Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
Możliwe, że przekaźnik od zapłonu się skleił.
sprawdz poprawnosc podłaczenia kostki przy radiu z twego opisu wynika iż przewód niebieski z białym paskiem leci na czerwony do instalacji samochodu......
punto 1.1 nie zapali strzela w przepustnicę, zapłon -rozrząd jest ok.
Hehe :D
Nie
Komputerek po regeneracji coś chyba około 600 zł.
OK mam jakąś oprawkę starą wepnę żarówkę równolegle i przekręcę na zapłon.
Źle ustawiony zapłon...
odetnij pompę paliwa tj. przewód brązowy z białym paskiem.Są dwa miejsca dostępu:próg kierowcy na całej długości i od zespolonego w kolumnie kierownicy-dostęp po wyjęciu osłony bespieczników.
Jeśli włączysz 2 razy zapłon w ciągu 10s kluczykiem matką to centralka wchodzi w tryb programowania dodatkowych kluczy.
I tak samo rozładowuje się akumulator bo cały czas tyka coś pod maska mimo że zapłon jest wyłączony.
Akumulator naladowany?
Podłąćz piny 4 i 7 osobno zapłon i stałoprądowy. Niektóre radia dokładane niefabryczne żrą prąd podłaczone tylko pod stałe 12V.
Nie tylko na zapłonie.
Powinno, tylko nie odpalaj od razu. Pierwsze to zapłon.
Choć nie jestem z tej dziedziny, ale też tak miałem i kupiłem lampe stroboskopową i ustawilem zapłon.
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Tak. Na A4 ma być napięcie cały czas na A7 po zapłonie.
Z tego co piszesz to najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kostki stacyjki, lub przekaźnika zapłonu.
Dokłdanie tak jest jak pisze mój przedmówca, trzeba wcisńąć ten przycisk który wystaje ze odok wkładki i jednoczescnie przekrecic klucz w strone przeciwna do właczenie zapłonu, włacza sie pozycyjne a klucz da sie wyjąc ze stacyjki, zeby wyłaczyc trzeba włozyc klucz i przekrecic na zapłon i przycisk sam wyskoczy a swiatła zgasą
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał Bez urazy ale Twoja teoria kupy się nie trzyma, zapłon w GMP to 0° wyprzedzenia zapłonu, im większy kąt wyprzedzenia tym zapłon następuje wcześniej ale...
Witam. Pacjent to Punto 2 2000r. Problem polega na tym , że coś rozłącza prąd szyby kierowcy ponieważ na wyłączonym zapłonie działają obie szyby a po przekręceniu zapłonu szyba pasażera działa normalnie a kierowcy przestaje działać... Gdy zapłon wyłączę to szyba działa.. co to może być?
to jak panowie nikt niewie w która strone zapłon przestawić?
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Witam Czego potrzebuję oprócz sygnału z czujnika położenia wału i zasilania aby uruchomić zapłon w takim typie sterownika. Bo już wymiękam a układ nie chce mi błyskać świecami. Mam komplet z fiata punto wszystko podpięte a nie chce działać.
Kolego nie podajesz jakie to Punto. Może immobilajzer odcina Ci zapłon i w takim przypadku zmień ( na zapasowy kodowany ) kluczyk stacyjki. Znajomi mieli takie przypadki w trasie. Takie przypadłości mają letnie Punta.
Niestety nie działa, odłączyłem akumulator, przekręciłem na zapłon a kierownica nadal zablokowana...
Weź do ręki miernik i zlokalizuj bezpieczniki na których pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki. Wybierz taki do którego doprowadzony jest w miarę gruby przewód i podepnij się pod niego. Najlepiej dopnij się przed bezpiecznikiem a na dołożony przewód załóż bezpiecznik 10A. Z kostki ISO wypnij lub odetnij niepotrzebny Ci przewód a w jego miejsce...
z opisu wynika że jest to punto 1 wymień wkładkę w stacyjce /odkręć trzy wkręty na imbus osłonę pod kierownicą.wsaðż stary kluczyk przekręć w połżenie zapłon w stacyjce będzie dzyndzel podważ go śrubokrętem iwyjmij wkładkę.włóż nową wkładkę wyłącz zapłon/stara wkładka może wychodzić z lekkim oporem/następnie rozbierz klucz matkę /kolor brązowy/...
problem : na wolnych obrotach co jakis czas 2-3razy/min tak jakby wypadanie zapłonu ; przy jeździe często powyżej 4000 obr odcina zapłon i spada obrotomierz prawie na 0, szarpie. 0 błędów w pamieci sterownika .
Możesz pod kierunki, wycieraczki, albo nawet ogrzewanie szyby, obie rzeczy bardzo mało prądu biorą i raczej mają odłączone zasilanie po stacyjce wszystkie . Możesz również dostać się do gniazda zapalniczki i od spodu podpiąć kable do jednego i drugiego. Ja tak miałem w Toyocie rejestrator podpięty.
Obawiam się, że została fizycznie unieruchomiona. Tak jak w większości VAG, włączasz zapłon, świecą się wszystkie i po chwili gasną wszystkie a połowa systemów nie działa jednak ty o tym nie wiesz bo 10 kontrolek jest podpięte pod jedną.
to szarpanie to tak jak by wypadał zapłon na którym cylindrze
Cieszę się, że mogłem pomóc i wszystko działa jak należy :) Teraz tylko wszystko ładnie podłącz, pobaw się regulacją parametrów dsp i ciesz się fajnym dźwiękiem :)
Zastanawiam się jednak nad czujnikiem że może on jest nie sprawny? Tak samo ja. Pomierz napięcie na nim przy zimnym i ciepłym, zapłon włączony.
Poszukaj pod kokpitem kabelka (np. podświetlenie popielniczki , zapalniczki itp?) na którym pojawia się i potem znika napięcie po przełączeniu kluczyka i pod niego podłącz kabelek potrzebny Ci do kostki ISO radia.
Sprawdź świece. Zapłon dobrze ustawiony. Czujniki sprawne?
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
sprawdz włacznik uderzeniowy jesli posiadasz
Klucz bordowy (matka) służy do wprowadzania kluczy-córek (niebieskich), czyli tych do codziennej eksploatacji. Zachowanie układu masz teraz takie-włączasz zapłon matką więc centrala Code wchodzi w tryb programowania kluczyka i zapala lampkę immo. Odpalic na nim można. Po powtórnym włączeniu zapłonu lampki już nie zapala, bo mysli, że włozyłeś klucz...
Włącz zapłon i naciśnij na pilocie przycisk rozbrojenia alarmu.
Weź zapłon ze stacyjki
To masz odp czemu nie pali zdejmij przewód za filtrem paliwa albo na wejćiu do pompy wsadź do butelki i zapłon ma się lać
Co się będzie działo jeśli włączysz zapłon i poczekasz z 20-30s zanim spróbujesz uruchomić rozrusznik?
Witam, potrzebował bym schemat instalacji do Fiata grande punto 1.3jtd. Wywala mi błąd P0657 (Zgodność napięcia baterii na końcu/początku przekaźnika głównego). Przekaźnik numer 15 cyka w różnym tempie nawet po wyciągnięciu kluczyka, a na włączonym zapłonie przestaje. Dziwnie cykał również EGR i spadek mocy, myślałem że jest zablokowany, wiec go wyczyściłem...
Alarm python 3000 odciął mi zapłon bo sie zepsuł. Chciałbym autem dojechać do serwisu . Jak to zrobić ??
Witam, grande punto 1.4 8v 2009 rok. Zapłon wymieniony, czujnik wału też, nowy akumulator, nowa lambda. Wszystko na komputerze ok. Gaśnie na jałowym. Dodatkowo nie można wymazać błędu lambdy po wymianie, nawet po odłaczeniu aku. Pomóżcie
Właśnie myślałem, że immo jest powiązany z tą kontrolka blokady, ponieważ też szwankuje i jak wcisnę przycisk kontrolka znika i słychać dźwięk dziwny. Teraz jak te dwa kabelki od tej blokady łącze to cały czas muszę bo inaczej nie odpala auto na guziku. Dziwny dźwięk to może być pompa paliwa. Czyli kontrolka nie gaśnie bez naciśnięcia guzika? Rób jak...
Mniejszego schematu się nie dało zamieścić? Zobacz czy jest napięcie po stacyjce na tym czerwonym przewodzie z bezpiecznikiem. Może komuś się nie chciało i podpiął się pod pompę benzyny zamiast pod stacyjkę, chociaż jest to głupota bo jak nie odpalisz w ciągu kilku sekund to trzeba znów zapłon włączać.
Rozepnij wyjście przy samej pompie i na dosłownie chwilkę włącz zapłon, zobacz czy paliwo się pojawi.
Auto udalo sie odpalic, okazalo sie ze w kompie wykasowaly sie mapy zapłonu, reset kompa+wgranie nowych map załatwilo sprawe:)
Mam takie pytanie dotyczące zabezpieczenia fiata Punto przed kradzieżą. Chciałbym zrobić ukryty wyłącznik. Chodzi o odłączenie jakiegoś obwodu i uniemożliwić odpalenie silnika. Nie wiem za bardzo , który to jest obwód. Mam pewien pomysł z którym chciałbym się podzielić. W Puciaku jest tzw wyłącznik bezwładnościowy, który w przypadku wypadku odłącza...
ma być tak -zapłon wyłaczony -wybierasz pojazd -zatwierdzasz -program prosi o włączenie zapłonu -włączasz zapłon, sterownik wysyła swoje ID ( widać paczkę impulsów na oscyloskopie) -euroscan na nie czeka, odbiera, analizuje, i wie albo nie wie z czym ma do czynienia. -jak wie to od razu zaskoczy, jak nie wie to stwierdzi że nieznany ID i zapyta co ma...
Powodwem może być zubożenie mieszanki przez jakąś nieszczelność miedzy przepustnicą a cylindrami (kolektor, uszczelki, pęknięte wężyki itd.) Może tez się tak dziać jeżeli demontowali Ci czujnik położenia przepustnicy (racze nie musieli tego robic ale w razie gdyby...) i przy montarzu nie zresetowali jego wartości dla biegu jałowego (efekt taki że komp...
wymien ECU silnika i bedzie ok. można go kupić na znanym portalu aukcyjnym już za 500 zł z gwarancja, jest to problem tych samochodów, jeśli cewka dostanie jakiegoś zwarcia to uwala sie ECU i różne są potem tego objawy, jednym odcina zapłon innym znowy nie zapala wcale itp. ja stawiam na ECU
Też mi różnica czy motocykl przewróci się na lewą czy prawą stronę... Leży to leży, gasisz, wyłączasz zapłon, czy olewasz temat, wszystko zależy od tego w jakim jesteś stanie. Jak OK, podnosisz motocykl i już, jak jesteś połamany, to bez różnicy czy paliwo leci z gaźnika, z odpowietrznika czy też pękniętego zbiornika. A jak masz takie wizje, to wystarczy...
Pewnie sterownik, bo tak właśnie jest zapłon 1-4 i 2-3.
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
przyprowadz mi auto to Ci poweim czy cały czas leje bo wrózką nie jestem. czy jak włączasz zapłon to wtryskiwacz juz zaczyna lać?
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Przy każdym zdjęciu pokrywy nowa uszczelka. Niestety ona lubi cieknąć, można nieco spiłować "stopki" pokrywy zaworów, żeby mocniej docisnąć uszczelkę, chyba że nie cieknie Ci spod pokrywy zaworów tylko z uchwytu cewek... tam jest oring w miejscu po rozdzielaczu zapłonu.
Podepnij do auta, włączaj/wyłączaj zapłon i ustawiaj na aucie.
Zapłon pomarańczowo/biały pin 4, masa czarno/fioletowy pin 5.
Aż szkoda czytać te pierdoły odnośnie wymiany NBC w fiacie. Koledzy, macie swoje warsztaty? Takie bzdety opowiadacie swoim klientom? Błąd u1600 może też powstać w następującym momencie- wtyczka testera jest wpięta wcześniej, niż został włączony zapłon. Po prostu tester robi pewnie fiku miku na pinach 6 i 14 DLC przed włączeniem zapłonu.
Witam. Pacjent to Punto 2 2000r. Problem polega na tym , że coś rozłącza prąd szyby kierowcy ponieważ na wyłączonym zapłonie działają obie szyby a po przekręceniu zapłonu szyba pasażera działa normalnie a kierowcy przestaje działać... Gdy zapłon wyłączę to szyba działa.. co to może być?
A kompresja? Też jest potrzebna, bez niej te 3 rzeczy na nic się zdadzą :D Wypnij pod maską wężyk od paliwa włóż do jakiejś butelki i włącz zapłon. Tylko zabezpiecz odpowiednio by wężyk nie wypadł i nie zalał wszystkiego dookoła. Zobaczysz czy paliwo jest podawane na listwę wtryskową. Rozrząd kiedy był robiony? Normalnie kręci czy coś budzi zastrzeżenia?
Mama pytanie gdzie podpiąć się z odcięciem zapłonu w Punto I, pompa paliwa odpada jeżdżę na gazie, czy może to być np. czujnik połozenia wału (ten przy pasku rozrządu)? HELP.
Była odpinana przy wyłączonym aku? Zapłon był włączany przy odpiętej poduszce? Tylko komputer sprawę wyjaśni.
Natomiast po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon centralny zamyka wszystkie drzwi To wskazuje, że sterownik nie jest fabryczny. Nie wiem czy w PII w ogóle było autoclose, a nawet jeśli tak to nie po włączeniu zapłonu, a dopiero po przekroczeniu 20km/h.
Jak włączę zapłon zaświeca się pomarańczowy kluczyk i gaśnie po chwili więc jest tak jak powinno być. Czyli immo możemy wykluczyć. Mam schemat i zgodnie ze schematem powinien być ten przekaźnik silnika a ja nigdzie go nie widzę, mógł by ktoś wskazać mi gdzie on się znajduje ?
nie sprawdzałem jaki ale odpinałem końcówki przelewowe i jak sie włączy zapłon to nie puszczają czyli przelewowo nie są uszkodzone
Czego mają dotyczyć te dane? Typ wtrysku-Motronic M9.2 Świece zapłonowe-BKUR6ET-10 Punt zapłonu-od0 do 15 stopni zmienny Ilość oleju przy zmianie-3,8 litra Mail rocaria(at)o2.pl
Witam mam problem z odpaleniem smaochodu fiat punto 1.1 otoz swiece zostaly wimienione, zapłon ustawiony ze znakami, a jak odpali to bije w gaznik, i tez pompka paliwa cos nei dziala, jak na krotko sie ja podepnie to dziala. prosze o pomoc bo nei wiem co z nia jest. Z góry dzieki.
Problem rozwiązany to nie poduszka pod silnikiem ale problem z zapłonami
Dwie cewki jedna na 1 i 4 cylinder druga na 2 i 3.
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
W Fiatach nie ma BSI tylko NBC (Node Body Computer) ew. BCM (Body Computer Module) ;) Grande Punto ma 2 oddzielne CANy i do BCM potrzebny jest interfejs z multiplekserem (np. OBDLink MX) albo przejściówka. Jak się połączysz z BCM to zobacz czy widzi kluczyk i czy masz zgodę na rozruch. Alternatywny test to odłącz akumulator na kilkanaście sekund, podepnij...
Książka podaje: Wydech - 0,45 (+-0,05) Dolot - 0,25 (+-0,05) Pamiętaj regulować na zimnym silniku.
Po lewej przy fotelu jest w nowszych Punto.
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Zdania zaczynaj wielką literą. Używaj polskich liter. "wyłanczam" -> "wyłączam", "wyłancza" - "wyłącza". Przed "że" i "ale" wstawiaj przecinek. Jak to się włącza kluczyki ? Byłem przekonany, że można je przekręcić i włączyć zapłon. polska język - trudna język
Serial już z tego się robi. zdejmij klemę, podepnij zasilania na krótko, przekręć stacyjkę na zapłon i ZDECYDOWANYM ruchem załóż klemę. Immo zgaśnie a auto da się odpalić.
Ten regulator wycieraczek mam zamiar wstawić. Jak dopasować (przerobić) by działało? P.S. W oryginalnym programatorze przekaźnik po przekręceniu kluczyka włącza się i zwiera styki przez cały czas (gdy jest włączony zapłon).
Sprawdz oporność czujnika temp.Przy temp.silnika ok90 st.powina wynosić od 250 Ohm do 350 Ohm.Czujnik temp.paliwa znajduje sie w pompie wtryskowej.Wg.tej wartości korygowana jest dawka paliwa oraz punt zapłonu
Możliwe ze immobilizer szaleje odpalisz i po chwili odcina zapłon;p A na starym kluczyku to samo?? Jak podłączałeś do komputera mogłeś coś poprzestawiać np wyprzedzenie zapłonu albo coś podobne.
Witam Mam zamiar kupić światła do jazdy dziennej do 140zł. Ważne że nie były awaryjne i okrągłe. Jaką firmę najlepiej wybrać? I gdzie można podłączyć te światła jeśli chodzi o zapłon? Z góry dzięki za odpowiedź
Nie będziesz musiał nic zmieniać. To jest coś takiego jak w zamkach od drzwi, jedynie kawałek metalu bądź plastiku który po przękręceniu zwiera odpowiednie przewody. U mnie jest to wkładka plastikowa, wypycha takie male bolce plastikowe i zwiera 3 przewody (zapłon) i czwarty przewód to rozruch. Wymiana też jest prosta.
Przycisnąć przycisk benzyna/gaz - włączyć zapłon - trzymać około 10-15s - zwolnić przycisk - odpalić samochód na lpg
sonda jest faktycznie chyba jedna. zaprowadź autko do mechanika niech jeszcze raz rozrząd ustawi bo przesunął siępewnie pasek o jeden ząbek na kole od fazy i po przyspieszeniu za bardzo wyprzedza punt zapłonu i moc idzie w gwizdek dlatego ci "wydmuchało" katalizator
Witam ponownie dzisiaj mam taki problem jak w temacie fiat punto nie chce palić mianowicie pierwsza rzecz jak się załączy zapłon wskaźnik paliwa podnosi się troszkę do góry lecz po chwili opada i zaczyna migać kontrolka rezerwy. Wymieniłem już pompę paliwa czujnik obrotów wału i dalej to samo Niekiedy jak sie załączy zapłon to poziom wskakuje na normalny...
Witam! Akumulatora bym nie wymieniał, bo w mojej ocenie to niepotrzebna strata ok. 200 zł. Możesz sprawdzić ten który masz w sklepie z akumulatorami (za darmo). Poświęcił bym nieco czasu i znalazł to urządzenie które pobiera ten prąd (jeżeli zależy Ci na tym aby pobór prądu przy wyłączonym zapłonie wynosił 0[A].
ehhh może poprostu lubi tak odpalać ;) coś może z zaworami ale tym się nie podniecaj ;D w benzynie by to było zapłon w starszych autach ;) na dieslach sie nie znam
Przyjrzałbym się ciśnieniu paliwa. A dokładniej pompce. Spróbuj przekręcić kluczyk na zapłon, cofnąć, przekręcić jeszcze raz i dopiero odpalać (niech pompa nabije ciśnienie).
Kupiłem radioodtwarzacz do Punto II - Blaupunkt Mid. Po podłączeniu radia i wprowadzeniu kodu radio gra świetnie, ale po jego wyłączeniu znowu muszę wpisywać kod (bez względu na to czy zapłon jest włączony czy nie). Co zrobić żeby kod był przez radio "zapamiętany"?
A wiec zeby odpalic awaryjnie musisz wcisnąć pedał gazu i trzymając włączyć zapłon. Po chwili puścić i później wciskać pedał tyle razy ile jest pierwsza cyfra kodu. Po "wyciśnieciu" pierwszej cyfry poczekać aż błyśnie code, i można nastepną cyfrę. Po wpisaniu wszystkich cyfr, CODE powinno zgasnąć i można zapalić samochód, ale po zgaszeniu bedzie trzeba...
Tak wypadanie zapłonu.
Witam. Czy powodem wypadającego zapłonu na 1 cylindrze moze byc uszkodzony wtrysk? Czy macie jakies inne sugestie?
zapłon punto odciąć zapłon punto punto odciąć zapłon
polar kuchenka drzwi zmywarka candy dolna grzałka przypala
zmywarka ariston hotpoint tl494 zastosowania
Widełki do kontroli silnika w dalekopisie - zasada działania i zastosowanie Radio w Nissan Primera P12 działa nieregularnie