po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Zobacz, czy do prędkościomierza doprowadzona jest z silnika zwyczajna linka. Czasem w silniku może być zamontowana mała prądniczka tachometryczna i napięcie z takiej prądniczki doprowadzone jest do komputera i obrotomierza. Nie wiem czy do szybkościomierza też bywa ale czasem też może być.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Po włączeniu do prądu na zaciskach prądniczki tachometrycznej powinno pojawić się napięcie. Ale do sprawdzenia wystarczy zakręcić ręką wirnik i przy sprawnej prądniczce jakieś niewielkie napięcie powinno się pojawić:)
Dalej nie odpisałeś dlaczego po wymianie bębna przestała się tłuc w lewą stronę a zaczęła w prawą. Musisz sprawdzić zawieszenie bębna. Może to być amortyzator, sprężyna, a może nawet niedokręcona któraś z przeciwwag (ale to raczej nie ten dźwięk)... Może to być również coś banalnego typy klepiące drzwiczki albo coś, co leży na blacie pralki. Jak jest...
sprawdź: 1. napięcie w gniazku ( koniecznie mierzone pzy obciążeniu np suszarką do włosów) 2. odłącz przewody od silnika, czy prądniczka tachometryczna podaje ci napięcie zmienne zakręć oczywiście lekko bębnem (styki 1 i 3 na silniku -powinny być zielone cieńkie przewody)? 3. hydrostat. styk 11-12 ma mieć pewny kontakt. bez zmian pod wpływem obracania...
Kolejne doniesienie: nic się chyba nie spaliło! Po podłączeniu w szereg z wirnikiem jednego z uzwojeń stojana i zasileniu prądem stałym silnik się kreci, pobierając ok. 0.7 A. Startuje przy 4V i płynnie zwiększa prędkość wraz ze wzrostem napięcia do 30V (maksimum zasilacza). W tym samym czasie prądniczka tachometryczna płynnie zwiększa napięcie od 0.01...
Ja nie stosuje, ale lampa stroboskopowa wymaga czujnika , w tej lampie masz jaki czujnik? Tachometr bierze sygnał z prądniczki tachometrycznej, w niej wielkość napięcia zależy od prędości obrotowej, to napięcie jest wykorzystywane do pomiaru, tą prądniczkę musiałbyś przykładać do wału silnika i dokonać pomiaru.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Kultura techniczna też jest inna. W Parkside oraz innych podobnych zwykła regulacja obrotów to regulator napięcia natomiast w markowych narzędziach jest prądniczka tachometryczna i podtrzymanie obrotów niezależnie od obciążenia. Pierwsze słyszę o prądniczkach tachometrycznych w takich urządzeniach. Masz może jakiś przykład? Model albo zdjęcie? Nie...
E08 to w istocie błąd silnika. Oprócz grzałki wypada też sprawdzić czy do modułu dochodzi napięcie z prądniczki tachometrycznej.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Pewnie można. Pomiar częstotliwości napięcia z prądniczki tachometrycznej jako wejście (ew. po wzmocnieniu), kąt załączenia triaka jako wyjście. Ewentualnie sterowanie potencjometrem cyfrowym włączonym zamiast obecnego mechanicznego w układzie powyżej.
Prawidłowo to nazywa się prądniczka tachometryczna Tak wykazuje przewodność jak będziesz kręcił wirnikiem silnika to powinno pojawiać się niewielkie napięcie na zaciskach prądniczki
Witam wszystkich mam takie pytanko ! Posiadam silnik komutatorowy z prądniczką Tachometryczną i chciałbym sie dowiedziec przy jakim napięciu prądniczki jakie są obroty silnika ! potrzebne mi jest to do ustawienia określonej prędkości obrotowej silnika ! Jest to silnik szeregowy a prądniczka posiada opór 150 ochm !
Quarz napisał: Z tego też powodu nie zaleca się wyjmowania wirnika z prądniczek tachometrycznych - prądniczka obcowzbudna. Dlaczego? Przecież prócz braku wytwarzania napięcia przez prądnicę, to nic innego się nie stanie. Tyle tylko, że taka prądniczka tachometryczna ma standaryzowaną wartość współczynnika konwersji - ilość obrotów wału na jednostkę...
W przypadku prądnic tachometrycznych prądu stałego (z komutatorem i magnesami trwałymi) masz stałą napięciową na wyjściu, np. 0,01 V na każdy 1 obr/s. Wystarczy wtedy napięcie wyjściowe podzielić przez stałą napięciową i masz obroty. Łatwo wyskalować woltomierz tak, by wskazywał wynik w obrotach na minutę. Układ bardzo prosty, a skuteczny. Prądnic tachometrycznych...
Witam. Dostałem od znajomych uszkodzoną pralkę polar pdp 1019/p. Uszkodzenie polega na tym, że pralka co prawda wykonuje zadany program (załączanie pompy, obrotów lewo prawo itp.), ale ma bardzo niskie obroty, a gdy jest obciążona to w ogóle nie rusza. Mechanik, który próbował naprawić pralkę powiedział, że uszkodzony jest moduł elektroniczny i co najwyżej...
Witam, rozwiązań, ja osobiście, znam wiele, jedno z nich to odpowiednia prądniczka tachometryczna (nie wymaga zasilania), inne (ale już z zewnętrznym zasilaniem) to różnego rodzaju przetworniki parametryczne n/U , czyli ilości obrotów n w jednostce czasu na proporcjonalne napięcie U (stałe), a więc z założenia liniowe, które są opisane zależnością:...
Algorytm jest bardzo prosty, silnik dostaje równe napięcie powiedzmy stałe, i teraz obracając się z praniem jest mu lżej, jak musi podciągnąć do góry jest ciężej czyli po mimo równego napięcia obroty spadają, mierzy to prądniczka tachometryczna prawie jak dynamo rowerowe napięcie spada i teraz w zależności od spadku napięcia na prądnicy sterownik oblicza...
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
To co jeszcze zrobiłem: - ponownie przejrzałem cały tor Hydrostatu. Wężyk czysty (żadnych filtrów po drodze nie ma). Przelotka na węźle - to samo. Trochę szlamu (niewiele) było na ściankach z węża z komory. Na wszelki wypadek - oczyściłem. - Zdjąłem kostkę z silnika. Pomiary wychodzą niby w porządku (gdzieś mi wcięło moje zapiski więc nie miałem jak...
Po wymianie triaka sytuacja nadal ta sama. Sprawdziłem, czy prądniczka tachometryczna daje sygnał: przy pokręcaniu bębna ręką na uzwojeniu powstaje napięcie ok. 1 V. Gdzie jeszcze szukać błędu? Może niewłaściwie dobrane oporniki w obwodzie tachometru?
Informacjie o rozłożeniu prania biorą się z prądniczki tachometrycznej (pomiar napięci) która zamontowana jest na osi silnika z tyłu.Silnik rozpędza bęben z praniem do pewnej prędkości. W tym czasie układ elektroniczny sterujący pracą silnika utrzymuje napięcie zasilania silnika na stałym poziomie.I teraz tam gdzie w bębnie prania będzie więcej oczywiście...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Witam, Trzeba by sprawdzić najpierw prądniczkę tachometryczną. Może szczotki szlag trafił. W napędach DC najczęściej jako sprzężenie zwrotne jest prądniczka tachomeryczna dająca napięcie wprost proporcjonalne do prędkości obrotowej sinika. I jeśli sam napęd nie wywala błędów jak doziemienie (np ABB starej daty) i silnik się rozbiega to najczęściej winna...
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
Napisałem że jest to prądniczka tachometryczna, czyli generator. w zależności od ilości obrotów generuje różne napięcie. Służy do kontroli obrotów. Dodano po 3 Przy obrotach 750rpm generuje 32V o obciążalności 50mA
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
Ktoś coś napisał i co z tego, co to znaczy "mała rezystancja przejściowa szczotki", ile razy mniejsza niż dla szczotki w normalnej prądnicy? Zwykła prądnica wytwarza prąd o wartościach kilkudziesięciu/kilkuset A. Prąd pobierany z prądniczki tachometrycznej to zazwyczaj kilka/kilkanaście mA. Jeżeli oporność wejściowa układu przetwarzającego sygnał z...
Podczas programu silnik z trudnością obraca bęben, nieważne czy są to wolne obroty prawo/lewo czy wirowanie. A więc go wyjąłem i sprawdziłem podpinając go do sieci, śmiga aż miło. Prądniczka tachometryczna tez niby jakieś napięcie daje podczas kręcenia wirnikiem. Posprawdzałem kable przyłączeniowe z programatora do silnika i też jest ok. W programatorze...
Jakie tacho? Normalne. Tak zwana prądniczka tachometryczna. Jak będzie popsuta na pompie myjącej, to zmywarka nie zagrzeje wody. A nawet, jak będzie sprawna na początku badań i wskaże prawidłowości podczas pomiaru, to podczas pracy maszyny może się popsuć. Taki myk. teraz zamienię pompę i zobaczymy I jest to bardzo słuszny tok postępowania w diagnozie/naprawie...
Wydaje mi się, że to nie jest klasyczne serwo, tylko jakaś prądniczka tachometryczna do kontroli obrotów wiekszego silnika. A do czego ci to ustrojstwo?
w polonezie podobnie jak i w innych auytach obrotomierz masz zasilany z prądniczki tachometrycznej dzięki której wraz ze zmianą obrotów zmienia sie znacznie napięcie - na akumulatorze napięcie zmienia się nie znacznie - musiał byś wymontować tą prondniczkei zainstalować w maluchu
Nie , oporniki wypaliły sie po zwarciu w kostce poszło napięcie po prądniczce - miałem nadzieję że tylko oporniki umarły ale niestety....
Prądniczka tachometryczna znajduje się na silniku (z drugiej strony niż koło pasowe) Po energicznym pokręceniu silnikiem na jej zaciskach powinno pojawić się napięcie.
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Programator nie ma wpływu na opisane uszkodzenie. Teoretycznie istnieją jeszcze alternatywne możliwości: -prądniczka tachometryczna nie podaje płynnie rosnącego, w miarę obrotów silnika, napięcia. Podłącz przyrząd i pokręć ręcznie silnik, zobacz, czy napięcie rośnie równomiernie; -przerwa w wiązce przewodów, w trakcie kołysania się zbiornika raz przewodzi,...
Witam. Prądniczkę tachometryczną możesz demontować i montować nie zwracając na kąty położenia względem wirnika i korpusu. Przy regulacji obrotów zczytywane jest napięcie na zaciskach prądniczki a nie położenie kątowe. Jeżeli zajdzie potrzeba demontażu szczotkotrzymacza silnika napędowego zaznacz położenie na pokrywie i korpusie aby nie przestawić tzw....
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Witam Może nie wszyscy się z tym zgodzą, ale ten silnik można potraktować jako urządzenie prądu stałego, a konkretniej jako silnik szeregowy. Już jego nazwa wskazuje, w jaki sposób należy go podłączyć. Tzn. Jedną szczotkę łączy się z jednym wyprowadzeniem stojana, a do drugiej szczotki i do drugiego wyprowadzenia stojana podłącza się zasilanie. W przypadku...
Te prądniczki zwykle są używane do odczytu prędkości silnika głównego przez pomiar częstotliwości ich napięcia wyjściowego (do potrzeb automatyki wagowej). Przy przewijaniu ważne jest by napięcie było na tyle duże by wysterować układ kształtujący i na tyle małe by go nie odparować.
Tachogenerator: https://pl.wikipedia.org/wiki/Prądnica_t... W tym modelu zmywarki zastosowano silnik pralki,tachometryczny, RAST5 2800 rpm. Na osi tegoż silnika zamontowana jest prądniczka tachogeneratora. Obracający się silnik napędza również prądniczkę, która indukuje napięcie proporcjonalne do obrotów silnika. Napięcie z tej prądniczki...
Dzięki Waszym postom, moje podejrzenia co do niewłaściwej pracy prądniczki tachometrycznej potwierdziły się (skojarzyłem to po tym, jak zauważyłem, że Pan Serwisant grzebał coś przy silniku który miał coś jeszcze zamontowane w pobliżu szczotek). Po powrocie z pracy wymontowałem silnik (nawiasem mówiąc, zastanowiło mnie od razu, dlaczego Pan Serwisant...
Przerywała pracę w dowolnym momencie, najcezściej na wirowaniu i nie można było dokończyć gdyż- zaczynała od początku , czyli wylewanko, pobor wody i do najbliższego wirwania. Dołożenie kondensatora 100nF/63 do wyjscia z prądniczki zlikwidowało problem. Obniżyło piki napięcia i sterownik nie wariował.
Właśnie napięcie z podłączonym silnikiem wynosi zero co to oznacza? a jeśli to ten triak, to co mogło być przyczyną, i jak sprawdzić czy jest zepsuty? http://obrazki.elektroda.pl/1809200500_1... Jeszcze jedno, czy prądniczka tachometryczna może mieć tu jakieś znaczenie, bo wydaje się być uszkodzona. Dodano po 2 Pralka naprawiona. zepsuta...
tam. Myślę że, do regulacji obrotów pompy należy zastosować falownik. W falownikach zasilanych z jednej fazy, napięcie wyjściowe między fazowe zwykle wynosi 200V. Silnik należało by przyłączyć do dwu faz lub zastosować falownik z wyjściem jednofazowym. Na ośi dmuchawy zainstalować prąsdniczkę tachometryczną. Napięcie otrzymywane z prądniczki wyprostować...
Witam Potrzebuję informacje (zakres pomiarowy, poziom generowanego napięcia) dla prądniczki tachometrycznej/nadajnika obrotów typu TP-6 zamontowanej w agregacie prądotwórczym WOLA 84ZPP-78H12. Pewnie stosuje się ją również w jakiś samochodach dlatego post umieściłem w tym dziale.
W przemyśle takie napędy robi się głównie na tyrystorach. Na tranzystorach trochę łatwiej zrobić układ nawrotny. W stanach awaryjnych prąd moze być kilkanaście razy większy od znamionowego. Apator z Torunia robił takie rzeczy (TUN, MIN itp). Żeby regulacja była stabilna i dokładna potrzebna jest prądniczka tachometryczna (sprzężenie zwrotne), jeśli...
W pierwszej fazie prania. Jak napuszcza wodę i kręci bębnem na 2-3 sekundy kilka razy przyspiesza i potrafi się przemieścić dość znacznie. Jak przejdzie 1 fazę dalej pierze normalnie, wirowanie też normalnie. Dzisiaj wyświetliła błąd F6. Kiedyś już taki błąd też się pojawił. Zastanawia mnie kwestia tej prądniczki tachometrycznej. Rezystancja ok 70 Ohm...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
a to nie jest silnik klatkowy (bezszczotkowy). Mogę się mylić Mylisz się jak najbardziej . To nie jest silnik klatkowy . chciałbym wiedzieć jak wygląda algorytm sterowania silnika (zapinanie uzwojeń przy zmianie prędkości itd.). W świetle poprzedniego cytatu dyplomatycznie pominę ten cytat milczeniem . Edit: doczytałem chodzi o sprawdzenie szczotek...
Typowy, zabytkowy regulator silnika DC 110VDC prod. USA. Polmostek - 2 tyrystory, dwie diody i dioda rownolegle do silnika. Muszę poszukac schematu, bo naprawiam to niemal w ilościach hurtowych. Mogą tam pracować dowolne tyrystory o prądzie 10-20A i napięciu pow. 400V. Z diodami podobnie. Sugeruję podkladki pod TO 220 na wszystkich elementach na radiatorze....
Witam Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana silnika na nowy Silniki dostarczane teraz przez Whirpoola maja być poprawione, przynajmniej widoczne jest zamontowanie innej prądniczki tachometrycznej oraz jej sposobu zamontowania. Problem jest podczas wirowania gdzie silnik pobiera znacznie wyższe napięcie. Charakterystyczne jest widoczne uszkodzenie...
Witam, może mi ktoś powiedzieć jakiego napięcia mogę się spodziewać na prądniczce tachometrycznej TP-6, zamontowana jest do silnika SW680
Pralka nie działa na tak prostych zasadach. Kondensator stosowany do rozruchu silnika tu nie występuje. Silnik jest komutatorowy-szeregowy.Pasek ok. Obroty silnika sterowane są triakiem na module elektronicznym przy odpowiednim podaniu sygnału(napięcia) z programatora. Regulowane są za pomocą prądniczki tachometrycznej umieszczonej na osi silnika. Szczotki...
Witam! Pralka jak w temacie, podczas obrotów lewo prawo występują chwilowe zrywy silnika, ale nie za każdym razem. Nieraz następuje zryw na sekundę i potem znów wraca do prawidłowych obrotów. Wirowanie natomiast przebiega poprawnie. Sprawdziłem już prądniczkę tachometryczną - indukuje napięcie, rdzeń nie pęknięty, sztywno siedzi na wale. Sprawdziłem...
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
W silnikach asynchronicznych podwyższanie napięcia ponad normę prawie wogule nie zwieksza obrotów. No chyba ze to sa silniki szczotkowe. A są takie np; w niekturych pralkach ,sokowirówkach. Ale one pracują z prądniczka tachometryczną i procesorem. I to on ustala obroty.
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Obawiam się,że faktycznie to może być wirnik. Słychać jak silnik buczy, nie mogąc ruszyć,buk się nasila-czyli moduł podwyższa napięcie bo nie ma sygnału z prądniczki tachometrycznej o obrotach, i w pewnym momencie następuje zryw na wysokie obroty i momentalne odcięcie napięcia-sygnał z prądniczki o za wysokich obrotach.Miałem już takie przypadki w Indesicie...
Witam Jakiś czas temu w zakładzie kupiono ekstruder w którym jest zamontowany sterownik dmm0120 po podłączeniu szafy sterowniczej do maszyn został uruchomiony silnik główny który jest sterowny powyższym sternikiem i pojawił się problem bo silnik od razu wchodzi na pełne obroty i nie reaguje na regulacje potencjometrem zadającym. Dodam że maszyna u powszedniego...
magnesik jest i działa •Sprawdzić połączenia wiązek pomiędzy silnikiem i programatorem. •Sprawdzić rezystancję obwodu prądniczki tachometrycznej na silniku • Sprawdzić rezystancję uzwojenia silnika jeżeli powyższe kroki sprawdzone to zostaje modu ł
Wyprowadzenia stojana i wirnika połącz szeregowo , podłącz pod autotransformator , zasil najpierw małym napięciem stopniowo je zwiększając j jeśli silnik będzie przyspieszał bez większych iskrzeń i grzania się to jest dobry , oczywiście musisz jeszcze sprawdzić prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie ( powinno rosnąć od 0 do ok. 15-20V przy...
Potrzebuję taki regulator, by przy małych napięciach 24V ładował 2 akumulatory a przy wyższym, załączał kolejne dwa. Ponieważ przy wolnych obrotach napięcie wynosi od 17V do 60V.Czytałem to ze można zrobić na przekaźnikach. Po prostu przy większych obrotach śmigła będą załączały się kolejne akumulatory Jest to trójfazowa synchroniczna prądnica wykonana...
Witam Wykonuje własny programator dla pralki. Jak każda współczesna pralka, posiada ona silnik komutatorowy na osi którego zamocowano prądnicę tachometryczną. Jest oa źródłem sygnału sprzężenia zwrotnego w procesie stabilizacji obrotów bębna. Dodatkowo, zmiana napięcia w funkcji kąta obrotu bębna jest miarą niewyrównoważenia wsadu. Prądniczka tacho...
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Mam następujący problem z ww sprzętem a mianowicie mam za wysokie obroty rewersyjne na praniu a na wirowaniu nie wkręca się na wysokie obroty. Moduł , silnik sprawdzony. Jako że w tym modelu nie ma prądniczki tachometrycznej tylko czujnik halla ( tak mi się przynajmniej wydaje ) jak sprawdzić to ustrojstwo bo na stykach do modułu brak jakiegokolwiek...
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Sprawdź zaciski na kablach zasilających silnik i łączących prądniczkę tachometryczną Poz
Prądnica tachometryczna dobra. ale silnik po zamontowaniu do pralki nie działa zginęły nawet wysokie obroty, kod lampek taki sam jak wyżej . Jak sprawdzić silnik po wyjęciu.W kostce silnika są przewody jak do nich podłączyć napięcie 1)pusty. 2)szary przewód. 3)żółty do szczotki .4)zielony do szczotki. 5) biały. .6 i7)niebieskie do prądniczki tachometrycznej...
Witam ponownie, wielkie dzięki za pomoc i linka , wydrukowałem to sobie, a dzisiaj wyciągnąłem silnik i trochę pomierzyłem . A więc styki są (licząc jako 1 od lewej na zamieszczonym wcześniej zdjęciu): 1.D3 (oznaczenie wewnętrzne) - styk cewki stojana (podwójny kabel między stykiem listwy przyłączeniowej a 2 osobnymi stykami D3) 2.prądniczka tachometryczna...
Miałem podobny objaw w innym modelu Amiki. Przerwaniu uległ przewód od prądniczki tachometrycznej - był zbyt krótki (napięty) i ruchy bębna go wykończyły po kilku latach użytkowania pralki. Nie wymieniałem go w całości tylko wyciąłem fragment i wstawiłem dłuższy odcinek. Działa od kilku lat bez problemu.
Witam. Mam problem jak w temacie, mianowicie zmywarka nie grzeje wody, najpierw posprawdzałem podzespoły (grzałka, tacho, hydrostat) wszystko w porządku, potem zajrzałem do modułu, w module była nadpalona ścieżka do przekaźnika grzałki, naprawiłem, sprawdziłem przekaźnik (tyka i jest przejście między stykami), sprawdziłem nie dochodzi napięcie sterujące....
Mam pytanie jak się ma zmieniać napięcie na prądniczce tachometrycznej względem wzrostu obrotów ? U mnie do pewnych obrotów wzrasta a powyżej jak się rozpędza to napiecie na prądniczce szarpie i zanika. Zwalnia i staje silnik wirowania.
Nie no panowie... jak mnie uczyli to silniki asynchroniczne steruje się częstotliwością, a napięciem silniki prądu stałego. Ale może się coś zmieniło? Napięciem też można, przy niewielkich mocach bo to skutkuje zwiększeniem poślizgu, powstają straty. Często stosuje się taką regulację w sprzęcie "AGD", np pompy obiegu w zmywarkach czy niektóre modele...
Jest kilka metod stabilizacji obrotów silników DC: - sprzężenie zwrotne na podstawie prądu silnika ( rozwiązanie popularne, ale kiepskie ) - sprzężenie zwrotne na podstawie sygnału z prądniczki tachometrycznej ( kosztowne ) - sprzężenie zwrotne na podstawie częstotliwości sygnału z tarczy impulsowej ( stosowana w wyższej klasy gramofonach np. WG1100fs)...
Sposób wytwarzania impulsów to sprawa drugorzędna. Tym się nie zajmujemy. Odległość, to max 3m, więc też nie problem. Chodzi mi o jakiś moduł, US, który potrafi zamienić impulsy na prędkość obrotową lub częstotliwość, ewentualnie napięcie i na pytanie komputera po I2C odpowiedzieć ile tam aktualnie ma. Może coś takiego https://www.onsemi.com/pub/Collateral/NC...
Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
Jeszce raz powiem że trzeba uruchomić układ ,tak jak proponowałem, na żarówkach - muszę się ściemniać i rozjaśniać w sposób płynny ( muszą ). Jeśli tak nie jest to być może nie ma synchronizacji z siecią ( może to być dodatkowe zasilanie na listwie - trzy fazy + ewentualnie N-cienkie przewody które idą do transformatorów synchronizujących 3 szt ).Synchronizacja...
Z tego co się dowiedziałem, jest to prawdopodobnie silnik trójfazowy. To źle się dowiedziałeś, bo jest to silnik jednofazowy, szeregowy. Na razie chcę tylko uruchomić silnik i sterować kierunkiem i ilością obrotów. Zmostkuj jedną szczotkę z początkiem uzwojenia stojana, a drugą szczotkę oraz koniec stojana pod napięcie zmienne lub stałe poprzez najlepiej...
A możesz napisać jaką masz oporność prądniczki, z tego co wyczytałem wcześniej w pralkach są stosowane 2 rodzaje prądniczek różniących się opornością. Oporność nie ma znaczenia, ważne jest napięcie generowane przez prądniczkę - a to z kolei możesz sobie regulować jakimś dzielnikiem lub potencjometrem... Pole do kombinacji jest spore, zasada jest taka:...
Aby stabilizować obroty (a także moment) należałoby zastosować bardziej skomplikowany regulator obrotów, ze sprzężeniem zwrotnym. Czujnik to prądniczka tachometryczna ewentualnie impulsator - w zależności od przyjętego rozwiązania. Do regulacji oferowane są specjalistyczne układy scalone stosowane np. w niektórych pralkach automatycznych. Wiem, np....
Witam ! Wykonalem niedawno sterownik pralki Amica, na atmega8. Wszystko super dziala z jednym szczegołem. Aktualnie regulacja predkosci silnika zrobiona jest na zasadzie włączania triaka z odpowiednim opóźnieniem względem zera sieci. To sie niestety nie sprawdza bo zaleznie od obciązenia bębna silnik ma różne obroty, i teraz pozostaje sprawdzanie napięcia...
Tak jak pisałem jest to silnik szczotkowy. Podłączenie tego silnika jak wyżej.A wiec tak przewody białe to końce stojanu, natomiast przewody szare do szczotki. Przewody czerwone to prądniczka tachometryczna używana to pomiaru prętkości obrotowej przez moduł sterujący, przewody czarne to prawdopodobnie termik zabezpieczający. Można podłączyć np tak 1...
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
W tych pralkach silnik ma tylko jedno uzwojenie, tacho dostarcza informacji modułowi sterującemu z jaką prędkością i czy obraca sie silnik. Moduł steruje silnikiem podając impulsami napięcie zasilajace, słyszalny głośniejszy dźwięk przy ruszaniu silnika jest całkowicie normalny (jeżeli o to chodzi) Silnik pracuje ze swoją maksymalną prędkością dopiero...
Witam Koledze uszkodziła się pralka model taki jak w temacie postu objawy usterki są takie po włączeniu pralki pobiera wodę przez 10sekund po czym przestaje na 5sekund i pompka część wody wypompowuje po tej czynności zaczyna ponownie pobierać wodę gdy woda jest już w bębnie zaczyna cykl prania trwa on 40sekund po tym czasie pralka wypompowuje wodę i...
Witam. Jeśli pralka obraca bębnem szybciej niż powinna - zrywa się jakby do wirowania, należy sprawdzić prądniczkę tachometryczną, która odpowiada za kontrolę prędkości obrotowej silnika. Ponieważ pralka w trakcie wymiany amortyzatorów była przemieszczana, mogło dojść do odklejenia się bądź zsunięcia magnesu prądniczki. Należy dostać się do silnika,...
Pomóżcie mi zrozumieć kwestię tych 3 przekaźników Patrz rysunek, najprawdopodobniej to jest taki układ. A przy okazji czy sprawdziłeś obwód prądniczki tachometrycznej zarówno na silniku jak i na programatorze? Relpol RM50-3011-85-1012 na 12V (przy czym wg datasheet załączają się od 9V) Nie jest to dobry pomysł, 9V to jest dolne graniczne napięcie przy...
Dzięki za szybki odzew! Niestety, nie wiem, jak sprawdzić tacho. Z zewnątrz wygląda normalnie, żadnych śladów przegrzania czy mechanicznych uszkodzeń. Czyżby trzeba wymienić na nowe, żeby sprawdzić, czy stare było kaput? Przekaźniki na module też zapewne sprawdza się, wymieniając na nowe... Chociaż... Nawet gdyby tak było, to i tak taniej, niż wymienić...
tachometryczna prądniczka prądniczka tachometryczna bosch prądniczka tachometryczna pralki
zmiana kodowania regulacja taśmociągu omomierz uszkodzony miernik
używana pralka miele wybór suszarki
Electrolux EER73DB – wyje odkurzacz bezprzewodowy, czyszczenie, wymiana łożysk, naprawa Satel VD-1, Texecom MicroShock – fałszywe alarmy czujki wibracyjnej, ustawienia INTEGRA