Być może programy z forum będą bez hasła nie wiem czy to dotyczy także centralki z gazu bo nie próbowałem innym programem. piny z centralki patrząc z przodu pierwszy rząd od góry Lp. 1-czerwono (pasek)żółty 2-różowy 3-czarny 4-żółty piny z interfejsu które łączą się z pinami centralki patrząc od tyłu wtyczki Lp. 1- zielony 2- żółty 3- brązowy 4- biały...
Więc ja podejrzewam początki standardowej usterki w tym aucie... dla pewności - diagnostyka komputerowa i odczytanie zapamiętanych błędów.
http://obrazki.elektroda.net/10_11769056... wystarczy?
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
trzeba sprawdzić jaka jest emulacja sondy lambda w urzadzeniu viola trzeba ustawić otwartą. sprawdzić należy dolot gazu czy nie zasysa powietrza
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
Już wiem co i jak, także temat zamykam, Pozdro 4(at)all
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
NGK Takie zachowanie zaczęło się jakieś miesiąc temu . Teraz jak programami patrzyłem na obroty silnika to ładnie utrzymuje w okolicy 750 rpm +-20 rpm ale czuć szarpanie
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
WITAM! Problem polega na tym że jak odpalę samochód na paliwie to nie równo pracuje wymieniłem przewody do świec i świece nadal jest to samo . Gdy jest przełączony na gaz jest bajka nie ma takiego problemu Dziękuje za Pomoc
Niestety bez efektu, dalej to samo. Jakieś jeszcze sugestie?
Witam wszystkich! Mam mały problem moje punto na zasilaniu LPG nie pracuje tak jak powinno. Na niskich obrotach silnik pracuje nierównomiernie, przy ruszaniu czasami strzela i chamuje przy tym silnik. Potrzebuje pilnie samochód na jutro i nie wiem co z tym zrobić. Po prostu nie da się jeździć,a do tego właśnie padła mi pompa paliwowa i już nigdzie nie...
Nie rozumiem?
albo niema luzów na zaworach lub zawory i gniazda wypalone. Po rozebraniu silnika sprawdzić głowice i pierścionki(a tak nawiasem mówiąc ile to to ma kilosów przejechane, a może nie te paliwko).
Sonda do wymiany
Jest założony silnik krokowy.
Trzeba i tak zajrzeć co za błąd wyrzucił. Sprawdź poziom i konsystencję płynu chłodzącego oraz oleju. Niespalone paliwo ma charakterystyczny zapach - ale jak nie wiesz do końca co to (tym bardziej że były kłęby dymu) to nie przesądzajmy czy to paliwo.
Odpal autko, przejdź na gaz, pokręć delikatni śrubką i jeżeli bedą sie zmieniać obroty to znaczy ze od składu mieszanki biegu jałowego. Bez żadnego analizatora spalin to możesz jedynie tak wyregulować: aby znaleźć położenie przy których silnik ma najwyższe obroty na biegu jałowym. Jeżeli okaże sie że to regulacja mieszanki pracy to wykręć pare stopni,...
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
Ok posprawdzam moze to bedzie to, bo od tygodnia szukam przyczyny ;( A co do głowicy to była planowana i jakiś czas auto jeździło normalnie i szlag go trafił... Dzięki za podpowiedź ;D
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Witam. Posiadam punto jak w tytule rocznik 2000. Auto zakupiłem we wrześniu. Punto posiada instalację LPG z 2003 roku. Od września do teraz jeżdżone było zazwyczaj na LPG, ale odpalany zawsze na benzynie. Parę dni temu musiałem zostawić butlę LPG do legalizacji i przez trzy dni jeździłem na benzynie. Wtedy zaczęła zapalać się czerwona kontrolka silnika...
A dobrze ci skalibrował
No panowie proszę o odpowiedź .
Być może kwestia korków powietrznych w przewodach paliwowych. Trzeba zaobserwować co z ciśnieniem paliwa.
Wygląda na usterkę czysto mechaniczną w obrębie tego cylindra: zmniejszona kompresja, zła dawka paliwa, strzelony uszczelniacz lub pierścienie(olej przedostaje sie do komory), złą pracę zaworów...
Problem raczej po stronie zasilania cewki z ecu , częsta usterka
Witam wszystkich Jestem posiadaczem Fiata Punto I 97r. 1.2 75KM, usterka polega na tym ze wsiadłem rano do samochodu, normalnie odpaliłem, ruszyłem kilka metrow do tylu i silnik zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie powiodła się. Silnik podczas kręcenia rozrusznikiem zdawał się "łapać", ale uruchomić się go nie dało. Jedynie raz lub dwa udało mu się...
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Właśnie sprawdziłem i wszystko jest z nimi ok, a problem nie zniknął.
Kolego invisibleman, masz rację , przepraszam Natomiast tu mamy do czynienia z silnikiem punto Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Mechanik zdiagnozował uszkodzenie kabelka w wiązce doprowadzające sygnał do sondy. Dziękuję i pozdrawiam.
Regulacja powinna pomóc. Zapewne po wymianie filtra jest uboga mieszanka.:-)
We Fiacie to może być problem, jak to zrobić?
A,racja,to samo co punto 75 Nie ma tam czujnika fazy.
Wrzuć silnik z punta albo una i po sprawie, z cudakiem.
możliwe, ale czy tak mała różnica może powodować nierówną prace silnika objawiającą się wypadaniem zapłonu na wszystkich 4 cylindrach?
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Nie zupełnie o to chodzi - VISA oczekuje jakiegoś konkretnego ISO code a z ECU odczytuje same zera, na SC 1.1 (IAW 59F) czyta wszystko normalnie a w moim Punto 1.2 (IAW 8F.5T) już nie i nie wiem czy to problem z moim ECU czy taka uroda Euroscana. Co to za auto jest IAW 49F? Marea, Bravo/Brava? Zapewne silnik 1.6 16V (100KM). Był też w Punto 75 (1.2).
Wymiana wsadów w motce lub 27c512 nic nie da? Tak napięcie sprawdzone pod obciążeniem i lata co najwyżej o jedną setkę. A sterownik widzi zmiany dwuch wolt, i do tego za zmianami podąża nierówna praca silnika. Sterwnik bez immo. Czy to częsta usterka tego sterownika.
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
wypadanie zapłonów czyli w sumie nierówna praca tak jakby nie palił na wszystkie cylindry lub palił bardzo nieregularnie - ale to tak w maksymalnie najprostszym tłumaczeniu
Dziś normalnie już odpalił i jechał. Jaka była przyczyna nierównej pracy siknka ze wczoraj? Czy to olej nie dotarł do dalszych części czy wiecie akumulatora spowodowało jakieś błędy, które sie same naprawiły podczas jazdy?
Wystarczyło mieć jeden. Problem nie musi być we wtryskiwaczu - może być w instalacji. Najprawdopodobniej masz emulator wtryskiwaczy i problem będzie pewnie w nim lub w instalacji pomiędzy nim a wtryskiwaczem. Możesz podmienić 3 wtryskiwacz z dowolnym z innego cylindra i zobaczyć czy błąd się przeniesie na inny cylinder ale moim zdaniem problem nie leży...
Prawdopodobnie pasek przeskoczył. Mam taki sam silnik w sportingu i kilka dni temu miałem to samo. U mnie dodatkowo auto było słabe, strasznie wolno się zbierało, a silnik miał nierówną pracę na wolnych obrotach. Podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Jedynie jak mechanik zdjął kopułkę z wtrysku to po dodaniu gazu monowtrysk pluł paliwem - mozesz to...
No i problem pozostał nierozwiązany. W samochodzie wymienione bądź podmienione zostało wszystko co możliwe poza komputerem.Jak by Ktos miał ochotę to jest ten peugeot do sprzedania no ja nie mam siły do takich wynalazków. Pierwszy w mym życiu peugeot i juz ostatni , nigdy więcej tego padła. Kurde mam w domu clio, punto, busa renault mascot i z żadnym...
Witam! \Mam C 3 benzyna 1,1 i od dłuższego czasu obserwuję nierówną pracę na wolnych obrotach. Ale po kolei: nie ma problemów z odpalaniem czy to zimnu czy ciepły. Po uruchomieniu (zimnego) obroty są wyższe i silnik pracuje równo i w miarę jak się nagrzewa obroty spadają i sie zaczyna- równo z taktem "brum brum brum" takie rytmiczne falowanie, obrotomierz...
punto nierówny nierówny obrót punto punto nierówny obrót
udać aktualizacja tablet montaż grzałki pralce zmiana jasność ekran
schemat elektryczny class dominator schemat elektryczny class dominator
ARO mosty – czy można obrócić mechanizm różnicowy? Hipoidalna para główna, reverse-cut, smarowanie Fiat Panda 2004 – silnik nie odpala po wymianie klemy plusowej, brak reakcji po pierwszym uruchomieniu