Co Ty go pod korek nalałeś? Oszalałeś?
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Czy to musi być uszczelka pod głowicą No nie. Mogła pęknąć też sama głowica.
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
Wentylator normalnie działa. Powiedzcie mi... czy może to być wina korka?
UPG - uszczelka pod głowicą.
wymiana uszczelki
Mam problem z Corsa b 1.5 Isuzu. Wymieniłem czujnik i nadal nic. Dziwi mnie dziura wywiercona w korku od wlewu płynu. Jak przykręcę inny korek to powstaje ciśnienie i to całkiem spore.
Ubywający płyn i krótkie odcinki mogą mieć wpływ na powstanie mazi pod korkiem. Nie dymi na biało? Co było powodem wymiany uszczelki?
Mialem przypadek padnietej uszczelki pod pokrywą rozrządu i płyn przedostawał sie do oleju... A plynnu ubywa?
Witam. Opel Corsa 1.2 twinport. Znikał płyn chłodzący a pod korkiem i pokrywą zaworów majonez. Jak się okazało w głowicy była dziura w płaszczyźnie i tam ponoć puszczało płyn w olej. Została dziura zaspawana splanowana głowica i sprawdzona. Przy okazji został wymieniony rozrząd bo słychać było łańcuch. Auto teraz odpala i jedzie poprawnie. Problem taki...
jakifgo koloru ten smar-musztarda? Płyn chłodniczy w oleju,niedobrze
Uszczelnij wyciek płynu, odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odpal na biegu jałowym i obserwuj, jeżeli na postoju gotuje wodę to problem będzie z pompą wody, jeżeli wirnik jest plastikowy to pod wpływem temperatury i oporu wody będzie stał w miejscu , to dość częsty przypadek tanie pompy wody. Jeżeli na postoju z odkręconym korkiem węże od chłodnicy...
Klima jest? Najlepiej wentylator wysterować komputerem. Powinien mieć 2 prędkości. Teraz jest zimno, więc nawet w korku przy załączonym ogrzewaniu nie powinien się ugotować. Sprawdź, czy termostat dobrze działa i podejrzyj temperaturę płynu w parametrach silnika.
Może przy ostatniej wymianie płynu źle został odpowietrzony układ. Zresztą to normalka że w korkach temperatura ci szybciej będzie rosła. Czy wczesniej też tak było.
Witam.Temperatura pracy silników wynosi 90 st.C,plus minus 5 st,C.Wskaźniki temperatury wskazują wartość z dokładnością niewielką.Myślę ,że wszystko jest w porządku w corsie.Odkręcanie korka przy nagrzanym silniku jest niebezpieczne /stara szkoła/.
płyn od chłodnicy nie ubywa wiec raczej nie miesza się z olejem, auto codziennie nie przejeżdża dużo
Płyn chłodniczy nie ubywa i auto nic nie kopci. Jak można sprawdzić czy to na pewno uszczelka pod głowica ??
Jeżeli wąż jest twardy jak kamień i nie można go ścisnąć, to na początek sprawdź korek. Może jest przytkane odpowietrzanie.
W golfie 4 realnie też waha się od 85-100 C a wskaźnik na desce stoi sztywno na 90 C by nie denerwować kierowcy. PS Opel tak ma analogowy wskaźnik i takie zachowanie nie jest niczym dziwnym . W lecie w korku skoczy nawet do 100 C lub lekko poza.
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
Jeżeli przełącznik jest na 100 to wiadomo że na zegarach będzie więcej. Chyba, że ktoś woli jak tu sugerowano w tym układzie ciśnieniowym mierzyć temperaturę płynu w zbiorniku wyrównawczym po zdjęciu korka. To jakaś paranoja normalnie. Mamy tu nawet fachowca, który twierdzi że takie pomiary są odpowiednie, bo różnią się o kilka stopni. Wobec czego ja...
Gdyby masełko pod korkiem było skutkiem tego co mówisz to cały olej miał by konsystencje i kolor emulsji (kawa z mlekiem ) no i stan oleju by się podnosił.miałem kilka samochodów i występował problem masełka włąśnie pod korkiem,a układy chłodzenia były sprawne(nie ubywało płynu)Jak mniemam w skutek małego kilometrażu dziennego ,wieczorem gdy silnik...
Temat rozwiązany. Przyczyną jest pływak w zbiorniczku płynu hamulcowego pomimo tego że płynu hamulcowego było do kreski Max to i tak się zapaliła ta kontrolka Przy gwałtownym ruszaniu A jak odpisałem wtyczkę i gwałtownie ruszałem to Kontrolka się nie zapalała więc dałem płynu pod sam korek podłączyłem wtyczkę i zacząłem jazdę próbną już się kontrolka...
Jest to corsa D 1,4 i 2010 r chodzi mi o termostat,jest on sterowany elektronicznie,został wymieniony ponieważ za późno otwierał się i wywalało płyn korkiem.Sprawdziłem komputerem otwarcie następuje około 105 stopni.Jedno mnie zastanawia że podczas jazdy chłodnica jest chłodna i temperatura na wylocie jest około 30 stopni,jak chwilkę pochodzi na postoju...
Przepraszam że się w trące ale miałem coś bardzo podobnego , tylko z innym autkiem . Niestety była to uszczelka pod głowicą .Niewielkie przebicie wtłaczało spaliny w układ chłodzenia - z tego korki "powietrzne" w układzie , okresowy brak ogrzewania , zamarzanie reduktora , wyrzucanie płynu itd. Sprawa nie fajna ale fakt.
Witam, mam problem. CORSA zaczęła się gotować, wymieniliśmy termostat, pompę . Nie pomogło, więc wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą i chłodnice. Układ odpowietrzony, korek wymieniony. Nadal ten sam problem, na postoju auto zaczyna się po 10 minutach przegrzewać, wywala płyn ze zbiornika wyrównawczego. Co jeszcze może być przyczyną ?
Piotrek, upg padla raz w 2020r. Glowica byla na 100%planowana i sprawdzana. Zapomnialem dopisac, ze po ostatniej wymianie wtryskow, oleju itd. po przejechaniu 70km samochod dymi na bialo jak smok. Nie ma znaczenia czy silnik jest cieply czy zimny. Dodatkowo, przed wymiana oleju bylo pelno szlamu na korku wlewu oleju. Panowie, jesli okaże sie ze glowica/tuleja...
Witam. Termostat sprawny bo nie przekracza u Ciebie temp. bezpiecznej (otwarcie jak dobrze pamiętam 92C). Uszkodzenia termostatu: Zamknięty silnik się przegrzeje na czerwone pole, otwarty nie zagrzejesz silnika w zimie do 90C. A co do gazu chyba nie ma nic wspólnego z temp. w tym przpadku bo zależy jak został ustawiony. Radze podjechać do gazowników...
a co z temperaturom wywala płyn czy coś innego się dzieje na przykład ubywa stopniowo płynu a może ogrzewania niema :?::?::?: no własnie w tym problem jest ze płyn jest na takim samym poziomie i olej tez, samochod w korku sie tylko grzeje ale mysle ze to wina wentylatora, chodzi mi łownie o to ze słychac po odpalenu takie bulgotanie w silniku jakby...
Auto oddałem do mechanika. Na dzień dobry sprawdził stan oleju na skrzyni, i okazało się że był znaczny ubytek, a na korku skroplona woda. Wymienił olej, wymienił płyn hamulcowy bo był bardzo zabrudzony, zrobił adaptacje i skrzynia działa OK. Koszt 400zł. Niestety nie znikło wyczuwalne uderzenie przy zmianie biegów. Przy okazji stwierdzono urwaną jedną...
Dzień dobry mam problem z autem opel Corsa D silnik 1.2 Benzyna. Rocznik 07 Z autem ogólnie jest wszystko w porządku, Ale niestety jak pojadę w dłuższa trasę i auto jest nagrzane a stanę na światłach lub w korku, samochód osiąga temperaturę prawie 100 stopni. Gdy już ruszę temperatura spada. Raz ulotnił się płyn chłodniczy. Z silnikiem wszystko w porządku...
Masz już "letnie" auto, w którym pewnie zamulona jest już chłodnica a może i cały układ chłodzenia. Corsy słyną z przegrzewania się silników a konstrukcja atrapy ma za mały wlot powietrza. Faktem jest, że auto musi mieć sprawną elektrykę, aby należycie funkcjonowało, więc szukaj odpowiedniego włącznika wentylatora (oryginał) tj. na korzystniejszą temperaturę...
Sprawdź korek zbiorniczka lub sam zbiorniczek płynu. Tam na pewno jest info o płynie. i z tą informacją idź do sklepu i kup płyn taki na jaki Cię stać
nie nic nie wyrzuciło tylko tak jak ci pisałem wskazówka weszła na czerwone pole a wentylator nie zadziałał ,wychodzi na to jak by miał złe informacje by sie załączyć a działać działa napewno,myslalem o uszczelce pod głowicą ze poszła jeszcze raz ale ani płynu ani oleju nie pobiera, a jak podniosłem korek od oleje to nie było czuć spalin takze powinno...
Poziom płynu może się podnieść gdy będzie dostawać tam albo olej albo ciśnienie z cylindra. musisz odkręcić korek i sprawdzić konsystencje i czy nie pływają w nim takie plamki tłuste jak oka w rosole, tak dowiesz się czy olej się nie dostaje do borygo czy czym tam chłodzisz silnik. Jeśli tych plamek nie będzie to odpal auto i popatrz do zbiorniczka...
Witam. Jak prawidłowo spuścić płyn z układu chłodzenia w wypisanym wyżej samochodzie? Szukałem książki serwisowej ale nigdzie nie mogę jej znaleźć - jeśli wiecie gdzie znajdę takową to odpowiedzią może być link do książki. Żadnego korka do spuszczania płynu nie znalazłem. Przypuszczam że należy go spuścić odłączając któryś z węży w dolnej części układu?...
Witam, Znajoma ma dość dziwny problem z ogrzewaniem w corsa C 1.0. W samochodzie wymieniono termostat(wahler),pompa cieczy oraz nagrzewnicę i naturalnie korek w zbiorniczku. Sprawa jest o tyle dziwna,że samochód nie potrafi się zagrzać-max.temp 80*C zarówno na starym i nowym termostacie. Jak się jedzie na wyższych obr.to leci z nawiewu letne powietrze....
Obawiam się, że to zagadka dla bardzo wtajemniczonych w zasilaniu diesla. W Corsie 1.7 CDTI silnik Isuzu o oznaczeniu opla Z17DTH i mocy 100 KM mam układ zasilania CR Denso (pompa + wtryskiwacze). Silnik bez DPF, co ważne w tym przypadku. Chodził dobrze długi czas, aż tu pewnego dnia niedługo po zatankowaniu na markowej stacji (ale innej niż zwykle...
Hej Mam taki problem, w mojej Corsie niedawno była wymieniana chłodnica wraz z czujnikiem, ponieważ stojąc w korku zagrzał się płyn chłodniczy i zaczął wylatywać z tego z tego zbiorniczka. W zasadzie to temperatura po wymianie nie odbiega za bardzo od normy, jadąc (nie w korku) wynosi tak od 90 do 95 stopni. Ale wczoraj stojąc w korku doszła do 100...
zaworek egr nie ma nic wspólnego ze spalaniem Może mieć, jeśli się przytnie w pozycji otwartej to silnik będzie słabszy, będzie kulał więc i spalanie będzie wyższe. muszę wpierw spuścić płyn chłodniczy To nie problem, w chłodnicy masz korek i ładnie płyn spływa tak że EGR będzie prawie że suchutki, kilka kropel najwyżej pocieknie po odkręceniu. Powinieneś...
Witam kupiłem corse tydzien temu i mam z nią delikatnie nie pokojący problem. Uszczelka pod głowicą myśle ze jest jeszcze cala.. Mianowicie gdy staje nią tylko w korku na 2 minuty temperatura dobija nawet do 105 stopni... Po zgaszeniu auta podczas odkrecania korka wyrzuca plyn ale co JEST NAJBARDZIEJ zaskakujące zasysa go po odpaleniu w tej samej minucie...
A jaką ma barwę ? Olej czy kawa z mlekiem ? Korek wlewu oleju w pokrywie odkręć i zobacz co tam się wyrabia. Czy jest masło i ile go tam jest. Nadmiar oleju powinieneś upuścić tak do 3/4 stanu między min a max na bagnecie i obserwuj co się z nim dzieje. Jak będzie przybierał - niestety głowica do zdjęcia. A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia...
Pewnie wirnik się obraca na ośce albo łopatki poszly się kochać. Chwyć mocno rękami koło i wirnik pompy i spróbuj obrócić je w przeciwne strony. Nie jest możliwe żeby silnik się nagrzał do 90 przez 2 min z działającą pompą. Możliwość jest taka że coś ze wskazaniem temp jest nie tak tzn że jest zawyżone, ale jeśli się zagotuje i wskaźnik stoi na 100st...
Witam, tydzień temu pojechałem do sklepu 1km ,corsa stała całą noc no dworze więc jej nie gasiłem… Gdy wyszedłem ze sklepu widziałem tylko kłęby niebieskiego dymu. Stwierdziłem ,że to pewnie uszczelka pod głowicą, więc kupiłem wszystko i w czwartek zdjąłem głowicę ,w piątek dałem do splanowania i wieczorem poskładałem wymieniłem gumki ,dotarłem...
Witam Mam Corsę B 1994 r. Słychać bulgotanie takie podczas zapalania w szczególności jak gazu dodaję jak sie nagrzeje to mniej słychać, ale czasem zabulgocze. Płynu nie ubywa a olej też w normie. Ale szybko sie grzeje dość szczególnie w mieście jak w korkach jadę nawet nie aż tak długo. Wcześniej tak nie było. Czytalem na forum no i nie wiem czy to...
Problem dotyczy Corsy B z silnikiem 1.0 12V. Od pewnego czasu pojawił się głośny szum z okolic pompy wody. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku, ciśnienie uciekającego powietrza jest znacznie słabsze niż jakiś czas temu kiedy problem z szumem nie występował. Płyn znika w ilości około 250ml na 500 km. Ogrzewanie działa poprawnie,...
OPORNIK!!! aby nie było za póżno spróbuję Ci wszystko wyjaśnić a Ty dalej szukaj instrukcji!!! HAMULCE-zbiorniczek na pompie hamulcowej ma dwa poziomy max i min z boku zbiorniczka uzupełniasz płynem hamulcowym DOT-4 do poziomu max. Układ chłodzenia-tak samo max i min/Widoczny zbiornik wyrównawczy,połączony z chłodnicą z przodu węzykiem gumowym/ uzupełniasz...
Witam, otóż mam dwa problemy, pierwszy, który jest według mnie najważniejszy to że na ścianie zbiornika wyrównawczego mam tak zwany majonez, dodam iż przed tym stwierdzeniem w zbiorniku razem z płynem chłodniczym pływał olej. Po dokładnym wyczyszczeniu zbiorniczka, układu chłodzenia i wypompowana woda z Chłodnicy przez 1-2 tygodnie zbiorniczek był czysty...
Ja zrobiłem dziurkę w korku wyrównawczym płynu chłodniczego bo mi z ciśnienia które rosło od temperatury cieczy wysadzało przewód do zbiornika. Czyli chyba żle zrobiłem z tym otworem? Jak stoję na postoju to faktycznie tak się nagrzewa (wskażnik temperatury dochodzi do czerwonego pola) że nawet czuć smród w kabinie a wentylator nawet się nie włącza,...
Witam , Mam corse B 95' silnik c12nz . 1. Po odpaleniu na zimnym silniku pali się stale kontrolka CHECK ENGINE 2. Zastosowałem metodę drucikową która wykazała błędy : -15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie -34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
witam, ostatnio po kłopotach z odpalaniem i zwiększonym zużyciem paliwa oraz kopceniu auta na benzynie wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i problem ustał. natomiast po kontroli ilości płynu chłodzącego zauważyłem jego niedobór. po odkreceniu korka z układu zaczęły wydobywać się pokłady powietrza *takie bulgotanie*. Pomyślalem że po prostu...
Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chcę napisać że corse b zakupiłem niedawno na dojeżdżanie nią do pracy i od tamtego czasu mam same problemy. Corsa posiada silnik 1.2 8v C12NZ 45KM rocznik 1994 bez zaworu EGR na aparacie zapłonowym. Przy autku wymieniłem już klocki hamulcowe, silniczek krokowy, sondę lambda, wszystkie filtry, olej, świece, przewody...
Wskaźnik podczas jazdy pokazuje 0 tzn jest na samym dole... gdy chwile pochodzi "stojąc w miejscu" dochodzi do normalnej temperatury. Podkreślam termostat już wymieniłem po jego wymianie przez 1dzień było ok potem stało się tak jak jest teraz. Myśląc, że pewnie ten jest uszkodzony poszedłem do sklepu gdzie go kupiłem i dostałem inny nowy... ale na tym...
Te miejsce na przekaźnik od podgrzewacza paliwa i świec żarowych w przypadku diesla (którego nie było) Opel corsa B i opel tigra to niemal to samo. O ile opel corsa B miał silniki diesla od isuzu (pojemności 1.5, 1.7) o tyle w tigrze były montowane tylko silniki benzynowe(a przynajmniej nigy diezla w tigrze nie widziałem i nie słyszałem). Ale to będę...
Zanikające stukanie to typowy objaw dla hydraulicznych popychaczy ale nie znamy szczegółów. Potrzeba więcej danych: jaki rocznik, jaki kod silnika? Masło pod korkiem może być też efektem jazdy miejskiej na niedogrzanym silniku. Trzeba przegonić auto po autostradzie i wtedy zobaczyć co się dzieje. Na razie obserwuj poziom płynu i oleju oraz wygląd spalin....
Witam, jestem totalnie nie obeznany w temacie aut i prosil bym o porade badz cenne wskazowki dotyczace mojego problemu. Od jakiegos czasu zauwazylem ze na korku wlewu oleju tworzy sie jasno brazowa maz, dzisiaj odpalilem silnik i powoli odkrecilem korek, troszke pochlapalo ta mazia i moglem uslyszec taki odglos ubijania masla badz kiszonej kapusty,...
Próbowałem odłączyć pompę tak jak radził emeryt2 i niestety bez zmian. :( Podjąłem także delikatną próbę odpalenia na pych. Corsa stanęła jak przy naciśnięciu hamulca. Żadnych odgłosów wskazujących na zapłon mieszanki. Co do tej uszczelki pod głowicą sprawdziłem dzisiaj płyn i było sucho w zbiorniczku wyrównawczym dolałem 200 ml i jest do połowy. Przy...
Witam. To mój pierwszy post. Następujący problem wyglada tak: Chodzi o Corsę b 1.2 benzyna + LPG Często jeżdzę w dość długie trasy od 30 do 50 km. W tym czasie wskazówka temperatury podnosi się nieco poniżej 90 stopni, mniej więcej 88, tak wygląda. Jeśli jest jakiś korek na drodze i samochód stoi w miejscu temperatura nagle rośnie, a gdy podjadę pare...
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Witam. Postaram się w miarę dokładnie opisać problem, a z racji tego, że jestem kobietą - nie znam się na pewnych sprawach, jednak proszę mnie nie dyskryminować. Kupiłam samochód Opel Corsa B rocznik 1998, silnik 1.0 12v. Pojeździłam nim 2 miesiące i zaczęły się problemy. Zapaliła się kontrolna Check Engine, ale nie zwrociłam na nią szczególnej uwagi...
Temat Corsy i 1.3cdti dobrze ujął alfik7 Opel Corsa D i Grande Punto to to samo podwozie, zawieszenie i koła. Rozwiązania we wnętrzu też wskazują na podobieństwa konstrukcyjne. Silnik 1.3 (właściwie 1248 ccm) to zaprojektowany przez Włochów diesel, montowany w polskich zakładach FPT Bielsko-Biała. To jest świetny silnik, szczególnie w wersji 90 konnej....
No na to wychodzi bo chyba dziury w tłoku nie ma? :D Heh śmiej się, ale wcale bym się nie zdziwił :) Najprawdopodobniej ten cylinder "pożera" olej, bo niby nie ma oleju w płynie chłodniczym, żadnych majonezów pod korkiem wlewu ani innych historii mogących świadczyć o uszczelce pod głowicą. Na szczęście auto przy normalnej miejskiej jeździe nie kopci...
Wiem że podobnych tematów było dużo, zapoznałem się z nimi ale nie rozwiązały mojego problemu. Od 1,5 roku posiadam Opla Corsę B 1.4 benzyna + lpg 1994r. Samochód jak na swój silnik ma dość duże spalanie. Spalanie benzyny to około 9-10 litrów, a gazu około 11 litrów latem w mieście. Instalacja gazowa jest raczej niskiej generacji, nie jest to sekwencja,...
płyn korkiem płyn chłodzący corsa płyn korek corsa
wzmacniacz kraków schemat video schemat mikrofali panasonic
filtry węglowe filtry przepływowe
Błąd F7 Saturation fault w Vacon NXP00225 - naprawa Piec De Dietrich działa mimo programu P3 - przyczyny