Radio oryginalne czy inne?
Masz właściwie podpięte radio, tzn przez stacyjkę.
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Odczekaj godzinę z włączonym radiem(z kluczykiem w stacyjce) i wtedy wpisz.
oryginalne radio zachowuje się inaczej, po wyłączeniu stacyjki radio się wyłącza ,ale można je włączyć ponownie i odwrotnie (czyli wyłączone radio włączy się po włączeniu stacyjki). radia "sklepowe" przyjmują do wiadomości przeważnie stan napięcia ze stacyjki a nie zbocze ,czyli niestety będziesz musiał się pogodzić z ciszą bez kluczyka ,albo zrezygnować...
Poprawnie ten mechanizm działa tak: zanik plusa po stacyjce powoduje wyłączenie radia. W zależności od konstrukcji stacyjki napięcie ACC zanika bądź po przekręceniu w pozycję 0 lub dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeśli włączymy radio gałką, to możemy je wyłączyć i włączyć stacyjką. Jeśli wyłączymy radio gałką to tylko gałką możemy je włączyć....
A sprawdzałeś na którym z zacisków wyłącza się +12V po wyłączeniu stacyjki?
Plus np. można wząść z kabla zasilającego zapalniczkę. Zastosować taki konektor/rozgałężnik na kabel jak podałem na kabel zasilający zapalniczkę za skrzynką bezpieczników i pociągnąć pod deską rozdzielczą do kostki radia, radio i zapalniczka byłyby na tym samym bezpieczniku. http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=3...
Mnie chodziło o +12V do potrzymania ale jak nie słuchasz radia to wystarczy ci napięcie po stacyjce czyli żółty i czerwony łączymy razem i radio będzie działać po przekręceniu stacyjki.
+12V do którego podłączyleś radio jest za stacyjką i dlatego radio się wyłącza. Rozumiem że kostki ISO masz oryginalne... Zalecałbym znlezienie +12V niezależnego od stacyjki... Piszesz że masz dostęp tylko do I kostki ale inaczej tego nie zrobisz... Pozdrawiam!
A jak wyciagniesz klucz z stacyjki to gaśnie radio? Często uszkodzeniu ulega stacyjka i nie widzi wyciągnięcia klucza,dlatego pilot nie zadziała.
Dział serwis :!: - przenoszę do Początkujący Elektronicy 2. Posty, z których wynika, że ktoś nie bardzo orientuje się w temacie napraw proszę zamieszczać w dziale "RadiaSamochodowe Początkujący". Jest to dział dla nieposiadających odpowiedniego doświadczenia w naprawianiu urządzeń RTV, ale bezwzględnie posiadających podstawową wiedzę z zakresu elektroniki...
Jeżeli na bezpieczniku radia jest stale +12V, a na żółto czerwonym (pin4), pojawia się +12V po włączeniu zapłonu, to radio będzie uruchamiało się po włączeniu zapłonu i wyłączało po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
przesyłam link do pobrania wszystkich schematów do kangoo z 2005 http://www.sendspace.pl/file/19db1e0f537...
Do wymiany kostka stacyjki .
Nie potrzebny jest tam przekaźnik. Radio nie może po stacyjce brać kilku amper. Zasilanie jest z drugiego przewodu, przewód że stacyjki jest tylko do informacji że jest włączona. Na środkowy dajesz przewód idący do radia, na zewnętrzne dajesz zasilanie po stacyjce i z akumulatora. Czyli np. lewy plus z akumulatora, środkowy radio, prawy stacyjka. Jak...
Kod 0954, wsad powinien być niezablokowany... ew. poczekaj chwile z włączonym radiem na przekręconej stacyjce aż wskoczą zera.
Albo przy montażu radia zwarłeś plus i plusem po stacyjce. Radio działa na postoju??
Prawdopodobnie jest to normalna opcja, którą można wyłączyć w ustawieniach głównych radia (polecam instrukcję obsługi) Ewentualnie podpiąć radio w taki sposób, aby uruchamiało się po przekręceniu stacyjki.
Od początku: 1.Wyłączyć radio 2.Przekręcić kluczyk w stacyjce 3.Wcisnąć i trzymać AS 4.Włączyć radio trzymając cały czas AS
wprowadzony 2 razy zły kod włącz radio i stacyjkę a potem ;) zaczekaj 1h - po odbyciu "kary" wprowadzisz właściwy kod :D
Włączona stacyjka i radio i czekamy.
Witam, Radio Zasilanie - żółty: +12V Permanent -> biało-czerwony: +12 - czerwony: +12V Power V -> niebiesko-żółty: ACC (+12V) Ignition W tym układzie radio zadziała po włączeniu stacyjki (może jest położenie RADIO). Po wyłączeniu stacyjki odbiornik można załączyć. Jeżeli odbiornik ma działać niezależnie od stacyjki, należy od strony złącza odbiornika...
W oryginalnej instalacji Golfa6 w ogóle nie było doprowadzane do radia napięcie ACC (ze stacyjki). W tym modelu montowano radia współpracujące z magistralą CAN samochodu. Aby (w nieoryginalnym radiu) uzyskać wszystkie funkcje komfortowe, należałoby zastosować odpowiedni adapter (przyłącze) oraz moduł CAN BUS VW. Jeżeli problem dotyczy jedynie wyłączania...
A tak dla laika - jaka jest różnica pomiędzy przełożeniem bezpiecznika a przerobieniem instalacji? Przełożenie bezpiecznika dało to że radio włącza się bez przekręcenia stacyjki, a zamiana plusów dała by to że radio wyłączało by się ze stacyjką. I przy czym w obydwu rozwiązaniach radio pamięta ustawienia :-)
1. Zobacz czy na karcie kodów auta jest ten model radia i czy jest podany kod. 2. Włącz zapłon, naciśnij i trzymaj wciśnięty AS, włącz radio,niech piknie w głośnikach, puść AS i zostaw tak włączone radio i stacyjkę na noc. Jeżeli po nocy nie pojawi się "cyfra" ---- , to mogę jeszcze wsadzić mojego CAR2003 do auta i sprawdzę jego zachowanie. 3. Co do...
Włącz radio przekręć stacyjkę i czekaj (nawet ok kilku godzin) to puści i umożliwi wpisanie codu(chyba,że wykożystałeś wszystkie próby). <S>
A radio włączysz po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki ?
Sprawdziłem nic nie znalazłem wszystko ok Dodano po 6 Jak wyciągałem szynę z przekaźnikami się wyjaśniło . Ktoś zainstalował sty złodzieja samorube . Rozłączał przekaźnik stacyjki . Poprzedni właściciel nie wiedział że takie coś w ogóle w tym aucie było założone . Ale wszystko ok. Dzięki za pomoc i wskazówki .
Przewód który zasila radio po stacyjce nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem, na 100% przewody potopione. Już 3 takie robiłem T4, Passat B3 i Golf 3. Oby nigdy więcej mi się taki nie trafił. :D
Wyrwany konektor to plus po stacyjce. Napraw,radio zagra.
Podłączyłem radio pod stacyjkę.
Sprawdzić, czy jest + po stacyjce. (Np. włączyć CDR, uruchomić silnik, wyłączyć silnik i wyjąć kluczyk ze stacyjki. Radio powinno się wyłączyć).
Radio pod stacyjkę ale jego pamięć masz na stałe.
Powinno być w porządku.
W tym radiu można przekładać bezpiecznik z jednej pozycji w drugą, jedna pozycja opisana jako WV umożliwia załączenie się radia bez stacyjki w samochodach z grupy WV, być może masz tak właśnie przepięty bezpiecznik a auto nie jest z grupy wv, tzn plusy stały z postacyjkowym są zamienione między sobą.
(5 i 6 ) to stały z aku + , a s-kont to + po stacyjce pozd.
Tak. Montowalem takie przejsciówki z radiem nie fabrycznym. Musisz podac tylko zasilanie po stacyjce na radio i moduł. Gra rewelacyjnie w zaleznosci od radia.
Czy można to radio podłączyć pod stały plus? Krzychu7 napisał: Podłączyłem się do modułu kierownicy - niebieski przewód od stacyjki. Radio działa tak jak chciałem - włącza się po włączeniu zapłonu a wyłącza po wyjęciu kluczyka. Tym warto się zająć. Twoje założenie pierwotne było, aby radio grało nie zależnie od stacyjki (podłączone na stałe do zasilania)...
Te przewody spinasz razem z wtyczką ISO wedle kolorów. Można je spiąć w innej konfiguracji, jeśli radio ma działać bez przekręconego kluczyka w stacyjce.
radio nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. To znaczy że radio gra bez załączenia stacyjki ? Przewody w kostce iso są podłączone prawidłowo ponieważ inne radio reaguje na wyciągniecie kluczyka Nie jest to tak do końca prawdą, różne radia mogą mieć inne połączenie. Jeśli na moje pierwsze pytanie, jest odpowiedź twierdząca, to zamień...
Tak.Plus stały i ten po stacyjce razem.
Pokaz jak jest podłączone, jak dla mnie albo radio nie dostaje informacji po CAN że jest +12V po stacyjce albo brakuje stałego +12V
Sprawdzaleś miernikiem czy zasilanie dochodzi?? Jakie to radio?? Nie działa wogóle, nawet po przekreceniu kluczyka w stacyjce??
Kostkę stacyjki sprawdź. Radio szaleje, jak zaczniesz ruszać kluczykiem?
Podłącz stałe napięcie do radia na czerwony i żółty. Daj sobie spokój z tą stacyjką. Radio Kenwood to dobry sprzęt, baterii nie rozładuje. Co innego jakieś chińczyki w tych się dzieją cuda.
Generalnie przewodem zasilającym radio po stacyjce jest przewód czerwony. Jednak wpięcie miernika czy też {z braku miernika} zwykłej żarówki 12V da jasną sytuację zasilania. Prawidłowe podłączenie jest opisane w instrukcji aczkolwiek wykorzystanie zasilania bezpośrednio z akumulatora nie powinno przynajmniej w tym modelu pożerać bezcennych amperów na...
jeśli masz radio typu grundig oryginalne oplowskie: 1. wyłącz radio. 2. włącz stacyjkę. 3. włącz radio. 4 pojawi się napis safe a później 4 kreski - wpisz twój czterocyfrowy kod za pomocą klawiszy 1-4. 5. przytrzymaj klawisz AS tak długo aż usłyszysz sygnał bip z radia. 6. gotowe.
Przekręć stacyjkę , włącz radio i cierpliwie poczekaj aż wejdzie w tryb wprowadzania kodu
Na przykład. Można zwykły o przekroju min 1mm2.
Brak napięcia po stacyjce.
Wygląda jakby ktoś zrobił zabezpieczenie przed słuchaniem podczas pracy i podłączył wyjście radia ze stacyjki pod styk pozycji parkingowej.
Popytaj w hurtowni u ALEXA przy drodze na Bielszowice (lub w jego sklepie z farbami obok BP.)Powinna być też w składzie budowlanym po lewej stronie jak się idzie na ul.Młyńską(teraz zrobili jednokierunkową obok Smaczka w stronę Bielszowic).Pytaj o taśmę dekarska TYTAN lub Soundal. Dodano po 3 Maty sztywne dostaniesz na Czarnym lesie obok tej szkoły...
Radzę zdjąć górną pokrywę radia (a jak jest, to i dolną), i sprawdzić czy na PCB nie są opisane poszczególne piny.
Zrób diagnostykę komputerową, będzie coś więcej wiadomo. Do sprawdzenia stan połączeń w instalacji elektrycznej.
Znalazłem w necie plik wgrywany przez USB który zmienia czas wyłączenia automatycznego radia do 3 godzin. Chciałbym osiągnąć ten efekt w navi gen2. Wgraj i sprawdź czy ci zadziała. Albo możesz użyć jakiś przekaźników czasowych. [url=http://ase.hoste.pl/sklep/index.php... [url=https://www.gotronik.pl/przekaznik-...
Tam nie ma typowej stacyjki. Pozostaje moduł lub radio "po zapłonie".
musisz doprowadzic napiecie zasilania do radia odzielnym kabelkiem niezalerznym od stacyjki
Witam, mam problem z podłączeniem radia ze stacyjki (gdzie dać plus a gdzie minus). Dodam też że jestem początkujący.
Czy udało się koledze podłączyć to radio po stacyjce tak, żeby po ponownym przekręceniu kluczyka pamiętało ustawienia? Mam radio Dalco i jak podłącze tak jak w schemacie to po przekręceniu kluczyka błyśnie przez ułamek sekundy i cicho dopiero jak włączę go powerem to gra ale nie pamięta ustawień, sprawdzałem go w autach dwóch rożnych marek i zachowuje...
Czy wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki wprowadza radio w uśpienie? Jeśli nie - zadaj sobie trud i przeczytaj instrukcję montażu; wtedy będzie w porządku.
Witam Posiadam radio Sony CDX-1200U i z czasem włączanie radia ręcznie zaczęło męczyć... Pytanie brzmi: co zrobić by po przekręceniu stacyjki radio automatycznie się włączyło i wyłączyło.
Witam, radio oryginalne fabryczne, po przekręceniu raz stacyjki można włączyć.
Przekręcić stacyjkę , włączyć radio i czekać aż kreski zaczną migać - częśto wystarczy 1h
Jak radio ma aktywny kod i wyłączysz stacyjkę to miga. Dobra podpowiedź - jak radio nie miga to jest bez kodu (no i teraz właściciele Delco z wtórnego rynku nie śpią spokojnie :lol:).
Podaj model oryginalnego radia, producent, numer części. Pokaż pinout z naklejki tego radia. Na pewno na tym przewodzie złącza dodatkowego nie ma + po stacyjce. Nie mogę odnaleźć pinoutu dla radia z takim obsadzeniem pinów w złączach dodatkowych, przypuszczalnie mógł tam być sygnał SPD — zwiększenie głośności radia podczas jazdy lub sygnał PWM prędkości...
1. Tak 2. Zamykaj auto za każdym razem, xD a tak na poważnie to musiał byś zrobić tak aby radio załączało się po stacyjce dopiero, zamienić dwa kable od radia i już zrobione.
Po wyjęciu kluczyka prawidłowo podłączone radio powinno się wyłączyć, stacyjka trzyma Ci ACC i tu masz problem
Możesz się podjąć niebieskim przewodem do czerwonego po stacyjce i wtedy wzmacniacz będzie działał. Ta wtyczka z tym schematem to nie jest czasem pod radio z innego modelu niż twoja.
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Da się oczywiście, musisz albo w kostce przełożyć pin z kablem na miejsce plusa załączanego przez stacyjkę a jeśli takiego pinu nie ma w kostce samochodu to podłączyć radio pod bezpiecznik który ma napięcie po przekręceniu stacyjki.
Bo to właśnie w przypadku auta z komunikacja Can to ten moduł odpowiada za podanie do radia sygnału o włączeniu stacyjki.
A w takim razie gdzie na jaki pin ma iść 12v że stacyjki po jej załączeniu Nigdzie,to radio nie ma analogowej logiki zapłonu.
Zapodaj schemat radia.Nowsze radia maja podtrzyywanie pamieci,dodatkowo przewod informujacy radio czy ma grac pomomo braku kluczyka w stacyjce. Zamotalem...:P Dwa plusy mostkujesz i podpinasz pod plusa +12.Wtedy wlacza radio nawet na postoju bez kluczyka w stacyjce,jesli rozgraniczysz kable ACC i BATERY bat=>aku a ACC=>stacyjjka to radio bedzie gralo...
Zdziwiłbym się gdyby to radio miało stałą pamięć. Sprawdź czy jest poprawnie podłączone. Jeden plus ma być na stałe [Memory właśnie] , drugi po przekręceniu stacyjki.
Przyczyną może być słaby styk krańcówki kontrolującej włożoną wtykę.. Styk z akumulatora KL30 +12V Styk ze stacyjki, radio ON/OFF KL15 +12V http://obrazki.elektroda.net/67_12053977... Schemat SEAT Aura CD "Alana"
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Witam . Nie pamiętam dokładnie ,ale żółty powinien być na stałym zasilaniu a czerwony po kluczyku. Dodano po 9 Według instrukcji Twojego radia żółty stałe zasilanie ,czerwony po kluczyku.Teraz często odbiorniki samochodowe tak mają odmiennie,niż stare w których było odwrotnie.
Radio na stole Po zdjęciu plusa ze stacyjki Radio się wyłącza . Na zasilaczu prąd spada do 30 mA . Po 5 sekundach spada do 3 mA. Jeżeli w czasie następnych 5 sekund podam znowu plus po stacyjce radio działa prawidłowo. Ale jeżeli podam plus po około 15 od wyłączenia radio już nie wstaje. (To samo z przycisku)
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
Żółty kabel musi mieć zasilanie, nawet po wyłączeniu stacyjki. Podepnij go w miejsce gdzie jest +12V (po wyłączeniu stacyjki)
W standardzie zółty kabel odpowiada za podtrzymanie ustawień i leci prosto do akumulatora. Czerwony to kabel który powoduje włączenie radia w momencie przekręcenia stacyjki.
A jak to możliwe że gdy wsadzę oryginalne radio to normalnie na stacyjkę reaguje ?
Wyłączyć radio. Włączyć stacyjkę. Przyciskając AS włączyć radio. Po kilku sekundach radio "piknie" i można wprowadzać kod.
czy podpinając tylko dwa kable czyli masa i +12 instalacja zostaje bezpieczna? Tak. gdyby kable +12 i masa zwarły się za radiem zadziała jakieś zabezpieczenie w samochodzie? Fabryczna instalacja radia jest zabezpieczona bezpiecznikiem, a ponieważ zasiliłeś radio z fabrycznej kostki to nie musisz tego dodatkowo zabezpieczać bo już jest zabezpieczone...
Jeśli radio działa prawidłowo a po włączeniu auta radio nie zapamiętuje stacji. Sprawdź czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal masz +12V na podtrzymaniu.
Witam, mam problem z radiem Biltema, ponieważ gdy gra radio i przekręcę stacyjkę i jeszcze raz włączę, to działa radio, ale nic nie słychać. Tak samo jak go odpalam, też się wyłącza radio. Muszę wyjąć radio, wypiąć i wpiąć kostkę od głośników i wtedy dopiero działa. Nie wiem, o co chodzi. Wcześniej działało, czy to przez radio, czy co? Proszę o pomoc.
Zamiana kabli z czerwonego na żółty nie pomaga A sprawdzałeś czy masz plusa na pinie 4 i 7 możliwe że te radio zakodowane nie posiada ACC i potrzebuje tylko zasilania z jednego pinu co przy tym drugim radiu już do prawidłowego działania potrzebny jest zasilanie z dwóch pinów "stały plus" 12 v i 12 v po stacyjce ACC (chyba że chcesz żeby radio ci grało...
Przedstawię wam schemat tej instalacji Plus(żółty) i minus z akumulatora idzie do wiązki radia Pod kierownicą jest podebrane 12v po stacyjce(czerwony) a przy wiązce do radia jest przełącznik który mostkuje żółty z czerwonym co pozwala załączyć radio bez stacyjki
Podłącz to radio na stacyjkę - tylko prawidłowo UB+ pamięć stały plus , ACC + 12v po przekręceniu stacyjki.
Witaj! Nic nie wiemy o twoim samochodzie,od kiedy tak to się dzieje,czy ktoś grzebał itp. Moje podpowiedzenie to bym sprawdził połączenia z masą nadwozia akumulator silnik,bezpieczniki czy nie mają śniedzi na stykach oraz stacyjkę i połączenia w koło.Może tam są luźne przewody. Jak piszesz radio gra bez pracy silnika a po uruchomieniu przestaje. Stacyjka...
to jest tak proste ze az nie da sie tego wytlumaczyc :) radio ma 2 kable (zolty i czerwony) spinasz je razem i podanczasz pod iso-pod jeden kabel (drugi zostaje wolny-ten od stacyjki)
Jeśli to radio z androidem jest dedykowane do Audi, to na przejściówce przyłączeniowej powinno być pudełko w którym znajduje się moduł CAN z którego wyprowadzony przewód czerwony jest połączony z czerwonym (ACC) w kostce radia i to on poprzez CAN uruchamia radio ze stacyjki. Z dwóch (grubych) przewodów na których jest stale +12V należy wykorzystać tylko...
W standardowej kostce nie ma napięcia 12V na stałe? Posiadane radio da się wyłączyć? Niektóre modele trzeba odcinać od prądu stacyjką lub wyciągać front panel.
Znajdź w puszce z bezpiecznikami bezpiecznik przez ,którego płynie prąd a po wyłączeniu zapłonu zanika za masę podłącz jakaś śrubę i przez przewód od bezpiecznika do radia podłącz szeregowo bezpiecznik o ile radio nie ma wbudowanego powodzenia. Pisownię i ortografię poprawiłem , a na przyszłość polecam klawisz "Pisownia".
Zamienione plusy - cały czas (BATT, kl. 30) i po stacyjce (ACC, kl.15). Dla weryfikacji - przy poprawnym podłączeniu, radio bez stacyjki da się włączyć na 1h i po tym okresie czasu samo się wyłącza.
a w jakim aucie jeździ i czy jest podłączone po stacyjce?
Pod radiem powiniene mieć przełącznik. Przełącz go i zresetuj radio. Zegarek nie powinien się już pojawiać. Jeśli nie masz przełącznika pozostaje podłączenie radia przez stacyjkę. Pozdawiam.
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
radio wzmacniacz stacyjka włączać radio stacyjka radio podłączyć stacyjka
zarzadzanie produkcją linux puppy zabezpieczenie spawarka
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Błąd 00537 - Regulacja czujnika lambda w VAG Zamknięcie UserForm w VBA po kliknięciu przycisku