Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Ale na którym zdjęciu? Ponadto kwestia prądu pierwotnego transformatorka - dajesz mocniejszy tranzystor i zmniejszasz rezystory szeregowe - wtedy masz dowolny prąd wtórny w zależności od zapotrzebowania. Chodzi o samą ideę wyzwalania tyrystorów w zależności od zadanego napięcia wyjściowego.
Chiński moduł zapłonowy, a pokrętło-regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu.
Możesz skopiować z układu sciemniacza domowego oświetlenia.
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;)
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
Nie widzę potrzeby zmieniania kąta wyprzedzenia zapłonu.
Całkiem fajne rozwiązanie lecz szukam czegoś prostrzego bez dużej ingerencji. Jest kilka schematów (zaraz postaram sie je wrzucić) lecz nie jasno określonych że sprawdzone.
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Witam Poszukuje schematu : 1)testera Fiat Lancia lub podobnego 2)lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu z regulacją kąta wyprzedzenia
Do czego jest potrzebny układ wykrywania przejścia przez "0"? Do synchronizacji z siecią w momencie "0" sinusoidy, takie załączanie powoduje znaczące zmniejszenie generowanych zakłóceń. Do sterowania fazowego ( regulacja mocy kątem "zapłonu" triaka/tyrystora) takie przekaźniki się nie nadają.
Więc co muszę zrobic żeby żarnik żarówki się zarzył podczas gdy żarówka będzie odłączona? ... Dobrze kombinujesz , tylko ktoś Cię niepotrzebnie "spycha" z dobrej drogi ;) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/do... na to Optotriak z Twojego schematu , nie nadaje się do regulacji kąta zapłonu triaka , gdyż zadziała wyłącznie...
Z założonym i ze zdjętym ma być tak samo. Jeśli się zmienia kąt jak założysz wężyk to znaczy że przepustnica jest za bardzo uchylona.
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
1) Czy ω jest stała? Jeśli tak, jakiego jest rzędu? Jeśli nie, w jakim się będzie zmieniać zakresie? 2) Jakich danych potrzebuje ten generator, czyli jakie wyjścia ma mieć nasz układ? Masz tu jakiś pomysł? 3) Czy to ma być układ specjalizowany, czy na mikrokontrolerze? 4) Czy układ jest tylko czysto teoretyczny, czy może ma być uruchomiony i działać?...
Wyczyściłem drucikiem oraz sprężonym powietrzem dwa małe otworki Mogłeś rozkalibrować dysze. To typowy sposób serwisowania mechaniki silnikowej u kowala - jest zakazane u wszystkich którzy rozumieją o co chodzi w gaźniku W twoim przekazie zupelnie brakuje takich koncepcji jak za uboga / za bogata mieszanka, regulacja kąta zapłonu itd... a potem odkręcę...
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Może być do wymiany kompletny rozrząd. Rozrząd jest założony kompletny nowy razem z wariatorem i zaworem regulacji kąta zapłonu. Skoro już się szarpnąłem na nowy silnik, to nie będę oszczędzał na rozrządzie, który wiadomo, że może być dobrze wypracowany... ZS
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
A te dane to po co ?? Wszystkim steruje ecu. Brak możliwosci regulacji.
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
A regulacja kąta zapłonu? Idzie sygnał do motronica o obciążeniu.
nie bo nie uzyskasz regulacji kąta zapłonu. Silnik będzie chodził jak krowa.
Dwa pierwsze się nadadzą trzeci jest za słaby wytrzymuje bodajże tylko 400W. Trzeba też dodać, iż triak należy zaopatrzyć w odpowiedni radiator (a na żadnym go nie ma). Układ 3. jest przeznaczony do odbiorników typu rezystancyjnego (żarówka) i nie tylko ma triak na zbyt mały prąd, ale również jego działanie nie będzie zbyt pewne ("przeciąganie prądu")...
djbully - dobre pytanie, też chciałbym wiedzieć jak musiałaby wyglądać mapa kąta wyprzedzenia zapłonu dla ETZ250. Istnieją modele nowsze niż mój, które mają zapłon elektroniczny. Ciekaw jestem czy oryginalny moduł elektroniczny pozwala na regulację kąta zapłonu?
Iskra nie powinna znikać przy opóźnianiu zapłonu lub jego przyspieszaniu . Musi być cały czas w zakresie regulacji kąta zapłonu . Czy układ zapłonowy jest sprawny ? :|
Thor1996 - napisz jeszcze raz taką bzdurę a zacznę zgłaszać. W tym samochodzie nie ma możliwości regulacji kąta zapłonu. "Pierścień" zostaw w spokoju, lepiej sprawdź szczelinę czujnik - zęby.
A oto mój stoboskop, Dwa palniki , ( grubsze ogonki, moc błysku 750W) połączone szeregowo , w obudowie halogenowej owalnej 500W, sterownik zdalny na kablu, sterownaie elektroniczne ( regulacja kąta zapłonu palnika ), regulacja częśtotliwości błysku , mocy błysku , ręczne wyzwalamnie błysku, nic sie nie grzeje , tylko palniki, Pozdrawiam
Mogę tylko potwierdzić - w samochodach z rozdzielaczowym układem zapłonowym, przed przystąpieniem do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, trzeba wyłączyć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach. W starszych autach grupy VAG trzeba było odłączyć podciśnienie od rozdzielacza, w nowszych wejść w tryb nastawów podstawowych. Podstawą oczywiście...
Czy jest w tym silniku sonda Lambda? jesli jest , a chyba być musi bo doczytałem coś o katalizatorze - to i ona jest w zasadniczy sposób odpowiedzialna za regulację kąta zapłonu i regulację mięszanki powietrza - paliwa (czyli ma decydujący wpływ na regulację czasem wtrysku i kątem zapłonu - na kąt zapłonu ma chyba tylko większy wpływ czujnik detonacji...
Trzeba sterownik wprowadzić w tryb ustawiania zapłonu. Testera pewnie nie masz, więc zapal silnik, niech się zagrzeje do temperatury ponad 80 st, zewrzyj styki AB gniazdka diagnostycznego i zapal silnik. Wtedy zostanie zablokowana funkcja regulacji kąta zapłonu przez sterownik. Aparat przeglądnij.
jest to regulator oparty na triaku (regulacja kąta zapłonu triaka) finalnie reguluje się napięcie zasilania silnika.jeżeli chcesz to podam ci gdzie możesz kupić za niewielkie pieniądze taki gotowy regulator.przyślij mi maila na priv.
Jeżeli to silnik indukcyjny to falownik będzie lepszym rozwiązaniem. A właściwie będzie jedynym możliwym rozwiązaniem. Regulacja kątem zapłonu triaka (czyli tzw. fazowa) nic nie da, gdyż w silniku indukcyjnym, prędkość pola wirującego nie zależy od napięcia.
To nie jest obrotomierz. Nie wiem skąd się wziął pomysł na takie nazwanie tego zegara. To urządzenie stosowane było do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
"darko b" chyba masz racje(odnośnie ogrzewania), ten typ tak ma, bo jest dokładnie tak jak mówisz natomiast odnośnie odpalania to w zasadzie moe być różnie, słyszałem o konieczności regulacji kąta zapłonu, jak i ,ze jakiś czujnik nawalił
Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
Zawory były regulowane? Silnik łapie samozapłon może być od zaworów, nagaru może być od aparatu zapłonowego- źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu (podciśnienie do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu sprawne?)
Musiałbyś podać jaką próbkę dźwiękową lub video, jak silnik pracuje kiedy ma problem z mocą. Obecnie nie wiadomo czy problem leży po stronie układu paliwowego, czy jest coś ze silnikiem. Układ zapłonowy może mieć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika, czasami trafia się usterka cewkomodułów zapłonowych. Jak masz możliwość...
Niektóre komputery Magneti Marelli (chyba G6) miały możliwość regulacji kąta zapłonu o kilka stopni. Według dokumentacji zmiany kąta uzależniało się od jakości benzyny (ilości oktanów) nie wiem niestety jak to jest z gazem no i nie wiem czy akurat w ten sposób można regulować zapłon w IAW 8P
EKO - Elektroniczny Korektor Oktanowy. Element układu zapłonowego służący do ręcznej regulacji kąta zapłonu w zależności od jakości paliwa i pracy silnika. W tej chwili - całkowicie nieprzydatne, chyba że jeździsz maluchem. Bo współpracuje z przerywaczem mechanicznym. Warte jakieś 20 zł :)
Odpowiem inaczej: Zastosuj układ ze ściemniaczy żarówek działający na zasadzie regulacji kąta zapłonu. Polega to za załączeniu napięcia u szczytu sinusoidy, do momentu przejścia przez 0. Następne załączenie gdy sinusoida bedzie miała wartość najniższą itp. Układ składa się z kilku elementów i po prostu tam nie ma się co zepsuć. Jaką moc ma ta grzałka?
Do sterowania silnikiem: IRF830 lub IRF840 I do sterowania PWM z atmegi + wtórnik chyba by był potrzebny, ale głowy nie dam. Proponuję najpierw jakieś testy przy niższym napięciu i pwm ;) Doświadczalnie wszystko wyjdzie na jaw. I napięcie na silniku ma być stałe, nie zmienne! Jeśli nie ruszy, to tylko przez regulację kąta zapłonu.
Powitać kolege panja321 :D To ile silnik już ma przejechane km? ;) Teoretycznie pierścienie tego silniczka projektowane są na 10tys. km (oczywiście mogą wytrzymać i więcej). Skleciłem dziś dwa moduły do cewki WN z części które mi zostały: jeden ze zworkami (regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu) ,a drugi na standardowych ustawieniach. Jakby ktoś byłby...
To jest najzwyklejsza cewka przystosowana do zapłonu TCI, bzdury Ci ta firma pisze Oczywiście pozostaje kwestia regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, ale skoro o niej nie wspominasz, to jakos rozwiązałeś ten problem
Problem jest taki że ten model nie ma regulacji, cewka ma tylko regulację bliżej/dalej. Według książki serwisowej odstęp ma być 0,35mm a regulacja przód/tył nie powoduje zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Owszem oddalając cewkę maksymalnie od koła udało mi się uruchomić kosiarkę ale to nie jest regulacja.
Sęk w tym że tu nawet nie mam za bardzo jak eksperymentować :(. Te zgrzewy za każdym razem są bardzo powtarzalne i zupełnie losowe. Czasem mocny nacisk powoduje że zrobi się tylko maleńki punkcik a za drugim razem lekki potrafi przepalić blaszkę. Odległości elektrod praktycznie nic nie zmieniają Kąty i pochylenia równie. Zrobiłem w sumie już kilkaset...
Jeśli posuw drutu jest pozbawiony regulacji i ma maksymalną wartość - to albo zwarty tyrystor. albo stałe napięcie na bramce tyrystora. Tyrystor łatwo sprawdzić. Stałe napięcie to albo uszkodzony tranzystor w obwodzie sterowania bramki , albo sterowanie owego tranzystora. Ponieważ tego typu układy pracują wykorzystując regulację kąta "zapłonu" tyrystora...
Bo odkurzacze przemysłowe to sprzęt do ciężkich zadań, pracujący w ciężkich warunkach i wymagający wielkiej mocy by móc zassać gruz. Na budowie nikt się nie przejmuje hałasem (prócz BHPowca) i i tak wszystkie pracowałyby z pełną mocą. Za to muszą być bezawaryjne a dodanie delikatnej elektroniki temu nie pomoże. Ale dobra wiadomość, odkurzacz to tak...
częścią wspólną dla LPG i benzyny w tym sterowniku jest regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu i jeśli to nie jakaś inna przyczyna to może być tak że sterownik bałagani z zapłonem
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
Witam, na prośbe kolegi wykonałem mały prostownik samochodowy, konstrukcja bardzo prosta co wpływa ne jej niezawodność. parametry: -zasilanie 230V/50Hz -moc ciągła 270W -maksymalny ciągły prąd wyjściowy 20A -praca z akumulatorem 6 lub 12V -płynna regulacja prądu ładowania. Opis: -trafo wykonane przez przewninęcie uzwojenia wtórnego transformatora wydobytego...
Hmm, a ten schemat, który podałem post wyżej? On raczej nie wymaga autmatycznej regulacji kąta zapłonu, ma szansę zadziałać z impulsatorem? Jeszcze takie pytanko, załóżmy, że zastosuję moduł oryginalny (telpod gl133). Jest to moduł tyrystorowy, zasilany prądem przemiennym z iskrownika (napięcie ponad 200V, podejrzewam, że max 300-350, gdyż kondensator...
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
witam ponownie byłem dziś u kolejnego specjalisty i powiedział że nie jest potzrebny vag do ustawienie zapłonu Sciągnij sobie załącznik.'Procedura regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w ALM. Pan mechanik robi Skody S100 i Seaty Malaga,
W moim i innych przypadkach za kąty, i skutkujące od nich dziwne obroty odpowiadał czujnik położenia przepustnicy. Jego złe napięcie podawane do sterownika silnika powodowało złą pracę regulacji kąta zapłonu. Z okolic 5 stopni na jałowych, sterownik zwiększał kąt do ok 30. Błędu czujnika przepustnicy nie było, bo w moim samochodzie właściwie tylko przerwa...
Witam wszystkich.Auto troszke odmienne ale silnik i problem mocno zbliżony.Auto to passat 2.5 tdi v6 99r 150 km.Po wymianie wałków rozrządu też miałem błąd regulacji początku wtrysku.Poczytałem wasze posty poregulowałem i już jest ok.Zero błędów.Natomiast mam troszke inny kłopot cały czas dymi na niebiesko może biało tej kwestii regulacja kąta zapłonu...
Wygląda na typową chińską konstrukcję, ale z pozmienianymi plastikami. Katalog Einhell nie uwzględnia żadnych części zamiennych do tego silnika, tylko kompletny silnik. Zjawisko odbicia przy rozruchu może być wzmożone nieprawidłową regulacją gaźnika — zbyt mocno zwiększone obroty biegu jałowego, skład mieszanki + regulacja przepustnicy. W tym silniku...
Stacyjka prawdopodobnie jest podobna jak przy Jetforce - z funkcją otwierania siedzenia ze stacyjki (siłownikiem elektrycznym). Czerwony - "+" akumulatora. Czerwono-czarny - "+" po stacyjce. Niebieski - zasilanie siłownika elektrycznego otwarcia siedzenia. Co do licznika, sprawdź stan naładowania akumulatora a następnie czy zasilanie jest dostarczane...
Tak jak pisali poprzednicy i moim zdaniem, nie warto zostawiać przerywacza. Ja w swojej Jawie mam zestaw jaki jest opisany na stronie o jawach Gumpala. Składa się on : - z oryginalnego impulsatora jawy i jest to jednocześnie najdroższa część całego zestawu - modułu zapłonowego 125p, polonez GL-118 - cewki zapłonowej podwójnej z CC700 Do obowiązkowych...
chodzi mi jeszcze po głowie jakaś regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu Przy tym układzie zapłonowym ma to mały sens. Dość, że było by to trudne do wykonania, to jeszcze nie wiadomo jaką charakterystykę miałby mieć regulator. W zasadzie trzeba by przejść na zapłon z impulsatorem lub całkiem mikroprocesorowy. Do tego zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu niewiele...
0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie, P0252 - nie ma takiego błędu, pewnie chodzi o P0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie. Grzeb koło cewkomodułu - coś źle podłączone przy przekłądce ( brak zasilania), ewentualnie uwalony...
Istnieje, jeszcze sposób sterowania triakami silników indukcyjnych (niezbyt popularny). Jak napisał Edison, silniki indukcyjne w sterowaniu wymagają źródła regulowanego napięcia sinusoidalnego z możliwością regulacji częstotliwości (taką rolę pełni falownik). Inna metoda to sterowanie triakami w mostku H, ale w taki sposób aby puszczać całe połówki...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam, wykonuje projekt regulatora oświetlenia lecz napotkałem problem co do układu regulacji kąta zapłonu triaka - w necie natknąłem się na kilka projektów z wykorzystaniem układów jak w tytule. Niestety układy te nie są już zbytnio dostępne w sklepach elektronicznych. Chodzi mi o układ który pełni podobną funkcję co powyższe z tym że nie musi posiadać...
problem rozwiązał się właściwie sam, po zmniejszeniu przerw na świecach, wysprajowaniu sprajem do niwelowania wilgoci na granicach złączek, i wymianie jednej świecy z lekko ukruszoną ceramiką jest o niebo lepiej. Teraz pozostaje jeszcze kwestia regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu ale to już zupełnie inny temat. Dzięki za pomoc!
Jeżeli 2.0 16 V to silnik X20XE z systemem simtec 56.1,przepływomierz jest istotny bez wzgledu na rodzaj zasilanie.Bez niego samochód nie ma wolnych obrotów,z tendencją do gasnięcia,jak i znacząco spadają osiągi samochodu-chodzi o regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
Powiem tak, miałem ją 3 lata aż w końcu spaliła się grzałka, używana często prawie półprofesjonalnie luty THT jak i SMD. Trochę na początku trudno dobrać temperaturę bo nie ma wyświetlacza tylko podziałkę na potencjometrze ale jak dojdzie się do wprawy no to może być. Faktycznie jak trzeba było wylutować grubszy przewód i to jeszcze lutowany spoiwem...
Statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu lepiej nie zmieniać, powinien się znajdować w przedziale 5–10° przed GMP, inaczej będą występowały problemy z odpaleniem silnika. Dopasowanie kąta wyprzedzenia zapłonu pod paliwo o wyższej LO powinno polegać na zmianie charakterystyki regulatora odśrodkowego. Tutaj znaczenie ma twardość sprężynek i masa ciężarków...
JA zacząłbym od podstaw: wymiana rozrządu potem regulacja luzów zaworowych kąt wyprzedzenia zapłonu regulacja gaźnika nowe świece i powinno być ok. Zresztą niabardzo wierzę w 200tyś przebieg na jednym rozrządzie, byłby wyciągnięty że po zębach by skakał :D
Jeśli masz lampę z regulacją kąta zapłonu to ustaw ją na 18 stopni "strzelając" na koło pasowe na wale (na kole i nad kołem powinny być naczniki które mają się "zgrać"). Wtedy będzie na pewno OK (jeśli lampa jest sprawna o dobrze prawidłowo reguluje kąt). "Strzelając" na przez "oczko" na koło zamachowe pewnie źle przyjmujesz punkt GMP i mylnie ustawiasz...
W pewnym sensie ALDL pracuje dwukierunkowo, jeżeli transmisja jest wymuszana opornością 10 koom, pracuje jednokierunkowo, jeżeli 4,7k ( tryb limp mode) sterownik wykona z góry założone przez programistę zadanie, np wyłączy się funkcję regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu :)
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
Witam, to raczej w miare nowoczesny motocykl, to nie nastepuje tu 'rozdzwiek / LO dzisiejszego paliwa - do zaplonu', jak przy 'zabytkowych', o niskim stopniu sprezania 5 - 7 : 1 [ ktore byly skonstruowane na 68 - 72 Oktany ]. To najprosciej ustawic tak, jak jest w instrukcji podane, no chyba - ze sie chce 'dostrajac silnik / zaplon' bardzo precyzyjnie...
Pokazało takie coś 10 3 5 2 Domyślając się to kod 4 cyfrowy 0352Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie Usuwa się ten błąd kompem czy może kable WN do wymiany? A może coś innego...
Jeśli nie chce ci się lutować i próbować samemu, to ten MZPK jak najbardziej. A jeśli chcesz robić coś samemu, to faktycznie układy z odcięciem jak najbardziej polecane (odłączenie cewki jeśli brak impulsów z przerywacza). Znajdziesz też trochę bardziej skomplikowane układy z możliwością dodatkowej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. To jest dopiero...
Sam sobie odpowiadam, ale temat jest już rozwiązany. Ale dla potomności podaję rozwiązanie. Przyczyną problemów był oryginalny moduł zapłonowy (CDI) Kymco. Nie dlatego, że był uszkodzony, ale z powodu jego konstrukcji. Moduł ten na wolnych obrotach opóźnia zapłon (i słusznie), a wraz ze wzrostem obrotów przyspiesza aż do obrotów granicznych (blokada),...
Chodziło mi o kąt wyprzedzenia zapłonu jeżeli niema możliwości regulacji kąta to występuje czujnik stukowy i on może być uszkodzony
Z tym że na przewodzie od 6 cylindra był nasunięty jakby jakiś czujnik i jest on połamany. Przewody zostały kupione bez tego czujnika. I teraz pytanie, czy ma on tak wielkie znaczenie na pracę silnika? Dodam jeszcze że właśnie 6 cylinder kuleje. Ten czujnik to impulsator czyli czujnik wystąpienia iskry na przewodzie WN do świecy. Za kąt zapłonu odpowiedzialny...
Witam. Tak sobie czytam i widze , że nikt nie wspomniał o tym że zastosowanie osobnej cewki dla każdego cylindra umożliwia bardzo dokładną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu . Chodzi oto by był on maksymalnie wczesny , na granicy spalania stukowego , co umozliwia maksymalne wykorzystanie mieszanki . Oczywiście w układzie takim musi być użyty tzw. czujnik...
jacekzamki, a on sobie żyje tak swoim życiem, czy jest sterowany przez coś? Pewnie nie wiesz. Dalej-szybka stabilizacja biegu jałowego w tym modelu jest realizowana poprzez dynanmiczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. Za wolne obroty odpoiwada tam wiele czynników. Czujnik temp. biegu jałowego ma znaczny wpływ na bieg jałowy.
Tak jak napisał robokop ustaw najpierw przerwę na 0,8mm, a potem przesuwając podstawką przerywacza ustaw początek rozwierania styków (sprawdź to multimetrem lub żarówką) na 3mm przed GMP. To samo dla drugiego cylindra. Jedyna niedogodność w Jawie jest taka, że przy regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu lubi się zmienić przerwa, i trzeba ją sprawdzić,...
Nie ma znaczenia ile cylindrów W tym przypadku może być nawet bez regulacji kąta
gdyby wgrana była mapa dla konkretnego motoru nie potrzebne byłyby przełączniki regulacji wyprzedzenia zapłonu.
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
byłem u znajomego elektromechanika i odczytał błędy podaje je 31 - Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału) 1405 - Uszkodzenie zaworu EGR 0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352- Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie nie bardzo rozumiem kodu 0352
Nie traktuj tego osobiście ale temat Cię przerasta. Musisz najpierw mieć pełne dane o zastosowanym module zapłonowym i komplet informacji brać z niego, a poza tym regulacja wyprzedzenia zapłonu musi się odbywać automatycznie na podstawie prędlości obrotowej wału, ale to za mało. Wpływ ma również stopień otwarcia przepustnicy, zresztą zagadnienie jest...
6 stopni na lampie jest ustawiony Gratuluję jeśli się udało - przecież sterownik cały czas "buja" kątem, dla celów regulacji prędkości biegu jałowego, robi się to w trybie nastaw podstawowych sterownika.
silnik nie odpala, podaje błąd 351, 352 - usterka elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu cylindrów (1-4 i 2-3) za niskie napięcie, również błąd 230 i 120. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i co to może oznaczać. Auto zholowałem i jeszcze nie sprawdzałem niczego, proszę o pomoc.
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Przy takich ustawieniach nie będziesz miał pełnej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu np na zimnym silniku czy zależnie od obciążenia silnika. Lepiej dołożyć czujnik podciśnienia tzw MAP i już coś tam sobie poreguluje. Inne pytanie napisałeś że ten silnik ma przy rozrządzie to koło foniczne. W CC znajduje się przy wale korbowym co z natury oznacza ze...
Autodata podaje tak: Połączyć GND i TEN gniazda diagnostycznego w mostek. Wartośc fabryczna 6- 18 stopni. Po regulacji mostek zdjąć.
viper555, dzięki wilekie za zainteresowanie. Fakt, że to stary gruchot, natomiast chciałem go używać do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach takich jak np. ABS lub AEX w vw, wiem też, że można obejrzeć przebieg napiecia alternatora, co czasem też się przydaje. Dostałem sprzęcior za darmo, wygląda jak nówka i szkoda mi go wywalić na złom,...
Ja proponował bym przy następnym ulepszaniu tej MZ-ki wykonać moduł zapłonowy z regulacja kąta wyprzedzenie zapłonu w funkcji prędkości obrotowej i ewentualnie jeszcze w funkcji obciążenia (kąta otwarcia przepustnicy). Taka modyfikacja zapłonu w takim silniku powoduje że będzie rozwijał większy moment obrotowy i większą moc oraz będzie bardziej elastyczny....
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Układ zapłonowy ma automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, do 2000 RPM minimalny kąt wyprzedzenia, powyżej 4000 RPM maksymalny. Minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia jest określony przez znacznik na kole magnesowym. Jeśli iskra na świecy wyraźnie bije kilka razy na...
W Romecie :lol: mam zapłon CDI i widać dużą poprawę, silnik lepiej pracuje na niskich obrotach, szybciej reaguje na kręcenie manetką. Spalanie ponoć też się zmniejsza, ale nie zauważyłem. Jeśli już chciałbyś robić jakiś układ na bazie tyrystora to pamiętaj o szybkości jego przełączania. Jest to ważne, by na wyższych obrotach silnik nie był po prostu...
Witam. Problem jest następujący. Silnik po kapitalnym remoncie, rozrząd ustawiony na znaki, wtryskiwacze zrobione i pompa również. Praktycznie nie zapala a jak zapali to chodzi nie na wszystkie cylindry( na początku) i biały dym. Przez pierwszą minutę silnik ma 400obr/ min i zero reakcji na dodawanie gazu. Brak jakiejkolwiek reakcji na przestawianie...
Padła cewka zapłonowa, kolega wymienił, i od tego momentu pali mu moduły Cewkę usmażyło, bo zdechł moduł - była traktowana prądem stałym, a że ma bodaj 0,8 oma, to półtora ampera prądu ją ugotowało. Jedna z usterek tych modułów to właśnie zwarcie stopnia mocy - "przepuszcza" cały czas prąd do cewki. Druga usterka, to uszkodzenie układu regulacji kąta...
Prawdopodobnie masz kolego moduł który elektronicznie reguluje kąt wyprzedzenia i wtedy zapłon statyczny trzeba mocno wyprzedzić żeby ten elektroniczny miał czym regulować.Ssam kiedyś skonstruowałem coś podobnego do motocykla który miał tylko statyczną regulację zapłonu czyli kąt wyprzedzenia był stały w funkcji obrotów silnika.
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
Narzędzia akumulatorowe będą coraz bardziej popularne bo... są wygodne. Można pracować w terenie bez przeciągania przedłużaczy, oraz na obiektach gdzie nie doprowadzono energii elektrycznej lub w danej chwili wyłączone jest zasilanie. Ja problem braku zasilania sieciowego rozwiązałem prościej. Nie mam wkrętarki akumulatorowej także trzeba było sobie...
regulacja kąta pomiar kąta zapłonu ustawienie kąta zapłonu
zewrzeć matryca samsung radio fabryczny toyota corolla koło pasowy wyciek
sansui potecjometr przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi
Jak zbudować przetwornicę 12V/230V 1000W samodzielnie? Skoda Fabia - Przepalanie Bezpiecznika Akumulatora