Witam serdecznie :) Otóż, mój VW GOLF III lubi dużo palić (pić, jak kto woli). Jeżdżąc spokojnie uzykuje spalanie w mieście 14-17 L / 100 km, w trasie 11-12 (stala prędkość 90-100km/h, nie przyspieszając przy wyprzedzaniu). Dodam, iż biegi zmieniam przy obrotach 2,5-3tyś, bardzo często hamuje skrzynią biegów. Gaz nigdzie bokiem nie ucieka, reduktor...
Mam następujący problem: Byłem z samochodem do regulacji instalacji gazowej generacji I. Samochód AUDI 80, 1991 r., gaźnik. Przed regulacją samochód ciężko było odpalić na gazie, jeździć praktycznie nie dało się. Wymieniono świece (BRISK), kable wysokiego napięcia, filtry powietrza oraz gazu, wyczyszczono i ustawiono reduktor, wymieniono kopułki wraz...
Miło mi, że coś rozjaśniłem :) Po pierwsze - wolne obroty reguluje się na parowniku, a nie na wężu gazu. Śrubą na wężu reguluje się przepływ gazu podczas jazdy. "Na oko", bardzo nieprecyzyjnie i raczej tylko doraźnie: na wolnych obrotach skręcasz dotąd aż zacznie dusić silnik i odkręcasz 2 obroty (w zależności od układu te wartości mogą być różne)....
Na sekwencji będziesz jezdził połowę tej trasy na benzynie zanim przełączy się na gaz. Na instalacji II generacji możesz odpalać na benzynie i zaraz startować na gazie. Dlatego większą oszczędnośc uzyskasz na instalacji II generacji. Sekwencja jest tylko dobra na dalekie trasy. zarówno instalacja II i IV generacji wymaga odpalenia silnika na benzynie...
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
Witam.Poniekad na swoje pytania juz sam sobie odpowiedziales. Emulator sondy lambda slozy do aktywnej emulacji sondy lambda .Przy pracy silnika na gazie,odlacza sonde lambda i w zamian wysyla do centralki sterujacej silnika sygnal pracujacej sondy lambda tak jak na benzynie,co nie powoduje zapalania sie lampki kontrolnej silnika. Emulator wtryskiwaczy...
Witam Mam samochód Chevrolet Corsica 2,8 V6. Zamontowana w nim jest instalacja gazowa I generacji. Mam poważny problem z w/w ponieważ jak autko jedzie na gazie to ma obroty około 2.400 i nie mogę sobie poradzić z tym problemem. Śrubę regulacji w reduktorze wkręciłem całkowicie i obroty zeszły do 2200, więcej się nie da zrobić. Podpowiedzcie proszę gdzie...
Regulujesz tak jak każdą I generację, stag 2l to tylko atrapa sterownika. Montują to tylko druciarze co nie potrafią zamontować prawdziwej II generacji.
Można bez problemu zainstalować gaz do silnika turbo, tym bardziej instalację 4 generacji. Co do niszczenia: spalanie LPG powoduje wyższą temperaturę spalin, min. z powodu zubożania mieszanki spowodowanego niedoskonałością układu sterowania i zasilania gazem, co wydaje mi się że przy prawidłowej eksploatacji (bez nadużywania pedału gazu) nie powinno...
Masz komputer DT Gas. Najprawdopodobniej nikt nie będzie chciał tego badziewia dotykać. Jeżeli na wężu od gazu masz silnik krokowy to usuń go. W to miejsce wstaw śrubę do regulacji czyli tzw. register. Poszukaj opisu jak regulować instalację gazową I generacji. Samemu ciężko będzie Ci wyregulować tą instalację.
Nie polecam instalacji II generacji.No chyba ze bedzie naprawde dobrze założona.Ale teraz to zadkosc.Wszyscy ida na łatwizne.Byleby klient zaplacil a potem niech sie buja.Naprawde trzeba bardzo dobrze zamontowac.Mialem taka w swoim Punto I 75 km. spalanie masakra dochodzilo do 12 litrow gazu w miescie po wszechstronnej regulacji.Teraz mam sekwencje...
Witam panów ,chciałbym zapytać o kilka rzeczy związanych z posiadaną przeze mnie instalacją gazową 2 generacji . Mam interface i pogląd na parametry sondy i kroków silnika , chciałbym przeprowadzić kompletną regulację instalacji . Poniżej przedstawię mój tok myślenia i ewentualnie mnie poprawcie jeżeli robię coś nie tak ;-) a mianowicie : Odpalam rozgrzany...
psooya napisał: Potem można by to wyregulować na śrubie najlepiej na AFR a na sam koniec wstawić krokowca i wyregulować jako II generację. Nie da się tego wyregulować poprawnie w ten sposób - wyregulujesz poprawnie na biegu jałowym, to wyże będzie albo za bogato, albo za ubogo, dlatego wprowadzono 2-generację - ustawiało się wydatek reduktora sprężyną...
Witam, posiadam instalację 1 generacji na reduktorze Lovato RGE92. Ostatnio samochód słabł i miał wyższe spalanie, okazało się że zsunęła się rura od filtra idąco do przepustnicy. Po zamocowaniu chciałem podregulować gaz, ale nie działa regulacja ani na wężu ani przy reduktorze, skręcenie na maksa nic nie powoduje silnik pracuje bez zmian. Obroty ma...
TPS to czujnik położenia przepustnicy, jeśli masz "elektroniczny pedał gazu" to masz potencjometr w pedale gazu. Obroty może brać z wtrysków benzyny, w końcu to instalacja IV generacji. Do poprawnego działania potrzebuje podłączenia do czujnika MAP oraz czujnika ciśnienia i ew. temperatury gazu.
Początkowo zostawiłem parownik taki jaki był, czyli gennius. Niestety nie mogłem osiągnąć właściwych parametrów pracy. A przy bardzo gwałtownym naciśnięciu pedału gazu czasami instalacja przełączała się na benzynę. Wywnioskowałem, że problem będzie tkwił w parowniku. Brak odpowiedniego ciśnienia. I faktycznie. W internecie (Panie Boże, dziękujemy za...
Tak jak pisali poprzednicy wyreguluj tak jak należy instalację. Przesiadka na 3 lub 4 generację to już dodatkowe i to całkiem spore koszty, a jeszcze jakby mieli ci ją zakładać ci sami gazownicy, którzy nie potrafią wyregulować obecnejinstalacji to juz tragedia. Zrób porządną diagnostykę silnika, może coś niedomaga. Potem pojedź do dobrych, sprawdzonych...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Witam! Posiadam w samochodzie daewoo lanos instalacje II generacji z komputerem autronic al-700. W instalacji tej napewno nie ma śruby regulacyjnej między parownikien a mikserem - jest silnik krokowy. Wykorzystując progarm AMON próbowałem wyregulować instalacje, Na wolnych obrotach mieszanke mam bogatą na 0,8-0,9 a lambda tez oscyluje na 0,8-1,00, natomiast...
ptyanie: jak działa ten rodzaj instalacji ? do czego służą parownik itp i czy trzeba go wymieniać i po jakim czsie? regulacja czy można samemu to robić ? czy lepiej nie ruszać mam autko z gaźnikem vw golf 2 pn z gaźnikiem 2ee ekotronic i spalanie różne raz mało raz dużo od czego to zależy? pogody gazu ? dodam że jeżdrze raczej spokojnie pali na gazie...
Witam,szukam opisu testera programatora do instalacji 2 generacji do diagnostyki i regulacji.Jesli ktos posiada jakies szczegolowe infromacje o diagnostyce lub regulacji instacji 5 generacji tez bede zainteresowany.Dziekuje za pomoc-pozdrawiam.
Zalety: Jezdzisz o polowe taniej nisz na PB Wady: butla zajmuje miejsce w bagazniku, koniecznosc wymiany filtrow gazu co jakis czas (koszt niewielki), przy przegladzie troche drozej Lpg to bardzo fajna sprawa pod warunkiem ze jest zamontowana i wyregulowana prawidlowo. Nie dziwie sie wcale ludziom ktorzy narzekaja na lpg, bo jak instalator nie ma pojecia...
Witam, w sierpniu 2009 stałem się posiadaczem VW Golf II. Mój Golf II ( 3 - drzwiowy ) WERSJA CL kolor Bordo (2-ramienna kierownica, zegarek zamiast obrotomierza etc.), aczkolwiek zdziwiła mnie możliwość elektrycznej regulacji świateł a co najlepsze to DZIAŁA! Silnik 1.3 NZ rocznik 1990 r. (pełny wtrysk?) Wszytko mi działa OPRÓCZ! 1. Podświetlenie tylnej...
Witam. Próbuję znaleźć w necie jak wyregulować instalkę, lecz wszędzie II gen. opisują na centralkach z interfejsem, a nigdzie nie ma jak to zrobić na tym shicie który ja posiadam. Niech mi wreszcie ktoś konkretnie i rzeczowo powie do czego służy każda z tych trzech śrub i za co odpowiada, bo różnie mi różni ludzie mówili... Będę baardzo wdzięczny za...
W reduktorach od instalacji IV generacji nie ma korka spustowego tak jak to było w poprzednich generacjach.
Witam Posiadam autko jak w temacie z 91roku i silnikiem 1.7 model o ile sie nie myle F3NL740 na jednopunktowym wtrysku najprawdopodobniej boscha ale jak to mozna sprawdzic jaki to typ wtrysku? Poza tym jezeli ktos posiada schemat przewodu do podłaczenia kostki diagnostycznej autka do kompa i programik do regulacji i kontroli komputtera z autka i opis...
Witam. Posiadam auto z instalacją I generacji tzn , jest sruba regulacyjna na wężu i dwie na reduktotrze. Bedę bardzo wdzięczny za udostępnienie jakiś instrukcji jak wyregulować taką instalacje, i o wytłumaczenie do czego służą poszczegulne sruby do regulacji (za co są odpowiedzialne). Chciałbym wyregulować taką instalacje od początku do końca według...
Witam wszystkich. Zamontowalem sobie uzywana instalacje gazowa pierwszej generacji do VW Golfa w silniku RP (1.8 8v monowtrysk). Na samym poczatku wyregulowalem ja na czuja ale osiagniete spalanie nieco mnie zaskoczyło (na zalewie za 20 zeta zrobilem 50km). Juz sie wybieralem na regulacje na analizatorze spalin, wpadlem na taki pomysl -moja lambda wisi...
Witam. Kupując poloneza byłem pełen obaw o słuszność tej decyzji. Opinie o paliwożerności tych aut utarte są od lat. Dotyczą jednak jak się przekonałem tylko tych gaźnikowych i starych zużytych hebli. Z doświadczenia jakie mam powiem że nie jest aż tak źle jak sie mówi. Mam podobny silnik GLI na jednopunktowym wtrysku (abimexa) i też na podobnym sterowniku...
manio123 powiedział to co trzeba odnośnie listwy, więc nie będę powtarzał jego słów. Niestety nie możesz zastosować Matrixów, ponieważ są one sterowane innym napięciem (bodajże 5V, a nie 12V jak REG). Żeby auto jeździło jak Bóg przykazał, najrozsądniej jest zamontować wtryskiwacze Magic Jet. Piszesz że jeździłem takim samym z instalką II gen i całkiem...
Witam , niedawno zakupiłem Audi 80 2.3 E z instalacją gazową montowaną w Witex -ie w Swarożynie . Jest to instalacja II generacji lecz brakuje w niej Silnika Korkowego . Na wężu który idzie od parownika do kolektora ssącego takowy powinien podobno być. Jest nawet wtyczka która umożliwi podłączenie go . Został on natomiast zastąpiony śruba do regulacji...
Na twoim miejscu nie bawiłbym się z żadne stożki. Po 1.musisz zamontować stożek tak, aby zasysał zimne powietrze, po 2.filtr musi być czysty, po 3.musisz zamontować gdzieś na dolocie klapkę strzałową, w przeciwnym razie jeden 'strzał' i masz po filtrze.. Oczywiście po założeniu, wizyta u gazownika na regulację. Osobiście nie wierzę w "magiczne działanie...
To jest druga generacja. Pierwsza zamiast krokowca ma śrubę do ręcznej regulacji. Pokaż gdzie idzie kabel od silnika krokowego.
Witam mam mały problem byłem na regulacji wszystko prawie jest dobrze samochód ładnie idzie nie gaśnie na luzie ale jak wcisnę pedał gazu na maxa to czuję spadek mocy poza tym już przy 180 km przejechanych nie ma siły (ciśnienia) ciągnąć gazu z butli czym mogę to podregulować Mam instalację I generacji z silnikiem krokowym Z gówy dzięki za pomoc Vito1973...
Walcz z nim do bólu i zacznij rozmowę od tego, że niech zabiera zabawki i oddaje kasę. To najczęściej pomaga. Objawy ewidentnie wskazują na złą regulację instalacji zły skład mieszanki na gazie. Jeżeli masz zaprzyjaźniony zakład poproś o analizę spalin wtedy powinno się wyjaśnić. Czy dostałeś od gazownika wydruk z analizy spalin?
kolego możesz spróbować zmienić położenie rury zasysającej powietrze do filtra. Może być taka sytuacja że podczas jazdy za dużo dostaje powietrza. Często spotykałem się że zdejmują tą rurę i odwracają aby jej wlot nie był skierowany do przodu auta Dodano po 2 ten fachowiec który Ci robił z autkiem mugł stwierdzić że ta rura spadła i w dobrej wierze...
po pierwsze nie legalne jesli nie ma elektroniki.jesli plastikowy kolektor to ryzyko powrotu do domu na lawecie.cena instalacji plus emulatory OBD bedzie niewiele nizsza lub rowna instalacji IV generacji.zdecydowanie polecam IV generacje.
więc tak , ten przełącznik to jest osobny moduł, który odpowiada za przełączenie przy ustawionych obrotach na gaz. Wtedy on podaje 12 V na zawory na gazowe i na reduktor, odcina obwód oryginalnego wtrysku benzyny i podaje zasilanie na wspomniany moduł AL600 ktry odpowiada tylko za częściową regulację ilością gazy w zależności od składu mieszanki na...
Wartości parametrów sterownika Bingo-M mam w miarę dobre. Można byłoby jeszcze poeksperymentować ze zubożaniem mieszanki w czasie hamowania silnikiem (cut-off) - tylko ostrożnie i w granicach rozsądku, bo w przeciwnym razie będzie szarpać po puszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu. Ewentualnie można jeszcze przestawić typ jazdy na oszczędny bądź też...
Jeśli masz instalację IV generacji to nie powinny być konieczne żadne kombinacje z zasilaniem sterownika benzyny. Po prostu trzeba właściwie skalibrować tą instalację i dbać o regularną wymianę filtrów oraz, być może, zainwestować w bardziej stabilne wtryskiwacze LPG. czy istnieje ryzyko takiego rozjechania adaptacji, że konieczna będzie kosztowna reanimacja...
Witam, Poszukuję dokładnej instrukcji regulacji lub dobrego fachowca do instalacji II generacji z reduktorem BRC TECNO 100 KW oraz sterownikiem mini lambda. Ostatnia dwie wizyty w serwisie spowodowały że samochód spala 15l/100 km gazu. Obecnie samochód znajduje się we Wrocławiu.
Witam serdecznie. Mam problem z reduktorem. Mianowicie. Na reduktorze zrobione 180000 km. Zaczął bardzo "pływać" na wolnych obrotach i "śmierdziało" gazem. Więc wymiana membran. Membrany wymienione, czas na regulację. Niestety nie mogę wyregulować reduktora. Śruba obiegu jałowego skręcona na max, ale sonda lambda pokazuje 0,9V. więc nadal mieszanka...
Bez aktywnej sondy lambda nie ma jak skorygować mapy wtrysku. Kolega niech się zapozna z zasadą działania instalacji gazowej IV generacji i dopiero próbuje doradzać. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych...
witam , mam problem posiadam nexie od 3 miesięcy na gazie wszystko pięknie fajnie aż do dziś . Straciły się wolne obroty są tak drastycznie nisko ze auto cale telepie coś ok 500 nawet niżej , podczas jazdy nic się złego nie dzieje tylko jałowe. Jeżeli chodzi o instalacje to chyba to jest instalacja drugiej generacji gdyż na wężu co wychodzi z parownika...
Witam. auto astra 1.4i z 8 zaworowym silnikiem dotego instalacja 2 generacji że sterownikiem autronic. Poniżej scrin z ustawień. Auto zaczęło dużo palić. Na 32 litrach gazu przejechałem 220 km i brakło. podczas próby regulacji wyskakuje błąd jak ponizej Podczas pryskania plakiem w okolicach wtrysku obroty minimalnie podnoszą się.
Witam wszystkich ! Mam dylemat, chcę rozbudować instalację I generacji ( Lovato + stag ) o elektroniczne sterowanie składem mieszanki. Chciałbym mieć możliwość regulacji z laptopa i dostęp do takich funkcji jak cut-off i wzbogacanie przy pełnym obciążeniu. Jaki układ polecacie, Maxi-Lambdę od Lecho, Bingo, może BRC Just czy jeszcze co innego?? Dzięki...
A co do miksera to jaka powinna byc srednica przy instalacji I generacji Cinquecento 900 (gażnik) Teraz jest 32 mm , a spalanie dosc spore bo wynosi 11,26 lista na setke. To jest makabryczny wynik jak na osiagi auta. Podejrzewam ze winien jest własnie mikser. NIgdzie nie moge znalesc jaki powinien miec srednice.
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Ja mogę podać jak ja to robiłem w poldku - instalacja I generacji (reduktor chyba lavato) na "śrubę". - Śruba na wężu wykręcona na max. - Zdejmowałem wąż z miksera i wkładałem do naczynia z wodą, wąż zanurzałem w wodzie tylko tyle aby jego wylot był pod wodą. - Na elektrozawory podawałem napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora. - Śrubą na reduktorze...
Witam VW Passat 2.0, instalacja II generacji, reduktor Elpigaz EM-2R. Wymieniony filtr powietrza, świece, kopułka, palec. Zrobiona regulacja instalacji gazowej - parametry w normie zarówno na biegu jałowym jak i przy obrotach 2000-3000. Problem - spalanie 20l/100km Gazownik powiedział, że na 99% wina reduktora, sparciała membrana itp. Też tak uważacie?...
Instalacja II generacji w tym silniku to nieporozumienie. Nigdy nie będzie to działać w pełni dobrze. Sekwencja i owszem, daje radę z tym silnikiem.
Piszesz badzo ogolnie, bo nie wiadomo o jakiego Avensisa i Corolle chodzi. Ale zakladajac, ze mowisz o Avensis II i Corolli z podobnego okresu to jedya roznica miedzy nimi to pojenosc. Oba silniki sa z tej samej rodziny (ZZFE o ile dobrz epamietam symbol) i sa identyczne. Do obu mozesz spokojnie zalozyc IV generacje - prawdopodobnie najlepiej taka ktora...
Dzięki za informacje.Interesuje mnie jaki to jest typ reduktora.I gdzie jest regulacja wolnych obrotów.W poprzednim samochodzie miałem reduktor BRC .Posiadał mosiężną śrubkę którą regulowało się wolne obroty.Ta instalacja ma sterownik Bingo.Tam była instalacja I generacji czyli gażnikowa .Na terenie gdzie mieszkam w promieniu 30 km nie ma żadnego solidnego...
Kolego 550 KM , błędne wnioski wyciągasz, że ja za wszelką cenę staram się udowodnić, że Prins jest naprawdę dobrą instalacją. Nie mam w tym żadnego interesu, bo nie montuję instalacji gazowych, a jedynie je eksploatuje. Gdyby kolega wszystko dokładnie czytał co na temat instalacji napisałem, to by zwrócił uwagę na to moje stwierdzenie, że każda instalacja...
Witam Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami z gazem Versus 1.0, serwis, regulacja, ustawienia, reperacja itp we własnym zakresie, czynności które wykonałem pozwoliły zaoszczędzić ok 400 zł na gazownikach. Niedługo będę miał tez do opisania doświadczenia z BRC sequent 24 w podobnym aucie to opiszę. Początek: Auto typu Mitsubishi Space Gear 2.0...
Kiedyś firma AC proponowała za STAG2L zamiennik o wstępnej nazwie handlowej "Spartakus". Taki zestaw kosztuje niecałe 200zł i jest w pełni konfigurowalny, oraz ma już funkcję oscyloskopu do badań dynamicznych. STAG2L, to takie pierwsze wyjście na przeciw nowym przepisom, według których instalacja gazowa musi lepiej kontrolować to, co wylatuje z rury...
Witam. Zasięgałem opinii u różnych "gazowników", ale sam nie jestem do końca przekonany, czy to ma być instalacja sekwencyjna, czy zwykła drugiej generacji. Nie chciałbym założyć instalacji, z którą co chwilę będę musiał jeździć na regulację. Mam już taki mętlik w głównie, że... Proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Na początku miałem jeden falownik 8kW-M0 z dwoma stringami i wydaje mi się, że nie obserwowałem takiego zjawiska. Potem rozbudowałam instalację o drugi falownik 5kW-M1 z jednym stringiem + licznik energii aby nie przekroczyć mocy "licencyjnej". Falowniki zostały połączone kaskadowo 5kW - Master, 8kW - Slave. Było to latem br. pompa CO wtedy nie pracowała....
mam mercedesa 190e 2.o benzyna na mechanicznym wtrysku paliwa z katalizatorem i sondą lambda z instalacją II generacji elpigaz, nie ma zamontowanej zadnej elektroniki, samochód gasnie mi gdy się rozgrzeje najgorsze jest dojeżdżanie do świateł prawie zawsze zgaśnie lub jechanie w korku, na benzynie jezdzi bez problemu, juz nasty raz zgłaszam reklamacje...
mam gaz w bmw E30 320 2 generacja z strownikiem nicolaus.reduktorem vega.i mixerem o fi 34mm.i mam problem bo nie moge wyregulowac tej instalacji.po wyregulowaniu samochod ma strasznego mula prawie wcale nie przyspiesza.gdy przyslonie wlot powietrza to samochod znacznie lepiej zaczyna reagowac na pedal gazu.co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy...
standard dla tanich instalacji. trzeba bylo dolozyc i 4 generacje wkladac to by bylo wszystko ok.
Regulacja reduktora BRC TECNO vw golf 1.4 ABD Pytanie jest takie: czy to dobry sposób na regulację? Jeśli instalacja LPG jest założona DOBRZE (czyli tak na moje oko, może ze 30% instalacji jest taka, nie więcej), jeśli silnik jest w dobrym stanie mechanicznym, a także jego osprzęt (szczelność, działanie wszystkich podzespołów - sonda lambda, przepustnica...
W przypadku instalacji tzw 1- generacji mieszanka jest przeważnie zbyt uboga spowodowane jest to brakiem układów wzbogacających w momencie naciśnięcia pedału gazu , to samo dotyczy też układów 2 generacji, układ wolno reaguje na zmiany obciążenia i podciśnienia w kolektorze dolotowym w miarę precyzyjna kontrola składu mieszanki jest dopiero w układach...
witam mam fieste z silnikiem 1.6 pelny wtrysk 105 koni i w niej najprostrza instalacje gazowa z pokretlem na wezu. Pali mi 18-19 litrow. czy to kwestia zle dobranej instalki do silnika czy da rade cos z tym zrobic? wazne pytanie: czy w takiej instalacji na jej dzialanie ma wplyw sonda lambda? mam parownik tomasseto 140 koni. Podejrzewam ze parownik...
Witam Posiadam Lagunę I 96r 2.0 V8 F3R pełny wtrysk, B+G (I generacja). W skład zestawu wchodzi: parownik LOVATO Elektronic i emulator wtrysku STAG2 + centralka przełącznik STAG2W ( 3 pozycje benzyna -gaz- automat) regulacja mieszanki oczywiście śruba. Chciałbym zmienić obecną instalacje I gen. na instalacje II gen. ( dodać silnik krokowy). Chciałbym...
Witam ,Kupiłem ten pojazd niedawno i instalacja założona to 1 generacja. Zastanawia mnie przeróbka na 2 generację , czy auto mniej będzie palić po przeróbce i będzie mniej awaryjne. 2 dni po zakupie w grudniu tłumiki mi zatkał lód w te mrozy.Okazało się, że robiłem za małe trasy na gazie(4 km do pracy i z powrotem),zacząłem jeżdzić na paliwie. Trochę...
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Padłem na glebę :D Instalacja 1 i 2 generacji ma zalety których nigdy nie będą miały 3, 4, 5 i dziesiąte. Niesamowita prostota i brak części które się zużywają. Wymieniasz raz na kilka lat reduktor i jedziesz dalej. Wszelkie regulacje robisz sam, czego nie można powiedzieć o wytrysku. Dobrze dobrany mikser nie ogranicza bardziej niż wytrysk. Różnicy...
Witam, Przymierzam się na dniach do założenia nowej instalacji: 21 sztuk paneli 460Wp (suma 9.66kWp) oraz falownik/inwerter Sofar Solar KTL-X 8.8 G3. Jest to dach południowy bez cienia o nachyleniu 35 stopni. Trochę poczytałem forum na temat podkręcania mocy falowników Sofar KTL-X, aczkolwiek tematy które znalazłem były o falownikach o mniejszych mocach...
Jeżeli byłeś na analizatorze u gazowników to tylko "pogratulowac" ich fachowości .Piszesz o podłączeniu do komputera ,więc jaką masz generacje instalacji ??? I czy II . W każdym wypadku należy zacząc od wymiany filtra powietrza jezeli jeszcze tego nie zrobiles ,potem filtr gazu ,membrany w reduktorze o ile przebieg jest juz duzy ale nawet z malym przebiegiem...
Tak zasadniczo, to I generacja jest najprostszym układem z manualną regulacją, II generacja jest również układem parownikowym, lecz kontrolującym skład mieszanki za pomocą regulatora (atuatora) z silnikem krokowym, na podstawie odczytu z sondy Lambda. Generacja III(, jest to układ wtryskowy LPG, który nie posiada standartowego parownika i miksera, lecz...
lepiej zalozyc emulator z mozliwoscia regulacji gazu za pomoca silniczka krokowego Hmm, no wiem że najlepiej byłoby "przekształcić" instalkę w II-gą generację - bo chyba jak dobrze rozumiem o tym piszesz - sterowniku z emulacją sondy i silniku krokowym zamiast "śruby" - ale chodziło mi tylko o zlikwidowanie błędów sterownika benzynowego, bo gaz sprawduje...
Ja eksploatuję dwie instalacje "sekwencyjne" w megance OMVL i w coroli PRINS. Na gazie na pierwszej przejechane jest aktualnie ponad 70 tys. na drugiej ponad 62 tys. 1. Średnie spalanie gazu/100 na w/w dystansach to: meganka 7.2 (6.2), corolla 7.9 (6.7) - w nawiasie podałem średnie spalanie benzyny przed założeniem gazu dla porównania. 2. Różnica w...
Polonez Cara 1.6 z wtryskiem jednopunktowym rocznik 1995 Chciałbym się dowiedzieć o budowie instalacji LPG oraz o jej regulacji (która część za co odpowiada) To trzeba poczytać troszkę, a nie liczyć na gotowe. W sieci jak i na Forum jest mnóstwo opisów zarówno instalacji 1-2-3-4 generacji jak i ich zastosowań i sposobów regulacji a także niesprawności....
Witam, instalacja z 2007r., wszystkie objawy wskazują na zacinający się trzpień. 1. Czy budowa reduktora podobna do tego w instalacji I i II generacji, bo takie rozkręcałem? 2. Czy konieczna regulacja ciśnienia jeżeli nie ruszę śruby od regulacji? 3. Na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu?
popieram kolegę Gimaka i dorzucę kilka słów od siebie. Każdy silnik benzynowy (prócz najnowszych wynalazków typu FSI VW) dobrze zniesie instalację gazową IV generacji, tzw sekwencję pod warunkiem że wszystkie komponenty będą dobrane do wielkości silnika, mocy i czasów otwarcia wtrysków benzynowych i przede wszystkim odpowiedniej regulacji takowej instalacji....
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
W sumie ciekawe, to co mówisz, bo te 3 propozycje otrzymałem od warsztatu: "WITAM instalacja gazowa ze względu na liczbę cylindrów i nasze doświadczenie możliwe instalacje z którymi można wyregulować i fizycznie zamontować to ,czwarta generacja easy fast firmy lovato technicznie najlepsze funkcje do wykorzystania regulacji ustawienia parametrów zbiornik...
Witam ,otworzyłem nowy temat ponieważ mam zamiar przerobić sobie instalację C.O. a konkretnie kotłownię.Wiem , że temat gościł już na forum,dużo z tematów się dowiedziałem, jednakże prawie wszystkie wątki są już nie odwiedzane od dawna lub zamknięte a ja potrzebuję parę wskazówek od fachowców. Na początek przedstawię problem.Posiadam piec z podajnikiem...
Witam przeglądałem już wszystkie inne tematy i niestety nie znalazłem odp na moje pytanie. Mam honde civic v gen 1,5 100km z instalacja gazową 2 generacji. Problem polega na tym, że po ponownym odpaleniu i po przełączeniu na lpg gaśnie. Gdy jest zimny to muszę poczekać aż się nagrzeje aby przełączyć na LPG i wtedy jest wszystko ok ale gdybym zgasił...
Cześć. Mam w samochodzie (Ford Sierra gaźnikowy) zamontowany reduktor Lovato, instalacja oczywiście pierwsza generacja. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów. Reakcja na naciśnięcie gazu jest z opóźnieniem, tak jakby silnik był zalewany gazem - buczy zamiast przyspieszać. Na obrotach...
Ja podjechałem na SKP i zapłaciłem 30 pln Tylko sprawdzenie czy regulacja na podstawie analizy spalin? U mnie spaliny z benzyny pewnie dałyby gorszy rezultat niż te z gazu, bo spaliny benzynowe dają po nosie, a z gazu nie.
Witam, jestem posiadaczem Forda Escorta mk7 z 1997 roku z silnikiem 1.8 Zetec. Ma zainstalowaną holenderską instalację gazową w 1997 roku (1 generacja lub 2 generacja - na przełącznik). Nasi jednak już tam byli, więc przełącznik trybu pracy jest firmy Lecho "WR". Mamy rok 2017, więc, po dwudziestu latach, dobiegła końca legalizacja holenderskiej butli....
W I generacji regulacja składu mieszanki odbywa się w zasadzie tylko na podstawie analizatora spalin i jest statyczna(śrubą regulacyjną), II generacja ma już elektronikę, analizującą odczyty z sondy lambda oraz potencjometru położenia przepustnicy(których oczywiście u Ciebie nie ma) i na tej podstawie dynamicznie dostosowuje skład mieszanki(za pomocą...
Witam. Reduktor w instalacji II generacji można (I moim prywatnym zdaniem trzeba) regulować , bo rzadko który montarzysta to robi , większość idąc na łatwiznę zostawia ustawienia fabryczne, a klientowi mówi że się "ułoży". Nie będę udawał mądrego tylko zacytuję gościa który jest w tej dziedzinie prawdziwym autorytetem , oto wypowiedż p.Bogdana S. z...
Ja bym bez zastanowienia montował 4 generacje, na 2 gen siedzieć świadomie jak jest możliwa 4 generacja? Reduktor i troche rzeczy dojdzie jak nie masz ale można używki kupić (reduktor to nowy), jak czujnik ciśnienia gazu. Same wtryskiwacze pojedynczo tylko nie valteki ale ze 200zł masz AC 3, trochę przewodów. Wkrętki w kolektor oczywiście w dobrym miejscu....
moim zdaniem zakladanie "komputerka" do silnika na gazniku to jest albo jakas paranoja albo wielki przekret a ja mysle ze to jest wogule niemozliwe po1---- komputerek ma za zadanie utrzymywanie stalego skladu mieszanki paliwo-powietrze na podstawie otrzymanego sygnalu z sady lambda mozna powiedzieć ze caly uklad wtedy pracuje w swego rodzaju petli sprzężenia...
Ciekawe to jest to, że przy instalacji I gen założonej do auta z wtryskiem w ogóle da się jeszcze jeździć na benzynie... A dlaczego by się miało nie dać jeździć na benzynie ? Dlatego, że w instalacji I gen nie da się utrzymać lambda=1 i komputer od benzyny (który cały czas działa) będzie "wariował", bo będzie próbował korygować czasy wtrysków i rozjadą...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Witam !! Mam pytanko do was w jaki sposób wyregulować dobrze instalację typu LOVATO REG92 ELE. Jest to instalacja bodajże drugiej generacji. I teraz pytanie do was czy trzeba mieć jakiś przyrząd żeby odczytać wartości napięć z sondy lambdy ?? Napiszcie jaki sprzęt jest potrzebny itp. Bo z sekwencją i 3 gen nie mam problemów, tylko ta lekko jest kłopotliwa...
Wyrzucić to raczej nie. Attuator prawdopodobnie i tak jest otwarty na maksa, musisz to sprawdzić, bo tłoczek ze śrubą, która jest nad tłoczkiem, tworzą dopasowane części umożliwiające dokładniejszą regulację. Bez tłoczka możesz nie domknąć na tyle ile będzie potrzeba. Przynajmniej u mnie taka jest. Śruba ta będzie służyła jako zawór podobny do tego...
KS2507 bardzo starego kotleta odgrzałeś. Po ponad 2,5 roku to się chyba kol. PAWEŁ 74 zorientował jakiej generacji ma instalację. :D
Jak w temacie - wszystkie znane mi instalacje 2/3 generacji do regulacji ilości gazu, czyli składu mieszanki używają zaworów dławiących opartych na 4 przewodowych silniczkach krokowych, tworach powolnych i kłopotliwych w sterowaniu - zajmujące sporo czasu ustalanie skrajnych pozycji tłoczka. A gdyby zaprząc do tego celu zawór elektromagnetyczny sterowany...
Witam wszystkich. Szukam pomocy w regulacji parownika BRC w moim aucie. Czego oczekuję od regulacji? Poprawy zachowania auta w dwóch aspektach: 1. Obecnie auto musi być dosyć znacznie rozgrzane (pow. 50 stopni), by LPG chodziło poprawnie, inaczej szarpie lub gaśnie (parownik nie zamarza - zakładam niską dawkę LPG) 2. Przy gwałtownym przygazowaniu z...
Witam, Posiadam auto Daewoo Leganza 1999 rok - silnik 2,0 benzyna (auto w wersji angielskiej). W aucie zamontowany jest gaz II generacji firmy Elpigaz. Na benzynie auto jeździ ok - natomiast na lpg nie zawsze... Problemy na lpg : 1. gaśnie po zatrzymaniu z większej prędkości. 2. na wolnych obrotach silnik pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach (lub...
Można prosić ekspertów jak wyregulować auto gaźnikowe (mały silniczek 903ccm) z reduktorem właśnie lovato RGE 92 (I generacja). Obecnie instalacja rozlegulowana - takie objawy, że jak rozgrzane auto to jak się rozpędza na 2-ce to szarpie, natomiast jak się zatrzyma to bardzo wolne obroty. Jak się zabrać za regulację mając na uwadze powyższe?
Dostałem informację od mojego znajomego diagnosty gdzie i kto może mi wydać taki papier, mam powołać się na znajomego Smile Panowie, a jak możecie wypowiedzieć się na temat aukcji znanego portalu internetowego gdzie sprzedawane są " homologacja LPG " a w tym wydawane odpowiednie dokumenty, ceny takich usług zaczynają się od 300zł. W tygodniu mam ochotę...
Z uwagi na zamulenie auta na gazie postanowiłem sam wyregulować sobie instalację. Zrobiłem tak, jak zalecane było w znanym artykule "Krótki poemat na gazu temat" i zauważyłem poprawę. Chciałbym jednak wykorzystać do precyzyjnego dostrojenia sondę lambda. Podłączyłem pod nią popularny multimetr UT70B jednak nie widzę oscylacji o których wszyscy mówią...