(at)krzysztofh Tak jak pisał kol. (at)BlueDraco wykorzystanie przerwań do obsługi impulsatora nie jest dobrym pomysłem. Raczej należałoby odpalać co określony czas przerwanie sprawdzające stan enkodera. Jeśli upierasz się na wykorzystaniu przerwań to należy dodać chociaż filtr RC na wejście.
Można użyć funkcji 92 i przerwań do szybkiego wyliczenia prędkości obrotowej impulsatora. Oczywiście znów odbiór dopasować prędkości podawania. Myślę , że funkcja 148 będzie najlepsza to tego rozwiązania i bezpośrednio może sterować funkcją 140 przypisując odpowiedni rejestr . Jedynie budując program trzeba przewidzieć możliwość ciągłego sterowania...
Witam !! Dziękuję za pomoc. Na pewno materiały do pytania 2 przydadzą mi się. A co powie pan na temat pytania 3 , 5 , 7 i 8? Szukałem coś o stabilizatorach impulsowych pod hasłami które podałeś. Znalazłem kilka stronek, ale ogólnie nie ma nic konkretnego jak by udało ci się znaleźć jakaś dobrą stronkę podaj link To moje : http://www.zsee.bytom.pl/energo/dane/kl3...
Witam. Mam do Kolegów pewne pytanie mianowicie: Potrzebuje zrobić układ do wykrywania kierunku obrotów silnika wraz ze 4 stopniowym podziałem. Układ ma wiedzieć w którą stronę kręci się silnik i z obrotów podawać stan wysoki na jednym z 4 pinów. 1>1800 obr/min 2>1000 obr/min 3>500 obr/min 4- stop 0 obr/min Ze względu na cenę impulsatora który będzie...
Chcę zrobić sobie m.in. obrotomierz. Pytanie brzmi, jak zrobić podawanie imp. do 7500 obr/min, tak żeby wydoliła i elektronika i procesor? Transoptor wyrobi? Bo muszę sam sobie zrobić impulsator. Drugie pytanie - ile razy można programować atmega?
Byc moze temat ten ju zbyl poruszany, jednak znalazlem wszystko i nic :( Chodzi o pomar predkosci obrotowej silnika, korzystajac z tarczy z otworami - zliczanie impulsow, przetworzenie na predkosc obrotowa (obr/min). Na czym to moge zrobic, czy wystarczy zwykly licznik czy tez mikrokontroler? ..i podstawowa sprawa, jak? P.S. Potrzebuje takze schematu...
Kupiłem 2 coolerki FD6015D12H1B (12V, 100mA, 60x60x15mm) do zamontowania na radiatorze w urządzeniu i tak się zastanawiam - jeżeli już mają trzeci przewód, to może by zrobić monitorowanie ich prędkości obrotowej. Tylko jak? Czy ktoś ma opracowaną metodę (zgrubnego) pomiaru prędkości za pomocą trzeciego przewodu wentylatora i AVRa + BASCOM. A przynajmniej...
Witam, w dniu dzisiejszym mam do policzenia takie oto zadanie: Na wyjściu układu pomiarowego prędkości obrotowej składającego się z czujnika indukcyjnego i przetwornika, zarejestrowano napięcie U=5V, obliczyć prędkość obrotową przyjmując następujące dane: i=10 fmax=2000 [Hz] Umax= 10[V] Umin= 0[V] Zadanie policzyłem tak: k= (Umax-Umin)/fmax => k=10/1000,...
Witam Mam kilka wentylatorów bez kontroli obrotów (2 piny) 80x80 i kto mi powie ile mają obrotów znając dane z nalepki znamionowej ? 0,09 A 0,10 A (ten mam na 3 piny z kontrolą i kręci się do 2000 obr/min) 0,11 A 0,13 A 0,18 A
Witam wszystkich! Temat o tej nazwie pojawił się już na innym forum. Mój problem jest nieco podobny do tam opisanego, ale w moim przypadku trzeba go ugryźć z innej strony. Założenia: Potrzebuję kupić i wysterować silnik krokowy tak, aby praca w warunkach 6-12 obrotów na sekundę nie stanowiła dla niego problemu, ale żeby chwilami można było pojechać...
Witam Kolegów, W Oplach, jak i przypuszczam w samochodach innych marek w gnieździe ISO radioodbiornika znajduje się sygnał prędkości pojazdu wytwarzany prawdopodobnie przez impulsator. Orientujecie się jakiej wielkości jest to stała? Z tego, co pamiętam około 24 impulsów na obrót koła? Robiw
Witam wszystkich mam wielki problem. Otóż potrzebuje wzór na obliczenie prędkości obrotowej silnika, jeżeli mamy daną częstotliwość i napięcie zasilania a a tarcza przetwornika indukcyjnościowego ma 4 "zęby" może ktoś miał taką laborkę i wie jak wygląda ten wzór, chodzi mi o sam wzór z resztą sobie poradzę. Pomiaru dokonano oczywiście metodą pośrednią...
Witam, jestem studentem psychologii, potrzebuje do mojego projektu badawczego urządzenia: kolorowa tarcza (koło) o średnicy 8 cm (cienka i lekka) której prędkością obrotów będę mógł płynnie sterować za pomocą potencjometru. Sterowanie musi być płynne nie skokowe. Silnik którego chcę użyć jest na napięcie 24V, prąd 0,10A, przy 24V - 10500rpm przy 12V...
Witam Wykonuje urządzenie pomiarowe które mierzy mi prędkość obrotową szpuli o niskiej prędkości obrotowej w zakresie 0,1 - 2obr/ s a więc bardzo wolno. Na wale zamontowany jest czujnik pola magnetycznego (kontaktronowy), który raz na obrót generuje mi przerwanie na AVR. Problem polega na tym że wyznaczenie prędkości obrotowej ma się odbyć co impuls...
Usterka elektryczna w obwodzie czujnika prędkości obrotowej - impulsator.
Witam, mam vw vento1.9 tdi 1z. problem mam z nierównymi obrotami silnika, gdy prędkość obrotowa jest w miarę stała. Odłączyłem impulsator przy skrzyni biegów i nie pomogło, tylko prędkościomierz nie działa.
To "urządzenie" to tak zwany Nie jestem do końca pewien... Na styk wejściowy podawane jest napięcie 24VDC, a na wyjściach(4) jest kod binarny Moje urządzenie posiada 16 stabilnych pozycji: - 1 pozycja - na 4 wyjściach 0(0000) - prędkość 0% - 2 pozycja - 0001 - prędkość 7% - 3 pozycja - 0010 - prędkość 14% - 4 pozycja - 0011 - prędkość 21% - 5 pozycja...
kalibracja sprawdzona, tacho był wymieniany, wiązka tachografu , impulsator oraz wymieniony czujnik prędkości obrotowej walu napędowego na skrzyni biegów. Jeszcze gubi się w biegach, nie zmienia płynnie tylko są stuki. Wyświetla błędy 00010008126. Mam już dość tego auta :cry:
Orientujesz się może ile impulsów będzie przypadało na obrót (w przypadku zastosowania silników o których wspomniałeś w temacie) ? Jakie prędkości obrotowe są poprawnie obsługiwane ?
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
Witam . Chcesz wykorzystać silnik krokowy jako impulsator czy chcesz aby silnik krokowy napędzał koło i jednocześnie mierzyć prędkość obrotową silnika ?.
Hej, odłącz to wszystko i zacznij po kolei składać. Zostaw tylko sam impulsator. Na jego wyjściu musisz mieć skok napięcia 0/5V na rez. R2 przy kręceniu wiatraczkiem. A masz 0/0.35V czyli zależnie od układu fototranzystor sie nie otwiera (za mało oświetlony) lub jest cały czas otwarty (np. za dużo światła zewnętrznego i należy go przysłonić lub zmniejszyć...
Teraz po roku mam kłopot z hydroforem Gardena LCD 4000/5 Stopniowo od kilku miesięcy degradował się pomiar przepływu i w końcu przestał działać. Powoduje to, że hydrofor wyłacza się po kilku minutach, gdyż brak przepływu oznacza brak dopływu wody. Sprawdziłem wirnik czujnika przepływu - obraca się swobodnie. Rozkręciłem, wyczyściłem, złożyłem - nie...
Impulsator w moim aucie ma tylko 2 zaciski i jest samowzbudny. To bardzo ważna informacja, szkoda że nie napisałeś wcześniej. Jeśli to czujnik indukcyjny, bez elektroniki, to przy niskich prędkościach obrotowych daje za małe napięcie, wymaga niskiego progu przełączania. Gdy wymontowałem go i zbliżałem do metalu, błyskała dioda LED. Nie wiem czy dobrze...
To co mnie zainteresowało to wpięcie się w czujnik halla. Czy zdało by to egzamin? Prostsze i bezpieczniejsze (dla karty) niż moje poprzednie pomysły. Tfu pochrzaniło mi się :( to nie czujnik halla tylko impulsator. Da radę z takim?
Witam! Schematów nie mam, ale do pomiaru prędkości obrotowej mogę zaproponować inne rozwiązanie niż prądnica tahometryczna oparte na impulsatorze, którym może być np hallotron, transoptor szczelinowy lub refleksyjny, czujnik magnetoindukcyjny, a nastepnie przetwornik f/u lub odczyt bezposrednio na mierniku częstotliwości. Takie rozwiązanie ma wiele...
Przeczytaj jeszcze raz co napisał ociz - przy braku impulsów prędkości jazdy, sterownik silnika szybciej schodzi z obrotów (jak na "przegazówce" na postoju). Gdy impulsator jest podpięty, sterownik wolniej schodzi z obrotów i utrzymuje wyższą prędkość obrotową biegu jałowego. Jak nie wierzysz to zrób eksperyment - rozpędź się do 30-40km/h, wrzuć luz,...
Znalazłem, więc o który z potencjometrów jest do regulacji prędkości obrotowej talerza? P1 dla obrotów 33, P2 dla 45. Ale na początek sprawdź oświetlacz koła impulsatora - żarówka mogła się strząść i precyzer obrotów - przy demontaźu obudowy przewody mogły ulec uszkodzeniu. Pokręcanie precyzerem daje jakikolwiek efekt?
Enkoder daje na wyjściu kod (8, 16 ,32 bitowy)kod zależny od pozycji osi(wałka) - nie można kręcić bez końca max 360 stopni Impulsator generuje impulsy o częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej, z rozróżnieniem kierunku (są też wersje bez kierunku) - można kręcić do woli
Witam Problem moze lezec niekoniecznie po stronie licznika, problem moze dotyczyc impulsatora skrzyni biegow ktory odpowiada za zczytanie predkosci obrotowej kół. POZDRAWIAM
Wszystko zależy od prędkości obrotowej magneta , w tym przypadku trzeba solidnie nacisnąć na kopniak aby uzyskać odpowiednią prędkość obrotową koła magnesowego jak i powtarzalność , dlatego gdyż przełożenie rozruchowe jest wolniejsze od dedykowanego do tego statora-magneta i jeszcze jedno spróbuj zamienić miejscami przewody od impulsatora .
Heja! W którymś z programów z EP (chyba układ do regulacji prędkości obrotowej silnika - na AVRze, ale nie jestem pewien) była pełna procedura do obsługi klikera. Program kiedyś byłna stronie EP.
Witam, jeśli nie jest dla ciebie istotna nastawa potencjometru (nie masz jakiejś tabliczki ze skalą na osi potencjometru), a jedynie subiektywne odczucie prędkości obrotowej wentylatora lub masz tam wyświetlacz który wyświetla nastawę PWM, to rozwiązaniem wydaje się być zastosowanie impulsatora. Pozdrawiam, GSM
witam, doczepie się do tematu bo chyba tutaj znajdę odpowiedź mam astre f z 96r ze zwykłym licznikiem kilometrów (obrotowym) czy da się zaadoptować jakiś inny elektroniczy licznik ? czy astra ma impulsator seryjnie montowany ? gdzie to sprawdzić?
Kręcąc chaotycznie mozesz nie miec tej samej wartosci. A mój program ma ta właściwość, że działa do pewnej prędkości (10 000/obr/min) i chaotyczność nie ma znaccenia. Ważne jest aby nie przekroczyć w tej chaotyczności tej prędkości, którą podałem.Szkoda, ze nie mam już tego urządzenia, bo bym nakręcił film.
Witam Mam drobny problem z impulsem generowanym przez impulsator zapłonowy (cewka i magnes na kole). Problem polega na tym że sygnał z impulsatora jest za słaby by wysterować moduł przy niskiej prędkości obrotowej (przy rozruchy czyli mocnym kopnięciu w starter napięcie sięga na stykach impulsatora maksymalnie do 500-550mV) Jak wyszukałem to fabryczne...
Wyjaśnij kilka rzeczy: - Jaki model, rocznik. - Jaki sterownik. - Co masz na myśli "nie mierzy prędkości obrotowej"? ECU nie rusza, bo nie wykrywa obrotów z czujnika położenia wału korbowego? Poza tym na pewno nie masz tam czujnika Halla tylko zwykły impulsator na alternatorze.
W kwestii formalnej, ten kod się nazywa kodem Gray'a (od nazwiska Franka Gray'a 1887-1969, pracownika laboratoriów Bella, który go opracował) Co do samego problemu, to - prędkość obrotową wyliczysz z jednego kanału mierząc ilość impulsów w jednostce czasu lub mierząc czas trwania jednego okresu i przeliczając to na obroty (wiadomo ile masz impulsów...
Impulsator koła jest zapewne w układzie ABS, a dokładnie to podejrzewam, że chodzi o czujnik ABS który jest na piaście i przesyłka do modułu ABS sygnał o prędkości obrotowej koła.
Rozumie Twoje intencje, ale dopuść do siebie myśl, że czasy które podałeś na początku nie pozwolą Ci na zrobienie tego na impulsatorze stykowym , ponieważ drgania cyklu poprzedniego zachodzą na drgania cyklu następnego i nie ma przerwy po której można stwierdzić z całą pewnością, że to początek lub koniec danego impulsu z impulsatora (patrz wykres dolny)....
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Złe założenia przyjąłeś, odwrotne niż wymagane. Wraz ze wzrostem obrotów i ilości zasysanej przez silnik mieszanki, a także zmiany jej składu (wzrost zawartości paliwa w stosunku do powietrza) kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być wyprzedzany, tzn. zapłon powinien nastepować wcześniej . Opóxnienie zapłonu faktycznie pomaga przy rozruchu, nie ma ryzyka...
Witam! A może trochę inaczej - rzeczywisty pomiar obrotów silnika (urządzenia) za pomocą miernika -LUMEL Miernik cyfrowy N30O 2000000 Wejście do pomiaru: liczby impulsów, częstotliwości, prędkości obrotowej, okresu, zliczania czasu pracy, zasilanie 20-40V a.c./d.c., bez wyjścia dodatkowego. plus czujnik indukcyjny (impulsator) generujący impulsy do...
Tak zrobię. A co do wyprzedzenia zapłonu - nie jest on sterowany przez impulsator (magnes na wałku rozrządu jest zamocowany "wahliwie" tzn. odchyla się troche w prawo, lewo na sprężynie w zależności od prędkości obrotowej) Moduł ma tylko za zadanie podać prąd dalej na cewke w momencie odebrania sygnału przez impulsator? Czy ma jakieś wbudowane mapy...
Witam ponownie, 3. I teraz pytanie: od czego jest ten brązowy czujnik, oznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu ? Ten czujnik nie wykazuje żadnej oporności, znaczy nie reaguje na pomiary. 4. Co to za czujnik (o ile to jest czujnik) oznaczony niebieską strzałką ? Ten drugi czujnik (czerwona strzałka) to czujnik temperatury silnika, połączony ze wskaźnikiem...
Mam jeszcze taką wersję. https://obrazki.elektroda.pl/1229470700_... Jeśli chodzi o gaszenie, to i z wpiętą wiązką z diodą ( dioda sprawna ) i czujnikami, jak i zwartym przewodem brązowo-czarnym do masy, iskry brak. Na weekend będę miał dostęp do oscyloskopu, lecz jak wcześniej napisałem, przed podpięciem modułu, napięcie jest mierzone...
Hej, Czy ktoś was wie z jakiego auta można zapożyczyć ( o ile takie występowały) licznik na napędzany elektronicznie (np Golf 3 - impulsatorem) ale wskazania prędkości oraz kilometry były mierzone nadal analogowo (np golf 2 i kilometry na obrotowej ośce). Konkretnie. Mam VW Golfa 2. Wsadziłem do niego dużo większy motor, do tego dorzucona jest 6-cio...
Posiadam urządzenie napędzane silniczkiem DC, którego obroty były stabilizowane metodą PWM przez układ automatyki w pętli zamkniętej. Sercem układu był PIC 16C54-XT/P. Informację o prędkości obrotowej dostarczał enkoder (a właściwie chyba tylko impulsator) tj. obrotowa tarczka z jednym rzędem otworków, sprzężona z osią silniczka i poruszająca się w...
rozwiązań jest kilka . pierwsze to pomiar prędkości tachoprądnicą lub impulsatorem zamocowanym na osi silnika.drugi - pomiar napiecia na silniku i prądu przez niego przepływającego czyli układ na bazie starego poczciwego UL1901 II, należało by coś takiego zmontować z elementów dyskretnych bo w/w kość była dla niższych napięć i prądów.
dondu czy w ciągu tych kilku milisekund jest szansa, że pojawi się impuls z drugiego wyjścia impulsatora ? Właśnie z tym ma problem autor: Problem mam w tym że program działa dobrze gdy kręcę gałka powoli. Gdy pokręcę szybciej to już jest źle wykrywany kierunek lewo/prawo. Poza tym, przy pewnej prędkości enkodera, nawet na 1 wyjściu drgania się na...
Wystarczy zwykły impulsator - kontaktron (jeśli małe obroty), lub transoptor szczelinowy jeśli obroty są wyższe. To podłączasz pod wejście zewnętrzne licznika, włączasz pomiar i czekasz x czasu. Potem ilość zliczonych impulsów dzielisz na jednostke czasu x - przeliczasz do obr/min.
Cześć. Nie widzę sensu zakładania nowego tematu i zaśmiecania forum, skoro identyczny już istnieje. Chcę zrobić taki elektroniczny ogranicznik prędkości obrotowej w skuterze. Zapłon to typowy CDI http://obrazki.elektroda.pl/2460033200_1... Wiem jak zrobić część pomiarową ale nie wiem do końca jak część wykonawcza ma to realizować. Mam...
Jeśli miałbym doradzić coś początkującemu elektronikowi, to ja zabrałbym się do rozwiązania tego problemu w sposób następujący: 1. zamiast nacięć nawierciłbym otwory w tarczy, i zbudował prosty układ dioda-nadawcza - dioda odbiorcza podłączona do np. układu 74hc14 tak, aby uzyskać na oscyloskopie wyraźny sygnał z takiego impulsatora. 2. podłączyłbym...
Dodam, że w większości napędów garażowych i nielicznych do bram (ale w tych nielicznych jest popularny FAAC 740/741 do przesuwnych oraz 414 do rozwiernych) bardzo podobnie działającym (i właściwie myli się to często z amperometryką) zabezpieczeniem jest enkoder (a właściwie impulsator) - procesor dzieki temu urządzonku sprawdza prędkość obrotową silnika...
Nie wiem jak jest konkretnie w tym Volvo, ale wczoraj robiłem S40, sprawdzałem łożyska z przodu i szybkościomierz czyta impulsy z prawej piasty, przy podniesionym i napędzanym lewym kole wskazówka leżała Wydaje mi się że nie może być zbyt duża i permamentna różnica prędkości obrotowej kół widziana przez czujniki ABS, widziana na podstawie odczytu impulsów...
Robiłem "enkoder" z krokowego hybrydowego, do wykrywania pozycji służył komparator, im niższa prędkość obrotowa tym niższe napięcie z uzwojeń, więc przy najniższych prędkościach może gubić impulsy. Krokowy ma uzwojenia przesunięte w fazie o 90°, tu masz silnik 3 fazowy z uzwojeniami co 120° więc przebiegi będą inne. Enkoder z silnika krokowego służył...
[ mała cienka iskra. ..... przy małej prędkości obrotowej koła magnesowego iskra będzie mizerna-wątła jednak wystarczająca aby uruchomić silnik , sprawdź na kablu iskrę , jak iskra ,, skacze " na około 7/8mm to przy prawidłowym ustawieniu zapłonu silnik odpali bez problemów . Bez lampy stroboskopowej nie ustawisz prawidłowo zapłonu , w twoim przypadku...
Mam Opla Astre 1,7 TD, a gdyby tak mierzyc predkosc obrotowa walu korbowego np jakims czujnikiem zblizeniowym (indukcyjnym) lub optycznym, a wydatek pompy zasilajacej czyli ilosc tloczonego aktualnie do silnika ON mierzyc potencjometrem sprzezonym z pedalem gazu? Te dwie wartosci zastapilyby sygnal z wtryskiwacza w silniku benzynowym, do tego jeszcze...
Napiszcie mi jeszcze proszę jaki może być koszt samych części. Chodzi mi tylko o skalę czy w dziesiątkach, setkach czy tysiącach pln'ów. Sama regulacja bez śprzężenia zwrotnego - zmieścisz się w dziesiątkach PLN, wystarczy 555 + jakiś wykonawczy MOSFET. Jeśli ma być ze sprzężeniem zwrotnym to masz 2 drogi - albo prądniczka tachometryczna + PWM ale...
LIST P=16F84 INCLUDE "p16f84a.inc" __CONFIG _PWRTE_ON & _LP_OSC & _WDT_OFF #define W1OUT PORTB #define W1IN PORTB,1 #define W1UP PORTB,6 #define W1DOWN PORTB,5 #define W1LED PORTA,0 #define W2OUT PORTB,2 #define W2IN PORTB,3 #define W2UP PORTB,7 #define W2DOWN PORTB,4 #define W2LED PORTA,1 #define W_TRIS TRISB licznik equ h'0C' w1stop equ...
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie działania modułów AC-CDI w silnikach czterosuwowych (4T) a dokładnie o dobór kąta wyprzedzenia zapłonu (KWZ). Jeżeli konstrukcja stojana w silnikach dwusuwowych (2T) oraz 4T jest taka sama tzn. cewka zasilająca + cewka impulsatora, to skąd moduł AC-CDI "wie" jaki dobrać KWZ? Rozumiem że moduł CDI do 4T ma własny...
rozrusznik prędkość obrotowa prędkość obrotowa wału schemat prędkość obrotowa
excel formularz wyboru rezystancja czujnik poziomu paliwa triak bosch
Aprilia RS 125 2002 schemat instalacji elektrycznej, manual, kolory przewodów Panasonic Viera 42 cale – tuner DVB-T, DVB-T2, HEVC – które modele obsługują naziemną telewizję?