Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
Można tu lub tu, nie ma to zbytni znaczenia, jak pompa nie daje rady to w całym układzie będzie zbyt wysokie ciśnienie.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji - Najprawdopodobniej coś z n75 lub z łopatkami od zmiennej geometrii 16705 Czujnik prędkości obrotowej wału - Sprawdź czujniki G40 i G28 532 Napięcie zasilania sygnał za mały - Błąd poduszek powietrznych, jeśli nie świeci się kontrolka airbag pewnie miałeś słaby akumulator 18057 Brak komunikatu...
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Witam, mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Co jakiś czas również muszę kasować błąd składu mieszanki czego nie było przed założeniem instalacji. To ewidentnie świadczy o złej regulacji lub doborze składników instalacji. Nie jestem fachowcem od LPG ale punkty na gazie i benzynie powinny się pokrywać, jeśli tak nie jest to "rozjeżdżają" się adaptacje sterownika wtrysku benzyny. Na wykresie brakuje...
Turbo późno wstało bo dopiero około 2100 RPM masz pełne doładowanie wg mnie zmienna geometria się zacina i chodzi opornie albo ma duży luz mechanizmie (wyczuwalny). Tak jest często po taniej regeneracji (wrzucenie nowego chińskiego środka czyli wirników/łożysk/obudowy łożysk ,wyważenie całości). Ingerencja do mechanizmu zmiennej geometrii kończy się...
Po co zmieniać mapę n75? Stroiłem takie silniki na dużym turbo i nigdy jej nie ruszałem. Mapa N75 jest korygująca. Sterownik dąży do zadanego ciśnienia. Ja bym sprawdził geometrię i ewentualnie podmienił zawór n75 Przy 1 podejściu zmieniłem zadane ciśnienie na 2150mbar nie ruszając mapy N75, problemem wtedy był pik ciśnienia do 2300mbar przy ~2100obr/min....
Miałem nie raz taki przypadek i to co opisujesz to może być wina zaworu N75 ale jak on uszkodzi sie i masz silnik 90KM to błąd na wagu powinien wyskoczyć ciśnienie doładowania powyrzej granicy a jak 110 to po niżej regulacji ale w wadu zrób tak zadaj mu adres 01 potem 02 odczytaj i skasuj błędy potem 03 diagnoza elemętów wykonawczych i dojdz przewijając...
no wrescie skonstrułowałem kabel który działa. W schemacie był błąd. Niestety komunikuje się tylko z VAG-COM. Niestety ciągle się męcze z "rejestracją" programu ale bez skutku :( Z błędów odczytałem: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 028 906 021 AF Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D80 Software Coding: 00000 Work Shop...
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Zawór recyrkulacji spalin sterowany podciśnieniowo zaworem elektropneumatycznym, bez sprzężenia zwrotnego (brak kontroli rzeczywistego jego położenia)- jego zacięcia komputer nie wykryje - sądzę, że to on może być przyczyną tych problemów. Możesz spróbować po demontażu go oczyścić (w necie znajdziesz wiele porad na ten temat) - niekiedy to pomaga a...
Cześć, nie chce zakładać nowego tematu a mam podobny problem. U mnie (Audi a4 AWX 1.9tdi 2002r) turbo przeładowuje i wchodzi w notlauf (tryb awaryjny) Zrobiłem logi. Zobaczcie: [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4828... (0 - 000,001,003) [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4829... (1 - 004,007,013) [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4830...
Dalej jakby stała dęba. Późno wstaje tzn zadane doładowanie osiąga dopiero powyżej 2500 RPM (powinna w okolicach 1800 max 2000 RPM). Potem nie zbija ciśnienia tylko trzyma na max. Albo jest problem z podciśnieniem (dopiero przy w wyższych obrotach jest prawidłowe) albo regulacja doładowania VNT stoi na amen.
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
Występuje tylko jeden błąd 17965, Regulacja ciśnienia doładowania, różnica w regulacji przekroczona w górę.
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
Cosiek - tam od regulacji ciśnienia doładowania jest zmienna geometria i N75, anie żeby EGR za blow of robił. Nawet jak wężyk z EGRa ściągniesz to chodzi prawidłowo.
Witaj kolego co do błedu 0575 to: -uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone). Sprawdzić zawór magnetyczny N75 i układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. A błąd 0519 to błąd od MAP,zobacz na parametry rzeczywiste w trakcie pracy silnika to powinno...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Nad EGR masz takie ufo z wężykiem tam też jest membrana jak w gruszce jak jest nieszczelna podciśnienie nie otwiera EGR i nie działa. Albo pozamieniałeś przewody podciśnienia na dworze sterującym EGR. Turbo dalej lipa coś nie się wydaje że czujnik ciśnienia doładowania jest padnięty i cała regulacja sztangi była bezcelowa. Trzeba by go sprawdzić co...
ja bym pojeździl z komputerkiem i podglądal regulacje ciśnienia doładowania. powinno oscylowac ok 1,8 bara jak ładuje ponad 2 nawet chwilowo to beda kierownice.
Sprawdź regulację ciśnienia doładowania, chyba są łopatki zatarte. 90 KM nie posiada zmiennej geometri. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.
Witam, Mam problem z Passatem B5 FL 1.9 TDI AVB. Kiedy zaczyna się "deptać" na 4 biegu i wejdzie gdzieś 2.5tyś-3tyś obrotów auto wchodzi w tryb awaryjny. VAG-COM pokazuję błąd "Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji" Czyli pierwsza myśl nie ma ciśnienia, więc wymieniłem przewody podciśnieniowe, wymieniłem zawór N75, sama turbina...
Znalazłem pod filmikiem na yt możliwe przyczyny: - zawór egr - awaria małej pompki wody pod silnikiem i awaria gruszki wraz z zaworem regulacji ciśnienia doładowania - przepustnica (oryginał 1k PLN, zamiennik 600 PLN, Używka 150 PLN) - tu były 2 głosy w tej sprawie Macie inne pomysły?
błąd o nr-ku 17964 ''regulacja ciśnienia doładowania" w opisie czytamy iż mamy problem z elektrozaworem sterującym N75(regulującym):zamienione przewody podciśnieniowe,uszkodzony sam zawór....lub turbiną :uszkodzona turbina lub/i nieszczelny układ dolotowy
Tak jak pisałem węże szczelne , sprawdzałem również podciśnienia . Dziury w całym nie znaleziona . Błąd 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji". Obstawiam N75 mimo że pomiary są właściwe (między 14-20 ohmów ) ale jeszcze zostaje membrana . Czy może ktoś z kolegów ocenić logi ???
Wiatm mam podobny problem mianowicie po wgraniu mocniejszego programu w lupo tdi auto na 5 biegu zaczęło tracic moc przy spokojnej dłuższej jezdzie ostanio tez na 4 biegu , gdy w miarę szybko zmieniam biegi nic sie nie dzieje ,występuje to przy dłuższej spokojnej jeździe przy 80 -120 km/h po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie problem znika co to oze...
Tak wygląda polskie podejście do sprawy. Tak własnie -jak się ktoś bez podstawowej wiedzy zabiera za "tuning". Może z komputerem jestem trochę do tyłu, ale w mechanice samochodowej siedzę spory kawał czasu. Własnie widać, jak to kolega "siedzi" w mechanice samochodwej. Czarno na białym bład - przekroczona granica regulacji - jak myslisz, skąd się wziął...
Do poprawnej diagnozy potrzebne są logi dynamiczne grup 3,8,11.Głównymi przyczynami spadku mocy w silnikach tdi są problemy z samą turbosprężarka, z układem regulacji ciśnienia doładowania lub padający przepływomierz.Są pewne typowe objawy dla każdej z tych usterek ale żeby powiedzieć coś konkretnego potrzebne są logi i ewentualne kody błędów.
Z tych logów wynika, że kąt synchronizacji w grupie 004 masz źle ustawiony - optymalna wartość to "0" z drobną tolerancją do "0,6" a Ty masz "5". Przyczyna, która powoduje notlauf to wadliwie działająca regulacja ciśnienia doładowania turbo a przyczyna zapewne tkwi w zapiekającej się zmiennej geometrii turbosprężarki. Proponuję dynamiczną jazdę na każdym...
No to tak: EGR zaślepiłem dorobiłem blache na wzór uszczelki, gruszkę zasysałem wydaje mi sie, że wszystko szczelne ciężko sie zasysało. Co do regulacji turbiny ja nic tam nie przestawiałem. Z tego co widziałem są dwie regulacje jedna bezpośrednia na turbinie już dobrze nie pamiętam, ale chyba śrubeczka 6mm, na której opiera sie 'wichajster' od sterowania...
Witam i jak tam kolego poradziłeś sobie z tym słabym dołem? Ja mam ten sam problem w Golfie V 1.9 TDI 105KM (zrobiony na 178KM) a mianowicie nie chce jechać do ok. 2100 obr/min po przekroczeniu tych obrotów gwałtowny wcisk w fotel. Mam go od 3lat i zawsze miał słaby dół nawet na serii, a po założeniu turbo od ARL-a jest masakra, regulacja sztangi nic...
Witam panowie pytacie czy wcześniej z turbiną było wszystko ok.Tak była w porządku choć gry się załączała to wydaje mi się że zbyt głośno chodziła,póżniej załączała się ale już przy wyższych obrotach ok2600 póżniej moja wizyta i błąd jaki wtedy mi wykazało to Regulacja ciśnienia doładowania,za niska wartość graniczna regulacji.Efekt -spadł wąż od intercoolera.Usterka...
Doskonale sobie zdaję sprawę co trzeba zrobić by z tego silnika wyjąć turbo i wiem, że nie jest to hop-siup ale pomyśl sam jakie jeszcze masz przed sobą możliwości by ustalić i wyeliminować przyczynę przeładowań - praktycznie żadne inne. Z całą pewnością nie jest tego powodem podciśnienie. Pompa tandem nie poda wyższego podciśnienia ponad to jaki ma...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
https://rapidshare.com/share/0780072F79C... W tym pliku są zrobione logi. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Najpierw blok 13, 23, 18 na postoju potem podczas jazdy. Następnie blok 3, 10, 11 na postoju a potem w czasie jazdy. Dodatkowo żadnych błędów komputer nie widzi. W czasie przyśpieszania na 1 i 2 biegu między 2 a 3 tys obr. nie...
Emil ja nie twierdze, że muł nie jest spowodowany zapieczonymi bramkami czy innymi problemami z regulacją ciśnienia doładowania ale w moich przypadkach jeśli była zapieczona sztanga to nawet no II biegu przy 50km/h potrafił złapać muła ale kto wie, są różne przypadki. Poza tym falujące obroty mogą wskazywać na coś innego albo są dwie różne usterki....
Witam kolegów forumowiczów, Chciałbym poprosić Was o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w moim samochodzie. PACJENT: Volkswagen Passat B5FL 1.9L L4 SOHC 8V FWD Diesel, 5-Speed Manual Silnik AVB OBJAWY Od kilku dni zacząłem mieć problemy z przyspieszaniem, zaobserwowalem ogolny brak mocy, silnik jest zdecydowanie mniej zrywny, nie wkręca się na obroty tak...
ciśnienie doładować passat regulacja ciśnienie doładować czujnik ciśnienie doładować passat
protect radio kenwood siemens gigaset zasilacz lodówka bosch rozszczelnienie
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Drut pleciony 1.5 mm jako antena do radia lampowego Różnice między terenami zabudowy jednorodzinnej i mieszkaniowej