ciekawa sprawa z tym laniem wtryskiwacza, być moze w tych modelach jest jakaś regulacja (dawkowanie tego paliwa) śruba tak jak na jednopunkcie w fordzie(miałem swego czasu taki problem w fieście) lub jak nie śruba to może jakiś problem w kompie skoro oryginalna wysiadła, to może problem tkwi w ustawieniach i pomóc może reset lub korekta ustawień na...
Witam Tak wiem co to Google i zanim otworzyłem nowy temat przekopałem nie małą część internetu ale nie znalazłem opisu błędu 0063 a nie P0063. Opis błędów P,B,C itp. mam w telefonie. Mniejsza z tym. W Delphi150 błąd miał nr 0063 Nieznany kod błędu, pojechałem na Kts-a tam pokazało błąd 1123 (też bez "P" na początku) Regulacja dawkowania paliwa, Odchyłka...
Proponuję wizytę u pompiarza. Najprawdopodobniej pompa wtryskowa do regulacji (dawkowanie paliwa na biegu jałowym). Fachowiec podłączy komputer i wszystko będzie jasne.
Podłączyłem go pod komputer i zero błędów. Sprawdziłem korekty dawkowania paliwa i regulację od 12-15%. Odchyłka paliwa wynosi -12-12. Ciśnienie bicia pompy to 298 bar i to wszystko na wolnych obrotach jak załapał
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia na pompie oraz czujnik temperatury paliwa. Zmiana dawkowania może byc problemem z określeniem temperatury paliwa lub puszcza zawór regulacji cisnienia. Miałem ostatnio taki problem z astrą i okazał sie banalny problem z oringiem na zaworze regulacyjnym...
huragan cyt: OETF 8. Mianowicie problem polega na tym że nagrzewnica odpala grzeje ale niestety kapie z niej paliwo oraz kopci na biało a dokładniej pyka jak "esiok". odp:Rozbiórka, czyszczenie (najlepiej wypalenie ) wymiennika i rozrzutnika paliwa . Wiele razy pisane było : POMPKA NIE MA REGULACJI DAWKOWANIA .
witam oczywiście filtry pozmieniane, silnik to JR , w końcu nie wiem ile to ma kM ;) , IC ma, ale właśnie to nie jest SB , mniejsza o to, chodził całkiem fajnie, teraz klapa, ostatnio kręciłem sobie śrubą przy pompie- tą na której opiera się dźwigienka która rusza się przy dodawania gazu (mam nadzieję,że wiadomo o co mi chodzi;) ) , myślałem że to jest...
Sterownik który również steruje pompą paliwa nie posiada regulacji dawkowania. Musi być zastosowana pompa konkretnie do tego modelu... sprawdź 6-cyfrowy numer na pompie. Z Twojego opisu wynika, że niekoniecznie musi być to wina pompy, stawiałbym raczej na czujnik płomienia.
Witam, Mam problem z AUDI A3 1.6 TDI CAYC 2011 rocznik. Samochód od zakupu ma problem z odpalaniem na zimnym silniku. Chwilę pokręci, ale raczej zawsze w końcu odpali. Istnieje jednak poważniejszy problem: w aucie po dłuższej jeździe (około 30 km, mniej, jeżeli jest ciepło) zapala się kontrolka świec żarowych i samochód traci moc. Problem utrzymuje...
jeśli problemy są tylko na LPG to najprawdopodobniej skopana regulacja/konfiguracja instalacji.sterowniki PSA są bardzo czułe na odchyłki w dawkowaniu paliwa.
W zeszłym roku remontowałem taki sam silnik. Wtryski nowe, pompki po regeneracji i taki sam problem z różnym dawkowaniem na cylindrach. Odnoszę się do pierwszego silnika!!! Także kombinowałem podkładkami popychaczy bez zauważalnej poprawy. Regulacja dawkowania pomiędzy cylindrami okazała się banalnie prosta. W owej obudowie pompek, nad filtrem paliwa...
Nie mogę znaleźć, ale był gdzieś opublikowany opis standardu OBD, gdyby ktoś znalazł to warto byłoby umieścić - zrozumienie zasady działania dawkowania paliwa uważam za podstawę przy diagnostyce/naprawie/regulacji instalacji LPG, nawet jeśli ludzie z forum mieliby prowadzić "za rączkę". Temat warto by podpiąć, tym bardziej że do tej pory, odnosząc się...
a czemu większy piec? może warto zastanowić się nad dawkowaniem paliwa i mocy nadmuchu.... a przede wszystkim zastosowaniu zaworu mieszającego...
Jaka automatyka? Chyba tylko dawkowania paliwa i powietrza. Dodano po 13 Chciałem w drążku który teraz przerabiam (fotki wyżej), zrobić regulacje wysuwu elektrod dających iskre, aby można było bardziej precyzyjnie ustawiać elektrody. Problem jest w twardosci tej porcelanki mocującej elektrody. Niczym jej nie mogę ruszyć, strasznie twarda. Tam trzeba...
Piec będzie posiadał charakterystykę z dużym opóźnieniem. I jego stała czasowa będzie zależna też od stopnia osadzenia się sadzy, ilości popiołu na ruszcie, ilości paliwa i typu paliwa. Charakterystyka aperiodyczna z opóżnieniem dodanie dmuchawy zmniejszy opóźnienie lecz może pojawic sie przeregulowanie. Najlepiej by było stwożyc model matematyczny...
Zależnie od tego, jaki masz panel sterujący, można zmniejszyć moc zmieniając ilość paliwa oraz obroty wentylatora. Czy panele sterujące są dedykowane do Webasta danej mocy, czy moc jest ustawiana dawkowaniem paliwa i obrotami wentylatora, a wszystkie te webasta są takie same? Czy jest jakaś zasada zmiany tych ustawień? To znaczy, czy zmniejszając dawkowanie...
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina...
Do regulacji dawki paliwa w benzyniakach stosuje sie EFFIE, natomiast firma Amigraf z Tarnowa robi sterownik mikroprocesorowy który dawkuje odpowiednią dla OBROTÓW SILNIKA DAWKE GAZU POPRZEZ regulację prądu do elektrolizera
Wszystkie silniki obecnie produkowanych seryjnie silników benzynowych wymagają paliwa o liczbie oktanowej co najmniej 92. Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe. W ogólnej dystrybucji nie ma na chwilę obecną paliw o niższej liczbie oktanowej. 35 lat temu była jeszcze benzyna o liczbie oktanowej 78 (niebieska), a 25 lat temu 86 (zielona) która...
W instalacji sekwencyjnej nie możliwości "zubożenia" mieszanki , a co najwyżej wydłużenia lub skrócenia czasu wtrysku przy pomocy mnożnika. Wraz ze wzrostem obciążenia i podciśnienia w kolektorze czasy gazu rosną i zbliżają się do czasów Pb - i tak ma być. Próba szukania oszczędności poprzez sztuczne wydłużanie czasu wtrysku w celu "zubożenia" nie tylko...
Witam mam pytanie czy można samemu regulować dawkowanie paliwa na pompie zwiększając przy tym moc silnika lub czy sama regulacja odkręcenie śruby na "boosterze" daje jakiś efekt przyrostu mocy bez żadnych komplikacji?
16555 Grupa 1, dawkowanie paliwa Mieszanka za uboga – sprawdzić sondę lambda -G39- i regulację lambda przed katalizatorem Zgodnie z książką taka jest reguła ale ja bym stawiał na przepływomierz na szrocie 30zł wiem bo sam wymieniałem
czesc I mam awarie :-/ Laguna 3.0 V6 24V, 99 rok silnik L7X 701 Do dziś bylo wszystko ok, teraz na cieplym silniku juz nie chodzi tak równiutko ja przedtem :-/ Objawy: Podczas jazdy na pb; (na LPG narazie nie jeżdze bo dzis dopiero bede regenerowal reduktor SGI) - po rozruchy cieplego silnika jest ok, po kolejnych 3-4 sekundach obroty sie delikatnie...
L do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach. Wg producenta powinno się za jej pomocą ustawić (na wolnych obrotach) maksymalne obroty a następnie wykręcić ok 1/4 obrotu. Dzięki temu pilarka na wolnych obrotach będzie odpowiednio smarowana (pamiętaj że smarowanie jest zależne od ilości spalanego paliwa). H jest śrubą do regulacji składu mieszanki...
Tak masz rację ale jak mowiłem to są tradycyjne instalacje i w sumie komputer w nich to jest takie niby ich modernizowanie bo do silników z wilopunktowym wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie powinny być montowane wtryski gazu. A komputer służy własnie głównie do współpracy z sondą lambda. A tak aprpops blackpower mówiłeś ze twoj golf 1,8 pali...
Jak wyregulować gaźnik w silniku 2-suwowym (pilarka, kosa). Poniżej przedstawię ogólne informacje jakie czynności należy wykonać w celu prawidłowej regulacji gaźnika: 1. sprawdzamy stan filtra powietrza (filtr musi być czysty i drożny, przed regulacją gaźnika należy go oczyścić lub wymienić na nowy). Jeżeli wykonamy regulacje na brudnym filtrze powietrza...
Pan zdecydowanie szybciej pisze niż czyta. Wypraszam to sobie. że kocioł typu palnik(czyli dolniak NIE! Kocioł typu dolniak nie jest kotłem typu "palnik"! To jest kocioł zasypowy. Kocioł zasypowy dolnego spalania jest nadal kotłem zasypowym i nie posiada żadnego mechanizmu dawkowania ilości spalanego paliwa! Jedyną metodą regulacji spalanego paliwa...
Od czego zależy moc tego ustrojstwa? Patrząc na oferty, piece np. 5kW i 8kW wyglądają niemal identycznie, inny sterownik i pompa paliwa? W zasadzie moc zależy od ilości spalanego paliwa i ilości powietrza. Te 8kW można między bajki włożyć, chińczyk mocno przyfantazjował. Analogią jest tu silnik spalinowy, jeśli mamy np. 60KM z 1l pojemności to przy...
To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora...
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
Witam, Kolega kwok napisał: " Regulacja dawkowania pompy ale nie menzurkami na wyjściach tylko z podłączonymi wtryskiwaczami (pomiar tego co zostało wytryśnięte). " czy ktoś mógłby objaśnić o jaką regulację chodzi? bo szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem. Czy chodziło mu o regulację pompy z wtryskiwaczami zamontowanymi w silniku, a nie probierczymi?...
http://obrazki.elektroda.pl/3378628500_1... Witam. Przedstawiam moją konstrukcję ogrzewania garażu na piecu webasto thermo top Z diesel. Piecyk zakupiłem ze dwa lata temu z myślą o ogrzewaczu. Często czas spędzam w garażu przy modyfikacjach auta lub po prostu dla zabicia czasu i tworzeniu różnych rzeczy. Całość składa się z kilku rzeczy:...
Mniej mieszanki spali się szybciej. Więcej mieszanki pali się dłużej. Mało mieszanki to duże podciśnienie w kolektorze dolotowym, więc i małe wyprzedzenie zapłonu. Małe podciśnienie to dużo mieszanki, więc wyprzedzenie należy zwiększać. Tak mi napisał jeden Pan :) Ale nie napisał ci jednej , bardzo waznej rzeczy: otóz przez pomiar podciśnienia w kolektorze...
natomiast o ile dobrze pamiętam to pompa wtryskowa w silniku wysokoprężnym dawkuje paliwo w zależności od aktualnego obciążenia utrzymując zadane obroty silnika W starszych pompach wtryskowych, reguluje się dawkę paliwa a nie obroty. Regulacja niskich obrotów również polega na ustaleniu minimalnej dawki, która zawsze jest podawana na wtryski. Oczywiście...
Witam. Dawkowanie paliwa obroty itp reguluje sie na pompie wtryskowej, powinien przy mocniejszym przygazowaniu kopcić na czarno poniewaz to nie jest nowy silnik i turbinka napewno też już przepuszcza olej, i jeśli rano kopci mocno na biało to znaczy ze jest źle ustawiony zapłon. Ja na twoim miejscu najpierw sprawdził bym ustawianie zapłonu a potem szukał...
A zawory? Mają luz? Rozdzielacz do regulacji/naprawy bo nierówno dawkuje. Zawory są regulowane hydraulicznie. Możliwe że trzeba będzie się zająć rozdzielaczem. Ale nierówno (minimalnie) podający rozdzielacz nie będzie powodował takiego muła i gaśnięcia auta po kilkuset metrach. Gaśnięcie dzieje się często ale tylko w czasie jazdy. Jak sobie chodzi...
Nie wiem jaki dla nich byłeś, ale ja bym taki warsztat obsmarował gdzie popadnie, tak żeby samochody innych klientów "nie chciały jechać do tego warsztatu". "Mechanikom" (właściwie partaczom - wymieniaczom, w innych specjalnościach swoją drogą nie lepiej) dawno się w d... poprzewracało. porządnych ze świeczką szukać. No chyba że nie dałeś im pracować...
Sprężanie było sprawdzane, na wszystkich cylindrach jest w granicach 32 atm. EGR również wcześniej czyszczony. Świece sprawdzone ale one by wyszły na kompie i spiralka by się świeciła jak dobrze pamiętam. Ale na zimnym przez około 3 min pracuje równo (ale to inne dawkowanie idzie) Dziś mało miałem czasu na posprawdzanie wytycznych, ale... po rozpięciu...
Z tabel przedstawionych przez viper555 wynika, że wyprzedzenia zapłonu są spore. Także te 4 mm pewnie mieści się w "normie". Zależy jak mierzysz. Czy stroboskopem? Motocykl, nawet dla mnie :D, jest bardzo stary. Zużycie elementów gaźnika olbrzymie. Precyzja dawkowania paliwa w nowym (pewnie 40 lat temu) gaźniku nie była powalająca, a teraz jest jeszcze...
Szczerze powiem, że dobrze wam idzie. Lecz wszystko idzie zrobić lepiej, np większa efektywność silnika poprzez zastosowanie pompki napędzanej z wału korbowego tych silników do wytwarzania ciśnienia w pojemniku (zbiorniku paliwa) i zasilania silnika oparami, sprawność silnika regulowany zaworkiem wieloobrotowym od np pneumatyki tzw dławica to regulacji...
Miałem podobnie, na ssaniu jechał bezproblemowo, a po jego wyłączeniu szarpał, gasł (nawet przy rozgrzanym silniku) i trzeba było włączyć ssanie ponownie. Przyczyną był zatkany układ wolnych obrotów. Istotnie dawkuje on paliwo od około 40-50 km/h przy 4 biegu, bo po przekroczeniu tej prędkości silnik jako tako dawał sobie radę bez ssania. Przedmuchałem...
Tak rzuciłem okiem, i odnoszę wrażenie że podobnie się zachowuje jak mój kangoor.. kiedyś miałem taki problem, okazało się, że silnik był zalewany nadmierną ilością paliwa, po zgaśnięciu trzeba kręcić aż sie wypali nadmiar paliwa i silnik sie wtedy uruchamia. u mnie był to zbiornik filtrowania par paliwa(po wymianie pompy źle podłączone rurki powrotu...
Duża ilość gazu która pozostała w kolektorze ssącym plus dawkowanie bęzyny podczas rozruchu powoduje dławienie się silnika. Dopiero po wypompowaniu tego nadmiaru paliwa silnik może zapalić. Naciśniecie gazu podczas zapalania powoduje otwarcie przepustnicy i szybsze pozbycie sie tego gazu. Pomagać może odczekanie chwile na wolnych obrotach lub przełączenie...
Witam. Od czego by tu zacząć.... Mam sprintera 902 2,2 cdi 80kw z 2005r i problem z odpalaniem sprintera jak jest ciepły. Bardzo długo kręci. W ostatnich miesiącach zostały zregenerowane wtryski, pompka wstępna, oringi układu paliwowego, zawór regulacji ciśnienia, termostat wraz z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, rozrusznik i nowy aku. Po podłączeniu...
z tym silnikiem i z doświadczenia wiem że to często są wtryskiwacze, ale warto wlać coś do ich czyszczenia do paliwa i sprawdzić czy pomoże. Dokładnie i do tego układu paliwowego Delphi wskazane olej 2T i wymiany na czas filtr paliwa, bo firma delphi ma za delikatne układy i wystarczy niewielka ilości powietrza w układzie paliwowym poprzez stopniowo...
Witam. Trafiła się zakała która nie daje więcej pomysłów. Mianowicie pacjent clio ii 1.5 dci Delphi nie pali za każdym razem a z plaka idealnie i później już sam sobie dawkuje paliwo aby na rozruch potrzebny. Co 2 lub 3 raz zapali sama. Pod kompem błąd DF 116 - obwód czujnika oznaczenia Def 01 Wymienione 3 czujniki. Kable z wtyczka zmienione do samych...
Kod 25 to błąd obwodu obrotomierza. Nie powinno to mieć wpływu na pracę silnika. Może źle odczytałeś kod błędu? Jeśli to jest kod 15, to jest to awaria czujnika temperatury silnika, co by miało wpływ na pracę silnika (jeśli temperatura powietrza dolotowego jest poniżej 20°C to ECU ustala temperaturę silnika 20°C, gdy temperatura powietrza dolotowego...
No ok, ale nie jest powiedziane, że jest na bogato, dawkowanie paliwa jest zależne od wszystkiego nawet napięcia ładowania aku. Także, wiadomo, że dla bezpieczeństwa jakby padła sonda to idzie w bogato ale przy normalnej pracy raz jest bardziej bogato raz bardziej ubogo a i tak ECU PB ma swój algorytm regulacji (jak w automatyce ;-p). Także zgodzę się,...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Pacjent Audi a3 8p 2004r 1,6 FSI silnik BAG ,Mam następujące kody błędów 16475Zawór dawkowania paliwa - zwarcie do masy nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY 18058Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału zwarcie do innego wyjścia 16575Czujnik ciśnienia paliwa w listwie - obwód zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY...
Witaj! Otóż Twoje poszukiwania skupiły się w złym punkcie. Silnik krokowy jak i sonda lambda regulują mieszankę na wolnych obrotach na zimnym i ciepłym silniku. Spalanie mieszanki możesz sprawdzić na analizatorze spalin lecz wiedz, że jedynie mieszanka bliska stechiometrycznej (ok 1:14) daje możliwość równego działania silnika i zapalania bez problemów....
Sonda λ wykrywa tlen w spalinach. Jeśli tlen jest to sterownik dodaje paliwa, jeśli tlenu nie ma to zmniejsza dawkę. Sonda 0-1V jest sondą wąskopasmową zatem napięcie przyjmuje w uproszczeniu 2 stany - albo tlen jest, albo go nie ma. Oszukać sterownik można tylko podając mu przebieg wygenerowany sztucznie. Sonda λ będzie wtedy nieczynna bo...
witam wszystkich i proszę o pomoc posiadam audi a6c5 2.4b v6 1999r 165km ÷gaz i mianowicie chodzi mi o to że czasami gasnie na wolnych obrotach i później ciężko odpalić czy ktoś może mi pomóc jaka jest przyczyną tego Wstępna ocena dostępnych informacji Witaj, Rozumiem, że posiadasz Audi A6 C5 z 1999 roku, wyposażone w silnik 2.4 V6 benzynowy o mocy...
I30 nie toleruje gazu Faktycznie masz rację, ale ja mam instalację BRC, którą już Hyundaj montuje od 2 lat w tych autach i o ile wiem jest zmieniona tylko głowica by nie wypalały się zawory, pierścienie i reszta jest taka sama. U mnie po 80 000 km na gniazdach zaworów nie było śladów zużycia nadmiernego, wystarczyło tylko zwiększyć luz na jednym zaworze,...
Czy ustawienie dotrysków jest możliwe: - przy odpowiednio szybkich wtryskiwaczach LPG, - sterowniku LPG mającym taka funkcję? Nie jest możliwe ustawienie z przyczyny oczywistej, dotryski robi ECU PB jak i wszystko co związane z dawkowaniem PB jak i LPG robi ECU PB, sterownik LPG to tylko proteza która kontroluje inne od PB właściwości paliwa o czym...
Chętnie się z nią zapoznam. Proponuję zapoznać się z budową i mechanizmem działania regulatora odśrodkowego. Którego tam nie ma. Po drugie jak sama nazwa wskazuje, regulacja odśrodkowa zależy od obrotów. A obroty pompy hamując silnikiem nijak się mają do pedału gazu. Bo pompa tam jest na sztywno napędzana. Paranoja. Ja nie pytałem, ja wiem że tam żadnej...
Jednak nie rozumiesz. Druga sonda jest tylko sondą diagnostyczną - służy tylko i wyłącznie do oceny sprawności reakcji katalitycznej i powoduje wywołanie komunikatu, w przypadku jej spadku poniżej poziomu akceptowalności - w żadnym przypadku nie służy korekcji składu mieszanki. No jak najbardziej służy do regulacji mieszanki gdyż jak druga sonda stwierdzi,...
Z tego co widzę to komp dawkuje paliwo na BC prawidłowo przy wolnych obrotach, sam mam c20NE, dodawałeś ten gaz na luzie czy jadąc? Po drugie nic nie napisałeś na początku posta że masz też zamontowany w samochodzie gaz a raczej miałes! U ciebie nie ma możliwości regulacji zapłonu, jak kolega bruum napisał masz przepływomierz klapowy z termicznym czujnikiem...
Cześć. Audi A3 Sportback 8P 2009rok silnik 2.0TDI CR oznaczenie CBxx, nr sterownika 03L 997 016R Dzieje się tak przy każdym przyspieszeniu. Po dojściu podczas jazdy do około 3500obr silnik totalnie traci moc, obroty spadają i w ogóle nie reaguje na gaz. Jeśli puścimy gaz, to po 2-3 sekundach jak się go wciśnie to znów ciągnie. Jeśli trzymamy gaz cały...
Moim zdaniem gwałtowne przyśpieszanie powoduje gorsze spalanie. Widać to po czarnym dymie z diesla. Duża zawartość sadzy w spalinach oznacza, że nie cały węgiel został utleniony, czyli strata paliwa. Zapewne podobnie jest w zasilaniu LPG czy benzyną tylko że tu jedynie w skrajnych wypadkach bywa czarny dym (choć widziałem jeszcze niedawno takie cudo)...
Mapy mogą być więcej niż 2-wymiarowe ale nie czujesz różnicy między mapą a korektą lub mapą korekt. Korekty LTFT i STFT pochodzą wyłącznie z sondy i MAP/MAF (ale to sonda jest jedynym czujnikiem na wyjściu układu). Redukcja KWZ z powodu stukania nie jest adaptacją a trybem awaryjnym. W starszych ECU nie ma w ogóle czujników stukania, mapa KWZ jest...
WITAM Posiadam kosiarkę którą dostałem STIGA MULTICLIP 46 z silnikiem B&S Classic. kosiarka 2005 rok produkcji i stoi od 6 lat ponieważ podobno nie chciała zapalić. Co zrobiłem: - rozebrałem wszystkie elementy demontowalne bez ingerencji w silnik i wyczyściłem - wyczyściłem bardzo dokładnie bak paliwa - wyczyściłem gaźnik i zamontowałem nową membranę...
o naprawie ustawiłem ciśnienie na 2,2. Być może wcześniej nastawy były pod całkowicie inne ciśnienie. Tego nie wiem. Ustawione ciśnienie gazu na reduktorze nie ma istotnego wpływu na dawkowanie ilościowe gazu. Algorytm sterownika Prinsa przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu. W tym przeliczeniu uwzględniane jest ciśnienie i temperatura...
I jeszcze jedno istotne na lpg Elm pokazuje mi w tel. stan paliwa na bogato - o ile ma to jakieś znaczenie... Co do parownika to był wymieniony z lovato na brc tecno Istotne na ile można wierzyć tym wskazaniom, to ze staga masz odczyt sondy pracującej na lpg. Gdyby omijając/zwierając emulator wciąż tak pokazywał, to przyczynę wys spalania pewnie byś...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Pompa, zwłaszcza w dieslu starszej generacji, to skomplikowane urzadzenie. Od jej regulacji zalezy poprawna praca silnika. Pompa sama zaciąga paliwo(układ niskiego ciśnienia), nastepnie wtryskuje(układ wysokiego cisnienia), dawkuje paliwo w zalezności od obrotów silniku, przestawia kat wtrysku w zaleznści od prędkości obrotowej silnika. Mimo takiego...
Nie pomyliłeś z Valvetronikiem? Wtedy rzeczywiście jest trudniej bo nie ma regulacji z podciśnienia ale tu jest zwykły variator i to chyba tylko na jednym wałku rozrządu (nie jestem pewny czy oba wałki czy jeden miały zmienne fazy w m52) i sterowanie obrotami poprzez przepustnicę. Zasady są takie. Sterownik ma utrzymać odpowiedni skład spalin. Do tego...
Raczej nierównomierność prędkości kątowej Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Nie jest to prawdą. Robili to po to, by druciarze nie lali...
Jak przeglądałem dawne zapiski ze spalaniem to wahały się w granicach 11-14l lpg/100km Nigdy poniżej 11 Obecnie z gażnikiem podającym wodę do reaktora pantona w ilości ok 1l h2o/100km można przyjąć średnią 10 ale z racji ze nie potrafię juz wolno jeździć a raczej wolno przyspieszać spalanie uważam za w miarę rozsądne Jedzę na przemian motocyklem i samochodem...
Sonda lamda nie jest odpowiedzialna za utrzymanie obrotów tylko za regulacje składu mieszanki. Od zawsze wiadomo,ze gdy powietrza jest za mało to mieszanka jest bogata(czyli zła) gdy natomiast za duzo jest powietrza powstaje nam mieszanka uboga(rownie niekorzystna), zeby mieszanka była optymalna czyli nastapiło pełne spalanie lambda musi rownac sie...
Oczywiście wszystko można, ale zbyt uboga mieszanka (mało gazu a dużo powietrza) to wyższa temperatura spalania a to już krok do...remontu głowicy i głównie mam na myśli gniazda zaworowe i zawory. Gaz który spala się w silniku ma i tak wyższą temperaturę spalania niż benzyna zubażając mieszankę powodujesz jeszcze jej wzrost, podsumowując to co zaoszczędzisz...
Witam wszystkich. Temat przewijał się dziesiątki razy po różnych forach, jednak na elektrodzie czytając różne wypowiedzi zauważyłem pewne niedoinformowanie i bezpodstawną niechęć do tak prostych i tanich zabiegów tuningowych. Prawda jest taka, że tuningiem można nazwać wszytko co modyfikuje fabryczne osiągi samochodu. (wiki: "Tuning właściwy. Są to...
Witam szukam schematu pompy Lucas DES 1235 8922a2816 13004ftg lub bliźniaczej Delphy dp200? Prosił bym o podpowiedz w związku z regulacja dawki ciągnik jest slaby spaliny som bezdymne przezroczyste ma widoczny brak mocy w zakresie 1700-2500 obr/min. Pod pokrywom górna poprzecznie patrząc od tylu pompy znalazłem regulacje na torksa po odkreceniu zaslepki...
hmmm tu pojawia sie wlasnie problem można zastosowac prosty uklad opuzniajacy zalaczenie elektrozaworu reduktora gazu a czas opuznieniea dobrac eksperymentalnie tak aby moment zalaczenia reduktora gazowego pokrywal sie z momentem kiedy nastepuje wypalenie benzyny w komorze plywakowej bedzie to jednak zalozenie pewnego kompromisu poniewaz czas pracy...
CZYM JEST BLOS ?? To nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie mikserów LPG i CNG służących do zasilania samochodów gazem LPG lub ziemnym. System BLOS - lub po prostu BLOS - jest opatentowany w całym świecie. BLOS jest rezultatem kilkuletnich badań a do jego wytwarzania używane są najbardziej zaawansowane technologie. DLACZEGO BLOS ZAMIAST TRADYCYJNEGO MIKSERA?...
regulacja paliwa regulacja dawki paliwa dawka paliwa regulacja
wymiana wsadu eeprom dekodowanie pliku warsztat pomysły
polar cz340 stabilizator lm7812
Zamienniki układu FSFR1700XC: FSFR2100 i inne Opis pinów taśmy wyświetlacza FIS Audi A6 C5