Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
To ja bym zaczął od sprawdzenia okolic nagrzewnicy.
Tego typu układy odpowietrza się poprzez uruchomienie silnika i parokrotne skręty kół kierownicą prawo i lewo do oporu. I ewentualnie uzupełnić płyn po tej operacji. Jak przestanie płynu ubywać to jest gotowe. TYLKO NIE PODCZAS JAZDY ! Na postoju.
Węże twarde? Płynu ubywa? Nie czuć spalinami z płynu? Uszczelka pod głowicą, to dość częsta przypadłość tych silników.
Witam .Jeśli chodzi o EGR to były 2 wersje Cors C 1.2 Z12XE bez elektronicznego zaworu i z zaworem. Ale patrząc na twoje zdjęcie to tam pod spodem tego zaworu jest mokro albo to wyciek oleju.
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Zdejmuj głowicę. Żadne ,,cuda" w płynie nic tu nie pomogą.
Z tego co widzę na zdjęciu to wycieka Ci płyn poprzez brok("korek" "zaślepka" otworu technologicznego w bloku silnika). Jeżeli uważasz że jesteś odpowiednio zdolny sam naprawić to możesz to zrobić sam. Po prostu wybijasz stary i wbijasz nowy koszt jest niewielki. Naprawa u mechanika może być dużo większa. Ewentualnie możesz dokładnie oczyścić w około...
Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
http://www.fsocarteam.xip.pl/technika/2.... ale sam tego nie zrobisz ,musisz mieć kogoś do pomocy.
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi. Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna...
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Jedź do kogoś test CO2 i będziesz wiedział .
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
Sprawdź czy spaliny nie idą w układ chłodzenia. U mnie w nowszym dieslu DW10TD to spaliny wypierały płyn chłodniczy, że aż bokami spod korka leciało. Oczywiście uszczelka PG do wymiany była.
Spokojnie, spokojnie. Jeśli pod korkiem wlewu oleju jest tylko trochę błotnistej mazi, to wcale nie jest jeszcze pewne, że padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź olej na bagnecie - czy jest spieniony, mazisty i czy poziom jest wyższy (a jednocześnie ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku). Jeśli tak - to uszczelka. Jeśli nie - nadal nie ma 100% pewności....
jeżeli płynu nie ubywa to są uszkodzone wtryskiwacze;) silnik nie przepala paliwa.
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Sprawdzać płyn czy ubywa, dywaniki wysuszyć. Można obejrzeć w środku co jeszcze i gdzie jest mokre.
To co zlokalizowane to linka sprzęgła
Witam. Na razie jeżdżę i nie widać, żeby płyn ubywał ze zbiorniczka.
Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to nie ma się o co martwić .....
I właśnie od tego jest ten czas nakładania się faz benzyna LPG. Po załączeniu LPG sterownik stag otrzymuje sygnał by odłączyć wtryskiwacz ale kiedy odłączy ? - po czasie opóźnienia jaki mu zadasz w programie
Zafira b 2008 1.9 CDTI ubywa płynu chłodniczego . Auto nie kopci olej czysty brak przecieków bynajmniej na postoju a płynu ubywa dużo litr dziennie przy przejechaniu +- 60 km macie jakieś pomysły
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Wyciek z nagrzewnicy wykluczony? Ile tego płynu ubywa? Paski klinowe napięte? Dodano po 1 Ogrzewanie działa, na 100% dobrze odpowietrzony? Dodano po 59 Wywal termostat! Dokładnie posprawdzaj czujniki temperatury.
Nie jedną świece wymieniałem. Nie jedną urwaną przez klienta i takie tam... Płynu ubywa to sprawdź czy nie na połączeniu obudowy termostatu z głowicą.
Tam chyba (nie jestem pewny) jest układ chłodzenia zamknięty, ciśnieniowy i po jego otwarciu i chwili pracy takie przypadki mogą się zdarzyć w takim układzie. Też miałem podobny przypadek, tylko że przy fiacie, po otwarciu zbiorniczka po chwili płyn "kipiał", diagnozy były różne. Samochód jeździ nadal, już 6 lat od stwierdzenia tego przypadku. Nie przegrzewa...
To dobrze stwierdził. Maglownica używana z gwarancją, bądź regenerowana. Nie licz na to że uda się załatwić sprawę uszczelkami - sam ich nie wymienisz i wątpię żebyś znalazł kogoś kto to zrobi.
Czy uszczelka pod głowicą dobra? Nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby silnik przez uszczelkę zasysał płyn do spalania to w spaliny mogo zawierać dużo pary, raczej białego koloru. Pozdro
A ile tego płynu ubywa? Może zamontuj na którymś z wężyków trójnik i podaj ciśnienie do układu - będziesz widział jak szybko ciśnienie spada i czy gdzieś się nie wysącza spod jakiegoś połączenia? Na zimnym łatwiej sprawdzić bo na ciepłym szybko odparowuje a część takich małych upierdliwych nieszczelności ujawnia się dopiero pod ciśnieniem. Jeśli w twoim...
A sprawdzałeś czy ubywa płynu chłodzącego ?
ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. !. Czy można zauważyć, jak obniża się poziom płynu chłodzącego w zb. wyrón. w tym czasie? 2. Jaka ilość płynu ubywa na postoju, po zgaszeniu silnika? 3. Czy ubywa płynu w trakcie jazdy, czy tylko na postoju? 4. Czy wykonano test/testy szczelności układu chłodzenia?
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Wiele, od zwykłego wycieku, poprzez uszkodzona nagrzewnice aż po pęknięty blok, głowice. Czy auto kopci ?
(at)jadi0122 Jak przegrzałeś silnik to się dowiesz po wykręceniu świec, czy czasem uszczelka pod głowicą nie poszła? Płyn ci ubywa albo kopci na biało?
Jeżeli silnik Ci się przegrzewa, to czy przypadkiem nie ubywa płynu w chłodnicy? Lub czy się nie pieni?
Ogrzewanie działa poprawnie? Wydaje mi się, że układ może być zapowietrzony skoro słyszysz bulgotanie. Ile tego płynu ubywa? Czy osobiście widziałeś, że to ucieka przez otwór w zbiorniczku? Możesz to sam stwierdzić? Ogrzewanie działa tak jak powinno Płynu ubywa różnie w zależności od jazdy czy dynamicznie czy nie Tak na postoju raz zauważyłem że Sączy...
nieszczelna nagrzewnica albo po prostu woda w dywanikach czy ubywa płynu w chłodnicy?
zrobię jak mówisz, auto nigdy nie kopciło, nie bierze grama oleju, a uszczelka to już chyba poważniejsza rzecz? Jeśli schodzi litr na 2 miesiące to chyba nawet nie zauważe na tym kartonie nic :D
Panowie dołączam z tym samym problemem. Myjka kupiona w roku ubiegłym (2020.04) użyta 2 razy. Wczoraj przy trzecim użyciu wystąpił opisany problem. Nie ubywa płynu z zasobnika, lanca ustawiona zgodnie z instrukcją w tryb Mix i przy żadnym z poziomów (1, 2, 3) nie pobiera płynu. Czy można to samemu naprawić jednak czy serwis?
Płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa? Może to para wodnie nie dym?
Jak wychlupie płyn to można tylko przegrzać silnik, a nawet go zatrzeć. Jednym słowem poczekać na korek i uzupełnić układ, odpowietrzyć. Jak będzie ubywało płynu, lub będzie bulgotanie to uszczelka pod głowicą.
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Jeżeli nie ma wycieku a płynu ubywa to najprawdopodobniej idzie do komory spalania. Do sprawdzenia uszczelka pod głowicą.
Masz kolego nieszczelny korek, wymień go i po problemie ;)
W pierwszej kolejności naprawa mechaniczna silnika. Błąd wynika z faktu iż płyn chłodniczy dostaję się kolektora ssącego (może poprzez egr) i zaburza pracę czujnika ciśnienia doładowania w wspomnianym kolektorze dolotowym. Jeżeli płyn ubywa i jeszcze bulgocze to bez sensu robić test uszczelki.
Oleju lub płynu chłodniczego ubywa? Jak na niebiesko to może pierścienie..
Wyciek np do środka z nagrzewnicy i nie widać albo uszczelka pod głowica. Zobacz czy nie wydostaje się para z wydechu i krople płynu. Trzeba polizać.
Co to znaczy jak woda kapie z tłumika? Domniemam, że autem nie pokonujesz długich odległości i auto zapewne nie zdąży się tobie dobrze rozgrzać. Stąd taki efekt. Jak napisał kolega wyżej jeżeli nie ubywa Tobie płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie ma czym się przejmować, aczkolwiek nawet jeśli płynu by Tobie ubywało to nie dostawałby się do tłumika.
po pierwsze sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego, jeśli tak to prawdopodobnie przeciek nagrzewnicy (parujące tłuste szyby, specyficzny zapach po włączeniu ogrzewania, wilgotne dywaniki ) jeśli nie ubywa płynu a podobne objawy poza tłustymi szybami to prawdopodobnie do kabiny przedostaje się woda/ wilgoć z zewnątrz, polecam zacząć od przeglądu...
Zależy jak ubywa bo jak ubywa klocków to płynu też ubywa chyba wiesz
Nie ma to jak poprawne opisanie problemu i podanie WSZYSTKICH danych.WSZYSTKICH objawów usterki. Bo kto zgadnie w jaki sposób to Twoje koło drga,jeśli sam tego nie określisz. Po następnej porcji danych ,wskazuje na zdychającą maglownicę. Może i płyn już ubywa?
Skoro płynu nie ubywa nie wyrzuca to 700 ma racje silnk przy krótkich odcinkach przy niedogrzaniu odmą wywala troszkę emulsji (na pewno ma przedmuchy)można na odmie założyć zbiorniczek, który ograniczy ten efekt.Głowicy nie ruszać.
Czyli płynu nie ubywa.
Nie chcę Cię straszyć ale to może być pęknięta głowica chociaż mogło się zacząć od uszczelki, jeśli ubywało płynu to mogłeś ją przegrzać.
Jeśli nie masz wycieków a płynu ubywa to może być uszczelka pod głowicą.
Ile tego płynu ubywa?
Witam. Zobacz jeszcze czy wykładzina u pasażera nie jest mokra. Ale poszukaj na połączeni podłoga/wykładzina. Często nagrzewnica pada i tam jest mokro. Pozdrawiam.
Mam Peugeota Partnera 2017 1.6 HDI i od ponad miesiąca bujam się w serwisie z błędem układu oczyszczania spalin. Miałem czyszczony DPF, wymieniony SCR, wymieniony przewód doprowadzający AdBlue (pompka działa, bo płynu ubywa), zrobiony na nowo prekatalizator i nadal to samo. 30 km od wyjechania z serwisu i kontrolka. Ma ktoś jakiś pomysł, bo mam wrażenie,...
Uszczelnienia na gorącej stronie turbo. Przelotowy wydech założyłeś??
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
To jak podejrzenia obrócą się w pewność to napisz... Typ oleju, kiedy zmieniany. Czy uszczelka pod głowicą nie przepuszcza (ubywa płynu chłodniczego?). Zawód wróżki jest już podobno w rejestrach ZUS, ale u nas jeszcze nie... Pozdr. J.
A nie ubywa Ci płynu ? Nie masz płynu w oleju ?
Sytuacja się stabilizuje gdy silnik się nagrzeje. Płyn nigdzie nie widać by ciekło mechanik twierdzi że płyn ubywa przez parownik. Mało tego płynu ubywa może z raz w miesiącu trochę dolewam a może rzadziej Dodano po 46 Błędów zero.
Jeśli płynu nie ubywa w zbiorniczku, to nie ma się czym martwić.
Może przestała podawać płyn nabłyszczający. Ubywa go?
Dzień dobry Mam podobny przypadek z tą pralką, niby płynu ubywa a nie płucze i nie pachnie pranie. Jak zakończyła się Twoja przygoda z tą pralką o ile się zakończyła? U mnie dodatkowo jest pęknięty jeden z dwóch oringów na króćcu. https://obrazki.elektroda.pl/2282927700_... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
I teraz trzeba się domyślać co to za dym.Jest to para ropa czy olej?Skończcie już z tymi kolorami.Oleju, płynu nie ubywa?W jakim stanie odma?
Może być zapowietrzony duży obieg i dopiero po otwarciu termostatu płyn dociera do całego układu chłodzenia. Może też być uszkodzona uszczelka pod głowicą (trzeba sprawdzić czy płyn nie pojawia się w oleju) jak również uszczelka kolektora ssącego (płyn dostaje się do cylindrów i jest spalany). Po więcej informacji zapraszam na forum.roverki.eu
Super, dziękuję za podpowiedź. Zaciskam kciuki, oby tylko to było, bo kurczę, że płynu ubywa więcej jak paliwa. Dziękuję jeszcze raz. Dodano po 17 Jeszcze jedno pytanie czy w tym przypadku jest pewniej kupić kompletna chlodniczke z AGR czy tylko chlodniczke bo Kurcze sprawdzam i można kupić chłodniczke ale większości jest sugerowane żeby kupić komplet
Witam Ja też uważam że ubywanie płynu chłodniczego w większości przypadków w samochodach po pierwszym montażu gazu się zdarza .Należy po paru tygodniach dociągnąc opaski.Sam montuję gaz i często się spotykam z takimi przypadkami.
ubywa płynu chłodzącego prawdopodobnie przez chłodnice EGR
Orze orze, nagle kontrolka że brak płynu chłodzącego i się grzeje ciągnik. Stoi w garażu na betonie nie widać gdzie ten płyn ubywa, co to może być?
Nie wiem o kim tu mowa ale szwagier naprawiał głowice z Nissana quasqai'a i gość wynalazł w niej pęknięcie przy szpilce pojawiające się tylko w wysokiej temp. Szwagrowi płynu ubywało, nigdzie go nie było widać, w spalinach też był niewidoczny ale ubutek był. W krótkich trasach nie było problemu, auto już takie kupił, więc pewnie nie jeden fachowiec...
Płyn wycieka z widocznymi wyciekami , czy płynu ubywa bez sladów wycieku ? To jest zasadnicza różnica .
Płynu nie ubywa , Oleju nie bierze .
Jeszcze nie dodałem istotnego szczegółu. Mianowicie kupiłem samochód z wyciekiem płynu chłodniczego. Prze jakieś trzy tygodnie go po prostu dolewalem zanim zabrałem się za lokalizację wycieku. I teraz tak wraz z wymianą pompy wymieniłem też olej który w trakcie wymiany był czarny i przez trzy tygodnie płynu ubywało jednak oleju nie przybywało. Dlatego...
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
Ale dlaczego sadzicie, że to kompresja/pierścienie? Przecież odpalałby ciężko. To auto nie ma nawet 300 tys. nalotu. Płynu nie ubywa ani trochę. Oleju też.
Witam. Volvo V40 1.6 D2 2015r. Czy poradzicie jak sprawdzić EGR,chłodniczke spalin żeby jej bez potrzeby nie wymianiac? Problem z ubywającym płynem chłodniczym. Chce wiedzieć czy napewno trzeba ściągać głowice
Witam wszystkich. Czy w Clio III 1,2 benzyna 2006r da się samemu wymienić siłownik sprzęgła? Ubywa mi płynu hamulcowego a wszędzie sucho i nic nie widać w układzie hamulcowym czy pod pedałem sprzęgła gdzie jest pompka sprzęgła. Dolałem już 300ml. W niektórych autach da się wykręcić bez rozdzielania skrzyni od silnika a czy w moim to nie wiem. Mechanicy...
A czy podczas odpalania nie strzela w gaźnik ? Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego, jeśli ta k to pewnie poszła Ci uszczelka pod głowicą. Kiedyś też miałem podobny problem, przeszło po wymianie uszczelki. Powodzenia.
Przy obecnej pogodzie jest to normalne, wynika to z różnicy temperatur pomiędzy spalinami i powietrzem, a ten dym to nic innego jak para wodna. No chyba, że przy okazji "dymienia" na biało ubywa płynu chłodniczego.
Objawy pod odkręceniu korka od zbiorniczka jak najbardziej normalne przy odkręcaniu na rozgrzanym silniku. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jakie odcinki przejeżdżasz tym autem?
Nie widać że płyn ubywa butla zaraz będzie miała 10 lat i idzie do wymiany Ale na benzynie taż kopci Dodano po 3 Nie widać że płyn ubywa butla zaraz będzie miała 10 lat i idzie do wymiany Ale na benzynie taż kopci
Tak ,bo być może któryś leje.A płyn ubywa?.
Witam A czasem płynu chłodzącego nie ubywa bo na biało kopci jak spala płyn chłodzący. A te świece czarne to wszystkie ? Pozdrawiam
no żadnych płynów nie ubywa a tłumik jest oryginalny czyli tak jak w tym modelu obydwie końcówki tłumika są skierowane w dół..
Płyn nie ubywa, a opłaca się zregenerować pompę, czy lepiej kupić drugą?
Tak zaworek jest dobry tez już go wymianialem gdyby był zepsuty objawem byłby twardy pedał. Płynu nie ubywa a tyl jest ok korektor hamowania jest nowy, nawet robilem probe bez tylnych hamulcy tzn. zaslepilem na pompie wyjscie i bez zmian. Moim zdaniem to jest wina złego podłączenia podciśnień bo na zgaszonym silniku pedal jest wysoki i nie ucieka ma...
Noo właśnie płyn nie ubywa, i tu jest zagadka
Płynu ubywa? Spaliny są białe? Kapie płyn z wydechu? Co znaczy zasysa? Chwilowo cały czas tworzy sie podciśnienie?
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
Bardzo powoli płynu ubywa ale z tego co widzę opaski są luźne
ubywa płynu ubywa oleju ubywa płynu ubywa płynu wspomagania
schemat świateł jazdy dziennej renault laguna przycisk zasilacz dekoder polsat sygnał
aparat tnący schemat pilota creative inspire p5800
Schemat bateryjnego układu zapłonowego motocykla Kolumny głośnikowe: bezpośrednio na podłodze czy z filcowymi podkładkami?