Witam. Poniższy problem w moim aucie Citroen Xsara Picasso HDi 2.0 2003 r. tylko bezpośrednio po jego rozruchu, nigdy przy korzystaniu z akumulatora pojazdu. Nie jest on każdorazowy, ale sporadyczny w granicach 30% wszystkich uruchomień silnika. Na początku dodam, że tydzień temu oddałem auto do regeneracji alternatora gdyż zaczynały się już sporadyczne...
Astra J 1.4t 140km 2012r. 173 tyś km Gaśnie Podczas jazdy. Witam serdecznie zakładam post ponieważ już mi ręce opadają. Mianowicie auto miało wstępnie problem na zimnym silniku na ssaniu jak by wypadał zapłon po wymianie świec ale jak auto zeszło z ssania pracowało już normalnie dodam że założone świece irydowe NGK. Po przejechaniu na świecach ok 10...
Sprawa zamknięta - regulator napięcia + regeneracja alternatora załatwiła sprawę. Auto 2 dni po naprawie jeździ, żadnych problemów. Zamknięty temat. Dodano po 56 J.w. - wymiana regulatora napięcia + regeneracja alternatora.
Witam. Doprecyzuję pierwszy wpis. W oryginalnej tylnej obudowie wprasowane są 3 diody ujemne, a od strony regulatora napięcia, pod radiatorem, znajdują się 4 diody dodatnie, jak na zamieszczonej fotografii. Rzekomo pasujący zamiennik ARC3130 ma tylko 3 diody dodatnie. Dlatego nie jestem pewien, czy to faktycznie zamiennik, czy tak może być. Proszę o...
Witam, mam kłopot z regulatorem mechanicznym do w/w alternatora. Styki regulatora sa juz wypalone nawet regeneracja nic nie dała poszukuje regulatora elektronicznego do tego alternatora, który ma 8 diód prostowniczych! próbowałem zastosować elektroniki od poloneza ale przy zwiększających obrotach alternatora napięcie rośnie aż do 18 V! Może ktoś spotkał...
Według mnie padła jedna cela w akumulatorze (zwarcie płytek) co było przyczyną nadmiernego przeciążenia alternatora. Prawdopodobnie w następstwie tego doszło do spalenia regulatora napięcia i doszło do zwarcia które rozładowało do końca akumulator. Uzwojenie stojanu raczej nie ucierpiało. Łożyska to koszt ok. 20zł.Regulator napięcia ok.40zł.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Witam Miesiąc temu regenerowałem alternator w VW polo 6n2 (2000 r) 1.9 SDI. Wymieniony został regulator napięcia, łożyska i pierścienie ślizgowe. Diody prostownicze fachowiec powiedział, że są ok. Regeneracja była robiona w zakładzie zajmującycm sie tylko alternatorami i rozrusznikami, niejeden alternatr im dawałem do regeneracji i zawsze było ok. Regenerowałem...
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też? Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim? Mam plusa na obu nogach bezpiecznika nr.30. Sprawdziłem też bezpiecznik 29 i 31. Przewód zielony z niebieskim sprawdzony, jest zasilanie. alternator potrzebuje zasilania do pracy czy dochodzi na zew pin? Sprawdziłem...
Witam, postanowiłem wykonać regenerację alternatora (14V 85A). Koszt nowego nie oryginalnego to + 500 zł, czytałem dużo opinii o różnych firmach i niestety mówiąc krótko kicha. Auto stało nieodpalane z 1,5 miesiąca. Gdy wróciłem do domu i chciałem pojechać do sklepu silnik nie kręcił, myślałem że to akumulator lecz się myliłem, uzwojenie alternatora...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Witam kolegów. Pytanie moje to czy da się wymienić regulator bez demontowania alternatora.
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora i regulatora. Regulator z podłączeniem D+, DF, D- alternator DF, W, D+ i wiadomo B+ . Proszę o zrozumiałe wyjaśnienie podłączenia.
Witam wszystkich... mam problem z Audi A6 2.8 V6 30v alternator 120A... Wszystko zaczęło się kilka dni temu, na autostradzie w ciągu kilku sekund ładowane z ponad 14V na zegarach spadło na 12V i zaświeciła sie czerwona kontrolka akumulatora; dojechałem do domu, akumulator był juz ledwo co rozładowany ok 8V - wymontowałem stary alternator; po sprawdzeniu...
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Witam. Mam taki objaw pracy alternatora. Zapalam silnik i mam za wysokie napięcie w instalacji. Na woltomierzu widać jak wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Zdaża się, że napięcie wraca do normy i jest stabilne (normalne). Jak przygazuję to znowu mam to samo. Rzuciłem się na regulator, ale wymiana w nim tranzystorów na nowe i sprawdzeniu reszty stan pracy...
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Witam, mam problem z regulatorem, prawdopodobnie zamiana biegunow. Nie wzbudzalo sie. po odlaczeniu wtyczk. 2 pin. Podlaczylem zasilanie od zaplonu, a mase podalem poprzez opornice ( sciemniacz oswietlenia tablicy rozdzielczej od mercedesa - regulowany). Jest to klopotliwe, gdyz musisz sie zatrzymac, zeby zmniejszyc lub zwiekszyc napiecie, ewentualnie...
Witam, mam prostownik w którym w mostku są dwie diody i dwa tyrystory, niestety nie ma serowania tyrystorami i prostownik nie działa. Znalazłem w necie taki schemat: http://obrazki.elektroda.net/23_12638189... tylko nie wiem czym zastąpić układ sterowania. Oryginalnie jest to regulator napięcia: http://obrazki.elektroda.net/71_12638192...
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
Witam! Od pewnego czasu pasjami zapala mi się lampka ładowania, czuję, że zwiększa mi się obciążenie silnika i jaśniej świecą wszystkie żarówki, wygląda na regulator napięcia(za duże napięcie), niestety nie mogę takiego nigdzie dostać, będzie widać go na zdjęciu, na allegro boję się kupić używany alternator ponieważ nie wiem czy będzie pasował, regulator...
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Witam mam u siebie w maszynie instalacje 24V i kupiłem do niej alternator z regulatorem podłączył i to wszystko kumpel i jest problem kontrolka od ładowania na zapalonym siłniku nie gaśnie dokońca tylko się żaży sprawdzałem miernikiem i jest zamały prąd ładowania. Alternator ma 4 wyjścia dwa są to wystające śruby i są dwa wyjścia na wsówki na jednym...
Witam.Bardzo prosze o pomoc.Laguna2,2D 1995r.Wysiadlo ładowanie.Alternator ma nastepujace wyjscia: B+, W(na obrotomierz i dwa zaciski + oraz - (wskaznik ładowania i + po zaplonie)Sprawdzilem uzwojenie stojana(220V i żarówka)i jest OK.Rezystancja wirnika2,8Ohma.Sprawdzilem diody po wczesniejszym odłączeniu uzwojen stojana.Wykonalem nastepującą symulacje:...
Albo wyślij do regeneracji. Używany masz teraz.
Regulator w ecu silnika
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
No to ,które chcesz założyć , nadaję się do" regeneracji". Lepiej używkę alternator i nie będziesz miał na przyszłość kłopotów.
Niestety od strony przewodu idą 2 piny 2 przewody .. stąd pytanie będę musiał nowy regulator zamówić..
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Witam, Wrzucam update: wydaje się, że pomogła wymiana regulatora napięcia. Musiał paść zaraz po regeneracji alternatora. Ładowanie spadało do 11,5 V w randomowe dni i pewnie altek nie wyrabiał, co kończyło się rozładowywaniem akumulatora. Dziwi mnie tylko, jakim cudem sam się później naładowywał...
Dzwoniłem do firmy zajmującej się regeneracją alternatorów. Potwierdzili też, że może to być regulator bo nie powinno być takiego spadku. Ale i inne przyczyny (np w tych fiatach pękały podobno obudowy). Finalnie oddałem auto do regeneracji alternatora i zobaczymy co będzie.
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
Mam to samo. Tylko na zimnym ładowania nie ma i pokazuje na zacisku przy alternatorze 12V. Po chwili jak się rozgrzeje już jest 14,3V ale obroty są podniesione do czasu ponownego uruchomienia. Potem jest ok. Alternator po regeneracji i wymianie regulatora i dalej to samo. Ma ktoś rozwiązanie może na ten problem. Czy niezakodowany nowy akumulator może...
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
Po namyśle zdecydowałem się oddać alternator do regeneracji. Padnięty był regulator napięcia, wytarte pierścienie ślizgowe. Do tego sprzegiełko odmawiało współpracy. Przy okazji wymieniono też pasek i rolkę napinacza. Samochód odzyskał ładowanie i kulturę pracy (jak na TDI). Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pojazd Astra G 1,7 CDTI Isuzu Pompa wspomagania TRW uruchamia się, jak podamy napięcie po stacyjce i napięcie z D alternatora. Problem mam taki, że przy regeneracji alternatora dobrali nieodpowiedni regulator i z D mam 12,5 V, przy poprawnym ładowaniu. Z tego powodu wspomaganie uruchamia się po kilku sekundach od uruchomienia silnika. Czy taki układ...
Problem rozwiązany : Alternator do regeneracji : Regulator napięcia, łożyska, konektor. Dzięki za podpowiedzi.
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza 15,2-15,5V a czasami może być w okolicach 13V. Często regenerowane...
alternator do regeneracji... czasem lepszy regulator wystarcza
Regulator wymieniony na Bosch Alternator po regeneracji No spoko, tylko co w związku z tym?
ogólnie rzecz biorąc sprawdzając alternator w zakładzie regeneracji bez problemu sprawdza regulator (ponoć jest nowy tylko ciekawe czy z odpowiednia komunikacją) i wykluczą alternator jest to najtanszy sposób wykluczenia najbardziej prawdopodobnej przyczyny (chyba że ma się tester com/lin ) nawet nie trzeba wyjmować alternatora tylko podłaczyc tester...
Jest . U mnie były cyrki gdy alternator szwankował , oddałem do regeneracji i po regeneracji były jeszcze większe problemy, dopiero po jakimś czasie doszedłem dlaczego , wstawiony był regulator napięcia bez start-stop i siało zamęt . Od akumulatora i układu ładowania bym zaczął
Dzięki za pomoc. Temat rozwiązany. Regulator Chińczyk (moja wina bo alternator po regeneracji sam zakładałem)😔 Ciekawostka z chińczyka taki nacisk sprężyn że po 10 tys szczotki bardziej zjechane niz w regulatorze Boscha po 280 tys. Tip dla posiadaczy 9-5. Da się wymienić regulator bez wyciągania alternatora👍 Ale ja niestety musiałem wyciągać bo jakiś...
Z tym konkretnym autem nie miałem do czynienia, ale ogólnie wiem że bywają przypadki, kiedy uszkodzony alternator psuje regulatory napięcia. Na twoim miejscu zgłosił bym się do zakładu specjalizującego się w naprawie/regeneracji alternatorów i niech oni sprawdzą alternator.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Nie znam tego alternatora podał byś markę i model. Złącze IG to plus po zapłonie bez sensu że sa połączone w alternatorze bo jak masz podłączenie L i IG to raczej nie powinno być połączenia razem bo to blokuje z automatu rozruch, prawdopodobnie przy regeneracji wymieniali regulator na niepasujący.
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Ludzie gdyby przyczyna była tak błaha jak silniczek krokowy to bym nie zakladal tematu na elektrodzie i nie wstawiał wam logów.... W TYM AUCIE NIE MA SILNICZKA KROKOWEGO NIE ISTNIEJE druga sprawa instalacja napewno nie jest zgnita i sterownik jest 100% sprawny. Zarówno diagnosci jak i zapisy z logów wykluczaja uszkodzenie sond i katalizatora... Skrzynka...
Światła nie robią różnicy z tego co mi mechanik mówił. Sam bym sprawdził ale samochód mam daleko od miejsca zamieszkania u mechanika. Alternator idzie do poprawki, podobno założy nowy rdzeń, chociaż osobiście nie wiem czy pomoże bo na nieregenerowanym trzymał cały czas w okolicach 13.7 czy to z klima czy bez. Czytałem gdzieś na forum Mitsubishi,że problemem...
Alternator wymieniony na regenerowany ale zgodnie ze specyfikacją renault. Ma on po kablu komunikacje z komputerem klimy ( tym pod nogami kierowcy). I jak brakuje tam odpowiedniej komunikacji ( wejście w regulatorze alternatora) to klima się blokuje, w jest sterowniku pojawia się błąd ładowania alternatora. Tamte altki po "zwykłej" regeneracji dawały...
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
regulator w alternatorze, przy tym przebiegu sugeruje zafundowac konkretna regeneracje. pozdrawiam
Regulator do wymiany albo cały alternator do regeneracji.
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Alternator - szczotki, regulator, komutator. Oddaj do regeneracji.
To nie szczotki, zdemontowałem regulator ze szczotkami i nic się nie zmieniło, to coś wewnątrz.
Standardowy problem z alternatorem, regulatorem, szczotkami lub ich bierznią. Czyli altek do ponownego demontażu i spr lub wymiany na prawidłowy. pamiętaj mimo identycznej budowy w a6c6 występowały różne alternatory i podczas regeneracji mógł zostać zamontowany nie prawidłowy regulator lub jakieś chińskie zamienniki
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Problemem może byc za wysokie napięcie ładowania. Zmierz to miernikiem, sprawdź też poziom elektrolitu w akumulatorze. Jeżeli tak jest to alternator wymaga regeneracji, bo sama wymiana regulatora napięcia to może byc mało.
Ok czyli wszystko jasne, na podstawie jakiegoś tam doświadczenia z tymi alternatorami podczas regeneracji wsadzili lepszy mostek niż fabrycznie, wymienili szczotki i kółko, a regulator zostawili fabryczny. Z tego co czytałem to wszystkie zamienniki regulatorów są chińskie a oryginałów Denso brak, więc może i lepiej. Co i tak nie zmienia faktu, że ładowania...
regeneracja regulatora regeneracja alternatora tester regulatora alternatora
wytrzymałe słuchawki danfos profibus zawora hamulec volvo
pompa ciepła midea zmywarka whirpool adg6240
Junkers Cerapur Smart ZSB 22-3 – sterowanie CW400, MM100, pogodówka, podłogówka i grzejniki Fox Android TV firmware for TP.MT5510S.PB803 mainboard and CX315DLEDM panel