Wysyłając Cię do Darka wiedziałem, że to dobry pomysł i że będziesz zadowolony. Układ chłodzenia w BMW już taki jest, ja też to przeszedłem w e39 ale naprawiłem to wszystko i spokój.
A ja bym go na odwrót przelał czyli na zimnym spuścił płyn , zdjął przewód na nagrzewnice z termostatu ( albo podpiąć się pod pompa w wylot nagrzewnicy tak jak kolega sugerował od razu wypcha coś z nagrzewnicy) , zdjął przewód dolny przy pompie i wtłaczał wodę od termostatu w stronę pompy. Jeśli jest szlam wokół cylindrów to może go wypcha. Co do napełniania...
Korek chcę jutro jechać kupić nowy do ASO. Korek to może być dobry trop. Pytanie dla mnie zasadnicze w tym wypadku, jaka jest faktycznie temperatura silnika w momencie jak wywala płyn. Ja sprawdziłbym też czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, bo to on może być powodem tych kłopotów. Może być sytuacja, ze na ac wentylator chodzi...
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą , albo jeszcze gorzej - pęknięcie głowicy, możliwość sprawdzenia tylko po zdemontowaniu głowicy.
Płyn z układu chłodzenia,Jest w normie?
Wygląda na to,że musisz dolać płynu do układu chłodzenia.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Kontrolka poziomu płynu w układzie chłodzenia, dolej bo pewnie susza w zbiorniczku.
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
witam,widze ze nie posluchales kolegow jak tlumaczyli ci o problemie.ja mialem to samo t5 2,5 tdi 174ps.w manualu.przed wyjazdem do polski bylem w serwisie boscha bo pojawilo mi sie maselko pod korkiem.diagnoza?wszystko ok.pojechalem i wrocilem po 3000 km.plyn caly czas ubywal.w niemczech servisy i wszelkie warsztaty diagnozuja glowice lub uszczelke...
Ja płuczę płynem do układów chłodzenia na zimę.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Tu masz wyciek płynu z chłodnicy EGR która zamontowana jest wewnątrz. Maź widoczna na zewnątrz to tak na wpół odparowany płyn z układu chłodzenia. Oczywiście EGR jest uszkodzony i należy go wymienić na nowy co kosztuje worek pieniędzy lub na inny sprawny. Test na zawartość CO mógł się nie sprawdzić z powodu niskiego stężenia tego gazu w układzie.
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
Tak odkręcić wąż na dole przy chłodnicy i ustawić przełącznik ogrzewania na maksymalne ciepło .
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Może nastąpiła pomyłka przy uzupełnianiu płynu w układzie chłodzenia? Zamiast płynu, został wlany np. ON? Zlej to z układu chłodzenia, wypłukaj go i wlej nowy płyn. Podczas eksploatacji auta, obserwuj co się dzieje. Pozdrawiam.
Sprawdź czy płyn krąży w układzie. Podobne objawy występują przy uszkodzonej pompie płynu chłodzącego.
Witam Mam takie pytanie nabyłem Sama z silnikiem S-15 Andoria (esiok). Chce go używać głównie w zimie do odśnieżania pytanie czy mogę tam wlać płynu do układu chłodzenie(baniaka 20l. chyba) żeby nie zamarzł zamiast wody?? Jak tam wogóle to chłodzenie działa bez pompy wody? Dzięki z góry za podpowiedzi
Wymienić korek i sprawdzić.
Panowie sobie żarty robią z tym stwierdzeniem że umiejscowienie parownika nie ma wpływu na obieg cieczy w nim?
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
zobacz jaki masz kolor korka (od spodu) wlewu paliwa - jezeli masz biala lub podobną maź to masz wielkiego pecha - uszczelka pod glowica. (biala maź - zemulkowany olej przez wode [ plyn chlodniczy ] ) jak inny np: brazowy to jest ok. jescze jedno poszukaj odpowietrzacza układu chodzenia moze byc np: gdzies w chlodnicy lub innym miejscu. uszczelka w...
Czy po wymianie pompy wody i termostatu tzn. po zlaniu płynu chłodzącego i powtórnym zalaniu, układ chłodzenia został poprawnie odpowietrzony?
Mniej więcej jak kolega wyżej napisał . Przy 2200obr/min i ciśnieniu ok 10 atm potrzebna moc to 3,2kw . Sprężarki miały tak określone obroty do pracy ciągłej i przy chłodzeniu płynem z układu chłodzącego autobusu ,a więc już na wstępie płyn miał ok 80st/C .Przy obrotach 1400 min wystarcza silnik 2,2kw i to bez żadnego problemu . Na tym który masz 3.0kw...
do sprawdzenia.przede wszystkim płyn w układzie chłodzenia chodzi o poziom.na wszelki wypadek można odpowietrzyć reduktor może to być jedną z przyczyn.w reduktorach przy zbyt małej ilości płynu wytwarza się poduszka powietrzna i nie jest ogrzewany,wtedy gaz nie odparowuje a zamarza.w momencie przełączenia go na benzynę ten zamarznięty gaz zaczyna powoli...
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Silnik 2.0 did to jest to samo co 2.0 tdi więc tam są pompowtyskiwacze. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Ta rdzawa maź to mi wygląda na płyn chłodniczy (jeśli był układ chłodzenia zalany różowym płynem). A wystający bolczyk w sąsiedztwie końcówki pompowtrysku to będzie prawdopodobnie końcówka świecy żarowej.
w takim razie wymień filtr gazu koszt 5zł i sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia może być że reduktor jest nie dogrzany i dlatego takie rzeczy sie dzieją.... za skakanie wolnych obrotów winne jest też lewe pwietrze na gumie dolotu lub kolektorze ssącym....
Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Są 3 rodzaje płynów od najgorszego IAT OAT HOAT Płyny mają dodatki organiczne i nieorganiczne Każdy kolor płynu można z sobą mieszać pod warunkiem że wiesz jaki płyn masz organiczne z organicznymi Nieorganiczne z nieorganicznymi kolor płynu jest mało istotny ważny jest jego skład i baza coś podobnie jak z olejami.
Witam. Weź i dolej płynu chłodzącego do zalecanego poziomu (między min a max).Poziom nie ma wpływu na szybkość grzania płynu odpowiada za to termostat który najpierw załącza krótki obieg chłodzenia a potem długi. Przy niskim poziomie płynu możemy zakłócić poprawne działanie układu chłodzenia.
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
Autor napisał jednak, że na zalanym na próbę "tańszym płynie" nie było problemów. Mam więc poważne obawy, co do oryginalności płynu, rzekomo od MB :/
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
Wpierw sprawdź pritarder tam czynnikiem roboczym jest płyn a sterującym powietrze.Często puszczał zawór Dvk i powietrze dostawało się do układu chłodzenia..Sprawdź czy elektrozawór pod stopniem pasażera nie jest mokry od płynu.
masz może rozpiskę kostki przyłączeniowej sterownika? Tu ją kiedyś zamieściłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Poza tym, masz program 2.5.1, to w nim w zakładce HELP/index, powinien być (przynajmniej ja mam) pełny opis tej instalacji (po angielsku lub holendersku - zależnie od języka jaki wybierzesz), łącznie ze wszystkimi...
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
KONTROLKA 28 - BRAK/NISKI POZIOM PŁYNU W UKŁADZIE CHŁODZENIA
- po wymianie termostatu , płynu chłodzącego i osprzętu układu chłodzącego należy układ odpowietrzyć.
A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
Destylowana woda oraz płukanka do układów chłodzenia :)
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
Zatarłeś silnik:( Chociaż, może to i lepiej... Jeśli nie wiesz co zrobiłeś, to znaczy że jeździsz od niedawna i to bardzo szybko jak na takiego bzyka. Czeka cię remont, web69 odpowiedział ci co masz zrobić aby zdiagnozować usterkę. W najlepszym wypadku tłok i cylinder, w gorszym również wał może być lekko zatarty. To pukające to albo połamane pierścienie...
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
witam,w moim pajero 2.5 td z 94r zapaliła się kontrolka od poziomu płynu w układzie chłodzenia,płyn jest gdzie znajduje się czujnik od tego
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
ociz nie opowiadaj bajek że osady wewnątrz silnika coś uszczelniają . Kolejne samochodowe VOO DOO takie same jak to że LPG niszczy silnik .
W korku zbiorniczka wyrównawczego są dwa zaworki i trzeba sprawdzić czy one działają. Po to by sprawdzić skąd jest wyciek nie trzeba zalewać przegotowanej wody.Wapń nie zdąży się odłożyć w układzie chłodzenia.
1 Płyn ma być zawsze w weżach. 2 Zalej płyn i odpowietrz układ.
Przepłukać dobrze układ chłodzenia,potem zalać płynem,nie wodą. Chłodnice w większości aut są z aluminium,nie rdzewieją. Jeśli coś rdzewieje to pompa wody,może jakieś rurki.
Masz pękniętą uszczelkę pod głowicą, dmucha z cylindrów do układu, dlatego w oleju nie ma wody, a układ cały czas się zapowietrza i bulgocze.
W XF105 Zbiornik AdBlue nie jest ogrzewany płynem z układu chłodzenia, tylko jest elektryczna grzałka w pompie adblue.Jdyną wersją w której obwód układu chłodzenia ogrzewa adblue to pojazdy o symbolu konfiguracji nadwozia i osi FAD oraz FAT czyli zwykle 4 (4X2) lub 3 osiowe (3X2) solówki- są to zwykle wywrotki.Ciągnik siodłowy 4X2 ma symbol konfiguracji...
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
W migomacie Sherman 250 po przełączeniu na chłodzenie cieczą zapala się kontrolka i nie podaje drutu. Oczywiście układ odpowietrzony. Sporadycznie załącza się pompka płynu.
Pewnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą, dlatego wygania płyn z układu.
Reduktor jest szczelny. Nieszczelna i zużyta jest gumowa membrana, która puszcza gaz tak więc wymień reduktor, uzupełnij ewentualne ubytku płynu chłodniczego, odpowietrz układ chłodzenia i ciesz się jazdą. Jakie masz w ogóle graty od LPG pod maską? Reduktor, wtryskiwacze? Ile kilometrów zrobione na instalacji?
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Popuścić wszystkie odpowietrzniki i na zgaszonym silniku dolewać płynu.
podobne objawy występują, gdy poziom cieczy w układzie chłodzenia samochodu jest za niski, co skutkuje niedogrzanym reduktorem wyczyść reduktor, to możesz zrobić sam, dobrze odpowietrz układ chłodzenia, uzupełnij płyn, to na początek, kosztuje Cię tylko pracę
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
a dlaczego wymieniałeś te uszczelki? jak z tego samego powodu, to może trzeba teraz przepłukać układ chłodzenia, bo resztki ci się zbierają.
A ile reduktor ma nalatane? Bo przez niego płyn może uciekać. Po zagrzaniu auta weże od układu chłodzenia nie są twarde przypadkiem?
Czyli nie muszę odkręcać korka z odpowietrznika na termostacie? Wystarczyłoby cienką strużką zalać płyn układu chłodzenia?
Są specjalne płyny do czyszczenia, zapytaj w sklepie motoryzacyjnym, lub zobacz na Allegro. Taki środek dolewasz do płyny chłodniczego, włączasz silnik na około 30min, następnie musisz wylać cały płyn, dobrze przepłukać wodą cały układ i na koniec zalać nowym płynem.
Żle zrobiona regeneracja, gaz dostaje się do układu chłodzenia.
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Tak czy siak, najpierw trzeba wlać płyn do układu chłodzenia i od razu zajechać do mechanika, by sprawdził, dlaczego płynu ubywa. Choć powodem braku płynu chłodniczego w układzie chłodzenia, może być brak okresowej kontroli stanu płynu, czy w ogóle brak zainteresowania w dłuższym okresie czasu tym, czy jakiś płyn tam jest. :-) Pozdrawiam.
pomógł proszek uszczelniający Oj nie pomógł, nie pomógł. To najgorsze świństwo jakie można dodać do układu chłodzenia. Do tego kamień z wody zamiast płynu i kłopoty gotowe. Przed uruchomieniem, sprawdzić dokładnie układ chłodzenia. Chłodnica czy drożna... I nie wystarczy, że będzie woda leciała z góry na dół. Ma lecieć prawie bez oporu.
Tester CO2 jest bardziej wrażliwy niż węch więc to raczej nie uszczelka. Masz coś z układem chłodzenia, wiele wskazuje że gaz z instalacji LPG ładuje Ci w układ.
Zobacz jak się włączy wentylator chłodnicy czy przewody z układu chłodzenia są bardzo twarde bo jeśli tak tzn. że te bulgotanie to prawdopodobnie kompresja dostaje się do układu chłodzenia.
Zapowietrzony układ albo zbyt powolny przepływ płynu przez parownik (np. złe podpięcie do układu chłodzenia.) Silnik się nie przegrzewa ?
Poziom płynu w układzie chłodzenia
Witam Odnośnie golfa - czy jest to 2 generacja lpg czy może sekwencja ? Jaki silnik ? Sprawdź i zapewne uzupełnij płyn w układzie chłodzenia Być może zatankowałeś zanieczyszczonego lpg i potrzeba przeczyścić zawory, reduktor mixer lub wtryski lpg , (instalację gazową ) A odnośnie hondy to oczywiście 4 gen lpg ( sekwencyjny wtrysk gazy fazy lotnej )...
Czy oprócz uszczelki głowicy, olej silnikowy może dostawać się do płynu chłodzącego przez inne miejsce? Na jednym forum dostałem informację: zaślepka kolektora dolotowego? I autor tej podpowiedzi zamilkł na amen. Autko jeździ tak już ponad 1,5 roku. Ma moc itp. Ale co X czasu trzeba płukać i wymieniać płyn w układzie chłodzenia.
Zastosowałem chłodzenie płynem. Temat zakończony.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Co masz zalane do układu wodę czy płyn chłodniczy?
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
kontrolka płyn układ chłodzić ilość płyn układ chłodzić alternator chłodzić płyn
25pt4423 dławik whirlpool zasilacz spawarka normy
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
TVR 5.0.0 - Zapisywanie listy kanałów DVB-T2 Podłączenie czujnika przepływu spalin Golf 7: instrukcje i porady