Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Problem ten to nie kwestia podłączenia. Model ten jest radiem na kieszeń więc podtrzymanie pamięci jest wewnątrz radioodtwarzacza. Pod mechanizmem odtwarzacza jest bateria litowa 3V i to ona jest odpowiedzialna za podtrzymanie nastawów radia. Po prostu trzeba ją wymienić i powinno być po problemie.
Witam Czerwony przewód (+) musisz zewrzeć z żółtym (podtrzymanie pamięci). Pozdro
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
Radio samochodowe ma 2 zasilania. pierwsze jest do jego uruchomienia, a drugie właśnie do podtrzymania pamięci ( oczywiście nie we wszystkich modelach) Zobacz schemat złącza ISO.
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Radio posiada złącza zasilanie, masa, podtrzymanie pamięci Zasilanie i podtrzymanie to jest UB+. Podłącz oba do UB+ i nie będzie gubił pamięci. Nie będzie działać ACC. Funkcja ACC jest po canie.
Ponieważ występuje separacja przekaźnikami - centrala steruje przekaźnikiem, a dopiero one sterują jakimkolwiek innym urządzeniem. I te inne urządzenia nie pobierają prądu z centrali. Centralą możesz sobie radio włączać, ale nie czerpać z niej prądu do podtrzymania pamięci.
A można do tego użyć oddzielnego zasilacza 12v od jakiegoś innego urządzenia np. ładowarkę? :D I ile musi mieć amperów taki zasilacz? A. no i jak podłączyć minus tego zasilacza? Bo plus to wiadomo, że do podtrzymania. Radio obecnie podłączone pod zasilacz komputerowy.
Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
Co to za radio? Czy w aucie od podtrzymania pamięci akumulator Ci się momentalnie rozładowuje?
Myślę, chociaż mogę się mylić, że te piny to (według kolejności podanej przez Ciebie): - główny plus, - główny minus (masa), - plus do podtrzymania pamięci, - podświetlenie plus, - podświetlenie minus. Pozdrawiam.
Radio zazwyczaj jest dobrze podłączone, tylko jakość tego sprzętu jest wątpliwa. Domyślam się, że to nie jest żadna firmówka. Zawsze wyłączasz radio, bo widzę że jest spięte razem + po zapłonie z podtrzymaniem pamięci.
To radio ma na 100% kabel podtrzymania pamięci. Musiałeś coś źle podłączyć.
T.MUTE - wejście wyciszania (do zestawy głośnomówiącego, radio wycisza się, jak dzwoni telefon) +12 V (BACK-UP) - podtrzymanie pamięci (normalnie połączyć z + zasilania, na początku zostaw odłączone i podłącz jakby radio nie działało) +12 V ELECTRIC ANTENNA - wyjście do anteny elektrycznie wysuwanej (nie wiem jak podłączyć;) ) DIMMER - jakiś ściemniacz,...
Pewnie że możesz podłączyć :)
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Zbadaj na którym kablu (w kostce) występuje napięcie po wyjęciu kluczyka,to będzie ten który trzeba podłączyć do podtrzymania pamięci w radiu.
Mam pytanie do grupowiczów: Chodzi mi o to jak mogę zrobić podtrzymanie pamięci w radiu Sony 4000 chcąc to radio wyjmować w całości, a nie tylko panel. Czy można podłączyć akumulatorek mały do kabla, który jest podłączony do akumulatora? Jakieś rozwiązanie ? Z góry dziękuje
Środkowy w niektórych radiach (np. Alan 28 ) jest do podtrzymania pamięci.
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
A podtrzymanie pamięci masz podłączone
Witam, według mnie masz źle podłączone radio. Przypuszczam, że nie masz podłączonego 12V pod podtrzymanie pamięci radia. Zapisane stacje radiowe pewnie też uciekają po wyciągnięciu kluczyka?? Pozdrawiam.
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Niestety japończycy zazwyczaj nie robią tej funkcji ;) tak samo jak stałej pamięci /za każdym razem po wyłączeniu podtrzymania trzeba ustawiać stacje/ ;) Taki urok sprzętu
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Radio potrzebuje dwa plusy najczęściej (czerwony i żółty),zobacz w kostce jak masz podłączone i zamień je miejscami.Przy wyłączaniu zapłonu wyłącza ci plus od podtrzymania pamięci.
Kolega wyżej wspominał coś o obcieczeniu zasilacza O czym? W zasilaczu namierzasz +12V i masę. Do +12V podłączasz + radia i cieńszy przewód plusowy odpowiadający za podtrzymanie pamięci radia.
Witam posiadam radio naviheawen NA- 7195 i chciałbym dowiedzieć się który przewód odpowiada za podtrzymanie pamięci radia. z góry dziękuję
Dziękuje za pomoc radio uruchomiłem,pierwszy wtyk z prawej strony + bateria , masa radio , to radio nie ma podtrzymania pamięci bez żółtego kabla.Dziękuje.
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Dzieki.Proste rozwiązanie i bez ingerencji w instalację auta i radia.
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Musisz odpowiednio podłączyć zasilanie do radyjka tzn. dać zasilanie na podtrzymanie pamięci. W opisie podłączenia oznaczone jest jako +BAT.
Co z tym zrobić Radio z androidem 2din Kabel plusa i podtrzymanie pamięci podłączone Podczas uruchamiania po nocy radio dłużej się uruchamia i w tym czasie włącza się radio które gra kiedy dzień wcześniej zapamiętałem mu stacje radiowe jednak po chwili kiedy już Się uruchomi na dobre znowu nie widzi stacji.trzeba je znowu programować. Nie pamięta też...
Witajcie. Zakupiłem radyjko PEIYING PY8118U, mam Forda Escorta MK7 Kombi 1997 i po wyłączeniu z kluczyka radio się wyłącza, żeby grało muszę kluczyk raz przekręcić. Wyczytałem gdzieś, że trzeba do żółtego kabla (który według opisu do radia, jest od podtrzymania pamięci) podłączyć czerwony, ale czy to prawda?
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
Rozkręć, weż omonierz i sprawdż połączenia. Zazwyczaj przewód czerwony to +, sprawdż zasilanie, winno iść do + dużego kondensatora elektrolitycznego, przez dławik/filtr, może tam też być dioda do masy. Masa (czarny) - to obudowa, reszta kabelków, to może być podtrzymanie pamięci i zasilanie automatycznej anteny, no to wyjście na głośniki. Pokaż jak...
Źle podłączone zasilanie radia, przewód od podtrzymania pamięci jest podłączony do lini 15 czyli po kluczyku a powinien do 30 czyli tam gdzie jest 12V cały czas bez względu czy jest kluczyk przekręcony w stacyjce czy nie.
czy to nam coś zmienia? Wszystko zmienia i teraz by się zgadzało z filmem Video z YouTube. Patrzysz na tył radia i liczysz piny mowa o gnieździe radia 16pin. 1- GND (minus zasilania) 2 -+12V ACC (Zasilanie po stacyjce) 4 pin -K1 11pin-k2 https://obrazki.elektroda.pl/7670495700_... https://obrazki.elektroda.pl/8265873900_...
Nie podłączyłeś zasilania -to radio ma 2 plusy - jeden stały -też jako podtrzymanie pamięci , drugi pod kluczyk stacyjki -właśnie to co podłączyłeś - działa samo podświetlenie.
Radio źle podłączone prawdopodobnie brak podtrzymania pamięci uszkodzona końcówka mocy. Co do wskaźnika, możliwy brak masy lub skorodowane styki
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
Musisz podłączyć 2 plusy pod radio w standardowej instalacji cinq jest tylko jeden plus bez podtrzymania pamięci. Mozna zrobić obejście w kostce ale lepiej jest podciągnąć główne zasilanie radia z akumulatora. A to co już mamy podłączyć do podtrzymania pamieci.
Dziwie się, że jeszcze nic się nie zajęło - Jak masz podpięte zasilanie i podtrzymanie pamięci?
Musisz podłączyć na stałe +12v zasilania i +12V podtrzymanie pamięci razem.
Dużo za to radio zapłaciłeś? W takim razie trzeba dekiel do góry i wymacać co do czego. Radio pewnie 4x50W to 8 pinów głośniki, +, - podtrzymanie pamięci i jeden na antenę elektryczną/remote.
Żółty to właśnie podtrzymanie pamięci i jest on na stałe.Czerwony to zasilanie po kluczyku jak znika napięcie to radio się wyłączy.Jak nie znika na czerwonym po wyłączeniu kluczyka to podłącz go w takim miejscu żeby znikało.Nie znam instalacji Matiza w szczegółach ale podałem ogólne zasady.Akumulator kupiłeś nie w pełni naładowany.Jeżeli masz prostownik...
Jeśli miałby się rozładowywać to przy poprzednim podłączeniu które było błędne. Więcej prądu traci się przez samowyładowanie akumulatora aniżeli pobiera podtrzymanie pamięci w radiu.
Przerabiałem ten temat w Passacie. Są 2 opcje podłączenia radia w ISO. Jedna to że radio przestaje grać po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (gaśnie wyświetlacz), minusem jest to iż nie ma podtrzymania pamięci. Druga po podłączenie radia w ten sposób iż ma ciągłe podtrzymanie pamięci i gra po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (nie gaśnie ekran, można słuchać...
jedyne co w passacie mam nie oryginalne to centralny zamek Odłącz go i zrób pomiar. Radio nic nie pobiera (podpięte pod stacyjkę) Podpięty + (zasilanie), a kabel zasilający podtrzymanie pamięci, masz podłączony chyba na stałe.
Podpiąłeś prawidłowo. Sprawdź szczególnie kabel który służy do "załączania". Bo z opisu wynika,że radio ma zasilanie na podtrzymaniu pamięci,a na on/off nie.
Najwyraźniej masz źle podłączone radio. Odpowiedzialny jest za to przewód podtrzymania pamięci ustawień dźwięku i stacji radiowych. https://images.app.goo.gl/if8PGg6mx9bAqT... Żółty przewód musi mieć zasilanie cały czas, czerwony po stacyjce. Jak chcesz aby radio grało z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki, to żółty z czerwonym podłączasz pod stałe...
Witam, ciężarówka ma wyłącznik masy i tachograf 24V podłączony na stałe z minusem na akumulatorze. Radio 12V po wyłączeniu masy traci ustawienia dlatego planuję kupić tani stabilizator napięcia 12V 1A i podłączyć go pod tacho a 12V z niego dać na żółty kabelek we wtyczce od radia do podtrzymania pamięci. Czerwony plus zasilający radio będzie podłączony...
"Zrobiłem swoje pomiary i wyszło mi że po podłączeniu podtrzymania pamięci radio zaczyna pobierać prawie 100 mA prądu" To jest cytat z mojego pierwszego postu, aby wiedzieć jaki prąd pobiera radio musiałem podłączyć miernik Gdy podłącze samo zasilanie do radia prąd jaki pobiera to radio to około o,5 mA, gdy podłącze podtrzymanie prąd nagle wzrasta do...
I dodatkowy przewód na podtrzymanie pamięci żeby Ci się radio nie rozkodowało bo programy pójdą w pole.
takie radio powinno mieć podtrzymanie pamięci może jakąś baterią. sprawdż czy nie jest wyczerpana. 2 opcja to czy radio jest podłączone tak że działa nawet przy wyłączonej stacyjce. jeśli działa no to raczej ta bateria.
Jeżeli radio nawet po wyłączeniu (ON/OFF na Volume) pobiera jakiś prąd to musisz koniecznie sprawdzić diodę zabezpieczającą przed odwrotnym zasilaniem D12 (1N4003) oraz R89 (220Ω/0,5W) i przede wszystkim diodę Zenera D18 (7,5V) i C68 (33µF/16V). Te ostatnie ( D18 i C68 ) odpowiadają za podtrzymanie napięcia do "pamięci" (taka niby pamięć...
Power antena - tam jest zasilanie na antenę, pozostaw nie podłączone. Ignition - +12V Memory - podtrzymanie pamięci Ground - masa
Do przewodu odpowiedzialnego za podtrzymanie pamięci musisz podłączyć +12V. Wstaw zdjęcie kostki ISO radia.
gdzie podpiąć baterie czy cokolwiek zeby radio nie tracilo pamieci przy wylaczonym zasilaczu?? To radio fabrycznie ma podtrzymanie. Jeśli nie ma, to może ktoś wymontował akumulatorek. W moim podtrzymanie działało.
A jestes pewien, że w Twoim radiu nie wystepuje dodatkowy kabelek, który powinien być cały czas podłączony do plusa ? Ja w swoim radiu mam właśnie taki kabelek... zasilanie na nim odpowiada za podtrzymanie pamieci.
Każde radio panelowe ma podłączone dwa plusy jeden na stałe do podtrzymania pamięci, drugi po stacyjce, jeżeli ten drugi podłączysz na stałe do (+) to będziesz słuchał na postoju wybór należy do ciebie.
radio: - żółty to masz podtrzymanie pamięci więc podłączyć trzeba na stałe do plusa - czerwony to masz zasilanie i są dwie szkoły jedna podłączasz do plusa który zanika po wyjęciu kluczyka i wtedy nie martwisz się że zapomnisz wyłączyć radio, druga szkoła to podłączasz do stałego plusa i wtedy radio gra niezależnie od włożonego kluczyka (rodzaj podłączenia...
Ze sterowaniem z kierownicy może być problem, gubienie ustawień to brak +12V na podtrzymanie pamięci radia.
...dobrze jest dać przed kostką przy kablu plusowym bezpiecznik? jeśli tak to jaki amperarz? Do zasilania radia bezpieczniki mają najczęściej wartości 3 do 10 A , do podtrzymania pamięci 0,5 do 1 A. Jeżeli masz w radio bezpieczniki, bądź na kablu to dodatkowego nie potrzeba, ale "Bezpiecznego Pan Bóg strzeże" :D
Skoro mierzyłeś prądy to znasz się na rzeczy i wiesz o co chodzi. Znajdź rozpiskę pinów w kostce i podłącz zasilanie, jak nie masz zasilacza warsztatowego o czym pisał przedmówca to podłącz przez bezpiecznik dla bezpieczeństwa wprost z akumulatora. Tylko 3 x sprawdź polaryzację zanim podepniesz. W szereg włącz amperomierz. Będziesz miał przynajmniej...
ACC i BUP - jeśli chodzi o ACC +12 i podtrzymanie +12 (rozumiem że to właśnie jest BUP?) to w radiu chyba wszystko jest ok - tzn radio gra prawidłowo, podtrzymanie pamięci również prawidłowe. Zmieniarka jest również obudową podłączona do masy auta.
Jeśli radio jest podłączone tak że może grać bez kluczyka w stacyjce to tak może się dziać. Do przerobienia instalacja tak jak radzi Maciej1387 . Lub jeśli zależy ci by radio grało bez kluczyka, trzeba wyciągać panel. Wtedy pobór jest prawidłowy (tylko tyle ile wymaga podtrzymanie pamięci). Nie jednego Pioneera już widziałem co miał takie objawy. Nawet...
Centralny zamek/alarm z funkcją odcięcia zapłonu. Po rozbrojeniu załącza przekaźnik przez który puszczasz zasilanie radia (oczywiście zasilanie po kluczyku, nie podtrzymanie pamięci podłączone bezpośrednio do akumulatora) zamiast odcięcia zapłonu/rozrusznika
Prawidłowo to powinno być tak: Czerwony zostawiasz tak jak jest czyli do stacyjki, a żółty(to jest podtrzymanie pamięci) dajesz bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik. Wtedy radio ma podtrzymaną pamięć a działa dopiero po stacyjne. Bezpiecznik na żółtym daj nieduży np 1A.
Dostałem radio, fabrycznie montowane w TOYOCIE,które zamontowałem w FABI.Po podłączeniu wszystkich przewodów w/g instrukcji radio wyłączyło mi sygnalizator włączonych świateł.Po odłączeniu przewodu który odpowiada za podtrzymanie pamięci w odbiorniku zaczyna działać sygnalizacja włączonych świateł, a odbiornik po wyjęciu kluczyka "gubi" zaprogramowane...
witam mam problem z radiem Manta RS6501 wszystko ladnie pieknie ustawiam sobie bassy , kanaly np eska planeta ii itp , i tu wystepuje problem , wszystko mam ustawione ale gdy zgasze silnik i go spowrotem zapale wszystko w radiu sie resetuje tak jak bym je dopiero kupil , radio kupilem wczoraj i niewiem jak temu zaradzic , ma ktos jakies pomysly ? bardzo...
Napisałem z reguły bo jak ktoś zamiast oryginalnego radia wstawił coś innego i pomyłkowo jako plus zasilania podłączył ten z akumulatora (co normalnie powinno służyć tylko podtrzymaniu pamięci radia) a nie plus po stacyjce to radio mu się nie wyłączy nawet jak wyjmie kluczyk. Chociaż nie wiem czy ktoś teraz w nowych autach wymienia jeszcze zintegrowane,...
Możesz podłączyć podtrzymanie pamięci pod stały + a zasilanie +po stacyjce może to być zapalniczka
Pamiętaj o tym że ten układ zadziała w dwie strony - po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio będzie jeszcze grało przez jakiś czas. No własnie nie, ten układ będzie podłączony tylko pod podtrzymanie pamieć w radiu nie pod zasilanie radia. Zasilanie układu masz ze stałego plusa ale podłączasz ten układ pod zasilanie radia. Radio ma 2 plusy. Jak to podłączysz...
Ja dziś zamontowałem to radio i też ten sam mam problem. Dodam że wszystko podłączone na oryginalnych kostkach. Nie wiem czy to wina podtrzymania pamięci czy wada radia. Jest tam opcja resetu radia więc spróbuje jutro a jak to nie pomoże to będę bawił się aby podtrzymanie napięcia zastosować na styku gdzie ginie po wyjęciu kluczyka.
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Czerwony przewód musi być rozłączany po wyjęciu kluczyka, bo Ci akumulator będzie rozładowywać. Na żółtym zaś, napiecie musi byc obecne zawsze, do podtrzymania pamięci ustawień radia.
Brak podtrzymania pamięci. Sprawdź jak masz podłączone zasilanie radia. Pewnie trzeba zamienić żółty z czerwonym. http://obrazki.elektroda.pl/7373305200_1...
A to oznacza, że radio ma byc zasilane z czerwonego przewodu, który idzie ze stacyjki. Teraz pewnie masz podłączone pod żółty, który służy do podtrzymania pamięci, ale i też może zasilać radio i podtrzymywac pamięć :)
Ale co ma do tego wyjście sterujące z radia? Ciebie interesować powinny TYLKO dwa przewody - zasilanie stałe, czyli podtrzymanie pamięci i zasilanie po stacyjce. Czyli przewody żółty i czerwony według standardowej kolorystyki UNIWERSALNEJ kostki ISO. W instalacji auta te kolory mogą być inne. Wystarczy zajrzeć w opis kostki ISO, który jest ogólnie dostępny....
Daj zasilanie 2 z aku. albo z podtrzymania pamięci ale jak teraz masz zrobione jest ok
Skoro masz napięcie 13,8 V to bym jeszcze dodał diodę prostowniczą między plus z zasilacza a plus z akumulatora, wtedy zawsze byś miał doładowywany akumulator Jaką diodę prostowniczą, tzn o jakim oznaczeniu proponujesz? Może być też link do jakiejś aukcji. Będę musiał zrobić jednak takie rozwiązanie (z diodą, aby aku. był ładowany), bo zauważyłem że...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Witam! Powinieneś podłączyć +12V na stałe do zasilania radioodbiornika i układu podtrzymania pamięci.
Witam. Mam problem z podtrzymaniem pamięci w radiu Alpine CDE-9871RR. Zależałoby mi, by możliwość "działania" radia była, jak w przypadku VW Beta (chyba, że to możliwości sprzętowe, a nie podłączenia) tj.: 1. Radio można było włączyć bez używania kluczyka - (nie zależy mi). 2. Po ok. godzinie grania bez kluczyka w stacyjce radio wyłączało się (nie zależy...
Zasilacz działa prawidłowo ale popełniłem błąd podłączając radio przewodem do głośników który był pozwijany (80m) Stary ATX faktycznie nie daje rady ale ten nowy ogarnia ,tylko głośno pracuje (taniocha 🤭🤭🤭) Mam jeszcze pytanie odnośnie podtrzymania pamięci w radiu bo wiadomo że zasilacz wyłączam jak wychodzę . Radio to pioneer MVH-160UI Czy mogę podłączyć...
Jesteś świadom z tego, że z żółty to +12V dla podtrzymania pamięci - dla prawidłowego zasilania należy podłączyć jeszcze +12V po stacyjce - czyli czerwony.
wystarczy połączyć razem kabel czerwony z zółtym ( ignition i battery) aby radio odpaliło To akurat normalne - jedno zasilanie do podtrzymania pamięci, a drugie do poprawnej pracy.
Takie nowe auto a już usterka.. Radio musi mieć podtrzymanie pamięci, nie wiem jak to jest realizowane w tym egzemplarzu, ale normalnie jest to kabelek w kostce radia na stałe podłączony do akumulatora ( oczywiście przez skrzynkę bezpiecznikową) Może to niestyk, a może bezpiecznik... Pozdr. J.
witam zacznij od bezpieczników na kablach są dwa jeden główny drugi podtrzymanie pamięci Jeżeli bezpiecznik od podtrzymania będzie spalony moim zdaniem radio się nie uruchomi. Ja stawiam na złe podłączenie do kostki auta jak sugerował kol. rezystors ;)
To zależy jak było zaprojektowane radio, jeśli konstruktor przewidział taką możliwość to wykorzystał możliwość usypiania procesora. Podłączenie kondensatora nawet do samych wyprowadzeń procesora nie na wiele sia zda bo pracujący procesor pobiera mA a uśpiony uA. Pozostaje zawsze niewielki zysk na niezasilaniu np końcówki mocy i tunera radiowego ale...
Sprecyzuj dokladnie swój problem.Bo każde radio wmiarę nowoczesne [CYFROWE] ma jeden kabelek do podtrzymania pamięci.Niektóre firmy w swoich raiadch wprowadziły akumulatorki np. o napięciu 3,6V.{jak się zużyły, to wymiana i po problemie}.
Tu kłania sie tzw. logika zapłonu. Radio jest zasilane dwoma przewodami: na jednym, zwyczajowo żółtym (przewód od kostki ISO do radia będący w komplecie z radiem) ma byc stałe, nieodcinane 12V. Służy ono do podtrzymania pamięci radia. Drugi, czerwony, można podłączyć do 12V załączanych po stacyjce. Twedy radio będzie działac tylko w czasie, kiedy stacyjka...
Weżniesz miernik do ręki i sprawdzisz na jakich kablach jest napięcie +12V, gdy to już ustalisz wyłącz stacyjkę i ponownie sprawdź przewody pod kontem napięcia +12V jeżeli znajdziesz jakiś przewód na którym było napięcie przy włączonym zapłonie a na którym teraz po wyłączeniu nie ma to właśnie pod ten przewód podłącz radio (czerwony, żółty) ale pamiętaj...
Widze że nie masz pojęcia. BATT to podtrzymanie pamięci , A+ to zasilanie przez zapłon, LAMPS pojawia się plus po włączeniu świateł. Wyświetlacz bez plusa LAMPS ma świecić jasno a po podaniu go ma się przyciemnić i jednocześnie ma się zaświecić podświetlanie klawiszy. Ale coś mi wygląda że to radio już jest zdechłe... SławeK
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Witam. +12V ( żółty) podtrzymanie pamięci. Napięcie na tym przewodzie powinno być cały czas, a +12V ( czerwony) podłącz pod kluczyk. W ten sposób będzie można radio wyłączyć kluczykiem przez stacyjkę, i pamięć też będzie. Innej opcji nie ma.
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
radio podtrzymanie pamięci podtrzymanie pamięci radio podtrzymanie pamięci
citroen gniazdo zapalniczka html5 video irfz44 zamiennik
eaton hager samsung wf70f5e0w2w
Toshiba Satellite L50-B-180 – sterowniki Windows 10, 8.1, 7, BIOS 1.80, Dynabook Renault Laguna 3 1.5 dCi 2007 – drgania silnika na wolnych obrotach, wtryski, EGR, dwumasa