Witam. Auto to Audi A6 C6 3.0 TDI 233 KM, chip zrobiony na 272 KM i 575 Nm. Po wymianie turbiny na hybrydę i cholernie centralny FMIC tuner twierdzi, że turbo późno wstaje. Oceni ktoś logi dynamiczne?
przy dynamicznych widać ,że pompa ogólnie nie jest już w super stanie (norma ) zobacz sobie u mnie pompa ma troche małe ciśnienie wewnetrzne ale mimo to ze to 90hp seria agr pompa jest w lepszym stanie (https://log.tunezilla.com/spreadsheet/5... nie stety regeneracja tłoczka pompy jest rzeczą loteryjną ,sam robie takie rzeczy ale trafic na używke...
Na jałowym zaciągnięta do końca i ma tak stać.
Jak sztanga jest zaciągnięta do końca to n75 pracuje.Jak chodzi równo niby na wszystkie gary to co mają wtryski do wstawania turbo? Weź drugą osobę niech przygazuje a ty złap za węża i zobacz czy cokolwiek dmucha. Może nieszczelność w układzie lub samo turbo się rozleciało. Dodano po 5 musze jeszcze sprawdzić egr czy jest domknięty bardziej mnie interesuje...
Problem z passatem 1,8AWT pod obciążeniem i gazem do dechy się dławi na około 3000 tys obr jak powoli odpuszczamy gaz to zaczyna jechać. - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania (wymieniony gruszka dziurawa) - podciśnienia sprawdzone i powymieniane - Przepływka sprawdzona 1,3V i 5V - parametry VCDS w normie [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
No i walczę z tym dalej. Podciśnienia zaworki przewody wszystko wygląda dobrze. Sztangi póki co nie ruszałem. Nadal brak ciągu na jedynce, późnej już jakoś turbo wstaje. Nie podoba mi się praca przepływki. Moją oryginalną kiedyś załatwiłem czyszczeniem i mam używkę. Została zamontowana przed regeneracją turbo (zacięta zmienna geometria i walnięta grucha)....
Dosyć późno wstaje turbo. Gruszka do doregulowania może być.
No może oczywiste, ale filtr powietrza dobrze sprawdzić
No jeszcze za krótka sztanga wysterowanie N75 powyżej 3000rpm ponad 90% (czyli sterownik chce ograniczyć doładowanie do zera) a i tak przeładowanie. Co do późnego wstawania turbo to faktycznie dopiero od 2300rpm osiąga zakładane doładowanie. Powody tego mogą być dwa słaby: przepływomierz albo śruba stopu na turbo do wkręcenia/regulacji.
Jeśli wszystko podmienione łącznie z softem sterownika, a dalej dymi, to może przestawiony kąt wtrysku (ścięty klin na wale) lub starte krzywki na wałku rozrządu. Przy ściętym klinie, miałby problemy z odpaleniem i jazdą - byłby sporo słabszy. Do tego dymiłby na biało, nie czarno. Ten silnik na seryjnym doładowaniu ( a zakładamy że takie jest), by...
Witam. Czy ktoś z kolegów posiada dane dotyczące ciś. doładowania w stosunku do obrotów silnika.Turbina z zaworem upustowym.Auto muł ,jak dla mnie późno wstaje turbo. Szczelność ,egr,zawór w kolektorze, katlizator sprawdzony.Turbinę ktoś zmieniał niestety niema tabliczki znamionowej i jest podejrzenie ,że założył od słabszego silnika.
SOI nie ma nic wspólnego do wcześniejszego wstawania turbo. Jeśli późno Ci wstaje zmodyfikuj mapę N75.
Witam, mam problem z doładowaniem turbiny 1,9tdi ALH. Czy możecie ocenić logi i powiedzieć dlaczego turbo może tak późno wstawać ? http://vaglogi.pl/log-011_HZk29rS.html ( 1bieg ) http://vaglogi.pl/log-011_aTXGQk.html ( 2,3 bieg)
i jak po tych kilku latach znalazłeś rozwiązanie, bo mam to samo turbo, późno wstaje około 2500.
Przecież w gr 011 masz boost pressure actual (odczyt z map sensora) i specified (wartość oczekiwana przez sterownik), mają się pokrywać Czyli nie może być mniej jak jest zalecane z tego co rozumiem jak mam zalecanego 999 a jest 1020 czyli wszystko gra? Wymienialem czujnik turbiny n75 na inny używany. Bo w czesniejszych pomiarach było 989 Dodano po...
Zawór EGR do sprawdzenia czyszczenie bądź wymiana .
Witam mam problem z doładowaniem vw golf 1.9 tdi alh późno wstaje turbo mam porobione logi dynamiczne http://vaglog.rtnet.pl/selus_144202.html http://vaglog.rtnet.pl/selus_144203.html http://vaglog.rtnet.pl/selus_144204.html http://vaglog.rtnet.pl/selus_144205.html http://vaglog.rtnet.pl/selus_144206.html
Typowo ma wstać na 1800. Przy luźnym wydechu da się zejść do 1600. 1200 to wstaję audi z elektrycznym turbo.
to jak w końcu turbo dobrze wstaje czy za późno?? i jaka może być przyczyna jeśli turbo wstaje zbyt późno?? oraz jaki może być koszt ustawienia tego kątu wtrysku?? kolega z ostatniego postu ma racje, na zimnym przy odpalaniu tak dziwnie odpala jakby szarpało silnikiem.
Nic dziwnego że jest zamulone, jak turbo późno wstaje, ciśnienie oczekiwane w granicach 1800, a turbo ledwo dmucha 1300 Na postoju wprowadź sterownik w gr 011 w tryb BS i obserwuj cięgno
Hejka wracam do tematu. jakby stan się pogorszy. albo noga się przyzwyczai. sprawdziłem znowu dolot rura cała, a tu macy brak poniżej 2000rpm. auto po serwisie na wiosneolej filtry. zauważyłem ze rury do IC na złaczach sa od oleju. mechanik jak miał jazdę próbna powiedział ze turbo późno wstaje. z góry dzieju za podpowiedzi. pozdrawiam
Problem z późnym wstawaniem turbiny rozwiązałem. Poniżej dynamiczne logi z grupy 11 po naprawie. http://vaglogi.pl/log-011_W0I3kD.html Najpierw wyjąłem turbinę, rozebrałem i wyczyściłem łopatki (w środku był syf, a łopatki zacinały się). Przy okazji wyjąłem i wyczyściłem wtyczkę od zawór N75 była mokra w oleju. Oraz wymieniłem pęknięty przewód przy...
Witam trochę późno turbo wstaje i przepływa wygląda nieciekawie. Może dziura w dolocie.
Turbo późno wstaje , porównaj ciśnienie doładowania rzeczywiste z wymaganym.
No to wiesz może głupie porównanie ale dlaczego za każdym razem przy wymianie aku np. nie daje się do regneracji altenratora czy rozrusznika? skoro trzeba wszystko kompleksowo robić? Przynajmniej powinno się sprawdzić ładowanie. Jeśli będzie słabe można wymienić szczotki na alteratorze albo wyjąć go i dać na stół do sprawdzenia. Napisałem że serwis...
Regulacja sztangi, wszystkie łączenia sprawdź pod kątem nieszczelności, podciśnienia zaworki jednokierunkowe jak nie pomoże to oddaj na gwarancję.
Turbo trochę późno wstaje i potrafi przeładować. Proponowałbym sprawdzić geometrię.
wiesz co ja do końca jeszcze nie rozwiązałem tego problemu, ale teraz jest dużo lepiej włożyli 2 turbo i goni , jeszcze jest jakiś problem że nieraz turbo za późno wstaje, w poniedziałek mam jechać na wyśmiane jakiegoś zaworu w turbo są podejrzenia ze się przycina. w przyszłym tygodniu będę miał logi i więcej wiadomości
Graficzne nie da się ze sobą porównać, czy są dobre, czy nie, ponieważ ich przebiegi nie są równoległe, dosłownie przyłożone jedno do drugiego. Jak nie są jak są i widać z nich, że turbo "późno wstaje", czego nie byłoby widać z tabelek. Trochę dziwne były skoki ciśnienia na początku - zadane stało, a mierzone skakało. Szkoda, że brak wykresu sterowania...
Nie wiem jak to jeździło wcześniej bo takie zostało kupione.Ogólnie to jak jeździłem focusami czy hdi z tym motorem to były rakiety w porównaniu do tego.Nie wydaje mnie się też żeby odpięty egr powodował jakieś spadki mocy.Podłączony (zepsuty,zapieczony)tak ale odłączony?Raczej był by tryb awaryjny i brak sterowania "n75". Jedzie to jako tako ,ale turbo...
Dalej jest kiepsko jeszcze dużo brakuje dalej turbo wstaje za późno oraz ma problem z utrzymaniem doładowania. Ale po kolei najpierw przepływomierz.
Olej jest w dolocie na pewno :) Jutro jeszcze sprawdzę czy w rurze od intercoolera jest też olej oraz w tej co idzie wężyk do komputera - tylko czy w tych rurach musi być olej? :) Ano diesel musi dymić heheh A czy może być też wina sztanga że turbo późno wstaje? Jakie kabelki mam sprawdzić?
W grupie 8 wszystko w porządku, trochę turbo późno wstaje, ale tragedii nie ma. Przepływ powietrza ok, żadnych nagłych spadków czy coś. Dodatkowo wcześniej wymieniony przepływomierz, oczywiście bez zmian. Nie mam wartości liczbowych bo nie zdejmowałem logów, patrzyłem tylko na wykresy i nic konkretnego nie rzuciło mi się w oczy oprócz tej grupy ósmej....
Z logów widać jedynie że turbo wstaje zbyt późno. Do sprawdzena podciśnienie jakie panuje w układzie i albo elektrozarów będzie do wymiany albo turbo do czyszczenia. Zrób jeszcze raz logi 010 i 011.
A dolot cały nadmuchałeś kompresorem ? Moze dziura jest. Nie dmuchałem dolotu. To co odkręcałem przy odkręcaniu turbo do czyszczenia na pewno jest szczelne a reszta raczej sama z siebie się nie rozszczelniła. Zwłaszcza, że oprócz późnego wstawania to jako tako ciśnienie doładowania jest więc wątpię, że to dolot :/. Wyszło na to, że cała operacja zamiast...
Cały czas zastanawiam się co wpływa na to że turbo późno wstaje :/ Masz pompę VP a nie pompowtryski PD, wiec nie spodziewaj się tutaj nie wiadomo czego, wszystko jest ok, nie kombinuj bo przekombinujesz.
I tak właśnie mi się wydaje - nie domyka się bo został uszkodzony przy czyszczeniu i dusi mi silnik. Mój problem pasuje do tego co czytam na internetach. "Wyczyszczono EGR i nagle turbo późno wstaje, silnik nie ma mocy do 2400 RPM, gdzie się podziała moc ?" Dużo tematów o identycznej treści i jednym winowajcy - EGR po czyszczeniu któremu trakcie ożywiania...
Po logach to tylko to, że turbo wstaje późno i przepływka trochę zaniża, ale powinien iść normalnie. Dolot i wydech nie przypchany? Klapa gasząca w jakiej pozycji?
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
11 blok turbo też późno wstaje,sterowanie turbiną sprawdź nie wiem jakie tam jest ,a jak dpf/kat?może przytkany. Pozdro!!! Dodano po 5 Jest nastawnik turbiny elektryczny.
Proszę o pomoc w analizie logów. Co jest nie tak? grupa 002, 033 vaglog.pl/log-002_033_R1K6ZL.html grupa 003, 020 vaglog.pl/log-003_020_N92ZO6T.html grupa 115, 118 vaglog.pl/log-115_118_d5425.html
wymiana wtryskiwaczy na regenerowane ( tu podobno są założone po dwie podkładki pod wtryski że niby za głęboko wchodza,tego nie rozumiem) Ja też nie Witam hmm ile to nie wiem. Bylo sprawdzane mechanik twierdzi że jest prawidłowo,elektromechanik twierdzi że za późno się włącza turbo,mechanik że tak jest w tym modelu więc nie wiem, Pytanie co to jest...
Możliwe że jest źle ustawiona dźwignia gruszki lub same turbo zepsuli i dlatego późno wstaje.
Witam . Palić może dobrze bo na razie nie ma jeszcze takich minusów, a wystarczy że jedna świeca nie jest sprawna i posypie tym błędem. Jeśli EGR zaślepiony to nie ma wpływu na moc , a na ekologię. Moim zdaniem turbo za późno wstaje , na początek poszukał bym nieszczelności w podciśnieniu i sprawdził parametry w czasie rzeczywistym .
Dynamiczny log przepływki i turbo; 749076 Według mnie turbo wstaje za późno, przepływa ok. Zawór upustowy odpiąłem bez niego też dymi. Jakieś pomysły ?
chińskie koła turbo ?
Założono 2 turbiny i to samo turbo wstaje od 2 tysięcy, czyli problem leży gdzie indziej. Macie jakieś pomysły?
Turbo późno wstaje, stąd "muł" przy dolnych obrotach, ale z olejem w ropie czy ropą w oleju związku raczej nie ma. Bipy bardzo ujemne co świadczy o zbyt "słabym" zasilaniu pompowtryskiwaczy paliwem, zapchany filtr, słaba pompa, nieszczelny układ paliwowy. Jak pisali poprzednicy: 1. Uszczelniacze pompek 2. Pompa Tandem 3. pęknięta głowica (nie życzę)...
Witam mam problem ze swoim Leonem. Po regeneracji turbiny wstaje ono od 2500 tys. Zdecydowalem się na reklamacje i po ponownym zamontowaniu turbiny jest to samo. Co może być powodem. Auto w dodatku teraz nie ma mocy na zimnym po odpaleniu prawie wogóle. Na zimnym słychać lekkie cykanie silnika. Ciężko pali tzn nie od strzała. Podciśnienie zmienialem...
Witam, mam pytanie do znawców diagnostyki vag. Pacjent to Audi a6 99r silnik 2.5 tdi o kodzie AFB. Po odczytaniu logów dynamicznych grup 003, 008, 011 przepływka zaniża i tnie dawkę, turbo późno wstaje i nie osiąga zadanego ciśnienia doładowania czyli nic nadzwyczajnego... Zastanawiający jest jednak poziom wysterowania zaworu egr który wynosi stale...
Witam. Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM. Brak błędów odczytanych testerem. Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów. - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne). - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów. - Wyczyszczony EGR (ma on 19%...
Chodzi o to że spostrzegłem że ciśnienie ładowania na postoju to 0.98bar(850obr.min) natomiast przy 1500obr.min. ciśnienie ładowania spada do 0.94bar. Przy 2500obr/min jest 1.1bar. .Sprawdziłem szczelność IC oraz węży jest ok. . Ten chwilowy spadek ciśnienia doładowania jest spowodowany tym że turbo za późno wstaje?. Przecież Ty w ogóle nie masz doładowania...
Jeżeli kopci na czarno to MAF ma dane z kosmosu. Z logów jedynie turbo późno wstaje bo nominalne ciśnienie dopiero jest przy 2300 RPM (powinno być już przy 1800 RPM) oraz że nie utrzymuje się ładnie ale spada i rośnie. Przy tych wartościach z MAF powinno być wszystko cacy. A jak kopci na czarno znaczy że mało powietrza (wg maf jest ok). Taką sytuacje...
Proszę o ocenę i analizę logów dynamicznych w Audi A6 C6 3.0 TDI 225PS.Czy wszystko jest w porządku? Silnik pracuje prawidłowo, nie mam z nim żadnych problemów. Jedynie co mnie trochę irytuje to to że odczuwalny moment obrotowy zaczyna się dopiero od ok. 2000-2200 obr/min. Wrażenie jest takie że turbo "późno wstaje" jak dla mnie. Słyszałem opinie że...
Zobacz na grupę 011 i na ostatnią pozycję czyli wysterowanie zaworu co się dzieje. Ciśnienie wstaje zbyt późno i od razu jest przeładowanie. Ja bym podmienił zawór na początek. Jeśli to nie pomoże to szukać w turbo przyczyny.
Nie ma mocy bo turbina późno wstaje .
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
Z logami to też komedia, jeśli chodzi o mechaników w naszym kraju, bo jak kiedyś miałem zrobione logi i tłumaczę że odczyty z przepływu powietrza - tzn wskazania przepływki są za niskie jak na serie 150 koni albo że turbo za późno wstaje itd.. - takie rzeczy mi powiedziano na forum...to zaczęły się dziwne rozmowy, że to przecież tylko komputer, że trzeba...
Od majówki 2024 (rok) auto ma humorki. Wyrzuca błędy na desce: - Uszkodzony moduł ABS/ESP (od majówki 2025 wyrzuca go od zapłonu, wraz z komunikatem o uszkodzonym układzie hamulcowym) Wyrzuca błędy w komputerze: - świeczki - turbo (już sprawdzone, turbo jest sprawne, gruszka sterująca też, to musi być fałszywy alarm spowodowany odcinaniem zapłonu) -...
Dzień dobry, mam podobny problem, że turbo zaczyna odczuwalnie reagować około 2500 obrotów. Czy ktoś miał podobnie i jak sobie poradził?
Witam, mam Mitsu Grandisa 2.0 tdi PD 140 PS, wywaliłem DPF, kat został i miałem program zrobiony na 180ps i 400 nM, było mi mało to wrzuciłem turbo od BMN podeszło p&p. Mam pompki seryjne G, seryjny FMIC w miarę duży. Teraz tuner zrobił 195 PS ale nM tylko 365. Turbo wstaje późno tak od 2300 obr, to podobno normalny objaw, ale przy doładowaniu 2,8 bar...
Mam problem Panowie , bardzo proszę o pomoc. Samochód Audi A4 B6 2004 rok Silnik: 1,9 TDI AVF Pompowtryski Przebieg: 240.000 Objawy: Zaplony check, Wywala błąd 16485. Autko nie ma objawów negatywnych Skasowałem błąd, pojawił się znów. Następnie wyczyściłem EGR i turbo zaczęło późno wstawać (check i błąd 16485 pojawia się znów po pewnym czasie) więc...
Bo za 700 pln nikt nie ustawia turbo na cacy. Zresztą nieraz zdarzało się obudowa turbo była wyjedzona przez wirnik (bo latał luźno). Po takim czymś obudowa na złom albo rozwiert i wstawienie większego wirnika (lekka hybryda) ale nikt tego nie robi bo to koszt. Więc ląduje nominalny wirnik luz między obudową a wirnikiem jest za duży i wydajność turbo...
Witam serdecznie. Sprawa dotyczy opla 2.0 DTH z wyłączonym EGR i klapkami zawirowań. W czasie jazdy auto nagle zamuliło tak jak by ubyło ok.30km. Przed podpięciem compa sprawdziłem dźwignię przy turbo-po odpaleniu wciąga dźwignię na max. więc ok. . Wymieniłem filtr paliwa i powietrza-bez efektu. Wpiąłem się trójnikiem po między EZ od turbo a dźwignię...
Już jak kupiłem było poprzekręcane. Turbo wstawało przy 2 tysiącach obrotów, poniżej totalny zamuł. Poprzednik przyznał się że kręcił bo przeładowywało i wchodził w tryb awaryjny. Mi też robił przeładowania i odcinał moc, ale odkryłem że winny był zaworek n75. W Stilo jest on zamontowany nisko przy zderzaku i dostaje się do niego woda, błoto, sól. Rozebrałem...
Witam, mam pytanie - ktoś zna 1,8 turbo silnik? to jest starsza odmiana AGU z przepustnicą mechaniczną (z linką) odpowiednik wzdłużnego AEB (Passat B5, Audi A4 B5) auto się zamuliło, turbo słabiutko wstaje, od ok 3,5 tys obrotów i praktycznie czuć moc tylko na II biegu, przy ostrym deptaniu, oczywiście jak się rozkręci do tych 3,5 tys. III, IV, V bieg...
Witam Silnik AUQ Podczas przyspieszania ma "turbo dziury" Odczuwalne pooszarpywanie. Myślałem o przegubach lub kołach ale po puszczeniu gazu przestaje. Coś poszarpany ten log. Turbo późno wstaje + problem z utrzymaniem ciśnienia. Przeładuje i puszcza N75? Tak powinno być? STATYCZNE: 001+003 https://log.tunezilla.com/s/tbg5n39b 002+033 https://log.tunezilla.com/s/yx3t65fj...
Witam Panowie , może pojawił się na forum podobny post ale albo nie zobaczylem albo nie doczytalem :) . Do sedna , powoli choć narazie wstępnie analizując, przymierzam się do zwiekszenia mocy w mojej octavce :) z AGR-em pod machą. Z racji tego ze turbo juz przydaloby sie oddac do regeneracji, myslalem nad wrzuceniem jakiejś większej dmuchawy, zmianie...
turbo późny wstawać turbina późny wstawać późny zapłon
windows schowek kabel ampery katalizator toyota
archiwizacja danych dysku naprawa obudowy kolumny głośnikowej
Rezonator kwarcowy - czy ma polaryzację? Nowy piec gazowy wyzwala bezpieczniki - przyczyny i rozwiązania