Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
Być może programy z forum będą bez hasła nie wiem czy to dotyczy także centralki z gazu bo nie próbowałem innym programem. piny z centralki patrząc z przodu pierwszy rząd od góry Lp. 1-czerwono (pasek)żółty 2-różowy 3-czarny 4-żółty piny z interfejsu które łączą się z pinami centralki patrząc od tyłu wtyczki Lp. 1- zielony 2- żółty 3- brązowy 4- biały...
http://obrazki.elektroda.net/10_11769056... wystarczy?
Więc ja podejrzewam początki standardowej usterki w tym aucie... dla pewności - diagnostyka komputerowa i odczytanie zapamiętanych błędów.
Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
trzeba sprawdzić jaka jest emulacja sondy lambda w urzadzeniu viola trzeba ustawić otwartą. sprawdzić należy dolot gazu czy nie zasysa powietrza
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
Wyreguluj hamulce. Musisz wyregulować ustawienie szczęk hamulcowych względem bębna. Prawdopodobnie masz takie regulatory jak poniżej na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/65_12354009...
Przejedź chociaż z 20km na benzynie i zobaczy czy problem będzie występował, spróbuj ustalić jaki masz silnik SPI (60KM) czy MPI (75KM) i jaką instalację LPG.
Już wiem co i jak, także temat zamykam, Pozdro 4(at)all
Czym sprawdzić
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
Problem rozwiazany. Wadliwy okazal sie czujnik polozenia walka rozrzadu. Po jego wymianie silnik zaczal pracowac normalnie.
Witam mialem to samo wtrysk.
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
Niestety bez efektu, dalej to samo. Jakieś jeszcze sugestie?
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
Nie rozumiem?
Witam. Mam takiego samego kropka i miałem takie objawy jak piszesz. Co jakiś czas zapalała się kontrolka wtrysku i wariowały obroty 2,5- 3 tys. Ale u mnie najpierw pojawiały się tylko przy pewnym przedziale temp. silnika. Później ten przedział się poszerzył. Wymieniłem czujnik temp. silnika wkręcony przy termostacie, który jest podłączony do ECU - koszt...
Sonda do wymiany
Jest założony silnik krokowy.
Gaz założyłem jakieś 3 miesiące temu a dzieje się już tak od pewnego czasu ale nie było jeszcze az tak źle z autem jak jest dziś.
Zawsze to samo - fiat punto ale jaki, jaki wtrysk jaki typ - trzeba cos więcej napisać - popatrz trochę może wtrysk przelewa (oring albo coś innego, skoro kopci na czarno) a może to "wielopunkt" no ale piszesz ratunku a my nic nie wiemy i co mamy ci radzić !!!!!!??????
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
Witam! Bądz uprzejmy i rozwin te skróty, niestety nie każdy jest mechanikiem samochodowym. Pozdrawiam.
korekty wtryskow sa ok" jak bedzie powyzej 1 to dopiero zaczyna byc zle
Trzeba i tak zajrzeć co za błąd wyrzucił. Sprawdź poziom i konsystencję płynu chłodzącego oraz oleju. Niespalone paliwo ma charakterystyczny zapach - ale jak nie wiesz do końca co to (tym bardziej że były kłęby dymu) to nie przesądzajmy czy to paliwo.
A dobrze ci skalibrował
No panowie proszę o odpowiedź .
Być może kwestia korków powietrznych w przewodach paliwowych. Trzeba zaobserwować co z ciśnieniem paliwa.
Ok posprawdzam moze to bedzie to, bo od tygodnia szukam przyczyny ;( A co do głowicy to była planowana i jakiś czas auto jeździło normalnie i szlag go trafił... Dzięki za podpowiedź ;D
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego, ale silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza.
A co do tej pory zrobiłeś konkretnego oprócz odczytania błędu i pisania na forum?
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Jaki przebieg ma silnik?
Problem raczej po stronie zasilania cewki z ecu , częsta usterka
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Witam przylaczam sie rowniez poniewaz mam ten sam problem z autem od 2 tygodni w garazu i te same objawy i ten sam rocznik Plis o pomoc
Właśnie sprawdziłem i wszystko jest z nimi ok, a problem nie zniknął.
Posiadam Punto I 1,2 SPI 94 rok. Ostatnio zauważyłem, że po uruchomieniu silnika obroty są w granicach 1200 i od czasu do czasu obroty spadają do około 900 (na około 2 sekundy) i wtedy "szarpnie" silnikiem. Jeżeli silnik jest zagrzany i stoję np. w korku sytuacja jest taka sama, tzn. są nierówne obroty. Czy 1200 obr/min to trochę nie za dużo? Proszę...
Prosta sprawa, padnieta pompa albo powietrze w układzie nic więcej
Kolego invisibleman, masz rację , przepraszam Natomiast tu mamy do czynienia z silnikiem punto Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Mechanik zdiagnozował uszkodzenie kabelka w wiązce doprowadzające sygnał do sondy. Dziękuję i pozdrawiam.
Regulacja powinna pomóc. Zapewne po wymianie filtra jest uboga mieszanka.:-)
We Fiacie to może być problem, jak to zrobić?
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
A,racja,to samo co punto 75 Nie ma tam czujnika fazy.
nierówny obrót punto punto nierówny praca punto nierówny obrót
migające oświetlenie lodówki kontrola obciążenia zasilacza podłączyć gniazdo zapalniczka
zbiornik plynu spryskiwaczy amica 51ge2 32zpta
Bezpiecznik tylnej wycieraczki Opel Astra J 2011 Uszkodzenie efektu gitarowego przez odwrotną polaryzację