Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tu jest chyba wszystko na temat tego reduktora.
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
Jeżeli ci chodzi o tą mniejszą na imbus to ona jest od regulacji czułości membrany .
LPG do regulacji. Mozliwe że konieczna regeneracja parownika - stwardniałe, oblepione syfem pogazowym membrany.
Jaki ? Byłeś na regulacji po ułożeniu membran w parowniku, cirka po 1tys km ? Może Ci rozstrajać ustawienia benzyny, możesz samemu zrobić reset sterownika benzyny ?
regulacja czułości membrany 2go stopnia dzieki niej masz możliwoś korygowania parownika do konkretnej charakterystyki miksera Dodano po 2 gromleon ta o której piszesz to ta która wystaje a pytanie tyczy sie tej na imbus
U mnie tez tak bylo, ze na krecenie srubka na imbus nie wywolywalozadnej reakcji. Niskie obroty falowaly i czesto gasl silnik na wolnych obrotach. Zalozenie nowych mebran nic nie dalo. Wkoncu po wielu probach wkrecilem calkowicie srubke od regulacji membrany i rozcignalem troche sprezyne. Po zlozeniu o dziwo reduktor zaczal reagowac na regulacje. Najlepiej...
Zależy od warsztatu. Sama robocizna od 80 do 150 plus koszt regulacji.
Ile lat ma instalacja gazowa? Przy starszym parowniku warto pomyśleć o wymianie membrany. Regulacja i sprawdzenie szczelności instalacji. Luz na zaworach wydechowych, przy jeździe na gazie szybciej wypalają się gniazda zaworów wydechowych. Druga sprawa to styl jazdy i prędkość z jaką poruszamy się i rzeczy o których nie muszę wspominać czyli ciśnienie...
witam mam problem z odpowiednim wyregulowaniem nowego parownika BRC tecno 100 problem dotyczy regulacji czułości membrany parownika (śruba na inbus ) Proszę o dokładna poradę jak to zrobić aby spalanie gazu nie było za duże. Instalacja gazowa II generacji, Bingo S,
Witam, głupie pytanie - jest gaz w butli??? Opisz dokładniej problem - czy po przejściu na gaz, pracuje na wolnych obrotach bez problemu, bez przerwy? czy problem pojawia się w określonym przedziale obrotów? Auto przyśpiesza i nagle muli ale jedzie czy po prostu zamiera i hamuje silnikiem? Kiedy był ostatnio na regulacji? Membrany na parowniku stare...
Dokręć nieco śrubę regulacji czułości membrany na parowniku najlepiej rozgrzej motor i wtedy pokręć śrubą czasem wystarczy mniej niż 1/4 obrotu by poczuć różnicę zapamiętaj pierwotne położenie by w razie czego ustawić ją tak jak była.
Witam Może reduktor wymaga regeneracji 6 lat to sporo dla reduktora chyba ze już robiłeś wymiane membran w reduktorze.
Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego...
Nasuwa mi się pytanie: POjechałeś na regulację po 1 tys. km. ? Membrany parownika muszą się ułożyć. Potrzeba im na to 800-1200 km. Rada jest jedna jedź do warsztatu, który zakładał gaz na przegląd i regulację. Pozdrawiam.
witam kiedy dodam gazu silnik zaczyna się dławić ,na wolnych obrotach chodzi dobrze nie przerywa , kiedy zdejmę pokrywę od filtra powietrza i dodaje gazu wszystko jest ok chodzi normalnie w czym może być problem? może to być wina regulacji? wymieniałem membrany w parowniku i sam ustawiałem reduktor reduktor lovato elektryk samochód fiesta 1.1 gaźnik...
Witam! A może to nie jest problem wciskania sprzęgła; otóż wygląda na to, że są rozregulowane wolne obroty po rozgrzaniu silnika- miałem kiedyś taki przypadek- pomogła regulacja w serwisie, a innym razem trzeba było wymienić membrany w parowniku (stwardniały), bo regulacja była znikoma. Pozdrawiam.
regulacja parownika a dokładniej należy nieco zmniejszyć napięcie membrany opcja druga - membrana jest stara i sztywna - do wymiany
wrzucilem jeszcze jeden filmik - tym razem silnik pracuje na postoju bez obciazenia 900 -> 2000 -> 3000 ->900 RPM srubka od wolnych jest calkowicie zakrecona ale pracuje rowno na wolnych, przy wyzszych wg. wskazan programu mieszanka jest troche za uboga... tak zostawic czy podkrecic srube od regulacji czulosci membran na parowniku?? jesli chodzi o wrazenia...
błąd i problemy zaczynają się dopiero, jak włączę gaz A to? Wcześniej sypał się parownik i były problemy, naprawiłeś membrany - a reszta wyczyszczona? (zakamarki obudowy parownika) Poskładałeś starego trupa na kilku nowych częściach bez regulacji - to nie pójdzie. Bez urazy ale tu potrzebny gazownik i program diagnostyczny do kalibracji układu.
szanowny kolego. Ale jaki parownik wstawiłeś teraz? czy masz dwie regulacje? jedna to duża śruba a druga to mała (bajpas) to jest ważne bez tej informacji nie mam możliwości ci udzielić pomocy. Nazwa i model jest na parowniku. Jestem pewien że jest to zła regulacja napięcia membrany. podaj model to pomogę.
Polonez 1,6GLI ABIMEX - nie trzyma wolnych obrotów.. Mianowicie silnik odpala w miare normalnie, jednak nie trzyma niskich obrotow, po odpuszeniu gazu obroty spadaja do zera i silnik gaśnie (przy dluzszym przytrzymaniu obrotow np na 2000 tys i odpuszczeniu gazu, obroty powolutku spadaja, przy szybkim przygazowaniu i odpuszczeniu gazu, obroty natychmiastowo...
Witam.zawur gazowy lovtec. wielozawur tomasetto. jak dobrze rozumuje;) to mam sterownik typu Stag-L-plus. instalacja przez trzy lata działała bez zarzutu. ile wyniusł by koszt regulacji i wymiany membran oraz filtra gazu? :?: co do odłączania silniczka krokowego nic się nie zmienia. niema rzadnej reakcji na silniku. :| Czyli jednak masz sterownik Stag,...
Witam. Może jak masz coś samozaparcia i pojęcia - dasz radę. Dane podstawowe marka, typ, pojemność auta. Składowe instalacji - czyli parownik, wtryskiwacze. Do komunikacji potrzeba interfejsu odpowiedniego do kupienia na aukcjach. Oryginalny program do BRC24 sequent. Do kupienia u przedstawicieli - można mieć... ale to nie legalne więc nie tu o tym...
Czesto zaraz po zalozeniu instalacji tak sie dzieje a gazownicy twierdza ze membrany w parowniku musza sie ulozyc i ze moga byc niestabilne wolne obroty. Jednakze udalbym sie na twoim miejscu na ponowna regulacje tej instalacji jesli sytuacja po przejechaniu x kilometrow nie ulegnie poprawie. Zadnej gabki nie wkladaj bo efekt bedzie prawie taki sam...
Ja po 100tys wymienilem lovato na rzekomo to samo LOVTEC i teraz zaluje, ze nie wymienilem samych membran oryginalnych lovato tylko dalem sie naciagnac na lovtec'a, wczesniej odpalalo mi autko po 1 sek a teraz 10sek trzeba krecic zeby zaskoczyl zadne regulacje nie pomagaja. Polecam oryginalne membrany ow oryginalnym parowniku
Po to są pokrętła na parowniku od regulacji napiecia membrany aby kompensować nieliniowość. Może nie matematycznie idealnie, ale z grubsza. Regulowałem tak w 125p (na sonde) i wsztko chodziło jak w teorii, za równo na postoju jak podczas jazdy (mierzyłem w kabinie lambde) i podczas dużych obciążeń silnika.
Nie radzę bez analizatora spalin,dostaniesz po kieszeni,na oko nie ustawisz,ja jęździłem rok ze źle ustawionym składem mieszanki,osiągi były super,ale 2l gazu na 100 km więcej palił.Co jakiś czas-mniej więcej pół roku- trzeba podregulować-ale tak jak wyżej-parametry się zmieniają-dochodzi starzenie membran i inne zjawiska.
daj chociaż zdjęcie spod maski żeby wiadomo było o jakiej konkretnie instalacji gazowej rozmawiamy bo jest ich mnóstwo, ale coś mi się wydaje, że coś skaszaniłeś przy składaniu tego parownika, na początek sprawdź czy gaz nie syczy z króćca podsiśnieniowej regulacji membrany (taki cienki wężyk od parownika) jak go odłączysz i to czy tamtędy gaz nie syczy,...
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Nie wiem dokladnie jaki to parownik i ktora generacja instalacji gazowej. Jesli parownik ma dwie sruby regulacyjne to jedna jest od wolnych obrotow a druga grubsza od membrany. Ta od membrany zakrecasz po czym zwierasz na krotko elektrozawory (wystarczy jeden bo sa polaczone) wkladasz waz do jakiegos naczynia z woda i odkrecajac srube od membrany patrzysz...
NO, jeśli masz mozliwość podłączenia testera pokazującego położenie attuatora, to nie musisz się męczyć! Ogólnie w regulacji reduktora chodzi o to, aby uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy attuatora w stosunku do podciśnienia na kolektorze ssącym. Jeśli attuator musi za każdą zmianą podciśnienia zmieniać położenie, to będą straty gazu...
Regulacja parownika. "Wstrzeliłem się" w takie miejsce (czułość membrany) że sonda zaczęła wskazywać wart 0.74. Ruch dosłownie 1/50!! obrotu i napięcie spadło na 0,07V, ruszyłem delikatnie śróbkę obrotów i skrecilem srobke parownika i teraz na jalowych waha się pomiedzy 0,20 -0,70V! jest OK. Teraz jeszcze korekta ustawień centralki.
bez urazy ale trudno się zgodzic z kolegą Raven'em.Nowy parownik np Lovato to koszt 200-300zł a zestaw naprawczy oryginalny Lovato (memranki + uszczelki) to koszt 44 zł. Masz rację jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie zakup reperaturki/parownika. Ale zakup to nie wszystko, trzeba wykonać pracę żeby reperaturkę wymienić, potem trzeba wyregulować całość,...
Jak masz dobrze ustawiony register to daj mu spokój skoro go nie ruszałeś . Kręciłeś natomiast tą moletowaną śrubą ze sprężynką wszyscy mówią że to jest śruba wolnych obrotów a tak naprawdę to jest śruba czułości membrany i ma ona wpływ na mieszankę w całym zakresie obrotów : Dokręcasz mieszanka uboga aż do gaśnięcia silnika bo gazu za mało by mogło...
Niestety membrany w parowniku się zestarzały. Można spróbować regulacji ale efekt może być kiepski, lepiej regenerować parownik dobrze go wyregulować i mieć spokój na następne 50 000.
By pasem leci gaz (bo skąd tam miałoby się wziąć powietrze). Nie wiem którą membranę nazywasz główną ale może posługujmy się terminologią cienka/gruba. Bypass jest na zaworku/dźwigience cienkiej membrany. Jeśli dmuchasz w otwór po iglicy (zaworek cienkiej membrany zamknięty - np zatkany palcem albo nie za mocno dociskasz dźwigienkę) to powietrze ma...
W wyliczance nie podałeś ile km przejechałeś na parowniku, bo może z gumowych membran zrobiły się membrany blaszane.
Bezpiecznik 10A od instalacji wymieniłem i dalej to samo... podczas odpalania słychać jak wyłącza się elektrozawór na butli...czyżby cewka tam była trześnięta? Czy można ją samą wymienić? i czy można to normalnie wykręcić z wielozaworu? Czy raczej to będzie wina stacyjki? Jak tak to czy można ją zamienić np na: Stag-2G tego samego producenta? Witam,...
Dolot powietrza zablokowany na ciepłe i ściągnięty przewód o osłony kolektora? Podstawa wtrysku nie jest uszkodzona? Podciśnienia od tyłu podłączone? Przy jednopunktowym wtrysku nie powinno nic pływać. Obroty zawsze tam były stabilne. Zawsze baypas skręcony regulacja poprzez napięcie membrany tą czarną śrubą. Jeżeli zaczynamy kręcić i regulować baypasem...
Moim zdaniem nie powinno być problemów z pracą gazu na mrozie, jedynie chodzi o parownik i jego sztywne membrany. Ja osobiście mam ustawione 15 stopni. PS w autkach na gaz czasami lubi zwariować elektronika szczególnie, gdy braknie gazu i wtedy zazwyczaj pomaga reset kompa (zależy, jakie auto), ale ty masz gwarancje jedź przy okazji wyregulują gaz (nie...
Od pewnego czasu mam problem z parownikiem Landi LE98 . Wymieniłem w nim membrany, bo silnik działał jedynie jak się rozgrzał. Po wymianie membran i nie wszystkich gumek działał, ale jak się rozgrzał wtedy gasł. Próby regulacji napięcia membrany nic nie pomogły. Rozkręciłem więc parownik całkowicie, wykręciłem elektromagnes który jest zaznaczony na...
sprobuj wykrecic srube do regulacji w parowniku i zobacz czy wszystko ok ze sprezyna pod nia (czy sie nie zakleszczyla)
Po pierwsze- usuń gaz z tego pojazdu bo to nie zdrowe, ale jak już masz "gazownika" posprawdzaj ciśnienie na cylindrach. I jeszcze jedno, regulacja gazu to nie wszystko, co jakiś czas wymienia się membrany w parowniku.
sprawdź sondę- spalanie na benie zawór termiczny - gaśnięcie na zimnym jak porusza się klapa przepływki? odpalanie na gazie i za duże spalanie - czyszczenie parownika, kontrola stanu membrany i regulacja gazu powinien palić 8,5 do 9,5l a beny na krótkich odcinkach ok 7,5-8 na trasie trochę ponad 6l
Poniżej przesyłam zrzut ekranu z amona z mojej ostatniej regulacji - silnik Volvo 2,5 20V 170KM, nowy reduktor BRC 90AT eco 140kW, nowy mikser fi 34mm, centralka autronic AL-700. Co sądzicie o tych ustawieniach? Jeszcze przydługawa jest reakcja przy zejściu z obrotów (długo trzyma bogatą mieszankę i brakuje mu ducha, zwłaszcza jak się klimę włączy....
Najważniejsze pytanie ile km jest przejechane na instalacji. Wszystko wskazuje na sztywne membrany w parowniku czyli nowy parownik lub regeneracja.
jeżeli możesz prześli mi link do programowania AL 700 czy na parowniku regulować srubą regulacji składu mieszanki,czy też można śrubą czułości membrany
Ile m/w kilometrów przejechałeś na tej instalacji LPG od instalacji, lub ostatniego przeglądu? Może nadszedł czas regulacji, albo wymiany filtra gazu i/lub membran w parowniku. Inna sprawa, jeśli masz instalację nowej generacji, w której ilość gazu regulowana jest silniczkiem krokowym, wtedy nie wiele zrobisz w warunkach domowego garażu.
Pisałeś że po włączeniu zasilania cewki w pneumatyku gaz leciał, więc gaz do parowników dopływa. Pozostają więc albo awaria pneumatyka, zły montaż przy wymianie membran w elektryku, albo za mocno zakręcone regulacje ciśnienia wyjściowego w obu parownikach. Innych opcji niema. W przechodzonym pneumatyku mała membranka wspomnianego wcześniej siłownika...
Prawie na 100% membrany a to z tego względu ze się robia sztywne po dłuższym użytkowaniu.Sprawdź jeszcze filtr wstępnego oczyszczania gazu. Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedz. Jeśli chodzi o regenerację membran i potem wszelkie regulacje odbyć muszą się w sterowniku czy w samym parowniku czy reduktorze ? bo jeśli w sterowniku to kto w Polsce będzie miał taki program czy wiadomo o jakimś serwisie. ps. a może to silniczki krokowe? Pozdrawiam
Witam. Po pierwsze: Dlaczego wywala pokrywę filtra? Powinna być założona blokada. Po drugie: Wybuchy gazu są spowodowane brakiem iskry lub złą regulacją gazu. Proponuje sprawdzić parownik, może wymaga czyszczenia lub wymiany membrany.:D
ależ oczywiście szanowny kolego, jest to fiat Croma 93r silnik 2.0 benzyna instalacja elpigas II generacji sterownik leonardo I parownik emmegas z regulacją wolnych obrotów i membrany. mam przy cewce zapłonowej jeden bezpiecznik i przy akumulatorze drugi przewody lutowane do kabli po chamsku ale trzymają się. Pozdrawiam
Zgadzam się z kolegą Michał poszukaj dobrego gazownika z żyłką mechanika na pewno to ogarnie. Ja na swoim zmienionym silniku zrobiłem już 200tys pod warunkiem wymiany świec, regulacji zaworów , wymiany membrany w sumie cały zestaw naprawczy w parowniku wymieniam co 100tys . Mam instalację BRC sekwencyjną. Dodano po 11 Zauważyłem, że ciśnienie bardzo...
Wyznaję taką zasadę. JAk śruba regulacyjna wolnych obrotów na parowniku nie reaguje wcale wtedy wymieniam membrany. Oczywiście jak śmierdzi z niego gazem albo autko mimo regulacji jest mało stabilne i pali 20/100 wtedy także.
w parowniku "sucho" regulacja parownika ciężko idzie albo wskakuje na ubogą i wtedy obroty spadają 300-400 i tak trzyma albo jest na bogatej. Zostawiłem na bogatej,wtedy trzyma obroty(900) no ale wzrost spalania.Met.śruba w parowniku jest całkowicie zakręcona,regulacja poprzez śrube od czułości membrany. Jeśli chodzi o programowanie bingo to nie ruszałem...
siada ci parownik od gazu zwany także reduktorem mała regulacja powinna pomóc jak nie pomoże to wymiana membran a droższy wariant to cały reduktor
no to albo musisz wymienić filtr gazu albo zregenerować parownik moim zdaniem. Generalnie powinno się to bez problemu ustawić a jeżeli jest talk że nie trzyma ustawień albo regulacja mimo usilnych prób jest mało efektywna oznacza to najczęściej z tego co wiem zużycie membran parownika.
A jaki to parownik? Jeśli są dwie śruby, to jedna służy do regulacji czułości membrany - jeśli ją odkręcasz to reduktor łatwiej (i więcej) popuszcza gazu, a druga do ustawienia stałej dawki gazu. Najlepiej pojechać do gazownika aby wyregulował, bo regulacja bez przyrządów to takie "błądzenie po ciemku".
Ponownie proszę o pomoc z tym widłakiem. Dalej przy odpalaniu zimnego silnika zapala i gaśnie, jak już zapali to strasznie kanciasto chodzi (bywa i tak nieraz że odpala z pierwszego). Jeszcze zauważyłem że jak mu nacisnę pedał gazu do oporu to zaczynają skakać obroty. Jak już się zagrzeje to odpala jak nowy. Parownik LOVATO podciśnieniowy, gaźnik typowo...
Panowie mi nie chodzi o to jak starzeje sie membrana czy jak długo pozyje itd. Ja tylko pytam co się dzieje z parownikiem pomiędzy regulacjami. Dziś ustawię, za kilka miesięcy będę musiał zubożyć a może jednak wzbogacic ? :)
Niestety nie miałem takiego parownika, więc bazuje z netu. Jeżeli membrana została wymieniona dobrze to nie przepuści w miejsce podciśnienia lpg. Zdejmij drugi koniec odpala auto, daj jakąś piane na zdjęty wąż, będziesz wiedział czy przepuszcza. Zapach gazu jest w takcie jazdy Jak dla mnie tłumaczy to post #3, nie koniecznie musi być w podłodze, może...
Wiec jest niezle.Teraz ustaw tak naprezeniem membran zeby sonda ocylowala na wolnych i srednich obrotach i aktuator tez oscylowal w podobnych polozeniach.
Śruba do regulacji czułości membrany, zaznaczona na zdjęciu. Czyli ona może być winna? Jeśli ją odkręcę do pewnego stopnia to powinno być git?
Moze jest jakas wada w samej obudowie?Jesli prawidlowo zlozyles to powinien dzialac,po ok 1000 km powinna byc regulacja,wtedy wlasnie spadna obroty bo membrany uloza sie i leci za duzo gazu
Kiepska instalacja gazowa, zle zamontowana. Ale trzeba tez powiedziec ze jesli spalanie benzyny wynosi okolo 12 l to gazu bedzie okolo 15. Z reguly na samym poczatku tak gdzies przez okres 1000 km musi sie wszystko poukladac w instalacji, np. membrany w parowniku a po tym okresie nastepuje regulacja i wtedy zobaczysz jak bedzie. Pozdrawiam.
Według twojego opisu to prawdopodobnie masz zużyte membrany (sztywne) i zalewa się gazem. A spuszczałes kiedys korkiem spustowym gazolinę (taki brunatny płyn z parownika)
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Membrany były wymienianie kilka miesięcy temu, zobacze jeszcze poziom syfu w parowniku i jak to nie pomoże udam się na regulacje mieszanki.
Jeżeli masz przejechane na instalacji ponad 30000km to należałoby sprawdzić stan parownika i ew. go zregenerować. Niestety gaz mamy jaki mamy i membrany nie wytrzymują długo więc regulacje bez wiedzy o stanie membran mogą być sztuką dla sztuki.
Witam, mam problem z gazem w moim samochodzie. Po odpaleniu, jak jest zimny na benzynie chodzi dobrze, po nagrzaniu się (gaz ustawiony na 45 stopni) i przełączeniu się na gaz auto dławi się na postoju i z tłumika, słychać takie "prychanie". Przy jeździe auto szarpie na gazie powyżej 3 tys. obrotów i odcina gaz, przy 5 tys a na benzynie jest wszystko...
A więc sprawa się rozwiązała - membrany w parowniku były już nieco sfatygowane a ilość opilkow w filtrze przechodziła pojęcie . Ale teraz pojawiło się następne zadanie po wymianie reduktora ... Wyregulowanie lpg . Jest to instalacja gazowa 2 generacji wyposażona w sterownik BRC JUST JUNIOR . Czy wie ktoś jak się za to zabrać ? Z tego co wyczytałem najpierw...
Porozwalany, nieszczelny dolot -jakby był szczelny to 25l gazu na 100km zadusiłoby silnik. Naprawdę trzeba cudów dokonywać na ręcznym, by przy prawidłowym składzie mieszanki w tym aucie osiągnąć ponad 20...Część z tych 25l obraca się w pierdy i smród, który na skrzyżowaniu nie pozwala czasem w aucie usiedzieć...zależy jak wieje wiatr. Auto jest zalewane...
Z uwagi na twardnienie z czasem membran parownika należey co jakiś czas skorygować dawke gazu i wolne obroty.Poza tym tak jak wyżej pisza koledzy.
No do parownika jest podlaczona jakas jak by niebieska wtyczka wiec nie wiem parownik mam lovato ze sruba u gory i na dole jedna do regulacji membrany i jedna do spustu syfu. wszelka instalacje kabelki itd mam podlaczone do roznych czujnikow itd tylko poprostu silniczek krokowy zostal zastapiony sruba do regulacji czy w takmi wypadku pod komputerem...
Witam. Ja ustawiam sobie instalację w oparciu o sygnał sondy lambda. Miałem za duże spalanie po wymianie filtrów i regeneracji parownika. Spowodowane to było zbyt dużym otwarciem na śrubie regulacji dawki gazu na wolnych obrotach (na parowniku). Teraz mam dobrze ustawioną na wolnych obrotach (lambda w połowie) i więcej otwartą śrubę regulacyjną na wężu,...
Zaleca się wymianę membran co 2 lata.. Póki co wystarczy regulacja ilości gazu na "biegu jałowym".. Śrubka na parowniku.. trochę wkręcić lub wykręcić. Reguluje się to na rozgrzanym silniku.. należy uzyskać jak najwyższe obroty bez zakłócen w pracy silnika..
Kolego możesz napisać w jaki sposób poradziłeś sobie z tym problemem ? Mam ten sam kłopot, po wymianie membran w parownikach ciśnienie na szynie wynosi 0.9 i czasami spada tak że przełącza się na benzynę .
jest to możliwe ale skoro była zrobiona regulacja to krokowiec powinien być ok Pięć lat to trochę dużo jak na membranę w parowniku Rozkręć parownik (płyn nie wyleci z niego) i zobacz czy membrana jest miękka - to nic nie kosztuje a wykluczysz możliwą przyczynę Z jednej strony parownika jest dostęp do membrany a z drugiej do komory z płynem chłodniczym
witam. proszę o podpowiedź jak jest ze śrubą regulacji czułości, jak dokręcam to odcinam dopływ gazu ?(membrana jest mniej czuła) a jak odkręcam to zwiększam dopływ gazu?(membrana jest bardziej czuła) Z góry serdecznie dziękuje
Zapomnialem dopisać kable też podobno młode :P na drugi tydzień pojadę ustawić gaz do Brzeszcz albo Oświęcimia tam gazowanie to tradycja hehe bo człowieka może trafić taniej na benzynie jeździć. A jak po regulacji nie pomoże to jeszcze wymienie filter gazu i w parowniku membrany bo nic innego mi do glowy nie przychodzi chyba żęby jeszcze wyciągnąć tego...
Cześć. Byłem w posiadaniu tego modelu i gaz chodził super ale nie bez kłopotów początkowych. Usuń silniczek krokowy na przewodzie od gazu sterowany lambdą (gaz) i wstaw zwykły zaworek regulowany ręcznie, mi to pomogło. Jeżeli nie to,hm.. pozostaje tylko temat parownika i tej membrany. Parownik wymieniałem po 45000 km bo nic nie można było w nim wymienić...
Regulacja ciśnienia na parowniku ale tu musi zrobić gazownik widząc na komputerze. Membrany z czasem zmieniają swoje właściwości. Ew. wyłączenie cut off w centralce LPG (bo czasami tak się dzieje). No na odległość to się nie naprawi raczej i bez komputera. Już nie wspomnę o wyzerowaniu wyuczonych parametrów w ECU Pb, fiaty czasami się głupot nauczą...
czysiles parownik ze szlamu?? jak nie to oczysc i sprawdz filtr gazu bo moze jest rozwalony i dlatego na poczatku ma mula. sprzwdz równiez czy parownik jest dobrze dogrzewany bo jak przełączaszza szybko na gaz i parownik jest zimny to membrany sa sztywne i moga ograniczac przeplyw gazu. zakładam ze nie masz silnika krokowego do regulacji ilosci gazu
Wymiana filtra jest bardzo prosta . Jak wspominałeś znajduje się on tam gdzie dochodzi miedziana rurka . Sprawdź czy przy butli znajduje się zawór bezpieczeństwa, jak jest to zakręć go. Następnie przy wyłączonym zapłonie odkręcasz trzy śrubki od osłonki i filterek masz na wierzchu . Wymiana membran też nie jest trudna. A jeśli chodzi o regulację to...
Temat do zamknięcia, samochód odpala normalnie. Wadliwym elementem być reduktor gazu, który pod wpływem lat stracił właściwości poprzez zesztywniałem membrany. Pomogła wymiana i ponowna regulacja instalacji gazowej. Wymiana pompy paliwa nie dała efektu. Nowy parownik nie ma króćca kompresji. Zresztą u mnie instalacją drugiej generacji została niejako...
Cześć Tak wiem temat wałkowany 100x i użyłem nawet funkcji szukaj. Wstęp: założyłem zestaw naprawczy, parownik jakiś czas potem leżał na półce. Mam 1 dużą śrubę między parownikiem a gaźnikiem mała śruba - regulacja biegu jałowego imbus - napięcie membrany Idąc za instrukcją: - wąż zamiast do mixera jest włożony do słoika z wodą - Cewki mają zasilanie...
502799115 , nic nie piszesz co to za instalacja. Na mój nos to reduktor lub parownik, jak kto woli. Rozebrać wyczyścić w środku, ewentualnie przy okazji membrany wymienić jak stwardniałe. I dopiero wtedy brać się za regulację.
Mosiężna to by-pass, przez nią gaz po prostu przelatuje do wylotu parownika, normalnie powinna być zakręconna ale czasami trzeba ją troszkę odkręcić żeby obroty jałowe były stabilne. Ta plastikowa słuźy do regulacji napięcia membrany dawkującej gaz - coś jak dysza główna w gaźniku, więcej odkręcisz to zluzujesz sprężynę membrany i tym samym więcej gazu...
OK - to są regulacje blosa. A jak ma być ustawiony reduktor, który ma też dwie śruby regulacji (czułości membrany i biegu jałowego)? Mam BRC 90AT Eco 140kW i wyszłóby, że razem już są cztery śruby do regulacji właściwej lambdy. Pozdrawiam Ondraszek Poznań Volvo 850 2,5 20V LPG 1993 sedan Regulacja parownika:Zdjac rurke doprowadzajaca gaz do miksera...
Tomasetto AT07 Trzeba było tego bubla zamiast regenerować to wywalić do kosza gdzie jego miejsce i zmienić na jakiś porządny parownik. Miałem taki we wcześniejszym samochodzie więc jestem do niego przekonany . Można było na tym parowniku śmiało śmigać nawet przy -10°C Dodano po 2 Jedź do gaziarza na regulację instalacji. Zmieniałeś membrany to trzeba...
Jeżeli nie mogę naregulować napięciem membrany tak ,aby ustalone PWA 100 kroków było takie samo na jałowych jak i na obciążeniu,czy to znaczy że parownik już podziękował za wspólpracę?I przy okazji,moja sonda to 0-1V i próg mam ustawiony na 0.44.Co się wydarzy jak zmienię na 0.4?Dzięki za podjęcie tematu.
A czy gazownik regulował parownik napisz jaki. W parowniku masz śrubę regulacyjną membrany wykręć o pół obrotu. Jak ruszasz auto potrzebuje więcej paliwa żeby się rozpędzić niż podczas jazdy, więc z powodu złej regulacji nie dostaje odpowiedniej dawki przez co ma ubogą mieszankę i strzela.
auto: vectr1997 r. silnik 1.6 16v ,x16xel instalka lpg: tartarini etagas ( 3 generacja, wtrysk nadciśnieniowy wielopunktowy) objawy: przy schodzeniu z obrotó(puszcziny pedał gazu) szarpie w okolicy 2 tys. obrotów. Tylko na LPG Co juz zrobiłem: Nowe świece,przewody wn,silniki krokowe w "listwie wtryskowej lpg;-), membrany w parowniku, zaślepiony EGR....
witaj! trudno będzie ci pomóc bo nie podałeś jakiej firmy masz instalację . instalacje z holandi jest w polsce trudno serwisować bo trudno o części a szczególnie te starsze pkt 1,2 wskazują na za wysokie ciśnienie na listwie wtryskiwaczy ale przyczyną może zużycie membran tak,żę regulacja może nie dać efektu pkt 3 wskazuje na zabrudzony filtr gazu ,parownik...
No to wszystko jasne.. trzeba zregenerowac parownik bo jest w nim pełno syfu i membrany ktore sa w środku zrobiły się sztywne i dlatego dużo pali i głupieją wolne obroty ;) na nowych parownikach lovato mozna przejechac tylko 100.000 km a poźniej regeneracja.. zestaw naprawczy do parowników lovato to koszt 70zl + mechanik który go zregeneruje, chyba...
Jako takiej widocznej regulacji zewnetrznej srubkami niema,na gornej czesci parownika jest taka wystajaca srubka bodajze na klucz 16.W srodku jest sprezyna.To ona reguluje czulosc membrany na podcisnienie.Opor sprezyny decyduje o ilosci gazu na wyjsciu.Pozdrawiam
ja mam nissan primera p10 i miałem identyczny problem na początku regulowałem zawór od gazu przykręcałem go co było błędem później rozgrzałem parownik odkręciłem korek znajdujący się na dole i gdy cały syf wypłynął z niego po bawiłem się regulacją membrany i tak szczerze udało się obroty nie skaczą trzymają się na tym samym poziomie więc jeśli jest...
regulacja membrany regulacja parownika regulacja czułości membrany
zelmer malakser prostownik odłączenie prześwietlenie kamer
tłumienie krytyczne zmiana hasła
Aktualizacja map w nawigacji Navia NV33 Wyznaczanie równania prostej przez punkt - metody i przykłady