Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Kup przewody i filtr powietrza, wymieni je każdy średnio-rozgarnięty osobnik, zmień serwis Lpg, za 4 stówki to kupisz nowy kompletny parownik.
Moim zdaniem ciśnienie robocze powinno być ustawione w okolicach 1.3. Jeżeli jednak miałeś ustawione ciśnienie na 0.95 to twój opis sugeruje regenerację parownika.
Odczyt parametrów instalacji Kme nevo z parownikiem tomasetto alaska, mapsensorem nevo i listwą wtryskową omvl zamontowane w skoda octavia 1 ,2.0 8v generuję przekłamanie temperatury parownika o 60-150 stopni. Problem zauważyłem ( mógł występować wcześniej) po regeneracji parownika - reduktora podczas demontażu, którego uszkodziłem czujnik temperatury...
Masz Kolego niesprawny reduktor parownik gazu,przewodem podciśnienia jest bez ograniczenia dostarczany gaz do kolektora ssącego co nie powinno mieć miejsca.reduktor do regeneracji lub wymiany.Odłącz przewód podciśnienia reduktora od kolektora ssącego odpal na automacie i sprawdż czy z przewodu podciśnienia nie wydostaje się gaz.
Jeśli chodzi o reduktory-parowniki firmy BRC to powodzenia z regeneracją!
W silniku z katalizatorem i sondą lambda nie wolno instalować LPG bez komputera (I gen.), nie wiem kto Ci przegląd podbija... Koszt regulacji 30-60zł, regulacja powinna być robiona na analizatorze spalin, być może konieczne jest już regeneracja/wymiana reduktora (parownika).
Reduktor(parownik) do regeneracji lub wstaw nowy
Zacznij od sprawdzenia czujnika ciśnienia gazu, w następnej kolejności reduktor do regeneracji lub wymiany
Szklanka z wodą i sprawdz czy z przewodu podciśnienia reduktora parownika nie wydostaje się gaz jeśli tak to regeneracja lub wymiana reduktora to samo z przewodami wtryskiwaczy do kolektora ssącego.
Podjedź do dobrego zakładu montażu lpg. Niech wymienią zestaw naprawczy. Samemu też ci się uda ale jestem przekonany, iż nie wyregulujesz poprawnie ciśnienia gazu na regeneracji parownika.
Regulacja na pewno jest tylko pewnie jej nie widziałeś.Regulacje zleć komuś kto się zna i nie prubój sam bo tylko możesz sobie zaszkodzić.U mnie regeneracja parownika zakończyła się wymianą na nowy.
Bardzo prosto - luzujesz górny przewód wodny na parowniku i czekasz aż poleci. Cała filozofia polega na tym żeby reduktor był niżej niż zbiorniczek wyrównawczy.
i niestety, po regeneracji parownika jest identycznie, dalej maxymalne ciśnienie reduktora z podlączoną kompensacją wynosi 1 bar. Jaki jest powod nieskiego cisnienia nowego parownika ?, kiedys to wszystko dzialalo. Czy filterek wielozaworu w butli która ma 2 lata moze sie zatkac???
brc to jeden z najlepszych parowników do regulacji (ja miałem poloneza który spalał 6.4 litra gazu na trasie nie przekraczajac 120 Km/h przy 4 stopniowej skrzyni biegów,miasto-miescił sie w 8), problem kolego tkwi w tym ze twój parownik podaje za duzo gazu z dawki stalej ktora trzeba zmniejszyc do minimum (jesli zmniejszysz do zera wtedy potrzebna będzie...
Nie wiem czy temat już opanowany ale może komuś się przydać. Mój reduktor/parownik LOVATO RGE92 , instalacja LPG 1 generacji. Instrukcja typu "Zrób to sam". 1. Auto musi chodzić dobrze na benzynie 2. Czysty filtr fazy ciekłej 3. Jeżeli reduktor/parownik nieznanego stanu lub niepewny najlepiej zregenerować używając części zamiennych producenta reduktora/parownika,...
Witam Może reduktor wymaga regeneracji 6 lat to sporo dla reduktora chyba ze już robiłeś wymiane membran w reduktorze.
Przyczyną był padnięty reduktor - membrany twarde jak beton, dodatkowo wymieniona listwa wtryskowa na nowa i teraz już wszystko w porządku. Poniżej zdjęcia z regeneracji parownika
Parownik do regeneracji
a to znaczy,ze masz uszkodzona membrane,grzebie w gazie juz ponad dwadziescia lat i w omwilach tak sie to objawia,pod plastikowa podkladka jest membrana,brak reakcji - parownik do rozbiorki,ewentualnie blad skladania przy regeneracji
Mam Fiata Doblo na gazie z parownikiem Tomasetto. Zrobilem nim 130tys km na gazie. Parownik juz szwankuje. Czy zrobic samemu renowacje tj kupic zestaw naprawczy za 60zl i wymienic membrany i uszczelki czy nowy parownik za 190zl? jakie jest wasze zdanie? Jezdziliscie na reduktorze po regeneracji, jakie wrazenia?
Wygląda na niechlujną regenerację, lub zestaw gum bardzo kiepskiej jakości. Robiłem takie reduktory wiele razy bez większych problemów.
Który elektro zawór ? Ten koło Reduktor dziś czyszciłem i osobno on jest nie w Reduktorze. https://obrazki.elektroda.pl/8223340900_... Stare zdjęcie przed Regeneracją Parownika zawór jest po lewej stronie wężyk idzie. W Reduktorze jest zaślepka możliwość zamontowania elektrozaworu cewka chyba jest taka sama. Trzpień cewki bym musiał...
Masz reduktor do wymiany albo regeneracji(wymiana membram i zaworków).
Ile membran masz w parowniku 2 czy 3 ?
Membrana reduktora , prawdopodobnie jest zużyta i struchlała. Proponuję regenerację parownika lub jak koledzy wyżej , wymianę parownika na odpowiedni.
to bardzo trudny reduktor,pewnie pomyliłeś podkładki aluminiowe M5 albo ich zapomniałeś.
A teraz inna sprawa. Skoro ten mazut dostaje się już do wtryskiwacza - jak wygląda sam parownik? W starych generacjach była śruba do spustu tego. W nowych jeszcze nie widziałem - może nie te widziałem co trzeba? Mogę się wypowiedzieć tylko o tych reduktorach z którymi miałem do czynienia. Faktycznie w reduktorach w instalacjach I, II, a może i III...
Nie obawiaj się wykręcić troszkę tej śruby na parowniku chociażby dla testu. Ale pewnie potrzeba regeneracji reduktora lub nowego, zwłaszcza jeśli już ma sporo nalatane, powiedzmy powyżej 80-100 tys. km.
Do komunikacji ze sterownikiem King musi być program do niego dedykowany. Nie wykluczone, że inny będzie też interfejs. Po wymianie parownika konieczna autokalibracja.
Regeneracja parownika niewiele daje przy sekwencji. Wymiana na nowy pomaga. Jaki masz reduktor, wtryskiwacze? Filtry oczywiście wymienione? Może mapsensor siada?
ile przejechane jest kilometrów na tym reduktorze jeżeli regulacja nic nie da to do wymiany lub regeneracja reduktora.
Wujek Gol nie pomoże?? Wpisz nazwę w wyszukiwarce i wybierz grafikę... Co 2 zdjęcie przedstawia ten reduktor w częściach..
Oczywiście masz tu problem dot. reduktora lpg wymień go na nowy typu lovato bądz poddaj regeneracji stary.jeśli będziesz unikał przełączania na gaz poniżej 10st. C tem. silnika to reduktor-parownik przeżyje węcej niż 50 tys. km.
Czujnik ciśnienia lub źle wyczyszczony reduktor podczas regeneracji.
No to masz na 100% parownik do wymiany lub regeneracji co nie zawsze przynosi porządany wynik. Kup nowy parownik i nie będziesz żałował,że kupiłeś zestaw naprawczy a po jego montażu nie jest tak jak być winno.
W tym reduktorze mozesz przeprowadzic spokojnie regeneracje, posluzy jeszcze dlugi czas.
No właśnie kurcze nie wiem co robić. Bo jednak koszt tego zestawu naprawczego spory a z drugiej strony, wózek ma już prawie 14 tys mth i od nowości nikt nigdy do parownika nie zaglądał. I nie wiem, może jednak warto było by go już zrobić. A będę właśnie teraz wymieniał płyn chłodniczy oraz termostat i pomyślałem aby za jednym zamachem zregenerować reduktor....
Lepiej kupić nowy parownik, to tak z doświadczenia... Z regeneracjami nie mam najlepszego doświadczenia
Rozebrać parownik ponownie i złożyć prawidłowo. Strzelam w ciemno, że coś kolega pokiełbasił, lub "usprawnił" przy okazji regeneracji ;)
Parownik i reduktor to to samo... albo jest stary i nie działa prawidłowo (wymaga regeneracji lub wymiany) albo zapowietrzył się układ chłodzenia i reduktor nie ma ogrzewania.
Witam. zaczynaja mi się problemy z parownikiem i mam dwa wyjścia - regenerację mojego starego Zavoli (zes. napr. ok 60zł) lub zakup nowego Tomasetto [url=http://moto.allegro.pl/reduktor-par... Słyszałem głosy ze nawet po wymianie zestawu naprawczego reduktor czasem i tak nie działa jak należy niniejszym...
Stary temat, ale warto by go zakończyć podsumowaniem, by obecnie przeglądający forum znaleźli odpowiedź. Długi czas oczekiwania na przełączenia na LPG lub przełączanie z LPG na PB jest spowodowane zużyciem membran w reduktorze i problemy z ciśnieniem gazu parownika. Prosta regeneracja parownika ( wymiana membran i uszczelek gumowych) załatwia temat...
Ile lat ma instalacja i jaki orientacyjny przebieg? W zimę było palone na PB czy tylko na gazie ? jeżeli membrana ma trochę czasu to na pewno nie zaszkodzi rozebranie parownika - oczyszczenie i sprawdzenie stanu membran
Dzięki za odpowiedz. Jeśli chodzi o regenerację membran i potem wszelkie regulacje odbyć muszą się w sterowniku czy w samym parowniku czy reduktorze ? bo jeśli w sterowniku to kto w Polsce będzie miał taki program czy wiadomo o jakimś serwisie. ps. a może to silniczki krokowe? Pozdrawiam
Chodzi mi o elektrozawór ( na zewnątrz widać plastykową cewkę do której dochodzą dwa przewody), w tym typie powinno to być przy parowniku. Na zdjęciach poniżej to coś czarnego czy szarego z dwoma stykami do konektorów przewodów elektrycznych, zintegrowane z filtrem chyba. http://forum.tempra.org/topics18/regener...
witam na początek sprawdź czy na benzynie jest podobnie , najlepiej rozpędź sie do ok 50 km/h i włóż 5 bieg, i pedał w podłogę jak zacznie szarpać /nawet tylko raz/na benz to znakiem tego coś nie tak z wysokim napięciem np z przewodami - sentech to to samo co janmor czy kager, upalają się po jakimś czasie, lipa,,,, ew cewka lub moduł jeśli tylko na...
to na to wygląda że żle przeprowadził regeneracje reduktora.Pytał drugiego gościa czy były jakieś rysy czy coś tamten stwierdził że nie było. Na 100 % wina gazu z tym odpalaniem bo jak wyciągnę wężyk to odpala rano dobrze. Czuje że będzie mnie chciał naciągnąć na nowy reduktor. Za regeneracje zapłaciłem 120 zł.
Witam. Mam reduktor Landi Le98 problem polega na tym że na zimnym silniku woogóle nie chodzi i muszę czekać aż silnik osiągnie pełną temperaturę i wtedy wszystko jest OK . Na poprzednim parowniku jaki miałem a był to MMgaz chodził i na zimnym i gorącym . Co to może być za przyczyna ?
Witam! Regeneracja reduktora to bardzo zly pomysl.Prawdopodobnie jesz albo zapowietrzona instalacja albo zalana woda.Pozdrawiam.Stefan. Kolejne ostrzeżenie. Parowniki się regeneruje i jakoś bezproblemowo jeżdżą, a ta woda to gdzie niby ma być wlana?
Powinny być takie jak opisujesz, no ale tak wyglądają nowe nieużywane, wiadomo, że wraz z przebytymi km i pracą jaką wykona reduktor te membrany się zużywają. Jeśli nie możesz wyregulować gazu, ciągle "zalewa" autko to może trzeba pomyśleć nad regeneracją parownika lub wymianą na nowy, no ale to już większy koszt. Pozdro
U mnie po regeneracji reduktora, landi nie podawał prawidłowo gazu bo za mocno dokręciłem śrubę od ramienia mocującego membranę.Tę z 1 zdjęcia pod niebieskim elektrozaworem.Po poluzowaniu wszystko wróciło do normy.
Instalacja do regulacji lub jesli sie okaze reduktor do wymiany, nie bardzo polecam regeneracje poniweaz sa problemy z gwarancja. Pozdrawiam.
Parownik nie trzyma gazu = na postoju i podczas pracy na benzynie przepuszcza gaz do kolektora. 70 tys. km to dobry czas na wymianę / regenerację reduktora.
widocznie zamontowana używka. lepiej nowy reduktor. przy regeneracji nie masz gwarancji na to ,że będzie dobrze pracował. a nowy to nowy.
Tutaj masz opis regeneracji, przedstawiający budowę Lovato. http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-reg... Jeżeli jest stosowany filtr siatkowy, to na wlocie parownika, ale nie zawsze jest on montowany. Innego sobie nie przypominam. Lovato ma zazwyczaj problem ze zużyciem membrany reduktora fazy ciekłej LPG (gruba membrana i sterowany nią zaworek...
Regeneracja reduktora polega na rozebraniu, umyciu wnętrza ze smoły pogazowej i złożeniu ponownie z wymianą membran i uszczelek. Dla I gen. komplet naprawczy kosztuje ok. 20-30% ceny nowego parownika. Jesli sruby nie zardzewiały to żadna filozofia z taką regeneracją.
Dzięki za wskazówki. Być może coś się dzisiaj wyjaśni. Auto już u mechanika. Przy okazji wymiany sprzęgła mają sprawdzić co i jak z tym telepaniem. I żeby być bardziej w temacie LPG, ponawiam wcześniejsze pytanie co do regeneracji parownika - czy manual od wersji AT07 będzie przydatny przy regeneracji parownika o symbolu AT09? Tak się zastanawiam, ile...
Do wszystkich. Może chociaż trochę aktualne. Regeneruj reduktor wtedy, gdy ulatnia się w nim w środku gaz, gdy występuje niemożność wyregulowania np obrotów , analiza spalin, a moja prywatna rada, gdy parownik ma przejechane ok 100.000km i nie można ustawić wolnych obrotów=== czyli kręcę kręce no i nic. Pozdrawiam.
Lovato panie to badźwąg jakich mało! ????????????????? Zestawy naprawcze do brc'aków są w całej polsce, ale nie będziesz ich potrzebował. Fakt, gazownicy zazwyczaj nie chcą się bawić w regenerację BRC tylko wymieniają na nowy parownik i kasują :( .
luke666 z parownika wypusciliscie wode z olejem? kolejna sprawa: czesto odpalacie na gazie?( moze zawsze?) mysle, ze moze czekac Cie regeneracja parownika Dodano po 1 PS. nie kupuj zadnych zestawow do regeneracji z allegro tylko orginalne u dealera twojego reduktora. Najlepiej zlec to warsztatowi z LPG i podkresl, ze chcesz orginal!
Mikser zamontowany standardowo, między filtrem powietrza i przepływomierzem. Układ dolotowy jest szczelny. Identyczną instalację mam zamontowaną w Omedze A 2.0 i spisuje się znakomicie. Zamówiłem już zestaw do regeneracji parownika i mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Dzięki za wszelkie sugestie sugestie
Kolega deskjet20 napisał: Zleciłem regeneracje zaufanemu gazownikowi, po regeneracji auto niechce odpalac np po nocy Moja dygresja po informacji o wymianie parownika brzmiała: Czyli trafiłem w "zaufanego" gazownika? Chodzi o to, że w pierwszym swoim poście napisałem o przepuszczającym reduktorze i ciekaw jestem czy miałem rację stawiając taką diagnozę,...
Niby silnik rozgrzany, zwiększam obroty, słychać że zawór przerzuca a samochód gaśnie. Jest tylko jeden elektrozawór? Na zbiorniku, czy przy/w reduktorze? Actuator gazu, czyli krokowy, tłoczki w elektrozaworach - brudne, mogą działać dopiero po porządnym rozgrzaniu. Tego krokowego jeszcze masz? Ile ma instalacja, parownik/reduktor gazu? Nie należy...
Jest o co się targować Nie ma, po wymianie/regeneracji parownika i filtrów i tak trzeba na nowo skalibrować instalację. Jest kilka reduktorów w których istnieje ryzyko przedostania się płynu chłodzącego do gazu... ale to zazwyczaj kończy się źle dla silnika. Typową usterką silnika 1.2 FIRE, zwłaszcza z instalacją LPG, jest przepalenie uszczelki pod...
Dziś podjąłem decyzję, że chwilowo wstrzymuję się z samodzielną regeneracją reduktora Tartarini, gdyż po tym co przeczytałem po jego rozłożeniu może być skorodowany tak mocno, że zestaw naprawczy mógłby być niepotrzebnym wydatkiem i co mogłoby unieruchomić mój pojazd na dłużej z powodu braku kasy na nowy lub inny parownik. Jak się zdecyduję na regenerację...
Problem rozwiązany. Pstrykanie to gaz wypuszczany z zaworu bezpieczeństwa, po regeneracji parownika problemu nie ma - "grzybki" zaworów wewnątrz parownika były już powybijane. Teraz pozostał tylko problem ze spadającymi obrotami , czasem prawie do 0 rpm przy hamowaniu w trakcie jazdy w korku lub przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Co to może powodować...
A napisz przynajmniej od jakiego czasu masz założoną instalację, bo to by sugerowało odpowiedź, jak masz w miarę nową instalację to nie wyrabia miedź, a jak już trochę przejechałeś no to parownik do regeneracji (szczególnie jak masz przełączanie przy 20 stopniach zrobione zimą) Parownik masz dobrze dobrany i sprawny powinien dawać radę bez problemu...
Coś jest pod spodem, a pytanie jest takie, czy są dokręcone, czy się ruszają, bo/ale poluzowanie to ewentualna nieszczelności na tym oringu. Ja nie mam, i do środka nie zajrzę, ale do regulacji może być tylko ta centralna śruba. Może jest gdzieś przekrój parownika, zresztą rozbierałeś, trzeba było się przyjrzeć :| Tak w ogóle, w temacie jest 2017 rok...
Witam. Który masz rocznik tego Seicento? W moim 2005 są 2 sondy lambda: regulująca (wkręcona w grubą część kolektora / katalizatora) oraz kontrolna - za kolankiem na rurze wydechowej. Oryginalna instalacja Tartarini zakładana we Fiacie miała kompensację ciśnienia (kolanko o które pytałeś - powinno być podłączone do kolektora dolotowego) oraz emulator...
Zawsze ale to zawsze najpierw należy doprowadzić samochód do pełnej sprawności na oryginalnym paliwie, bez tego nie ma się co zabierać za regulację LPG (ani tym bardziej za montaż). Czyli na chwilę obecną - zakręcasz zawór przy butli i całkowicie odłączasz instalację elektryczną LPG, dobrze byłoby wymontować mikser, reszta instalacji może zostać na...
Sprawa wydaje się dość oczywista. Prawdopodobnie uszkodzony jest reduktor (parownik) i wycieki gazu do podciśnienia powodują zwiększone zużycie gazu, a zbyt bogata mieszanka wpływają na niższe obroty biegu jałowego i gaśnięcie silnika przy wysprzęglaniu. Prawdopodonie wystarczy wymienić membranę w reduktorze i wszystko wróci do normy. Koszt membrany...
No jestem juz po teście. Podpiolem manometr pod wąż reduktora. I tak: - cieply czy zimny cisnienie reduktora wynosi 0,5 bara (powinno byc 1,21 dla mojego podcisnienia MAP= 360) - próbuje zwiekszyc cisnienie, jednak maxymalne cisnienie na wolnych obrotach reduktora to 0,9 bara !!! (regulacja do konca!), a powinno byc sporo wiecej. Filtry nowe czyściutkie,...
Witam. posiadam Corsę B, 1995 rok, 1.2 z instalacją gazową BRC. Po zapaleniu na benzynie autko ładnie pracuje, Przygazuję - przełącza na gaz, lecz gaśnie. Po przejechaniu na benzynie około kilometra dopiero ręcznie muszę przełączyć na LPG i wtedy już idzie dobrze. Nie wiem, czym to jest spowodowane u gazowników - od razu stawiają na wymianę lub regenerację...
Strzelanie nie ma nic wspólnego z reduktorem. Jest to słaba iskra lub brak iskry. Przy zepsutym reduktorze nie będziesz mógł np ustawić wolnych obrotów albo przy wciśnięciu gazu do dechy nie będzie chciał za bardzo jechać. Zakładając oczywiście ze aktuator i sonda sprawne. Jak najlepiej sprawdzić sondę (przebieg to 135tkm)? Na benzynie powinna oscylować...
wlot powietrz nie jest skierowany do przodu, przez te 25 000km nie było z tym problemu. Chodzi mi raczej o odpowiedź czy to możliwe, że po tak małym przebiegu membrana zesztywniała, a może coś w parowniku uległo zanieczyszczeniu(może jakiś zaworek) i czy bawić się w regenerację tego parownika czy dołóżyć i kupić Lovato lub Landi wiem, że na ten temat...
Remont silnika nic nie pomógł. Okazuje się że gazownik partacz wpisał w dokumenty inny sprzęt niż założył. Zamiast reduktora AC R01 jest KME z zaworem OMB. Regeneracja parownika KME Tur 6 zmieniła tylko objawy związane z parownikiem. Ostatnio było to przegrzewanie gazu do 65˚C, zablokowanie ciśnienia. W srodku parownika był klocek z żywicy. Nadal...
witam , propnuję zregenerować reduktor gazu , czyli popularny parownik , zestawy regeneracyjne można kupić na allegro , wymiana nie jest trudna , ja osobiscie mam felijię 1,6 mpi , ale objawy miałem takie same , po dłuższym postoju trzeba było ją długo kręcić , zużycie gazu wzrosło o jakieś dwa litry , wymieniłem mębramę oraz uszczelki w reduktorze...
Witam serdecznie! Podepnę się pod temat... Obecnie mam problem z samochodem opel corsa z silnikiem 1.2 8v x12sz z parownikem AT90 E i centralką lecho mini lambda. Samochód pali około 10 litrów gazu, a po jeździe na gazie i wyłączeniu silnika słychać przez jakiś czas syczenie z parownika (resztki gazu ) i w tym momencie samochód ciężko odpala do momentu...
wydaje mi sie ze dobrze jest wpięty bo nagrzewa sie szybko i to w pierwszej kolejności, po odpaleniu sprawdzałem poszczególne elementy które sie pierwsze nagrzewają i właśnie pierwszy nagrzewa sie parownik, Ja nie twierdzę, że parownik jest źle wpięty, bo jak piszesz stało się to po regeneracji parownika, więc coś musiało się stać w trakcie jak parownik...
Witam kolegów. Instalacja w Skodzie Fabii 1,4MPI-44KW. Wszystko pracuje poprawnie, tylko silnik ciężko odpala na benzynie, doszedłem do tego, że po jeżdzie na gazie i wyłączeniu silnika puszczany jest gaz przez podcisnienie do kolektora ssącego i silnik jest zalewany i stąd ciężki rozruch. Mam pytanie: czy na ta dolegliwość pomoże wymiana zestawu naprawczego...
Masz nieszczelność w parowniku. Rozkręcałeś, wsadziłeś nowe przepony, uszczelki itd i pewnie słabo skręciłeś. Druga opcja - zestaw naprawczy nie do końca pasujący, ale myślę że raczej błąd w skręcaniu. Rozebrać jeszcze raz, popatrzeć którędy gaz może się przedostawać do płynu i się wszystko wyjaśni.
poniewaz nikt nie odpisal na ten post ponowie pytanie czy można podnieść cisnienie w parowniku omvl dream ?? Mialem cisnienie w parowniku 0.8 -1.2 wiec postanowilem zregenerowac go. Po regeneracji parownika nic sie nie zmieniło. Podczas regeneracji zauwazylem ze w jednej z komór w której znajduje sie membrana jest śruba z nakretka i spręzyną (wkrecilem...
Ten czujnik to chyba zwykły termistor NTC o wartości 1.8 kOhm. Służył w sumie tylko do przełączania na gaz przy osiągnięciu temperatury i w zależności od wersji softu idzie wybrać inny. Parownik w sumie widać że jest trochę zmęczony i przydało by się go wymienić albo zregenerować, jeśli zdecydujesz się na regenerację to radzę zamówić oryginalny zestaw,...
W samochodzie jest już parownik Lovato RGE92. Trochę roboty było ale dało się jakoś to wszystko poupychać. Chciałem dać Emmegas ml 94 ale są tylko do regeneracji a wynik niepewny tej operacji. Lovato jest nowe, świeżak. Spadły nastawy krokowca, auto lepiej chodzi na tym reduktorze. Mam mixer 35mm więc tak jak kiedyś ociz pisał wiadać różnicę . Membramy...
Koszt wysyłki przez kuriera to 30-50zł, nie tragedia. Legalizację można zrobić tez w Słupsku, w firmie Stako, jeden z największych producentów zbiorników. Ale z tego, co wiem, to się nie opłaca, bo za podobne pieniążki kupisz nowy zbiornik, taki, jaki chcesz. Tak zrobił kolega, który przyciągnął z Holandii Mondeo z LPG. Kupił sobie butlę w koło zapasowe...
Witam Dawno mnie tutaj nie było. Doszedłem do tego jak rozkręcić cały reduktor. Zrobiłem to i rozebrałem go na fragmenty. W środku nie było dużo szlamu tak jak przypuszczaliście. Rok produkcji to lipiec 2004. Wyczyściłem ten parownik, ale nie wymieniałem żadnych membran. Chciałem zobaczyć co będzie po złożeniu. Złożyłem i nadal to samo, po nagrzaniu...
jeśli ma parownik jak z linka to ma też regulację wolnych myślę że obecnie problem tkwi w czystości parownika i regulacji i chyba nigdzie więcej skoro kiedyś było dobrze bo przecież mikser się nie zniekształcił przy regeneracji należy zwrócić szczególną uwagę na grzybkowe zaworki - czasami nowe nie zamykają póki się nie ułożą
Tzw dramat monowtrysku w gazie. Poczytaj o regulacji parownika. - gdzieś byly tez moje posty. Na czas regulacji wstaw srube zamiast aktuatora by opanowac reduktor. 1. Redek nowy lub po regeneracji 2. Mikser i caly dolot szczelny. 3. Wlot zimnego powietrza skierowany gdzies w bok byle nie do frontu by powietrze nie wlatywalo w niego przodem - gasniecie...
Auto-adaptacja nic nie da. Ten sterownik ma ograniczone możliwości regulacji. Jeżeli na biegu jałowym silniczek pracuje, a przy obciążeniu nie, to problemem jest reduktor, lub powstała nieszczelność w dolocie powietrza (uszkodzona obudowa filtra, zasysanie powietrza w okolicach miksera) Auto-adaptacja Taka opcja jest dostępna, nie jest tylko wprost...
Reduktor jak reduktor, ale jego bebechy wymienia się okresowo. Jeżeli mają 10 lat, to mają prawo pracować jak chcą. A sonda objawiałaby się na benzynie. Jeżeli na benzynie chodzi ok. to regeneruj parownik. Jeżeli zrobisz to sam (da się), to koszt znikomy. Dodano po 51 Nie zapomnij o regulacji u gazownika po regeneracji.
witam! mam problem z reduktorem SE 81. mianowicie po wymianie membrany i reszty spręzynek wodóle nie chodzi na wolnych obrotach. Meganka 1.4 96'. lekko wciskając pedał gazu chodzi ale podszarpuje. jest jedna dysza w reduktorze (foto) i na niej śruba do kontrowania. czy ktoś wie ile obrotów powinna być wkręcona? zakładam nowy temat ponieważ nic nie znalazłem...
Witam VW Passat 2.0, instalacja II generacji, reduktor Elpigaz EM-2R. Wymieniony filtr powietrza, świece, kopułka, palec. Zrobiona regulacja instalacji gazowej - parametry w normie zarówno na biegu jałowym jak i przy obrotach 2000-3000. Problem - spalanie 20l/100km Gazownik powiedział, że na 99% wina reduktora, sparciała membrana itp. Też tak uważacie?...
. To wszystko, trochę tego dużo, ale chciałeś, aby coś więcej o tym napisać. gimak Tak -chciałem i dziękuję.A co do obszerności to dziękuję tym bardziej za wysiłek i obszerne wyjaśnienia. (at)hmm007 -obiecane , niestety liche fotki grzałki(na szybko telefonem w garażu).Moc jak byk napisana 15W.Po kilku minutach przy plus 10 nie dała się dotknąć -wniosek...
Witam. Czy podczas wymiany membran w parowniku zachodzi konieczność ich naprężenia czy montuje się je swobodnie? Witam serwisuje w rodzinie 3 Daewoo Lanos, w których regenerowałem 3 reduktory Lovato, pierwszy raz korzystałem z instrukcji znalezionej w internecie, robota jest prosta, regulacja bezproblemowa, nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów...
Ta śruba to stożkowa iglica wkręcana w otwór, możesz ją wykręcić całkowicie (możliwe uszkodzenie uszczelniającego oringu ale to grosze są). Regulacja polega na zmianie wielkości szczeliny wokół stożka. Pewnie kanał jest zapchany i to powód braku reakcji. Polecam kupić zestaw naprawczy i dobry środek do czyszczenia nagarów i zregenerować parownik. Zanim...
Na pewno z reduktorem jest coś nie tak,skoro z odkręconym registrem dławi silnik a gdy go zakręcisz to jest ok.elektro zawory też pewnie do regeneracji,do puki nie zrobisz porządku z reduktorem zostaw registra i załóż dodatkowo silniczek na próbę jak będzie chodził ok na lpg to po przejściu na PB silniczek się zamknie i nie będzie zalewać silnika gazem....
Na początek podjedź na regulację do gazownika jeśli to nie wiele pomoże to reduktor do wymiany,żona jeździ Almerą N15 14,16V zamontowałem w niej instalację II generacji BINGO S4 i reduktor BRC TECNO po regeneracji i nie ma najmniejszych problemów z tą instalacją. Żona odpala z rana silnik na PB po kilku sekundach przegazówka i przełącza na LPG nie ma...
Czy podczas regulacji reduktora ,,na bąbelki" miałeś zakręcone obejście wolnych obrotów? Mam na myśli radełkowaną śrubę, którą wkręca się ręcznie? Jeśli jej nie zakręcić to gaz wypływa obejściem bez względu na ustawienie ciśnienia wyjściowego. Sam aktualnie jeżdżę na AT90. Kupiłem używany, zrobiłem regenerację i miałem praktycznie nowy parownik za 1/2...
Witam, zakupiłem auto z instalacją LPG DT Gas system z centralką GT500, łączy się z kompem za pomocą softu GT600S. Problem w tym, że ma dość dziwne spalanie na trasie spali 9-10L/100, a po mieści 20L/100. Po podłączeniu do kompa rzuciło mi się parę szczegółów: Skaczące ciśnienie między 1,2-2,5 bara Brak odczytu czasów wtrysku benzyny Brak prawidłowego...
regeneracja reduktora regeneracja reduktora landi czyszczenie regeneracja reduktora
rezystancja iskrownik sonda pomiarowy częstotliwość schemat kolorofon kanałowy
sofar solar tester akumulatorow
Piec węglowy nagrzany do 70°C nie grzeje kaloryferów Amplituner buczy po włożeniu anteny - przyczyny i rozwiązania