Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".
Półoś siedzi w skrzyni na wcisk, trzeba pomóc sobie breszką i na zasadzie dźwigni wypchnąć ją ze skrzyni
Zapewne hałasuje obracająca się półoś.
Dzisiaj załatwiłem problem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem fachurą z Opla przedstawiłem mu problem i on nasunął mi przypuszczalną przyczynę. A mianowicie przesunięcie się silnika na poduszce i zmniejszenie luzu na półosi skrzyni biegów która dociskając do elementów skrzyni biegów może powodować przenoszenie drgań z silnika na karoserię. Jeszcze...
Jak "majstrowałeś" wyciągnąłeś półoś z osłony razem z uszczelnieniem. Jeśli po zmontowaniu z powrotem nic nie cieknie nic nie kombinuj, oczywiście poza dolewką oleju. W tym rozwiązaniu połączenia półosi ze skrzynią nic nie będzie "klikać".
Nie jest zatrzaskiwany w skrzyni.Długością jest tak dobrany że trzyma go sprężyna w przegubie wewnętrznym dociskając przegub do skrzyni opierając się o półoś ;)
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Przegub półoś skrzynia do wyboru.
Witam Wczoraj jadąc na prostym odcinku drogi wyrwalo mi półoś ze skrzyni biegów. Do tego jeszcze słychać dziwne stuki w samej skrzyni przy próbie ruszenia auta. Moje pytanie czy mogło to uszkodzić samą skrzynię. Samochód seat Leon 1.8t 2000r.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Witam , mam pytanie czy żeby wyjąć półoś ze skrzyni i wymienić simering muszę odkręcić półoś od piasty , czy wystarczy żeby odsunąć piastę bez ruszania przegubu.dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.
napęd jest tylko na jedną półoś.
dzisiaj zauważyłem, że mam wyciek z uszczelniacza skrzyni z lewej strony. Wiem już jak wyjąć półoś z piasty natomiast co muszę zrobić żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni żeby wymienić uszczelniacz ?
Masz w swoim Golfie skrzynię Aisin Warner TF60SN (japońska). Vw-Audi oznacza ją 09G. Olej jaki stosuje się do tych skrzyń to Dexron VI (np. Motul ATF6 cena od 40 do 50 zł. za 1L w zależności od marży sprzedającego) lub dedykowany do japońskich skrzyń JWS. Półoś wchodzi w korpus satelit i jeżeli tam jest usterka (ja tego nie widzę) to nie ma sensu rozwiercać,...
Ta strona była malowana dokładnie błotnik, bo rzekomo rowerzysta wjechał w bok o tym nie pamiętałem... Jaaaasne rowerzysta, tylko zapomniał dodać, że akurat samochodem jechał. Ot rozwiązanie całej zagadki - auto dostało "strzał" w koło (klasyk - wymuszenie pierwszeństwa) i wbiło półoś do skrzyni... w/g mnie skrzynia (a przynajmniej mechanizm różnicowy...
nie pamiętam chyba śruba m10 wkręcasz ją w miejsce śruby od przegubu tak głęboko aż opiera się o skrzynie i dalej kręcisz aż zacznie kielich wychodzić i tyle.
Półoś musisz wyjąć całą. Przegub powinien być wciskany w skrzynię na zwykłym pierścieniu rozprężnym okrągłym .Trzeba wybić półoś ze skrzyni albo podważyć brechą.
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Mechanik powiedział że po 3, czy 4 naprawie nie da rady już zespawać Tak jak podejrzewałem mechanik nie ma pojęcia o francuskiej technice. Mógł by ci to naprawiać do śmierci bez skutku. W tej skrzyni przy tej awarii wymienia się trzpień wychodzący ze skrzyni na NOWY i półoś zazwyczaj prawą.
Zdemontuj prawą półoś, od samej skrzyni biegów, zobaczysz przyczynę.
Wyjmujesz przegub ze zwrotnicy, odkręcasz łożysko od podpory, spuszczasz olej ze skrzyni, wyciągasz półoś razem z łożyskiem itd... Proste, jednak nie do końca. Jak nie masz doświadczenia w mechanice to sobie odpuść bo tylko więcej szkody narobisz a może nawet i sobie krzywdę.
Witam tak jak w temacie , muszę wymienić u siebie półoś prawą . Odkręciłem półoś , koło, wyciągnąłem wahacz bo i tak musiałem wymienić tuleje. Wysunąłem półoś z piasty lecz dalej nie mogę wyciągnąć jej ze skrzyni . Półoś przechodzi przez wspornik półosi. Co muszę jeszcze zdemontować? Proszę o pomoc .
Jak chcesz szybko to wymień skrzynie na pewną. Te łożyska z oryginalu to będzie koszt ok. 300 zł za sztukę. Plus rozbiórka skrzyni. Ale najpierw wyjmij półoś i sprawdź dokładnie.
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Oprócz sprężynki w rowku na końcu wielowypustu nic nie ma. Na tym zdjęciu widać że jest, taki okrągły seger, zabezpieczenie. http://obrazki.elektroda.pl/7761042600_1... Półoś lekko chodzi w przegubach ? Poduszki zawieszenia silnika i skrzyni masz całe ?
Sprzęgło na 95%, albo skrzynia 5%. Skoro półosie sie obracają to przeguby jeszcze istnieją. Tak czy siak skrzynię trzeba odczepić, myślę że wylecą resztki sprzęgła, ewentualnie docisku. PS. Podnieś na lewarku jedną stronę z przodu i zobacz czy półoś się kręci. Jeśli sie kręci to skrzynia ok, sprzęgło raczej też chyba że zatrzymasz koła nogą i nie spadnie...
Jak się może wypinać półoś ze skrzyni skoro jest do niej przykręcana ? Uszkodzony został pierścień zabezp . "flanszy"? i to ona sie wypina z skrzyni
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
Moim zdaniem to po prostu przegub, może półoś, ale uważam że nic nie wskazuje na skrzynię. Zwłaszcza, że jak piszesz znika przy skręcaniu. Może jeszcze puduszka być winna, ale to do kontroli. Osobiście pojechałbym do niezależnego warsztatu na kontrolę mówiąc o co mi chodzi, ale bez sugestii że może skrzynia, suche informacje dlaczego przyjechałem i...
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Podłączyć możesz. Tylko pamiętaj, że drugą półoś musisz zablokować. Właśnie wtedy mechanizm różnicowy ze skrzyni przeniesie moment na Dzika.
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
troche NTG, ale: jeżeli prędkościomierz pokazuje to znaczy że skrzynia jest napędzana. Jeżeli napęd nie jest przenoszony, to mógł rozleieć sie mechanizm różnicowy w skrzyni. Mogł też rozsypać się przegub, ukręcić półoś. Zaciągnij ręczny, wrzuć bieg i puść sprzęgło na pracującym silniku, a potem zajżyj pod spód czy się półoś któraś kręci. Jeżeli się...
Równie dobrze mogła wypaść półoś ze skrzyni.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Wychodzi.Nic nie trzeba odbezpieczać.
Sprawa się wyjaśniła jakieś zabezpieczenie półosi poszło.
wysunęła mu się półoś ze skrzyni W VW nie ma takiej opcji.
Tam się w pełnym skręcie potrafiła wyrwać lewa półoś razem z łożyskiem.
Sprzęgło, skrzynia biegów, półoś/przegub...
A jednak okazało się że nie. Przy włożonej w piaste i skrzynię półosi przegub choćbyś słoniem szarpał nie wyjdzie bo po prostu nie ma miejsca na to. Czyli porównaj skrzynie czy są takie same, i zobacz czy możesz wyszarpać półoś ze skrzyni . Skoro na starej nie wyskakiwała to dlaczego na nowej wyskakuje?
No jak? Zlać olej ze skrzyni, zdjąć osłonę gumową przegubu (jej resztki), oczyścić wszystko, nałożyć nową osłonę na półoś i zamontować ją wewnątrz skrzyni (trafiając satelitkami w odpowiednie miejsce). Przytrzymać wtedy półoś aby nie wypadała i zmontować ją po drugiej stronie z piastą (wstępnie układając)
Nie wiem czy to pomoże, ale u mnie w Avensis D4D trzeba było wypchnąć półoś ze skrzyni biegów żeby wyjąć alternator, oczywiści trzeba było wyciągnąć dołem. Nie wiem jaki masz problem z z alternatorem, ale w mojej Ave często padały diody w mostku prostowniczym.
Witam. Półoś była założona nowa w komplecie z przegubem. Tak samo maglownica też nowa. Mechanik mi mówi, że jak nie maglownica i półoś, to według niego skrzynia i że nie ma innej opcji.
Dobry klucz (bit spline 8) i dobre śruby i nie powinno być problemów.
Odkręcasz półoś przy skrzyni, później wyjmujesz zaślepkę z flanszy, demontujesz zabezpieczenie, flanszę i masz simering na wierzchu.
Auto po wypadku/ przemieszczanie silnika ze skrzynią w poduszkach/ przemieszczenie kolumny McPhersona.
W rozecie masz centralny otwór od strony półosi długi klucz HEX (imbus) nie pamiętam albo 5 mm albo 6mm i wykręcasz śrubę. Po tym zabiegu rozeta półosi powinna wyjść. Tylko uważaj bo wyleje się trochę oleju ze skrzyni. Albo trzeba go upuścić albo podnieść tak by auto było przychylone przy demontażu.
To jak coś się spierdzieliło podczas wymiany simerringów to szukaj na prawej półosi. Tam jest przetwornik wkręcony w obudowę w którą wchodzi półoś.
Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni. haha :) tylko pracy koledze chcesz dodać. Jeżeli chciałbyś wyciągać całą półoś musiałbyś zlewać olej ze skrzyni biegów. Do wymiany najlepiej przydałby się pomocnik żeby przetrzymać półoś zeby nie wyskoczyła ze skrzyni i odchylić macpersona. co do ściagania to tak jak kolega wyżej...
OK, rozumiem. Interesuje mnie rozrząd oraz skrzynia biegów, sprzęgło, napęd, półoś. Dzięki, jest to potrzebne dla mnie na przyszłe wymiany.
Zabezpieczona w skrzyni pierścieniem. Musisz ją wybić np: pulerem.
Ciężko bedzie to wytłumaczyć. O ile dobrze pamiętam jest on tam: Patrząc od góry; wyłącznik jest od strony ściany grodziowej; pomiędzy obudową skrzyni a miejscem gdzie wychodzi półoś ze skrzyni (oczywiście wskazuje miejsce gdzie trzeba patrzeć bo sam wyłącznik nie jest na jednym poziomie z półosią), zamontowany w poziomie, przewody odchodzą w strone...
Witam, wyciągał ktoś półoś (lewa strona ) skrzynia automat DP0 renault ??? czy ma ona jakieś zabezpieczenie czy wychodzi bez problemu ?
Nie lepiej pojechać do kogoś na wymianę oleju - będzie wiedział co nalać i gdzie sprawdzić. Wątpię żeby mechanik odkręcał półoś przy skrzyni - zazwyczaj odkręca się przegub i wyciąga całą zwrotnicę a półosi przy skrzyni się nie rusza.
Może ktoś ze strony miał podobny problem Problemem w Twoim przypadku jest (najprawdopodobniej) nieodpowiednia blokada i brak podstawowej wiedzy. Bo kto po wymianie rozrządu od razu odpala silnik??? Kręci się ręcznie wałem korbowym - najwygodniej za pośrednictwem skrzyni biegów, obracając półoś po włączeniu 1-nki - tak żeby wał silnika zrobił ze 3 obroty....
Citroen jumper 2.2 hdi 2002. Wyszła mi półoś ze skrzyni przy naprawie zawieszenia. Poleciało trochę oleju. Olej czarny jak silnikowy wiec przez przypadek wyszło ze zdało by się go wymienić. Obejrzałem skrzynie od dołu, od boku, przodu i nie widzę żadnego korka do wlewu lub kontroli oleju. Ile oleju powinno wejść i gdzie jest korek wlewu? Pytam, zanim...
Zgadzam się wyjmij z Macphersonem, albo odkręć sworzeń, wahacz w dół i wyjmij półoś ze skrzyni.
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Wg OPEL EPC i TecDoc'a w x10xe jest inna półoś niż w pozostałych silnikach. Wg strony Opel-Infos.de: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.ht... W tym silniku jest zastosowana skrzynia F13, więc pewnie dałoby się zastosować całą półoś z innych silników
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Witam potrzebuję wskazówek jak najsprawniej wyjąć skrzynię biegów z kombajnu CLAAS MERCUR. Problem pojawia sie bo trzeba rozpinać półosie napęd z wariatora na skrzynię koła zdejmować masakra ile roboty. Myślałem o zdjęciu tylko lewego koła jezdnego zdemontować zwolnice wyjąć pólos lewą zdemontować napęd na skrzynie odkręcić skrzynię od ramy i wysunąć...
Miałem taki przypadek. Auto było po " przejściach " i cały zespół napędowy był przesunięty w stronę rozwalającego się przegubu, więc przegub wewnętrzny i półoś dociskała do skrzyni b. Auto na kołach i próba przesuwania silnika w poprzek lewo i prawo.
Nie trzeba rozpoławiać skrzyni. Trzeba odkręcić podporę półosi od silnika i wysunąć z frezu krótką część półosi, a następnie w środku flanszy jest śruba po odkręceniu trzeba ją wyciągnąć i wymieniać w komplecie czyli flansza+ półoś.
Jak już tyle ruszone, to może odkręcić śrubę przegubu zewnętrznego i wyjąć półoś? Będzie więcej miejsca na manewry przy skrzyni biegów.
zabezpieczenie wałka w mechanizmie różnicowym i półoś wyskoczyła w skrzyni. Nie w autku Micra. Tam aby wyskoczyła półoś to trzeba zrobic miejsce przez rozmontowanie części zawieszenia. Wyciągałem skrzynię w tym autku (na podjeździe, bez kanału) to wiem, co i jak.
Wał kołnierzowy. Wszelkie łożyska dobierasz po kodzie skrzyni albo po numerze ze zdemontowanego. https://images92.fotosik.pl/556/6034cc29...
Witam mam problem z audi 80 b3 1.8 gdyż przy wymianie skrzyni biegow nie zaznaczylem półosi która jest prawa a która lewa jak mozna to sprawdzic?
po około 5 miesiącach szukania usterki dziwnego tarcia w lewym przednim kole w końcu znalazłem okazało sie że poduszka skrzyni biegów która znajduje się po lewej stronie samochodu jest nie dokręcona. skrzynia było niżej niż w obecnej chwili a tarła półoś w skrzyni. po podniesieniu skrzyni do góry i dokręceniu śruby objaw zniknął.
Nie kombinuj, tylko wyciągaj tą półoś całkowicie, bo z włożeniem skrzyni będzie trudniej.
Niedawno wymieniałem osłone przegubu z tamtej strony, to się ściągało półoś. (Eh żeby to odrazu wtedy ciekło.. ) I jak ją zdjąłem to pamiętam, że ta część co jest na zdjęciu na końcu skrzyni tam. Ta do której się dokręca półoś, to ona jest razem ze skrzynią. Jak to się zdejmuje żeby się dostać do mego wycieku? Rozumiem że po zdjęciu półosi to musi wychodzić...
Teraz to tylko wymiana skrzyni biegów cię ratuje na nowej skrzyni może będzie dobrze . Półoś nie może być na sztywno w zakresie skrętu koła musi mieć wyczuwalny luz wzdłużny , posadowienie zespołu napędowego jest ważne , stan zużycia satelitów i sworznia , luz trzeba sprawdzać gdy auto stoi na kołach . Czasami wystarczało wymienić zabezpieczenie - ma...
Inny sposób, to musisz posiadać duże szczypce tak, aby docisnąć zabezpieczenie i tym samym wsuwasz mocno półoś do skrzyni, innej opcji nie ma. A tak na marginesie, nikt jeszcze nie rozwalił skrzynię przez gumowego młotka. :) A jak zabezpieczenie mocno wystaje, to jak pisałem wyżej.
Mialem cos pdobnego ale chyba w III-ce. Są dwa rodzaje flanszy. Różnią się długością. Z jednej strony była założona krótka przez co środkowa część przegubu za bardzo wysuwała się z zewnętrznego pierścienia. Może też być za krótka półoś, powypadkowa przeszłość albo zerwana poduszka na skrzyni lub silniku
rożnie czasem pociagniesz i wyjdzie połoś czasem trzeba przywalić od strony skrzyni
A fabrycznie założony jest ten tłumik drgań? Czy się go zakłada jak wibracje są np lekko krzywa półoś?
Silnik podwieszasz na belce leżącej na pasie przednim, silnik łapiesz za oczko nad pompą wtryskową(ważne). Półoś lewa, amortyzator, więcej nie trzeba. Wychodzi bez najmniejszego problemu. Prawej półosi nigdy nie wyciągam. Powodzenia.
Witam, posiadam ciągnik sam, który jest napędzany silnikiem Fiat 126p. Posiada skrzynie malucha jedna półoś napędza skrzynie żuk, a druga jest zaspawana. Od skrzyni żuka napędzany jest most z poloneza. Moje pytanie jest takie - jadąc kiedyś drogą w pewnym momencie było uczucie jak by wał się odkręcił i tak szarpało, następnie pisk, zwolnił i przestało....
Konstrukcja przedstawiona na początku wątku uległa zmianie z powodu zbyt lekkiego przodu (napędzane koła). Wyrzuciłem skrzynie biegów od poloneza i półoś skrzyni malucha połączyłem z mostem.Silnik umiejscowiony jest teraz z boku kierowcy.Dziś były pierwsze jazdy po przebudowie i prędkości jak najbardziej mnie zadowalają .Moc ma kołach super tylko blokady...
Dostałeś już odpowiedź że problem jest z Lock-up-em. Skrzynia wykrywa jego uślizg mimo iż powinien spiąć na sztywno. W aucie jak pisałeś jest zrobiony program nie wiadomo ile Nm zostało dodane. Może być tak że od nadmiaru Nm sprzęgło lock-up-u w konwerterze już spłonęło i zostaje regeneracja konwertera. Na razie zdjął bym program i zobaczył czy pomoże...
Albo rozkręcił się przegub wewnętrzny i półoś sobie leży a skrzynia biegi zmienia :)
olej mogł wyleciec z manszety wewnętrznej od strony skrzyni bo półoś włożona jest w kielich w skrzyni a jej pierścienie sa smarowane olejem skrzyni biegów. rozepnij wachacz i wyjmij półoś wtedy zobaczysz co jest uszkodzone. zobacz łożysko koła , przegłub zewnętrzny, pierścienie na półosi od strony skrzyni. jesli te elemety bedą ok to coś sie stało w...
Tak czy siak skrzynia do wyjęcia. Zdejmiesz koła zobaczysz czy przeguby ale je by było słychać tak samo jak ukręconą półoś. Chyba że ukręcił się wieloklin między przegubem wewnętrznym a skrzynią.
Witam, mój problem wygląda następująco. Moja dziewczyna jadąc w deszcz nie wyhamowała na zakręcie i wjechała w wysoki krawężnik. W wyniku tego uderzenia wyskoczyła lewa półoś ze skrzyni biegów. Po jej demontażu zobaczyłem że rozwalony jest krzyżak, myślałem ze to było powodem. Wymieniłem krzyżak i przy skręcaniu półosi zauważyłem że przy skręcaniu z...
Sprawdź przeguby zwłaszcza te przy skrzyni. Półoś przenosi siły poprzeczne na zwrotnicę.
Witam, posiadam Golfa 7 z USA z automatem tf 60sn (PPU), potrzebuję półoś od strony kierowcy, czy wszystkie golfy mają jeden typ, czy muszę szukać po tą konkretną skrzynie.
odkręcisz lewą półoś to samo dalej poleci...
Witam Mam do wymiany łożyska zdawcze na półoś manualnej skrzyni biegów w Roverze 214 (1998r). Orientuje się ktoś, czy dostęp do tych łożysk jest możliwy z zewnątrz, czy też do ich wymiany trzeba rozebrać skrzynię. Będę wdzięczny za odpowiedz.
w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
Witam mam problem z uszczelniaczem skrzyni biegów ponieważ olej zaczął wylatywać i moje pytanie brzmi ponieważ tutaj jest półośka odkręcana Jak zrobić aby wymienić ten uszczelniacz Rozumiem że odkręcam półoś a następnie wyciągam flanszę ze skrzyni czy jak to będzie wyglądało Dodam że robiłem podobne rzeczy wcześniej lecz to było dużo czasu temu i zapomniałem...
Przejrzałem dzisiaj mechanizm różnicowy (można go wymontować bez wyciągania skrzyni z auta) bo liczyłem, że znajdę tam wysypane łożysko, wyłamane zęby albo coś krzywego, a tam kompletnie nic. Sądziłem, że skrzywiona półoś załatwiła skrzynię, co nawet ktoś zasugerował, ale chyba raczej nie. Ale może bardziej wyjaśnię sprawę: auto było po dzwonie, po...
koło,końcówke drążka stabilizatora,cały wachacz przedni zdemontowałem (bo mi przeszkadzał) odkręciłe półoś od strony skrzyni tylko bo nie widziałem sensu demontowania drugiej strony ob cały mcperson jet na tyle luźny ze reszta się odchyliła żeby półoś wyszła pokazał się wtedy flansza i 4 śrubki na 8 od dekla gdzie jest uszczelnienie odkręciłem i lipa...
(at)Kuba 1999727 Po co chcesz spawać i tym samym zniszczyć skrzynię. Wyjmij półoś i zrób z niej blokade dospawując tarczę z otworami na śruby.
Wcale, że nie.:D Można odkręcić wahacz od podwozia i końcówkę drążka, McPherson na tyle się podda, że półoś wyjdzie ze skrzyni.:D
Normalnie. Łączysz jedną półoś z wejściem skrzyni żuka, a wyjście z niej już z mostem. Mechanizm różnicowy w oryginalnej skrzyni blokujesz.
Wyskoczył pierścień zabezpieczający mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Jak wyciągniesz lewą półoś to go zobaczysz.
Most to za mało, II skrzynia jest potrzebna. Mam podobny ciagniczek, sam robiłem: silnik 1,8 diesel z Peugeota, I skrzynia biegów z Żuka ( I bieg), II z Lublina a właściwie z BRDM-a (wozu bojowego piechoty-rozpoznawczego) 4 biegi ( z wałkiem przekażnika mocy-był do lebiodki i pompa hydrauliczną-RARYTAS) tylny most-zwężany na 1,25 m z Lublina i koła...
W toyocie tak ma być.
Witam! Muszę wymienić gumę na przegubie, w związku z tym potrzebuję kilku porad praktycznych. Czy w tym celu muszę wyciągać półoś ze skrzyni? Jeżeli nie to czy rozebranie przegubu bez wyciągania ośki ze skrzyni wiąże się z jakimiś mykami, które powinienem znać? Z góry dziękuję za pomoc.
półoś półoś półoś skrzyni prawa strona podpora półoś
reset telefon nokia lumia livebox router bezprzewodowo cannot convert
miałem zapchany katalizator renault radio
Toshiba TC5565APL-12 SRAM 8KB 120ns DIP-28 – parametry, zamienniki, zastosowania Schemat układu wspomagania kierownicy SsangYong Musso – hydraulika, ciśnienia, regeneracja