Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
Moim zdaniem tam nic nie zostało zrobione. Nie widać śladów odkręcania na śrubie od pokrywy, uszczelka swoje już ma przejechane (kolor gumy), także krótko "partacza" za łeb.
http://obrazki.elektroda.pl/7712771800_1... kolega wyżej ma rację z rozrządem natomiast uszczelka jest jak najbardziej dostępna do kupienia ok 40-50zł
może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
Albo pompa albo uszczelka głowicy... albo jedno i drugie. Odpowietrzanie tego układu jest dość uciążliwe i wcale nie takie proste.
W jakiej odległości jest elektrozawór od parownika ? Parownik puszcza gaz do kolektora. Jak silnik jest zimny to mu łatwiej zapalić, ale jak jest gorący to mieszanka jest za bogata i jest problem. Albo jest parownik lekko uszkodzony tzn puszcza uszczelka na dźwigni od dawki, albo gazownik Ci rozregulował wstępne napięcie membrany. Jeśli Cię to interesuje...
Mam punto 4 lata i głównie słabe są w nim tylnie wachacze tzn. siadają łożyska (jest to źle rozwiązane bo dostaje się do nich woda) z amortyzatorami nie mam problemu i myślę że nie różnią się od innych aut. Z gazem nie mam jak na razie problemu (30 tys. km.) Ogolnie ma małe stuki w układzie kierowniczym i w tylnim zawieszeniu. Po ok. 110 tys. przebiegu...
Ja zdobyłem samą membrane tak że odkręciłem te śrubki i podmieniłem układ. Uszczelka miałem i mam sprawną, poszła tylko ta guma przez którą przechodza przewody od wtryskiwacza. Ale już dawno to naprawiałem i nic nowego się nie zepsuło bo teraz tam paliwa nie ma. To bezpieczniki od pompki paliwa? Dwa? Na ciepłym też tak cieżko chodzi czy tylko na zimnym...
Masz rdzawy osad w zbiorniczku wyrównawczym. Miałem to samo. UPG i gruz poszedł na złom.
Czy problem został rozwiązany ??
Nie jest najlepszym ale na pewno lepszym niz 206 ktory polecacie 🤣 W ktorym wysrywa sie uszczelka na 1 cylindrze i wali kompresja do wody a swieca w kamieniu. W ktorym woda ze spyskiwacza kapie na 1szy wtryskiwacz i go uszkadza. W ktorym BSI pada i nie dziala klima, albo rozrusznik. A komfort to chyba tylko punto albo bravo ma gorszy.
Uszczelka na wieczku żarówki na pewno jest ok?
Dokładnie u mnie u znajomego mechanika Robocizna 200zł uszczelka 100zł tylko ślusarz ponoć bierze 300zł Łącznie 600 zł. Najpierw wyeliminuje reduktor z obiegu i zobaczę czy to coś da. A jak nie to wybiorę się na wymianę uszczelki.
Teraz to już uszczelka pod głowicą...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
uszczelka pod głowica
Dzięki za pomoc. Uszczelka pod głowicą jest do zrobienia.
Zgadzam się. Uszczelka jest zmasakrowana. Mechanik wymieniacz twierdził że termostat na 100% dobry. Bez zaglądania. Przy ruszaniu tym elementem gdzie jest uszczelka (symulując otwieranie i zamykanie podczas pracy termostatu) czuć wyraźny opór bo guma ma większy obwód niż powinna. Przez co mogła się blokować i nie otwierać. Tak przynajmniej dedukuje
Uszczelka założona prawidłowo? Kanały cieczy chłodzącej drożne? Nie wiem jak jest w punto ale niepoprawne założenie uszczelki skutkowało zablokowaniem kanałów wodnych.
Uszczelka poszła nominalna.
Witam. Punto 2 1,2 po wymianie termostatu czujnika temperatury przewodów do nagrzewnicy, tych z odpowietrzeniem. Zapaliła się kontrolka temperatury, wymienione to co wyżej. Po kilku dniach od wymiany na nowo pali się kontrolka temperatury, termostat odbija bo wąż gorący, z nawiewu leci ciepłe powietrze. Po zapaleniu kontrolki jak delikatnie otworzę...
W ciągu roku drugi raz poszła uszczelka pod głowicą. Punto 1.2 16 v. 2000 r na gazie. Wszystko wymienione i dokręcone tak jak należy. Głowica splanowana. Gdzie mógł wystąpić błąd. Drugi raz wymieniam i nie chciałbym czegoś przegapić.
Może być także uszczelka pod głowicą.
Witam wszystkich Rozwiązaniem problemu okazał się być wadliwy elektro zawór w reduktorze który to w trakcie dłuższego postoju samochodu napełniał komorę spalania gazem oraz drugą przyczyną była uszczelka pod pompom paliwa która przy dłuższym postoju przepuszczała paliwo spowrotem do zbiornika paliwa co za tym idzie był spory problem z odpalaniem Problem...
mam pytanie jezdze fiat punto 1.1 i co ok 500-600km musze dolewac ok 0.5l plunu do chlodzenia... za kazda wskazowke dziekuje i pozdrawiam.. wymieniana byla pompa wody termostat uszczelka
uszczelka jest taka sama w 1.1 i 1.2
Lub uszczelka pokrywy zaworów
Kopci na biało po rozgrzaniu także? Mogła pójść uszczelka pod głowicą, i wcale nie musi być maź z oleju. Zależy gdzie i jak uszczelka puściła.
Jak ta uszczelka była sprawdzana?
Panowie wygląda na to że poszła uszczelka pod głowicą. Punto stało kilka dni gdyż miałem innego pacjenta. Dzisiaj na spokojnie podszedłem do tematu jeszcze raz i zauważyłem że po odłączeniu pierwszego wtryskiwacza.. a potem odłączeniu kolejnych nadal kopci i pluje z wydechu tylko sporo mniej. Przyjrzałem się tej cieczy która się wydobywa i ma zapach...
witam, czlowiek z aso fiata powiedzial mi ze uchwyt(ramie)z piorem jest zamocowane stozkowo, probowalem, powinno zejsc ale niestety walcze i nic z tego. zeby zdjac z mocowania trzeba silnie trzymac od wewnatrz reka za mechanizm ktory jest zmontowany razem z silnikiem, a z zewnatrz wyciagnac z mocowania,niestety... nie wydaje mi sie ze jest to stozek?...
Wersja optymistyczna - termostat , wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowicą.
albo uszczelka pod głowicą.
PS. Czy to może być katalizator?? Tak może, chyba będzie potrzebna wymiana wydechu jeżeli uszczelka cała i nie ubywa płynu..
Dobra powiedz że przeciez to jest tylko punto,oczywiście slychać jak by ciągło lewe powietrze tylko jak założe ten nowy silniczek tak więc to nie będzie uszczelka pod wtryskiem.
Grubość 3 z katalogu ponieważ warsztat który naprawiał tą głowice takom kazali ale też pierwszy raz z tym się spotykam że uszczelka musi poleżeć
Należało by też zrobić test na CO2 w płynie, będzie wiadomo czy to uszczelka czy nie.
Zajrzałeś w ogóle do zbiorniczka wyrównawczego, czy od razu na komputer chcesz lecieć? Ewidentnie nie ma płynu chłodniczego i właśnie przytarłeś silnik. No to pierwsze co zrobiłem. Płyn jest I czyściutki. Sprawdziłem bo myślałem że uszczelka poszła. Dodano po 2 Wygląda na luźne przewody, może przetarte. Sprawdź wiązki. Uważam że są w porządku. Kostka...
Ostatnimi czasy zauwazylem ze nie cofa mi tloczek w przednim zacisku , na pierwszy rzut oka mozna zauwazyc ze uszczelka przecipylowa przy tloczku lekko sie wysunela. Z tego co wiem to jest ta uszczelka porzeciwpylowa i jeszcze jedna w srodku na tloczku. Czy jest problem pozniej z zalozeniem nowych uszczelek? Jak zahaczyc nowa przeciwpylowa zeby sie...
Wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowica. Sprawdź ogrzewanie.
Uszczelka pod głowicą miała winę
Jeżeli do tematu doszło LPG to trzeba zakręcić zawór mechaniczny przy butli (bo elektrozawory nieraz przepuszczają)wypalić gaz aż silnik zgaśnie i sprawdzać objawy zapowietrzania układu i wywalania płynu na benzynie .Jeżeli objawy nadal nie ustąpią pozostanie uszczelka głowicy.
Mam problem ze skokami obrotów silnika we fiacie punto 1 1.2. Problem jest taki że kiedyś zapaliła mi się benzyna ponieważ jedna uszczelka z przepustnicy została wciągnięta. nic się nie zapaliło prócz tej benzyny. Uszczelkę założyłem nową wymieniłem silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika skaczą czasami się zatrzymują na 2...
Kiedyś w moim troche mniej piszczał zacierający się wałek rozrządu,po zadjęciu pokrywy mnóstwo opiłków,powód -obrócona uszczelka pod głowicą
Problem przerywania został rozwiązany. Uszkodzona była uszczelka w regulatorze ciśnienia paliwa. Koszt - 30 groszy :D Jednak problem gaśnięcia przy odpaleniu nadal jest ;/
Co do uszczelki pod głowicą to podjedź na normalny warsztat i sprawdzą . Powinni mieć tester z płynem koloru niebieskiego , wlewają do menzurki zaciągają opary z odkręconego zbiorniczka i jak zmieni barwę na zielony to znaczy że wywalona uszczelka pod głowicą . Na portalu aukcyjnym testery są od 30 zł . Dzięki, ale jestem za granica, tutaj sprawdzenie...
Witam szukam porady w punto 1 1.1 pieni się płyn chłodzący i wyrzuca i temperatura bardzo szybko wzrasta ponad normę czy to może być uszczelka pod głowicą korek od oleju jest czysty
mam problem a mianowicie od dłuższego czasu zauważyłem iż z pod samochodu coś cieknie pewnego słonecznego dnia postanowiłem sprawdzić. Jak się okazało za pompą wody jest metalowa rurka połączona z całym układem chłodzenia i to właśnie z pod niej wycieka. Moje pytanie czas naprawy, czy długo jeszcze pojeżdże tak jak jest teraz i czy po prostu rurka nawaliła...
punto uszczelka uszczelka przepustnica punto uszczelka głowicą punto
pomiar elektromagnesu rozrusznika conica beretta swiatla dzienne przekaznik
samsung wd0804w8e politechnika poznańska
Problemy z zamkami drzwi w Passacie B6 - przyczyny i rozwiązania Stabilizacja obrotów silnika z prądniczką tacho