W tamtym roku na jesieni znajomemu montowałem sprzęt w Punciaku, nie pamiętam której wersji ale też nie jakiejś nowej. Przejście między budą, a maską znalazłem, idąc po lince od dźwigni do otwierania maski. Przechodzi ona przez taką gumę do komory silnika, i w tej gumie swobodnie można zrobić otwór by przeprowadzić przewód.
Jak dobrze patrzę na zdjęcia osłony (np. na Allegro) to z dołu są jeszcze 4 wkręty: 2 z przodu i 2 przy dźwigni regulacji.
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
To sprawdź na pinach w kostce tych od silniczka czy tam jest zasilanie. Obstawiam na złamany przewód między drzwiami a Słupkiem lub zaśniedziały styk w kostce na słupku
Przewód Illumination trzeba trochę eksperymentalnie, bo nie wiem jak twoje radio się będzie zachowywać. Czy przy włączonych światłach zapala podświetlenie przycisków, czy przyciemnia ekran i przyciski by nie raziły w nocy. Więc albo z plusem po zapłonie, albo nie podpięty. Lub podłączyć np pod oświetlenie zapalniczki, by działało jak powinno. Co do...
Gdy silnik pracuje cały czas to napięcie podawane jest na przewód szary czy szaro-żółty? Co jest na przewodzie zielonym gdy silnik pracuje? Sprawdzałeś ciągłość przewodu zielonego pomiędzy silnikiem a przełącznikiem?
Wiązka w lewym progu, przewód niebieski i niebieski z czarnym paskiem.
Dużo dobrych porad, jednak brak jednej, która przychodzi do głowy jako pierwsza. Sprawdź czy którykolwiek przewód głośnikowy nie zwiera z masą.
Pomarańczowy przewód w wiązce stacyjki to +15.
Musi kupić przewód od tego modelu, nie uniwersalny. Ta odma rozdziela sie w "Y".
Kostka zasilająca schematycznie N N C C G N P N gdzie N - otwór bez pinu, G - Masa, P- plus, C - magistrala CAN W kostce wychodzącej z Pioneera połączyć razem przewód czerwony i żółty - odpowiednio + po stacyjce i + cały czas. Wejść w tryb ustawień Pioneera i załączyć tryb SAFE ON (opis w instrukcji). Wydaje mi się, że to radio zapisuje ustawienie w...
Dobrze zrozumiałeś. Podłącz zielony przewód i wszystko będzie OK!!
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
sprawdz,czy masz w przedniej części skrzynki bezpieczników 14-to pinowy biały konektor a w nim przewód biało-zielony.
olej w płynie i odwrotnie spaliny w zbiorniczku płyn w spalinach kawa z mlekiem pod korkiem wlewu oleju wymień przewód odpowietrz i napisz co się dzieje
A ja myślę że to przewód od pętli immo i dla tego nie odpala i masz kontrolkę CODE. Miejsce do podłączenia powinno być przy pierścieniu przy stacyjce.
Może być uszkodzony " spuchnięty" przewód elastyczny hamulca i tak będzie się działo. Warto to sprawdzić no i oczywiście dokładnie odpowietrzyć układ :)
A jaka jest różnica pomiędzy wpięciem się w przewód a odłączeniem ? bo musi dostać napięcie ze sterownika
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Przewód znajdziesz wczarnym 40-pinowym złączu skrzynki bezpiecznikowej. Jasno niebiesko/czarny - pin nr 36. Instalację należy odseparować diodami.
od akumulatora idzie jeden gruby przewód z bezpiecznikiem Jakiej średnicy, z jakim zabezpieczeniem? kable od radia przecież nie będę tego rozbierał pod dywanik a reszta luźno do góry i w radio No tak - szkoła druciarstwa ma się dobrze. :not:
Przekaźnik od świateł mijania jest jeden na obie lampy, potem rozdziela się na bezpieczniki. Zgnity, czyli popękała izolacja, weszła woda i przewód zaśniedział, przy odpowiedniej ilości pozostałe całe druciki przepalają się w momencie włączenia świateł. Szukaj zielonkawego zabarwienia przewodu i ewentualnie zgrubienia. Możesz też pociągnąć mocniej za...
Witam na grubym kablu do automatu ma być stale 12V,na tym cienkim 12V po przekręceniu kluczyka w pozycje odpalania,możesz mieć też problem z masą silnika,sprubuj przyłożyć dodatkowy przewód od minusa z aku do silnika,dość często w nich sniedzieje masa
Zdejmij beben,pomaluj kredą szczeki z kazdej strony i załóz beben moze bedzie widac gdzie co trze.A jak zakładasz beben to w miare lekko wchodzi i obraca sie lekko w miare?Wyglada to na jakis felerny zestaw który kupiłes.Odłacz przewód hamulcowy zaslep go porzadnie,i pojezdzij troche i zobacz czy sie grzeje beben
a czy po odłączeniu podciśnienia zapala kontrolkę wtrysku czy nie oczywiście wtedy kiedy się nie świeci , punto 1,1 1995 włoski w posiadaniu 11 lat , problem podobny tyle że szedł jak głópi a pił do 11l , wymiany sondy , wtrysku , podciśnienia nic nie zmieniały może z 11l na 9l , dostaje gdzieś lewego powietrza (4 mechaniorów i nic ) - pomysł - środkowy...
Jeśli przewody od między drzwiami a słupkiem drzwi są ok to rozbież drzwi i przejrzyj zamek szczególnie krańcówkę w zamku. Stawiam na wurwany pęknięty przewód albo krańcówkę w zamku, sama wkładka zamka nie ma nic do tego jeśli się poprawnie przekręca po włożeniu kluczyka..
http://forum.autokacik.pl/files/28030788... bez ABS
ok, popytam o wtykę, sprawdzę w weekend te przewody i zamówię cały ten czujnik
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Wiesz co różnie, powinno być gdzieś nad kołem, spotkałem też przy silniku, to zależy czy jakiś "fachowiec" coś przy tym grzebał. A co do tych pinów to jest tam (-) ? A gdzie one tzn. przewody od masy ECU idą to sprawdź to tak - rozetnij ten pancerz który idzie od wtyczki ECU chwyć przewód od pinu 17 i 34 i zobaczysz gdzie masz to przymocowane. Jakbyś...
zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony...
co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!...
Możesz mieć niedokręcony przewód masowy do ecu ,a wł. do jego radiatora,lub tez samo ecu uszkodzone(często dostaje się tam woda powodujac spustoszenie)w ASO taka centr. to ok.1500zł tzw ,,odnowiona"
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
hmmmm, w moim punto właśnie zaczęło się od przerywania i braku płynnej jazdy na gazie...a później to samo zaczęło się dziać na benzynie...w pierwszej kolejności okazało się, że jest pęknięty przewód dochodzący do monowtrysku przez co zaciągał lewe powietrze (pękł podłużnie przez co było to ciężko zauważyć i w szczególności jak się rozgrzał samochód...
Wyjąłem kombinerki, chciałem sprawdzić czy wężyk siedzi. Ledwie go dotknąłem, dosłownie wystrzelił pryskając wszędzie paliwem, w moją twarz włącznie. Czy może ktoś mi pomóc i doradzić? Pozdrawiam wszystkich czytelników. gienek. Kolego wymień zatrzask lub końcówkę ale ZAWSZE miej szmatkę suchą na złączu z góry gdy odpinasz wężyki bo pryśnięcie dookoła...
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Z radia najszybciej. Zakłóceń nie bedzie. Tak samo, można wsunąć kabelek pod bezpiecznik - też zadziała - jednak nie polecam. Punto 1 to prosty samochód i jeżeli trochę się wysilisz, to przeciągniesz zaizolowany taśmą izolacyjną kabel przez którąś z istniejących przelotek gumowych i podłączysz do zacisku akumulatora (oczywiście przez bezpiecznik)....
Zasilanie z zapalniczki to zły pomysł. Z tego co kojarzę to w punto to zasilanie nie jest odłączane przez stacyjkę. Zatem znajdź właściwe gniazdo w skrzynce bezpieczników na bezpiecznik od podgrzewania foteli i stamtąd wyciągnij plus do przełączników i rozdziel go na prawy i lewy przełącznik. Masę do foteli z najbliższego punktu masy-może być spod śruby...
Nie bardzo już wiem oco ci chodzi oto ze nie chce ci się podłączyć przewodu do krancówki ?przecież masz schemat,a sprawa jest prosta albo podłącz przewód ze sterownika pod krancówke drzwi,lub lampkę oświetlenia wewnętrznego(oczywiście masa) ewentualnie jak będziesz chciał sobie robotę skrócić i nie zależy ci na funkcji uzbrajania podłącz go pod impuls...
Masa to powinna była być, w końcu były kostki ISO do radia, a jak nie było niczego się nie lutuje - potrzebna jest końcówka oczkowa i są w paru miejscach punkty masy - złącza śrubowe przyspawane do nadwozia, jedno masz przy skrzynce bezpieczników za schowkiem po stronie kierowcy. Z zasilaniem wpinasz się w przewody złącza skrzynki bezpieczników - bierzesz...
Pewnie że tak. Jeśli jest to przy włączaniu radia powinien pstryknąć. Da się oczywiście delikatnie rozebrać i sprawdzić z żaróweczką podpinając pod akumulator. Najprościej by było podłączyć pod kostkę radia nowe przewody ale to nie jest polecane. Większość ludzi tak robi jak coś się dzieje z oryginalnymi przewodami zasilającymi a nie potrafią zdiagnozować...
Te kable to zmieniałeś jednocześnie przy wymianie świec ? Dodano po 4 Bo wspominałeś o kawałku czegoś na izolatorze 3 świecy.Proponuje żebyś zdjął całkiem przewód z 3 świecy i uruchomił silnik czy pracuje bez zmian czy gorzej .Gdy by zmiana w pracy nie pojawiła się to wiesz o co chodzi :D jeśli zaś zmiana będzie na gorsze oznacza to że na 3 pracuje...
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
http://obrazki.elektroda.pl/5333522300_1... Takie "cuś"?
Witam. Od jakiegoś czasu miałem problem z obrotami w punciaku, później zupełnie autko przestało zapalać (tzn. zapalał i zaraz gasł), wyczyściłem pompkę paliwa (szczególnie taki filterek w pompce), zakupiłem nowy filtr paliwa i zacząłem go dzisiaj montować niby prosta sprawa a jak sie okazało wcale nie taka łatwizna chodzi o to, że stare złączki na przewodach...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.
Witam serdecznie pacjent Fiat Punto EVO 2010r. (1,4 8V) Jaki kabel diagnostyczny obsłuży w pełni diagnostykę , kodowania , oraz modyfikacje wsadu sterownika w tym mapy paliwa itd. (at)ElektrodaBot w jakiej wersji jesteś teraz dostępny czy może GPT-5 jeśli tak pomyśl bardzo dobrze i podpowiedz coś na powyższe pytanie (najlepiej kabel serwisowy u chińczyka...
Cześć, problem dotyczy Grande Punto VAN 1,3 diesel, rocznik 2011. Wymieniłem wysłużone radio na nowe. Wystartowało bez problemu. Jednocześnie zamówiłem nową ramkę radia (do poprzedniej nie pasowała maskownica nowego radia). Po demontażu radia i starej ramki założyłem nową, ponownie radio. Podziałało 5 minut, po czym zgasło. I teraz tak: - na kostce...
Witam. Wiem, że było dawno, ale właśnie skończyłem taki przypadek. Powodem był przetarty przewód w smoku paliwa w baku, elastyczny przewód pracuje i dotyka metalowego trzpienia od pływaka.
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
Czarna magia, a70, a1 ten schemat to nawet niewiem co do czego, ale dokładniej sprawdziłem masy i mimo że styki czyste, to żarówka nie świeciła na skrzyni, przewód masowy przerwany w środku otuliny, wątpię jednak żeby to była przyczyna braku kontrolki check silnika, ale niema co gdybać naprawie i się zobaczy. Dodano po 1 Przyczyną była przerwana masa...
Elektro - wyłącznik wymieniłem na nowy i nic nie zmieniło się Masę sprawdzałem podłączając dodatkowo przewód rozruchowy Dodam że taki objaw występuje przy dwóch rozrusznikach nie wykluczam wady obydwu. Sygnał + od stacyjki idzie bezpośrednio do rozrusznika czy przez przekaźnik ??
Taki przewód mierzy się pod obciążeniem.
Poszukuje schematu jak podłączyć te przewody z której świecy na jakie miejsce ma przyjść dany przewód tam gdzie są one podłączone. A silnik to punto jakiś ma czy robimy losowanie???
Problem okazał się przewód paliwowy był przełamany w srodku ten plastikowy element w oplocie gumy...a najciekawsze było to ze cisnienie było prawidłowe i chyba zależnie jak się ustawił tak odpalil albo nie (na cieplym silniku).. po wymianie w komorze grodziowej przewodu problem znikł.. założyłem znów stary na próbę 1dzien problem powrócił dałem nowy...
A nie jest on przypadkiem sterowany masą ? Tak więc zasilanie jest na ten przekaźnik ale nie ma sterowania na niego Dodano po 11 A byłbyś w stanie podesłać mi twój schemat Dodano po 29 Lub jak byś mi sprawdził czy te zasilanie idzie bezpośrednio z BSI na BCM i który to jest przewód Dodano po 17 Troszkę źle napisałem chodzi mi teraz o zasilanie ECM czy...
Czujnik temperatury płynu chłodzącego,znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany,wtyczka 2 pinowa,jeden przewód czarny a drugi zielono-biały. Wartość 20°=2000 do 3000Ω 40°=1000 do 1500Ω 80°=250 do 400Ω
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Poszukaj na Google obrazków pod hasłem "electric windows wiring diagram" i wybierz najlepsze dla siebie rozwiązanie. Przykładowa propozycja: https://obrazki.elektroda.pl/4567019800_... (czerwony przewód zasilający ma być aktywny "po kluczyku")
No i tak, cylinderki wymieniłem, założyłem nowe szczęki, bębny, sprężynki, samoregulatory też wymienilem na nowe bo stare były zablokowane na amen i nie spełniały swojej roli (przez to nie było wcale ręcznego). Wszystko poskładane, wziąłem się za odpowietrzanie hamulców, a tu zonk - pękł mi przewód przy prawym tylnym kole. Niestety wyrzygało sporo płynu,...
Podłącz do komputera i zczytaj błędy. Ja takie objawy miałem gdy przegnił przewód od czujnika położenia wału.
Masz słaba mase. Ale o jaką masę chodzi? Bo przypalony styk od przewodu masowego w kostce wymieniłem na nowy. Dziś chciałem zobaczyć masę z tyłu w bagażniku odpowiadającą m.in. za tylne światła, okazało się, że pod tapicerką niczego nie ma, nawet skrzynki bezpieczników :?: Sugerowałem się schematem na zdjęciach w złączniku. Szukałem przewodu masowego...
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
Kostka jednak upalona. Zobacz czy zastartuje po podaniu plusa na cienki przewód rozrusznika i będziesz wiedział.
Nie będziesz musiał nic zmieniać. To jest coś takiego jak w zamkach od drzwi, jedynie kawałek metalu bądź plastiku który po przękręceniu zwiera odpowiednie przewody. U mnie jest to wkładka plastikowa, wypycha takie male bolce plastikowe i zwiera 3 przewody (zapłon) i czwarty przewód to rozruch. Wymiana też jest prosta.
w miejsce zwykłego przekaźnika dałem automatyczny włacznik świateł .przy rozruchu nie będzie obciążony akumulator światłami mijania . na razie temat zamykam jest tak : sterowanie swiatlami jest kodyfikowane opornosciowo ,tak aby dwoma kabelkami przesłać jak najwiecej danych pozycja 0 światła wyłączone 10ohma pozycja 1 światła postojowe 110 ohma pozycja...
Jeśli na jednym cylindrze brak iskry a przewód zapłonowy ma przejście to padła cewka.
A ma polecieć płyn. Dolewaj płyn do zbiorniczka i upuszczaj parę. Rozumiem. Dolewać płynu aż zamiast pary poleci płyn. Denerwuje mnie to że nawet po rozgrzaniu silnika i załączeniu tej kontrolki od temperatury nadal przewód górny od termostatu jest zimny. Wydaje mi się że po nagrzaniu powinien ten przewód być też gorący jak dolny. Czyli może termostat...
Podłączyłem dzisiaj alarm do punto i mam sęk. Gdzie znajdę przewody od czujników otwarcia drzwi? Która to wiązka? Czy może muszę pociągnąć cztery osobne przewody. I jeszcze na jaki przewód za sterować tylną klapę by ją z pilota otworzyć.
Nie sprawdzałem tego na schemacie, ale nie widzę powodu, aby sterując zamek z pilota, napięcie miało się pojawiać na innym przewodzie, niż sterując go z przycisku. Trzeci przewód to zapewne krańcówka (sygnał do BCM/zegarów) do sygnalizacji otwarcia klapy. Kolory przewodów w wiązkach Grande Punto zmieniały się kilkakrotnie na przestrzeni lat produkcji...
Pompa całą zapocona. Przy regulatorze jest przewód gumowy na listwie wygląda jakby on pluł na regulator bo jest zapocony od strony przewodu ale pompę umyj bo wygląda jakby z głowiczek cieknie
Witam, Mam w punto blokadę skrzyni ale chcę dodatkowo zabezpieczyć samochód odcięciem zapłonu przez ukryty wyłącznik. Wyłącznik sterowałby przekaźnikiem lub stycznikiem przecinającym obwód. Ale nie mam pojęcia gdzie w tym samochodzie znajduje się odpowiedni przewód którego przecięcie odcina zapłon. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
prawdopodobnie uszkodzona cewka lub któryś przewód we wiązce
Raczej świeca, cewka lub sam przewód WN.
Nie znam jaka firma tych tarcz i też klocków. Możliwe że tanie dziadostwo mogło być wstawione. Kiedyś zainteresowałem się jak się produkuje i przechowuje dobre tarcze i jak nigdy nie kupowałem "chińskich", tak teraz z wielką pewnością kupuję tylko markowe. To nie snobizm - hamulce to jednak ważna rzecz :-) Dokładnie !!! Hamulce to pdstawa. Dziś pomiar...
Przewód jest przerwany, jest duża rezystancja, może izolacja większej ilości przewodów jest uszkodzona i są jakieś upływy. Mierzysz miernikiem o wysokiej impedancji wejściowej i bez naturalnego obciążenia na obwodzie, więc mierzysz jakieś napięcia szczątkowe, wynikające z tych upływów.
Akurat przy elementach wykonawczych, pobierających znaczne prądy, próbnik jest bardziej wiarygodny... Błąd P0380 to dość ogólny błąd zasilania świec żarowych. Skoro był przepalony główny bezpiecznik, to nic dziwnego że jest obecny. Swoją drogą tak wszystko skrupulatnie sprawdzałeś, a nie sprawdziłeś czy napięcie dochodzi do świec... Co do samych świec,...
Jedyny bezpieczny sposób wyjęcia płyty cd z mechanizmu gdy nie działa eject to wyjęcie mechanizmu z radia i kręcenie ślimakiem silnika ładowania. Mając doświadczenie i odpowiednią wiedzę można też chwilowo podać na silnik ładowania zewnętrzne napięcie kilka V (niższe niż jego napięcie pracy - aby zmniejszyć ryzyko przypadkowego uszkodzenia przekładni...
W punto 2 radio sterowane jest CAN i ma tylko 1 stałe zasilanie. Także jak chcesz sterowanie stacyjką to ciąg przewód od bezpieczników.
Witam, mam problem z moim punto 2005r. Wczoraj wymieniłem przewód paliwowy na drodze filtr paliwa - pompa wtryskowa. Po tej wymianie samochód ma problem z odpaleniem, próbowałem kilka razy ale nic to nie dało. Przytrzymywałem też go dłużej na zapłonie, żeby pompa podawała paliwo ale również nic. Samochód odpala na ułamek sekundy i zaraz gaśnie delikatnie...
Sterownik jaki podałeś to chyba "ECOL" a z tego co wiem każdy ecol był bez kodu immo.Tzn samochody wychodziły bez centralki immobilisera Fiat Code bo jak wiesz fiat-y taki jak Twój nie miały immobilisera wewnątrz sterownika a zewnętrzną centralkę Fiat Code która łączyła się ze sterownikiem silnika blokując/odblokowując wtrysk/zapłon. Co do diagnostyki...
Prawy kierunkowskaz (sterowanie +12V) - różowo/czarny przewód. Lewy kierunkowskaz (sterowanie +12V) - różowo/biały przewód. Przewody znajdziesz w czarnym, 20'pinowym złączu skrzynki bezpiecznikowej. Sterowanie centralnym zamkiem - przewód fioletowo/biały znajdziesz w złączu przewodów wychodzących z drzwi kierowcy.
Witam. Szukałem podobnego postu ale nie znalazłem wiec pisze nowy... Posiadam Fiata Punto I z silnikiem 1.1 wersja S. Kupiłem na Allegro zegary od wersji SX czyli z obrotomierzem zamiast zegarka, oraz innym wskaźnikiem temp wody ( wymieniłem czujnik punktowy na rezystancyjny) Ogólnie zrobiłem tak jak opisano http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zrob...
Spadek 0,2 V to już jest spory spadek. Pytanie też, czy mierzyłeś "-" na obudowie alternatora, a "+" na zacisku śrubowym "B+" alternatora, czy jedna z sond miernika była podłączona poza alternatorem? U mnie największą strata była na połączeniu przewodu "plusowego" na rozruszniku, przy czym problemem nie było samo złącze śrubowe, tylko połączenie przewód...
Moment, bo nie wiem czy o tym samym piszemy. Ja miałem na myśli stalowy np. drut owinięty jak sprężynę wokół gumowego przewodu pracującego z powiedzmy wahaczem. Jeśli jednak jest to metalowy, typowy przewód hamulcowy, ale zwinięty w sprężynkę - podejrzewam, że ktoś mając tylko nieco dłuższy przewód do dyspozycji przy wymianie, dał taki i poskręcał by...
Może lepiej się za to sam nie bierz... ten niebieski to przewód zapłonowy, przecież widać, że idzie do świecy. Pisałem, że czujnik jest czerwony... Zimne powietrze z nawiewu to odrębny problem, choć mogą się wiązać. Zasadnicze pytanie - masz zegary z wskaźnikiem temperatury i obrotomierzem, czy wersja "S", czyli tylko prędkościomierz i poziom paliwa?
Witam . Odłącz przewód od czujnika oleju na pracującym silniku ,czy kontrolka zgaśnie.Jeżeli nie to może być coś z instalacją przewodami .Jeżeli nadal lekko świeci wymień czujnik ,lub manometrem sprawdź ciśnienie smarowania.
Więc przewód za czujnikiem ? Zobacz czy nie ma zwarcia do masy. Masz trzecie światło stop ?
Na dzień dobry, wykręć czujnik, umyj, przedmuchaj jego i sprawdź czy nie masz jakiegoś poprocha, syfu w dziurze na czujnik. Kiedyś miałem tam "kulkę zanieczyszczenia" i skubana trochę blokowała działanie czujnika. Czujnik zaświeca kontrolkę zwierając przewód do masy. Jeśli świeci cały czas, nawet po zdjęciu przewodu z czujnika, sprawdź przewód - może...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, po prostu pojechałem do elektryka, było tak jak napisał mój przedmówca, przewód gdzieś był naruszony, plus coś tam więcej, ogólnie elektryk mówił że sporo miał kombinowania, ale dał radę, wszystko działa jak trzeba :)
Przewody lub przełącznik. Wydrukować sobie trzeba schemat i przewód po przewodzie sprawdzić.
Nie zauważysz tego, ale poprzez zużyte elektrozawory, wtryskiwacze czy podciśnieniowy przewód referencyjny gaz nachodzi do kol ssącego i sie zalewa bez zauważalnego zwiększenia spalania. Oby to był czujnik wału
Pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym powinien sporo wyjaśnić. Przy okazji zdejmij przewód podciśnieniowy idący z kolektora do serwa i zaślep króciec w kolektorze - czy obroty biegu jałowego się ustabilizują?
Zasilanie cewki z tego samego punktu co wtryski, przewód brązowo biały, pozostałe dwa to sterowanie
Sterownik silnika daje sygnał do włączenia pompy. Z zacisku 85 przekaznika pompki idzie przewód do sterownika na pin 24. Sprawdz wtykę od sterownika może tam coś nie gra albo sam sterownik uszkodzony.
To masz odp czemu nie pali zdejmij przewód za filtrem paliwa albo na wejćiu do pompy wsadź do butelki i zapłon ma się lać
podłączyć przewód punto schemat przewód punto punto przewód radio
nagrzewnica suszarni napędu prędkościomierza sterowniki option
prostownik kukla prostownik kukla
Lokalizacja kostki kierunkowskazu w Oplu Astra G Czy świeca płomieniowa wymaga paliwa?