odetnij pompę paliwa tj. przewód brązowy z białym paskiem.Są dwa miejsca dostępu:próg kierowcy na całej długości i od zespolonego w kolumnie kierownicy-dostęp po wyjęciu osłony bespieczników.
W tamtym roku na jesieni znajomemu montowałem sprzęt w Punciaku, nie pamiętam której wersji ale też nie jakiejś nowej. Przejście między budą, a maską znalazłem, idąc po lince od dźwigni do otwierania maski. Przechodzi ona przez taką gumę do komory silnika, i w tej gumie swobodnie można zrobić otwór by przeprowadzić przewód.
ok, popytam o wtykę, sprawdzę w weekend te przewody i zamówię cały ten czujnik
No ok ale jak go znaleść? Popatrzyć na schemat albo wziąć do ręki multimetr, ew. próbnik z żarówką i przekręcić stacyjkę na rozruch... co tu więcej tłumaczyć?
Co do bagaźnika to brałem z lewego progu,fioletowy sterowany plusem. Centralny zamek to fioletowobiały w kostce niebieskiej (dwurzędowej pionowej) sterowanie rezystorem i masą. Co do kierunków to o ile dobrze pamiętam to teź w progu ale nie używałem ich,więc nie pamiętam. W papierach znalazłem ,róźowoczarny i różowo/biały przewód.
Wiązka w lewym progu, przewód niebieski i niebieski z czarnym paskiem.
Pomarańczowy przewód w wiązce stacyjki to +15.
Musi kupić przewód od tego modelu, nie uniwersalny. Ta odma rozdziela sie w "Y".
Dobrze zrozumiałeś. Podłącz zielony przewód i wszystko będzie OK!!
Dzięki :) a może jakieś pomysły jak można udrożnić ten zatkany przewód?
olej w płynie i odwrotnie spaliny w zbiorniczku płyn w spalinach kawa z mlekiem pod korkiem wlewu oleju wymień przewód odpowietrz i napisz co się dzieje
To sprawdź na pinach w kostce tych od silniczka czy tam jest zasilanie. Obstawiam na złamany przewód między drzwiami a Słupkiem lub zaśniedziały styk w kostce na słupku
sprawdz,czy masz w przedniej części skrzynki bezpieczników 14-to pinowy biały konektor a w nim przewód biało-zielony.
Dużo dobrych porad, jednak brak jednej, która przychodzi do głowy jako pierwsza. Sprawdź czy którykolwiek przewód głośnikowy nie zwiera z masą.
A jaka jest różnica pomiędzy wpięciem się w przewód a odłączeniem ? bo musi dostać napięcie ze sterownika
Gdy silnik pracuje cały czas to napięcie podawane jest na przewód szary czy szaro-żółty? Co jest na przewodzie zielonym gdy silnik pracuje? Sprawdzałeś ciągłość przewodu zielonego pomiędzy silnikiem a przełącznikiem?
Może być uszkodzony " spuchnięty" przewód elastyczny hamulca i tak będzie się działo. Warto to sprawdzić no i oczywiście dokładnie odpowietrzyć układ :)
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
A ja myślę że to przewód od pętli immo i dla tego nie odpala i masz kontrolkę CODE. Miejsce do podłączenia powinno być przy pierścieniu przy stacyjce.
Dzięki,przewód już podłączyłem.
Po przemierz wpierw antenkę, może naderwałeś przewód?
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
W moim punto 2010 siłownik sterowania klapa był fioletowy cały był grubszy i był w lewym słupku za plastikiem gdzie otwierana jest maska. Przy podłodze muałem taką brązowa złączke rozpinana i tam jest właśnie ten przewód.
Masz wypalone styki masowe w lampach (czarny przewód),sprawdż.
Raczej świeca, cewka lub sam przewód WN.
W punto 2 radio sterowane jest CAN i ma tylko 1 stałe zasilanie. Także jak chcesz sterowanie stacyjką to ciąg przewód od bezpieczników.
Montujesz oddzielny przycisk od grzania lusterek lub podpinasz zasilanie z grzania tylnej szyby. Zasilanie normalnie plus i masa.
Przewód znajdziesz wczarnym 40-pinowym złączu skrzynki bezpiecznikowej. Jasno niebiesko/czarny - pin nr 36. Instalację należy odseparować diodami.
Witam na grubym kablu do automatu ma być stale 12V,na tym cienkim 12V po przekręceniu kluczyka w pozycje odpalania,możesz mieć też problem z masą silnika,sprubuj przyłożyć dodatkowy przewód od minusa z aku do silnika,dość często w nich sniedzieje masa
Cienki przewód, drut ze spinacza lub wkrętak od przodu wtyczki. Otwory są prostokątne z wcięciem i w tym wcięciu jest "piórko" blokujące. Musisz je lekko wyprostować.
Taki przewód mierzy się pod obciążeniem.
a czy po odłączeniu podciśnienia zapala kontrolkę wtrysku czy nie oczywiście wtedy kiedy się nie świeci , punto 1,1 1995 włoski w posiadaniu 11 lat , problem podobny tyle że szedł jak głópi a pił do 11l , wymiany sondy , wtrysku , podciśnienia nic nie zmieniały może z 11l na 9l , dostaje gdzieś lewego powietrza (4 mechaniorów i nic ) - pomysł - środkowy...
Posprawdzaj klemy, dodatnia i ujemna, może podczas wymiany poluzował\przełamał się przewód.
Jeśli chodzi o radio to mam takie: https://obrazki.elektroda.pl/3030673100_... Wpinam kostki przekręcam stacyjke I radio nie odpala. W jaki sposób doprowadzić ten dodatkowy przewód?
prawdopodobnie uszkodzona cewka lub któryś przewód we wiązce
Będzie zgnity przewód od F14 do lampy trzeba pruć.
Witam. Od jakiegoś czasu miałem problem z obrotami w punciaku, później zupełnie autko przestało zapalać (tzn. zapalał i zaraz gasł), wyczyściłem pompkę paliwa (szczególnie taki filterek w pompce), zakupiłem nowy filtr paliwa i zacząłem go dzisiaj montować niby prosta sprawa a jak sie okazało wcale nie taka łatwizna chodzi o to, że stare złączki na przewodach...
Podłącz do komputera i zczytaj błędy. Ja takie objawy miałem gdy przegnił przewód od czujnika położenia wału.
Zdejmij beben,pomaluj kredą szczeki z kazdej strony i załóz beben moze bedzie widac gdzie co trze.A jak zakładasz beben to w miare lekko wchodzi i obraca sie lekko w miare?Wyglada to na jakis felerny zestaw który kupiłes.Odłacz przewód hamulcowy zaslep go porzadnie,i pojezdzij troche i zobacz czy sie grzeje beben
Usterka w obwodzie potencjometrów pedału przyśpieszenia to dość częsty problem w fiatach punto z 1,9 JTD, pedał przyśpieszenia jest zbudowany z dwóch potencjometrów i podłączony 6 przewodami do centralki ECM silnika, nie wiem jak tutaj ale w Punto przewody do centralki lecą przez komorę silnika i są owinięte "szmacianą izolację" co powoduje ich częste...
Witam. Wiem, że było dawno, ale właśnie skończyłem taki przypadek. Powodem był przetarty przewód w smoku paliwa w baku, elastyczny przewód pracuje i dotyka metalowego trzpienia od pływaka.
A jak wygląda przewód/linka masy do silnika i karoserii?
Jeśli przewody od między drzwiami a słupkiem drzwi są ok to rozbież drzwi i przejrzyj zamek szczególnie krańcówkę w zamku. Stawiam na wurwany pęknięty przewód albo krańcówkę w zamku, sama wkładka zamka nie ma nic do tego jeśli się poprawnie przekręca po włożeniu kluczyka..
Poszukuje schematu jak podłączyć te przewody z której świecy na jakie miejsce ma przyjść dany przewód tam gdzie są one podłączone. A silnik to punto jakiś ma czy robimy losowanie???
No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.
Podłączyłem dzisiaj alarm do punto i mam sęk. Gdzie znajdę przewody od czujników otwarcia drzwi? Która to wiązka? Czy może muszę pociągnąć cztery osobne przewody. I jeszcze na jaki przewód za sterować tylną klapę by ją z pilota otworzyć.
Przewody lub przełącznik. Wydrukować sobie trzeba schemat i przewód po przewodzie sprawdzić.
Uszkodzony przewód po drodze do czujnika?
Faktycznie nie musi ale może być ten kondensator, Tak jak wcześniej pisałem przeglądnąłem cały przewód od początku do końca i nie zauważyłem niczego co wskazywałoby na obecność kondensatora. Po podłączeniu miernika i "załamywaniu" przewodu miernik zawsze wskazuje przerwę. Biorąc pod uwagę, że w innym samochodzie radio gra dobrze musiałbym poprosić kogoś...
Kostka jednak upalona. Zobacz czy zastartuje po podaniu plusa na cienki przewód rozrusznika i będziesz wiedział.
zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony...
Skoro jest napięcie, to znaczy że prądu brakuje. Styki w gnieździe nie są zaśniedziałe?
Może to, pomoże ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
podepnij po przekaźnik pompki, ten przewód co go masuje.
możesz mi powiedzieć na który przewód idzie stałe 12V?
czekaj,czekaj bo nie rozumiem.Przewód jest dość pozginany pod autem,na kantach przy pompie i w sumie powinien być nieruchomy.Nie jest ekspertem w tej dziedzinie ale spirala bardziej mi się kojarzy z przepływem płynu niz z wwytrzymałością.A na drgania stosuje się przewód gumowy.
Witam, mam problem z moim punto 2005r. Wczoraj wymieniłem przewód paliwowy na drodze filtr paliwa - pompa wtryskowa. Po tej wymianie samochód ma problem z odpaleniem, próbowałem kilka razy ale nic to nie dało. Przytrzymywałem też go dłużej na zapłonie, żeby pompa podawała paliwo ale również nic. Samochód odpala na ułamek sekundy i zaraz gaśnie delikatnie...
Z tego co pamiętam idzie jeden przewód, ale dzisiaj zobaczę dokładnie jego stan / ilość. Obroty na jałowym skaczą od 800rpm do 1000.
Wstrząsowy ma każdy i on odcina masę do pompy i tam może tkwić problem. Czarny przewód to masa i trzeba sprawdzić czy podaje Plus I Mase. Do wiadomości podaję że sam wstrząsowy masę ma przykręconą w bagażniku pod prawą lampą(czarno fioletowy przewód).
Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy nie dostaje się tzw. fałszywe powietrze, czyli szczelność wszystkiego co jest za przepustnicą. Np. Przewód od serwa hamulców.
Jakieś sugestie? Tak, znaleźć przewód awaryjny. Punto II, to nie F-16. Szczerze mówiąc zawsze zastanawiam się, na co liczą goście, zadający naiwne pytania, typu "Jakieś sugestie"?
http://obrazki.elektroda.pl/5333522300_1... Takie "cuś"?
więc widocznie szczotki się skończyły, albo zawiesiły. Można jeszcze sprawdzić gruby przewód dochodzący do rozrusznika.
W takim stanie w drogę się nie wybieraj bo mogą być tego przykre konsekwencje. Sprawdź wszystkie przewody od i do alternatora bo moze po prostu któryś przewód się poluzował.
Z paliwem poradzisz sobie za 4zł. Zaworek zwrotny od np. Punto wpiąć w przewód zasilania paliwem przed filtrem i z głowy. Tak na odległość ciężko jest stwierdzić co jest nie tak. Trzeba kolejno wyjmować bebechy i sprawdzać. Może sama cewka pada i nie daje np. chwilowo zasilania, może zasilanie cewki a nie cewka. Miernik, książka typu sam naprawiam i...
Ewidentnie paliwko się cofa. Raz jeszcze przejrzeć na spokojnie układ zasilania. Ja we wszystkich swoich dieslach zawsze wkładam zaworek zwrotny np. od Punto czy Sieny na przewód doprowadzający paliwo. Przy próbie odpalenia gdy auto już Ci zgaśnie - masz paliwo na wtryskach? Sprawdzałeś czy się nie cofa?
Jeśli na jednym cylindrze brak iskry a przewód zapłonowy ma przejście to padła cewka.
A może przewód prądowy już gdzieś się utlenia.
Masy sprawdzałem, czyściłem wyglądają ok, dawałem dodatkowe u mnie nie ma plecionki jest przewód w osłonie gumowej.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Oderwany przewód od szyby. Dziękuje za pomoc.
Wyjąłem kombinerki, chciałem sprawdzić czy wężyk siedzi. Ledwie go dotknąłem, dosłownie wystrzelił pryskając wszędzie paliwem, w moją twarz włącznie. Czy może ktoś mi pomóc i doradzić? Pozdrawiam wszystkich czytelników. gienek. Kolego wymień zatrzask lub końcówkę ale ZAWSZE miej szmatkę suchą na złączu z góry gdy odpinasz wężyki bo pryśnięcie dookoła...
Ja bym podejrzał małym lusterkiem jak ten przewód się ukrył i użył chwytaka pazurkowego jeśli masz
Wiesz co różnie, powinno być gdzieś nad kołem, spotkałem też przy silniku, to zależy czy jakiś "fachowiec" coś przy tym grzebał. A co do tych pinów to jest tam (-) ? A gdzie one tzn. przewody od masy ECU idą to sprawdź to tak - rozetnij ten pancerz który idzie od wtyczki ECU chwyć przewód od pinu 17 i 34 i zobaczysz gdzie masz to przymocowane. Jakbyś...
Aaa, o tym zapomniałam. Zapomniałam dodać o podciśnieniu które tworzy się w baku w różnych modelach samochodów. Z tym też kiedyś mieliśmy problem w Nissanie i w Punto. Nie wiem jak jest w Astrze, to znaczy nie wiem czy z baku obok wlewu paliwa z tej samej rury nie wychodzi przypadkiem wężyk odpowietrzający bak?? Zerknij na rurę wlewu od strony wewnętrznej...
Ok dziękuje wszytskim za pomoc.. wymieniłem regulator i przewód masy do silnika i jest w porządku.
Utnij przewód hamulcowy przy samej śrubie, nałóż klucz nasadowy i po bólu :) Jeżeli nie puści wymontuj przewód gumowy, opukaj końcówkę przewodu i postępuj jak powyżej.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Sprawdź podciśnienia, (na próbę odłącz serwo i zaślep przewód - uważaj bo hamowanie bez wspomagania)
Przewód Illumination trzeba trochę eksperymentalnie, bo nie wiem jak twoje radio się będzie zachowywać. Czy przy włączonych światłach zapala podświetlenie przycisków, czy przyciemnia ekran i przyciski by nie raziły w nocy. Więc albo z plusem po zapłonie, albo nie podpięty. Lub podłączyć np pod oświetlenie zapalniczki, by działało jak powinno. Co do...
Z radia najszybciej. Zakłóceń nie bedzie. Tak samo, można wsunąć kabelek pod bezpiecznik - też zadziała - jednak nie polecam. Punto 1 to prosty samochód i jeżeli trochę się wysilisz, to przeciągniesz zaizolowany taśmą izolacyjną kabel przez którąś z istniejących przelotek gumowych i podłączysz do zacisku akumulatora (oczywiście przez bezpiecznik)....
Możesz mieć niedokręcony przewód masowy do ecu ,a wł. do jego radiatora,lub tez samo ecu uszkodzone(często dostaje się tam woda powodujac spustoszenie)w ASO taka centr. to ok.1500zł tzw ,,odnowiona"
Więc wszystko jasne. To przez tą kostkę łączącą czerwony przewód z żółtym. Pozdrawiam.
hmmmm, w moim punto właśnie zaczęło się od przerywania i braku płynnej jazdy na gazie...a później to samo zaczęło się dziać na benzynie...w pierwszej kolejności okazało się, że jest pęknięty przewód dochodzący do monowtrysku przez co zaciągał lewe powietrze (pękł podłużnie przez co było to ciężko zauważyć i w szczególności jak się rozgrzał samochód...
Spadek 0,2 V to już jest spory spadek. Pytanie też, czy mierzyłeś "-" na obudowie alternatora, a "+" na zacisku śrubowym "B+" alternatora, czy jedna z sond miernika była podłączona poza alternatorem? U mnie największą strata była na połączeniu przewodu "plusowego" na rozruszniku, przy czym problemem nie było samo złącze śrubowe, tylko połączenie przewód...
Trzeba wymienić wsad w Motoroli... niby proste ale trzeba otworzyć puszkę i mieć programator. Jak kupisz "czysty" sterownik, to musisz tylko przeciąć jeden przewód między ECU i CODE.
przewody NA PEWNO znajdziesz przy wtyczce WŁĄCZNIKA świateł awaryjnych. Z twojego sterownika CZ powinny wychodzić 2 kabelki sygnalizacyjne +12V i podłączasz je pod 2 kabelki kierunkowskazów (strona L i P).
Przecież ja nie mówie, że to rozrząd opisałem tylko sytuacje. Pytam czym to może byc spowodowane jeżeli wcześniej wszystko było ok, może naruszyłem jakiś przewód, coś nie masuje itd...
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Poszukaj na Google obrazków pod hasłem "electric windows wiring diagram" i wybierz najlepsze dla siebie rozwiązanie. Przykładowa propozycja: https://obrazki.elektroda.pl/4567019800_... (czerwony przewód zasilający ma być aktywny "po kluczyku")
Przetarty przewód na przelotce tylnej klapy?
Może zużycie silnika? Co do pierwotnego problemu... To wspomaganie to zagadka :) Obstawiam że podmiana akumulatora nic nie da skoro auto pali normalnie, a błąd pojawia się od razu. Ale warto spróbować. Masz 3 elementy: centralkę pod kolumną kierowniczą, czujnik skrętu w kolumnie i silnik. Skoro występuje tylko błąd silnika to na nim bym się skupił....
Wiem, wiem co to jest gaźnik lecz jak nazwiesz to w czym siedzi wtrysk? Podstawką wtrysku? No dobra... Przepustnica... ale darujmy sobie ten temat bo nie o to chodzi. Elektrozawór jest zaraz za pompką paliwa na przewodzie który prowadzi paliwo pod maskę. Przed elektrozaworem jest filtr paliwa. Nie wiem czy ktoś coś mącił w instalacji. Dodam jeszcze...
Witam Posiadam punto 1.1 rocznik 1998 Pytanie dotyczy spalania bo od jakiegoś czasu bardzo dużo spala samochód, zauważyłem ze od elektrozaworu do recyrkulacji paliwa a zbiornikiem węgla aktywnego jest odłączony przewód (rurka) - nie jest połączony . Czy to ma jakieś znaczenie do spalania samochodu? Proszę o pomoc Dziękuje
Uszkodzony był przewód przy wyłączniku drzwiowym. Po naprawie wszystko działa jak należy.
Dzięki za odpowiedź. Tak właśnie ma gniazdo ISO. Problem jest taki, że punto ma tylko jeden przewód zasilający +12V, który na którym napięcie jest na stałe czyli nie zależne od stacyjki. Podpiąłem kabel - 7 oraz 4 /razem/ do napięcia +12V oczywiście głośniki też i wszystko gra. Ale jest taki problem, że radio po wyłączeniu przechodzi w stan czuwania...
Zewrzyj do masy żółty przewód, celem testu.
podłączyć przewód punto schemat przewód punto punto przewód radio
plazma panasonic naprawa sterownik drukarka epson kondensator ładowarce
plumpi gazowy węglowy inwerter easun instrukcja
Pobór energii w HDR10 na Vectra Smart TV Box Uszkodzony alarm i zamek centralny a blokada wtrysku paliwa