Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
42V A nie 24V
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
Ale co chcesz zabezpieczać? To stratny regulator. Zwiera uzwojenia do masy. W ten sposób reguluje napięcie. Teraz podaj zakres działania BMS i zakres regulacji napięcia alternatora. Tylko nie pisz "nie wiem". Bo wtedy Twój temat nie ma sensu.
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
Kto zmieniał i na jakiej zasadzie? Chyba jest oczywiste, że zasady regulacji napięci są odmienne..
Według mnie jest ewidentny defekt układu regulacji napięcia alternatora.
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Kolega sam napisał a jak wygląda sprawa z aku rozruchowym tak samo jest ladowany caly czas A to że mowa o akumulatorze rozruchowym to tylko kwestia budowy i zastosowania. Wprawdzie nie dowiedzieliśmy się jak akumulatory są ze sobą połączone, ale zakładamy że zwyczajnie równolegle. A to stanowi że oba są rozruchowe (tak sądzę), czyli pojazd ma akumulator...
Bo przecież na regulacje napięcia w alternatorze nie wpływa temperatura ? Wpływa ale chyba nie we wszystkich alternatorach Najnowsze auta regulują napięcie ładowania, zależy to od wielu czynników, jednak nie wiem czy od temperatury też. . Starsze też (wyższe napięcie ładowania gdy zimno i niższe gdy ciepło) W mojej Skodzie od 2003 roku. jaki czas mniej...
Witam. Mam ten sam problem, w tym samym modelu tyle, że pojemność 1,4 vvti. Nie wiem czy to są jakieś problemy z masą, czy może z regulacją napięcia alternatora lub coś jeszcze innego. Bardzo mi się ten objaw nie podoba ponieważ przypomina mi to czasy, gdy jeździłem motorowerem ROMET i wówczas, gdy dodawałem gazu światła jaśniały, a przy niskich obrotach...
W sumie :serwis ma rację. Zasadniejsza byłaby instalacja 24V.. Wtedy prądy płyną mniejsze i przewody mogą iść cieńsze. Z podzespołami nie powinno być problemu Co do alternatora, to zagadaj do kierowcy jakiejś ciężarówki obwieszonej lampkami i halogenami i zapytaj, czy jakoś wzmacniał zasilanie. Za regulację napięcia alternatora odpowiada regulator napięcia....
Sprawdź okablowanie a szczególnie masę. Najlepiej zrób masę silnik- "-" aku i "-" prostownika kablem i to grubym. Na pewno pomoże przy zapłonie i regulacji napięcia alternatora. Obydwa obwody (zapłonowy i wzbudzenia) korzystają z przepływu prądu przez styk ramy z silnikiem. Podejrzany może być też wyłącznik zapłonu na kierownicy. W sprawie wyrzucenia...
Mam problem z ułożeniem pasków osprzętu w vw t4 2.4d silnik z klimatyzacją stary typ na dwóch paskach zębatych (nowy typ ma pasek wielorowkowy). Ktoś już przede mną grzebał przy tym i paski są kompletnie nie tak jak mają być , nie są prawie w ogóle napięte. zamiast orginalnego ramienia alternatora z możliwością regulacji naciągu jest jakiś kawałek blachy,...
Ja też walczę z tym błędem P1327 w C3 1.1 Wymieniłem świece, cewkę sprawdzałem wtryski i nadal co jakiś czas zapala się lampka silnika. Pozostaje jeszcze sprawdzenie tego przekaźnika, albo układu regulacji napięcia w alternatorze, ponieważ czasami przy szybkim dodaniu gazu i zwolnieniu go widzę jak światła błysną jaśniej. Może to jest też przyczyna...
Witam Zbudowałem sobie elektrownie wiatrową a za prądnice posłużył mi alternator. Ale gdy akumulator był już naładowany alternator dalej ładował. Więc potrzebuje mechanizmu który wyłączy alternator gdy akumulator będzie już naładowany. Dobrze by było też gdyby był mechanizm regulacji napięcia.
Tak jeszcze tylko wspomnę dlaczego chcę przerabiać oryginalną prądnicę. powodem jest fakt że oryginalna daje 65watt a ja bardzo bym chciał, żeby w tej samej obudowie to było chociaż troszkę ponad 100 wat. Nie wiem czy się to uda. Widziałem oryginalne "Junaki" z alternatorami zamiast oryginalnej prądnicy. Poza tym zastosowanie neodymów, eliminuje regulacje...
Witam Państwa! Około dwóch miesięcy temu miałem wymieniany kompletny rozrząd i pasek od alternatora. Pasek z tego co wiem, jest o 3 mm dłuższy niż oryginał. Kłopot polega na tym, że za każdym razem kiedy uruchamiam silnik, pasek się ślizga wydając przy tym świst budzący wszystkich sąsiadów:) Czasami piszczy nawet przez pierwsze kilkaset metrów jazdy,...
W większośći instalacji samochodowych stosowany jest system regulacji napięcia wyjściowego alternatora z kontrolą napięć indukowanych twornika (za wyjątkiem np.Mazdy 626 i podobne gdzie regulator napięcia prądnicy kontroluje - stabilizuje napięcie na zaciskach akumulatora. W tym drugim przypadku potrzebny jest jeden dodatkowy przewód w instalacji.
A jak w takim układzie (magnesy trwałe) ma być rozwiązana regulacja napięcia?
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Dziękuję za odpowiedzi. Jutro po południu spróbuję sprawdzić jak z masą pod maską (masa na alternatorze i kolo bezpieczników przy akumulatorze). Jeszcze zaintrygowało mnie na podstawie artykułów w internecie: czujnik regulacji napięcia we wtyczce alternatora. Podobno potrafią śniedzieć wtyki.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Witam, w tym roku piszę pracę inżynierską, na temat: "Regulacja napięcia w alternatorze samochodowym. Regulacja od strony wzbudzenia i regulacja PWM" próbuję znaleźć jakąś literaturę na ten temat, ale nie bardzo wiem gdzie mam szukać. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź, nakierowanie na ciekawą literaturę itp. :)
Uszkodzony masz regulator napięcia, w japońskich motocyklach regulacja odbywa się najczęściej nie przez wzbudzenie lecz bezpośrednią regulację napięcia wyjściowego alternatora. Regulator napięcia to dość duża kostka do której wchodzą trzy fazy z alternatora i wychodzi wyregulowane napięcie stałe 14V. Znajdziesz go idąc po kablach od alternatora. Niestety...
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Witam Jestem w trakcie naprawy układu regulacji napięcia z alternatora. Na zdjęciu zaznaczyłem element który wygląda mi na tranzystor. Tam gdzie są 2 złącza po jednej stronie, czyli tam gdzie chyba jest baza i emiter mam zwarcie w obu kierunkach. Tylko czy to na pewno jest tranzystor i jaki mogę tam wlutować jako zamiennik ? http://obrazki.elektroda.net/16_12355938...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Sprawdziłem w zakładzie wymontowany alternat:ideaor. Nie jest to problem, który przez niego powstaje. Migające światła są wynikiem sterownika z komputera pcm odpowiedzialnego za regulacje napięcia na wyjściu alternatora w stosunku do zapotrzebowania aktualnego . :idea: Alternator sprawdziłem za 150 zł w profesionalnym zakładzie regeneracji. Wyniki testów...
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa ford posiada inteligentny system ładowania Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli...
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo.
No właśnie, ciekawe jak tam pracuje układ regulacji napięcia...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Woltomierz nic nie wniesie, Nie wiadomo z jakim alternatorem mamy do czynienia. Ford był pionierem we wprowadzaniu regulacji napięcia i prądu, opracował swój własny system który został wyparty przez standard jednoprzewodowego K-Line
Witam; Mam voyagera 2005 2.8 CRD skacze mi napięcie na akumulatorze (alternatorze) do 16-18V. Czy ktoś pomoże? Na jałowo 40V na alternatorze. Może ktoś spotkał się z taką usterką. Podobno za regulację napięcia jest odpowiedzialny moduł FSM. Może ktoś ma schemat elektryczny. pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc
Mam wrażenie, że to oznacza szeregowe połączenie cewki przekaźnika z cewką wzbudzenia - a więc przez cewkę wzbudzenia płynie te 50mA. Pytanie: czy przy maksymalnych obrotach silnika nie powoduje to braku działania regulacji i zbyt wysokiego napięcia z alternatora? Ale może nie, równolegle do cewki wzbudzenia jest podłączona kontrolka i ona bierze część...
Dziękuję za wasze porady.Pytałem o cenę koła na alternator,ok.110zł.Mogę sobie wyobrazić cenę koła na wał silnika.Odpowiadając elektritowi:koło pompy wodnej jest gładkie jak pisze marcys20,biegnie po rowkach paska.Dzisiaj napiąłem,jak mi się wydaje mocniej,alternator.Pisk ucichł.Może jest to związane z jakością pasków.Sprzedawca oferował mi pasek taki...
Wielkie dzięki za odpowiedź. Faktycznie mam taki fajny woltomierz zamiast kontrolki, ale można to zrobić na kontrolce to już żaden problem. Alternator ten co mam ma wyjście z diodkami, chociaż do regulacji napięcia na oryginalnym regulatorze ich nie wykorzystuje.. Pozdrawiam
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
Jak jest dynamiczna regulacja napięcia to tak jest. Chory wymysl ekoterorystow. Akumulator po 3 po latach złom.
Chyba nie napisano, ale sądzę, że chodzi om prądnicę ze wzbudzeniem przy pomocy magnesów trwałych (brak mopżliwości regulacji wzbudzenia). Czyli proponuję rozważyć regulację napięcia jak w motocyklach z alternatorami trójfazowymi. Nadmiar prądu można skierować np do grzałek.
Tu: http://obrazki.elektroda.pl/6249179800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7112923500_1... jest przykładowy wykres sprawności alternatora. Jak widać, maksimum sprawności i maksimum mocy to nie jest ten sam punkt: regulacja napięcia odbywa się poprzez obniżanie sprawności. Warto się przyjrzeć, bo nie trzeba zgadywać ...
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Podepnę się z pytaniem o prostownik do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych spełniający oczekiwania: 1. napięcie ładowania niezmienne =14,4V (bez możliwości regulacji) - zawsze takie same, niezależnie od ustawionego prądu (p-kt 2). Takie napięcie daje alternator. 2. regulacja ręczna prądu ładowania - ustawiam 10% pojemności akumulatora i w czasie...
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Przerobiłem samochód na zasilanie olejem rzepakowym - wszystko jest ok poza małym sczegułem do wstępnego podgrzania paliwa służy grzałka elektryczna o mocy 260W podłączona poprzez przekaźnik do instalacji elektrycznej przekaźnik załącza obwód gdy pojawi sie impuls na alternatorze (tj. gdy alternator zaczyna produkować prąd) ale grzałka pobiera ten prąd...
Tak sobie czytam ten wątek i naszła mnie taka refleksja: ładowarki z procesorami z programami odsiarczania, zabezpieczeniami itd. a potem wkładamy akumulator do auta gdzie jest zwykły alternator z regulacją TYLKO napięcia, bez żadnych zabezpieczeń, procesorów i jest dobrze. Jedziemy cały dzień i nie martwimy się czy elektrolit paruje. Przy sporadycznym...
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie. Nie miał żadnego wpływu na napięcie ładowania, ba, mogło go w ogóle...
Skoro masz do czynienia z alternatorem obcowzbudnym to dlaczego kombinujesz z regulacją na odbiorach? Zupełnie inna filozofia regulacji.
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
W sieci jest schemat RNc12, to bliźniaczy regulator, zobaczysz tam ów termistor, kompensuje zmiany napięcia regulacji jakie pojawią się na rozgrzanym regulatorze od obudowy alternatora do której jest przymocowany.
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
Odnośnie wpływu regulatora: to możesz go pominąć za pomocą tego przerobionego( co masz z niego same szczotki). Druga szczotka przez żarówkę do masy i zacznie ładować. Im mniejsza moc żarówki tym mniejszy prąd na wzbudzenie. Oczywiście nie ma mowy o jakiejkolwiek regulacji napięcia.
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
greenpeace ! To są ciekawe wartości do porównania (nie kwestionuję ich prawidłowości): - przy wietrze 6m/sek można się spodziewać obrotów równych 50 ... 60% tych, które mogą być przy 10m/sek (zakładam, że współczynnik szybkobieżności jest ten sam - śmigło nie ma regulacji skosu "w biegu"). Ponieważ prądnica nie ma regulacji napięcia (to nie alternator!),...
Zapewniam, że podczas ładowania na mrozie nie wzrośnie ani o stopień. Chyba że uda Ci się przepuścić przez akumulator jakiś potężny prąd. Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam...
A czy samochodowy regulator ładowania aku nie dał by tutaj rady? Zasilacz pełnił by funkcje alternatora. Regulator w alternatorze reguluje napięcie alternatora za pomocą regulacji prądu na uzwojeniu wzbudzenia i nie nadaje się wprost do takiej regulacji.
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Dzisiaj podłączyłem Zwinniczka do DB i oto wyniki: Błędy z opisem, który pokazał DB, a także sam wyguglałem F40A - czujnik poziomu oleju, poziom oleju U1000 - brak komunikacji ABS z innymi sterownikami U1308 - brak komunikacji z ECU U1318 - brak komunikacji z BSI U1108 - brak komunikacji z ECU 7159 - poziom oleju P1676 - błąd stały - controlled alternator...
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
Jeśli chcesz zrobić amerykankę - możesz liczyć na pomoc. Warto się jednak zastanowić nad alternatorem - większe obciążenie na wstępie (przekładnia) i możliwość regulacji napięcia, no i właściwie gotowe rozwiązanie. Z alternatorem miałem "przyjemność" zamiast cewki wzbudzenia dałem trzy słupki po trzy neodymy 20x10 N42 [30mm] ale pewien palant przy...
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. Moim zdaniem schemat źle przerysowany, bo w takiej formie by działał na odwrót. Czy uzwojenie wzbudzenia jest połączone ze szczotką? Do prądnicy regulator musi mieć trochę inne rozwiązanie niż do alternatora, prócz regulacji napięcia jest stosowany wyłącznik prądu zwrotnego...
Alternator przy permanentnym trzymaniu napięcia na poziomie 14.4V nie zapewni pełnego naładowania, a więc i gęstości elektrolitu, a tym bardziej teraz, jak napięcie jest utrzymywane na poziomie 13.9-14.0 V. Od wielu już lat chyba we wszystkich alternatorach stosowany jest układ regulacji napięcia ładowania uzależniony od temperatury. Kompensacja temperaturowa...
Poszukaj hasła "prostownik trzyfazowy" lub podobnych - co do Twojego pomysłu - sam kombinowałem. Oczywiście trzeba 6 mocnych diod - środek uzwojeń to masa wzmacniacza, z diod symetryczne napięcia - podstawowy uklad regulacji alternatora powinien zapewnić w miarę stabilne napięcia, kondensatory to reszta. transformator separujący dla rozdzielenia mas...
No właśnie to jest regulator stratny do alternatora ze stałym kołem magnesowym. A ty masz klasyczny alternatora z aktywną magneśnicą. Regulacja napięcia przebiega całkowicie odmiennie. Nie ma żadnego punktu wspólnego oprócz efektu końcowego. Dlatego dziwnie to wygląda, jak już wspomniałem. Masz kontrolkę ładowania?
Jeśli ograniczysz prąd magneśnicy do tej wartości, która odpowiada pracy przy 12V - to przy niskich obrotach dostaniesz 12V, a przy obrotach 2 razy większych dostaniesz 24V (przy tym samym wzbudzeniu). Regulator wykrywa, kiedy napięcie z alternatora jest wyższe od granicy regulacji i wtedy zmniejsza prąd dopływający do magneśnicy. Przy pracy silnika...
Dzięki za filmik. U mnie zachowuje się tak samo więc wygląda, że regulacja napięcia jest "inteligentna" i sprawdza naładowanie akumulatora więc jest pewnie jakiś element pomiędzy alternatorem, a instalacją samochodu.
Witam. Pisząc o tym że latem jest inne napięcie a zimą inne miałem na myśli regulacje napięcia uzależnioną temperaturą samego regulatora.
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Mimo wszystko dobrze byłoby znać oznaczenia tych alternatorów. Jako, że regulacje odbywają się od strony zasilania (plusa) lub masy (minusa). W tym przypadku wygląda, że nie występuje żadna regulacja, czyli regulator nie jest informowany o stanie napięcia na instalacji.
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Witka! Jaśli masz tylko alternator to: żadnych przeciwwskazań,samae zalety np.łatwiejszy rozruch,stabilniejsze napięcie pokładowe. Alternator spokojnie zapewni moc do ładowania i zasilania odbiorników. Ważne: regulacja paska sprawdzenie regulatora napięcia(zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonych światłach mijania i prędkości obrotowej silnika...
O takim wyglądzie były alternatory (naprawiałem takie dawno dawno temu),tylko tył miały inny.Regulatory Radzieckie montowane na zewnątrz miały często opcję lato -zima.Alternatory w wbudowanym regulatorem też spotykałem z tą regulacją.
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
"Klasyczne" rozwiazanie obciążenia to wirnik z łopatkami zanurzony w wodzie, w wannie, która jest zamocowana obrotowo (przechylnie) i na ramieniu ma zamocowaną szalkę na odważniki. Silnik napędza wirnik, który "młócąc" łopatkami wodę powoduje wychylenie wanny z położenia "zerowego". Odważnikami kładzionymi na szalkę należy zrównoważyć wychylenie wanny,...
Czyli moja robota nie poszła na marne. Problem chyba jednak istnieje gdzieś w alternatorze bo przy dodawaniu gazu nie ma poprawnej regulacji napięcia... A po drugie po odpaleniu silnika muszę dodać gazu aby wycieraczki zaczęły pracować z normalną prędkością. Co to są objawy?
Pytanie, co to za prądnica - raczej nie ma powodu, żeby silnik z pralki nadawał się na regulowaną prądnicę; prądnica samochodowa (alternator też) mają uzwojenie wzbudzenia, przeznaczone do regulacji napięcia.
Kilka drobnych uwag ... 1. Żeby dokładnie sprawdzić działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego należy wykonać oscyloskopowy pomiar napięcia generowanego przez ten czujnik w fazie nagrzewania i koniecznie z wykorzystaniem opcji rysowania odpowiedniej krzywej . Pomiar rezystancji w określonych temperaturach jest obarczony dużym błędem , wynikającym...
Tak to jest gdy kolega ociz zabiera głos w temacie, którego nie zna i wpisuje mi uwagę: "Skończ już z tymi herezjami, bo alternatory nie ograniczają prądu a jedynie napięcie" Po pierwsze - alternatory regulują (potocznie - trzymają) napięcie w określonym zakresie. Ograniczenie nie oznacza to samo co regulacja. Prawidłowe napięcie powinno mieścić się...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
hmm a w jakim obwodzie ( przez jakie elementy ) płynie prąd w momencie kiedy następuje zatkanie t2 i t3 Bo myślałem że właśnie jakoś przez D1 ( bo rozumiem że kiedy napięcie osiągnie wartosć regulacji t2 i t3 są już zatkane i prąd przez uzwojenie wzbudzenia nie płynie ? )
Alternator ma sprawność 30-70% około przeciętnie 50% by uzyskać pełną moc musi się kręcić te 6tyś obr/min , około oczywiście. Więc do Hondy przekładnią x2, chociaż jak nie chcesz uzyskać pełnej mocy to może zostać bezpośrednio. Co innego wysoko obrotowa kosiarka. Tam można dać 1:1. Tylko dla tego alternatora min. To 2,5KM. A tak naprawdę to 3,5-4 potrzeba....
Kolego kkknc o wybuchanie akumulatora chodziło o to, że: przewody o dużym przekroju -> mała rezystancja -> duży prąd ładujący akumulator -> dużo wodoru (w jednostce czasu) + małe otworki odprowadzające wodór, ewentualnie iskierka zapalająca wylatujący gaz ( nie koniecznie od "żabek" może być i elektrostatyka, lub cokolwiek innego)= wybuch (ojcu kolegi...
Jeśli potencjometr podłączysz z przetwornikiem A/C to będziesz miał gałkę do kręcenia, a układ będzie załączał odpowiednią liczbę oporników. Masz rację Dżarek. Ja to robię tak jako obciążenie opiekacze PTC z nagrzewnic chłodzone wentylatorami PC. Sterowane to przekaźnikami jak wiadomo, a przekaźniki z linijki LM3914 w trybie bar, potencjometrem zadajesz...
witam, problem z autkiem u kolegi - peugeot 206 z silnikiem benzynowym 1.4. mierząc napięcie akumulatora wynosi ono 14,8V. Po lekkim rozgrzaniu się auta zaczyna się usterka nasilać - napięcie skacze chwilowo na ułamek sekundy do zera, 18v, 13, 14 i tak sobie skacze. reakcja elektroniki na to jest - mruganie świateł drogowych, choinki na zegarach, samoczynne...
Mnie osobiście interesuje czym będzie ograniczony prąd ładowanie , bo w samochodach jest to rozwiązane przez regulację alternatora. Jest kolega w błędzie, regulacja alternatora polega właśnie tylko na utrzymaniu napięcia na stałym poziomie i nie ma żadnych ograniczników prądu (poza bezpiecznikiem). Ograniczniki prądu były stosowane w mechanicznych...
W Audi 3.0TDI alternator ma 14V 220A. Po modyfikacji regulatora można zapewne podnieść dość znacznie napięcie. Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb. Nowsze (w sumie to od dobrych kilkunastu lat) alternatory maja nawet wyjście informacji o obciążeniu alternatora.
jak mogę to zrobić? czy na szybko mogę póki co obniżyć je wstawiając jakiś element oporowy ? No nie bardzo. Trzeba by sprawdzić pozostałe elementy alternatora, stojan, wirnik, diody czy są sprawne. Jeśli są to pozostaje regulator. W 90% przypadków problemem jest regulator. Czytam na jakimś forum Voyagera i piszą tam, że alternator nie ma regulatora,...
Nie jest to takie proste. Częstotliwość z alternatora jest zależna od obrotów. Trzeba użyć szybkich diod prostowniczych. A takie na spore napięcie są drogie i trudno dostępne. Napięcie z alternatora jest zależne od jego wzbudzenia / obciążenia i obrotów, a nie widzę tutaj układu regulacji (stabilizacji) napięcia.
Jak kiedyś na Allegro kupiłem regulator do chińczyka to w środku był tylko mostek i trochę piasku... https://obrazki.elektroda.pl/7489365600_... Regulator wymaga dobrej masy, i podłączenia zasilania przy akumulatorze. W swoim moto dołożyłem przekaźnik na zasilaniu regulatora, przypinający go bezpośrednio do akumulatora, bo spadek napięcia...
To musisz mieć coś nie tak z alternatorem mierzyłeś diody, czy któraś nie jest przypadkiem walnięta.
alternator regulacja regulacja alternator spadek napiąć alternator
rygiel domofonu renault scenic gaśnie minolta 1600w
philips senseo stacja pogodowa auriol
Lexmark toner pokazuje 0 - co zrobić? Zmywarka Bosch - Pojemnik na tabletki nie otwiera się