Co było powodem zaślepienia odmy.
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Punto II na niskich obrotach nie wydala. Jest tam chyba 60A. W bezklimowcu.
Witam , mam taki problem, otóż mój kropek (silnik 1,2 8v) ostatnio coś zaczął szarpac na niskich obrotach , np gdy wrzucę pierwszy bieg troszke go rozpedze i puszcze gaz , to rzuca nim jak "kotem" podobniej est na drugim biegu lecz mniej i nie zawsze ... o czym to świadczy ? Filtr paliwa ? Przewody WN ? Poratujcie : ) Pozdrawiam :)
to najpierw zatankuj gazu... bo to typowy objaw kończącego się gazu
Miałem taki sam problem w Peugeocie 106. Wykręć ten silniczek całkowicie. jeśli obroty będą niskie to znaczy że jest nie sprawny komputer.
Może napiszę tak - parownik na wolnych obrotach też ma być gorący, więc szukaj przyczyny
Też mam wrażenie,że może być to wina instalacji. Byłem u trzech gazowników a wszyscy zwalają winę na świece przewody itp mimo że są nowe...
Witam ! Mam problem a mianowicie wystepowaly szarpania silnikiem i gasl na wolnych obrotach czy to na benzynie czy na gazie, wczoraj zostal zmieniony silniczek krokowy i mozna powiedziec ze wszystko wrocilo do normy lecz tylko na benzynie na gazie chocby sie uparl to nadal gasnie na wolnych obrotach ( gdy sie pusci pedal gazu ). Podczas jazdy wyzej...
Problem pojawił się dużo, dużo wcześniej. Kolega jeździł na niskich obrotach 1200-1400 obr na krótkich trasach?
Spróbuj go poratować samostartem albo Plakiem zobaczysz czy czasem nie ma za ubogiej mieszanki bo wygląda mi to na problem z niskim ciśnieniem paliwa.
Witam wszystkich! Mam mały problem moje punto na zasilaniu LPG nie pracuje tak jak powinno. Na niskich obrotach silnik pracuje nierównomiernie, przy ruszaniu czasami strzela i chamuje przy tym silnik. Potrzebuje pilnie samochód na jutro i nie wiem co z tym zrobić. Po prostu nie da się jeździć,a do tego właśnie padła mi pompa paliwowa i już nigdzie nie...
ściągnij sobie Haynesa może tam będzie wersja Selecta: https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... ew Punto, też występowały z tym zespołem napędowym https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem...
Raczej to nie wina żarówki tylko obrotów alternatora w aucie na pewno są wyższe niskie obroty spróbuj pokombinować z przełożeniem np mniejsze kolo na alternatorze.
cisnienie paliwa?
Pokaż ciśnienie, jakie turbo podaje podczas jazdy od "dołu", bo to, co zamieściłeś, to chyba jakaś przygazówka na postoju. https://obrazki.elektroda.pl/9310927200_... to jest pomiar zrobiony podczas jazdy, ale jest bardzo wąski, dlatego tak wygląda. Po lewej są obroty i ciśnienie w kPa, można sobie porównać Dodano po 2 Pokaż ciśnienie,...
W takim razie druga część mojego pytania/sugestii - popatrz czy są impulsy na wtryski jak kręci i nie chce zapalić, jeśli nie ma to jest problem z czujnikiem obrotów (położenia wału) - jak się zagrzeje na stojącym silniku przy niskich obrotach daje za słaby sygnał.
Odłączyłem listwę wtryskiwacze na zmianę strzelają dawki paliwa potraktowałem powietrzem każdy osobno. Nie pomogło. Zauważyłem ze lepiej odpala jak się pojeździ trochę na benzynie. szarpie nadal ale dopiero jak się rozgrzeje dobrze jakieś 4 km nie oszczędzając. Wtedy przy zmianie biegu i dodaniu gazu występuje kilka szarpnięć a potem spokój. Może dodatkowa...
tylko czy jak regulator siada lub sidl to na komputerze nie bedzie zadnych bledów?? Jeszcze jedna rzecz mi sie nasuwa, poniewaz autko katalogowo jedzie 170 i bez zadnych problemów to osiaga, lecz powyzej 3200 czasami 3500 odcina i juz na wieksze obroty nie wejdzie??
Witam wszystkich, mam problem z samochopdem marki fiat punto. Jego wolne obrorty kształtują się na poziomie 500. Sprawdzałem już świece, kable, filtr powietrza i czyściłem przepustnice. Co moze być powodem niskich obrotów? Da sie je podnieść czymś innym niż linką?
A czy czujnik ciśnienia doładowania z kolektora może odbierać jakieś nieprawidłowe dane jeśli ten EGR nie otwiera się przy niskich obrotach. Czy te dwa urządzenia są jakoś ze sobą powiązane.
A czym może być spowodowane falowanie obrotów silnika ? https://www.youtube.com/watch?v=YIyxuA67... Filmik bardzo słabej jakości i bardzo cichy, ale słychać falowanie i ustabilizowanie. Na zimnym silniku obroty są podniesione i również falują. Gdy się przejedzie kilka kilometrów i po zatrzymaniu pofalują i się stabilizują na niskie...
To podciśnieniowe sterowanie turbosprężarki. Przy niskich obrotach ma za zadanie wysterowanie turbo tak aby pompowało na max, przy dużych ogranicza ćiśnienie doładowania.
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
samochód jest bez gazu. Byłem u mechanika i powiedział że jeżdze na za niskich obrotach, i że "samochód musi mieć obroty" no coż to teraz zostaje mi 4 tys. i jazda :)
Witam. Mam nastepujacy problem Pare dni temu padł mi akumulator ale mimo tego odpaliłem auto na popych i przejechałem ok10km Po założeniu nowego akumulatora auto po odpaleniu chodzi na wyższych obrotach + przez jakies 10s po odpaleniu tj. nie chodzi na 1 tłok a raczej przerywa na tym tłoku Wymieniony został silniczek krokowy ale nic to nie pomogło....
A weź go odpal w zupełnej ciemności i rozpylaczem pryskaj wodą na przewody WN i cewkę, może mieć przebicie, puki ciepły to działa, postoi zimny kilka godzin to łapie wilgoć i już z niskich obrotów (rozrusznika) nie odpala bo co drugą iskrę gubi.
No właśnie też tak myśleliśmy z mechanikiem, ale jakby to były klapy to chyba wcale by nie leciało ciepłe powietrze a w tym przypadku na wysokich obrotach leci letnie a na niskich zimne. Z kolei przy przełączeniu na zimne leci lodowate powietrze.
pompa paliwa została wymieniona auto odpala chodzi na niskich obrotach a gdy wchodzi na wyższe to gaśnie filtr w pompie był zabrudzony czy bród nie przeszedł na układ wtryskowy
czy jest to mozliwe ze uszkodzony jest tak ze nie widzi niskich obrotow ? dopiero np na plaku gdy przy odpalaniu ma wieksze obroty czyli okolo 450-500 to wtedy zaczyna dzialac?
Zbyt niskie ciśnienie paliwa z pompy podającej, albo czujnik obrotów wału. Nie dochodzą jakieś podejrzane dźwięki ze zbiornika po przekręceniu kluczyka?
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Miałem Grande Punto z tym silnikiem i owszem "laga" w reakcji na gaz miało ogromnego ale bardzo dobrze jechało "z dołu" (przynajmniej dopóki nie padła turbina).
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
problem polega na tym że silnik pracuje na dwa cylindry tak jakby nie dostawał iskry lub paliwa, nie ma tego problemu jak auto jeżdzi na gazie natomiast na niskich obrotach praca na benzynie jest niemożliwa ale na wysokich obrotach problem znika
A na ile cylindrów silnik pracuje? Wydaje mi się że wszystkie pracują. Gdyby nie palilyna wszystkie gary byłby inny dźwięk przy pracy silnika. I jeszcze jedno silnik na niskich obrotach pracuję w miarę normalnie ale podczas przyspieszania i dodania gazu wariuje
Ja mam punto 1.1. U mnie dzialo sie podobnie lecz w obie strony, znaczy obroty byly albo za niskie albo za wysokie. Dzialo sie to z rozna czestotliwoscia. U mnie wina byla po stronie silniczka krokowego, bo on odpowiada za obroty na biegu jałowym. Lecz u mnie nie swiecila sie kontrolka od wtryskiwaczy, wiec chyba dobrym pomyslem bylaby wizyta w warsztacie....
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
MAP ci leży,definitywnie. Ma się mieścić w zakresie 260-góra 300 mm słupa rtęci ( na wolnych) Na zgaszonym masz miec barometryczne,a więc około 760 mmHg,ale zależy czy mieszkasz w Zakopanem,czy na mierzei wiślanej :) Sterownik zwiąkszył dawkę (ms) bo myśli że jedziesz pod górę (niskie obroty) z częściowo naciśnięta przepustnicą ( małe podciśnienie)...
Auto odpala awaryjnie na gazie i na nim jeździ. Obroty na wolnym są równe, auto dobrze przyspiesza itp. Jedyny mankament to fakt, że nie chce się przełączyć automatycznie. Czujniki temperatury podpięte, czujnik obrotów podłączony pod - cewki obsługującej cylinder 1. Na przycisku pokazuje że gazu jest pełno, mruga zielona kropka i mruga. Moje pytanie,...
Witam, Też mam Punto 1.1 z LPG. Jeśli chodzi o emulację sondy to na ogół sterowniki mają wbudowane, chyba że jest to instalacja bez silnika krokowego na krótko np ze śrubą na przewodzie gazowym. Ja mam AL700 i emulacja jest ustawiona na masę, ustawienia z czasami emulacji powodowały, że komputer łapał błędy i np. nie chciał pracować na benzynie - zbyt...
Tylko gdzie takiego gazownika trafić. Dla większości bardziej opłaca się zakładać niż naprawiać i każdy się odpycha. A tak przy okazji czy to, że przy niskich obrotach sonda nie reaguje na diodowy tester to powinienem ją reklamować czy szukać innego sposobu na jej sprawdzenie?
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
Witam, jestem tu nowy, mam pytanko, czy ktoś posiada Punto z silnikiem 1.6 Multipoint Iniection, czyli wielopunktowy wtrysk, od niedawna mam mały zgryz. Otóż na niskich obrotach jałowych lekko zaczyna się żarzyć kontrolka od oleju, może to być zbyt rzadki olej, który zdaje się powinien być już wymieniony, ale może to być coś poważniejszego, czy ktoś...
Ja pierdykam ja w 8 minut ustawiam gaz w zależności czy gośc chce mieć niskie zużycie czy pseudo power. Pół roku - ło je...u co wy chcecie wszystkich gaziorzy zwiedzić od Rzymu do Amsterdamu zahaczająć o Leningrad?
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Witam. Koledzy mam pytanie odnośnie Punto 2 1.9 diesel bez turbo. Jestem trochę w patowej sytuacji, gdyż przebywam w UK. Mianowicie od 4 dni auto jak silnik jest ciepły, to nie chce odpalić. Świeci mi się check na czerwono. Jak ostygnie, pali od kopa. Gdzie szukać tak w skrócie gdyby ktoś miał jakiekolwiek sugestie?Ps. Dodam tylko, że na 4 biegu przy...
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
Witam. Mam dość nietypowy problem z moim fiatem punto II FL. Nie wiem czy temat umieszczam w odpowiednim dziale, ale sam do końca nie wiem jakiej kategorii jest problem. Sprawa wyglada następująco: Samochód posiada Sekwencyjna instalacje gazowa, i na gazie, zarówno jak i na benzynie auto gubi wolne obroty (600-1100obr/min) natomiast po dodaniu gazu...
Ma większą pojemność i nic poza tym. Z jej wad to zajmuje pół bagażnika i uniemożliwia skorzystanie z rozkładanej tylnej kanapy... Nie wierz w zapewnienia osób sprzedających samochody co do spalania i brania oleju. 10 letni FIAT z silnikiem FIRE będzie brał olej (i to sporo 0,3l/1000km to norma w/g producenta dla nowego silnika) i po mieście na pewno...
Witam Wiem ze to juz kolejny temat z serii (falowanie obrotów) lecz moje auto posiada troszkę inne objawy tzn. na bardzo zimnym silniku odpalam i przez kilka minut jest ok gdy silnik sie nagrzeje obroty falują od 700 do 1300, czasami ale bardzo rzadko pojawia się bład wtrysku . wymieniłem: Przewody WN Filtr Paliwa Czyściłem Krokowca Czyściłem pocentiometr...
To ówcześnie najtańsze auto w ofercie Fiata na naszym rynku wiec szału nie ma. Już lepiej Punto albo przynajmniej Seicento Sporting (1.1). Opel i Fiat to ta sama liga ale Fiat przynajmniej mniej rdzewieje. Jeździłem Seicento, Punto I i Polo III. Seicento 0.9 najmniej paliło ale na tym koniec jego zalet, brak wspomagania kierownicy jest mimo wszystko...
W tym silniku w układzie chłodzenia robi się niesamowity syf. Ja u siebie płukałem cały układ kilkanaście razy!. Z układu po prostu wylatywało coś a'la kawa (nawet jakby z fusami). Po spuszczeniu płynu i wlaniu nowego przez chwilę na parkingu może być ok, bo po prostu obroty są niskie i pozostały syf nie lata po układzie. Jak się przejedziesz trochę...
Drugi czujnik, ten od ECU jest w okolicy termostatu (po przeciwnej stronie jak ten od wskaźnika), ma niebieskie złącze. Czujnik od wskaźnika wymienili mi w ASO, ale ten co mi założyli przy 90*C miał taką rezystancję, że wskazówka była na 1/4 skali. Jak dolny wąż masz gorący a górny nie, to górny zapewne jest prawie pusty - zobacz czy nie jest miękki....
Przepraszam że wtrącę swoje kilka groszy lecz mam podobny i zarazem dziwny problem. U mnie obroty nie falują lecz spadają do konkretnej wartości a po przegazowaniu wracają. Wygląda to tak: Staję na światłach i stoję w oczekiwaniu na zielone. Przez pierwsze 10-15sek od zatrzymania obroty są na poziomie (wg. wskaźnika) 900-930. Po 10sekundach nagle spadają...
PJ masz na pewien typ pojazdów, nie tylko powiedzy na fiata punto 1,4 i już 1,6 nie umiesz jeździć. Ogólna rada, to się czuje jak silnik pracuje. Jak jest głośny to już trzeba zmienić na wyższy, jak nie ma reakcji na gaz to obroty za niskie i trzeba bieg zredukować. Nawet do tego nie trzeba obrotomierza, kiedyś go nie było i ludzie dawali sobie wyśmienicie...
witam mam taki malutki problem z moim fiaciorem. moze wiecie co to mzoe byc za usterka. wiec tak usterka odnosi sie do przepustnicy najprawdopodobniej, gdy samochod ma niskie obroty ponizej 2 tysiecy i nagłe gwałtowne dodanie gazu powoduje iz samochod zaczyna "przerywac" tak jak by mu benzyna niedochodziła tak jak trzeba jak by sie przepustnica nieodpowiednio...
1.2 8v to zwykły silnik FIRE, żaden kosmos, jeśli przed wymianą pompy było dobrze tylko ciekło a teraz po wymianie źle to ta "nowa" pompa po prostu jest zajechana i tyle, albo się filtr paliwa zapchał syfem z tej "nowej" pompy. Pompa kupiona na szrocie była faktycznie zajechana ale miała szczelny kosz, nic nie cieknie więc go zostawiłem a wymieniłem...
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto 1.3 diesel Multijet. Mianowicie co jakis czas wyskakuje blad silnika i 2 bledy :P0120 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch a circuit P2135 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch A/B voltage correlation Objawia się to tym ze auto szarpie, traci moc po czym po jakims...
Witam. Nie znalazłam niestety podobnego przypadku do mojego, więc zakładam nowy temat. Jeśli jest gdzieś odpowiedź na moje pytanie to proszę o link. Mianowicie autko po nocy przy niskiej temp. odpala bez problemu. Natomiast po przejechaniu 2 km i zgaszeniu silnika nie odpala. Kręci rozrusznik i dopiero po dodaniu gazu silnik łapie. Ale jeśli się gaz...
Witam Mam następujący problem z gazem w Punto jedynce (silnik 1,1, wtrysk jednopunktowy): Autko było niedawno kupione z 2-letnią instalacją gazową. Na gazie jeździł bez problemów, na benzynie na niskich obrotach go "dusiło" - mechanik który wymieniał mi sprzęgło powiedział że to niby normalne... Problemy zaczęły się jakiś półtora miesiąca temu gdy spalanie...
Istotnie masz bardzo niskie podciśnienie w kolektorze, ale i spore otwarcie zaworu regulacji wolnych obrotów (silnika krokowego). ECU oczekuje 888rpm, ma 1281rpm a nie przymyka tego zaworu... jeszcze dziwniejsza jest reakcja na odpięcie wężyka od MAP, w ten sposób silnik dostaje więcej powietrza. Korekty adaptacyjne silnika krokowego masz na minusie....
Witam, Wyjaśniło się co było powodem szarpania i gaśnięcia? Bo to chyba jakasa typowa usterka... Mam dokładnie to samo.. Szarpie na 4 na niskich obrotach to pierwsza usterka, a druga to gaśnięcie... Czasami w czasie jazdy zaświeca sie czerwona kontrolka silnika i gaśnia, a czasami podczas odpalania, odpali i po 2-3 s gasnie, charakterystyczne jest tez...
Kupiłem Opla Vectre C 2.2 diesel 125KM. Zauważyłem że na 1szybm biegu jest troche mułowaty, poprzednie punto 1.2 sporting to był pocisk w porównaniu z tym... ale to jest najmniejszy problem. Prawie zawsze na 5tym biegu,czasem na 4tym po przekroczeniu 2700obr zapala sie zółta kontrolka -samochód z kluczem francuskim (tryb awaryjny) i auto nagle traci...
A czy nie sądzicie że 15 bar to za dużo? Manometr raczej ok, Zawsze pokazywał dobrze. Próbę olejową czyli do cylindrów z niską kompresją mam wstrzyknąć olej przez otwór świecy? Ile jaki? Co powinno się stać? Kompresja ma rozumiem iść w górę?
Witam.Panowie mam w punto instalację II generacji.Jak jest mróz to oczywiście jeżdżę na PB aż do rozgrzania silnika przynajmniej do tych 30 stopni.W kabinie mam przełącznik gdzie mogę ustawić opcję by jechał tylko na PB albo przełączył się przy odpowiednich obrotach na LPG.Zauważyłem że gdy jadę na PB np na 3 lub 4 i przełączam guzik na LPG by przełączył...
Dziś udało mi się nagrać film jak pracuje sonda - w skrócie: -odpalam silnik podnosi się do max 0.22V na sterowniku gazowym odczyt - W okolicach 2:12 korekta jest ustawiana na stałe na wartość 1 - obroty silnika podnoszą się do ~1200 a następnie łagodnie spadają do ~850 i tak się utrzymują. W tym samym momencie pojawia się błąd sondy lambda. - napięcie...
Niestety to była awaria wtrysku. Przy niskich obrotach chodził równo przy zejściu z wysokich silnik się telepał przez chwilę, aż nie wydmuchał nadmiaru paliwa. Wymiana wtrysku (500pln) i chodzi jak rakieta. Nie polecam serwisu Feu-Vert - chcieli mi wszystko inne powymieniać, mimo czujności i tak zostawiłem u nich 450 PLN i nic nie pomogli.
Jakie auto bym nie wpisał na forum: Punto II, 206, Corsa C, Golf IV, Astra U wszystkich na pierwszej stroine jest po kilka watków, na temat: Gaśnie po odpaleniu, szarpie, nie odpala, za niskie obroty na biegu jałowym. Jedynie przy samochodach mniej popularnych, takich których jest mniej na rynku tych wątków jest mniej. Ale to już chyba tak z każdym...
Witam. Podłączę się do tematu. Kupiłem niedawno używane punto 2 - 1.9D, rocznik 2000. I po jeździe próbnej - na zimnym silniku, jechałem i było ok. W drodze powrotnej do domu auto zaczęło mi gasnąć. Dojeżdżając do świateł - wrzucam luz, puszczam pedał gazu - obroty spadają i po prostu auto gaśnie. Odpaliłem - zgasło. Za drugim razem odpaliłem i było...
Matka ma taką Rio z 2013, poprawne auto, jechałem nim raz w trasę 2000 km, trochę opowiem. Zawieszenie jest sztywne, auto dobrze się prowadzi, na dużych nierównościach miałem wrażenie podskakiwania tyłu przy dużych prędkościach. Samochodem da się utrzymywać prędkość 160 km/h. Silnik lubi wysokie obroty. W górach czasami brakuje mu mocy. Skrzynia sześciobiegowa...
Tak tylko że to czasem niewiele daje. Płyn leci i a ogrzewanie słabe. Ja oprócz tego co pisałeś robię w tym aucie tak. Leję pod korek płyn. Odpalam zagrzewał i potem niski bieg obroty powyżej 3000. Ogrzewanie odkręcone i nagle czujesz jak zaczyna dmuchnąć gorącym powietrzem a w zbiorniku wyrównawczy jest minimum i mniej. Dolewasz do stanu normalnego...
Witam Mam Seicento z silnikiem z Punto 1.2 8v. Auto szarpie i ciężko wkręca się na obroty. Kiedy dodaje powoli gazu wchodzi na obroty w miarę płynnie lecz kiedy dodam gazu gwałtownie to muli, dusi się, przerywa i tak jak pisałem wyżej ciężko wchodzi na obroty. Acha co najdziwniejsze, że auto na zimnym silniku chodzi całkiem dobrze (raczej bez problemów),...
Fiat punto 1, PB + LPG, 1996, wer. SX, silnik 1.1 8v 55KM. Ostatnio po wymianie tarczy sprzęgła i docisku (u mechanika) w tej okolicy czasowej - mam bardzo problematyczną dolegliwość w aucie. Przy mocnym hamowaniu gaśnie silnik lub przygasa czyli spada do ok. 500obr/min. Problem występuje na PB i LPG. Sytuacja taka nie dzieje się jak silnik jest zimny,...
poczytałem wątek i.... odnośnie poprzednich czterech wypowiedzi Mierzyłem ciśnienie oleju. Na zimnym silniku na wolnych obrotach jest niskie. Silnik się nagrzewa ciśnienie wzrasta. Jeszcze dzisiaj założe filtr oleju Boscha lub oryginał Fiata bo teraz jest założony Sędziszów. po mojemu to wina pompy
dokładnie zmień filtr gazu , filtr powietrza i zmień przerwę na świecach do 0,7mm gaz lepiej chodzi na takiej przerwie... i zastanów się nad świecami!!! miałem kiedyś PUNTO na gazie i też zrobiłem nim ze 100tys. i załozyłem kiedyś swiece BOSCHa które trafiły do śmieci po 4 dniach bo zaczął strzelać i nie chciał sie wkręcać na obroty!! NGK sprawę rozwiązało.........
Nie grzeje na postoju bo pompa wody nie pompuje odpowiedniej ilości płynu przez układ, podczas jazdy pompa pracuje na wyższych obrotach i jednocześnie szybciej płyn obiega przez cały układ. Co do innych odpowiedzi: Zapowietzony układ - wtedy wogóle nie ma ogrzewania Zapchana nagrzewnica - tak jak powyzej Za niski poziom płynu - jeśli jeszcze sie nie...
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
próbowałem zamienić przewody i cewki, jednak przy odpięciu któregokolwiek kabla WN słychać zmiane pracy silnika na gorszą-niestabilną, falujące obroty. Przy wolnych obrotach słyszę że silnik nie pracuje prawidłowo, brakuje mu mocy na niskich obrotach, czuć paliwo ale obroty są stabilne na 850 i można nim jechać. po przygazowaniu czasem spadają do 750...
W golfie mogą być innej średnicy koła pasowe, przez co alternator ma wyższe obroty przy tych samych obrotach silnika. Włączenie klimy obciąża silnik mechanicznie co jest korygowane przez komputer podbiciem obrotów, nie obciąża za to alternatora, bo klima to sprężarka czynnika napędzana mechanicznie a nie elektrycznie. Dziś właśnie grzebałem w elektryce...
Posiadam problem z gazem w punto I 1.1 96r. Pali mi okolo 10l/100km, na 4, 5 biegu- daje sie odczuc brak mocy (slabo ciągnie), nie wycisne z niego wiecej jak 120 km/h, do tego na wolnych obrotach przy przyspieszaniu np. z niskiej predkosci potrafi "prychnac". Wg. gaziarzy, niby z "autoryzowanego" serwisu- parametry sa ok- emisja spalin (sklad mieszanki)...
Wkurzylem się i zrobiłem interfejsik do mojego Bingo, podpiąłem się i okazuje się, że na gazie sonda pokazuje na niskich obrotach bogatą mieszankę, w zakresie mniej więcej 2400-3000 obr robi się ładna fala od bogatej do ubogiej i z powrotem, obroty też falują z okresem ok. 5 sekund (nie wiem czy nie za wolno), na wysokich mam znowu bogatą. Za to na...
"Witam ! Niedawno kupiłem fiata punto 1.1 55 SX 1995r. na benzynę i gaz. Po ostanio dokonanej wymianie świec i przewodów wysokiego napięcia zaczyna w nim coś zauważalnie szwankować. Wyłącza mi się silnik całkowicie (elektryka nie ) na niskim biegu najczęściej na krzyżówkach i rondach przy przechodzeniu na II bieg. Do tego dochodzi dość mocne szarpanie...
Witam. Co do tzw. ASO, to i owszem, odwiedziłem. Uprzejmy pan poinformował mnie że: Noo, taka usterka może wyjść przy diagnostyce ale nie musi...noo,może trzeba będzie zostawić autko na dłużej...przewidywany koszt operacji: ?? noo to zależy... . Tak więc ASO na razie zostawię w spokoju, bo samochód jest mi w tej chwili potrzebny, poza tym cierpię na...
Może ja teraz napiszę. Mam fiata punto 2 z 2000 roku 19 JTD. Jak go kupiłem było jeszcze ciepło. A teraz gdy już mrozek powoli daje o sobie znać mam problemy. Niewiem czy to taki problem ale chciałbym się dowiedzieć co za tym stoi... Więc... Rano zimno, wsiadam do auta, kontrolki normalnie gasną(nie widać aby kontrolga grzania świec żarowych dłużej...
To w sumie dla gazownika, podlaczyl LPG ale przelacza sie z benzyny na LPG przy bardzo niskich obrotach (troche powyzek 1000 obrotow) i koles nie wie dlaczego. no wlasnie punto90 nie łapie sie pod schematy silnika z mk1 :/ Taki sam problem mialem z podlaczeniem do komputerka. Kupilem kabelek obd2 z 3pinowa przejsciowka i znalazlem oprogramowanie pasujace...
Ekonomia jest w spalaniu - GP z dieslem 1.3 pali mi 4.5l/100km gdzie stare Punto z silnikiem benzynowym 1.2 MPI nie schodziło poniżej 6.5l/100km na tej samej trasie (swoją drogą to oba te silniki miały pojemność 1.25 - różnica pojemności to 6 cm^3 a diesel ma 15KM więcej). ...o co Ci chodziło w pierwszym zdaniu to nie wiem, ja nie wymieniałem wad diesla...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
KWZ jest w miare stabilny jak przytrzymam gaz na rownych obrotach np 1200,tylko na tych nierównych niskich lata. nie maiłeś coś kombinowane z tym ECU, np. zdejmowane IMMO? Nie było zdejmowane,silnik wlozony razem z cala wiazka i stacyjka z immo,odpalam duzym kluczykiem z punto. w programie był błąd i po resecie pozostawała wyłączona ale kolejny reset...
Witam Dzieki za odpowiedzi, cewki byly w 100% trafne. Nie wiedzialem jak je sprawdzic, to kupilem obydwie, 131zl na miejscu oryginalne fiatowskie (tyle samo co na allegro). Wymienilem SAM - co moze byc dla niektorych banalnie proste, ale dla mnie to bylo WYZWANIE :) Pozostaje jeszcze tylko jeden problem z tym autem: nierowno chodzi na niskich obrotach,...
Ok, zmieniłem kolejność, tzn. najpierw dałem go na obroty i dopiero później wcisnąłem naukę i zakończył adaptację. I wszystko fajnie, ale mam jeszcze jeden problem: do tej pory świeciła mi kontrolka wtrysku na benzynce, a na lpg był spokój, teraz żeby nie było nudno jest odwrotnie :) Chciałbym się tego pozbyć, nie lubię czerwonego koloru... Zwłaszcza...
Przy napięciu rzędu 13,7V nie popłynie nawet 5A prądu ładowania, choć godzina to może przesada. Ten silnik ze względów konstrukcyjnych nie zapali na "pół obrotu" wałem więc rozruch może trwać dłużej niż 1,5s, na mrozie, ze względu na gęsty olej, prąd rozruchu może być być większy, rzędu 600A, no i wreszcie pojemność akumulatora w ujemnych temperaturach...
Silniczek krokowy wyczyszczony, podobnie przepustnica, chyba zostało mi spróbować z tymi wtryskiwaczami. Po takim czyszczeniu rób zawsze autoadaptację. Zdejmij klemę "-" z akumulatora co najmniej na pół godziny, potem załóż, gaz do podłogi ze 3 razy (pod 6 tys. obrotów) i niech sobie chodzi na jałowym do włączenia wentylatora chłodnicy i powinno być...
Ten chyba pod względem komfortu będzie bardzo dobry. Ceny niskie jak na samochód tej klasy - jest jakiś nieudany, czy to dlatego że "francuz"? Generalnie u nas wszystko co nie jest niemieckie albo japońskie jest sporo tańsze... popatrz sobie na ceny Grande Punto i Corsy D na rynku wtórnym - to jest to samo auto, diesle w obu są Fiata, na osprzęcie...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Witam Mam dodatkowe pytanie.Zmienilem kondensator z 220nF na 470nF w obrotku z Poloneza (kwadraciak)-moze ktos potwierdzic czy zmienilem wlasciwy kondensator? http://obrazki.elektroda.net/12_12252344... Ale mam pytanie dotyczace podlaczenia, jako ze nie mam 100% pewnosci ze mi dobrze wskazuje. Na postoju wyglada OK ale jak jade to pokazuje jakby...
Witam Parownik Tarterini. Sterownik TEC99 EVOLUTION + AEB426. Jest też emulator wtrysków. Przed nieszczęsną naprawą wszystko działało jak należy. Teraz jest tak sobie. Wyjmowany był silnik z powodu cieknięcia oleju. Po tym okazało się że gaz w ogóle nie działał - brak masy na jednym z przewodów (wyglądało że jest ok ale nie było). Pociągnąłem nowy bezpośrednio...
Oto kilka zrzutów ekranu: Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze. Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu,...
Gaz nie bardzo nadaje się do samochodów z małą pojemnością. Podam na moim przykładzie. Posiadałem Punto II 1.2 60 KM (sekwencja), na wolnych obrotach przy ruszaniu często potrafił zgasnąć czego nie było na benzynie. W tej chwili posiadam Mazdę 1500 90KM (sekwencja) i tego problemu nie ma. Obie instalacje zakładałem w tym samym punkcie i były poprawnie...
niskie obroty peugeot niskie obroty mercedes briggs niskie obroty
rozebrać gigaset schemat cd4047 polonez wentylator chłodnica
zmywarka electrolux mikrokomputer cobra1
Przykłady kodów RS232 do sterowania projektorami Epson, BenQ, NEC Ustawienie zapłonu w Suzuki Swift III - porady