poziom płynu chłodzącego
sprawdż czujnik temp. płynu chłodzącego
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Z tego co pamiętam, u mnie problem sprawiała dodatkowa, elektryczna pompka płynu chłodzącego - ta umieszczona przy chłodnicy.
witam mam pytanko co oznacza komunikat ( z niemieckiego ) na wyświetlaczu w omedze "Kuhlmittel Stand" czy to dotyczy poziomu płynu chłodzącego , bo jeśli tak to co wywołuje ten komunikat ?
dzieki napewno sprawdze
Cześć. Odpowiem tylko na drugą część pytania tzn. wskaźnik po włączeniu kluczyka powinien się lekko wychylić wtedy można uznać że jest dobry a czujnik tylko przez pomiar oporności, jeszcze można sprawdzić połączenie między czujnikiem a wskażnikiem przykładając przewód od czujnika do masy , gdy się wychyli skaźnik tzn. że przewód jest OK i noże być uszkodzony...
sprawdz kolego czy ci płynu chłodzącego nie ubywa i czy z wydechu para nie idzie. bo mi to tak troszke na uszczelkę pod głowicą wygląda.
sprawdz dokładnie czujnik tem płynu chłodzącego. Na zimnym silniku 2-3 komów ciepły-200-300 omów.Częsta przyczyna takiego zachowania
Sprawdź zawór odcinający dopływ płynu chłodzącego do nagrzewnicy. Jest on zamontowany na przewodzie w komorze silnika.
wyskoczyły błedy 31 Sygnał obrotomirza lub jego obwód 15 Czujnik temperatyru płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)
a wiec wczoraj wieczorem podłączyłem zamiast czujnika rezystor 330 Ohm między przewód od temperatury a masę i wskaźnik nawet nie drgnął czy coś źle zrobiłem? dodam że wskaźnik podłączony pod czujnik unosi sie na temperaturę ok 30° przy czym autentyczna temperatura płynu chłodzącego to 90°. jak inaczej mogę sprawdzić ten wskaźnik. może jakoś miernikiem??
Daniel - mam nadzieję, że trafiłeś bo mnie trafi jak znów zaczną wariować... Elektrit - na to wygląda, że IACV jest OK... tym bardziej, że na zimnym obroty były OK więc pracował silnik jak należy... a prawdopodobne jest, że czujnik o którym mowa zaczynał szwankować jak temperatura płynu chłodzącego wzrosła.... A teraz Panowie pomóżcie w sprawie braku...
Taa, jasne, gaz też jest regulowany, karburator trze o dyferencjał i dlatego źle odpala, a najlepiej zmienić samochód. Zanim wymienisz czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdź to co napisał kolega janekvp, potem sprawdź rezystancję czujnika temp. Najlepiej byłoby go podpiąć i poobserwować dane rzeczywiste.
w BINGO jest sonda temp wkręcana w parownik , często szwankują i auto przełącza się na benzynę , sprawdz czy wogule jest zamontowana bo większość użytkowników jej nie chce bo uniemożliwia ona przełączenie na gaz przed osiągnięciem zadanej temperatury płynu chłodzącego , to taka mała śrubka z przewodem wkręcona w parownik , zewrzyj przewód do masy i...
Jak chcesz mieć pewność, że ta maź nie jest spowodowana przedostawaniem się płynu chłodzącego do oleju to zrób traske 100 km i sprawdź ponowni. Jak nie ma mazi i płyn nie ubywa to śpij spokojnie. Jak jeździsz na krótkich odcinkach to w tym silniku tak będzie, to normalne, nic nie zrobisz.
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
To jest elektryczna pompa płynu chłodzącego. A termostat jest pod obudową przykręconą do głowicy silnika, tuż pod pompą podciśnienia. A wygląda on tak: http://obrazki.elektroda.pl/7384213400_1...
Czujnik temperatury płynu chłodzącego znajduje się od strony podszybia, obok zaworu EGR... ma niebieską końcówkę na 2 piny.... wykręcasz go i wkręcasz drugi.... wygodnie jest zdemontować platiki podszybia i wycieraczki - wówczas jest łatwy dostęp.....
Zakładam gaz Wymień 2 filtry gazu i 2 mębrany (od gazu i od płynu chłodzącego) przy reduktorze jest srubka która doouszcza stałą ilość gazu - zakręć go na max wyreguluj reduktor i sprawdź czy jest na normal czy sport ustawiony w setup`ie ok!!!
sprawdż ile masz płynu chłodzącego to może mić wpływ i odpowietrz układ a jak spadnie ci skazówka na dól jak auto bedzie nagrzane to sciągnij wsówke z czujnika i dotkni do masy silnika wtedy owinien iśc na ful jak nie pojdzie to musisz szukać przerwy pomierzy czujnikiem a wskaznikiem
Miałem, podobny problem z Vectrą B. Kolega jeździł po mechanikach, kasowali go z pieniędzy ile wlazło. Podjechał do mnie, po podpięciu pod OP-COM, błędów nie wykazało, dopiero analiza parametrów bieżących, wykazała, błędne wskazania czujnika płynu chłodzącego. Dane do sterownika - temp. płynu -6 stopni. (Błędów nie było, bo wskazanie mieściło się w...
Mam jeszcze jedno pytanko co do rozrządu. Bo w tym silniku na pasku rozrządu jest też pompa płynu chłodzącego. No tylko że na pompie nie ma żadnego znaku. Jak ją ustawić? I co się stanie jeżeli się ją źle ustawi? Po tych ostatnich kłopotach założyłem pasek na pompę "na pałe" no i chodzi, ale przy zapalaniu czasami, bo nie zawsze słychać przez chwilę...
witam wszystkich, problem jest następujący: półtora tygodnia temu zagotowałem chłodnicę - wzrost temperatury był momentalny, czerwone pole, lekkie szarpnięcia podczas dotaczania się na pobocze, wygotowany płyn w zbiorniku wyrównawczym, laweta do serwisu; następnego dnia diagnoza: uszkodzona pompa płynu chłodzącego - widziałem ją, skrzydełka były popękane;...
Jeśli są to kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para...
Nie bede orginalny ... Ale potwierdzę słowa kolegi powyżej ... Najlepiej zrobisz gdy zajedziesz do serwisu co zajmuje sie zakładaniem tych instalacji. Powinno być ich dużo .... Ja osobiście bym sprawdził jeszcze poziom płynu chłodzącego No i czy wąż sie nagrzewa... ( ale to mało prawdopodobna usterka ) Najlepiej do serwisu i niech podepą cie pod kompa...
w omedze masz podgrzewacz i załącza się tylko gdy spadnie temperatura powietrza poniżej +5 i gdy jest uruchomiony zimny silnik .Piecyk podgrzewa płyn chłodzący do temperatury 84 stopni c i przechodzi w stan wyłączania czyli przewietrza się i po chwili wyłącza . można też przerobić instalację i zrobić ogrzewanie postojowe .ale do tego jest potrzeba kilka...
Wymieniłem SELEKTOR pozycjoner, i bez zmian. Diody prawidłowo świecą ale biegi bez zmian.... Jak tylko rozwiąże ten problem to napewno odpowiem. Przestań "walczyć" ze skrzynką. Wymontuj z pojazdu, rozbierz a przekonasz się że jest usterka mechaniczna. Jeżeli do skrzyni biegów przedostał się płyn chłodzący (woda) to niestety ale taka mieszanka robi...
Witam. Mam Omegę 2.5 v6 i mam z nią taki problem. Najpierw zaczęły skakać obroty jak złapał temperaturę roboczą potem zauważyłem że ubywa płyn chłodzący, potem zaczęły się problemy z odpaleniem a jak już zapalił to było słuchać tylko hurgot z silnika i zaraz gasł, w tej chwili w ogóle nie daje się uruchomić. Komputer pokazywał błędy 94 i 165, tego drugiego...
Jeśli termostat jest dobry to częsą przyczyną słabego ogrzewania jest strata ciepła na parowniku.Płyn chłodzący ma łatwiej popłynąć przez parownik niż nagrzewnicę bo z reguły jest do niego podłączony równolegle.Można to sprawdzić ograniczając przepływ przez parownik.
Zbadaj jeszcze dokładnie działanie pompy cieczy chłodzącej np., gdy silnik jest jeszcze zimny, odkręć nakrętkę naczynia wyrównawczego i sprawdź, czy w naczyniu tym przelewa się ciecz chłodząca (obecne pompki mają wirniki wykonane z tworzywa i uszkadzają się). Poziom płynu musi być w przedziale pomiędzy min. a max. Jeśli chodzi o grzanie wewnątrz auta,...
Witam wszystkich. Szukam osoby, która pomoże rozwiązać problem jaki mam w omedze 2.0 16V z 97 roku. Otóż nie ma pierwszego trybu pracy wentylatora. Wentylator załącza się dopiero po osiągnięciu powyzej 95 stopni, jest drugi tryb pracy wentylatora. Wtedy płyn chłodzący się prawie gotuje. Sprawdziłem przekaźnik odpowiedzialny za załaczanie pierwszego...
co do wtryskiwaczy wymieniłem na samym początku i 10.000 w plecy bo nic nie pomogło. A z tym płynem chłodzącym -kto wie może? Dodano po 8 A JESZCZE JEDNO CZY KTOŚ WIE CZY SWIECE ŻAROWE W SILNIKACH DIESLA SA POTRZEBNE DO CZEGOS WIECEJ NIZ DO ROZRUCHU?
Witam Dowiedziałem sie kilku nowych informacji więc się podzielę. 1. Nie wiem jak w innych przypadkach , ale u mnie nie ma praktycznie żadnego czujnika (olej , płyn chłodzący , spryskiwacze , hamulce , światła) więc wyśwetlane są błędy - da się przeżyć 2. Podobno do każdego silnika są inne wyświetlacze (fizycznie pasuje ale oszukuje na parametrach wyśwetlanych)...
Moje skromne uwagi na ten temat. Przy stosowaniu właściwego płynu w układzie chłodzenia (w ostateczności wody przegotowanej), praktycznie niemożliwe jest wytrącanie się kamienia lub szlamu powodującego niewydolność chłodnicy. Efektem obecności pęcherzy gazowych (zapowietrzenie) w układzie chłodzącym jest twardnienie przewodów gumowych ze wzrostem temperatury....
Opis problemu: nagrzewnica jest zimna, niezależnie od nastawienia temperatury czy czasu pracy silnika. Po rozgrzaniu silnika chłodnica jest cała gorąca, auto nie przegrzewa się. Reduktor LPG jest również gorący, więc wydaje mi się, że układ nie jest zapowietrzony oraz że termostat i pompa cieczy chłodzącej są sprawne. Na pierwszy ogień poszedł zawór...
ciśnienie płynu chłodzącego poziom płynu chłodzącego filtr płynu chłodzącego
ustawienie temperatury gorenje suszarka bęben ciężko montowanie kontaktronu
xiaomi dreame kosiarka elektryczna
Kia Ceed – lokalizacja bezpiecznika świateł pozycyjnych lewa strona (ED, JD, CD) Acer Nitro 540Hz – jak wyłączyć komunikat OSD Lock na pół ekranu?