają.. korki? No właśnie. Spalina stojąc w korku straci paliwo, a EV nie. Rozruch, tak.. większy prąd tak.. ale spalinówka też się musi ruszyć a to też większe zużycie paliwa. Czas ładowania. Tak.. w bloku problem, owszem.. ale czy mieszkając w bloku ciągniesz wąż pod kran? Nie. Stacje ładujące są, potrafią kilkanaście...
... Czy mógł byś orientacyjnie napisać jaki był koszt tego przedsięwzięcia (czy było to coś około 1000zł czy 10 000zł czy jeszcze więcej)? Orientacyjnie koło 2000zł. Ciężko określić dokładnie, ze względu na długi czas realizacji. Jakie wynosi największe przełożenie zespołu napędowego? Widzę dwa transformatory, jakiego typu to są przetwornice? I jeśli...
Wideo rejestrator nie pobiera tak dużo energii aby taką 'elektrownie' podpinać. W mojej kamerę nie ma funkcji parkingowe ale dodałem jej dodatkowe zasilanie z 16 ogniw rozmiaru 18650 które ładuje podczas jazdy zasilaczem 12V/ 5V z ogniczeniem prądu do 9A i starcza na tydzień nie jeżdżenia.
w 1 dzień zużywam na ogrzewanie np: 30Ah ile czasu potrzebuje ten dodatkowy akumulator, aby się naładował podczas jazdy/ albo na postoju? Wszystko zależy od tego jakim prądem będzie ładowany ten, dodatkowy akumulator.
A wiesz co za akumulator? Jakieś parametry? Do jakiej wartości można ładować, jakim prądem itp
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
65+55= 120W 120W/12V= 10A 10A*0,5h= 5 Ah 5Ah * 2= 10Ah (żeby nie rozładowywać AQ) Prądu bardzo nie wiele więc po co to robić ?
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Nie potrzebujesz przekaźnika, zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9196329500_1... Rezystor daj 62Ω/1W. W ten sposób akumulatory będą się ładowały podczas jazdy dopuszczalnym prądem. Diody daj Shottky. A, i akumulatory muszą być 3, najlepiej AAA (gabaryty), o pojemności powiedzmy 800mAh każdy.
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
Czym skuteczniej ładuje się akumulator w samochodzie - alternatorem (podczas jazdy) czy prostownikiem? Zakładając, że w czasie jazdy nie jest pobierany prąd.
Na USB nie będzie ładowało podczas jazdy - szukaj uniwersalnej 5V/2A z pasującą wtyczką. 1A to za mało dla Sony - kiedyś sprawdzałem pobór prądu na rozładowanym NV-U92 i brało 1,23A
Akurat ołowiowe nie są za dobre bo dość szybko się zużywają Mam inną informację - akumulatory ołowiowie w stacjonarnych urządzeniach służą ponad 25 lat. Pod warunkiem, że ich ładowanie odbywa zgodnie z temperatura itd. W samochódach dużo mniej, bo warunki nie są przyjazne - wibracja, skoki temperatury i prądu ładowania, nieładowanie podczas wolnej...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Możesz zamontować extra lampy do jazdy dziennej. Ale dowiedz się co na to przepisy. Można się popytać jakiegoś policjanta. Te światła nie biorą tyle prądu co mijania - czyli będzie akumulator miał lepiej.
Okej zgadzam się z tym mój błąd, ale chyba akumulator musi być doładowywany odpowiednim nie za dużym prądem, oraz ładowany tak żeby nie przeładować podczas jazdy.
a jak ten precyzyjny prąd ładowania ma sie do jazdy samochodem w trasie po 10-15 godzin? czy nie jest tak,alternator ładuje maksymalnym prądem? nie ma kontroli czy aku gazuje ,a o układzie odłączającym po naładowaniu wogóle nie mam mowy. więc po co ta regulacja prądu i napięcia ? czy nie wystarczy prąd-1/10 pojemności aku i napięcie 14,4 ?
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
W serwisie powiedzieli że mam je obciąży, zrobię tak jak Pan pisze, oprócz napięcia, mierzyć natężenie prądu ampery?
Witajcie. Możliwe, że temat był już poruszany na forum, ale zanim się doszukam, to szybciej założę nowy. Wpadłem na pewien pomysł. Mianowicie chciałem zrobić prostą prądnicę do roweru na zasadzie - cewka na widelcu i magnesy neodymowe na szprychach. Podczas jazdy wytwarzałby się jakiś tam prąd, który ładowałby powerbank. Czyli inaczej mówiąc, chcesz...
Ładowanie akumulatora podczas jazdę przez prąd wytwarzany przez motor jest to takie samo ładowanie jakbyśmy ładowali akumulator żelowy przez ładowarkę do akumulatorów z gniazdka?
Raz piesi szli grupką obok siebie po całej szerokości ścieżki... A ja kiedyś miałem "namierzoną" zwartą grupkę pieszych przede mną, idących równoległym do ścieżki chodnikiem. Długo szli grupą. W pewnej chwili niesforny 3-4 latek oderwał się wprost pod rower. Błyskawiczny skręt w prawo i poczułem na twarzy gałązki jaśminu. Gesty krzak wyhamował rower...
Pamiętaj, że akumulator ma bardzo mały opór wewnętrzny. NAŁADOWANY !!! Rozładowany ma duży opór więc wcale duży prąd nie popłynie.
Może trochę przesadzasz? A może po prostu mam wyobraźnię, dzięki której jestem w stanie zauważyć nietypowe scenariusze? Np. Autor jedzie na wycieczkę, ale ma dopiero co naładowaną baterię NiMH i przez cały czas ją przeładowuje. Inny scenariusz, to prądnica do tej pory dobrze ładowała, ale jazda rowerem była męcząca, więc podłączę się do ładowania nie...
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
zwiększe czas jazdy Teoretycznie tak, praktycznie nie wiadomo o ile, zwiększasz masę przez cięższe akumulatory, silnik ma ciężej itd.. Optymalne ładowanie takiego zestawu to prąd 1,5A, czym lądowałeś poprzedni zestaw? Jakie parametry miał?
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Akumulator sprawdzony, nawet założony nowy. Ładowanie sprawdzone za pomocą OBD podczas jazdy. Napięcie i prąd ładowania w normie.
Jak chcesz zmienić napięcie to musisz wiedzieć czy sterownik to akceptuje, czy nie będzie zgłaszał za wysokiego napięcia zawsze też można kupić drugi sterownik go zaprogramować to są tanie rzeczy w Chinach im wyższe napięcie tym niższy prąd przy danej mocy.
Jeszcze można doładowywać - podłaczyć układ mierzący napięci, jak spadnie do 12,3V doładować napięciem 13,8V. Prąd bedzie mały za chwiłe, doładuje się i wyłączyć. Są takie proste układy. Już gdzieś Tu pisałem. Ale jeszcze raz: mało jeżdżę, po powrocie odłączam akumulator, przed jazdą podłączam prostownik, który ładuje prądem 0,6A albo 1,2A do 14V4...
Zadaniem moim jest zrobić aktywne doładowanie ich w czasie jazdy ! Nie o Priusa ani inne ( Perpetum-mobile ) tu chodzi , tylko po chłopsku - żeby ta ładowarka spełniała rolę alternatora dla akumulatorów bazowych ! Jak alternator w pojazdach spalinowych ! Teraz rozumiem że kolega nie wie ze nie można ładować bateri jednocześnie czerpiąc z nich prąd,...
Tymczasem gdy łącze moje dynamo z usb w ten sposób i próbuje ładować mój telefon w czasie jazdy ikona w telefonie nie pokazuje ładowania. A jesteś w stanie sobie wyobrazić, że dynamo produkuje prąd, którego napięcie jest dość mocno zmienne (już nie mówię tutaj o kierunku, bo jeśli jest to zwykły silniczek szczotkowy to może być takiego samego znaku),...
Bardziej dwie sekundy :D to ile to wychodzi ? Za bardzo nie wiem jak to obliczyć Na pierwszy rzut oka to z proporcji prąd rozładowania/prąd ładowania. Ale potem zaczyna się doktorat: rozładowanie 120A jest bardziej "agresywne" niż obliczenia wskazują (więcej niż proste dzielenie), ładujemy podczas jazdy łagodniej. Wpływ niskiej temperatury po nocy...
Korki powinny być odkręcone do każdego ładowania prostownikiem - dziwię się, że robisz coś, zanim dowiesz się jak powinno się to robić. Jeśli masz prawo jazdy (tak zakładam) i robisz coś przy samochodzie (a to jest rodzaj obsługi jaką nasi dziadkowie i rodzice prowadzili dość regularnie), to powinieneś pytać, a robić dopiero jak masz pewność, że wiesz...
Więc napisałem czy sprawdzałeś ładowanie podczas jazdy , bo kontrolka nie musi świecić a ładowanie podczas jazdy może się gubić bo tylko takie jest wytłumaczenie.
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
Akumulator 3-letni, użytkowany w niekorzystnych warunkach, może być już zużyty. Inna sprawa jest taka, że te ładowarki, które masz na zdjęciu, to nigdy nie naładują w pełni akumulatora, bardziej ładują konserwacyjnie. Jest też opcja, że jakiś obwód kradnie prąd w aucie.
Jestem w niezręcznej sytuacji dając "dobre rady" na odległość a równocześnie nie mając możliwości praktycznego sprawdzenia. Znam powyższy wpis z sąsiedniego forum pojazdów elektrycznych. Autor dopuszcza prawdopodobną sytuację, kiedy BMS jednej baterii przerwie obwód, i to na pewno się zdarzy podczas normalnej współpracy. Wystarczy, że podczas jazdy...
jazda ładować ładować jazda pobór prąd jazda
wydajność sprężarka lodówka mikrofon interfejs napiąć zasilać kineskop
Darmowe mapy na Windows CE: MapFactor, MAPLORER i inne Yamaha FJ 1100 – podłączenie 3-pinowego przerywacza kierunkowskazów, schemat, kolory przewodów