Stary gaźnik może być brudny, trzeba by go rozkręcić i wyczyścić dysze, później zrobić regulacje od zera. Nowy gaźnik może być po prostu niewyregulowany.
Czy po tym remoncie silnik był właściwie dotarty. Właściwa regulacja gaźnika oraz udrożnione dysze i kanaliki mają niewątpliwy wpływ na pracę silnika (a czarny kolor elektrod świecy nie świadczy dobrze o Twoim wysiłku). Moduł podmień na próbę i sprawdź ciśnienie w cylindrze.
Dobrze by było jakbyś napisał jaki typ gaźnika... Ale dysze tak do regulacji obrotów jak i od składy mieszanki nie mogą być zakręcone do końca
a czy mógłbyś dodac zdj gaźnika? ze zblizeniem na dysze do regulacji;)
Sprawdź dysze w gaźniku , miałem podobny problem Włożyłem z starego dysze do nowego do tego regulacja i działa 😇
Rada jest prosta - zaopatrzyć się w jakąś książkę (a jest tego sporo, dostępne w każdej postaci) o naprawach tego cudu techniki ludowej i na podstawie opisów i zdjęć tam umieszczanych zabrać się za regulacje. Będzie najprościej. Akurat to jest dobre auto do rozpoczęcia nauki. Do przejrzenia dysze w gaźniku, regulacja niskich obrotów, a przy okazji reszta...
Sprawdz czy nie ciągnie lewego powietrza a jak nic to nie daje to kup główne dysze sprawdź jaką masz teraz i spróbuj pójść w górę czyli większe dysze
Nie strzela z wydechu tylko ma cofki do gaźnika
jeśli podasz mi jaki masz typ (model) gaźnika to wszystko ci opiszę ze szczegółami, a nawet z tabelami firmowymi, gaźników do tego pojazdu było + - 10 sztuk więc trudno byłoby opisać wszystkie regulacje a różnice i między gaźnikami są i między ich regulacjami, a co byłoby gdybyś miał np dysze czy iglicę od innego modelu ... pasować będzie lecz regulacje...
Nie przypominam sobie żeby w potrójnej wtyczce były trzy kable, ale jak jest to będzie to masa. To telepanie to może być wina złej regulacji gaźnika. Sprawdzałeś dysze, gaźnik ma zawór podłączany pod napięcie? Co to za pompka?
Czarny nagar to za bogata mieszanka, jeśli regulacja gaźnika nie pomaga zmień dysze na mniejsze.
Odpal agregat rozgrzej go porządnie podłączając jaką suszarke czy coś. Odłącz obciążenie. Wkręć tą śrubkę pod skosem do oporu ( z wyczuciem oczywiście, pół obrotu przed ukręceniem:-) ). Drugą śrubę regulacyjną wkręć też do oporu, przyduś do niej przepustnice gaźnika, agregat powinien zmniejszyć obroty. Tak trzymając wykręcaj śrubke podpierającą przepustnice...
W gaźniku wpływ na spalanie mają regulacja, dysze i luzy.
Gaźnik i bak do czyszczenia paliwo do wymiany. Na 100% zapchane dysze.
Kolego w gaźniku istotny jest jego środek tj. udrożnione dysze i kanaliki oraz poprawne jego zamontowanie wraz z "dobrą" uszczelką. Regulacja wstępna gaźnika a dokładna po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu. Poziom paliwa również jest istotny, gdyż np. zbyt duży prowadzi do zalewania silnika. Czy sprawdziłeś działanie ssania oraz ciśnienie w cylindrze,...
Te 3 litry prędzej wylały się z gaźnika niż ten silnik je przepalił, pogięty pływak nie ma nic do rzeczy jeśli nie tonie w komorze pływakowej, możliwe że dysze ktoś udrażniał szpilką, przez co zostały rozkalibrowane. Śruba od regulacji składu mieszanki to ta wkręcona z prawej strony gaźnika prostopadle, nie ta po skosie u dołu.
Silnik jest z poziomym czy pionowym wałem (Intek czy Vanguard) Jeżeli możesz, to zrób zdjęcie tego gaźnika, może pływak się zawiesza? Ta śrubka regulacyjna, powinna być wykręcona 1,1/4 obrotu (podstawowe ustawienie do regulacji). Dysze, w gaźniku, są w porządku?
Witam. A masz w gaźniku dwie takie dysze L i H do regulacji ?.
Możesz wcześniej sobie odkręcić gaźnik i sprawdzić jakie masz dysze.
Nie wnikam aż tak dogłębnie w budowę gaźnika i co za co odpowiada, czy konstruktor dobrał właściwe dysze . Są zasady regulacji gaźnika które podałem wraz z jego budową. Autor poniekąd zna zasady regulacji gaźnika bo nie jeden już regulował. Więc nie wiem nad czym tu "pisać Pana Tadeusza" od nowa?
Witam. Posiadam motorower chiński z silnikiem (swap) 125cc 154FMI i gaźnikiem pz20. Od momentu zmiany silnika mam problem z prawidłowym wyregulowaniem gaźnika. Wcześniej miałem dyszę 82, przez co kopcił na czarno. Teraz ma dyszę 72 i zbiera się dobrze, ale gdy np. zjeżdżam z górki i puszcza gaz i hamuję sobie silnikiem, to po ponownym dodaniu gazu robi...
A co do membran są ok nie zmurszałe ale czy szczelne bez dziur to raczej tak bo była sucha przestrzeń między nimi i dolna także bez wycieków Jaka sucha przestrzeń, w którym miejscu. Wyczyść ten nieszczęsny gaźnik i daj zdjęcie tych membran. Wygląda tak jak na zdjęciu? http://obrazki.elektroda.pl/8119414100_1... Niema śrub regulacyjnych...
Wychodząc z zalozenia, ze; dysze, regulacja jak i kształt iglicy są dopasowane do panujących warunków (temp. Otoczenia, wysokość n.p.m) to zostaje regulacja śrubą pilot screw - w tym przypadku masz za mało paliwa, wiec wkręć śrubę. Zasada regulacji jest taka: kręcisz śruba sprawdzając reakcje na gaz. Jeśli pomimo wkręcenia dalej robi „buuu” zakładaj...
masz tam tylko 2 śruby :| regulacja jest już na forum opisana ale opisze jeszcze raz : - odpalasz motor i czekasz jak się zagrzeje -teraz wkrecasz śrube dodatkowego powietrza na max( ta która jest bliżej cylidra) motor powinien zgasnoć jeśli nie masz przedmuchy:) - zgasł- -odkręcasz troche śrube dodatkowego powietrza ustawiasz byle jak obroty jałowe...
Witam, mam problem z skuterem Jonway JS12 125cmm. Skuter po nachyleniu na prawo lewo spada z obrotów i gaśnie. Czasami sam przy odpalaniu zapali i od razu zgaśnie albo z zeskakiwania z stopek zgaśnie i nie przyspiesza tak jak trzeba, znaczy raz przyspiesza lepiej raz gorzej. Reakcja na gaz jest dobra, nie muli go. Skuter był u mechanika były regulowane...
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze zbyt bogatej mieszanki za wczesnego zapłonu itd. Spróbuj...
Przede wszystkim: Dobra regulacja, gaźnika oraz zapłonu............. Dysze nie koniecznie muszą być mniejsze..... Ja przy większyh dyszach i małych modyfikacjach gaźnika i dolotu paliłem mniej niż na małych dyszach i odczuwalnie lepiej zbierał się maluszek. Proponuję wpisać w googlach "126p" i pogmerać po stronkach zapaleńców. Naprawdę można trafić...
Najpierw sprawdź dysze w gaźniku może się przytyka.
L i H są koło siebie ?? Jeśli tak to : L- mieszanka na wolnych obrotach, H - mieszanka na wysokich obrotach, "S"- będziesz miał od regulacji wolnych obrotów. Możesz ją trochę wkręcić i spróbuj odpalić. Dodano po 2 Zakładam oczywiście,że ten gaźnik i jego dysze jest porządnie wyczyszczony i poskręcany tak jak pisze Rycho T
Nie jestem w stanie wykonać żadnych pomiarów ponieważ nie posiadam takiego sprzętu specjalistycznego a wyłącznie: 2 zestawy kluczy płaskich i oczkowych, śrubokręty oraz młotek. Po odkręceniu korka wlewu oleju wylatują jedynie opary rozgrzanego oleju silnikowego a przynajmniej nie wygląda mi to na spaliny. Jeżeli jest to wina regulacji gaźnika to które...
Jeśli gaźnik wg Ciebie ok. ( i dysze udrożnione ), to podmień na próbę moduł.
Ciężko powiedzieć. W moim pierwszym oryginalnym chińskim GB Street fachowiec wymieniał razem z dyszami (nie rozwiercaj - kup nowe) - przejechałem 50 tys. i sprzedałem. Kupiłem drugiego "rometa" wymieniony tylko zestaw 70cc, bez ruszania gaźnika i na moje oko działały tak samo. Nie zrobił nawet 5 tys. gościu mi go na parkingu przejechał... :( Najnowszy...
Jeśli silnik "kręci" poprawnie tylko na ssaniu, to może świadczyć o "dolegliwości" gaźnika. Proponuję udrożnić dysze, usunąć z gaźnika zanieczyszczenia i ewentualnie przeprowadzić regulację gaźnika.
Już teraz niby mi nie gaśnie bo wymieniłem cylinder też 50 jak coś ale pojawił się nowy problem bo ma muła na starcie. Napęd sprawdzałem i rolki były do wymiany więc też wymieniłem ale problem nie zniknął. Zastanawiam się czy to nie przez dysze w gaźniku. Regulacja nic nie pomaga
Witam, w skuterze barton Falcon 50 4t euro4 2020rok jest zastosowany gaźnik sterowany elektronicznie, proszę o wszelką wiedzę na jego temat. Jak go wyregulować, jak wyczyścić, jakie są dysze itp. Z góry dziękuję za udział w temacie.
Jak kręciłem ta raz miał większe obroty a raz mniejsze ale i tak ciągle przerywał :/:cry: Na liczniku ma 2100km. Wykręciłem gaźnik i wyczyściłem dysze w gaźniku pomogło na 20 min i zaraz znów to samo :cry: Nie wiem co się dzieje. Dziś znów zajrzę do gaźnika i pokombinuje coś w nim ;p Myślicie że to dysze się zapychają ?? A i jeszcze filtr paliwa i powietrza...
Powodem były dysze w gaźniku brudne dopiero po wyczyszczeniu igłą się odetkały
Wyczyść gaźnik, wykręć śruby regulacyjne i dysze przedmuchaj powietrzem.
Przed czyszczeniem gaźnika zapalał i pracował normalnie? Dysze drożne i wyczyszczone? Jedyne regulacje gaźnika to śrubka regulacyjna składu mieszanki (wkręcić do końca a następnie około 2 obrotów z powrotem) i pokrętło regulacji prędkości biegu jałowego ( jak odpali to można ustawić właściwe obroty jałowego biegu). 2T chińczyk?
I za 1000km remont kapitalny silnika :D:D Nawet nie macie zbytniego pojęcia o zwiększaniu mocy w tym i tak słabym już motorku. Jeżeli pozmieniasz mu dysze czy rozwiercisz kolanko to pamiętaj o regulacji gaźnika ,zapłonu, czasem wymiana świec na inne pomaga. Lepszym wyjściem jest również montaż instalacji aku do jawki. Sam montowałem bratu aku i motorek...
Najpierw to wyczyść gaźnik przedmuchaj dysze, o regulacji jest wiele napisane tu jest jeden przykład. [url=http://www.motomaniacy.com/viewtopi...
2E - masz napisane w temacie przecież. Poza tym nie trzeba nawet ściągać obudowy filtra bo widać tabliczkę - z lewej strony gaźnika jest, a regulacje jałowego z prawej na śrubokręt płaski - dwie śrubki regulacyjne. I dysze wolnych obrotów sprawdź - z tyłu gaźnika jest. pzdr.
Cześć, mam problem z kawasaki gpz 500. Temat wygląda tak że niedawno kupiłem motocykl jako niesprawny, gaźniki były w strasznym stanie oddałem je do czyszczenia ultradźwiękami i zamówiłem zestaw naprawczy, po złożeniu, synchronizacji, regulacji wolnych obrotów i poziomu w pływakach jeden cylinder chodzi wzorowo a drugi albo strasznie przebiera albo...
Jeśli masz obiekcje do filtra powietrza, to sprawdź w jakim jest stanie, może "zabity" i czas go wymienić. Może załóż sportowy filtr, dokonaj przeglądu gaźnika (udrożnij dysze) i jego regulacji.
założyłem wczoraj nowy iskrownik I jest dalej tak samo... ma tak że czasem odpali od razu a czasem trzeba kręcić.. dziwi mnie to że za jak zapali to chodzi sam jak go nie ruszam Ok 30 sekund. Jak tylko chce dodać gazu to go zadławi i zgaśnie. Regulacja gaźnika nic nie daje. Jak ustawie dysze dawki np. Wykręcę obrót to nie chce zapalić. Działa dopiero...
No to teraz odkręcaj gaźnik to tylko dwie śrubki uważaj na cięgna i sprężynki które są do niego dołączone, ładnie to wypnij na dole masz jedną dużą śrubę centralną za nią pływak i dysze i z boku jak jest tak stara to jeszcze będziesz miał iglicę do regulacji składu mieszanki. Dokręć policz ile obrotów dokręciłeś jak będziesz składał po czyszczeniu to...
Ta regulacja tyczy się gaźnika od etz 251. On jest troszkę inny. Mam pytanie gdzie kupie konkretną dysza wolnych obrotów? Bo na allegro jest pełno zestawów ale nie wiadomo jaki rozmiar mają te ich dysze. Dziś trochę posiedzialem przy moto i stwierdzam że dostaje za mało paliwa. Tą dysze muszę jakoś zdobyć. Napisz dokładnie jaki model gaźnika masz,...
A gdzie w tym gaźniku znajdują się dysze paliwowa i powietrzna jak przeprowadza się jego późniejszą regulację
Te dysze regulacyjne powinny być w jakiś charakterystyczny sposób oznaczone (np. kształtem główki pod wkrętak lub kreską). W tej kwestii mogą pomóc tylko specjaliści. Tak się zastanawiam, czy nie brakuje w korpusie jednej okrągłej zaślepki. Jej brak powodowałby, że gaźnik nie reaguje na regulację dyszy regulacyjnej "H". Niestety nie mogę znaleźć zdjęcia...
Witam tak to gaźnik widoczny w linku wyżej i nie ma w nim żadnych śrub do regulacji jedynie dysze w środku pływak i przepustnica, ten silnik ma automatyczny regulator obrotów w środku. Dodano po 4 Dysze wszystke przedmuchalem kilkakrotnie sprężonym powietrzem, ale nadal falują obroty.
Kolego na początek przeglądnij gaźnik (udrożnij kanaliki i dysze) i zamontuj go właściwie. Uruchom silnik, aby się zagrzał i wówczas przystąp do regulacji gaźnika. Jeśli nie jesteś biegły w tej dziedzinie, to pooglądaj na forum stosowne filmiki.
Czyli jak mam dysze elektryczną musze ją wyjąć i wtedy przedmuchać?
Czyszczenie gaźnika to podstawa. Wykręcając wszystkie iglice które mają regulacje najlepiej zmierzyć ile były wykręcone. I potem tyle samo wkręcić, a dysze stałe, które są wciskane w gaźnik po prostu wyjąć do czyszczenia, przedmuchać i wkładać na miejsce. Regulator działa prawidłowo, w każdej kosiarce z przytkanym gaźnikiem tak się zachowuje.
Założyłem nowy iskrownik I skuter odpala od strzała. Czy ciepły czy zimny. Jednak problem jest z wyregulowaniem gaźnika po dodanie gazu zaczyna wchodzić na obroty I się dusi... Gdzie teraz szukać przyczyny? Chodzi tak jakby brakowało mu paliwa tylko po zgaśnięciu w komorze paliwowej jest paliwo... a świeca sucha. Dysze czyste.
gasnie gasnie odpalam gaz do dechy chodzi przez 20 sec na max obrotach potem zmula i gasnie gaznik czystczny dysze tez wszystko moze to byc wina elektrozaworu?
Jest to chiński skuter, nie na regulacji w komorze pływakowej. Czy może być że mam śrubkę od regulacji mieszanki wkręconą prawie na maxa ? Jak dokrecam to tylko słychać trzeszczenie i idzie z oporem. Czy może lepiej podnieść iglice i wtedy wykręcić trochę mieszanki ? Dodano po 48 Też jest problem w tym, że jak już świeca jest ok, to przy średnich obrotach...
przepustnica zmienia swoje położenie z zmianą "gazu" problemem chyba nie jest regulacja gaźnika (regulowałem wszystkim bez efektu) może rozebrać gaźnik wyczyścić wymienić dysze ( regulator obrotów - dźwignia z boku silnika połączona cięgnami z przepustnicą gaźnika)
Na początek - nie katuj silnika po remoncie, daj mu szansę na dotarcie. Gaźnik do regulacji, może podmień dysze na większe. Odnośnie uwag do pracy paska napędu, to sprawdź, czy "talerzyki" w wariatorze nie są zużyte (wyżłobienia). Oceń stan paska napędowego oraz zwróć uwagę na sprzęgło odśrodkowe, może sprężyna uszkodzona lub okładziny zużyte. Sugeruję...
Czyli gaźnik nie był rozregulowany, bo to tylko regulacja biegu jałowego. Masz dwie śruby regulacyjne dostępne z zewnątrz - iglicę dyszy wolnych obrotów i ogranicznik pozycji spoczynkowej przepustnicy. Żadnych "dysz regulowanych na sprężynie" tam nie ma ;) W komorze pływaka masz 2 wymienne dysze i zaślepiony zawór ("śrubę") regulacji mieszanki. Nie...
Proszę wziąć pod uwagę wcześniejsze informacje. Wg mnie objawy mogą wskazywać też na małą dawkę paliwa, pewnie "brudny" gaźnik w środku tj. przytkane dysze i kanaliki. Może uszkodzone są membrany albo jest zapchany filtr paliwa-smok w zbiorniku paliwa. Zwykle gaźniki mają po 2 wkręty do regulacji, sposób wykonania regulacji znajdziesz na forach.
Twierdzisz, iż po nagrzaniu silnik gaśnie, to sprawdź niezwłocznie jaka jest świeca tj. mokra, czy sucha. Z Twego opisu wynika, iż silnik pracuje poprawnie na ssaniu do czasu wyłączenia się ssania, a więc gaśnie z braku paliwa. Przeglądnij dokładnie gaźnik, usuń zanieczyszczenia, udrożnij dysze i starannie zamocuj go do cylindra wraz z uszczelką. Regulację...
Temat rozwiązany, dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie. Naprawdę już się poddałem ponieważ jeszcze w tym tygodniu wymieniłem pompę paliwa, sprężynki, dokonałem regulacji zaworów które były przestawione (zaledwie o 0,02), jeszcze raz rozebrałem cały gaźnik czyszcząc wszystkie dysze. Odpaliłem było OK i po kilkunastu minutach pracy obroty zaczęły falować,...
Wygląda jak brak dopływu paliwa do gaźnika. Jednakże w tym momencie może się zamykać ssanie, a gaźnik nie chce pracować w trybie normalnym — przytkane dysze biegu jałowego lub zła regulacja. Wydaje mi się że dość ubogo pracuje na tym ssaniu, co może wskazywać na dostawanie się lewego powietrza do kolektora ssącego, lub nieszczelność komory korbowej...
Na Twoim miejscu przeczyścił jeszcze raz dobrze gaźnik a dysze to cieniuteńkim ale to cieniuteńkim jak nitka drucikiem przeczyścił i przedmuchał wraz z filtrem,potem popróbował bym rożne regulacje na gaźniku a w ostateczności zobaczył bym zapłon;) Pozdrawiam
Dysze gaźnika do udrożnienia. Sprawdź działanie ssania, podmień je na próbę.
Mam jeszcze taki problem wczoraj jeszcze odkręciłem zakrętkę od iglicy żeby ją przestawić ale zakręciłem i patrze że rolgaz się zacioł linka w każdym miejscu ma luz ale przy kierownicy ona wylatuje z rolgazu, wie ktoś co może być tego przyczyna? Prawdopodobnie źle włożyłeś przepustnice, zwróć uwagę, że w gaźniki tam gdzie chodzi przepustnica jest pin...
Witam nie zakładam nowego tematu, ponieważ chodzi mi o regulacje gaźnika. wymontowałem gaźnik przedmuchałem dysze, i teraz nie bardzo umiem go wyregulować. Nie posiadam obrotomierza i nie wiem jak ustawić obroty. Robiłem tak że ustawiłem obroty takie przy których silnik chodził a mieszanke ustawiłem jak większość zaleceń na ok 2,5 obrotu śruby. Mam...
Problem rozwiązany a mianowicie syf w gaźniku zapchane dysze ogólnie piasek teraz wszystko działa tak jak powinno jeszcze potrafi się przydusić tak przy 60km/h ale myślę że to już kwestia delikatnej regulacji dawki
Kolego kolega wyzej dobrze Ci radzi jak nie umiesz zaprowadź do kogoś. Poza tym jaka masz dysze w gaźniku rozmiar ??? jaki masz filtr powietrza ? wydech jak odblokowany i przez kogo czy tylko wyprute co sie dało ? To wszystko musi współgrac ć i kolega wyzej ma racje wiekszość ludzi myśli że jak wstawi cyl 90 potem gaźnik ogromny wydech byle jak wypruty...
Witam! Mam mały problem z wyregulowaniem gaźnika w moim Simku, wygląda na to, że dostaje za mało paliwa bo jest słaby i dusi się jak się mu da konkretnie gazu... Tłok jest nowy, pierścienie też, cylinder też jest ciasny... wymieniłem wszystkie dysze w gaźniku i teraz zostaje mi go wyregulować (to jest nowy typ gaźnika).... ale nie bardzo się orientuję...
Wielkie podziękowania dla pana Rycha. Ściągnąłem linkę z regulatora co szła na regulacje wolnych obrotów [dysze] i regulowałem gaźnik. Na ssaniu zapala za jednym pociągnięciem. Wyłączam ssanie, chodzi ładnie na wolnych obrotach bez ssania też super zapala na ciepłym silniku, ale daję mu gaz na maksa lub prawie na maksa podłączając jeszcze np mocną lampę...
Hmm to dziewne. W takim razie gaźnik na części pierwsze i dobrze go wyczyścić,może dysze są inne,może coś nie tak złożone. Przepustnica nie ma dużego luzu??? Nie jest wytarta??
Wyczyściłem drucikiem oraz sprężonym powietrzem dwa małe otworki Mogłeś rozkalibrować dysze. To typowy sposób serwisowania mechaniki silnikowej u kowala - jest zakazane u wszystkich którzy rozumieją o co chodzi w gaźniku W twoim przekazie zupelnie brakuje takich koncepcji jak za uboga / za bogata mieszanka, regulacja kąta zapłonu itd... a potem odkręcę...
Jeżeli dysze sa POPRAWNIE zamontowane i zaworek pływaka zamyka dolot paliwa to musi śmigać . Ja bym to odpalił na samo-starcie i próbował ogarnąć linką gazu. A i jeszcze jedno śruba regulacji mieszanki paliwa. Wkręć do końca i wykręć o PEŁNE 2.5 obrotu 8-) Dodano po 10 Będziesz jutro bawił się z tym ciągnikiem/traktorem to zrób zdjęcia tego gaźnika.
w teorii wszystko sprawdziłeś ale pytanie czy prawidłowo ? Luzy zaworowe jak stał mogły sie dośc szybko ułożyc lub bład pomiaru dla pewności powtórne sprawdzenie oraz pomiar kompresji na zimnym i ciepłym silniku, zmieniałes dysze zaworki a czy pizomy i regulacja gaźników przeprowadzona prawidłowo jak wychodzi synchronizacja po tych zabiegach ? podłączone...
Cześć. Potrzebuję opinii na temat V-Stara z wydechami akcesoryjnymi Cobra. Motocykl przy zamykaniu manetki strzela z wydechów. Ma to związek z założeniem głośnych wydechów. Gaźniki nie były regulowane pod Cobry. Pytanie: czy wystarczy sama regulacja? Czy potrzebna będzie wymina dysz gaźników? Jeśli tak, to jakie są zamontowane fabrycznie w moim VStarze...
Usterka będzie raczej z winy braku paliwa. To, że "przeglądałeś" gaźnik nie świadczy, że dobrze wykonałeś czynność. Aby to podejrzenie potwierdzić lub wykluczyć należało po zatrzymaniu się silnika sprawdzić, czy świece są suche, czy też mokre (suche - brak paliwa, mokre - brak iskry). Proponuję dokładnie sprawdzić gaźnik (udrożnić dysze i kanaliki)...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Sprawdź w kolejności: - przerwę na świecy (0,6 - 0,8 mm), jeśli czarna - wyczyść - przerwę na platynkach (0,4 mm), jeśli nadpalone - zaczyść, lub wymień - fajkę, czy nie jest pęknięta, lub zasyfiała w środku, przewód wys. napięcia, czy nie dojechany - zapłon ustawiłeś poprawnie? Na mojego czuja to będzie ok. 1 mm przed ZZ - czy nie zatkany filtr, lub...
Ja szukam opisu regulacji i budowy gaznika FOS,jak ktoś ma to będę wdzięczny za wystawienie. pozdrawiam..
Sprawdź kranik ciśnieniowy oraz działanie ssania sterowanego elektrycznie. Gaźnik "czyści" się tak, aby wszystkie dysze były drożne i podlega on regulacjom w razie konieczności. Również sugeruję sprawdzenie wyregulowania zaworów, ale nie na "oko", lecz przy użyciu szczelinomierza i wg wymagań producenta (opis na forach internetowych).
Zimny silnik potrzebuje chwilę na "rozgrzanie się". Regulację gaźnika należy prowadzić na ciepłym silniku. Wydaje mi się, że w gaźniku nie zostały należycie udrożnione dysze oraz kanaliki i stąd takie efekty pracy silnika.
Sprawdziłem dysze regulacji i po skręceniu niema przejścia więc jest szczelna. Ta wersja gaźnika ma dodatkową dyszę o małej średnicy i zastanawiam się czy aby ona nie jest rozkalibrowana. Póki co, dogiąłem blaszkę zaworka i teraz pracuje ale to jest kombinacja. Myślę że gaźnik do wymiany i tyle.
Mam problem z moim jednośladem Suzuki gn125 4T, a mianowicie motorek jeździ super, wkręca się normalnie, ale pod większe górki przerywa, tak jakby odcinka się włączała, to nie wina paliwa. Czasem przejadę 10 km i jest wszystko super, tylko pod górki nie, a czasem przerywa nawet na prostej, ale jak jadę na pół gazie i się rozchula to potem wyższy normalnie...
średnicę przelotów chyba najlepiej dobrać jak najbardziej podobną do oryginalnego pierburga? nawet jeśli jest od wersji 1.1 - 1.3 i resztę korygować dyszami? w przypadku fosów montowanych do vw mało kto wymienia dysze, bez żadnych regulacji silnik odpala i chodzi stabilnie, wystarczy tylko "doregulować".
w sklepie kupiłem simmeringi gościu mówił że są oryginalne produkcji czeskiej. W gaźniku wymieniłem wszystkie dysze i śruby regulacji. Ja spisze te numery z simmeringów i podam je. Sprawdziłem także dławiki są czyste ale jeszcze dla pewności je umyję tylko nie wiem czym. Aha jeszcze pamiętam że końcówki tłumików zawsze były czarne z oleju. Jeszcze mam...
Podepnę się pod temat ,bo też mam problem z kosą mtd600 gaźnik walbro 682a. Kosa bardzo ciężko odpala ,a jak już się uda to są tylko wolne obroty. Nie reaguje na ruch przepustnicą. Ponadto przy otwieraniu klapki ssania obroty ida gwałtownie w górę i silnik gaśnie. Gaźnik ma jedynie regulację wolnych obrotów odchyleniem przepustnicy. Iskra jest, kompresja...
No to mądry polak po szkodzie. Co Ci mogę doradzić. Nabroiłeś i tyle. Musisz dorwać taki sam gaźnik (najlepiej nowy) i na nim się wzorować. Teraz już wiesz, że wszelkie regulacje i zmiany trzeba robić tak aby móc wrócić do punktu wyjścia gdy zawiodą. Zdjęcia, notatki, opisy lub super pamięć. Wybacz, ale ten pomysł z aktywną pianą, to nie był dobry....
W gaźniku malucha nie ma nic do regulacji, oprócz poziomu pływaka. Pomimo, że gaźnik po regeneracji to pływak bym sprawdził, bo jak kurier rzucił paczką coś się mogło przestawić. Są filmy instruktażowe na YT. Do tego dysze i kanaliki musza być czyste. Ostatni problem to cieknący zaworek ssania, ale to inna historia.
Przepraszam, że tak długo ale wczoraj jakoś wypadło mi z głowy i zapomniałem odwiedzić forum :D Skuter złożony na gaźniku seryjnym (membrana 16mm) mieszanka wykręcona dokładnie 3 obroty i silnik pracuję prawidłowo.Sam nie wiem czemu potrzebował aż tak dużo obrotów ale jak widać problemem była błędna regulacja i musiałem jeszcze bardziej odkręcić śrubkę,...
Witam.Posiadam Fiata 126p EL 98r.Fiacik jest po regulacji luzuów zaworowych,wymianie oleju,filtra paliwa oraz powietrza,świec zaplonowych,pompki paliwa no i tez po czyszczeniu i regulacji gaznika. Wczoraj czysciłem gaźnik wszystkie dysze wymyłem w benzynce no i poskladalem wszystko do kupy.Rozgrzałem silnik wyregulowałem dysze skladu mieszanki i otwarcie...
Dysze masz dwie, od powietrza i od paliwa. Z boku gaźnika. Zdaje się ze po lewej paliwa po prawej powietrze. Powinny się wykręcać srubokrętem płaskim. Pomiędzy nimi masz śrubę regulacji obrotów.
Podepnę się do tematu, u mnie problem był taki że silnik pracował tylko na ssaniu i na zimno ciężko odpalał. Wyjąłem gaźnik i wrzuciłem go do myjki ultradźwiękowej nie regulując nic, po złożeniu pali na dotyk na zimno i gorąco ale nie ma mocy i strzela raz na jakiś czas.... Czy ktoś ma jakąś instrukcję regulacji tego gaźnika ? Dodano po 14 Znalazłem...
Widać że nikt na CC się nie zna... Przeczytałem już chyba wszystko co jest w internecie... i wiecie, co? Nie ma nic z sensem! Auto stoi już od 2 tygodni... Jest ktoś w Warszawie kto zna sie na tym lepiej jak Ja? Może ktoś miał by trochę czasu by zerknąć na to okiem? Iskra jest, paliwo idzie, czyste dysze.... Na gaźniku znajomego odpalił! Na moim nie!!!...
Pilarka wygląda na prawie nieużywaną. Membrana pewnie stwardniała. Trzeba rozebrać (powykręcać śrubki i dysze) a potem dobrze wyczyścić gaźnik i go wyregulować. Z tymi pilarkami to ciągle są problemy.
Zanim zaczniesz regulować dysze napisz tu nam jakie sa objawy, bo np. moze byc zatarty tłok. A wtedy krecenie dyszami nic nie pomoże. Na tym forum jest przynajmniej kilka postów o kalibracji dysz. Wystarczy poszukać.
Ten kto sądzi że ten gaźnik reguluje się tylko dwoma śrubkami jest w błędzie. Zaczynamy od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej ( ustawiamy paliwo na wysokości nadlewu w komorze "to odkręcane na dole od gaźnika" za pomocą odginania i doginania blaszki przy pływaku) sprawdzamy ustawienie zapłonu. Zapalamy Simsona, aby się zagrzał do normalnej...
Motor odpala, ale dopiero po kliknięciu około 10 razy w pompkę. Odpali chwilę podziała i gaśnie bez pompowanie nie odpali. To nie jest pompka, tylko przycisk do zatapiania pływaka, celem podnoszenia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Jest bez znaczenia czy będziesz go naciskał, czy tylko przytrzymasz wciśnięty dłużej. Tak jak kolega Alfred napisał,...
Pierwsze co bym zrobił, to sprawdzenie bicia czopa wału od strony magneta. Max 0.05 mm! Przy okazji sprawdzenie zapłonu Drugie - odkręcił tłumik. Trzecie gaźnik do sprawdzenia (poziom,jakie dysze?) i regulacji + filtr i dopływ paliwa. Co z głowicą? Nowa? Jak jest zawór na dolocie to do sprawdzenia. Trzeba sprawdzić praktycznie cały silnik z osprzętem....
Za cenę tych pseudo filtrów kupiłbyś oryginalny wkład do airboxu który zapewnia odpowiednia wartość podciśnienia w gaźnikach, czystość powietrza i było by ok. Jesli już coś kombinować w celu zwiększenia mocy to zakup wkładu K&N i zestawu Dynajet. W zależności od rodzaju tuningu mamy kilka wersji -stage 1,2,3 zestawu. W skład zestawu wchodzą poza filtrem...
simson dysze gaźnika regulacja gaźnika regulacja gaźnika regulacja obrotów
czułość tda7294 pomiar prędkości indukcyjnym indesit instrukcja pralka
analizator widma akustycznego urządzenie badania wirników
Polska instrukcja obsługi Yamaha RX-V350 Oznaczenie GDN w czujniku rowerowym elektrycznym