Taka zmiana zazwyczaj jest nieopłacalna. Oprócz tego co podałeś zazwyczaj wiązka silnika z kompletnym osprzętem. Najczęściej skrzynie biegów. Mocowanie zespołu napędowego do komory silnikowej.
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
Sprawdź wiązkę od wtrysków moze ma przebicie
czyli do elektryka żeby przegrzebał wiązkę?
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
Witam. Wymieniłem silnik w Punto HGT zakupiony ze Stilo również 1.8 16v. Komputer jak i wiązka zostały moje, czujniki założone nowe. Przy próbie odpalenia kręci elegancko lecz niestety brak iskry. Nie wiem już w czym tkwi problem, ale powoli się poddaję...
Mam do rozłożenia na części siene 98 rok 1,6 16V z metalowym kolektorem i trafiło mi się ostatnio kupić punto z 95 roku z silnikiem 1,2. Punto jest po małym pożarze, spaliła się wiązka elektryczna, przewody wodne, paliwowe i takie tam... pytanie brzmi: 1. czy silnik 1,6 16v ze skrzynią wejdzie bez wiekszych przeróbek do tego punta? 2. jeśli tak to co...
Albo wiązka albo sterownik już zielony.
Najprościej i najłatwiej kupić silnik 1,2 75KM, oczywiście z wiązką i sterownikiem
Witajcie. Poszukuje schematu do Marka: Fiat Model: Punto Chassis (płyta lub główne podzespoły): Inne (uwagi): Silnik 1.2 8V, wersja bez ABS, model z 2004 roku po face liftingu. Chodzi mi głównie o wiązkę silnikową.
Więc masz wiązkę nie od tego samochodu.
Pisałem wyżej już , najlepszym wyjściem jest wiązka z bravo z komputerem i przepustnicą.
Witam forumowiczów. Miałem niedawno w planach poszukać silnika 1.4 T-Jet do zamontowania w Punto, jednak trafiło mi się fajne ogłoszenie Grande Punto po kolizji tylnej z silnikiem 1.4 StarJet 95KM, więc stwierdziłem, że to ten silnik pójdzie do mojego Punto. Wiem, że silnik sam w sobie wchodzi do Seicento bez większych przeróbek, więc i w Punto nie...
Jeżdżę z kolegą w kjs i mamy cc i powiem tak, na początek silnik z punto 1.2 i skrzynia 6speed(oczywiście jak przedmówca spi a mpi wiązka a i immo w razie zmiany) następnie stwierdzisz że kopyta jest wystarczająco ale trakcji brak. Więc B b6 lub co innego na początek springi ze sportinga, o hamulcach nie wspomnę. W sytuacji gdyby jakimś cudem na wiejskiej...
Jak staniesz przed samochodem to będziesz mial go po prawej stronie pod korkiem wlewu płynu tak na polowie wysokosci chłodnicy, to to gdzie idzie wiązka przewodów.
Typowa usterka w tym modelu to zalana skrzynka bezpieczników/przekaźników pod maską, w dalszej kolejności słaby akumulator i zawilgocona wiązka elektryczna w podszybiu.
Skrzynka zamontowana, nic to nie dało. Lipa. Dalej dziwne napięcia na T18. Ponieważ na tym przekaźniku są dziwne napięcia uważam, że jest gdzieś zwarcie na wiązce, natomiast sam sterownik silnika jest sprawny. Dobrze to rozumiem?
Jak w temacie,pocięta wiązka silnika, przekładamy motor do innego punto z innym silnikiem.Sterownik hitachi .
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Te silniki 1.2 EURO-4 już nie są bezkolizyjne... osprzęt i wiązkę masz przełożoną z oryginalnego silnika?
Dzięki koledzy - właśnie takie miałem podejrzenia ale nie mogłem ich potwierdzić bo w książce do Punto I nie ma rozpisanej tej instalacji (jest tylko do silnika TD, a do benzyniaków nie. Jeszcze raz dziękuję za szybką odpowiedź
Proponuje podjechać do kogoś z euroskanem i sprawdzić jakie zapisane są błędy na komputerze, a następnie poprawić styk tych czujników ewentualnie wymienić. Ogólnie przejrzeć wiązkę w komorze silnika. Pozdr
Ten błąd to tylko świeca - kable wn - cewka - wiązka - ECU. Gdzie wysyłałeś to ECU na naprawę, bo jak dla mnie to ono jest winne.
samochód nie odpala nie włącza się pompa paliwa nie świeci kontrolka check engine i komputer diagnostyczny nie łączy się ze sterownikiem silnika = brak zasilania sterownika (do sprawdzenia: stacyjka, przekaźnik, bezpiecznik, wiązka).
planowane jest 1.4 16V+6speed bo 1.2 z czasem też będzie zbyt mało 1.2 16V z Punto mk.1 ma 86KM i swap jest bezproblemowy (od biedy nawet wiązka silnika może zostać stara, po drobnych przeróbkach, bo wtyk ECU z 900ki pasuje do ECU z 1.2), 1.4 16V z Grande Punto ma co prawda 9KM więcej ale swap jest dużo bardziej skomplikowany z uwagi na bardziej rozbudowaną...
Wróciłem właśnie z garażu... Rozprułem dosłownie wszystko co się dało rozpruć. Rozebrałem tą kostkę białą szeroką pod nogami pasażera , podłączałem w niej na krótko obie szyby, z lewej szyby (białe kabelki) prąd jest, natomiast z prawej szyby (fioletowe kabelki) prąd tylko "pokazuje".. Rozebrałem konsole, przełączniki szyb i wszędzie jest prąd... Zastanawia...
Nie masz centralki CODE, to nie będzie się miał do czego zaprogramować (i dobrze) i będzie chodził bez kodu. Jak przekaźnik nie załącza zasilania to właśnie będzie ok 6 błędów. Sama wiązka to nie wszystko w tym przekaźniku wypalają się styki. Zdarza się, że on siada i sa takie objawy jakie masz.
Po co te kombinacje, jak silnik i cały osprzęt masz z Punto Sporting 1.2 16V to załóż od niego komputer i wiązkę i po problemie. wiązka będzie pasowała od dowolnego silnika FIRE ze sterownikiem IAW-16F lub 18F, tylko trzeba będzie pociągnąć dodatkowy przewód do drugiej sekcji wtryskiwaczy i trochę inne jest rozmieszczenie czujników. To popularna przeróbka...
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Witam mam problem z podlaczeniem wiazki silnika fiat punto I 1998rok 1.2 16v do wiazki w budzie fiata seicento 1.1mpi 2004rok prosze o odpisanie lub kontakt 883-055-664 pozdrawiam.
również uważam, że to już po wale, ale jak nie masz co robić i chcesz się pobawić to weź sobie drobny papier ścierny, potnij na paski szerokości panewki i szoruj wał, może wyszorujesz na tyle, że jeszcze pojeździ, ja tak wyszorowałem wał w kosiarce, z tym, że w kosiarce niema panewek a korbowód jest aluminiowy i to aluminium się natopiło na stalowy...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam, może przyłączę się do tematu, jeśli autor nie będzie miał nic przeciwko. Takie samo Punto JTD 1.9 2002 86KM. Co jakiś czas auto gaśnie i zapala się "check". Na komputerze pojawia się błąd P0191 - Fuel Rail Pressure - Brak sygnału . Po wyłączeniu zapłonu auto odpala i można jechać dalej, czasem już w danym dniu się to nie powtórzy. Podejrzewałbym...
To nie jest część sama w sobie. To część wiązki silnika.
Witam wszystkich . Zakupiłem silnik razem z wiązką elektryczną od fiata punto 1.2 8v MPI ( wielopunktowy wtrysk ) celem włożenia go do malucha . Niestety nie wiedziałem że prawdopodobnie był tam immobilajzer i kupiłem bez stacyjki i kluczyka. Okazało się że nie ma iskry ( pompa paliwa pracuje , cewki i przewody podłączone prawidłowo ) , Kupiłem więc...
Witam, Wkładając inny silnik do samochodu rozwiązałem problem rozrusznika, alternatora itp. duperel. Lecz, posiadając kompletną wiązkę instalacyjną z komputerem do silnika Fiata Punto 1.2 8V wersja 75KM, nie działa nic nie mam iskry zasilanie na pompie się nie pokazuje. Zamieszczam schemat pod tym linkiem http://www.kaczorek.easyisp.pl/bzyku/sch...
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Wiązka pomiędzy pedałem a sterownikiem silnika, uszkodzony sterownik silnika lub nowy pedał jest też uszkodzony. Błąd mówi o braku napięcia z czujnika A oraz o braku korelacji pomiędzy czujnikiem A i B. Drugi błąd wynika z pierwszego błędu. W pedale gazu są zamontowane dwa czujniki - można powiedzieć że podwójny potencjometr, stad A i B w opisie błędów.
U mnie w fordzie w stan uśpienia przechodzi dopiero po 45 minutach. Pomiary długo trwały i wypinanie bezpieczników, zanim doszedłem, że to fabryczne redio pożera prąd. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem, wymieniłem masę na skrzynię z podłużnicy na plecionkę, skrzynkę bezpiecznikową pod maską rozłożyłem i wyczyściłem, wiązkę od tej skrzynki do środka...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
Usterek mechanicznych nie da się diagnozować przez forum - po pierwsze w Grande Punto były co najmniej 3 różne warianty sterowania szyb, bo drugie w czym masz problem z diagnozą? Weź próbnik i zobacz czy jest napięcie na silnik jak wciskasz przycisk. Jak jest a silnik się nie kręci to chyba proste - spalony albo mechanicznie zablokowany - trzeba wyjąć...
Temat zamykam, wystarczył miernik i trochę zabawy, tylko wszystkie czujniki należy wypiąć z instalacji... A schemat od komputera jest w innym moim poście...
Na koniec chcialbym sie dowiedziec czy musze cos zmieniac jezeli zastapie moj ECU 59F na nowszy, podobno bezusterkowy 4AF Wiązkę silnika i trochę sztukowania przewodów co idą do środka... znajomy w SCS to przerabiał po tym jak drugi raz padł mu "żelek".
Miałem podobnie w Seju 1.1. Silnik zgaszony nie odpalał w losowych momentach po rozgrzaniu. Winna wiązka przewodów do czujnika na wale - izolacja się rozpadła tuż przy samym czujniku i jak się auto rozgrzało to lubiły się tam czasem zwarcia robić i jak się w nieodpowiednim momencie zgasiło auto - to już kaplica - nie zapali - dopiero jak ostygnie. Nie...
A nowa tablica wskaźników została wymontowana z samochodu z tym samym silnikiem i roku produkcji? Numery seryjne obu tablic zgadzają się, chociaż częściową? Wskaźniki są na pewno sprawne? Wiązka która idzie do wskaźników jest ok? Czasami FES pokazuje złe daty programowania i przebiegi.
po nitce do kłębka... idziesz sobie po tym kablu od świec żarowych (gruby to ciężko go zgubić/pomylić), aż dojdziesz do modułu czasownika świec żarowych i tam do niego oprócz tego kabla dochodzi kilka cienkich i kolejny gruby kabel - to zasilanie i tam trzeba zmierzyć, czy to zasilanie nie zanika jak się chce załączyć grzanie świec (po przekręceniu...
Mi się takie coś zrobiło w Grande Punto - wilgoć dostała się do skrzynki przekaźników - z zewnątrz nic nie było widać (nawet po wyjęciu skrzynki) ale załączał się i wyłączał przekaźnik zasilania sterownika silnika... pewnie u Ciebie przyczyną też jest zamoknięta wiązka albo skrzynka.
Silnik stuka i się trzęsie na wolnych obrotach. W jeździe nie próbowałem, żeby go nie męczyć. Check engine mruga cały czas i jest tylko jeden błąd P1300 - brak adaptacji koła fonicznego. Ten silnik to jest benzyna 1.4 w obudowie fitra powietrza nie ma przepływomierza. Map sensor w kolektorze ssącym wymieniłem na nowy. Wcześniej nie mogłem wykonać adaptacji...
Utopił się nawet wentylator. Kilka godzin mielił wodę.. aż stanął. Wymontowałem go wtedy, osuszyłem porządnie i ruszył. Jednak ostatnio nie załączał 3 pierwszych biegów. Działa tylko na 4 najmocniejszym. Standard - wentylator się zatarł, pobierał za duży prąd i przepalił się rezystor dmuchawy. Samochody po "dziadkach" niestety mają to do siebie, że...
Zawór evap zasymulujesz wpinając przekaźnik w jego przewody tj z pinu nr 22 centralki (minus) a plusem z akumulatora (przez bezpiecznik) oryginalnie jest to ciągnięte z przekaźnika od zasilania cewek, wtrysków i pompy.Rezystancja cewki zaworu evap to u mnie 22-29 omów. Może jakąś cewkę np z zaworu LPG dopasujesz lub przekaźnik o podobnej rezystancji....
Witam Auto jak w opisie, nie odpala po wypadku, silnik 1.3 Multi Jet, dostał w lewy przód, wymieniona wiązka kabli wraz z nową kasetą bezpieczników. Brak połączenia z ECU, ABS i elek. wspomaganiem, dodatkowo brak kontrolki "check silnika" i "świecy". Sterownik poduszek zrobiony. Błędy w body computerze: - U0426 Minicrypt - B1054 Wyłącznik inercyjny...
Witam, przeprowadzam swap w maluszku na silnik 1,2 MPI z Punto. Całą elektrykę mam już rozpisaną i podłączoną, problem jest natomiast z centralką immo, dochodzi do niej 5 przewodów: Czerwony - stały plus z aku Biały z niebieskim paskiem - kontrolka immo na liczniku Dwa przewody idą do kostki spiętej z wiązką silnika: czarny oraz szaro-zielony Został...
Odpowiadam, że BLOS do PuntoII 1,2 60KM to chory pomysł. Wielu kombinowało z tymi kropkami i szybko wracało to sterej instalacji albo zmieniało na sekwencję - poczytałem o tym kilka postów na innym forum. Dlaczego poroniony?... bo: 1. BLOS dużo kosztuje i raczej nadaje się do silników gaźnikowych lub na jednopunkcie. P2 jest na wielopunkcie i ma "niestety"...
Jakie kontrolki świecą na zegarach? Check gaśnie (w tym sterownik gaśnie po self-teście, bez konieczności uruchamiania silnika). Jaki masz kabel i jakim programem próbujesz się łączyć? Jak są impulsy na wtryski a nie ma iskry to albo wiązka albo sterownik, jedno i drugie jest starowane z czujnika wału.
Proponuję znaleźć przyczynę a nie skutek ja miałem w dwóch samochodach c15 zatarte silniki. Silniki te to straszne badziewia robione chyba w Honkongu. Zwieranie oporów i bezpiecznika nie rozwiąże sprawy a może tylko zaszkodzić w konsekwencji upali przełącznik lub stopi izolację na wiązce. Z takim problemem spotkałem się również w Fiacie punto. Pozdrawiam
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat. Może się mylę ale bym powiedział że nie koniecznie. Czujnik odpowiada za temperaturę silnika, po wiązce widać że połączony jest z wentylatorem chłodnicy. Uszkodzony czujnik warjował, mylnie odczytywał tęperaturę silnika. Dla tego kontrolka świeciła. Wentylator latał nie mal że od odpalenia...
Czyli marell G ileśtam.Mało takich jest, przeważnie sa na boschu. Tu sprawa jest fajna-ten sterownik pluje parametrami rzeczywistymi, mozna odczytać conieco, z tego co pamietam na próbę można podstawić ster od punto-wystarcza porównać schemat. Najczęściej w tych bomblach dawał po gaciach czujnik tem silnika ( taki niebeski), wystarcza zagrzac silnik...
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
Witam poszukuję schematu połączeń komputera z wiązką silnika (komputer to Magneti Marelli IAW 18FD.5Z) oraz co ważniejsze jak by ktoś miał rozpisane piny we wtyczce która idzie z wiązki silnika do instalacji w samochodzie jest to 20-to pinowa wtyczka umieszczona koło wieloprzekaźnika...
Po co Ci schemat? Ta pompa się często psuje... zobacz czy dochodzi do niej zasilanie, jeśli zasilanie dochodzi a pompa nie działa, to jest do wymiany. Wiązka do pompy idzie w lewym progu (od strony kierowcy), pompą steruje podwójny przekaźnik pod maską. P.S. W mk.1 były 3 różne wersje silnika 1.2 - 60, 75 i 86 (SPI, MPI, MPI 16V).
widzę że temat bardzo gorący;]
Problem polega na tym, że do seicento 1,1 MPI chce włożyć silnik z punto I 1,2 8V. silnik przekładam razem osprzętem i komputerem. Problem polega na tym, że w sejku nie mam immo a punto je ma. Czy wystarczy wyjąć centralkę immo z punto i dolutować kable od niej do konkretnych pinów komputera? Wtedy przełożę też stacyjkę z kluczykami i będzie grało?...
Hmmm.. Sprawa dziwna. Fiat spędził 4h w ASO na 1 Sierpnia i spece sprawdzili wszystko. Zastrzeżen nie mieli co do montażu alarmu :) A kontrolki jak się palą tak palą żeby było ciekawiej oba systemy działają OK. Najpierw postawili diagnozę że brak jest komunikacji z body komputerem a deską rozdzielczą a po godzinie stwierdzili że gdzieś na wiązce ABS...
Coś mi mówi, że macie źle podłączone bezpieczniki. W tamtym samochodzie były w skrzynce pod kierownicą i nie trzeba jej przekładać i najlepiej zrobić to jak np w starym punto itp. Jest to dość prosty układ, pisałem Ci że wtrysk, pompka i czujnik tlenu to ten sam obwód nie jesteś w stanie tego sprawdzić to potrzebujesz po prostu elektryka, który zrozumie...
Witam, Dostałem do zrobienia samochód: Pacjent: Punto II 1.2 16V 2000r. Problem: Aku się rozładował, został naładowany po czym się zaczęło: po przekręceniu kluczyka: - świeci się lampka fiat code; - świeci się lampka przegrzanego silnika (wskazówka na 0) - gaśnie check engine! a silnik nie pracuje. - nie załącza się przekaźnik R10 pompy paliwa (sterowany...
Witam Fiat Punto 1.2 16V , 2001 rok, benzynka Bbłąd "P0340 - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu" (check engine cały czas się świeci) i jakiś błąd sondy bodajże dolnej ale sonda wygląda na dobrą. Samochód gaśnie na biegu jałowym a przy ruszaniu mocno szarpie obroty falują w granicach 1000 do 500 poniżej auto gaśnie. Próbowałem szukać tego czujnika...
Witam! Dziękuję za odpowiedź, jednak nie do końca jestem w stanie to sobie wytłumaczyć. Jeśli byłoby uszkodzenie, zakłócenie na magistrali CAN to nie byłoby możliwe się skomunikować diagnoskopem z komputerem silnika. Poza tym, nie ma tu typowej magistrali CAN, gdzie od jednej długiej skrętki są odszczepy do poszczególnych komputerów, nie ma połączeń...
Witam, posiadam grande punto 1.3 multijet 75km, chce do niego wrzuć turbo ze zmienną geometrią z wersji 90 konnej. Czy wystarczy wpiąć wiązkę zaworu sterującego w ecu i wrzucenie wsadu z wersji 90km wystarczy? Dodam, że oba silniki są identyczne.
U mnie właśnie jest na jednym T9 zasila pompę ale załącza się tylko po włączeniu zapłonu do puki pracuje pompa a powinien chyba tez wtedy gdy próbuje uruchomić silnik a tak nie jest. ...bo nie widzi obrotów silnika. Sprawdź wiązkę tego czujnika. P.S. Tam nie ma cewkomodułu, są dwie dwubiegunowe cewki. Przy włączonym zapłonie ma być stałe 12V, a podczas...
Jano wielkie dzięki silnik już zagadał to połowa sukcesu , jeszcze z tyłu na światłach mam choinkę , pewnie paproch wiązkę gdzieś uszkodził no i tylna wycierucha zdechła brak napięcia .Gdybyś miał coś jeszcze ze schematów instalacji do lanci 8v to z góry dzięki , podobno też któreś punto miało taką instalke jak w lanci pozdrawiam Jaca:D
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście sprawny. Kolejnym problemem jest nie gaśniecie kontrolki...
Wymieniłem dziś żarówki postojowe przednie w5w oraz żarówkę podświetlenia rejestracji i wnętrza bagażnika na ledowe. Gdy wsiadłem do samochodu to zegarek migał. Po przekręceniu na zapłon, czy odpaleniu nie zaświeca się żadna kontrolka, wskaźnik poziomu paliwa ani drgnie tak jak prędkościomierz podczas jazdy. Bezpieczniki sprawdziłem, są w porządku,...
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę...
Punto 1.2 8v 2001 gaśnie w czasie jazdy gdy jest gorące i trafi na nierówności potem nie można odpalić przez godzine a w pamięci pojawiają się coraz to inne błedy powtarzają sie: bład sieci CAN czujnik spalania stukowego i cewka 2,3 oraz inne np błąd CODE czujnika poziomu paliwa itd. auto kupiłem po stłuczce uszkodzony czujnik wału korbowego wymieniłem...
przekaźnik zwierny na 2 styki będzie prawdopodobnie do kierunkowskazów (1-wszy styk kierunkowskaz lewy, 2-gi prawy), rozwierny na 2 styki prawdopodobnie do odcięcia (może płynąć przez niego większy prąd), a ten ostatni ??? może drugie odcięcie. Dodano po 6 Potrzebny będzie schemat elektryki - (np.książka WKŁ sam naprawiam Fiat Punto) ewentualnie poszperać...
halo halo! Pracowałem przez x lat w Kałuża Motorsport, gdzie podstawowym autem, nad którym pracowaliśmy były CC i SC do celów sportowych. CC Sporting ma drążek skrętny z przodu, czego nie ma 700; CC sporting ma inne amortyzatory przód i tył oraz inne sprężyny. Oczywiście inne koła. Pozostałe części są takie same. Fabrycznie CC 1.1. wychodził z trochę...
Ciąg dalszy historii Punto 75 + LPG + Błędy komputera. Po wizytach u mechaników i testach na examinerze błędów z komputera nie udało się usunąć - to znaczy niby soft błędy kasował ale po kolejnym uruchomieniu silnika wracały. Podejrzenie padło na sterownik, niestety po podmianie sterownika (na czyściutki - wyczyszczony z błędów) problem pojawiał się...
Wiązkę do BOSCH Monojetronic mam, nawet 3. Dwie do Monojetronic i jedną do Motronic. Witz w tym, że nigdy nie było silnika ohv 900 z takim wtryskiem więc zakłądanie tego raczej nie ma sensu bo jeśli są różnice w komputerach silnika 999 fire i 1108 fire to musiałby istnieć komputer do silnika 900/903 ohv a takowego nie ma. Myślę, że na kompach od fire...
Dziś zalałem płyn do chłodnicy i odpaliłem silnik na dobre. Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyznać chodzi ł całkiem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowałem następujący objaw. Po wprowadzeniu silnik na obroty rzędu 3000rpm i puszczeniu pedału gazu wyraźnie strzela w tłumik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie...
CZeść, proszę o radę. Punto I 1.1 55km 200 tyś. przebiegu, stan dobry. Gaśnie silnik po zagrzaniu po przejechaniu ok. 3 km. Ujawnia się aw usterka w zimne dni. To samo na LPG i na PB. Auto odpala zawsze od strzała rano w zimne dni i obroty jałowe ok. 1600 obr/min, po kilku minutach spada na 900 obr/min i silnik pracuje nierównomiernie, po czym gaśnie....
Pisałeś że po 2 kilometrach masz już 20 -30 stopni. Dopiero?U mnie po około 2 km mam juz ponad 40 ( a mam też fiata). I Polecam kontrolę termostatu czy po odpaleniu zimnego silnika przewód gruby na chłodnicę robi się ciepły wraz z rozgrzewaniem silnika czy jest zimny do ponad 80 stopni i następuje momentalne otwarcie termostatu.Spalanie takie często...
problem rozwiazany oddalem auto do mechanika wziol 250zl i zrobil mowil ze wiazka byla uszkodzona
zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony...
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :arrow: http://autokacik.pl/files/279013450-IAW5... IAW 59F (bo 5AF to mi się wydaje był w Punto z silnikiem 1.2 8V) często padały i niektórzy zastępowali je IAW 4AF (konieczna była wymiana wiązki) z Pandy, choć pod koniec produkcji były chyba montowane seryjnie w 600ce.
albo wiazka zasilanie albo sterownik, sprawdz dokladnie skrzynke bezpiecznikow pod maska, szczegolnie od spodu
Witam. Potrzebuje schemat podłączenia do wiązki przewodów (pinout) sterownika silnika Fiat Punto 1.1 SPI, sterownik IAW 16F . EB
Witajcie! Jadąc z urlopu zastałem burzę w trakcie której pracowały wycieraczki i dmuchawa na najwyzszych obrotach -od tego czasu zaczeły się problemy a wzasadzie jeden duzy. Na drugi dzień jadąc zauwazyłem brak nawiewu z dmuchawy , brak świateł (krótkie-długie) oraz brak podgrzewania szyby. Po fakcie skojarzyłem dziwny zapach w samochodzie, nie zapach...
Projekt świetny, nie skomplikowany i czytelny, Gratulacje. Mam do wszystkich czytających ten temat pytanie. Zacząłem zbierać graty do własnego napędu i wpadł mi w ręce siłownik wraz z kolumną podobny do tego u autora lecz po oględzinach okazało się że to jest od Fiata Punto i tu problem bo z silnika wystają dwie wiązki kabli. Jedna to trzy grube kable...
Zdjęcie 1, brakuje kawałka wiązki pomiędzy silnikiem dmuchawy a jej regulatorem obrotów, ponadto widać, że kabel brązowy we wtyczce do regulatora jest przysmażony
Witam wszystkich, Chciałbym opisać po jak zamontować radiowy sterownik centralnego zamka do fiata punto 2 generacji z fabrycznym centralnym zamkiem sterowanym z kluczyka. Mianowicie zamki w punciaku są sterowane masą, więc sterownik zamka trzeba tak ustawić aby na zamknięcie i otwarcie podawał impulsy masy. Postaram się wypisać w punktach co się gdzie...
Witam No w koncu znalazlem schemat wyjsc ECU Czy ten schemat do 16V (na zdjeciu jest to Lancia Y10) jest taki sam jak w Punto 1242 16V?? I czy ktos wie czy mozna zalozyc MAP z Punto 75 (1242 8V MPi) do Punto 85 1242 16V?? Czy ktos ma fote MAP z Punto 1242 16V i wie gdzie on jest zlokalizowany (bo slyszalem ze jest w przepustnicy wbudowany)...mialem...
Idąc za kablem to wychodzi ona z wiązki kabli od silnika. ABS raczej bym wykluczyła, ale nie mówię nie. Silnik pali, obroty stabilne, żadna kontrolka się nie pali.
Witam, Jak w temacie baza na 1.1 mpi Założony kompletny silnik 1.2 16v z punto 2 (Elektryczna przepustnica), Komputer stacyjka immo generalnie cała wiązka z dawcy, Po podłączeniu wszystkiego w kupę przy zakładaniu klemy na włączonym zapłonie tykną jakieś przekaźniki, przepustnica się nie ruszy przy próbie odpalania jest brak iskry oraz wtryski nie leją...
Witam, miałem sobie cinquecento 700 i od pewnego czasu robię swap na silnik z punta I - 1.2 8v 75KM . Doszedłem do etapu gdzie wstawiłem silnik do którego zakupiłem kable sterujące tym że silnikiem i chce podłączyć wiązkę kabli tak żeby wszystko śmigało. Wiem ze wiązka od 700 nie będzie ponieważ nie było tam wtrysków. I tu pojawia się mój problem ,...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Leczysz się też tak, na zasadzie, bo sąsiad miał taki sam ból i bierzesz leki, które sąsiadowi pomogły? Większość ludzi tak właśnie się "leczy", lekarze często też tak postępują (to się nazywa leczenie objawowe) ;) Częstą (i kosztowną) usterką w tym silniku jest właśnie regulator wysokiego ciśnienia paliwa, ale czujniki ciśnienia też padają więc warto...
Witam, Potrzebuję schemat (a najlepiej pinout) wtyczki, która wychodzi z instalacji silnika i wchodzi do skrzynki bezpieczników w komorze silnika (tej szerokiej). Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale silnik ma sterownik Bosch-a, a nie, jak większość Magnetti Marelli. Chcę podłączyć tą instalację do Seicento, ale bez całej wiązki z Punto. Immobilizer dałem...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Witam, Czytałem kilka tematów na ten temat, ale nic konkretnie nie ma do Punto my2012. Wszystko czego szukałem jest do GP. Potrzebuje opisu skrzynki przekaźników w komorze silnika nie mogę nigdzie znaleźć pasującego do mojej oraz schematu wyprowadzeń z BodyCompa BSI. Te z neta wskazują że z BSI powinien wychodzić sygnał masowy do przekaźnika t14 z pinu...
punto wiązka wiązka punto punto grande wiązka
przetwornica asynchroniczna bezpiecznik zasilacza komputera renault scenic zawieszenie
numer seryjny anteny satelitarne
Zielone tło w lewym górnym rogu monitora podczas czarnego tła Słabsze ciśnienie w myjce Karcher - przyczyny