Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Zawsze się opłaca ale jest jedno ale -alternator ma mieć oznaki naturalnego zużycia i nie był przez nikogo naprawiany.P
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
Tak możesz sprawdzić.
Dodam, iż alternator regenerował bdb spec od tych rzeczy... I się go nie czepiaj. Brak jest plusa po zapłonie na liczniku, pewnie nie ma jeszcze kontrolki ręcznego, ciśnienia oleju i czegoś tam jeszcze.
Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika patrzyłem w opisie jest 20A do alternatora.Regeneracje przeprowadziłeś sam czy w warsztacie?
A po wtóre to mocno obciąża go rozładowany akumulator, no chyba że go wcześniej naładowałeś. Ładowanie się mierzy przy 2000 obrotów.
alternator potrzebuje zasilania do pracy czy dochodzi na zew pin?
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Sprawdzał Pan bezpieczniki miernikiem czy wizualnie? Na pinach 15 i 16 (w VW zazwyczaj dwa grube przewody czerwone z niebieskim paskiem) ma być 12V. Najlepiej mierzyć na podłączonym radiu względem masy radia. Bezpiecznik w radiu sprawdzić miernikiem lub wymienić. Jeśli radio będzie uszkodzone to sugeruję dobry serwis.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Terminale są przykręcane przed tą plastikową osłoną i po co masz zapas nakrętek.
Tam masz sygnal PWM ze sterownika silnika. Na stole ciezko go ruszyc. Wyjmij go z samochodu i oddaj do firmy co sie zajmuja regeneracja.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Witam ! Regeneracja alternatorów, rozruszników i innych silników elektrycznych znajdziesz kolego w Sosnowcu ul.Braci Mieroszewskich [url=http://www.autoelektroczesci.pl/]Li... Praktycznie regenerację robią od ręki
witam mam ten sam problem z fabia 1.9 sdi. wymienilem regulator bo miala niskie ladowanie i od tamtej chwili zapala sie kontrolka akumulatora chociaz ladowanie jest w normie! pomozcie jesli ktos mial podoby problem!
Jeżeli jest u Ciebie zakład regeneracji alternatorów itp. to z pewnością będzie to usługa znacznie tańsza niż zakup nowego silnika, ale gdyby wpadł Ci w oko używany silnik od sprawdzonego sprzedawcy to nie ma co gardzić używanym. Tutaj ciekawa oferta: https://m.olx.pl/d/oferta/silnik-pralki-...
Problem występuje następująco Przy odpaleniu samochodu (nie każdym) kontrolka akumulatora nie gaśnie ,dopiero po przejechaniu paru kilometrów zgaśnie Zdarzy się że odpalę samochód kontrolka odrazy zgaśnie ale zaświeci się podczas jazdy i zgaśnie po przejechaniu paru kilometrów Miałem dokładnie tak samo. Regeneracja alternatora rozwiązała problem.
To jest Kangoo 2?
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
Jak działa firma regenerująca min. alternatory - Adamiec w Olsztynie Odradzam tę firmę. Alternator działał 4 dni, zapłaciłem za niego 340zł -na wymianą za regenerowany, (naprawa mojego prawdopodobnie przewyższała te kwotę- chociaż ładował, tylko głośno pracował- policzyli za niego 30zł). Piątego dnia stanełem w trasie z powodu uszkodzenia alternatora...
Alternator do regeneracji i wszystkie problemy znikną !
albo naprawiać Są firmy zajmujące się regeneracją alternatorów i rozruszników.
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Okazało się że był uszkodzony sterownik na silniku.
Alternator robiony w zakładzie, przed naprawą dawał 13,6 V, teraz 14,4 V. Nie rozumiem dlaczego teraz silniki wskazówek pracują w innym zakresie niż przed regeneracją alternatora?
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
Błędy w PCM jakie? Błedy w ICM jakie?
Zdjąłem kostke z alternatora. W alternatorze sa 3 piny, jeden szeroki i 2 wąskie. Kostka z przewodami jest zakonczona 2 pinami. Jeden jest z zasilaniem po stacyjce a drugi do kontrolki. I właśnie zwarłem go, to zapaliła się kontrolka od ladowania wraz z hamulcem recznym. Zaciągająć ręczny kontrolka od ręcznego świeci się jeszcze mocniej. Juz nie wiem...
Kolego nie czyść uzwojeń alternatora, bo je uszkodzisz. Możesz je przedmuchać powietrzem ze sprężarki lub usunąć pył pędzlem. Sprawdź łożyska, czy się nie zacinają. Możesz ostrożnie usunąć korozję ze statora. Wymontuj szczotki i sprawdź ich długość. Sprawdź stan pierścieni współpracujących ze szczotkami, czy nie są zużyte lub zaśniedziałe. Można je...
No i regeneracja alternatora pomogła?
Witajcie, Jakiś czas temu mechanik zwrócił mi uwagę, że alternator trochę za głośno pracuje, najbardziej podejrzana jest rolka a konkretnie sprzęgiełko rolki napędzającej alternator (2.0 hdi). Zapoznałem się z tematem i rozrzut cen w Trójmieście jest masakryczny. Taka rolka kosztuje od 80 do 250zł :| , a wymiana (na zdjętym alternatorze) od 0 do 50zł...
Poszły łożyska silnika czyli się uszkodziły. Raczej znacznie opłacalne będzie oddanie do naprawy do zakładu regeneracji alternatorów ponieważ nowy kosztuje trochę dużo: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
"sam naprawiam samochód - opel astra" strona 67
Tak myślę ale skąd ta równy odstęp czasu , i tylko na chwile jest spadek a potem już dobrze ładuje
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Witam, element nazwany przez Ciebie komutatorem w rzeczywistości jest pierścieniami ślizgowymi. Oczywiście da się go wymienić, a przy zdolnościach manualnych i narzędziach może nawet zrobisz to sam. Szczotki wraz ze szczotkotrzymaczem wymień w całości lub rozwiercając i lutująć same szczotki. Sprawdź oczywiście łożyska .Pozdrawiam
Albo wyślij do regeneracji. Używany masz teraz.
po prostu sie zepsuło coś, akurat kiedy wymieniono alternator
Alternator Bosch. Jak nam sprawdzić tak wysoki prąd?
Witam. Panowie, posiadam BMW 3x xDrive. Miałem awarię alternatora - padły szczotki. Jadąc do domu, zapalały się kontrolki z powodu braku napięcia. Alternator został zregenerowany, zamontowano nowe oryginalne części, napięcie jest prawidłowe, ale na tablicy rozdzielczej wyskoczyła kontrolka 4x4. Kumpel wykasował błędy, ale kontrolka nadal świeci. Co...
No to ,które chcesz założyć , nadaję się do" regeneracji". Lepiej używkę alternator i nie będziesz miał na przyszłość kłopotów.
Silnik 1.5 benzyna czy Diesel? Masz opis z alternatora tych przewodów?
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Wymiana przewodu masowego, montaż dodatkowej masy silnika oraz regeneracja alternatora rozwiązały problem.
Pasek powinien być dość mocno naciągnięty ponieważ luz powoduje ślizganie się paska po kole pasowym i jego nagrzewanie.
Co z map sensorem i jego przewodem. Jakie masz ciśnienie paliwa?
Udało mi się odczytać nr z regulatora: VV13452 14V lub YY13452 14V 08-006 Czy ktoś rozszyfruje co to za regulator?
sprawdz pobor pradu na postoju. na youtube masz instrukcje
Sprawdź bezpośrednio na alternatorze, jak będzie więcej to będzie spadek na instalacji
Coś ta regeneracja słabo wyszła. Sprawdzając kostkę na alternatorze(2 piny) na minusie jest prąd a nie powinno go być tam wcale Kostka ma oznaczenia prawdopodobnie L,S czy tak L-kontrolka S -zasilanie po kluczyku (+15) Minus tam nie występuje jako taki.
Spalony alternator regeneracja alternatora
Pomogła regeneracja alternatora
Regeneracja alternatora, jeśli nie zrobisz tego sam a zlecisz przekroczy jego wartość. Zakup używki w dobrym stanie i przeróbka mocowań to mały koszt i chwila własnej pracy. Taki z benzyniaka 70A jak pisał sigwa18 spokojnie wystarczy i prosty w montażu.
Panowie o co chodzi z tą koronką Chodzi o stojan. Masz Intercars w Łodzi, maja takie alternatory po regeneracji na półce, oddajesz stary w rozliczeniu
Dzwoniłem do firmy zajmującej się regeneracją alternatorów. Potwierdzili też, że może to być regulator bo nie powinno być takiego spadku. Ale i inne przyczyny (np w tych fiatach pękały podobno obudowy). Finalnie oddałem auto do regeneracji alternatora i zobaczymy co będzie.
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
Obroty bierze z alternatora,ogrzewanie szyby to pewnie przerwane przewody w przelotce,a nieswiecące zegary,to może być ściemniacz.
Komutator nie ma bicia?
regeneracja alternatora w renomowanej firnie i znowu śmiga jak należy.
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
Z uwagi na wiek auta na pewno pasek do wymiany jak też do sprawdzenia stan szczotek i ślizgu czyli regeneracja alternatora.
Chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo do Renault Captur 2013 r. 1.2 TCe 120 KM benzyna. To zapraszam do ASO, przygotuj około 2 000 zł i kupisz "oryginał", tzn regenerowany przez firmę Valeo. W tych samochodach musisz mieć oryginalny regulator, żaden zamiennik nie będzie chodził, tzn ładowanie będzie ale będzie pojawiał sie błąd ładowania. Idź...
Miałem. W moim przypadku regeneracja alternatora pomogła.
Sprawa zamknięta - regulator napięcia + regeneracja alternatora załatwiła sprawę. Auto 2 dni po naprawie jeździ, żadnych problemów. Zamknięty temat. Dodano po 56 J.w. - wymiana regulatora napięcia + regeneracja alternatora.
Ładowanie jeszcze na poziomie do zaakceptowania, przy dobry akumulatorze powinno być nie odczuwalne braki w dostawie prądu. Jak kable nie są zaśniedziałe to pewnie szczotki kończą żywota musisz pomyśleć o regeneracji alternatora. Jak po wymianie akumulatory na nowy ucieknie prąd musisz zrobić pomiar poboru w stanie spoczynku, auto zamknięte i odczekać...
Regeneracja alternatora kosztowała 350 zł + 100 zł wziął mój znajomy mechanik za wymianę, czyli cała naprawa kosztowała mnie 450 zł. Na drugi dzień zauważyłem, że czasami się włączała na jakąś sekundę kontrolka akumulatora i zaraz gasła, ale ładowanie na pewno jest i alternator w 100% zregenerowany poprawnie. Na szrocie mogłem kupić niesprawdzony za...
Witam. Poniższy problem w moim aucie Citroen Xsara Picasso HDi 2.0 2003 r. tylko bezpośrednio po jego rozruchu, nigdy przy korzystaniu z akumulatora pojazdu. Nie jest on każdorazowy, ale sporadyczny w granicach 30% wszystkich uruchomień silnika. Na początku dodam, że tydzień temu oddałem auto do regeneracji alternatora gdyż zaczynały się już sporadyczne...
Tak to wszystko jasne.
Wracając do początku to co było powodem regeneracji alternatora i to jak piszesz już po raz trzeci? Może masz za małej mocy alternator w stosunku do zamontowanych odbiorników elektrycznych? A po trzech wymianach łożysk bardzo możliwe, że wymiary nie trzymają już wartości fabrycznych, jednak z małym prawdopodobieństwem aby powodowało to zerwanie paska....
Proponuje zrobić to szybko bo regeneracja alternatora kosztuje, nie mówiąc o naprawie pompy.
Cześć, mam problem z którym się jeszcze nie spotkałem. Mianowicie, problem dotyczy alternatora po regeneracji. Oddałem alternator, firma go zregenerowała, po włożeniu do samochodu i podłączeniu miernika, wskazuje 14.3 v przy włączonej klimatyzacji oraz światłach. Dziwne bo po wyłączeniu klimy, spada na 12.4-12.6. Tylko na klimatyzacji napięcie jest...
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
No raczej nie jest skoro świeci Udaj się do innego mechanika celem regeneracji alternatora ....
Czy udało się naprawić ten podnośnik mam ten sam problem w takim samym ciagniku U mnie pomogło regeneracja alternatora, alternator miał za mocne ładowanie przez co ehr glupial
Niestety od strony przewodu idą 2 piny 2 przewody .. stąd pytanie będę musiał nowy regulator zamówić..
No powinno, niedawno przeprowadziłem też regenerację alternatora w swoim aucie (uszkodziła się jedna tylko dioda) i po zmontowaniu i oczyszczeniu komutatora, styków napięcie mam 14.2-14.3V na jałowym biegu, przy jeździe i obciążeniu światłami i radiem mam 13.9V-14.1V -14-2V (monitoruję na założonym w aucie mierniku/ ładowarce- czyli też z dużym błędem).
Rozumiem czyli powoli trzeba myśleć nad regeneracją alternatora.
Po regeneracji alternatora ładowanie ok.
magia hotstart polega na tym ze silnik (czytaj rozrusznik) Rozrusznik był regenerowany w kwietniu w profesjonalnym zakładzie zajmującym się jedynie regeneracja alternatorów i rozruszników. Z reszta 3 lata temu alternator też był u nich .
Znajomy miał tak kiedyś w oplu walnięty był alternator i rozładowywało akumulator pobór prądu wynosił 1A , po regeneracji alternatora wszystko wróciło do normy .
Silnik najlepiej oddać do zakładu regeneracji alternatorów i rozruszników na wymianę łożysk właśnie przez wzgląd na kółko pasowe wirnika. W domowych warunkach można tylko uszkodzić silnik w przeciwieństwie do naprawy łożysk bębna. W pełni się z kolegą zgadzam kolego (at)elektryku5. Przed wszystkim autor tematu musi ustalić czy przyczyną hałasu jest...
Na czym polegała regeneracja alternatora? Wiesz co wymienili?
Trochę klekocze ten silnik... Osłuchaj go. Jak nie masz stetoskopu, to kawałek twardej listewki lub rurki igelitowej. Przykładasz do kolejnych miejsc silnika i słuchasz wyizolowanego dźwięku. To, że alternator po regeneracji, nie znaczy, że nie może gwizdać...
Witam wszyskich. Szukam literatury szczegółowej o naprawie i regeneracji alternatorów i rozruszników oraz podzespołów .Poszukuje też rysunków technicznych szczegółowych w/w częsci. pozdrawiam
Jak chcesz mieć pewność to daj go do zakładu który się zajmuje regeneracją alternatorów.
Prawdopodobnie wina ładowarki - filtr nic nie dał, regeneracje alternatora też nie.
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
podejrzewam ze za okolo 400zl kupisz po regeneracji
Dzisiaj wymontowałem alternator i zawiozłem do firmy zajmującej sie regeneracją alternatorów. Po założeniu na stół altek ładował 14,4 v jak nigdy dotad. Zostawiłem go do czwartku mają posprawdzac. O wynikach poinformuje.
Problem rozwiazany juz dawno, lecz zapomnialem tu wpisać. alternator po regeneracji śmiga i ładuje. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
W sklepie z częściami samochodowymi lub sklepie gdzie zajmują się regeneracją alternatorów,rozruszników ja taki kupowałem.
Najprawdopodobniej alternator do wyjęcia i regeneracji. Ładowanie zbyt małe. Jakie napięcie jest na wyłączonym aucie?
Podczas regeneracji alternatora wyszło, że po prostu przejechał swoje :) wymienione zostały pierścienie, łożyska i szczotkotrzymacz.
Okazało się, że problem polegał na wykończonym alternatorze. Po regeneracji problem zniknął.
Ok sprawdzę kable alternator - akumulator a jak to w porządku to regeneracja alternatora? Dodano po 4 tj. wymiana regulatora napięcia?
Po regeneracji alternatora mija pół roku, wszystko bylo ok ładowanie w granicach ~14V. Teraz jest to około 12,5V (ładowanie). Możliwe, że to przez stary akumulator, który już w spoczynku ma ~11,8V? Czy wynika to z czego innego?
regeneracja regulatora alternatora regeneracja alternatora polonez regeneracja regeneracja baterii
workbench bramka monitor audio subwoofer sumator schemat
karta telemetryczna kosiarka elektryczna
Jak przetestować układ scalony STK4132? Parametry BD139 i BD140 przy testowaniu LCR T4