Przerobiłeś zasilanie wkrętarki z baterii NIMH lub NiCd na baterię akumulatorów litowo jonowych. Ładujesz tę baterię ładowarką przeznaczoną do ładowania baterii akumulatorów litowo jonowych - bardzo dobrze. Co by się stało gdybyś podłączył zasilacz 12V lub 18V do baterii? Czy tzw. BMS powinien regulować proces ładowawnia? Zacznę od tego nieszczęsnego...
Nie przekraczaj 1/10 pojemności akumulatora czyli nie więcej jak 7,5A . Nie mogę dopatrzeć się na nim regulacji ładowania ! :|
Podłączyłem czy aku i przy każdym to samo. Napisz to jaśniej.
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory.
Nie powinno się nić stać. Jeśli natomiast cele będą szczelne to gazy które wydobywają się podczas procesu ładowania, mogą spowodować ze akumulator "spuchnie" Ten prostownik posiada manualna (ręczną) regulacje napięcia 6\12v i taką sama regulacje prądu, 2\8 A. Nie posiada płynnej, automatycznej regulacji prądu.
Jeśli nie masz większego pojęcia jak to zrobić, zakup sterownik do mosfeta. Poszukaj na TME czy czymkolwiek.
Włącz początkowo szeregowo z akumulatorem dwie żarówki 100W/24V. Powinno być ok 2 - 5 amperów. Ale autorowi postu zależy chyba aby te 2-5 A było na końcowym etapie ładowania ? Bo przecież akumulatora trakcyjnego nie ma sensu ładować tak małymi prądami.
Prostownik w pewnym sensie wie że jest do niego podłączony akumulator o np małej rezystancji wewnętrznej a to oznacza że jest to duży akumulator i płynie większy prąd ładowania i odwrotnie jeśli podłączymy mały akumulator to ma on większy opór wewnętrzny co ogranicza prąd ładowania. Różnice w oporze wewnętrznym są jednak nie wielkie w stosunku do różnic...
Chyba źle spojrzałem na wejścia wzmacniacza. Faktycznie może to działać w odpowiednią stronę. Ale przydała by się tutaj inna regulacja prądu. Obecna ma minimalny prąd ustawiony na sztywno, i jest on wysoki (3A). A nasłonecznienie może zwiększać ten prąd dowolnie wysoko. A powinno być raczej tak że to maksimum prądu jest ustawione na sztywno, a nasłonecznienie...
A jaka masz pojemnosc akumulatora? Bo masz ladowac pradem o natezeniu 0.1C Jesli akumulator ma np.45Ah to powinienes ograniczyc prad do 4,5A jesli nie masz regulacji a akumulator jest padniety to moze zasilacz nie wytrzymac.Pozdro.
Zwykły z regulacja
Cześć, jakie są możliwości co do regulacji prądu ładowania akumulatora? Szukam odpowiedzi na następujące pytania: 1. Dlaczego w układach regulacji prądu ładowania stosuje się tyrystory, a nie np. zwykłe tranzystory BJT lub tranzystory Darlingtona? 2. Czy da się jakoś zminimalizować straty? Gdy ładujemy niskim prądem akumulator to większość prądu płynie...
Potrzeba Ci ładowarki Ni-mh 10S (czyli 10 cel połączonych szeregowo), np. takiej: http://www.okazje.info.pl/okazja/fotogra... Nie możesz użyć zwykłego zasilacza, bo nie ma on regulacji prądu ładowania.
Rozumowanie raczej wyłącznie teoretyczne. Przecież zasilacze komputerowe mają taką własność, że minus jest wspólny prawie dla wszystkich napięć. Uzwojenia trafo sprowadzone do wspólnego punktu. Czyli niby jak zrealizujesz łączenie w szereg? Można by próbować dokonanie zmiany wewnętrznej przez polaryzację diod, ale co zrobisz z układem regulacji i ograniczania...
Robiłem prostownik dla znajomego na 12V. Dwa akumulatory 6V podłączał szeregowo. Prostownik ładował tylko gdy podłączony był akumulator czyli o 11V, do naładowania czyli do 16V. Była regulacja prądu ładowania. Zagadka: jak spalić taki prostownik :?:
Przeczytaj dokumentację twoich założeń nie spełnia. https://obrazki.elektroda.pl/8928653700_... jeżeli dobrze to rozumiem to wydaje się spełniło by moje wymagania. Gdy na złączu CTRL pojawi się 12.5V - czyli podpinam tutaj bezpośrednio + akumulatora? oraz przerywa ładowanie gdy napięcie spadnie poniżej 12V na akumulatorze głównym....
eLEK555,mam transformator na wyjściu po mostku ma napięcie ok.18v,chciałbym zrobić płynną regulację prądu,robiłem to na schemacie z pierwszego postu, ale nie chce to zadziałać.Chcę nim ładować akumulator 100Ah.
Ładuj jak najmniejszym prądem jak nie masz regulacji to nie ładuj
Układ z tymi dwoma mostkami ciekawy, i może być skuteczny do regulacji prądu ładowania, ale raczej nie bardzo do regulacji napięcia ładowania do jakiego ma być naładowany akumulator. A to dlatego, że spadek napięcia na diodach mostka będzie dążył do zera, gdy prąd ładowania będzie dążył do zera w wyniku naładowania akumulatora. Można przyjąć, że ten...
Witam. Akumulator najlepiej ładować prądem dziesięciogodzinnym przez 10-11godzin. To znaczy że jeżeli masz akumulator 35 Ah, to ładować go prądem 3,5A przez 10-11 godzin. Jeśli twój prostownik ładuje prądem 4A (to trochę za dużo dla twojego akumulatora), to ładuj około 9 godzin. Najlepiej żeby prostownik miał amperomierz i regulację prądu ładowania....
Mam ładowarkę z regulacją napięcia 1.5-17V 100 mA i czy mogę ładować akumulator żelowy 6v 1 Ah?
Witam kiedyś natknąłem się na coś takiego. Może będzie Ci odpowiadało. Opis układu "W oparciu o popularny układ zasilacza LM 317 można zbudować prostą ładowarkę do akumulatorów posiadającą regulację napięcia do którego naładuje się akumulator oraz regulację prądu ładowania. Regulacji napięcia do którego ma być naładowany akumulator przeprowadza się...
będziesz miał regulacje i bedziesz ładował akumulator pradem jaki sobie ustawisz
http://obrazki.elektroda.pl/6840976800_1... Jako ,że robi się już zimno zrodziła się potrzeba zakupu jakiegoś prostownika. A wiadomo mróz nie służy akumulatorom. Postanowiłem ,że nie będę inwestował w tanie supermarketowe prostowniki i spróbuję zrobić coś samemu. Założenia: Prostownik ma być w stanie naładować/podładować akumulator...
Witam - czy posiadasz jakiś zasilacz z regulacją prądu ? Można podładować te drugie ogniwo ( 3,58 V ) do wartości pozostałych ogniw .4,16V .
Sprawdź czy w mierniku nie masz przepalonego bezpiecznika lub dwóch. Gdy jest przepalony to nic Ci nie pokaże. Gdy dokonujesz regulacji prądu ładowania - auto jest podłączone do akumulatora czy jedna klema jest w powietrzu?
No więc jak zrobić regulację prądu by ładować akumulatory o różnych pojemnościach ?
Czy można z niego zrobić regulację mocy ładowania akumulatora ciężarówki 24V? Oczywiście że można tylko żeby go dobrze wykorzystać trzeba by dać dość duży transformator ,to mógłbyś jeszcze zrobić wspomaganie rozruchu.
W takim razie transformator ma odczepy po stronie pierwotnej. Kolega zmierzy oporność uzwojenia pierwotnego od końca połączonego bezpośrednio z kablem sieciowym do odczepów. Jeśli kolega uporządkuje wyprowadzenia według malejącej oporności, to po podłączeniu ich do przełącznika będzie można regulować prąd. Zakres rozruch prawdopodobnie ma najmniejszy...
Myślę że step down pójdzie z dymem bez zabezpieczenia nadprądowego na wyjściu. Niby czemu akumulator nie ma wziąść 20 A ładowania? Ile dasz, tyle weźmie. Chyba że SD ma regulację prądu.
Tu pojawia się moje pytanie: Czy mogę taki akumulatorek podłączyć na krótko z kabelków od zwykłej ładowarki tel? Możesz pod warunkiem kontrolowania prądu ładowania (niestety, trzeba by wykonać jakąś regulację prądu, chociażby rezystorami) oraz napięcia końcowego, aby nie przeładować. Dobrze też sprawdzać temperaturę akumulatora.
W projekcie. Zasilacz ATX, odpowiednio przerobiony. Mam wyjścia 3,3V, 5V, 7V, 12V. Teraz chciałbym do tego regulację i biorąc LM350 - ma on spadek 3V Więc wychodzi takie coś. 3,3V - brak regulacji. 5V - 3V = 2V (0,8V zakres regulacji). 7V - 3V = 4V (2,8V zakres regulacji) - ładowanie małych akumulatorów 1,2V 2,4V 3,6V + zasilanie odpowiednich urządzeń....
0,85 V, to wskazuje, że tranzystor jest niesprawny. Wg testera nie jest, ale profilaktycznie wymieniłem i to samo, bez zmian. https://obrazki.elektroda.pl/7722204600_... R5 i R3 nie służą do regulacji ograniczenia, tylko do wytworzenia 4× większej straty napięcia na R4. Zmieniając tylko R4, uzyskałbyś pożądany efekt. Wg opisu to miał...
A znacie może podobną ładowarkę, ale z regulacją napięcia końcowego plus ewentualnie ładowanie 50%?
Kolega, Mati _ Speed ! Na ten czas u mnie 4 takich prostownika z podobnym schematem regulacji prądu ładowania. Specjalnie dla ciebie protestował ich wszystkich. Napięcie na wtórnych uzwoeniach transformatorów 17-21V. Przy podłaczaniu żarówki 12V 21W napięcie reguluje się w granicach 0-12V, przy czym prąd zwiększa się od 0 do 1,9А . Z żarówką 50W...
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Do ładowania akumulatorów samochodowych nie potrzebujesz regulacji 0 - 30V, wystarczy, że zapewnisz zakończenie ładowania, gdy napięcie na akumulatorze osiągnie 14,4V - wystarczy też prosta sygnalizacja tego stanu. Akumulator latami jest ładowany w samochodzie właśnie w najprostszy sposób: z ograniczeniem napięcia, z całą wydolnością prądowa alternatora....
Użyj przetwornicy STEP-DOWN z regulacją prądu i ustaw 20 V 500 mA i musi działać.
Witam! Ze wzgledu na ekonomię zasilania (bo z akumulatora), jedyne rozwiązanie to przetwornica DC/DC "step-down". Czy zastosowania, dla których chcesz zbudowac taki zasilacz, akceptują jakiś tam poziom zakłóceń wytwarzanych przez układy impulsowe? Czy regulacja ograniczenia pradowego też jest potrzebna? A akumulator żelowy najlepiej jest ładować odpowiednią...
Sprawdź czy: na B+ jest to samo napięcie co na plusowym zacisku akumulatora, zaś zacisk GND jest przewodząco połączony z minusem akumulatora. To cała filozofia alternatora z regulacją stratną.
R11 nie ma wpływu na prąd ładowania, a jedynie zakres regulacji napięcia na PR2.
Z tego co pamiętam to moja ładowarka ładowała impulsami z przerwą ok 1s. Była też regulacja prądu PR-ek podłączony do nóżki nr2 (PWM). Myślę że po odpowiednim dobraniu wartości elementów można ładować akumulatorki o różnej pojemności. Fajne w tym wszystkim jest to że scalaj jest tani (3zł) a reszta to typowe elementy które posiada się zazwyczaj w swoich...
Najbezpieczniej było by ładować stałym napięciem 13,7V ale w przypadku wyładowanego akumulatora może to zająć 24-48h Nota katalogowa LM117/317 zawiera nawet taką aplikację z regulacją prądu 4A.
Już samo to: ładowanie zasilaczem. Jest niesmaczne. Ładowanie akumulatora prądem stałym, a nie jednokierunkowym jest dal niego niekorzystne. W samochodzie akumulator jest ładowany prądem stałym, nie tętniącym. Nikt nie twierdzi, że to jest szkodliwe. Zasilacz stabilizowany ma na wyjściu stabilne napięcie. Nie jest to prawda. Zasilacz, na przykład laboratoryjny,...
Jakim prądem ładowałeś? W tym prostowniku nie ma regulacji prądu, ładuje stałonapięciowo z limitem prądu 10 A.
Podobno najlepiej ładować akumulator zwykłym prostownikiem z regulacją prądu ładowani ręczną.W miarę jak akumulator będzie się naładowywał prąd ładowania będzie się zmniejszał samoczynnie z powodu wzrostu napięcia ładowania.I o to chyba chodzi.
Tak właśnie planowałem tzn. zastąpić elektromagnesy magnesami stałymi. Czyli po pozbawieniu w ten sposób prądnicy regulacji potrzebny będzie dodatkowy układ pozwalający na ładowanie akumulatora w mniejszym zakresie obrotów. Dobrze myślę?
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Ja mam zrobiony prostownik z modułu zasilacza stabilizowanego. Napięcie 14,5V i prąd 5A bez regulacji i zawsze ładuje tak jak trzeba.
Obawiam się, że 14V zasilania, to trochę za mało by ładować akumulator i mieć jeszcze regulację prądu. Pamiętaj, że na rezystorze odłoży się napięcie proporcjonalne do przepływu prądu (zgodnie z prawem Ohma). Dodaj do tego straty w tranzystorze. No i w konsekwencji prąd końcowy ładowania będzie się zmniejszał. Jakiej wielkości prąd ładowania chcesz...
chcialbym zrobic sobie ten prostownik w uproszczonej wersji (schemat w zalaczniku ) ale niewiem czy jest on dobry poniewaz w ktoryms wg mnie schematow jest blad - zaznaczylem w kolku te fragmenty sporne na schematach. Ewentualnie jakbys mial jakies inne schematy prostownikow z plynna regulacja pradu na 2 tyrystorach. z gory wielkie Dzieki
To wina układu regulacji na triaku. Taką regulacje jeśli już to po stronie wtórnej transformatora, nie po pierwotnej.
Te trzy druty były podłączone do zespolonego układu czterech klawiszy z nagrzewnicy Farel Niezbyt rozsądny sposób regulacji. Myślę że na klawiszach było oznaczone pojemności akumulatorów i tak się dało ładować, ale pomyśl co by się stało gdyby ktoś chciał ładować najmniejszym prądem duży akumulator - po prostu by się uzwojenie spaliło. Prawidłowa regulacja...
Spróbuj prostownikiem do ładowania akumulatora samochodowego jeśli posiadasz.
Witam. Poszukuje schematu prostownika 12V płynną regulacją natężenia do 10A. Dobrze by było, gdy by posiadał zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora. Chce go zastosować do ładowania akumulatora od silnika elektrycznego w łodzi (akumulator 100A\h). Z tego co mi wiadomo to akumulator powinno lądować sie prądem 1\10 w stosunku do pojemności akumulatora,...
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Piszesz Ustawiłem na 14,4. Prostownik ma regulacje. Min jest 12,6V maks 15,6V. Mierzysz Przed żarówką 16,5V. Na akumulatorze 12,5V. Gdzie prawda ? Prawdopodobnie zbyt wysokie napięcie ładowania prostownika. Jak jest zrealizowana regulacja?.
Może i prościej, ale autor chciał tanim kosztem. Zawsze znajdzie się stary zasilacz, a przetwornica (koszt ok. 10 zł) ma możliwości regulacji, zwłaszcza ograniczenie prądowe, co umożliwia ładowanie akumulatorów o małej pojemności. Pozdrawiam
Czy samą taką przetwornicę buck-boost można tak wysterować, żeby w sposób wydajny zapewniała regulację napięcia i ograniczenie prądowe? Tak, możesz kupić gotową z regulacją prądu i napięcia (CC CV). Pozostaje dodać diodę żeby przetwornica nie pobierała prądu kiedy nie ładuje.
A do czego służy prostownik jak nie do ładowania akumulatorów? :)
Po pierwsze napisz jakiego typu akumulator chcesz ładować.
Witam,możesz spróbowac zrobić prostownik,układ jest prosty z regulacja napięcia Akumulator ładuj pradem nie większym niż 0,1C(jedna dziesiata pojemności akumulatora,przez około 10h)
Witam! W prostowniku, w którym jest napięcie ograniczone do 14,4V NIE POTRZEBA REGULACJI PRĄDU. Jeśli jednak chcesz koniecznie - to daj człon z regulacją impulsową: układ "555" i tranzystor wykonawczy MOSFET, np taki: http://obrazki.elektroda.net/52_11945891... , zamiast silnika ("MOT1") dajesz ładowany akumulator, a całość zasilasz z 14,4V zamiast...
No dzięki, bo niechciałbym by mój akumulator przedwcześnie wyzionoł ducha przez niewłaściwą moc ładowania prostownika zwłaszcza chodzi o ampery, moim celem było ładowanie jak najdłużej przy małym prądzie bo tak jest najzdrowiej dla akumulatora a sam akumulator jest w dobrej kondycji bo to centra 6 miesięcy ją mam i okej tyle że tam pisze by ładować...
Witam podłącz żarówkę 12 V 5W szeregowo między krokodylkiem a akumulatorem
witam, to jest schemat kupnego prostownika, jak mozna przerobic go aby ladowac kaumulatorek 6V 4A (takie do samochodu dla dziecka)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Co prawda bez regulacji, ale można łatwo przerobić.
Witam w formacie jpg rozjedzie CI się skala... Dorzucam PCB w formacie gerber. Otworzysz go np [url=http://www.pentalogix.com/Download/... Co do tego woltomierza i amperomierza... Jeśli dobrze rozpoznałem jest to najzwyklejsza ładowarka akumulatorów... A więc woltomierz i amperomierz nie są zamontowane na stałe a jedynie są potrzebne...
Do rozruchu nie powinno się stosować napięcia większego niż napięcie aku czyli 12 - 13V. I na takie napięcie robione są fabryczne rozruchy. Żadnego kondensatora nie zakładaj, bo on podbije napięcie i może powstać problem w samochodzie. Poza tym NIGDY nie podłączaj tego urządzenia do pojazdu w którym nie ma akumulatora. Akumulator, może być rozładowany...
Przy panelu 50W nie martwił bym się, że prąd ładowania będzie zbyt duży z takiego panelu max będzie około 3A czyli dość niski. Każdy regulator natomiast "pilnuje" aby nie przekroczyć pewnych ustawionych parametrów naładowania akumulatora, czyli po pełnym naładowaniu zakończy procedurę. Jeżeli chodzi natomiast o dalszą rozbudowę to nie każdy regulator...
Właśnie tak jak napisałeś trzeba zmierzyć jakie jest napięcie na w pełni naładowanym akumulatorze podłączonym do UPS'a, albo na samych przewodach które podłącza się do akumulatora na podłączonym do sieci UPS'ie bez akumulatora. W/g schematu masz tam potencjometr do regulacji napięcia ładowania i nim możesz dokonać korekty i podnieś trochę to napięcie.
W tym rzecz, ze nie jest to alternator 24V. Został on przewinięty na większe napięcie. Układ wzbudzenia jest zasilany z przez regulator napięcia, który jest zasilany z akumulatora. Problem w tym, jak ten akumulator ładować. Skoro regulator nie służy tutaj do regulacji ładowania akumulatora, to do czego służy? Skoro w alternatorze pozostawiono uzwojenie...
Pamiętaj że fotele pracują w instalacji samochodowej o napięciu załóżmy max do 15volt. Zasilacz od laptopa przeważnie ma 19v i np 4A?. Także napięcia za duże a mocy za mało. Taki fotel ma na pewno bezpiecznik min 20-30 A. Potrzebujesz zasilacz 12v o mocy min 15-20A albo akumulator taki np nie wiem od malucha? Ale trzeba go będzie ładować co jakiś czas.
Na każdej diodzie masz spadek napięcia o ok 1,2V. Przy dużym prądzie, przy małym 0,7-0,8V. Potrzeba kilkanaście diod plus radiator na każdą lub jeden wspólny izolowany od diod. Zaleta rozwiązania - możliwość regulacji napięcia przez bocznikowanie diod.
Ten układ może służyć do regulacji ładowania akumulatora ale fakt faktem działa na zasadzie takiej że po przekroczeniu zadanego napięcia włącza obciązenie i cała nadmiarową energie zamienia na ciepło
Ostatnio zrobiłem sobie prostownik z transformatora toroidalnego 12,5V 40A , zastosowałem w nim tyrystorowy regulator prądu ładowania pochodzący z jakiegos starego rosyjskiego prostownika 12V 4A. Podczas testów na akumulatorze 65Ah tyrystor strasznie się grzał więc wymieniłem go na mocniejszy T50N12. Po testach z żarówką zacząłem ładować akumulator...
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobbie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka.
Witam. Potrzebuje jakiś wyłącznik ładowania akumulatora samochodowego który zabezpieczy przed przeładowaniem (prostownik starego typu bez żadnej elektroniki). Ma dziać prosto - odłączyć napięcie przekaźnikiem po uzyskaniu odpowiedniego napięcia. Znalazłem taki kontroler XH-M601 https://obrazki.elektroda.pl/6706635800_... https://obrazki.elektroda.pl/6229689500_...
Sp1uji należy R4 odlutować i podłączyć pod zasilacz dający te 16V. Do wyjścia prostownika podłączyć należy akumulator, uruchomić ładowanie i dokonać regulacji dopiero na naładowanym akumulatorze . Jeśli koledze Mkapi zapalała się dioda a układ się nie wyłączał to błędu należy szukać w obwodzie R1, R3 POT I
To na str pierw. to zwykły regulator fazowy. Prąd po str. wtórnej będzie głownie zależny od mocy i przekładni transformatora. Gdy napięcie biegu jałowego transformatora będzie bliższe 24V to z regulacją ładowania akumulatora 12V będzie gorzej. Najlepszy byłby taki co miałby 15V i z 10A,wówczas ta regulacja będzie nawet od 0 do max A.
https://spawsc.pl/urzadzenia-rozruchowe-... na all..... znajdziesz poniżej 300zł Mam taki i polecam, największy akumulator jaki ładuję u siebie to 100Ah
Ten prostownik to marketowa zabawka, do mocno rozładowanych akumulatorów strach go podłączać. Nic dziwnego że palą się wszystkie lampki, taki rozładowany akumulator potrafi szarpnąć więcej niż 6A przy podłączeniu do ładowania. Spróbuj podłączyć przez żarówkę jak kolega wyżej sugerował albo szukaj prostownika z regulacją prądu ładowania.
Czym go próbowałeś ładować? Jeśli ładowarką automatyczną, to napięcie mogło być zbyt niskie aby rozpoczęła ładowanie. Ładowałem napięciem 7.2V, mam ładowarkę z regulacją napięcia 1.5-17V 100mA
Termowizja wskazuję na wyższe temperatury na diodach, a nie na regulacji prądu, stąd może ten mylny zapach. Prostownik ładuje akumulator, ale ten tani amperomierz jest niedokładny, do 10 A się wychyla maksymalnie, skacze do tego czasem. Ale coś tam wskazuje. Może za szybko podniosłem alarm...
Witam, wydaje mi się że brak automatycznej regulacji prądu łądowania nie powinno zniszczyć akumulatora. Prąd ładowania spada wraz ze stopniem naładowania. Czy nie jest tak? Poza tym, czy w samochodzie jest jakakolwiek regulacja prądu ładowania akumulatora, czy akumulator wpięty jest bezpośrednio do instalacji?
A może tak: szeregowo z akumulatorem żarówka do ograniczenia prądu i tranzystor mocy; tranzystor ma być włączony, dopóki akumulator się nie naładuje np. do 7.35V, i potem ma się wyłączyć, i pozostać wyłączony, dopóki napięcie na akumulatorze nie spadnie poniżej np. 6.60V, wtedy ma się włączyć znowu. Potrzebny jest do tego układ regulacji z histerezą.
Dokonałem wszystkich pomiarów i wygląda to tak: grubość drutu nawojowego wynosi 1.5 mm a wartość napięcia 0.45V/zwój a wartość wyjściowa na jednym karkasie to 29V Kolega wyżej pisał żeby zostawić suwak z jednym węglikiem co posłuży za regulacje prądu i napięcia. Z suchej teorii domyślam się że nie powinno się ładować akumulatorów 12V mniejszym napięciem...
Jak jest dynamiczna regulacja napięcia to tak jest. Chory wymysl ekoterorystow. Akumulator po 3 po latach złom.
Ten zasilacz mógłbym użyć jako ładowarka i zasilacz stabilizowany tak? Układ zasilacza z postu # 22 możesz używać jako ładowarkę do akumulatorów 6V i 12V z odpowiednio ustawionym napięciem (potencjometr 2,2k) i prądem ładowania (przełącznik SB3) oraz także jako zasilacz stabilizowany z płynną regulacją napięcia wyjściowego i skokową regulacją ograniczania...
Może działać bo tam jest zwykły transformator ale zasilanie jest nieprawidłowe w ten sposób. Tak samo są robione najtańsze prostowniki do ładowania akumulatorów z regulacją prądu, zasada jest taka sama. regulacja fazowa po stronie pierwotnej transformatora, tutaj ustawiono na konwerterze na sztywno napięcie (120V). Albo zewnętrzny konwerter transformatorowy...
P2 jest uszkodzony i do wymiany. Trzeba bardzo uważać przy regulacji ponieważ jak prawie całkowicie suwak zbocznikuje R54 to ścieżka się wypala. Zakres regulacji jest tak około 80% ścieżki, trzeba uważać, aby go nie spalić ponieważ wtedy nie ma żadnej regulacji. Rezystory pomiarowe są, to super informacja. O ile ktoś nie ładował tym akumulatorów i nie...
Jak pamiętam to służył do regulacji prądu ładowania akumulatora.
a jak się zachowuje jak mu podasz ładowanie z prostownika? dobrze by było jakby prostownik miał regulację prądu, wsadź woltomierz na akumulator podłącz prostownik i obserwuj co się dzieje - altek oczywiście odłączony; czekam na efekty po takiej próbie .......
Za mało wnikam w to, co zamawiam... Zakładałem cały czas, że układ jakoś automatycznie reguluje przepływ prądu. Zdałem sobie sprawę, że to nie ma sensu, a płytka cały czas chce ładować akumulator maksymalnym prądem. Będę musiał zrobić regulację osobno, ale problem uznaję za rozwiązany.
Collego, MlodyDban! Wybrany przez Ciebie schemat prostownika nie jest najlepszy ! Prostownik nie ma funkcji regulacji prądu ładowania, która jest potrzebna przy ładowaniu akumulatorów o różnych pojemnościach. Transformator o napięciu uzwojenia wtórnego 24V możesz użyć, jeśli użyjesz schemat prostownika jednopolowkowego. Aby uzyskać dodatkowe zmniejszenie...
Kolego jeśli napięcie prostownika nie przekracza 14V to spokojnie możesz ładować ,regulacja jest Ci nie potrzebna .Jeśli prostownik który posiadasz jest na 25A to z powodzeniem możesz ładować akumulatory do 170Ah pozdrawiam
Najprosciej dołacz w szereg opornik nastawny mocy i bedziesz miał regulacje pradu.W szereg z ładowanym akumulatorem oczywiscie
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
ładować akumulator trakcyjny ładować akumulator romet stacja ładować akumulator
iskrownik ustawić elektryczna tylna klapa serwer minecraft
kolejność kanałów gdzie naprawie cewke elektrozaworu
Jak rozebrać żelazko Philips Azur Performer Plus? Brak dźwięku w Ford Focus MK3 - radio i zestaw głośnomówiący