Ciśnienia sprężania sprawdź.
A wałek napędu pompy wtryskowej wymieniałeś?
na niebiesko. Brak kompresji albo za późny kąt wtrysku.
Dymienie na niebiesko jest spowodowane : słabą kompresją, za późnym kątem wtrysku, złym działaniem przyśpieszacza kąta wtrysku w pompie.
Biały dym późny wtrysk.
Nie tędy droga, proponuję sprawdzić kąt wtrysku pompy i najprawdopodobniej pogonić pompę do przodu czyli pod obroty o jakiś milimetr. Wszystko wskazuje na zbyt późny kąt wtrysku.
najpierw wymienię wtrysk sterujący Zacznij od tego. Potrzas odpalania idzie czarny dym. Powietrza nie ma. Typowy objaw za późnego kąta wtrysku. Pewnie łańcuszek do wymiany.
Z którego kopci na siwo, odkręcić tłumik i sprawdziłem. Jeśli z obydwu to za późny wtrysk paliwa
Regulacja ta służy do ustawiania kąta wtrysku paliwa. Na początek ustaw pompę na środku , odpal silnik i obserwuj jak pracuje. Gdy będzie pracował zbyt twardo (metalicznie) to jest za wczesny wtrysk paliwa i wtedy odsuń pompę od silnika. Gdy praca będzie zbyt "miękka" i będzie biały dym to masz za późny wtrysk paliwa . Wtedy pompę przekręć w stronę...
Typowy objaw za późnego kąta wtrysku.
A może przyczyna jest gdzie indziej- pompa wtryskowa jest przestawiona i nie spala wszystkiego paliwa(za późny wtrysk). Sprawdź- nie trzeba dużo czasu. Wałka rozrządu nie wyciągałeś?
Po dodaniu gazu dmucha do filtra powietrza to powód zadymy.Mechanicznie coś nie tak. W atmosferycznym to i owszem. Turbo, to już raczej dziwny objaw - i wytłumaczenie ciężkie. Standardowo sprawdziłbym dokładnie fazy rozrządu, kopcenie na biało to raczej późny kąt wtrysku - za zimne powietrze w fazie przemiany adiabatycznej. A propos, ciśnienie sprężania...
Pierwsze sprawdź błędy i kąt wtrysku jak będzie za późny silnik będzie chodził miękko ale nie będzie mocy.
Za późny kąt wtrysku (regulacja kąta wtrysku która nie przestawia go wraz z obrotami - zablokowana) i też paliwo będzie się dopalać na wydechu plus straci na mocy.
Większa dawka spala się dłużej Gdyby spalała się dłużej, to miałbyś ją przeciągnietą na suw wydechu - rzygało by ogniem do turbiny. Na zbyt wysoką temp ma wpływ zbyt mało tlenu w mieszance za późny wtrysk, za niska kompresja, Czy aby na pewno? Za mało tlenu - reakcja zostaje zahamowana, następuje spalanie nie całkowite. Temperatura spalin zależy od...
Wygląda na to ze masz za późny wtrysk. Przestaw zębatek pompy o zabek. Powinna być zmiana. Uszczelka miedziana pod głowice to nieporozumienie, ma jakość szmaty. Jak znajdę czas to wrzucę instrukcje ustawienia momentu wtrysku
Możesz mieć zbyt późny wtrysk spróbuj go delikatnie przyspieszyć.
To taraz masz zbyt późny wtrysk.
Ustaw na środek i odpalaj.Kopci na biało, za późno. Kopci na czarno i twardo pracuje, za wczas. Twardej pracy należy unikać i trzeba się od niej odsunąć w stronę późnego wtrysku.
No niestety , regulator zapieczony na amen :( Silnik po wymianie zaskoczył bez większych oporów , trochę nie trafiłem z kątem wyprzedzenia , muszę jutro skorygować. Z tego co pamiętam kopcąc na czarno na średnich i wysokich obrotach kąt jest za mały , czyli za późny wtrysk ???
a może mam zbyt późny wtrysk?? C..ccc...co?
Grzebane było przy rozrządzie wygląda na zbyt późny wtrysk paliwa tam są dwa paski rozrządu trzeba to dokładnie sprawdzić
Zobacz układ paliwowy czy nie zapowietrza się bo jak tak jest to będzie ciężko go odpalić, następnie ustawienie zapłonu czy wczesny czy późny, wtryski czy nie leją.
trzeba przyspieszyć kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej jeśli to silnik VP lub sprawdzić kąt synchronizacji jeśli to silnik PD, zbyt późny wtrysk powoduje problem z odpaleniem zimnego silnika, podgrzanie ręczne świec żarowych podnosi temperaturę komór spalania więc wtedy łatwiej zapala.
po podkręceniu przyśpieszacza problem pozostał ale mniejszy Zbyt późny wtrysk paliwa. jedz na warsztat, niech fachowcy ustawią.
Dymienie na niebiesko w tego typu silnikach jest spowodowane tylko i wyłącznie dwoma usterkami. Słaba kompresja lub za późny kąt wtrysku. Nic innego. Zły kąt wtrysku może być spowodowany mechanicznym przestawieniem pompy lub uszkodzeniem przestawiacza kąta wtrysku w pompie wtryskowej.
Ma ciężko odpalić, za późny wtrysk paliwa W którym miejscu zwiększa się Ciśnienie na pompie paliwowej? I jeszcze jedno gdy odpale go z ciągu ma ciężko wejść na obroty a jak wejdzie to strzela w tłumnik
Pompa wtryskowa była ruszana? Po mojemu, zbyt późny początek wtrysku.
Właśnie rozmawiałem z dwoma autoryzowanymi serwisami. Powiedzieli mi że owszem 14 stopni ale przed GMP, ponieważ dla tego samochodu z pompą Bosch elektronicznie sterowaną 14 po GMP to jest zbyt późny wtrysk. Pojadę przy okazji na ustawienie pompy wg. tego właśnie 14 ale przed GMP. Zobaczymy jaka będzie różnica w pracy silnika. Ale dzięki wielkie za...
Witam, szukam instrukcji. Jak ustawić początek wtrysku, dla pompy wtryskowej 0460620021? Pompa pochodzi niby z Vectry B 1.7 TD. Proszę o wytłumaczenie łopatologicznie, czym skutkuje późny wczesny kąt wtrysku paliwa i czy kąt wtrysku, jest jest ściśle przypisany do pompy, czy do konstrukcji silnika? Może ktoś ma jakieś linki, bądź zna książkę, gdzie...
Filtr musi się wypalić, sterownik podczas szybkiej jazdy z dużym obciążeniem jest w stanie uruchomić późny wtrysk by wypalić owy filtr. Jak ktoś często jeździ po mieście filtr nie ma okazji się oczyścić.
Wtryski w tych silnikach(i nie tylko) muszą otwierać się przy 140 barach,jeśli wartość jest niższa,wtryski do regulacji(regeneracji). No i oczywiście,tak jak koledzy wyżej pisali,biały dym przy rozruchu i rzucanie silnikiem to oznaka zbyt późnego wtrysku paliwa. Jeszcze pozostaje kwestia dawki paliwa.
Jak dodaję gazu to dymi na bardzo czarno, a jeśli wejdzie na obroty jest ok. Ciągnik mam około 22 lata i nie kopcił (przy dodawaniu gazu był błękitny dymek). Czarny dym pojawił się około 3 lata temu,a remont robiłem 2 lata temu i nie wiem co jest przyczyną tego czarnego diabła:cry: Z instrukcji serwisowej na temat czarnego dymu - jeśli pojawia się...
00550-Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku. Czy ktoś grzebał Ci przy pompie? Czy wymieniałeś pasek rozrządu? Jeżeli nie to problem leży w pompie, lub w jej ustawieniu. Wejdź w bloki i obserwuj kąt wtrysku. Jeżeli jest zbyt późny kąt wtrysku to samochód będzie tak ciężko palił.
Książki jasno określają przyczynę pęknięcia jako wynik spalania stukowego lub jako wynik hydrolocku. Silnik mógł być zalany paliwem na skutek nieszczelności wtryskiwacza, albo w wyniku długotrwałej nieudanej próby uruchomienia silnika (paliwo w rowkach pierścieni). Układ wtryskowy mógł być niewłaściwie wyregulowany, tj. niewłaściwe ciśnienie otwarcia...
Właśnie zrobiłem identyko jak w tej instrukcji z linka. Tam jest żeby ustawić w GMP, czyli wsadzić ten kołek w blok i później zamontować pompę. I ja właśnie tak zrobiłem. Wkręcałeś czujnik zegarowy w pompę wtryskową ? dymi mocno na biało przy odpaleniu na zimnym Typowy objaw za późnego kąta wtrysku.
Rozrząd sprawdzałeś czy nie ścina klina na wale, ciśnienie na wtryskach jest biały dym świadczy niby że powinno być a takie objawy mogą być przy zbyt późnym zapłonie. Zasilania i masy do sterownika do sprawdzenia i profilaktycznie instalacja w peszlu od podłużnicy do silnika bo często się przeciera.
To są stare pancerne silniki. Powodów może być parę-Podlewają wtryski(ale odpalił by lekko nierówno),za bardzo wyprzedzony kąt wtrysku paliwa wtedy dobrze odpala ale kopci na czarno. Na niebiesko jeśli jest za późny kąt wtrysku,powietrze w przewodach idących do pompy wtryskowej,niesprawne świece żarowe. Najlepiej podpiąć na zimno pod vag i sprawdzić...
Czyli problem jest z nie do końca spalonym olejem napędowym- może wtrysk paliwa jest zbyt późny? Po mojemu jeśli początek wtrysku ustawiony prawidłowo pompa i wtryski do sprawdzenia.
miałem to samo, czy auto dymi ? zapchany filtr powietrza , otwarty zawór egr, za późny kąt wtrysku, jak sie z tym uporasz to bedzie palił 6,5l w miescie
Mechanik pewnie nie ma do czynienia na co dzień z dieslami bo powinien wiedzieć, że po wymianie rozrządu powinien ustawić poprawnie właściwy kąt wtrysku paliwa (w Twoim przypadku reguluje się go ruszając kołem pasowym pompy wtryskowej). Problem z uruchamianiem Twojego zimnego silnika polega na tym, że kąt wtrysku jest zbyt późny co dodatkowo objawia...
Przestawiłem pompe o jeden ząb do przodu ustawiłem kąt wszystko miodzio, na drugi dzien auto rano nie chce odpalic. Odpaliłem na zamostarcie jakos zagadał i chodził na swoim paliwie, podłączam vaga patrze a tam znow za późny wtrysk;/ Koło pasowe zębate na wale luźne było, jutro skończe naprawe i dam znać czy to całkowicie rozwiązało wszystkie problemy....
Dym szaro-niebieski to niedopalone paliwo( zapowietrzony układ paliwowy, zbyt późny kąt wtrysku, lejący wtrysk, brak grzania świec żarowych po rozruchu-zimny silnik). Z mechaniki do sprawdzenia wtryski, układ świec żarowych..Popatrz też na przewody powrotu paliwa, czy nie" idą bąbelki" powietrza..Warto zmierzyć kompresję na cylindrach.
Twarda praca silnika to wczesny zapłon i łatwiejsze palenie , przy niewłaściwym kącie wtrysku obojętne czy wczesnym czy późnym zużycie paliwa zawsze rośnie .
Z doświadczenia wiem, że te ciągniki nie lubią niskich temperatur. Napisałeś Przez pierwsze 20-30s chodzi jakby na 2 tłoki, - ewidentnie, albo zbyt niskie ciśnienie na tych cylindrach, albo zapieczone końcówki wtryskiwaczy, bądź też nadal nie prawidłowo wyregulowane. Dymienie na siwo może wskazywać również na zbyt późny kąt wtrysku. Zacząłbym jednak...
Kolego masz teraz zbyt późny moment wtrysku. Ustaw dokładnie rozrząd i moment wtrysku i silnik ciepły będzie palił z tyku bez świec. Nie szukaj chorych zastępczych rozwiązań z odpinaniem czyjnika temperatury.
do mczapski: silnik daje się uruchomić ale chodził na jednym tłoku( to był mój problem) do robokop: nie znam ciśnienia początku otwarcia wtrysków więc nie napiszę tej wartości. Moim problemem było minimalnie za późny wtrysk paliwa do komory spalania przez co na pierwszym wtrysku paliwo jeszcze jakoś dostawało samozapłonu a na drugim już nie. Taka ciekawostka...
No może oczywiste, ale filtr powietrza dobrze sprawdzić
Leją wtryski, późny zapłon, pompa zużyta, niska kompresja, zużyty rozrusznik - za wolno kręci.
No my Ci nie pokażemy gdzie leje trochę więcej zaangażowania z twojej strony, Wtryski raczej odpadają na twoją bolączkę, jak dla mnie masz za późny kąt wtrysku i stąd te objawy. Jeśli nic tam nie kręciłeś(np. wymiana paska rozrządu itp) to SPRAWDŹ rozrząd z naciskiem na kółko- spróbuj dokręcić śrube na wale i już wiesz więcej.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd zapomniałem, że to jest 115 PS czyli PD ... TO sprawdzilbym jeszcze pompe z tylu napędzaną wałkiem rozrządu (lubia sie psuc i zapowietrza się silnik). Rozwiniesz dalej swoją teorię.Co ma zapowietrznie się silnika do kopcenia na siwo? Powietrze w układzie -> kompresja ściśliwego powietrza = zbyt późny początek wtrysku...
Witam, Przyczyn może być wiele np. źle ustawiony początek wtrysku (zbyt późny), przestawiony rozrząd. Na początek należy ustawić prawidłowy początek wtrysku zgodnie ze znakami na kole zamachowym. Zakładam że rozrząd był prawidłowo złożony.
Chłopie, do ciężkiej cholery napiszesz w końcu co to za samochód jest? Czy może statek kosmiczny napędzany turbodieslem ? Pompy mają korekcję dawki i kąta wtrysku zależną od prędkości obrotowej silnika, ciśnienia doładowania i czasem, a nawet często od temperatury silnika. Nie ma czegoś takiego jak "kopcenie na granatowo" - niebieski dym to spalanie...
Dymi na czarno czy niebiesko. Na niebiesko za późny zapłon, na czarno wtryski. Pozdrawiam.
Musisz określić co to jest. Może sprawdź w jakim tempie ubywa oleju na bagnecie. Całkiem możliwe, że jest przyczyna w zasilaniu paliwem- totalnie późny kąt wtrysku , lub inny problem wtryskiwacza itp. Przyłóż rękę do wydechu, czy nie czuć jakiegoś asymetrycznego pulsowania. Cudów nie ma, na koniec zmierz ciśnienie w cylindrach.
Najpierw sprawdź świece ,sprawdź też czy grzeją wystarczająco długo,bo w starszych tdi był problem ze zbyt późnym załączaniem świec ,zdejmij wtyczkę z czujnika temp płynu i zobacz jak wtedy będzie odpalać,wtryski trochę kosztują ale można chyba jednak zmieniać same końcówki,nie masz żadnego ssania to nie ta liga.
Na razie obyło się bez oddawania pompy fachowcom. Kupiłem pompę od Citroena AX 1,4 D. Przełożyłem głowicę wysokiego ciśnienia wraz z tłoko rozdzielaczem i krzywką. Silnik odpalił, ale chyba jest zbyt późny kąt wtrysku bo ma kopa ale dymi na jasno biało, Pompa od Ax miała regulację na fasolkach, moja ma inne koło z 3 śrubami takie jak na zdjęciu poniżej...
Wyprzedzenie przed awarią jak już pisałem ok 2,5st przed BTDC Pytałem o ststyczne ustawienie pompy , na ile ustawiałeś a ty nawet nie wiesz o co chodzi. Sprawdzone przy okazji ustawiania cech do sprawdzenia rozrządu. Ciekawe jak? Moim zdanie masz zbyt późny moment wtrysku.
To faktycznie tylko wajcha podnoszenia obrotów, żeby "buda nie grała" na zimnym. Jak jest słaby, to zobacz wpierw wtryskiwacze, czy się do czegokolwiek nadają, a potem zainteresuj się górą pompy - znajduje się tam układ zwiększania dawki w funkcji ciśnienia doładowania - w tej aluminiowej gruszce. Chociaż równie dobrze, jeśli silnik pracuje "mięciutko"...
W tych latach modele 2,4D nie miały Vag-a. Ustawia sie według znaków. W razie ewentualnych błedów (zbyt wczesny-pozny wtrysk- dozuje pompa paliwa!!!) robi sie korekte poprawiajac ustawiajac wedlug znakow.
Witam. Mam problem z silnikiem Deutz 2011 f. Silnik z rana przy niskich temperaturach miał ciężko zapalić i musiałem do długo kręcić tak, jakby paliwo się cofało. Związku z tym wymieniłem pompkę paliwa problem z długim kręceniem z rana zniknął, ale wciąż pozostało, że silnik przy rozruchu chodził nierówno (jakby nie palił na wszystkich cylindrach),...
Brak kompresji, lejące wtryski, uszkodzony układ zasilania, pompa wtryskowa,za późny zapłon.
Jak sztanga jest zaciągnięta do końca to n75 pracuje.Jak chodzi równo niby na wszystkie gary to co mają wtryski do wstawania turbo? Weź drugą osobę niech przygazuje a ty złap za węża i zobacz czy cokolwiek dmucha. Może nieszczelność w układzie lub samo turbo się rozleciało. Dodano po 5 musze jeszcze sprawdzić egr czy jest domknięty bardziej mnie interesuje...
Problem polega na tym, ze aby odpalic focusa to trzeba podgrzać swiece (recznie) i dopiero po długim kreceniu odpala, przy tym chmura siwego dymu. pojawia sie regularinie błąd P0167 cos od regulacji poczatku tłoczenia. jak juz odpali to mam wrazenie ze pracuje tak jak by miał późny kąt wtrysku, wolno zbiera do 2000obr. Jak ciepły to pali łatwiej, ale...
Gryzący dym jest charakterystyczny dla niespalonego paliwa- wtrysk nie jest zbyt późny?
Kąt wtrysku trochę za późny przy pedale w podłodze max 15-16 stopni u ciebie gdzie wg mnie powinno być około 20-21. Wklej jeszcze wartości z bloku 0 na wolnych obrotach gdy rozgrzany ponad 80 C.
koledzy ogólnie rzecz biorąc to niebieski dym=olej, biały dym=płyn chłodniczy!! Trochę w życiu się zrobiło i widziało ale dymu z wody jeszcze nigdy - to tak OGÓLNIE rzecz biorąc :) wtrysk to czarny dym. Wtrysk drogi przyjaciulu jak leje to spalanie się spóźnia, im niższa temperatura komory tym bardziej (wolniejsze odparowanie). Widziałeś kiedyś kolor...
Praktycznie nie ma takiej możliwości, żeby ropa kapała, Primo ciśnienie na railu dość szybko spada do bardzo niskich wartości, secundo jak wtryskiwacz by kapał na zgaszonym silniku to na zapalonym lałby niemiłosiernie, tertio, jakby ta ropa lała z wtryska to w końcu pogiąłbyś korby, pozatym powinien zakopcić na czarno wtedy. Poza tym jak masz wyłączony...
Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :) A także sprawdzisz jak zapali...
Witam, bardzo proszę o pomoc. Może się ktoś z tym spotkał : Posiadam autko jak w temacie .Problem polega w tym iż autko odpaliłem i chodziło normalnie ,po jakiejś godzinie kolega wsiadł do samochodu przejechał jakieś 20 m i auto zaczęło strasznie kopcić na siwo (tak jak nie spalono ropa czy za późny wtrysk,lub zapowietrzający się silnik) chmura dymu...
W konkretnym modelu sterownika jest stosowany konkretny tranzystor i nie ma tu czego indywidualnie dobierać. Dla prawidłowej pracy elektromagnetycznego i sterowanie dawką paliwa jednak trzeba dobierać, w innym przypadku można uszkodzić sterownik lub źle sterującej dawki paliwa. Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty...
Mówiąc ogólnie może coś się stać. Za wcześnie ustawiony wtrysk może doprowadzić nawet do pęknięcia wału korbowego. Mniej szkód wywołuje zbyt późny zapłon - kopci na siwo i jest słaby.
r aczej późny kąt wtrysku ale pozatym jeszcze stan końcówek wtryskiwaczy jeśli wciągałby płyn z ukł chłodzenia to by były ubytki - trza sprawdzić Proszę o korzystanie z przycisku "Pisownia" przed wysłaniem postu. Błędy ortograficzne nie będą tolerowane, regulamin pkt. 15. Nie kasować wpisów moderacyjnych! 12:010 1.04.2008
jak nie ma oporu to na bank jest kaput, odepnij przestawiacz wtrysku i zobaczysz czy biały dym i nierówne obroty znikną, jeśli tak tzn że kąt wtrysku jest OK bo zbyt np późny też daje takie objawy przy odpalaniu o nierozgrzanych komorach nie wspomnę-swieczki.
Sprawdź ustawienie kąta wtrysku. Myślę ,że jest za późny,wraz ze wzrostem temperatury zmienia się kąt na wcześniejszy i dla tego przestaje dymić.
A co w przypadku gdy pompiarz trochę spartaczył robotę i nie oznaczył dokładnie punktu, lub pompa nadal dobrze tłoczy paliwo (ciśnienie, wydajność), a z powodu zużycia elementów punkt na obudowie nie pokrywa się z prawdziwym kątem wtrysku? Względnie co gdy np. nowe koła rozrządu mają minimalne przesunięcia np. źle nacięty klin, czy źle wykonany otwór...
Witam, mam do was pytanie. Padła pompa w moim mondku, nabyłem po regeneracji z serwisu autoryzowanego. Oczywiście wymiana wiązała się z zablokowaniem i rozpięciem rozrządu. Ustawiłem wszystko na znaki jak Auto-Data przykazała. Po założeniu pompy której koło napędowe zgrałem również ze znakiem a następnie założyłem koło zębate złożyłem ten upierdliwy...
Witam Państwa! Mam pewien problem z tytułową pompą. Pacjent to: Mercedes W202 C-Klasa, 1998r, 220D Czy ktoś jest w stanie zmierzyć i podać jaką indukcyjność powinien mieć czujnik położenia przestawiacza kąta wtrysku w tej właśnie pompie (LUCAS EPIC)? Znajduje się on na pinie 3 i 6 wtyczki na pompie lub lustrzanie na pinach 10 i 12 kabla idącego od pompy...
Witam Problem Rozwiązał Się sam poprzez wizyte u mojego Kolegi Który wyregulował kąt wyprzedzenia wtrysku. był on Za późny. temat uważam za rozwiązany Dziekuję za szybką odpowiedź pozdrawiam.
Witam, Najważniejsza sprawa to odpowietrzyć układ paliwowy. Kiedyś przyglądałem się wymianie pompy wtryskowej w T25, którą przeprowadzał "rutyniarz". Wyglądało to mniej więcej tak: - w pierwszej kolejności facet odpowietrzył pompę luzując śrubę jednego z dwóch przewodów paliwowych z tyłu pompy (od strony bloku silnika) - dalej odpowietrzył filtry paliwa....
Witam. Mam problem z ustawieniem kata wtrysku w silniku s301d, próby ustawienia schodzą prawie w połowie pomiędzy GMP a pt2000 i to już jest najniżej ale popychacz jest wykręcony prawie na maska i zachodzi możliwość urwania pompy. Sprawdziłem rozrząd jest pomiędzy literkami s mały tryb, os wału od strony koła zamachowego wcięcie klina pionowo z przodu...
Jeśli wszystko podmienione łącznie z softem sterownika, a dalej dymi, to może przestawiony kąt wtrysku (ścięty klin na wale) lub starte krzywki na wałku rozrządu. Przy ściętym klinie, miałby problemy z odpaleniem i jazdą - byłby sporo słabszy. Do tego dymiłby na biało, nie czarno. Ten silnik na seryjnym doładowaniu ( a zakładamy że takie jest), by...
Termostat nie specjalnie pomaga przy odpaleniu Przy samym odpalaniu nie, ale jego brak źle wpływa na żywotność silnika i jego stan. A więc ma wpływ na zapalanie. Pierścionki mogą dość szybko się zapiec gdy jest niewłaściwa temperatura pracy silnika. Komu jak komu, ale nie sądziłem, że Tobie trzeba to tłumaczyć-przypominać. :-) Przestań. Kury też się...
statyczny początek wtrysku trochę za późny, trochę brakuje ciśnienia ale nie na tyle aby spowodować obcinanie dawki paliwa. Zloguj statycznie kanał 001 przez jakies 5s na rozgrzanym silniku, wszystkie odbiorniki prądu wył.
Sprawdź jeszcze raz moment wtrysku, moim zdaniem jest zbyt późny.
trzeba trochę przyśpieszyć kąt wtrysku. Tak , sprawdzić początek wtrysku może być za późny [ pompę pochyl górą w kierunku do silnika ] . Pozdrawiam Zbigniew
czy taki kolor dymu to za wczesny , czy za późny kąt Za późny.
Prąd pobierają wszystkie świece taki sam około 10A Coś mało. Choć w sumie to starszy samochód to możliwe, że tyle biorą. W lublinie kiedyś wymieniałem świece to nowe brały po 18amper. Coś mi sie wydaje, że jest źle ustawiony kąt wtrysku, jest zbyt późny stąd też pojawiający się czasem biały dymek. Sprawdź koniecznie kompresję.
Za póżny wtrysk ,żle ustawiona pompa.
Widziałem schemat tej wieżyczki. Membrana, sprężyna i kawałek stoczonego bolca. Podobno obracając nim można zwiększyć moc :) Czego szukać ?? dziury?? wytartych elementów ?? Na koniec kilka pytań które mogą mi pomóc. Czarna chmura wydobywająca się z tłumika przy obciążeniu i gwałtownej jeździe oraz muł w przedziale 800-2000 RPM może być przyczyną : 1....
Witam Moje pytanie dotyczy wtryskiwaczy Valtech Ostatnio meganka cos nie chciała pracować na gazie i skusiło mnie żeby się pobawić zenitem :) i oczywiście coś zmajstrowałem ale po długich próbach coś się udało ustawić ale nie tak jak powinno być gaśnie na wolnych obrotach i szarpie podczas normalnej jazdy. Dowiedziałem się z forum ze te vatechy to lipa...
Jeśli auto nie bierze oleju a dymi na niebiesko to nie dopala paliwa, ma za późny zapłon lub lejące wtryski (pomijam źle ustawiony zapłon i brak kompresji). W Twoim przypadku sprawdzić należy korektę wtryskiwaczy (najlepiej testerem diagnostycznym do Renault). Wykluczysz też w ten sposób awarie sterowników i instalacji (np.luźna wtyczka). Czasami gdy...
Związku z tym, że zaczęły sie chłodne ranki to może Twój problem leży w niesprawnych świecach żarowych. Sprawdzić nie zaszkodzi. Dodatkowo koniecznie sprawdź kąt wtrysku - czy nie za późny.
Brakuje logu 011 dynamicznie, zmniejsz obroty biegu jałowego do takich jak były poprzednio a zwiększ sobie dawkę paliwa bo masz niską, silnik nie dogrzany - albo uwalony termostat albo czujnik G62 zaniża, kąt wtrysku zbyt późny, zawór N108 w pompie wtryskowej nie wyrabia, sprawdzić jeszcze raz poprawność ustawienia rozrządu i podciągnąć kąt wtrysku...
Za póżny wtrysk objawia się nadmiernym dymieniem, niespalone HC
Sprawdź kąt wtrysku, może być za późny..Warto przy okazji sprawdzić ustawienie rozrządu, przedmuchy przez odmę . Układ się nie zapowietrza? Jak to nie pomoże to ciśnienie sprężania i ew.wtryski-mogą lać.. Potem zostaje tylko pompa wtryskowa..(pomijam kable,kabelki) A jaki przebieg auta?
Kąt wtrysku ustaw jak nie pomoże to zmierz ciśnienie Podejrzewam że jest zbyt późny
Jeśli dobrze odpowietrzony i łapie za szybko temperaturę to jest za późny. Przy składaniu rozrządu źle ustawiono pompę. Przyspiesz minimalnie wtrysk.
Cztery rzeczy odpowiedzialne o odpalanie zimnego silnika 1 temperatura (im niższa tym gorzej odpalić dlatego świece musisz sprawdzić i napięcie czy do nich dochodzi) 2 kąt wtrysku (jak będzie za późny to nie zapali a na zimnym regulator dodatkowo ma przesunąć go do przodu) 3 wtrysk paliwa (jak leje to auto nierówno pali i czasem kopci na siwo) 4 ciśnienie...
Powody różne. Wtryski nie trzymaja ciśnienia. Pompa nie wydala. Czas za krótki grzania itp itd. Zrobić na początek dluzsze grzanie świec vcdsem. Lub zdjąć mapę i zrobić hotstart. To po taniosci. Drogo to regeneracja pompy lub wtryskow. Sprawdzić pompe na wstepnym cisnieniu czy ma odpowiednie na jalowych i przy 4k obr. Wtryski na maszyne czy nie leja...
późny zapłon turbo późny wstawać turbina późny wstawać
civic elektryczny schemat iskrownik ustawić oprawa rtęciowa sodowa
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Reflektor w skuterze ledwo świeci - przyczyny i rozwiązania Nagłe zniknięcie kanałów z satelity Astra - przyczyny i rozwiązania