Potwierdzam pompa paliwa !!!!!!
pomarańczowy wiązka stacyjki
Pomarańczowy przewód w wiązce stacyjki to +15.
Wiązka w lewym progu, przewód niebieski i niebieski z czarnym paskiem.
Rozłącza pewnie gazownie, bo sterownik widzi niskie ciśnienie gazu. P1 ma poniżej 500mbar. Tylko czemu podczas jazdy na benzynie? Albo sterownik gazu, albo coś w wiązce źle podpięte.
Prosta sprawa, wymieniaj czujnik kąta skrętu kierownicy ;) Oczywiście wszystko w wiązce sprawdzone? O bezpiecznikach nie wspomnę...
przy bezpiecznikach i modułach po lewej stronie kierownicy masz we wiązkach dochodzacych sterowanie centralnym zamkiem dwie masy przewody zielono-biały i niebiesko-fioletowy,są też tam krańcówki drzwiowe i bagażnik,wszystkie drzwi osobno i trzeba separować po dwie diody na drzwi czyli 10 diód 1A na samochód,kolory dzwi to brazowo-zielony,brązowo-szary,fioletowo-...
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
Wejdż na fiat punto forum tam masz tutorial do podłączenia .W skrócie sub jest podpięty kablami w wiązkę radia
czyli do elektryka żeby przegrzebał wiązkę?
Możesz kupić wiązkę od Punto Sporting albo przerobić oryginalną wiązkę z Seicenta 1.1 (jeśli to było SPI na IAW-16F).
Trzeba sprawdzić całą wiązkę przewodów w drzwiach. Najczęściej pękają przewody w gumowej osłonie, przy kostce przy słupku, między zawiasami drzwi. Najlepiej to naprawić po wyjęciu wiązki z drzwi.
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
prawdopodobnie uszkodzona cewka lub któryś przewód we wiązce
To akurat było oczywiste ;) Chyba pozostaje szukanie czegoś po wiązce kabli...
Niestety z tego co się orientuję, to IAW-18FD był tylko w Punto Sporting (i to była dość krótka seria, bo wcześniejszy Sporting miał silnik 1.6). Sam silnik był stosowany w innych samochodach ale z osprzętem BOSCHa (i miał wtedy 5-6KM mniej). W zasadniczej części wiązka jest zgodna z tą z Punto 75, brakuje tylko sterowania drugiej sekcji wtryskiwaczy,...
Najprościej i najłatwiej kupić silnik 1,2 75KM, oczywiście z wiązką i sterownikiem
Taka zmiana zazwyczaj jest nieopłacalna. Oprócz tego co podałeś zazwyczaj wiązka silnika z kompletnym osprzętem. Najczęściej skrzynie biegów. Mocowanie zespołu napędowego do komory silnikowej.
Sprawdź wiązkę od wtrysków moze ma przebicie
Skoro nie masz ABS to masz impulsator w skrzyni i nim się zajmij (dokładniej nim i jego wiązką).
Po pierwsze nie wsadzaj wiekszych bezpieczników bo w koncu rozpalisz ognisko. Po drugie napraw wiązkę w przelotcce nadwozie-drzwi kierowcy 😉
Sprawdź wtyk (luźne piny) i wiązkę w podszybiu.
W miejsce tej zaślepki montowano w niektórych wersjach światła przeciwmgielne. U mnie w puncie też mam takie światła jak na zdjęciu(bez przeciwmgielnych) ale instalację mam do nich przygotowaną (wiązka).
samochód nie odpala nie włącza się pompa paliwa nie świeci kontrolka check engine i komputer diagnostyczny nie łączy się ze sterownikiem silnika = brak zasilania sterownika (do sprawdzenia: stacyjka, przekaźnik, bezpiecznik, wiązka).
Jak widać stare radio działało po CAN'ie. Musisz + ze stacyjki podciągnąć. Kiedyś było Punto II FL w rodzinie i na oryginalnej wiązce było normalnie radio wpięte inne niż fabryczne i działało po stacyjce, widocznie ty masz inne wiązki...
Witam. Wymieniłem silnik w Punto HGT zakupiony ze Stilo również 1.8 16v. Komputer jak i wiązka zostały moje, czujniki założone nowe. Przy próbie odpalenia kręci elegancko lecz niestety brak iskry. Nie wiem już w czym tkwi problem, ale powoli się poddaję...
Witam Problem rozwiązaany,przyczyną była uszkodzona wiązka do lamp
najtaniej to chyba będzie 1.2 73KM Z PUNTO 1 razem z wiązką, sterownikiem w komplecie z puszką immo oraz kluczykiem i jest szansa zamknąć się w tej kwocie ale to konstrukcja taka sama jak 1.0.
Nie, prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę elektryczną i brak komunikacji między ECU a BCM. Po podłączeniu do komputera pewnie zgłosi uszkodzenie magistrali CAN.
Jak staniesz przed samochodem to będziesz mial go po prawej stronie pod korkiem wlewu płynu tak na polowie wysokosci chłodnicy, to to gdzie idzie wiązka przewodów.
różowo czarny i różowo biały to can'y, kierunki znajdziesz w progu różowy i różowo biały, krańcówkę podłącz pod lampkę, klakson wiązka kierownicy
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Sprawdzałem na pewno bezpieczniki od instalacji gazowej, są one na wyodrębnionej wiązce w skrzynce bezpieczników.
Albo wiązka albo sterownik już zielony.
Więc masz wiązkę nie od tego samochodu.
Zostaw licznik w spokoju, wymień akumulator. To, że na innym liczniku się nie dzieje to zbieg okoliczności (może akurat było cieplej). 90% powodów wariowania licznika w Grande Punto to spadek napięcia (słaby akumulator) lub zamoknięta wiązka na podszybiu i zwarcie na magistrali CAN.
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
fabryka raczej gdyby przygotowywała wiązkę pod ewentualne rozbudowanie wyposażenia to by tak nie walnęła kabla z wtyczką w samopas A dlaczego by nie? po drugie jak już to byłoby to jakoś zaizolowane i zabezpieczone przed korozją, śniedzią, wodą, zwarciem, uszkodzeniem mechanicznym itd Jesteś pewien? Jak w innych markach nieraz kilka wtyczek sobie dynda...
...albo wiązka/złącze pompy paliwa/brak masy na pompie.
Typowa usterka w tym modelu to zalana skrzynka bezpieczników/przekaźników pod maską, w dalszej kolejności słaby akumulator i zawilgocona wiązka elektryczna w podszybiu.
To bardzo typowa usterka hybrydowego ECU - widzi uszkodzenie cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę aby nie dopuścić do przedostawania się niespalonego paliwa do katalizatora. LPG jest ma mikserze więc chodzi normalnie (bo cewka nie jest uszkodzona i iskra na wszystkich cylindrach jest). Wtrysk jest w pełni sekwencyjny. Affected...
Witajcie. Poszukuje schematu do Marka: Fiat Model: Punto Chassis (płyta lub główne podzespoły): Inne (uwagi): Silnik 1.2 8V, wersja bez ABS, model z 2004 roku po face liftingu. Chodzi mi głównie o wiązkę silnikową.
Witam forumowiczów. Miałem niedawno w planach poszukać silnika 1.4 T-Jet do zamontowania w Punto, jednak trafiło mi się fajne ogłoszenie Grande Punto po kolizji tylnej z silnikiem 1.4 StarJet 95KM, więc stwierdziłem, że to ten silnik pójdzie do mojego Punto. Wiem, że silnik sam w sobie wchodzi do Seicento bez większych przeróbek, więc i w Punto nie...
Jeżdżę z kolegą w kjs i mamy cc i powiem tak, na początek silnik z punto 1.2 i skrzynia 6speed(oczywiście jak przedmówca spi a mpi wiązka a i immo w razie zmiany) następnie stwierdzisz że kopyta jest wystarczająco ale trakcji brak. Więc B b6 lub co innego na początek springi ze sportinga, o hamulcach nie wspomnę. W sytuacji gdyby jakimś cudem na wiejskiej...
Teoretycznie tak. Chyba że wiązka uszkodzona i zwiera. Ale to pierwsze,bardziej prawdopodobne.
Mam do rozłożenia na części siene 98 rok 1,6 16V z metalowym kolektorem i trafiło mi się ostatnio kupić punto z 95 roku z silnikiem 1,2. Punto jest po małym pożarze, spaliła się wiązka elektryczna, przewody wodne, paliwowe i takie tam... pytanie brzmi: 1. czy silnik 1,6 16v ze skrzynią wejdzie bez wiekszych przeróbek do tego punta? 2. jeśli tak to co...
Masz uwalony któryś kabel. Bardzo niski prąd po "zielenince" przechodzi a kiedy dochodzi większe obciążenie wtedy już nie daje rady. Tak jak napisałem, wszystkie przewody idące do silniczka sprawdź pod obciążeniem (oczywiście wiązka odpięta z obu stron).
Dzieki za pomoc.Pytanie dodatkowe-orientujecie się, gdzie jest ukryta wiązka przewodów zasilających tylne lampy, tak aby się w nią wpiąć?
Witam. Zakupiłem sobie punciaka jak w tytule. Chciałbym dołożyć sobie elektryczne szyby z przodu (uboga wersja, ale wspomaganie ma). Ktoś może to ogarniał i podpowie co muszę kupić? Same mechanizmy z drzwi oraz panel z przyciskami wystarczą czy potrzebna jeszcze jakaś wiązka? Czy jest już podciągnięta fabrycznie? Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Podłączyłem dzisiaj alarm do punto i mam sęk. Gdzie znajdę przewody od czujników otwarcia drzwi? Która to wiązka? Czy może muszę pociągnąć cztery osobne przewody. I jeszcze na jaki przewód za sterować tylną klapę by ją z pilota otworzyć.
Podłącz autko pod komputer,sprawdź błędy i zrób ponowną adaptację przepustnicy.Mi przy Fiacie grande punto pomogło.
Nie masz innych zarzutów - brak mocy, nierówna praca itp.? Moim zdaniem reklamuj to do mechanika, jak zepsuł to niech naprawia i się głowi. Jak by wszystko dobrze zrobił to by nie było problemu. Może jakąś wiązkę naruszył? Jakieś błędy są?
W wiązce najpewniej. O ile ufać euroscanowi w tej materii....
Błędy, o których mowa, świadczą o uszkodzeniu sondy lambda. Sprawdź, czy wiązka jest ok. Zmierz, czy w nowej sondzie masz sprawną grzałkę.
Sprawdź wiązkę od czujnika ciśnienia , przemierz ja od ecu do czujnika .
Witam, Mam problem z samochodem Fiat Grande Punto 1,2 / 48kW / 2006. Od jakiegoś czasu notorycznie pali mi się bezpiecznik 30A z podgrzewania tylnej szyby. Nie wiem od czego zacząć. Wiązka jest gdzieś pochowana a w widocznych miejscach nic nie widać. Pomożecie ?
Cześć w Grande Punto 2012 rok nie działa mi światło wsteczne, czujniki PDC i nie otwiera się pokrywa bagażnika - wszystko jakby przestało działać nagle. Bezpieczniki sprawdzone, pra dochodzi do zamka pokrywy bagażnika ale nie dochodzi do światła cofania, do tego nie działają czujniki PDC podpięte pod światło wsteczne. Dziwi mnie , że nie działa zamek...
Punto 75KM Brak wysterowania przekaźnika T7 po przekręceniu kluczyka i jednoznacznie nie zasila mi bezpieczników 27,28,29 przekaźnik sprawdzony sprawny . Can-y sprawdzone na ciągłość sprawne . Wiązka sprawdzona przejścia są . Schemat mam z auto daty i tam są inne oznaczenia przekaźników Dodano po 42 Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzone BSI
Problem jest w lewych drzwiach. Albo mikrostyki, albo połamana wiązka w przelotce, pomiędzy drzwiami a karoserią. Od przelotki bym zaczął.
Słabą stroną tego auta jest instalacja elektryczna - cienkie kabelki, które lubią się przełamywać/przecierać... sprawdź wiązkę drzwi, szczególnie w okolicy przepustu.
Przez własną głupotę zalałem sterownik odpowiadający za działanie instalacji gazowej. Po rozebraniu sterownika wylało się dość sporo wody W jaki q...... sposób zalałeś wodoszczelny sterownik? Jedyny sensowny ratunek to kupno sterownika na allegro lub wymiana elektroniki sterującej na inną wraz z wiązką.
Witam! Problem w sumie banalny. Po odkręceniu i dokręceniu kolumny kierownicy kilka miesięcy wcześniej (zabieg konieczny do wymiany nagrzewnicy w Punto I), podeszła wiązka przewodów między mocowanie kolumny a karoserię. I tak sobie samochód jeździł. Przyszło lato, w środku zrobiło się gorąco, dodatkowo jakieś "mikroruchy" kolumny względem karoserii...
Skrzynka zamontowana, nic to nie dało. Lipa. Dalej dziwne napięcia na T18. Ponieważ na tym przekaźniku są dziwne napięcia uważam, że jest gdzieś zwarcie na wiązce, natomiast sam sterownik silnika jest sprawny. Dobrze to rozumiem?
Mechanik zdiagnozował uszkodzenie kabelka w wiązce doprowadzające sygnał do sondy. Dziękuję i pozdrawiam.
Jest możliwość ale usterka tego czujnika będzie trudna do wykrycia na komputerze. Nie ma go co czyścić, trzeba wymienić, sprawdź też jego wiązkę i złączki które na niej występują.
Miałem podobnie w Seju 1.1. Silnik zgaszony nie odpalał w losowych momentach po rozgrzaniu. Winna wiązka przewodów do czujnika na wale - izolacja się rozpadła tuż przy samym czujniku i jak się auto rozgrzało to lubiły się tam czasem zwarcia robić i jak się w nieodpowiednim momencie zgasiło auto - to już kaplica - nie zapali - dopiero jak ostygnie. Nie...
Z bańki zapala normalnie? Nikt przypadkiem nie zalał benzyny? Jeżeli powyższe nie pasuje to: drożność przewodów paliwowych oraz filtra paliwa czujnik ciśnienia zawór w pompie wiązka elektryczna Jeżeli nadal nic, to wtryski do sprawdzenia na stole.
Laguna II to pestka w porównaniu do Modus jeżeli jesteśmy przy Renault lub New Beetle czy Smarcie. Albo Punto dwójka lub Stilo, no kto wpadł na pomysł, że aby wymienić żarówkę trzeba odmontowac akumulator i skrzynkę bezpieczników? Wtopą jest lewa wiązka komory silnikowej w Fabii, w miejscu jak przebiega pomiędzy ścianą grodziową a lewą podłużnicą, zawsze...
Wątpię ale sprawdź, jak tak to ustal, który kabel to zasilanie siłownika z wiązce progowej i podłącz się tam alarmem(najprawdopodobniej plus, wtedy zasil kabel przez przekaźnik)
Witam, mogłeś uszkodzić sobie wiązkę elektryczną która zasila silniczek,mógł też wypalić się wyłącznik wycieraczek przy kierownicy lub wiązka do nie go. Kombinacji jest dosyć sporo, mogło też wytopić się gniazdo bezpiecznika w skrzynce więc to wszystko trzeba zweryfikować.
Ten błąd to tylko świeca - kable wn - cewka - wiązka - ECU. Gdzie wysyłałeś to ECU na naprawę, bo jak dla mnie to ono jest winne.
Zrobiłem. zaczynając sprawdzanie od silniczka w lusterku po prawej str. Przerwany był obwód (przewód) w wiązce w drzwiach od strony kierowcy. Dziękuję! tzok
Jak w temacie,pocięta wiązka silnika, przekładamy motor do innego punto z innym silnikiem.Sterownik hitachi .
Ecu kup bez immo , i wszystko masz z tyłu plus po stacyjce ,stały masa , kontrolki. Musisz podpiac sie pod wiązkę uciętą od punta. Potrzeba: -plus stały -plus po zapłonie -masa https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Proponuje podjechać do kogoś z euroskanem i sprawdzić jakie zapisane są błędy na komputerze, a następnie poprawić styk tych czujników ewentualnie wymienić. Ogólnie przejrzeć wiązkę w komorze silnika. Pozdr
Nie wiadomo co pomogło czy poruszanie iglicą czy wypięcie i dociśnięcie wtyczki wtryskiwacza. Pewnie to drugie - wyczyść jakimś kontaktem do styków elektrycznych.Nie podałeś czy masz LPG. W takim przypadku wiązka wtryskiwacza jest rozcinana i łączona z instalacją gazową która odcina pracę wtrysku .
Skoro wtyczka z głośników jest we drzwiach to drugi koniec kabla musisz mieć gdzieś w terenach radia a nie gdzieś pod pulpitem. Jak nie będzie w terenach radia to szukaj w wiązce przy radiu bo może tam być.
Bez żadnych dodatkowych przekaźników, podłączasz wyjście ze sterownika do przewodów w progu.( masz tam wiązkę która idzie między innymi do tylnych lamp)
Czy mozna to zrobic samodzielnie ? To już zależy czy czujesz się na siłach, ale konieczny jest demontaż tej skrzynki na części pierwsze, tj. wyjęcie jej wkładu i rozdzielenie poszczególnych warstw (o ile to konstrukcja jak w Grande Punto). Oprócz skrzynki to może być uszkodzona wiązka elektryczna. Obawiam się więc, że nie pozostaje Ci nic innego jak...
Proponuję znaleźć przyczynę a nie skutek ja miałem w dwóch samochodach c15 zatarte silniki. Silniki te to straszne badziewia robione chyba w Honkongu. Zwieranie oporów i bezpiecznika nie rozwiąże sprawy a może tylko zaszkodzić w konsekwencji upali przełącznik lub stopi izolację na wiązce. Z takim problemem spotkałem się również w Fiacie punto. Pozdrawiam
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
ludzie czemu każdy Fiat Grande Punto musi nie palić po wypadku :( Nie każdy, tylko te od MY2008... a dlaczego? Mogę wymienić przynajmniej kilka powodów: - żeby nie jeździć niesprawnym samochodem, - żeby nie uciec z miejsca kolizji, - żeby byle "pan Kaziu" nie potrafił "naprawić" auta przy pomocy kilku rezystorków wpiętych zamiast poduszek / żeby wymusić...
Schemat obecnie z "różowej książki" mam w pracy więc przez weekend nie pomogę. Ja bym nawinął 2 zwoje na kablu WN z czystej ciekawości bo coś mi się to nie podoba że przestało działać, tak jakby był problem z wiązką AL700....
Pierwsza sprawa to odpiąć wszystko co nie fabryczne od wtryskiwacza, druga sprawa, sprawdzić wiązkę - wtrysk>komputer. Nie tylko na ciągłość ale i na przywarcie.
planowane jest 1.4 16V+6speed bo 1.2 z czasem też będzie zbyt mało 1.2 16V z Punto mk.1 ma 86KM i swap jest bezproblemowy (od biedy nawet wiązka silnika może zostać stara, po drobnych przeróbkach, bo wtyk ECU z 900ki pasuje do ECU z 1.2), 1.4 16V z Grande Punto ma co prawda 9KM więcej ale swap jest dużo bardziej skomplikowany z uwagi na bardziej rozbudowaną...
Głowa do góry,kabel w dłoń i do roboty:P Nawet jesli nie ma instalacji to jaki to problem??? Taka wiązka przewodów nawet nie zasługuje na miano instalacji, he he Pokombinuj...
Kolega Dariusz19870427 nie ma tej przejściówki. Dorobił wiązkę i plus ciągnie z gniazda zapalniczki ale myślę że źle policzył piny w gnieździe interfejsu na odwrót liczył od lewej do prawej sugerując się tym zdjęciem które zamieścił a to jest ta przejściówka 3pin/OBD2 i to jest oznaczenie tak jak gniazda diagnostycznego w samochodzie a nie interfejsu...
Tak wiązka jest przełożona. Akurat to jest ten stary silnik 1.2 i na pewno jest bezkolizyjny.
Witam Tak się działo też w oplach zafira tylnie drzwi wiązka na zgięciu przewody wyglądały na całe a jednak były wewnątrz połamane ,trzeba było sztukować swego czasu był nawet do kupienia taki zestaw naprawczy do tych modeli. Sprawdź ciągłość przewodów jak sugerują koledzy.
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
Nie jestem na 100% pewiem ale wiązka pod tapicerką lewego progu. Co do przekaźnika to bym musiał zerknąć w schemat. Sprawdź to co sam napisałeś z tym przeciętym przewodem.
Jakie kontrolki świecą na zegarach? Check gaśnie (w tym sterownik gaśnie po self-teście, bez konieczności uruchamiania silnika). Jaki masz kabel i jakim programem próbujesz się łączyć? Jak są impulsy na wtryski a nie ma iskry to albo wiązka albo sterownik, jedno i drugie jest starowane z czujnika wału.
Wygląda na luźne przewody, może przetarte. Sprawdź wiązki.
Tartarini był kiedyś ale reduktor się skoczył a wiązka była do wymiany. Nie dało się kupić nowej wiązki to postanowiłem założyć Bingo i tu nie ma żadnych problemów z działaniem tylko ta kontrolka CHECK.
Więc tak. Byłem u elektronika i podstawiane były nowe centralki. Auto odpalane było tylko na benzynie. "Czysta" centralka łapała błędy jak wyżej. Diagnosta powiedział że to gdzieś na wiązce przewodowej. Sprawdziłem przejścia i wychodzi że są OK. Gdzie szukać przyczyny?
Nie masz centralki CODE, to nie będzie się miał do czego zaprogramować (i dobrze) i będzie chodził bez kodu. Jak przekaźnik nie załącza zasilania to właśnie będzie ok 6 błędów. Sama wiązka to nie wszystko w tym przekaźniku wypalają się styki. Zdarza się, że on siada i sa takie objawy jakie masz.
Montujesz zegar i ma działac
Poszukaj przy wiązce do licznika.Powinien tam iść sygnał z czujnika lub weż sobie sygnał z ABS-u
Mam awarię poduszki (jedynej w moim Punto) kierowcy, tzn odpiołem od komputera jakąć wiązkę, a jest w nim kilka, związane to było z potrzebą instalacji centralki alarmu. Posiadam benzyna 1,2 8 zaworów - wtrysk. Lampka po przekręceniu kluczyka zapala się i wiecznie świeci. Proszę o pomoc. Zamierzam odwiedzić ostatecznie serwis Fiata z potrzebą wpiecia...
Może to być też przetarta wiązka między pływakiem a sterownikiem nadwozia (bo to on steruje wskaźnikiem), więc warto sprawdzić. Wartości nie musisz nać, sprawdź czy się płynnie zmienia jak ruszasz pływakiem.
wiązka punto punto grande wiązka punto wiązka silnik
szyberdach elektryczny medion internetowy sygnal citroen
czujniki skrętka magazyn energii
Potencjometry do hoverboarda: wybór i zastosowanie Rozdzielczość i format nagrywania kamery MBG Line 900Pro