W toyocie tak ma być.
Lewa półoś nie jest podwieszona na łożysku.Prawa tak.Półoś nie rozpina się na łożysku.
Nic podobnego,zakładaj i jeździj. Mniemam że jest to konstrukcja rurowa. Grubsza półoś jest modyfikacją poprzedniej.Zastosowanie rury zwiększyło sztywność ,a zmniejszyło wagę.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Zależy jaki jest tam luz. Zawsze jest do 1mm. https://obrazki.elektroda.pl/1222469100_...
Łożysk nie dokręca się kluczem udarowym. To niestety jej niszczy. Sam moment dokręcenia w jakimkolwiek samochodzie półosi nie ma dużego znaczenia. Byle nie było za niskiej wartości bo się poluzuje.... A większości samochodów te wartości oscylują wokół 220 320Nm.
Półosie od HSP - HSP 06022 86-87mm z tym że mają półosie średnicę 3,2mm. Wejdź na Ali może znajdziesz wzmocnione 4mm. Jeszcze możesz upchać do wnętrza kielicha dyfra jakieś kulki lub pakuły. https://pl.aliexpress.com/af/hsp-Dogbone... Popytaj sprzedawców o wzmocnione.
Z drugiej strony niż zdjęcie zrobione szukaj.
Zdjąć osłonę gumową i wszystko zobaczysz.
To tzw przegub wewnętrzny ,Odzywa się ( stuki ) przy jeździe na wprost ( zewnętrzny słychać na skręconych kołach ) .W budowie ma także wieloklin ,kolki, jabłko , ale luz raczej powstaje na jabłku-kulki a nie na wieloklinie .
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Coś źle robisz.Przykręcane to jest na klucz imbus 6?Jeżeli tak to normalnie ręką.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Tak, jeśli mówimy o uszczelniaczu w skrzyni biegów.
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Tu pytaj: http://szayowozy.net
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
Wychodzi.Nic nie trzeba odbezpieczać.
Czyli nie ma możliwości zmiany na półoś z rozbieralnym przegubem? Musisz sprawdzić czy w twoim modelu występują też półosie ze ściąganymi przegubami jeśli tak to wtedy zostaje zakup dwóch sztuk (prawej i lewej) i wymiana ich z tymi nierozbieralnymi półosiami. Warunek jest tylko taki że występują 2 rodzaje w tej Twojej Thalii Z drugiej strony kupisz...
w najnowszych sejach 1100 (po 2001 chyba) też montowali już skrzynie z wyciąganymi przegubami, nie z tymi przeciekającymi gumami, więc z takiego seja możesz sobie kupić półośki które powinny pasować do Twojej skrzyni
Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Więc szukaj tam. Albo półoś jakiś bubel albo montaż nie poszedł.
Ta śruba to czasem nie ma nakrętki z drugiej strony?? Zgrzanej do profilu/ramy? Może ta "nakrętka" lata razem ze śrubą, a tak to można kręcić...
Sam przegub jeżeli półoś jest dobra.
Są różne do różnych silników.
Klucze, no nasadki [url=https://allegro.pl/oferta/klucze-na... Moment dokręcania z tego co widzę piszą 190Nm tył 220Nm przód ale warto to zweryfikować
Jedna uwaga, skoro wymieniasz też amory to po co tyle kręcenia, odkręcić amortyzator z kielicha, odkręcić śrubę zabezpieczającą i wybić amortyzator ze zwrotnicy, reszty nie trzeba ruszać.
Obroty silnika dzielisz przez przełożenie przekładni głównej i jeszcze raz przez przełożenie biegu i masz.
Finał tej zabawy...
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
A na temat czego tu się wypowiadać? Skoro jest zbyt duży luz mechanizmu, to albo od razu szukaj skrzyni, albo rozbieraj starą jeśli czujesz się na siłach. Zbyt duży luz to często albo obcięte koło talerzowe, albo pęknięty/wytarty sworzeń satelitów.
Dobry klucz (bit spline 8) i dobre śruby i nie powinno być problemów.
W rozecie masz centralny otwór od strony półosi długi klucz HEX (imbus) nie pamiętam albo 5 mm albo 6mm i wykręcasz śrubę. Po tym zabiegu rozeta półosi powinna wyjść. Tylko uważaj bo wyleje się trochę oleju ze skrzyni. Albo trzeba go upuścić albo podnieść tak by auto było przychylone przy demontażu.
naprawa silnika zajęła by mi z tydzień czasu Co tak długo? Jak się dobrze ugadam ze szlifierzem to zrobię w jeden dzień.
Nie ściągasz flanszy, tylko z tyłu za łożyskiem jest pierścień, który wygląda jakby był wytoczony i nierozłączny od półosi. Tak nie jest. Po podgrzaniu go (czasami udaje się że to wystarczy) można go zsunąć i wów czas zbić łożysko. Jeśli podgrzanie nie przyniesie żądanego efektu, tenże pierścień należy rozciąć. W zestawie naprawczym ten pierścień zabezpieczający...
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
Zależy w jakim samochodzie. W przednionapędowym konieczne jest odkręcenie/wyjęcie półosi napędowych, a z tym wiązały się różne rozwiązania: 1. Przeguby wewnętrzne przykręcane do półosi wystających ze skrzyni (na stałe) — olej się nie wyleje 2. Przeguby wewnętrzne włożone w skrzynię biegów — olej wylewa się przy wyjęciu. 3. Półosie symetryczne, o równej...
w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
Gwint prawy tam jest. Oklep ja trochę może pomoże. I odrdzewiaczem potraktuj. No i oczywiście jak wyżej większej rury użyj ;) Pozdrawiam ;)
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
Były takie same. Nie ma też różnicy lewa/prawa. Pomierz raczej buggy czy nie ma krzywej ramy albo zawieszenia.
Może występuje w mocniejszych wersjach silnikowych.Od dołu zaglądałeś? Kiedyś, przy okazji rozmowy z rasowymi mechanikami [ spece od tuningu] padło stwierdzenie > złe przykręcenie poduszek może przenosić drgania. Niestety syn wyjechał do Angli, aja z nimi nie mam kontaktu. Warto też zerknąć na układ zawieszenia wydechu.
Tylko te które wymagają tego przy wyważaniu. Pozdrawiam.
Osłona termiczna długiej półosi napedowej.
Silnik wejdzie i się spisuje rewelacyjnie. Półosie dopasujesz, z Clio (te same zawieszenia z przodu).
Nie. Różna średnica kamieni, inaczej rozwiązane zabezpieczanie flansz/przegubów. W długości też się chyba różnią.
Wał kołnierzowy. Wszelkie łożyska dobierasz po kodzie skrzyni albo po numerze ze zdemontowanego. https://images92.fotosik.pl/556/6034cc29...
Kolego, przyczyn może być kilka... Ja też raz tak miałem, doszedłem, że mocowanie silnika, było źle naprawione i cały silnik wraz ze skrzynią był przesunięty, reszta się zgadzała w zawieszeniu. Pomogła wymiana pierścienia zabezpieczającego na półosi... Nie pamiętam jaki założyłem i czy czasami z segera nie dorabiałem (nie jest twardy, ale za to ma kant),...
Podejrzany: przegub.
Nie. podnieś jedno wrzuć 1 i zobacz czy jesteś wstanie obrócić bez oporu jeżeli przegub i silnik cały to przegub powinien ci nie pozwolić później podnieś drugą stronę a tą opuść jeżeli przegub jest rozwalony to dasz radę kręcić kołem to trochę bezpieczniejsze niż metoda kolegi na odpalonym silniku. Dodano po 3 Ps. Jak wyskoczył przegub ze skrzyni to...
Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Przypadki są różne,dlatego zaproponowałem prosta wizualna kontrolę na początek żeby się w którąś stronę skierować z poszukiwaniami. Może być to uszkodzenie wieloklinu na półosi ,może rozpadł się koszyk w przegubie i kulki leżą w osłonie. Równie dobrze mogła pęknąć "satelitka" w dyferencjale .Oczywiście nie obie razem-najpierw jedna,a druga z przesilenia....
Tu masz numer części https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts... stosowana w autach https://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?...
Przykręcony jest do bloku od strony skrzyni przy prawej półosi.
2000 to w miarę max momentu obrotowego, więc cały układ napędowy i zasilania paliwem do sprawdzenia. Półosie, przeguby do sprawdzenia na początek - na nowym turbo może mieć więcej mocy i teraz to wychodzi. Drugi to do sprawdzenia wtryski i parametry na komputerze - może wtryski już nie nadążają albo turbo przeładowuje i upuszcza bokiem. Półosie i przeguby...
Osłona przegubu jest jednocześnie uszczelnieniem,do tego dochodzi łożysko na półosi z uszczelniaczem na którym zaciśnięta jest osłona przegubu, to wszystko trzyma olej w skrzyni.
Zgadza się. Po wysunięciu półosi masz wszystko na wierzchu. Zanim zaczniesz ciąć zobacz czy będziesz miał na tyle miejsca żeby swobodnie działać no i czy to na pewno tripod.
Jeśli wibracje są przy przyśpieszeniu, to przeguby wewnętrzne są do wymiany. Lub jest coś źle zamontowane na półosi.
Na końcu półosi jest pierścień zabezpieczający który powinien uniemożliwić jej wysuniecie, więc albo ktoś go nie założył albo zrobił to źle. pozdr
Troszkę sprawdzania będzie- po opisanych objawach poszły łożyska z przodu. Po roczniku może być to wersja 4 napędowa to jeszcze do sprawdzenia półosie i przeguby.
tak w formie zatrzasku potrafi parszywie siedzieć więc dwie breszki napierasz i odskoczy
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
Czujnik jest w skrzyni . sprawdz go oraz okablowanie . Koło prawej półosi
Moim zdaniem nie ma to sensu bo przecież masz przeguby więc nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz (krzywa półoś a bicie) ale to nie realne.
Przegub do wymiany. Skrzynia raczej też do wymiany, chyba że jakiś magik od automatów ma drugą w częściach i podejmie się naprawy.
Kolega sprawdzi przełożenie mostu- kręcąc od strony wału policzyć ile obrotów na obrót półosi. Wygląda że komputer zgłupiał przez obroty do ABS.
Silnik podwieszasz na belce leżącej na pasie przednim, silnik łapiesz za oczko nad pompą wtryskową(ważne). Półoś lewa, amortyzator, więcej nie trzeba. Wychodzi bez najmniejszego problemu. Prawej półosi nigdy nie wyciągam. Powodzenia.
czy to wina krzyżaka Tak, a raczej półosi - do wymiany jak najszybciej.
Korek kontrolny masz na pierwszym zdjęciu a spustowy na obudowie mechanizmu różnicowego na dole pod półosią , nie od spodu tylko też od boku.
Z opisu wynika że to półosie ... krzywe... ewentualnie przeguby bo same półosie powodowały by że auto by "skakało" góra/dół podczas jazdy i widział byś jak przód lekko podskakuje ... Jeśli skoki są na "boki" sprawdził bym: - przeguby - poduszki wahaczy - poduszki stabilizatora o ile jest
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Korek spustowy jest od spodu skrzyni poniżej gniazd półosi ( śruba na imbus dosyć specyficzna). Wlewy mogą być: https://obrazki.elektroda.pl/9363002000_... https://obrazki.elektroda.pl/1706342600_... Lub w okolicy gniazda prawej półosi.
Do sprawdzenia przeguby półosi, oraz ich końcówki wchodzące w dyferencjał.
Przekładasz silnik z osprzętem plus wiązkę i sterownik.Immo off profilaktycznie i moda.Ewentualnie skrzynia półosie.
Prawdopodobnie przeguby wewnetrzne czyli całe półosie
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
A zrobiłeś już porządek z mocowaniem skrzyni? myślę że skoro łapa jest tak blisko podłużnicy to na zakrętach skrzynia obija się o podłużnicę Całe to przesunięcie może być spowodowane inną długością półosi - spróbuj ręką przesunąć półosie wzdłużnie bo powinny mieć luz
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Do tego cała wiązka silnika ze sterownikiem . Niewystarczy , muszą być także półosie i mcpersony i tarcze hamucowe od VR6, oraz cała biżuteria silnika , także odcinamy na grodzi i cały przód jest do zakupu.
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Dobrze by było zajrzeć z tyłu skrzyni nad prawą półosią czy widać czujnik. Kolega ci dał schemat to kombinuj. I widać tam zasilanie przez bezpiecznik, sprawdzałeś?
Odkręć 8 śrub od półosi, wyciągnij pół oś, w środku jest nakrętka dwunastokątna o ile dobrze pamiętam na nasadkę 65. Nakrętka ma zagniatane zabezpieczenie, po odkręceniu ściągniesz całą piastę z bębnem.
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Jak rozleci się łożysko igiełkowe na trójkątnym zabieraku lewej półosi to tak będzie , zobacz czy ma luz .
Kolego sprawdź wewnętrzne półosie jeśli po wymianie poduszek będzie nadal to samo.
Poduszki silnika , przeguby , półosie , wiele przyczyn moze być
Czy wachacze i amortyzatory są oryginalne z 126p? Czy nie został przypadkiem zwiększony skok zawieszenia?
To jak coś się spierdzieliło podczas wymiany simerringów to szukaj na prawej półosi. Tam jest przetwornik wkręcony w obudowę w którą wchodzi półoś.
Zdjąć półosie lub na jakichś wózkach czy motylu zawieść auto do mechanika.
Tak dokładnie tu się dolewa, poziom się sprawdza wykręcając śrubkę tuż obok półosi - potwierdzam to co pisze Krick
Wkładałem seh. ale do A. Półosie do zrobienia.
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Witam. Piszesz że półosie regenerowane. Poszukaj moich wątków. To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego. Może się przyda. Pozdrawiam.
Przy przekładce na diesla do wymiany także: skrzynia, półosie, zawieszenie przód, instalacja elekt komory silnika. Wystarczy czy jeszcze wymieniać???
To co zaznaczyłeś na czerwono to przecież koniec półosi.:D Co chcesz tam zdemontować? Zbij przegub (a raczej wewnętrzną czaszę) lub wyprasuj z niego półoś. Nie zgub podkładki. Powodzenia.:D
półosie napędowe półosie mercedes mercedes półosie
zabezpieczenie nadprądowe pompy oscyloskop karty dźwiękowej uszkodzi drzwi pralka
chłodziarko zamrażarka elektrolux chłodziarko zamrażarka elektrolux
Sonoff 4CH Pro R3, MINIR4, SV – eWeLink do bramy dwuskrzydłowej, suchy styk, tryb impulsowy OpenBeken (OpenBK) – otwarty firmware dla Beken BK7231, Tuya, Realtek, Bouffalo Lab, MQTT, Home Assistant