Witam. Selsyn na drugim zdjęciu to raczej różnicowy (ma 6 wyprowadzeń). Andrzej
wartości sześciu spalonych na węgiel rezystorów Jeśli delikatnie ściągniesz warstwę lakieru to na każdym z nich powinna być taka sam wartość (sprawdź sam na swojej) SMD 7320 = 732Ω . http://obrazki.elektroda.pl/1449970700_1...
kropla PMG 865 jaka jest oporność prądnicy tachometrycznej 445Ω
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
U lub f - prądnice synchroniczne. U - prądnice prądu stałego. U - prądnice tachometryczne indukcyjne dwufazowe (nie spotkałem się z nazwą "prądnicy tachometrycznej asynchronicznej" ). W tym przypadku ważna jest jakosć wykonania prądnicy bo moze wystapić tzw. sygnał zerowy czyli napięcie przy nieruchomym wirniku. Wzory są dla każdej z wyżej wymienionych...
Wyważanie odbywa się poprzez zliczanie impulsów przez elektronikę z prądnicy tachometrycznej na silniku , nie da się tego zmienic . Ułatwic wyważanie można tylko przez pranie wsadów w miarę dużych i nie składających się z samych dużych elementów .
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
Masz błędy F07 i F06. Zrób to o co prosiłem a mianowicie fotkę silnika od strony tacho. Z tego co piszesz to będziesz miał poluzowany magnes prądnicy tachometrycznej( takie coś... na osi wałka po przeciwległej stronie koła pasowego, pod beżową osłoną :) )
Chyba można wykonać dzielnik napięcia przed wejściem w kartę sterownika. Zabezpieczenie owszem dobrze wykonać np. diodą typu transil.
Badań nad sterownikiem pralek Amica PA5580A5xx ciąg dalszy. Czy ktoś może posiada informacje jak się mają częstotliwość i napięcie wyjściowe przetworniczki tachometrycznej w tych pralkach do obrotów bębna (NIE SILNIKA). Maksymalne napięcie (dla największych obrotów wirowania) Maksymalna częstotliwość (powiedzmy przy 800 obrotach/min). Z góry dziękuję.
Abyś mógł wyznaczać parametry z transformaty C&P musisz mieć sygnał zwrotny z silnika. A ten sygnał nie koniecznie bywa sinusoidalny. Dobrze jak jest zbliżony kształtem do sinusoidy. Pod obciążeniem gdy mamy dużą składową oddziaływania od wirnika nie wygląda to już tak ładnie. Tutaj także popełniasz błąd w rozmowaniu gdyż inne są założenia do projektu...
Czy w ogóle ktoś się orientuje ile może kosztowac tachorądnica AC?!
Mam silnik od pralki, chyba 200W, kupiłem też tani regulator obrotów US-53 AC 220V, niestety nie mam prądnicy tachometrycznej, jak ją tanio wykonać samemu? Cześć! Zbudowanie własnej prądnicy tachometrycznej może być ciekawym projektem DIY. Oto jeden ze sposobów, aby ją wykonać tanio i efektywnie, korzystając z prostych elementów, takich jak magnes...
Witam, do wymiany cewka prądnicy tachometrycznej.
Błąd ten związany jest z prądnicą tachometryczną w silniku. Prawdopodobne przyczyny. 1.Przerwa obwodu cewki prądnicy 2.Uszkodzony magnes prądnicy 3.Brak połączenia między prądnicą a modułem (programatorem).
Różnica jest taka że szczotki w prądnicy tachometrycznej mają mniejszą rezystancję przejściową. W jakim celu? Prąd pobierany z prądnicy tachometrycznej nijak ma się do prądu pobieranego z normalnej prądnicy. Prądnica tachometryczna pracuje praktycznie nieobciążona.
:cry: Chodzi o prakę Dalia PDH885. nie obraca bębna. Czy jest jakiś prosty sposób, aby sprawdzić czy jest to wina RMA-130 czy prądnicy tachometrycznej. P.S. Gdy silnik zostaje podłączony "na krótko" bęben się obraca. Z góry dziękuję za wszelką pomoc! 8)
Drugi to wyjście prądnicy tachometrycznej.
Witam. Moje pytanie brzmi: jak najprościej zamienić prędkość kątową na napięcie. Jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy to wykorzystanie prądnicy tachometrycznej... tylko gdzie takie coś zdobyć i za jaką cenę? pozdrawiam G.A.
Można, za pomocą prądnicy tachometrycznej.
najpierw sprawdź cewkę prądnicy tachometrycznej czy ma przejście, jeśli wszystko będzie ok to dopiero bież się za sterownik , programator to ostateczność
Kolega się zastanowi nad tą dmuchawą- silnik od pralki bez regulatora (z prądnicą tachometryczną) ma koło 20000 obr. Byle jaką turbinkę rozerwie.
W przemyśle? Idź tropem prądnicy tachometrycznej - tachogeneratora.
Wizualnie płyta wygląda na nie uszkodzoną. Nic nie pisałeś o blokadzie drzwi.Czy blokuje drzwi czy nie.Sprawdź to. Sprawdź prądnicę tachometryczną w silniku w następujący sposób. Przyłącz woltomierz do przewodów prądnicy i obracając wirnikiem zobacz czy miernik wskazuje napięcie (pomiar dokonujemy na zakresie 10V - przemienny) Jeżeli miernik będzie...
Może pomierz i ten 4. To napięcie to z prądnicy tachometrycznej, czy sterowanie silnika?
To mi wygląda na zwarcie w obudowie złącz silnik pomiędzy prądnicą tachometryczną (zalana obudowa złącza) a sąsiednimi konektorami silnika. Może być również uszkodzona prądnica tachometryczna (brak obwodu). Sprawdź to.
Sprawdź położenie magnesu w prądnicy tachometrycznej.
Dzień dobry Czy mogę liczyć na podpowiedź dotyczącą wymaganych parametrów napięcia z prądnicy tachometrycznej w tym układzie. Czy do sterowania układem scalonym wymagane jest napięcie stałe czy przemienne? Przy podaniu zbyt wysokiego napięcia można uszkodzić układ. Prądnica tachometryczna przy moim silniku generuje około 40 V przy maksymalnych obrotach...
Witam. Sprawdz szczotki w silniku oraz obwód prądnicy tachometrycznej.
Problem rozwiązany. Przyczyną był zimny lut do wyprowadzeń cewki przekaźnika odpowiedzialnego za obroty bębna w lewo. Sterownik czekał na sygnał z prądnicy tachometrycznej, którego nie było i stąd to "zawieszanie się" pralki. Temat zamykam
Witam. Sprawdz obwód prądnicy tachometrycznej przy silniku. Może miec przerwę. POLO2
Szukając po silniku można trafić na kilka tematów na tym forum na przykład: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Tu jeszcze włoska strona: https://www.electroyou.it/forum/viewtopi... Wygląda, że ten silnik miał wersje z mniejszą i większą wtyczką. Na większej tak jak...
8,9 zaciski prądnicy tachometrycznej - stabilizacja prędkości obrotowej. Pokaż opisy listwy zaciskowej.
Witam Na wstępie zaznaczam że jestem zielony w tym temacie stąd mój post. Na początku napiszę ogólnie. Szukam rozwiązania sterowania napędem, które zapewni mi stalą prędkość taśmy. Taśma ta odwija się z jednej rolki i nawija na drugą. Po drodze wykonując pewną pracę (raczej niewielkie opory ruchu). Problem w tym ze taśma powinna mieć stałą prędkość...
Szczotki padają (wieszają się) albo prądnica tachometryczna (czujnik obrotów silnika) lub przewody od czujnika obrotów do sterownika.
To o czym kolega pisze nazywamy potocznie serwosilnikiem Hmmm, nie tak do końca ,,servo'' bo mu prądnicy tachometrycznej brakowało :D .
A sprawdź przewody od prądnicy tachometrycznej. Z defektu wynika, że komputer pralki łapie zero obrotów, wtedy daje sygnał, żeby otworzyć drzwiczki. Ale to tylko moje przypuszczenie, bo wojuję z tymi urządzeniami bez schematów, na piechotę, z miernikiem w ręku.
Trochę lipa :| Wszystko strasznie ubogie. Przede wszystkim nie widzę tu wyważania, układania prania przed wirowaniem (żeby bębna nie wyrwało), brak jest informacji o stanie wody z prezostatu, a nawet brak regulacji obrotów. :cry: Kołysanie bębna to jakieś nieporozumienie. Bęben w firmowych konstrukcjach, owszem, kołysze się ale dodatkowo pobierana jest...
Witam. W napędach DMM istnieje możliwość pracy bez prądnicy tachometrycznej, regulacja obrotów następuje wówczas przez ujemne sprzężenie napięciowe. Napięcie do regulacji jest poprzez dzielnik napięciowy z wyjścia regulatora. Proponuję sprawdzić obwód zasilania wzbudzenia silnika oraz wirnik i komutator na obecność zwarć. Sprawdź czy nie jest przestawiony...
Masz uszkodzoną prądnicę tachometryczną (uszkodzony magnes lub przerwa w uzwojeniu ).
Prądnica tachometryczna do kontroli prędkości obrotowej wału. Daje napięcie proporcjonalne do obrotów.
Rozumowanie kol kac2 jak najbardziej słuszne. Trzeba mieć na uwadze,że wskazania przypadkowego silnika użytego w charakterze prądnicy tachometrycznej mogą być obarczone b.dużym błędem i charakterystyka niekoniecznie liniowa.
Cześć. Z tego co widzę to te dwa przewody to są od prądnicy tachometrycznej, a te trzy kolorowe od podłączenia silnika. Zobacz bo powinien być podłączony kondensator spróbuj podłączyć przez żarówkę w szereg i dotykaj do tech trzech przewodów w różnych kombinacjach i tak dojdziesz.
Trochę poprawiłem sterownik. Teraz działa znacznie lepiej i jest możliwość regulacji maksymalnych obrotów na PR1. Przypominam o zamknięciu układu w plastikowej puszce i sprawdzeniu silnika i prądniczki na okoliczność ewentualnych zwarć do obudowy. Należy do korpusu silnika podłączyć przewód z bolca uziemiającego wtyczki przewodu zasilającego. Jeśli...
Witam. Proponuję wykonać na prądnicy tachometrycznej z elementem halotronowym (czujnik Halla ze wzmacniaczem w obudowie tranzystora - pastylka).Takie zestawy są w pralkach automatycznych przy silniku. Ale możesz wykonac taką prądnicę z silniczka od programatora.Czujnik trzeba kupic.
Witam! Potrzebuję silnik do pralki Polar LT-613. Jest to silnik bezszczotkowy bez prądnicy tachometrycznej i mam uszkodzone uzwojenie prania. Jak pan myśli czy ten by też pasował do LT-613? Pozdrawiam Władek
Zmywarka Electrolux ESL 66020 uszkodzony panel sterujący Przyczyna woda na pompie myjącej Uszkodzone dwa rezystory R9 i R8 na panelu sterującym Jest to wejście z prądnicy tachometrycznej Prądnica tachometryczna jest sprawna ~11v sprawna Pytanie:1 czy warto naprawiać uszkodzony panel? Pytanie:2 gdzie można kupić? Pytanie:3 ile kosztuje?
Nazwa całkujący, różniczkujący, opóźniający itd. bierze się z właściwości danego obiektu, który jest opisany równaniami. W automatyce przyjęte jest opisywanie obiektów poprzez transmitancję. Obiekt może być opisany w dziedzinie czasu t, zmiennej s, lub częstotliwości f. Dzisiejsze regulatory obiektów przemysłowych są regulatorami dyskretnymi, w których...
Gdzies czytalem o tachopradnicach. Generuja napięcie proporcjonalne do prędkości obrotowej. Jednak wadą takiej prądnicy tachometrycznej prądu stałego jest pulsowanie napięcia wyjściowego wynikająca ze skończonej liczby działek komutatora. To jest oczywiscie tachopradnica DC.
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
Może kolega napisze o założeniach sterowania z wykorzystaniem mikrokontrolera , ponieważ wszystkie podstawowe funkcje sterowania i regulacji realizuje już sam falownik . Chyba że enkoder ma służyć do kontroli / regulacji prędkości obrotowej silnika tylko czy nie lepiej pomyśleć o prądnicy tachometrycznej .
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
Dziękuję za informację. Czy to świadczy o uszkodzeniu prądnicy tachometrycznej i nie ma żadnej możliwości naprawy silnika? Z tego co wiem, jako część zamienna do Amici PA PB i PC występuje ten sam silnik, różni się on tylko prędkością wirowania. Czy można podstawić silnik od starszej pralki na 600 obr/min i aby sie przekonać przed zakupem właściwego...
Chodzi mi o zasymulowanie jakimś generatorkiem (przestrajanym) sygnału z prądnicy tacho, by programatorowi się wydawało, że widzi pralkę ? Programator "widzi" obroty silnika głównego jako częstotliwość napięcia z prądnicy tachometrycznej i na podstawie tego stabilizuje obroty sterując odpowiednio triakiem.
Ja mam wiertarkę ze starej prądnicy tachometrycznej na stojaku z regulacją napięcia zasilania DC. Na oś nałożyłem poprzez tuleję dopasowującą średnice małe futerko do 6mm. Połączenie jest na "sztywno" i nie ma żadnych wibracji. (prądnica była dostosowana do 10000 obrotów - odpowiednio wyważona)
Witam W przypadku tego silnika, aby uzyskać wolne obroty należy zastosować regulator obrotów. Czy posiada Kolega moduł, do którego był podłączony ten silnik?( w pralce) Dwa żółte przewody idą do prądnicy tachometrycznej. Po bezpośrednim podłączeniu silnika do sieci rozpędzi się on do ok. 11000 RPM. Pozdrawiam, Karol
Taki silniczek jak w zabawkach. Ma magnesy trwałe w stojanie i wirnik ze szczotkami. Wytwarzane napięcie jest mniej-więcej proporcjonalne do prędkości obrotowej. Możesz też użyć prądnicy tachometrycznej - to będzie idealne rozwiązanie. Można taką zdobyć/kupić w jakimś zakładzie usługowym naprawiającym pralki.
Szukam prądnicy tachometrycznej której mogłbym urzyć w tym projekcie. Danych technicznych jest bardzo dużo, niestety nie moge nigdzie znaleźć ceny takiego urządzonka! Może ktoś się orientuje ile kosztuje takie coś lub poda mi namiary na jakis sklep internetowy lub inną stronę z takimi danymi!
Pisałeś wcześniej że kable nr 4 i 5 idą do cewki, stąd moje domysły że te czerwone to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem i ma na nich być zwarcie. Tylko przy dużej temperaturze silnika ma robić przerwę odłączając go. Ale to nie jest zabezpieczenie termiczne silnika, tylko cewka prądnicy tachometrycznej.
Wracając do mojego egzemplarza pralki. Reasumując dotychczasowo przeprowadzone działania: 1. Przeprowadziłem operację oczyszczenia komutatora w silniku, dzięki czemu ponownie nabrał pożądanego koloru ;). Fotkę rezultatu zamieszczam poniżej: http://obrazki.elektroda.net/25_12592440... 2. Pompa wody została wymieniona na nową przez specjalistę...
problem odczytu prędkości obrotowej jest dość prosty, panelowy woltomierz albo odczyt z wej ADC procesora Nie jest wcale to takie proste jak by się wydawało ze względu na specyfikacje prądnicy tachometrycznej - będą problemy wiem z doświadczenia :) P.s jeśli to silnik jednofazowy to są gotowe układy (np.U2008a) z pewnymi modyfikacjami można ... by...
Przecież to silnik od pralki. Wymaga zasilania 230V. To po pierwsze. Po drugie to te 2 cienkie czerwone przewody to prądnica tachometryczna-zbędna jeśli nie ma potrzeby kontroli obrotów. Czyli olewasz. Gruby czerwony jest od jednej ze szczotek. Od drugiej będzie prawdopodobnie czarny. Pokaż dokładne zdjęcia silnika z obu stron komutatora-zobaczymy jakie...
Myślę że zaproponowanie prądnicy tachometrycznej do silnika takiego jak w Gracji to przesada, choć najnowsze rozwiązania napędu pralek sięgają do silnika trójfazowego sterowanego falownikiem. W tym przypadku napięcie generowane w prądnicy która jest umocowana na wałku silnika służy do precyzyjnego śledzenia przez układ regulacji obrotów silnika. W warunkach...
ok,dzieki za wskazowki.
Witam. Proponuję dokładnie wyczyścić komutator prądnicy tachometrycznej i delikatnie przemyć wszystkie styki przekaźników w układzie sterowania posuwami. Problemem może być także drabinka rezystorowa w układzie regulacji prędkości obrotowej posuwu roboczego, lub przyspieszonego. Warto ją dokładnie przejrzeć, poprawić podejrzane lutowania i koniecznie...
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź! W zasadzie może faktycznie przesadziłem z prostotą, na układ będzie dawane napięcie z prądnicy tachometrycznej. Poprawiłem trochę schemat, dałem zabezpieczenie przez diodę zenera żeby nie przekroczyć napięcia. Jak teraz to się prezentuje? P.S. Dopiero w trakcie wysyłania zauważyłem Twoją odpowiedź e-mega, chwilę poczytam,...
Witam. Za szybko wymieniłeś procka. Procesorów nikt nie wymienia w takich przypadkach. Najpierw sprawdza się wszystko dookoła. Objawem braku pracy silnika może być: - niewłaściwe zasilanie procka lub jego brak - przerwa w obwodzie prądnicy tachometrycznej - przerwa w obwodzie silnika (mam na myśli obwód od silnika do płytki) Sprawdź to jeszcze raz i...
Witam. Wiadomości o triaku znajdziesz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... Natomiast to,że na praniu silnik próbuje wejść na obroty (komutatyorowy chyba o taki chodzi) świadczy o braku właściwego sprzężenia zwrotnego. Brak lub za niskie napięcie prądnicy tachometrycznej ewentualnie zwarcie,przerwa.Sprawdz jakie jest napięcie prądnicy...
Jednak nie o taki błąd chodziło :) Rozwiązanie przez Ciebie podane oczywiście jest najprostsze w teoretycznego punktu widzenia. Jednak nie mam możliwości zamontować na wirniku prądnicy tachometrycznej, hallotronu i czujnika optycznego nie ma gdzie w obudowę wcisnąć, a poza obudową bardzo by przeszkadzały. Dlatego mocno zainteresowało mnie rozwiązanie...
Witam!Mam problem z pralką Zanussi od góry pakowaną.Podczas wirowania zachowuje się dziwnie.Czasami przy 800 obr.kręci się z prędkością ok.400,czasami są to bardzo wolne obroty a czasami nie wiruje wcale. Wklej magnes w prądnicy tachometrycznej silnika. I podaj prawidłowy typ pralki w temacie! Lub PNC (Prod. No.) z tyłu na tabliczce znamionowej!
A więc tak : Pierwszy od prawej - uziemienie Drugi i trzeci - prądnica tachometryczna Pozostałe cztery przewody są od uzwojeń stojana i od szczotek (dwa przewody uzwojenie stojana i dwa pozostałe szczotki) Nie powiem Ci które są od czego, bo na zdięciu tego nie widać ale łatwo je prześledzić. Dodano po 13 Zobacz jeszcze tu:[url=https://www.elektroda.pl/rtvforu...
http://obrazki.elektroda.pl/9575575300_1... Błąd ten jak widać związany jest z prądnicą tachometryczną. Przy okazji zobacz szczotki (czy nie są zbyt krótkie) w silniku.
gdzie idzie kupic prądnice tachometryczna??
Witam. Sprawdz czy to silnik czy regulator. Z silnika wychodzi 6 przewodów jak piszesz są to wyprowadzenia: - wzbudzenia stojana biegunów (mała oporność w przedziale 0-5om) - wirnika ( mała oporność 0 - 2om mierzona przez szczotki) - prądnicy tachometrycznej (oporność kilkadziesiąt om może być i więcej zależy od wykonania) Jężeli silnik jest dobry to...
Witam ponownie. Wymiana czujnika NTC nie pomogła w tej pralce. Jeszcze raz wyjąłem silnik. Jest w idealnym stanie wizualnym i pracuje bardzo cicho. Rezystancja izolacji do masy i między zwojowa mierzona napięciem 500V to powyżej 1999MΩ. Izolacja prądnicy tachometrycznej do masy 250V też bardzo duża. Piny złącza bardzo czyste, ale mam silnik też...
Dziś sprawdziłem to o czym pisaliście: triak btb12 na zewnętrznych nóżkach - 62 Ω, cewka prądnicy tachometrycznej - 189 Ω.Tego triaka wymienię, ale jutro, bo sklep daleko. Co Koledzy sądzą o tym transformatorze, zasilającym płytę programatora? Na wyjściu wtórnym ma 14,8 v, a powinien 9,5 v. Tak pisze na jego obudowie. Może to on psoci ? Proszę...
Przepraszam za moją dłuższą nieobecność, ale wyjechałem do pracy za granicę i nie bardzo miałem czas i możliwość na internet.. Badany silnik miałby moc do 0,25 kW. (silnik prądu stałego obcowzbudny, albo trójfazowy silnik indukcyjny, mam na to wolną ręke) Chyba najlepiej było by zrobić to na prądnicy tachometrycznej (tak jak kolega podpowiedział). W...
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Ciężki start wynikać może z niedbałego złożenia silnika -przesuniecie promieniowe na łożyskach. Takie silniki niekiedy wymagają ,,ostukania" drewnianym młotkiem po złożeniu. Komutator wyczyszczony ?? Pomiar prędkości obrotowej - Kolega opisał. zlikwidował by to falownik ) w silniku komutatorowym ?? Zastanów się, zanim coś napiszesz!. obracającego się...
Na laborce badamy prądnicę tachometryczną, czyli nieruchoma cewka indukcyjna i ruchomy magnes. Jak wyznaczyć model zastępczy tej prądnicy? W spoczynku wiadomo: indukcyjność + rezystancja szeregowo. A jak będzie podczas pracy? Jak można wyznaczyć parametry modelu bez użycia miernika RLC. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Czy prądnice tachometryczną można określić jako jednofazowa prądu przemiennego?
Jako, że to mój pierwszy post na tym forum, pragnę na wstępie powitać Wszystkich Użytkowników. Czujnik prędkości pojazdu Ford Scorpio/Granada (montowany w skrzyni) to według mnie tzw. prądnica tachometryczna, jeśli się mylę to proszę mnie wyprostować. Problem w tym, że nie posiadam takiego czujnika i nie wiem jaka jest jego charakterystyka od strony...
witam , Najpierw kolego trzeba sprawdzić rezystancje prądnicy tachometrycznej jest ona umieszczona na osi silnika i ma 2 przewody żółte albo niebieskie (niepamiętam) oporność około 180 Ohm, pożniej trzeba sprawdzić czy przy obracaniu wirnikiem pojawia sie napiecie na niej około 50V, Jeżeli sprawdzisz i bedzie wszystko ok to pozostaje wyiskrzyć komutator...
Wydaje mi się że nawet silniczek "made in China" nie może mieć sprawności 10%. Gdyby były dwa takie silniczki to można by zrobić stanowisko pomiarowe. Sprząc ich "wały" mechanicznie, jeden napędzać ogniwem 1.5V mierząc prąd pobierany i napięcie na silniku (na silniku- a nie na ogniwie) a do drugiego (napędzanego) podłączać różne oporniki i mierzyć prąd...
Witam serdecznie, Ma ktoś może schematy układów prądnicy tachometrycznej? Chciałbym sobie zrobić urządzenie w miarę o szerokim zakresie pomiaru prędkości obrotowej maszyn elektrycznych/wirujących. Mój pomysł to: - silnik z gumowym kółkiem na ośce, albo gumowa kulka - za pomocą tych gumowych elementów można by przycisnąć silnik elektryczny (taki z magnetofonu)...
Naprawiam w/w pralkę typ M021*M520B000, która została przywieziona z wystawki "podobno działała", pompka pobieranie i grzanie ok.,ale silnik i problem jest następujący jest wypalony rezystor R70, który steruje triakiem (2 noga) MRC BTB 16 800BW C636A. Silnik zaczyna kręcić L,P ale na tym koniec, bo rezystor "świeci", nie posiada on prądnicy tachometrycznej....
Dzięki za pomoc Koledzy, czyli jak dobrze rozumiem, to jeśli podłącze to według schematu co poniżej się znajduje że dam mostek miedzy wejściem 3 i 4 aby było połączenie szeregowe między statorem i rotorem a na wejście 2 i 5 podam napięcie i silnik powinien ruszyć? I teraz jak zamienię plus z minusem na schemacie, to silnik będzie mi się kręcił w druga...
Witam możesz coś więcej napisać o sposobie podłączenia regulacji obrotów jak to podpiąłeś do płytki ? Witam Pana jeśli chodzi o podłączenie prądnicy tachometrycznej korzystałem z tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... oraz artykułu z elektroniki praktycznej z nr 5/98 regulator obrotów silnik jest to jedno z lepszych opracowań po...
http://www.datasheetcatalog.org/datashee... Nawet nieźle się spisuje z indukcyjnymi silnikami jednofazowymi, tylko jest małe ale ... muszą mieć prądnicę tachometryczną .
Witam Tacho (prądnica tachometryczna) to to na końcu silnika, wychodzą z niego 2 czerwone kable. Do podłączenia silnika, o którym pisałem, nie podłącza się tych czerwonych przewodów. Schemat ten jest dobry do tego rodzaju silnika(ja go kiedyś zamieszczałem). Czyli np. łączysz niebieski z czarnym, a do a do białego i szarego podłączasz napięcie.( połączenie...
gdzie kupić prądnice tachometryczną od pmg 865 regulator rma131
Cześć, Mam silnik z pralki automatycznej beko (arcelik 2818470100). Prawdopodobnie jest to silnik szeregowy komutatorowy, dwa złącza prowadzą na szczotki, kolejne dwa wchodzą w środek silnika i ostatnie dwa prowadzą do prądnicy tachometrycznej. Próbowałem zrobić sterownik do niego na TDA1085, ale nie byłem z tego zadowolony. Chciałbym zrobić sterownik...
Witam Dyskusja jest wspaniała i teoretyczna. Ja pozwoliłem sobie porównać specyfikację części zamiennych do modelu z wirówką 1200 obr i 1400 obr. I co się okazuje. W modelu 1400 obr producent przewidział inne amortyzatory i inne dociążenie frontowe zespoły piorącego. Więcej nie chciało mi się sprawdzać. Sprawa jak widać nie polega tylko na wyłamaniu...
To se ne uda.Moc 3062 włącza się w momencie przejścia przez zero. Bardziej odpowiednia byłoby sterowanie fazowe.Ale raczej tylko do silników o obciążeniu kwadratowym (wentylatory, pompy) i raczej małej mocy. Aczkolwiek widziałem fabryczne sterowniki do napędu przenośnika taśmowego tylko że ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądnicy tachometrycznej ....
zobacz to : http://elm-chan.org/works/smc/report_e.h...
Witam. Z rozważań teoretycznych wynika że regulacja predkości obrotowej slników indukcyjnych klatkowych może być tylko w zakresie Un do 0,8Un czyli praktycznie niewielka.Poniżej tego napięcia silnik utyka. Dzęki elektronice jest możliwa praca silnika w zakresie napięć poniżej 0,8Un. Przykładem tego jest opracowany przez Motorolę układ scalony do sterowania...
W zasadzie tak, z zastrzeżeniem braku u ciebe wyprowadzonych oddzielnie cewek stojana więc nie grozi ci pomyłka polegająca na niewłaściwym ich podłączeniu. Co do braku pomyłki to nie jestem tego pewien :P, dlatego mam prośbę o zaznaczenie na zdjęciu początków i końców cewek. http://obrazki.elektroda.net/5_127150962... Czy po przerobieniu stojana...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
zastosowanie prądnicy tachometrycznej napięcie prądnicy tachometrycznej biegunowość prądnicy
komputer długo włącza volvo silnika tłumik sygnału audio
Jak wypakować plik ZIP o rozmiarze 8 GB? Plik ZIP nie jest rozpoznawany jako ZIP - przyczyny i rozwiązania