może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
Witam, Fiat Punto 1.7D, wywaliło płyn chłodniczy, silnik cały mokry i z tyłu jak i od strony rozrządu ale to dlatego że przez korek wywaliło płyn. Kopcił na siwo wiec uznałem że uszczelka pod głowicą. Zdjąłem głowicę ale na uszczelce nie bardzo widziałem żeby było coś nie tak. wymiana uszczelki + planowanie głowicy, składam z naciskiem by wszystko dobrze...
Nie nie nie...! Nic z tych rzeczy ! Ponieważ miałem kiedyś taki przypadek gdzie załatwiłem nową głowicę właśnie przez odwrotne założenie uszczelki, to mam już z tyłu głowy i zawsze kilka razy sprawdzam. Poza tym nie wiem czemu ale w tym 1,2 nie dało się tej uszczelki odwrotnie założyć. Uszczelka siedziała prawidłowo zatem jedyne co mi przychodzi do...
A , jakie były objawy przegrzania silnika ? Jeśli układ chłodzenia działa to temperatura silnika nie powinna nadmiernie rosnąć , natomiast bulgotanie nawet przy niezbyt ciepłym silniku to może być objaw przedmuchu spod głowicy ( uszczelka ) również dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (piana lub zmętnienie oleju ).
Nie chce mi się czytać od początku jakieś zawory były wymieniane??? Rozrząd zostaw jak masz blokady to inaczej nie ustawisz tłoki mają być w dziwnej pozycji. głowicy nie zdejmuj uszczelka metalowa może leżeć odpakowana cały dzień a i tak się nie zaklimatyzuje ani nie zmieni swojej konsystencji. jedyne słuszne trafienie to wyciśnij olej z popychaczy.
a co myślicie o punto? Czy za 3000zł to dobry wybór? Czy może lepiej jakiegoś saxo albo corse? Czy ople za 3000zł nie będą pognite za bardzo? Ja właśnie zdecydowałem się na: Punto I 1.2 75KM (3-drzwiowe) 1997r przebieg niecałe 200 tys. Zapłaciłem za niego 3000zł Poprzedni właściciel wymienił gałki drążków i zakonserwował progi. Cieszyłem się nim 4...
dzis pękł wąż od płunu chłodzącego do reduktora. Zauważyłem, ze w zbiorniczku sa ślady tłustej substancji. Płynu niby nie wywala, ale podejrzenie uszczelki głowicy jest. Teraz pytanie. czy uszkodzona uszczelka głowicy może powodowac takie objawy jak w tym przypadku? Dodano po 2 jeszcze dosc mocno dymi na biało nie wazne czy zimny czy ciepły w zbiorniczku...
Tanie Punto jest dobre, bo jest dobre i tanie. Mam Seicento 1.1, ten sam silnik co w Punto, szósty rok ujeżdżam, ponad 50k km. Co rok wymiana filtra powietrza (coś około 20 zł), filtra oleju (20-30 zł) i oleju (najtańszy 10W40 jaki znajdę, ~130 zł za 5 litrów), ubezpieczenie OC z 50% zniżkami nieco ponad 300 zł na rok. Odpala i jeździ, wygód nie ma,...
Źle mnie zrozumiałeś myślałem że te piszczenia to od uszczelniacza a piszczała krzywka na zaworze bo nie było smarowania. Mniejsza z tym wszystko się wyjaśniło a wiec po kolei: 1. Źle założona uszczelka pod głowicą zatkała smarowanie na zawory. 2. Zacierający się wałek rozrządu w pewnej chwili stawiał duży opór na pasek i wtedy puścił klin na kole od...
Witam! Główną przyczyną owego objawu okazało się uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Kiedy uszczelka jest uszkodzona, spaliny dostają się do układu chłodzenia więc odpowietrzać nie przynosi oczekiwanych rezultatów. U mnie problemy z ogrzewaniem trwały 2 lata i nagle któregoś pięknego zimowego dnia (bez wyraźnego wcześniejszego pogorszenia się sytuacji)...
Zaworek na turbinie do roboty. Zabrudzony filtr powietrza olejem to przez odmę skrzyni korbowej. Silnik ma już swoje przejechane i niedługo czas będzie do niego łapki wsadzić (lub sprzedać). Na przedmuchy z silnika to wymiana pierścieni, uszczelka pod głowicę (starej nie włożysz), od razu planowanie głowicy i uszczelniacze zaworowe, warto zmienić pasek...
Więc tak, kilka dni temu zauważyłem że po przejechaniu kilku kilometrów wywala mi płyn chłodzący ze zbiorniczka, zorientowałem się dopiero po śladach po zaparkowaniu. Jako że miałem oddać samochód do mechanika bo amortyzatory miał mi robić, stał samochód kilka dni, z ciekawości przejechałem może z 5 km i po zaparkowaniu znowu zauważyłem że wywala płyn...
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
a więc tak po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy, wymianie szpilek, sprawdzeniu szczelności głowicy, wymianie rozrządu, oleju, filtru na obecną chwile na gazie pracuje normalnie, więc pierwszy mechanik od gazu miał racje, poprostu inny mechanik zmieniający ok pół roku temu uszczelke za przeproszeniem dał dupy.. i poszła poraz drugi,...
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
Albo pompa albo uszczelka głowicy... albo jedno i drugie. Odpowietrzanie tego układu jest dość uciążliwe i wcale nie takie proste.
uszczelka jest taka sama w 1.1 i 1.2
Niestety UPG na 100%. Miałem to samo ostatnio w punto 1 ojca. Po zmianie uszczelki i planowaniu głowicy ciśnienia w układzie praktycznie nie ma
Teraz to już uszczelka pod głowicą...
Witam serdecznie, Sytuacja wygląda następująca, moja narzeczona bez mojej wiedzy dolewała płyn chłodniczy i prawdopodobnie zalała ponad max. Po jakimś czasie auto zaczynało sie grzać i leje sie płyn ze zbiornika. Auto nie kopci na biało, na bagnecie żadnego białego nalotu, silnik odpala normalnie. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą, proszę...
Czyli najlepszym wyjściem sprawdzenia owego problemu jest założenie ponowne uszczelki pod głowicą?
uszczelka pod głowica
Witam, czy ktoś się orientuje jaki jest wymiar nominalny uszczelki pod głowice do Fiat Punto II ZFA188 1.2 8V 44kW. Głowica była splanowana 0,5mm i teraz pytanie jaką grubość dobrać nowej uszczelki nominał + 0,5mm ? Gdzieś na forum fiata dobierali uszczelki po planowaniu 1mm z GP (tuning)...
Może być także uszczelka pod głowicą.
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Planowanie stosuje się w dwóch przypadkach: - przy wymianie uszczelki pod głowicą stosuje się tzw. zabielanie, czyli minimalne zebranie materiału celem wyrównania powierzchni przylegania; - planowanie, czyli obniżanie głowicy celem zwiększenia ciśnienia sprężania podczas prac tuningowych silnika. Tutaj ciężko orzec ile, niemniej istnieją ograniczenia...
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Wersja optymistyczna - termostat , wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowicą.
albo uszczelka pod głowicą.
Planowałeś głowicę przy wymianie uszczelki. Należałoby też sprawdzić głowicę na szczelność.
Dzięki za pomoc. Uszczelka pod głowicą jest do zrobienia.
Nie będę oryginalny,wygląda na uszczelkę pod głowicą .
Pytanie - co moze być tego powodem? Zawsze będzie trochę dmuchać, tłoki jadąc w dół wypychają powietrze w głowicę.
Uszczelka pod głowicą miała winę
Witam mam problem w punto grzeje się zdemontowałem termostat odpowietrzałem układ sprawdziłem drożność chłodnicy a nadal się grzeje. co może być pompa wody czy uszczelka pod głowicą ? Pomocy!!!
Wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowica. Sprawdź ogrzewanie.
Według mnie to jest możliwe że pasek się przesunął. Gdyby to się stało w innym samochodzie to napewno wygięło by zawory i rozwaliło głowicę przy takich obrotach. Ale Fiatowski silnik 1.1 to taki wyjątek, że jak się pasek przesunie to nic złego mu się nie stanie. Wystarczy wymienić pasek.
Meczę się z tym punto w dalszym ciągu ... udało mi się już zmienić uszczelkę pod głowicą :) A czy to może być czujnik położenia wału lub Imobilaiser??
Ja bym jednak sprawdził uszczelkę głowicy. To , że nie ma oleju w płynie nie świadczy o szczelności uszczelki.
Może diabeł był blisko? :D Sprawdź czy to nie wina uszczelki pod głowicą
Może uszczelka pod głowicą ? Miałem coś podlonego tylko że w punto. Sprawdź czy wizualnie nie widać gdzieś wycieków. Jeśli nie to moim zdaniem może być uszczelka.
Sprawdż czy to nie są przedmuchy na uszczelce. Miałem tak jak uszczelkę pod głowicą wywaliło i miałem aż żółto brązowy płyn.
Sprawdzone wszystko 2 godz jezdzilsmy z kompem podlaczonym po miescie i nadal nic niewiem a zaraz pol silnika bedzie mialo nowe czesci dodam ze problem zaczol sie po wymianie uszczelki pod glowica
Kiedyś w moim troche mniej piszczał zacierający się wałek rozrządu,po zadjęciu pokrywy mnóstwo opiłków,powód -obrócona uszczelka pod głowicą
Zobacz czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli tak uszczelka pod głowicą się wypaliła.
Uszczelka pod głowicą w dobrym stanie?
Też tak miałem w mazdzie, lecz podczas wymiany uszczelki pod głowicą doszła połowa zaworów.
uszczelka głowicy punto uszczelka punto punto uszczelka
sonda x18xe czujnik ciśnienie wtrysk włącznik termiczny wentylator
samsung wd0804w8e politechnika poznańska
Buczek włącza się przy rozładowanym akumulatorze, milknie po podłączeniu prostownika Jak odblokować drzwiczki suszarki Bosch Seria 500?