witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
Również ten sam problem, rozwiązał ktoś?
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Mam problem z moim Punto 1.9JTD. Aktualnie bez pomocy samo startu nie odpala, i nie może utrzymać jałowych obrotów. Zaczęło się od tego, że zrobiłem zwarcie w instalacji elektrycznej (połączyłem plusowy kabel z minusowym od podświetlenia tablicy rejestracyjnej) po czym zauważyłem, że przepalił się bezpiecznik, wymieniłem go i samochód już nie chciał...
jakimś cudem wyresetowało ci sie koło foniczne z pamieci ECU. rozgrzej silnik do 80 stopni a nastepnie wprowadz go na 5000 rpm potrzymaj 2 sekundy i puść pedał gazu zeby obrotu spadły do obrotów biegu jałowego. czynność powtórz 3 razy a kontrolka powinna sama zgasnąć
Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być. Zgodzić się mają znaki kół względem silnika. Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia. Znaki na pasku są tylko do montażu. Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały...
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Miałem podobny problem, ale poradziłem sobie za pomocą zwykłej 1/2’’ gazrurki, dł. ok. 0,5m i ciężkiego młota. Odkręciłem nakrętkę na dł. ok. 5mm (większe rozkręcenie mogłoby spowodować skrzywienie śruby) i po przyłożeniu rurki do nakrętki waliłem w nią młotem, aż puściło. Następnie znów odkręciłem nakrętkę o kilka obrotów i ponownie brutalna...
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Ogólnie... Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien. Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo. (Po klasie wszystkich montowanych...
Przeskoczył pasek rozrządu
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
pomyciu tego czujnika nie pomogło
mam taki przypadek punto 2 1,9 JTD 80 KM rok 2000 silnik gaśnie jak mu się podoba raz po 15 sekundach ,raz po 10 minutach , a raz po 2 dniach .Objaw następujący tuż przed zgaśnięciem zapala się kontrolka ,,silnika,,.Robię wtedy tak ,przekręcam kluczyk 2 do 3 razy bez obrotu silnika a na 4 raz zapala i działa .Czek kontrolka silnika już nie świeci i...
Nie twierdzę że się nie da tylko czy to w miarę prosta robota czy obarczona ryzykiem wymiany przepustnicy.
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
Ok dzięki mam nadzieje ze i u mnie pomoże pzdr M.
Witam adaptacja nie była robiona jak sie ja robi ?? obroty zostają na chwile po zmianie biegów i mam jeszcze jedno pytanie zaczyna mi szarpać przy ruszaniu było wymieniane sprzęgło i jakieś 1000km. było dobrze i zaczyna sie od nowa co to może być
Obejrzyj przewody podciśnieniowe (do MAP i regulatora ciśnienia paliwa oraz do wspomagania hamulców). Czy wspomaganie hamulców normalnie działa?
dość to ciekawe co stwierdził. po pierwsze czy świeci się check? jeśli wiesz jak się sprawdza czujniki to proponuję sprawdzić czujnik temperatury i położenia wału. A ciepły trzyma obroty?
Nigdy nie zaślepia się odpowietrzania silnika !Odpowietrzanie ma powracać do wlotu filtra powietrza .Zmienić gazownika bo niema pojęcia o regulacji instalacji gazowej .
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
A teraz pytanie z poziomu drugiego skoro elektrykę sprawdziłeś dokładnie. Co z narastaniem ciśnienia paliwa? Sygnały obrotów zsynchronizowane ? Przelewy sprawdzone ? Nie pojawia się informacja o braku synchro klucza?
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
Możesz zmienić na Reg Fast. Pasują bez żadnych przeróbek, tylko musisz kupić z dyszami i ewentualnie rozwiercić bo jeśli kupisz w komplecie to domyślnie są dysze 2mm.
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Auto nie najgorzej poddaje się diagnostyce komp.
Zmień typ przełączania na obroty na spadku próg 2000 - 2200.
A tylne szczęki dobrze wyregulowane?
Powiem ci lepszy myk :) Koledzy na warsztacie mieli uno miał podobne objawy jak się zagrzał to gasł okazało się że pęknięty był bodajże tłok i po rozgrzaniu się rozszerzał i blokował:( Mam nadzieję że to tylko grobnostka w twoim przypadku:)
witam ponownie!! panowie wymienili mi parownik w serwisie nibby było OK a potrafi na skrzyzowaniu spaść mi z obrotów jak hamuje i zgasnąć nie wiem czyja tow ina i to jak jest zimny a jak jest ciepły silnik to jest wszystko wpozadku raczej no i co dziwne pali mi 10 l na 100 km przy silniku 1.1 55KM!! pozdrawiam
Podobne objawy (gaśnięcie auta po puszczeniu gazu np. przy dojeżdżaniu do świateł - podobnie jak u ciebie obroty spadały do momentu gdy silnik gasił się) miałem gdy akumulator dożywał swoich dni. Doładuj AKU zewnętrzną ładowarką, a jeśli to nie pomoże - zmień aku na nowy. Na nowym akumulatorze silny spadek obrotów po puszczeniu gazu nie powodował "zapadania...
Dzięki Panowie. Niebardzo wiem jaka jest dokładna procedura sprawdzenia sondy. Sprawdziłem tylko omomierzem grzałkę sondy i jest w porządku. Po przeczyszczeniu silnika krokowego silnik rano trzymał obroty więc to pewnie była główna przyczyna niedomagań.
lambde mierzyłem miernikiem na obrotach jałowych i napięcie pływa od 0,1 do 0,7 V
Co prawda nie mam Punta tylko doblo, też z podobnym silnikiem i to mi bardziej wygląda na EGR. Ktoś zaślepił bo nie chciało mu się czyścić. Najłatwiej byłoby podłączyć do komputera jeśli jesteście w stanie załatwić jakiś kabelek obd i sprawdzić sygnały z czujników na początek.
a jednak niee... ponieważ gdy silnik ciepły wszystko jest ok ale jak ruszam z rana lub jak jest zimno i się zatrzymam na 2-3min to już nie trzyma obrotów potrafi zgasnąć.... Gazownik powiedział ze świece mogą być do wymiany ale czemu jak przejadę 10km już nie gaśnie i obroty są ok ?
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam, Mam Fiata Grande Punto 1.4 z 2007 roku. Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. Obecnie mam taki problem. Po odpaleniu aurka napięcie ładowania wynosi 12,00 do 12,7 V. W zależności od obrotów sinika. Lampka braku ładowania zapala się bardzo rzadko przy zejściu poniżej 12 V. Co gorsze towarzyszy temu dźwięk jakby pracującej jakijś...
Witam, ja mam taki problem, że zakłócenia i czasami słyszalne obroty silnika występują tylko z włączonym radioodtwarzaczem. wtedy słychać szumy i chwilami obroty. Jeśli radio wyłączę szumy znikają obrotów też nie słychać. Czy te filtry lub ekranowanie przewodów WN tyczą się też tego, czy u mnie coś innego zawodzi? Dodam, że radio Unidem 520XL antena...
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Witam, mój post/zapytanie dotyczy Fiata Grande Punto 1.4. Rocznik 2007, wersja Activ, 180 000 km. Problem polega na tym, że samochód jest zadbany, serwisowany regularnie i niby wszystko jest OK, ale... w okresie zimowym, kiedy temperatura spada poniżej -10 st (tak jak obecnie) zaczyna się stały kłopot. Samochód nie chce odpalać. Akumulator naładowany...
Dzięki , ciekawe jak z prądem na postoju ale wydaje mi się za to ta sama klasa co sejaki ,corsy , punto itp. Zdjaje sie że tam gdzie już zastosowano silnik bezszczotkowy BDLC mogłoby być zmniejszane zapotrzebowanie na prąd , no ale wiadomo to też kwestia obrotów oraz samej przekładni i mocy generowanej przez cały układ w raz z silnikiem potrzebną do...
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
A czemu benzynowy silnik? Jest tyla fajnych starszych wysokoprężnych wolnossących i doładowanych które z elektryki mają zasilany tylko wyłącznik w pompie "stop". Jeśli napęd będzie przekazywane przez dwie skrzynie to masz biegów masę, wykorzystujesz najbardziej ekonomiczne obroty silnika a prędkość w czasie pracy zmieniasz tylko biegami. Pompy wtryskowe...
1.3 multijet punto 2013, przebieg lekko ponad 100 tys. Temat zaczął się w lutym - zaczęła mrugać lampka oleju, a komputer podkładowy sygnalizował: "wymień olej". Myśląc, że to tylko przypominajka co 15 tys. i wiedząc, że olej własnie wymieniłem zignorowałem sprawę (tak, wiem GŁUPOTA). Jednocześnie w silniku pojawiły/było/dało się słyszeć klekotania....
Witam mam punto2 1.2 8v 2000r mały problem autko nie osiąga maksymalnych obrotów po wcisnięciu gazu do konca zaczyna się mulic i na oko ma jakies 4000-4500 obrotów i nic więcej i niema róznicy cieply czy zimny,autko jest bez instalacji gazowej ma wymienione świece
Witam, Mam problem z punto evo 1,4 8v 2010r. Kiedys podczas jazdy miałem tak, że auto szarpło, nagle z 3000 obroty spadły do prawie zera i nagle normalnie do 3000, tak jakby ktoś gwałtownie zatrzymał silnik, zdarzyło mi się tak kilka razy w różnych odstępach czasowych. Później było troche spokoju. W ostatnich dniach miałem problem z odpalaniem rano,...
Czy obroty biegu jałowego nie są podniesione, czy "pompowanie" pedałem hamulca powoduje wahania obrotów silnika na biegu jałowym?
witam a na jakich obrotach ci sie zawiesza ??? Krokowy by to nie był z pewnością ... Bi by były wyczuwalne falowanie obrotów lub by gasł przy obrotach .... A czyściłeś silnik krokowy od instalacji gazowej ? po zimie on często się zawiesza i brudzi .... Możliwe jest to że membrany moga być padnięte.... Ta usterka pojawiła sie nagle czy stopniowo ?
Po prostu zrób regulację obrotów biegu jałowego zamiast wymieniać części. Uruchom i rozgrzej silnik na benzynie, pozostaw w spokoju aż wentylator chłodnicy załączy się i wyłączy kilka razy i gotowe. Pamiętaj by przed regulacją przełączyć instalację gazową w tryb jazdy na benzynie oraz żeby w trakcie regulacji nic nie włączać w samochodzie i nie ruszać...
Wymiana oleju i filtrów była w czerwcu 2020, 7tys. km temu. Poziom i obroty sprawdzę jutro rano (dzisiaj jechałem max chyba jakieś 2500 obrotów i nie gasła).
Witam. Szukałem informacji na temat mojego problemu ale nie znalazłem niczego co opisywałoby mój przypadek więc postanowiłem założyć nowy temat. Otóż, posiadam Fiata Punto II 1.2 8v 2000r. B+LPG z falującymi obrotami. Kiedy odpalam jak jest zimny, odpali na 2-3 sekundy i gaśnie bez względu na to czy to lpg czy benzyna. Trzeba tą czynność powtórzyć parę...
Problem z alteranatorem rozwiazany jedna szczotka była juz za bardzo wytarta. ale czy z tego powodu by obroty falowały? prosze o rady dotyczace obrotów Dodam jeszcze ze podczas wciskania hamulca i obroty skacza
Witam posiadam fiata punto z instalacją tartarini tec99 , mam interfejs i program tec99pro, i mam pytanie czy ktoś wie jak dzięki temu programowi mogę zmienic ustawienia zmiany obrotów z benzyny na gaz ?? pozdrawiam.
No może,aczkolwiek nie wydaje mi się by było to normalne. To jest taki sam dźwięk jak ten towarzyszący spadaniu obrotów mając auto na biegu. Muszę poszukać nagrań w sieci z przyśpieszania:)
Witam.A co znaczy że przebiera?
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
sprawdzałem to wszystko i jest ok . Ciekawi minie jak działa to pokrętło do regulacji obrotów nawiewu
Witam Zacznę krótko, po czyszczeniu przepustnicy w ów fiacie coś się podziało i od czasu do czasu auto dostaje wysokich obrotów tzn. do odcięcia... Przepustnice czyściłem sam za pomocą denaturatu i płynu do mysia silników. Pod przepustnicę założyłem nową uszczelkę poskręcałem mocno ale to nie pomogło... Jest możliwe że po prostu ją zepsułem? Druga sprawa...
Przy 60 km/h wrzucam 4 bieg i przy równych obrotach szarpie i przy zwiększaniu obrotów do pewnego momentu również.
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam. No ja się też podłączę do pytania. Kilka dni temu kupiłem Punto I i mam reduktor Lovato jak na zdjęciu. Dość dużo mi pali gazu ok. 10l, dla porównania Uno 1,4 mi paliło ok9,5l na BRC przy mniej więcej tej samej trasie, myślałem że Punto będzie mniej paliło ? No ale odnośnie regulacji, mosiężną śrubkę miałem wkręconą do końca, na wężu 2 obroty,...
A komp na pewno od Seicento? Nie od Punto czasami ? W Punto są inne mapy paliwa , trzeba wtedy kostkę podmienić . Ja robiłem w ten sposób . Komp był dwa razy tańszy . Na oryginalnym z punto łapał 3 tyś obrotów na jałowym
Witam podczas jazdy moim fiatem punto zaobserwowałem ze świeci się kontrolka oleju , sprawdziłem stan oleju stan jest taki jak zawsze po miedzy max a min na bagnecie i nie gaśnie po dodaniu 2500 obrotów dopiero gaśnie co to może być za przyczyna.
Witam niedawno zakupiłem sobie swój pierwszy samochód jakim jest fiat punto autko chodzi tylko na benzynie i falują obroty tak od 700 do 1400 na biegu jałowym przy jezdzie przy 1500 obrotów samochód szarpie wymieniłem silniczek krokowy wyczyściłem przepustnice , zaslepiłem recyrkulator spalin i dalej nic po odłączeniu sondy lambda trochce sie porawiło...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Witam. Problem dotyczy Fiata Punto z instalacją gazową Tomasetto. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny nierównych obrotów przy ciepłym silniku na LPG. Wskazówka na obrotomierzu trzyma się równo lecz występuje szarpanie silnika. Problem nie występuje na benzynie. Myślałem o wymianie przewodów oraz świec. Czy to dobry pomysł?
Gdzie masz wpięty przewód do sygnału dla instalacji lpg? Przy cewce zapłonowej? Jeśli tak to można przenieść go pod sygnał obrotomierza (pin 20 w złączu B) i powinno byś wtedy przełączanie przy prości obrotowej dwa razy mniejszej tzn 2500 obrotów ale niech ktoś to zweryfikuje jeszcze
MAP jest pod tą plastikową osłonką na grodzi komory silnika, serwo (wspomaganie hamulców) jest pod MAPem, trochę na prawo stojąc przed autem. Wężyki wychodzą z kolektora dolotowego (spod przepustnicy). Nastawnik obrotów biegu jałowego jest przykręcany na 2 wkręty typu torx, jest po prawej stronie przepustnicy. --- Strony podaję stojąc przed samochodem,...
Raczej to nie wina żarówki tylko obrotów alternatora w aucie na pewno są wyższe niskie obroty spróbuj pokombinować z przełożeniem np mniejsze kolo na alternatorze.
Kolego jaka to instalacja ,musisz mieć dokumentacji instalacji gazowej. Napisz czy auto na gaz przełącza się samoczynnie po przekroczeniu ileś tam obrotów , czy ręcznie ją przełączasz ... Ale to nie będzie wina w instalacji ... Sprawdź masy a przede wszystkim masze centralki sterownika Czy jak jedziesz to auto jakoś dymi inaczej , czy go po prostu dławi...
Auto dostaje warjackich obrotów nawet do końca skali. Komputer wskazuje na sonde lambda. Wymieniłem 5 szt. i nic. Pomóżcie.
Prawidłowo wartości sondy powinny zmieniać sie od max. do min. (falować) w pełnym zakresie obrotów
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Witam. Mam pewien problem a mianowicie: moje punto do pewnej wartości obrotów silnika (nie wie ile bo nie mam obrotomierza) rozpędza się trochę wolno, a gdy przekroczy pewną wartość obrotów ma dużo lepsze przyśpieszenie np. jadąc po autostradzie na 5 biegu, jechałem ok 120km i był taki moment, o którym wyżej pisałem że w paru chwilach miałem 140km....
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Nie wiem co masz zrobić by usunąć usterkę, bo jak na razie to nie wiadomo gdzie ona tkwi... choć nie, wiem jak ją usunąć - zmień samochód to na pewno usunie usterkę. Ja Ci próbuję pomóc a Ty jeszcze z pretensjami... co za człowiek :/ Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze wspomniałeś. Ja pisałem o regulator wolnych obrotów...
Witam serdecznie! Problem polega na tym że samochód ma nierówne obroty. Pojechałem do warsztatu fiata i tam stwierdzono ze to silnik krokowy. miał chyba 11 obrotów na komputerze podczas sprawdzania. Przeczyszczono go WD-40 bo był niezapieczony i przez jakies 3 miesiące było ok. Teraz znowu sie zaczyna - co dziwne nie zawsze ma nierówne obroty, czsem...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Mam Haynessa w oryginale. Jest Selecta ale nic na temat opisanego problemu. Do Punto też mam fabryczną serwisówkę i to z opisem potencjalnych błędów i awarii (troubleschooting). Witz w tym, ze w Punto był monowtrysk Weber Marelli IAW 6F.S3 a to zupełnie inna konstrukcja. Mam Punto Selecta także. Mam też Lancię Y10 Selectronic, która też ma tę samą skrzynię...
FIAT PUNTO I ELX – 75 KM poj 1232 / r96 Usterka nr 1 Nagłe ,,dziury'' w obrotach podczas jazdy, często po ostrym skręcie w prawo – dolałem denaturatu do paliwa, wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnicę, gardziel przepustnicy – pomogło na trzy tygodnie. Usterka nr 2 Powrót ,,dziur'' w obrotach a po trzech dniach nagle po ostrym zakręcie...
Przy dużej nieszczelności dolotu silnik może gasnąć, ale te skoki obrotów wskazują raczej na czujnik wału.
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Jaki gaz (typ centralki), skąd wzięty sygnał obrotów dla centralki LPG?
Dzwoniłem do firmy regenerującej alternatory. Dostałem informację, że też nie powinno być czegoś takiego, że spada na 12.5V na wolnych obrotach. Oddałem więc auto na regenerację. Zregenerowany kompletnie łącznie z obudową i czuję, że jestem tylko kilka stów lżejszy... Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. Jedynie pod normalnym...
witam, Samochód fiat punto 2 silnik pojemność 1.2 16v Instalacja lpg KME Diego G3 nowy reduktor AT03 Alaska nowe wtryskiwacze valtek 3ohm Benzyna ogarnięta pracuje dobrze nie ma błędów w sterowniku korekty paliwowe w normie Walczę z ustawieniami LPG może ktoś jest mi w stanie doradzić jak doprowadzić mapę do porządku ? jak na razie dziękuje za rady...
ciekawie to opisujesz na zimnym silniku 5000 obrotów coś tu nie tak
Ok ale podmianka akumulatora to mówimy o poborze prądu czy rozruchu i szybkości obrotów rozrusznika? Generalnie mi chodzi o to że np u kuzyna w Punto jest Centra plus i może stać tydzień i ma 12,7V Wszędzie mówią że te 12,5 i okolice to jest prawidłowy prąd a poniżej to wszystko to już bardziej lub mniej efekt rozładowania akumulatora. Akumulator ma...
witam mam podobny problem z alternatorem dziwnie gwiżdże a ze wzrostem obrotów nasila się mam punto 1,2 75 nie wiem czy to łożyska czy pękła obudowa czy może szczotki
punto czujnik obrotów punto wolnych obrotów falowanie obrotów punto
pomiar sygnału antenowego falowanie wolnych obrotow lutować rurka miedzianych
Arduino UNO i PMS7003: Konflikt na liniach RX/TX Lokalizacja baterii BIOS w HP EliteBook 2570p