Witam Proszę bardzo oto instrukcja obsługi Punkty smarowania strona nr. 100.https://infocostura.files.wordpress....
Proponuje wyczyścić przełącznik rodzaju pracy, paski oczywiście podstawa. Pozdrawiam.
Takie informacje podane są w instrukcji obsługi: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nie było popukiwania przed remontem od strony rozrządu na wale. Jeżeli stara pompa została mogła mieć problem z zassaniem oleju. Nigdy nie pozwalaj silnikowi sie uruchomić do puki nie zobaczysz oleju w najdalszym punkcie smarowania!!!! Często trzeba wymusic pobranie oleju aby smarowanie było od początku
To może oddaj go do warsztatu samochodowego w końcu, nie do punktu smarowania wozów drabiniastych? Sądzisz że jak warsztat sobie nie poradził, to laik który nawet nie potrafi sensownie opisać usterki da radę? Po pierwsze - oznaczenie kodowe silnika poproszę. Po drugie -diagnostyka - przede wszystkim wskazania przepływomierza i czujnika MAP.
Kupowałem ostatnio sworznie zwrotnicy do terrano I, firmy "555", wszystkie miały kalamitki. Tak na marginesie, w starym Wartburgu (wyglądał trochę jak Syrena i wydawał odgłos jak deszcz w rynnie ;) ) był zamontowany centralny system smarujący: 4 pedał, pompa i rurki/wężyki doprowadzające olej do wszystkich punktów smarowania zawieszenia
A co ile smarujesz punkty do smarowania ?
Skłaniałbym się do rozbiórki silnika i po kolei weryfikacja, ale jak dół zrobiony i pompa nowa? czy inna? to następne punkty smarowania. Czyli wałek rozrządu, krzywki zaworów w głowicy. Ciśnienie na granicy, o ile manometr jest sprawny. Podmienić czujnik na próbę koszt nie duży ok 140 - 190 zł z tego co pamiętam 4-ro pinowy zakręcana wtyczka i były...
Mam pytanie, czy jak ściągnąłem ten mini kapturek czarny aby zdjąć talerzyk to czy pod nim dać kroplę oleju czy to miejsce ma być suche? Nie, tam nic nie smaruj, te zabezpieczenia mają ciasno wchodzić na ośki. Nasmarowane mają być tylko osie tych talerzyków. Te 2mm to za duży luz, wystarczy tak z 1mm, tyle tylko żeby talerzyki kręciły się bez oporów....
Myślę, że na początek wpuścić po kilka kropli oleju(można to zrobić za pomocą druta, cienkiego śrubokręta)w miejsca gdzie są ruchome części mechanizmu zamykania. W niektórych oknach/drzwiach były nawet takie znaczki wybite na metalowej listwie"punkty smarowania".
Jeżeli stała "od kiedyś", czyli raczej długo, to należy się jej dokładne czyszczenie i "solidne" smarowanie (odpowiednim olejem), w sensie - dokładne, uwzględniające wszystkie punkty smarowania, ale bez przesady ze smarem.
Rodzaj oleju nie jest powodem świecenia kontrolki, przecież ciśnienie jest drastycznie niskie. Szukać na którymś z punktów smarowania muszą być nadmierne luzy, albo uchylona zaślepka.
czy są punkty smarowania siłownika pneumatycznego oraz cylinderka który rozpycha szczęki hamulcowe przy mercedesie 814
Przepłukałem zbiornik gorącą wodą. Potrząsłem piłą i włączyłem kilka razy bez prowadnicy i łańcucha. W końcu woda zaczęła lecieć ciurkiem z punktu smarowania. Wylałem więc resztki wody ze zbiornika, wlałem oleju do pełna ale coś jest nie tak i nadal słabe smarowanie. Powtórzyłem więc zabieg z gorącą wodą ale nadal to samo :-( Nie wiem czy dobrze zrozumiałem...
Witam, jeśli chodzi o układ centralnego smarowania, to trzeba sprawdzić czy między pompą smaru a punktem smarnym jest rozdzielacz. Jeśli jest, to najczęściej progresywny czyli taki, w którym jeden niedrożny punkt smarowany, blokuje smarowanie reszty punktów. Smar pod wpływem zmian temperatury twardnieje i potrafi zatkać punkt smarny. Zacząć sprawdzanie...
Witam! Dzieki za podpowiedź :) to już wiem - widziałem film i myślę, że dam sobie radę. W zasadzie pytania zaczynają się od punktów smarowania. 1. Gdzie są punkty smarowania? Czy smar teflonowo-silikonowy się nadaje? 2. Zbyt jasny wydruk - gdzie szukać przyczyny - toner? laser? 3. Jajowatość wydruku - dlaczego? i jak to "pokonać". Przyznam, że wszelkie...
Wymiana samych panewek nie załatwia sprawy myślisz , że wał się nie zużywa. Na sprawność całego układu wpływa stan pompy oleju z regulatorem ciśnienia oraz pasowanie wszystkich punktów smarowania silnika(wału wałka rozrządu).
Pierwsze co bym zrobił to dokładne czyszczenie we wszystkich newralgicznych punktach i smarowanie odpowiednią oliwką...
Pompa ma smarowanie ciśnieniowe, więc spokojnie nie zaciera się. No chyba że nasze polskie wyroby które miały tylko w dwóch punktach smarowanie. Ale i te przerabiałem i w korpusie dostawały dodatkowo 4 otwory i do tego mała pompa do smarowania. Też miało to wady. Ale lepsze niż fabryczne. Schemat ci zrobię wolną chwilą. Ale będzie robiony na kolanie....
Kolego w tej sprężarce kierunek obrotów nie ma kompletnie żadnego znaczenia.Jak byś widział ją całą rozebraną,to zauważyłbyś,że jest złożona z dwóch identycznych korpusów,dwóch łożysk kulkowych i jednego igiełkowego,nawet otwory do smarowania sworznia są symetrycznie nawiercone itd.jedynie gwint nakrętki na wale jest prawostronny ,co jest nieistotne...
Dzięki za radę, tantale zostawię więc w spokoju. Zniekształcenia powstają oczywiście przez mechanizm, a dokładniej przez znajdujący się w nim smar, który po tylu latach pracy zamienił się w jakiś tłusty, kruchy gips... Jakie punkty smarować i czym? Posiadam wazelinę, towot, smar grafitowy i oliwę.
Tu masz "kompendium" wiedzy o tej maszynie, w instrukcji są podane punkty smarowania. Kup sobie oliwkę maszynową i sama zrobisz "serwis" :) http://maszynykrawieckie.shophurt.pl/ins... Poczytaj też https://ekrawiectwo.net/board/thread/749...
Wskazane podanie modelu urządzenia, mogą różnić się mechanizmem. Do konserwacji używa się tzw. białego smaru (dostępny w sklepach elektronicznych). Instrukcja serwisowa dokładnie określa punkty smarowania. Generalnie smaruje się powierzchnie pracujące elementów mechanizmu. Również mechaniczne zużycie elementów ma wpływ na głośność pracy mechanizmu....
Kupiłem córce używany Romet Pony Monster 50 z 2017 roku. Jak to w używanym sprzęcie, przydało by się wymienić olej, filtr powietrza, nasmarować to i owo. Wraz ze sprzętem nie dostałem instrukcji obsługi w której część rzeczy która mnie interesuje mogła by być zawarta. Szukam zatem instrukcji obsługi ( a może i serwisowej do tego sprzętu ( choć raczej...
Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno...
Jeśli twierdzisz, że rury "interkulera" są szczelne, to pozostaje jeszcze sprawdzić działanie przepływomierza oraz sterowanie działaniem turbiny. Informacyjnie podaję, że byłem świadkiem montażu turbiny po regeneracji, która po uruchomieniu silnika pracowała zaledwie kilka sekund i zacięła się. Po drugiej próbie też nieudanej została reklamowana. Nie...
Witam Może to nie jest idealna serwisówka, ale jest tam wszystko o ZK140 : -opis elementów funkcjonalnych magnetofonu, -dane techniczne, -przygotowanie magnetofonu do naprawy, -wymiana i nastawienie położenia głowic, -sprawdzenie i nastawienie napięcia podkładu w.cz., -pomiary i sprawdzenie toru elektrycznego, -pomiary z taśmą. -rysunki, schemat, druk,...
Witam Proponowałbym użyć odsysacza-lecz przy dwustronnym laminacie może okazać się mało skuteczny. Moja metoda jest taka-biorę lutownicę trancformatorową i tak dopasowuję grot (używam cieńszego drutu na takie groty) aby grzał jak największą ilość punktów lutownicych, smaruję punkty lutownicze kalafonią i nagrzewam na zmianę rzędy punktów, jednocześnie...
Przede wszystkim trzeba sprawdzić kanał wylotowy, czyli ten doprowadzający olej wprost na prowadnicę. Równie prawdopodobna jest sama prowadnica - dokładnie skontroluj ją w tym miejscu, gdzie jest wylot smarowania - ten punkt czasem się przytyka. Po gruntownym czyszczeniu i przedmuchaniu stosuję naftę, która ma świetne własności penetrujące. Można tez...
Tak, znam problem. Ale kiedy padła już pierwsza, wiedziałem, co i jak serwisować w kolejnej ;) Często wystarczy smarować słabe punkty i dbać o łożyska. Ich w przekładniach czy tłoczkach pneumatycznych nie słychać.
napisz dokładniej o tym : - ile punktów smarowniczych - jakie kryteria co do częstotliwości smarowania - jaka ilość smaru na poszczególne punkty - jak duże ciśnie potrzebne jest do smarowania - jaki sposób sterownia automatyczny , ręczny
Witaj! Na zdjęciach wspaniale wygląda jak nowy. Mój to ma 50lat.Stary jak ja .W Zakładach Łódzkich miałem praktykę.Bardzo się cieszę,że go uruchamiasz. Teraz do rzeczy.Wszystkie punkty do smarowania są oznakowane /otwory na czerwono/ tam wpuszczasz parę kropelek oleju i to wszystko. Nie radziłbym Ci rozbierać mechanizm,ponieważ odpowiednio go trzeba...
Pisze ze co 5 godzin pracy przesmarować ale nie pisze co i jak . Moim zdaniem jak pisze że smarowanie co 5 godzin pracy, to chyba raczej chodzi o jakieś punkty do smarowania które są dostępne z zewnątrz urządzenia, bez potrzeby jego rozkręcania. Bezsensem było by rozkręcanie urządzenia po każdych 5 godzinach pracy. To mogło by być nawet rozkręcanie...
Platynki się nie przestawią, tylko pewnie stopka przerywacza się ściera i zmniejsza się przerwa na przerywaczu, a co za tym idzie zmienia się punkt zapłonu. Tam ma być kawałek filcu nasączony olejem do smarowania krzywki. Jeśli zamontowałeś nowe platynki, to zapewne chińskie z plasteliny i nie dojdziesz do ładu, bo ciągle będzie się ścierać. Druga sprawa...
Wczytywanie fotek - instrukcja punkt 8.4
Wysokiego ciśnienia (bezpośrednio na głównej magistrali olejowej zaraz po filtrze) No prawie trafiłeś. (najczęściej w najdalszym/najwyższym punkcie układu smarowania, czyli na głowicy). Tu jest pudło.Nie trafiony.Nie w tym silniku.
To ma służyć w jakimś warsztacie samochodowym? Jeśli tak to same narzędzia typu klucz pneumatyczny, nie potrzebuje mega oczyszczo ego powietrza. Ba, w zależności od typu napędu klucza nawet potrzebuje smarowanie w powietrzu. Jeśli macie malarnię to już przy samym punkcie poboru powietrza zrób stację przygotowania.
w golfie tak jak i w passacie jest dynamiczna kontrola cisnienia oleju w zależnosci od obrotów jakie masz te ciśnienia na wolnych obrotach a mierzyć można w dowolnym punkcie układu smarowania u mnie w passacie 1.8 pomógł tylko szlif wału jesli sam zrobisz to koszt ok 400 zl szlif plus panewki
Witam, Szykuje sie pierwszy raz do małego przeglądu samochodu DAF LF 55.220, Euro4 z AdBlue, a mianowicie: - wymiana oleju w silniku, - wymiana filtra olejowego 1 szt, - wymiana oleju w skrzyni biegów, - wymiana oleju w moście, - wymiana osuszacza powietrza 1 szt , - wymiana filtra paliwa 1 szt, - wymiana filtra separatora 1 szt, - wymiana filtra powietrza...
http://obrazki.elektroda.pl/9322261100_1... Witam. Chciałem zaprezentować rębak do gałęzi wykonany przeze mnie razem ze znajomym. Konstrukcja wykonana z tego, co mieliśmy pod ręką, stąd taki masywny szkielet. Założenia: - maks. bezpieczeństwa; - staramy się wykorzystać, co mamy dobrego i nadającego się; - napęd elektryczny silnikiem...
Silnikowi nic nie grozi. Maszyna w trakcie pracy będzie trochę siała śmieciem z silnika do sieci zasilającej (zakłócać urządzenia w pobliżu). Dla świętego spokoju dobrałbym coś takiego: https://www.tme.eu/pl/details/b82111e000... albo https://www.tme.eu/pl/details/5256-rc/dl... Zmierzyłbym mostkiem RLC "dobry"...
Sprawdzałem, jest cały i nie widać po nim śladów zużycia, ale mogę oczywiście wymienić. Jakieś jeszcze pomysły? Mam wrażenie że silnik nie ma siły zamknąć zaparzacza, ale w takim przypadku raczej czyszczenie i smarowanie by pomagało. Jakieś jeszcze punkty które wypadałoby sprawdzić?
Witam Jezeli jest jakis smar jury a o tym numerze nic nie znalazlem a robie serwis jury ,To tylko jest stosowany na blok zaparzacza w dwuch punktach .Zarazem uszczelek nie smaruje sie w jurze poniewaz sama kawa jest tlusta.
3088 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego w rurze ładującej za intercoolerem (intercooler) Sprawdzanie napięcia zasilania, napięcia sygnału czujnika. 3099 Czujnik ciśnienia szyny. Sprawdzanie napięcia zasilania, napięcia sygnału czujnika 3781 Zawór ograniczający ciśnienie. Zawór ograniczający ciśnienie otwarty. Za wysokie ciśnienie paliwa. 3850...
Witam. Mam pytanie, czy szuflady takie jak na zdjęciach smaruje się, a właściwie ich prowadnice jakimś smarem? Element składa się z dwóch części, szuflady i mniejszego podajnika, obie części w całości plastikowe (ABS). W zasadzie bez smaru w miarę swobodnie przesuwają się pomiędzy sobą. Nie wiem czy to smarować do tor jest dosyć długi i może zbierać...
Kolega styki może posmarować delikatnie wazelina techniczna... gdzieś załatwiłem sobie taka fajną czerwoną... smaruje się nią styki na rozłącznikach napowietrznych wysokonapięciowych :) fajna bo przewodzi prąd a wszystko wolniej się utlenia/wypala i nic nie iskrzy:) Pozdrawiam Punkty rozdajcie potrzebującym w dziele "oddam punkty" czy jakoś tak:)
Przeczytałem z ciekawości wszystko od początku i albo żyłem w innej Polsce, albo miałem taki fart, że nie miałem problemów z moimi samochodami. Miałem PF126 z 74 i 78 roku, miałem FSO1500 z 86 roku oraz Poloneza 90 roku. Jedynie w Polonezie po 1500 km był wymieniany wałek rozrządu na gwarancji. - W pierwszym PF126 wymieniłem obydwie zwrotnice, bo miały...
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Czy silnik ma wymuszony układ smarowania? Czterosuwy z reguły taki mają, ale kto tam wie co Chińczycy potrafię wymyślić. Kosiarki do trawy przeważnie mają silniki ze smarowaniem rozbryzgowym, nie ma tam pompy oleju i wymuszonego smarowania wszystkich punktów tego wymagających. Są też silniki "kosiarkowe" z wymuszonym smarowaniem (z pompą i ciśnieniowym...
Uszczelnienia o małych średnicach to zazwyczaj oringi, z tym smarowaniem trzeba uważać jaki materiał i czym smarujemy bo "guma" nie lubi "oleju" piszę w cudzysłowie bo pod taką potoczną nazwą kryje się wiele substancji. Jak czas pogania to oringi daje się sklejać I w punkcie łączenia nie będzie szczeliny ;) ... z gumy oringowej. A cóż to takiego NBR?...
Witam, posiadam zabytek jak w tytule ( http://obrazki.elektroda.pl/4609830400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6612691500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1673693800_1...
Nóżki skontrowane. Ze sprężynami było tak, że jedna z nich od nowości nie była zahaczona - zwisała sobie. Naprawiłem to chyba w pierwszym miesiącu po zakupie pralki. Sprężyna nie spadła przy transporcie, bo gdy ją zakładałem to zwoje były sklejone lakierem. Dlatego zastanawiam się czy nie ma innych braków. Masz na myśli smarowanie tylko punktów zaczepienia...
Witam. Centralne sm. w manie smaruje tylko kila punktów na siodle.Jeśli nie działa to albo brak zasilania albo zapowietrzone albo smar stężał w przewodach lub rozdzielaczu pod siodłem.Przy voglach można było uruchomić je ręcznie naciskając na przycisk - test- i instalacja napełniała się ,a smar pojawiał sie w punktach.Obejrzyj beke dokładnie . Dodano...
Dozownik. Topnik w lokalnym sklepie, sprawdzony - RMA-223, a kalafonia cały czas leży, AG. Czy dobrej jakości? Nie wiem, oby nie takiej, jak pasty termoprzewodzące. Do tej pory nie potrzebowałem. Zafoliowana, pochodzi z zestawu za forumowe punkty ;) Na moje potrzeby wystarcza cyna z topnikiem Cynel.
Odeślij ją do serwisu, jeśli coś źle zrobisz będzie Cię czekał zakup nowej płyty Tu ma kolega rację ale : 1. Nie lutowałem nigdy części SMD No to warto poćwiczyć na "złomie elektronicznym" choćby ze względu na aktualnie wszechobecność tego montażu 2. Konkretnie ten kondensator można wylutować np. a) posmarowanie miejsca lutownicze topikiem i podgrzewać...
Smaruję narzędzia szmatką nasączoną WD 40 i pochłaniacz wilgoci mam w najniższym punkcie skrzynki.
Wazelina techniczna w wyższej temperaturze (w pralce może być do 95st.) przechodzi w stan płynny, spływa do najniższego punktu simmeringu i nici ze smarowania. Są specjalne smary do simmeringów ale dość drogie. Ja stosuję zwykły smar do łożysk tocznych i nie mam problemów z reklamacjami.
Tak powinno być. Powieżchnie pompy i bloku są tak obrobione, że przylegają bardzo ściśle. A formą uszczelnienia tego punktu jest sam olej silnikowy. Jak będziesz składał nie smaruj ani pompy, ani bloku, bo narobisz sobie kłopotów.
Nigdy nie zalewam pompy przed montażem, natomiast zawsze smaruję zębatki olejem W tych pompach newralgicznym punktem jest zawór przelewowy i tam bym zaglądnął, czy nie został w pozycji otwartej
Kolego, to sę robi wizualnie, ale jak już wyżej kolega stwierdził jak wymieniać to oba elementy. Co do smarowania tłoka, polecam smar Makita( dostaniesz w najbliższym punkcie serwisowym)tylko że nie jest tani.
witam to ja powiem jak zrobić to jak należy ,by z płyty jeszcze coś zostało , jak wiadomo płyta jest tak skonstruowana,że ciepło gromadzone np. pod procesorem szybko rozchodzi się po powierzchni płyty , miejwięcej tak się będzie zachowywać lutownica przyłożona do punktu lutowniczego na płycie , temperatura grota spadnie i nic nie wylutujemy ,tylko popaćkamy...
Tokarka narzędziowa o korpulentnej, stabilnej budowie. Wrzeciono na panewkach, smarowanie wymuszone pompką zębatą. Posiada nawrotnicę, co bardzo ułatwia gwintowanie. Łoże nie jest hartowane. Reduktor obrotów jest punktem słabym, ponieważ jego budowa jest wadliwa.
Zauważyłem ze elektrozamek R4 po ok roku użytkowania miał podobny objaw czyli po zwolnieniu nie zawsze się zatrzaskiwał po rozebraniu okazało się ze nie cofa się kotwica którą popycha sprężynka o tak: https://obrazki.elektroda.pl/7019344700_... Po delikatnym stuknięciu w elektrozamek kotwica cofała się w prawidłową pozycję czyli na:...
Klucz tej wielkości i mocy, to raczej do "lżejszych" robót. Sprawdź, czy w Twoim kluczu znajduje się dodatkowy wyskalowany regulator tj. w rękojeści obok mocowania węża powietrznego. Klucze tego typu wymagają okresowego smarowania, więc odszukaj punktów "olejenia" i zaaplikuj mu nieco oleju. Jeśli i to nie pomoże, to rozbierz klucz, oceń stan ułożyskowania...
Czasami cewki ulegają uszkodzeniu polegającym na przesunięciu punktu powstawania iskry, nawet Stihl pisze o tym w swoich materiałach serwisowych. Smarowanie ciągłe jest nawet w niektórych profesjonalnych pilarkach.
Witam , skuteczną metodą w przypadku płytek z soldermaską jest pocynowanie punktów lutowniczych i posmarowanie potem topnikiem , elementy nakładamy piencetą i podgrzewamy hot-airem lub lutownicą tzw termopiencetą -czyli lutownica z dwoma grotami w formie piencety , podgrzewa oba punkty lutownicze , bardzo fajna sprawa przy demontażu , ale do montowania...
Pewnie jest w stanie, piękny panie kolego, ale po co się rozpisywać, skoro dużo już zostało napisane na temat tego gramofonu na forum... Przy remontach generalnych warto sprawdzić: - prawidłowość napięć elektroniki sterującej, jak też zasilaczy - czyszczenie mechaniki z kurzu i pyłu wszelakiego - czyszczenie elementów fotoelektrycznych ---> fotorezystory,...
Witam, jakiej firmy tawotnice polecacie za rozsądne pieniądze? Na portalach aukcyjnych jest tego masa, moją uwagę przykuły dwie ale marki geko - która chyba nie jest kojarzona z solidnością. Będzie używana ok 5-10 razy w miesiącu do smarowania na raz około 10-50 punktów (maszyny rolnicze) - w zależności od sezonu. Pneumatyczna odpada, jaką firmę polecacie?
Witam, skośnookie producenty stosują luty z dużą zawartością ołowiu co śniedzieje, weź popacz przez lupę, jak wyglądają punkty lutuwnicze, popraw je. Ja to smaruję płytkę pastą lutowniczą z dodatkiem lutu i grzeję lutownicą powietrzną. Twoj problem związany może być dodatkowo z przełącznikiem AM-FM (zerwana ścieżka, brak styku itp) Marek
Widać źle szukałem w każdym razie wpadłem na prosty i tani w miarę sposób. Rurka aluminiowa / miedziana o średnicy podobnej do DS`a. DS`a przyciskamy okrągłą stroną do rurki tyle że smarujemy punkt styku pastą termo-przewodzącą do procków i zalewamy to wszystko żywicą. Czujnik jest bezpieczny, nie narażony na złe warunki a jednocześnie ma dobrą odpowiedź...
Witam, jesteś pewien, że występuje tu ciśnienie dochodzące do 10 bar? - Według mnie takie ciśnienie mogło by spowodować właśnie problem na dole silnika - nie smarowało by dostatecznie w każdym punkcie dołu - wycie właśnie może dochodzić z dołu - z jakiejś pary łożysk - ale poczekajmy. dane z auto daty 800 obr/1 1.5bara, panewki, kanały, pompa stan wzorcowy...
Jak widać bezawaryjność to pojęcie względne ;) Pierwszy kupiłem w listopadzie 1974 roku. (...) Wymieniłem tylko obejmy ze zwrotnicami z powodu źle rozwiązanego smarowania - był jeden punkt, a powinny być dwa. (...) Jak go po zimie dałem do konserwacji, to przy odbiorze mi powiedzieli, że tak zardzewiałego półrocznego samochodu jeszcze nie mieli. (...)...
W magnetofonach ZK 246 i pochodnych w tym Dama Pik njwiększym problemem jest szybko zużywający sie pasek do napędów pomocniczych . Jedyną formą naprawy jest wymiana paska. Dodatkowo problem polega na tym, że w zasadzie tego defektu nie widać. Samo zdjęcie obudowy jeszcze nie koniecznie musi naprowadzić na źródło problemu. Poprostu należy zacząć od paska...
Dziękuję za namiary, postaram się sprawdzać po kawałku każdą z dróg którymi płynie sygnał. Załączam schemat wzmacniacza. Mam problem z rozszyfrowaniem tego jak biegnie w końcówce sygnał, który się rozchodzi na poszczególne tranzystory. Zacznę przeprowadzenia przewodu w następujących punktach: 1. wyjście rezystora R138b do R138a 2. C118b do C118a Które...
Dzięki Telo, liczyłem na odpowiedż od ciebie. Mechanizm jest na gwarancji, czy według forumowiczów wymiana na nowy ma sens? Pierwszy raz wymieniałem laser, nie mam pojęcia czy takie szumiące egzemplarze trafiają się. W serwisach wymieniają całe mechanizmy w przypadku takiej wady ( często występują w harmanie hd750). Wyczytałem na elektrodzie i audio...
1. Nie pożyczać! 2. Lać dobre paliwo! 3. Stosować dobre oleje! 4. Kupując sprawdzić czy ma automatyczne smarowanie łańcucha! 5. Przeczyścić po pracy! 6. Pracować tylko na świeżym paliwie/mieszance! 7. Nie trzymać w maszynce paliwa - skończyłeś i nie będziesz jutro pracować? Wylej! 8. Przestrzegać proporcji paliwo /olej! Jeżeli masz możliwość kup ją...
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Już rozwijam temat bo rzeczywiście podałem zbyt mało danych a jak widzę problem nie jest prosty. Jest to rodzaj honownicy DIY, wyposażona jest w układ pneumatyczny realizujący ruch posuwisty góra dół ustawiany ręcznie poprzez przemieszczenie wyłączników krańcowych. Do tego jak to w honownicy odbywa się ruch obrotowy skrawający materiał, pompę smarowania...
Witam Maszyna do szycia Łucznik 451. Dawno nie pracowała ale za dużo też nie robiła. Pomału coś się na niej zaczyna pracować ale zaczynamy od smarowania. 1. W instrukcji są pokazane miejsca smarowania - otworki w obudowie przez które należy aplikować smar. Zdemontowałem górną pokrywę i tak średnio to widzę. Smaruję więc smarem maszynowym punkty pracujące...
Moja Z224/1 też czasami puszcza. Jednak dużo dużo rzadziej niż 1/7. Obserwowałem kiedy to się zdarza. Moje spostrzeżenia: 1) wilgotna słoma (przyjechana kołem, duża gromada słomy, poprzeczki), 2) zbyt duża prędkość jazdy - idzie dużo towaru, tłok dobija i jeden supłacz puszcza (prawdopodobnie trzeba dokręcić docisk chwytacza sznurka - o ile dobrze pamiętam...
Okazało się, że w wybranych punktach tarły rolki jednego z wózków. Na szczęście wystarczył smar. Ja bym się nie cieszył. Bardzo krótkotrwała ta naprawa będzie. Wózków/rolek, profilu się nie smaruje. Po jakimś czasie problem wróci ze zdwojoną mocą.
Da się. Kiedyś robili moduł do Junaka, nazywało się to chyba Wilk (a może Dzik :D ). I tam właśnie był taki patent, że czujnik był pod lewym deklem, na pokrywie rozrządu i coś powieszone na wale. Tylko to uniemożliwiało inną pożyteczną przeróbkę, a mianowicie poprawę układu smarowania. Dlatego też robili inaczej, a mianowicie nawiercali przeciwwagę,...
Nie smaruj całego chipsetu tylko rdzeń. To jest najwyższy punkt i tam tylko dotyka radiator. Niektóre pasty zawierają pył srebra i są przewodzące prąd. Posmarujesz cały chipset i narobisz na nim zwarć. Warstwa pasty musi być jak najcieńsza, bo zamiast ułatwienia odprowadzenia ciepła zrobi ci się izolator.
Dzień dobry Może ktoś z Was będzie potrafił coś powiedzieć bo mi już brakuje pomysłów i za nic nie mogę namierzyć problemu. Wózek widłowy toyota 42-7FGF15. Podczas jazdy, coś piszczy. Raz cicho, raz głośno. Nie mogę namierzyć źródła. Wydawać by się mogło że pisk dochodzi z tylnych kół ale pewności nie mam. Oczywiście wózek we wszystkich punktach które...
W takim przypadku termostat zamyka EVR-a a po zwloce (odessaniu) presostat wylacza sprezarke. możesz to trochę uszczegółowić? chodzi po prostu o to żeby przed wyłaczeniem sprężarki najpierw zamykał się EVR a po zwłoce wyłączała się sprężarka? Za uwagi do naczynka dzięki , nie miałem pomysłu gdzie je dać , a faktycznie filtr po drodze utrudni spływ...
Użyłem układu Darlingtona, bo nie wiem jaki poziom szumów generuje taka dioda (i jaki poziom jest potrzebny na wyjściu). Więc wolałem, aby wzmocnienie było za duże... Dzień dobry. No to teraz prosimy ładny diagramik w KiCad i filmik na YouTubie. Ma Pan swój kanał na YouTube? Dajże Pan linka jeśli tak... A jeśli chodzi o te nalepiej szumiące rzeczy...
Witam, Wymieniłem właśnie panewki w w/w sprężarce. Mimo że poziom oleju mieścił się w przewidzianym poziomie (okienko kontrolne w karterze), to po ściągnięciu cylindrów całe wnętrze powyżej poziomu oleju było suche. Co tłumaczy zużycie panewek. Dziś poskładałem całość i naszły mnie wątpliwości. Zalałem 1 l nowego oleju, co lekko przekroczyło wskazanie...
Został tylko jeden problem, ciężko startuje, oczywiście dużo lżej niż na początku. Myślę że to kwestia czasu i jak trochę poszyje to już wszystko dojdzie do normy. Wielkie dzięki za rady :) Masznę regularnie smaruj. Wyłacznie specjalną oliwą do maszyn, którą kupisz na alledrogo albo w sklepach z maszynami lub akcesoriami dla krawcowych. Często smaruj,...
przepływ? normalnie zasila to wiele punktów z jednej pompy, normalnie jest rozdzielacz progresywny lub pojedyncze zlaczki ktore działaja jak dozownik, np puszczaja jedna krople i sie zamykaja. Czyli oleju nie idzie dużo, poniewaz na cykl smarowania jest podawana 1 kropla. Zależy od prędkości pracy, ale cały zbiornik wystarcza na min. 1 miesiąc. smarowanie...
Podam jeszcze link do czyszczenia i konserwacji wentylatorów w zasilaczach i nie tylko ! Dodam że chodzi mi głównie o ilustrowanie tego problemu jako że z pozycją : 6.Smarujemy Jako że z tym punktem się nie do końca zgadzam i nie polecam absolutnie stosowania specyfiku jakim jest WD – 40 ! [url=http://www.dzikie.net/index.php?art...
Zwięzly... Proszę. Zdejmujesz starą, Sprawdzasz uszczelki, Smarujesz smarem do armatury, zakładasz nową i robisz test. To wszystko. A poważnie, proponuję włożyć trochę trudu i poszperać na forum. Takie posty można podciągnąć pod odpowiedni punkt regulaminu.
Juz wypiołem ten filtr mam nadzieje ze sie nic nie zatrze ani nic nie stanie. Tak kolego masz racje pompa ma swoje smarowanie bo wezyk zasilający olej pompy wpiołem spowrotem. A nowego filtra bocznikowego nigdzie nie mogłem znajsc . Jeszcze muszę 1 cyl poskładac ustalic odległosc pomiedzy GMP tłoka a głowica wpadłem ze najlepiej moze cynowym drutem...
(...) one wpływać na obciążenie silnika. Tak paski zostały wymienione na nowe i sprawdzane w średnim i lżejszym naprężeniem.Bez pasków silnik pracuje prawidłowo AI: Czy były ostatnio przeprowadzane jakieś zmiany lub konserwacje na maszynie, które mogłyby wpłynąć na jej działanie? Przeprowadzono smarowanie Wstępna ocena dostępnych informacji Z opisu...
sito sklada sie z 2 elementow matrycy (SA W NIEJ wyciete miejsca na punkty lutownicze pod konkretny uklad i stolu gdzie mocujesz uklad. NA niego nakladasz sito(martyce) smarujesz pasta na bazie cynku i olowiu (koki) i grzejesz hotairem.
luz 3mm z pewnością świadczy o usterce popychaczy rolkowych. Będziesz mieć szczęście jak obędzie się tylko na wymianie popychaczy gdyż w 90% przypadkó od razu zużywają się też krzywki wałka rozrządu. Największy luz jaki może wystąpić na dźwigienkach to ten jaki jest wymagany czyli 0.5mm.Większy nigdy nie będzie - bez względu na położenie wałka no chyba,...
Wszystko ok.Wytrzyma.Ekomomiczne to takie, które zużywają mało paliwa.Ale nie da się jeździć benzyniakiem przy 1200. Jest jeszcze punkt, w którym silnik osiąga moc maksymalną.I moment. Trzeba znaleźć coś pomiędzy nimi.Wskazówka nie powinna wchodzić na czerwone pole i tyle. Obserwować temperaturę i smarowanie,usterka chłodzenia czy problem z olejem są...
Jeżeli chcesz wyłączniki z krzyżowym musisz przeciągnąć przewód z C do A, pewnie przez B bo bezpośrednio się nie da, jeżeli chcesz z przekaznikiem bistabilnym to jeden przewód z B do A, poruszaj przewodami w b lub a i zobacz czy ruszają się z drugiej strony. Jeżeli instalacje robili fachowcy i tynkowali fachowcy to nie powinno być problemu. Proponuję...
Ustaw L na jeden obrót a wolne wyreguluj T. Zaworek jest w gaźniku. Trzeba gaźnik rozebrać. A ten frez na iglicy T to fabryczne ? I co myślisz o tym smarowaniu pkt 1 ?
albo zmienić zaczep na oryginalny bo w standardzie przy skrzydle był już i go zostawiłem nie dawałem tego od napędu. To samo mam pytanie jeżeli chodzi o łańcuch, w jedną stronę jest naprężony, a w drugą wisi jak psu jaja, że można go wyciągnąć z listwy, obawiam się czy się nie psuje, czy nie przeciągnie się zbyt szybko. Zaczep nie ma wpływu (no może...
I przelatal ok 500 000 Chyba jedno zero za dużo się koledze dopisało. To poważne forum i bajki o półmilionowych przebiegach Polonezów proszę sobie darować. Jakie macie spalanie w swoim 1.6 GLE na benzynie? Trasa( jaka predkość) miasto Nie było cudów, żeby spalił poniżej 8 litrów w trasie, przy bardzo spokojnej jeździe. W mieście od 10 wzwyż. 1.W jakim...
smarowania łańcucha smarowania piła układ smarowania
artefakty karta sprawna programator oświetlenie obliczyć punkt praca tranzystor
Peugeot 307 SW 1.6 benzyna - nie odpala, przyczyny i diagnostyka Mercedes Vito W639 - Przekaźnik świateł i moduł SAM