Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Witam, rozwiązań, ja osobiście, znam wiele, jedno z nich to odpowiednia prądniczka tachometryczna (nie wymaga zasilania), inne (ale już z zewnętrznym zasilaniem) to różnego rodzaju przetworniki parametryczne n/U , czyli ilości obrotów n w jednostce czasu na proporcjonalne napięcie U (stałe), a więc z założenia liniowe, które są opisane zależnością:...
sprawdź: 1. napięcie w gniazku ( koniecznie mierzone pzy obciążeniu np suszarką do włosów) 2. odłącz przewody od silnika, czy prądniczka tachometryczna podaje ci napięcie zmienne zakręć oczywiście lekko bębnem (styki 1 i 3 na silniku -powinny być zielone cieńkie przewody)? 3. hydrostat. styk 11-12 ma mieć pewny kontakt. bez zmian pod wpływem obracania...
Zobacz, czy do prędkościomierza doprowadzona jest z silnika zwyczajna linka. Czasem w silniku może być zamontowana mała prądniczka tachometryczna i napięcie z takiej prądniczki doprowadzone jest do komputera i obrotomierza. Nie wiem czy do szybkościomierza też bywa ale czasem też może być.
Kolejne doniesienie: nic się chyba nie spaliło! Po podłączeniu w szereg z wirnikiem jednego z uzwojeń stojana i zasileniu prądem stałym silnik się kreci, pobierając ok. 0.7 A. Startuje przy 4V i płynnie zwiększa prędkość wraz ze wzrostem napięcia do 30V (maksimum zasilacza). W tym samym czasie prądniczka tachometryczna płynnie zwiększa napięcie od 0.01...
Prawidłowo to nazywa się prądniczka tachometryczna Tak wykazuje przewodność jak będziesz kręcił wirnikiem silnika to powinno pojawiać się niewielkie napięcie na zaciskach prądniczki No niekoniecznie, sa pralki z dokladniejszym "odczytem" predkosci, na przyklad wyzsze modele BSH z magnesem na wale ale zamiast cewki jest wlasnie czujnik halla.
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
Witam. Dostałem od znajomych uszkodzoną pralkę polar pdp 1019/p. Uszkodzenie polega na tym, że pralka co prawda wykonuje zadany program (załączanie pompy, obrotów lewo prawo itp.), ale ma bardzo niskie obroty, a gdy jest obciążona to w ogóle nie rusza. Mechanik, który próbował naprawić pralkę powiedział, że uszkodzony jest moduł elektroniczny i co najwyżej...
Po wymianie triaka sytuacja nadal ta sama. Sprawdziłem, czy prądniczka tachometryczna daje sygnał: przy pokręcaniu bębna ręką na uzwojeniu powstaje napięcie ok. 1 V. Gdzie jeszcze szukać błędu? Może niewłaściwie dobrane oporniki w obwodzie tachometru?
Algorytm jest bardzo prosty, silnik dostaje równe napięcie powiedzmy stałe, i teraz obracając się z praniem jest mu lżej, jak musi podciągnąć do góry jest ciężej czyli po mimo równego napięcia obroty spadają, mierzy to prądniczka tachometryczna prawie jak dynamo rowerowe napięcie spada i teraz w zależności od spadku napięcia na prądnicy sterownik oblicza...
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Moduł RMA 130 nie będzie prawidłowo sterował silnikiem szczotkowym bo musi mieć odpowiednią prądniczkę tachometryczną. Silnik będzie startował na pełne obroty bo jest zła prądniczka tachometryczna . Każdy mechanik AGD wie że moduł RMA 130 współpracuje z prądniczką która ma około 430 Ohm, A silniki szczotkowa mają prądniczki maks do 230 Ohm Szanowny...
Podczas programu silnik z trudnością obraca bęben, nieważne czy są to wolne obroty prawo/lewo czy wirowanie. A więc go wyjąłem i sprawdziłem podpinając go do sieci, śmiga aż miło. Prądniczka tachometryczna tez niby jakieś napięcie daje podczas kręcenia wirnikiem. Posprawdzałem kable przyłączeniowe z programatora do silnika i też jest ok. W programatorze...
Właśnie napięcie z podłączonym silnikiem wynosi zero co to oznacza? a jeśli to ten triak, to co mogło być przyczyną, i jak sprawdzić czy jest zepsuty? http://obrazki.elektroda.pl/1809200500_1... Jeszcze jedno, czy prądniczka tachometryczna może mieć tu jakieś znaczenie, bo wydaje się być uszkodzona. Dodano po 2 Pralka naprawiona. zepsuta...
Programator nie ma wpływu na opisane uszkodzenie. Teoretycznie istnieją jeszcze alternatywne możliwości: -prądniczka tachometryczna nie podaje płynnie rosnącego, w miarę obrotów silnika, napięcia. Podłącz przyrząd i pokręć ręcznie silnik, zobacz, czy napięcie rośnie równomiernie; -przerwa w wiązce przewodów, w trakcie kołysania się zbiornika raz przewodzi,...
a to nie jest silnik klatkowy (bezszczotkowy). Mogę się mylić Mylisz się jak najbardziej . To nie jest silnik klatkowy . chciałbym wiedzieć jak wygląda algorytm sterowania silnika (zapinanie uzwojeń przy zmianie prędkości itd.). W świetle poprzedniego cytatu dyplomatycznie pominę ten cytat milczeniem . Edit: doczytałem chodzi o sprawdzenie szczotek...
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Potrzebuję taki regulator, by przy małych napięciach 24V ładował 2 akumulatory a przy wyższym, załączał kolejne dwa. Ponieważ przy wolnych obrotach napięcie wynosi od 17V do 60V.Czytałem to ze można zrobić na przekaźnikach. Po prostu przy większych obrotach śmigła będą załączały się kolejne akumulatory Jest to trójfazowa synchroniczna prądnica wykonana...
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Tak jak pisałem jest to silnik szczotkowy. Podłączenie tego silnika jak wyżej.A wiec tak przewody białe to końce stojanu, natomiast przewody szare do szczotki. Przewody czerwone to prądniczka tachometryczna używana to pomiaru prętkości obrotowej przez moduł sterujący, przewody czarne to prawdopodobnie termik zabezpieczający. Można podłączyć np tak 1...
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Po włączeniu do prądu na zaciskach prądniczki tachometrycznej powinno pojawić się napięcie. Ale do sprawdzenia wystarczy zakręcić ręką wirnik i przy sprawnej prądniczce jakieś niewielkie napięcie powinno się pojawić:)
Kultura techniczna też jest inna. W Parkside oraz innych podobnych zwykła regulacja obrotów to regulator napięcia natomiast w markowych narzędziach jest prądniczka tachometryczna i podtrzymanie obrotów niezależnie od obciążenia. Pierwsze słyszę o prądniczkach tachometrycznych w takich urządzeniach. Masz może jakiś przykład? Model albo zdjęcie? Nie...
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Ja nie stosuje, ale lampa stroboskopowa wymaga czujnika , w tej lampie masz jaki czujnik? Tachometr bierze sygnał z prądniczki tachometrycznej, w niej wielkość napięcia zależy od prędości obrotowej, to napięcie jest wykorzystywane do pomiaru, tą prądniczkę musiałbyś przykładać do wału silnika i dokonać pomiaru.
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
W przypadku prądnic tachometrycznych prądu stałego (z komutatorem i magnesami trwałymi) masz stałą napięciową na wyjściu, np. 0,01 V na każdy 1 obr/s. Wystarczy wtedy napięcie wyjściowe podzielić przez stałą napięciową i masz obroty. Łatwo wyskalować woltomierz tak, by wskazywał wynik w obrotach na minutę. Układ bardzo prosty, a skuteczny. Prądnic tachometrycznych...
Ale ,,mądry" konstruktor maszyny oszczędził na prądniczkach tachometrycznych jak widać ze schematu i wpakował w to miejsce wirnik silnika. Efekt - zestaw potencjometrów na pulpicie operatora, przekaźniki zwierające rezystory zakresów, w sumie całość sterownika etc. znalazły się pod potencjałem napięcia wyjściowego na silnik 400VDC. Cóż, zawsze możesz...
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Informacjie o rozłożeniu prania biorą się z prądniczki tachometrycznej (pomiar napięci) która zamontowana jest na osi silnika z tyłu.Silnik rozpędza bęben z praniem do pewnej prędkości. W tym czasie układ elektroniczny sterujący pracą silnika utrzymuje napięcie zasilania silnika na stałym poziomie.I teraz tam gdzie w bębnie prania będzie więcej oczywiście...
Witam wszystkich mam takie pytanko ! Posiadam silnik komutatorowy z prądniczką Tachometryczną i chciałbym sie dowiedziec przy jakim napięciu prądniczki jakie są obroty silnika ! potrzebne mi jest to do ustawienia określonej prędkości obrotowej silnika ! Jest to silnik szeregowy a prądniczka posiada opór 150 ochm !
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
E08 to w istocie błąd silnika. Oprócz grzałki wypada też sprawdzić czy do modułu dochodzi napięcie z prądniczki tachometrycznej.
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
Quarz napisał: Z tego też powodu nie zaleca się wyjmowania wirnika z prądniczek tachometrycznych - prądniczka obcowzbudna. Dlaczego? Przecież prócz braku wytwarzania napięcia przez prądnicę, to nic innego się nie stanie.
Sprawdź zaciski na kablach zasilających silnik i łączących prądniczkę tachometryczną Poz
Jakie tacho? Normalne. Tak zwana prądniczka tachometryczna. Jak będzie popsuta na pompie myjącej, to zmywarka nie zagrzeje wody. A nawet, jak będzie sprawna na początku badań i wskaże prawidłowości podczas pomiaru, to podczas pracy maszyny może się popsuć. Taki myk. teraz zamienię pompę i zobaczymy I jest to bardzo słuszny tok postępowania w diagnozie/naprawie...
Miałem podobny objaw w innym modelu Amiki. Przerwaniu uległ przewód od prądniczki tachometrycznej - był zbyt krótki (napięty) i ruchy bębna go wykończyły po kilku latach użytkowania pralki. Nie wymieniałem go w całości tylko wyciąłem fragment i wstawiłem dłuższy odcinek. Działa od kilku lat bez problemu.
tachometryczna prądniczka amica prądniczka tachometryczna prądniczka tachometryczna pralki
wymiana grzałki pralka linux kompilacja wymiana wałek światłoczuły drukarka
temperatura wyłącznika temperatura wyłącznika
MAN TGX EDC5 03821-03 – brak sygnału czujnika temperatury spalin EGT za SCR Jeep Renegade Diesel automat – dławienie silnika przy ruszaniu pod górkę, EGR, DPF, 9HP