I pewno masz prawidłowo dla tego samochodu. Pomierzony prąd to zapotrzebowanie instalacji samochodu (zapłon, wskaźniki, lampki, sterowniki itp). Napięcie 12,8 V przy pełnym obciążeniu instalacji to jeszcze nie jest klęska.
jak masz altka na simerblokach to go połącz kablem z głowica.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Myślę, że Boscha kupisz taniej i będzie ok.
Raczej diody, jak to w Hitachi.
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
- mierzyłem napięcie bezpośrednio na AKumulatorze, Alternatorze, spadek napięcia pomiędzy tymi urządzeniami. Wynik jest nieznacznie różny. (setne części V) Oznacza to, że nie masz nadmiernego spadku napięcia na przewodach. - Jeśli miałbym napięcie na akumulatorze ok 12 a z alternatora wychodziłoby 14,2V to uznałbym, że coś to napięcie zużywa, lub jest...
Jeśli zmierzysz to samo miernikiem bezpośrednio na alternatorze + i - , to warto podmienić regulator napięcia.Jeśli od spodu widac popękaną obudowę to lepiej wjechać całym lub wymienić obudowę ze stojanem plus regulator.
Naprawiać nie będę bo nie czuje się na siłach. Znalazłem fajny alternator na allegro myślę że będzie mi służył :http://allegro.pl/alternator-laguna-2-0... Dzwoniłem do gościa, twierdzi że na 100% sprawny daje gwarancje rozruchową. Jak zamontuję to dam znać co i jak. Jeszcze jedna sprawa czy przez problemy z...
Pasek klinowy ma pewnien luz, ale wydaje mi się, że jest w porządku. Na pewno nie piszczy jak to robia słabo naciągniete paski.
Witam ,czy alternator jest do wymiany jak na włączonym silniku jest napięcie 14V a gdy coś włączam to napięcie maleje np napięcie jest 13,9 V lub 13,7 V w zależności co jest włączone . Wszystko podane jest na wolnych obrotach.
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
pasek jest ok i dobrze napięty. jak będzie cieplej altek poleci na testy
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Panowie! Chyba źle opisałem temat. Albo skupiamy się nie na tym, co trzeba. To że przy włączonych odbiornikach napięcie idzie w dół - OK. To norma i tak być może. Chodzi mi tylko o to dziwne zjawisko spadku napięcia przy wzroście obrotów silnika. Co do opisanych możliwych przyczyn - założyłem świeży zestaw (oryginał od bosha). Oczyściłem wszystkie możliwe...
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Przy pomiarach masę gdzie brałeś? Alternator fabrycznie nowy ? Dokładnie jaki ?
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem. I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
Może masz niedokręcone klemy, sprawdź przewód masowy akumulatora i połączenie z masą samochodu. Jakie dokładnie jest napięcie ładowania na zaciskach akumulatora?
Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P
Jest dobrze, wszystko napięte.. rolki ok, pasek ok Może faktycznie to ten moduł w bagażniku.. Przejechałem nim ostatnio ponad 300 km i nic się nie działo, ale napięcie nadal waha się jak wcześniej wspominałem
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
W altku Marelli z Punciaka jak z obciążeniem nie daje, ale daje bez obciążenia, to najwcześniej stojan do wyrzucenia, czyli na dobrą metę alternator do wyrzucenia. Radzę więc od razu zrobić rzetelny test obciążeniowy, a nie szukać kij wie czego. 12.2V na odpalonym to brak ładowania. Disel miałby problemy z rozruchem.
wszystkich nie powymieniałem,uzwojenie sprawdzałem pod obciążeniem jest sprawne
Masz sprawdzić, nie opisywać jak wyglądają. Połączenie akumulatora z alternatorem pewne, bez spadków napięcia? Alternator masę ma?
Ten schemat masz "typical" więc może nie być zgodny z twoim modelem. Różnice w napięciu są ze względu na spadki na kolejnych przewodach i połączeniach. Mierzyłeś napięcie między alternatorem a aku jak pisałem?
sprawdź napięcie na alternatorze mogą występować spadki napięcia na instalacji
Nie chodzi o długość szczotek tylko czy nie mają śladów otarcia o szczotkotrzymacz. Takie podtarczie jest efektem bicia pierścieni co skutkuje słabym świeceniem kontrolki podczas pracy i spadkiem napięcia.
2/10 spadku napięcia między akumulatorem alternatora to już jest zbyt dużo. A dalej pewnie jest jeszcze gorzej.
Biorąc pod uwagę wiek auta, logika podpowiada mi żeby zaglądąć nie tyle na szczotki ile na współpracujące z nimi pierścienie ślizgowe. Oczywiście szczotki też nie będą w najlepszej kondycji. Kolejna sprawa to pomiary spadków napięcia, bezpośrednio przy alternatorze i na zacikskach aku. Mimo to myśle że tu problemem będzie bardziej zużyty rozrusznik...
Niech autor tematu rozważy wymianę klemy i zaprasowanie na nowo końcówek kablowych/wymianę kabli prądowych* również masowych. Nie za często, ale się zdarza słaby kontakt na zaprasowanych oczkach. Czy autor sprawdził ew. spadki napięcia między alternatorem, a akumulatorem mierzone względem silnika, nadwozia oraz klemy masowej ? * - niepotrzebne skreślić
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
ale gdy wszystko jest włączone a silnik na biegu jałowym to napięcie 13.1V to chyba nie jest źle nie sądzicie?
Jakie masz spadki napięcia na przewodzie od alternatora i na masie?
Nie traktuję, ale to najprostsze do sprawdzenia. Oczywiście, masz rację, na razie tylko gdybamy. Spadku napięcia pomiędzy alternatorem a masą też nie zmierzył, za to zmierzył pomiędzy alternatorem a silnikiem co nic nie wniosło.
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Silnik 1,9 mjet. Uszkodzil sie stojan oraz mostek. Akumulator do tego momentu byl sprawny.
Przecież te napięcia są dobre, tam nie ma czego szukać. Co najwyżej sprawdź spadek napięcia między + alternatora a + akumulatora. Przyjmuje się max spadek 0,2 V.
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Boś xxxxxxx, nie mierzysz na alternatorze tylko gdzies w instalacji , gdzie są bo muszą byc spadki napuęcia od odbiorników.
Kolego torksan .Jeżeli pytasz " czy pomiar prądu to natężenie ' to znaczy że twoja przygoda z elektroniką naprawdę dopiero się zaczyna . w związku z tym mam dwie propozycje . Kup sobie ' woltomierz samochodowy do gniazda zapalniczki . Da ci to możliwość pomiaru napięcia akumulatora , napięcia alternatora , spadku napięcia po kilkudniowej przerwie itp...
Witam mam problem z zasilaniem w moim Scenicu 3 1.5dci 2010r. otóż mam dziwne objawy w czasie ruszania z 1 biegu światła przygasają a dmuchawa zaczyna słabiej dmuchać po kilku sekundach zaczyna wracać wszystko do normy. Przeprowadziłem mały test ładowanie wynosi 15.5v na pełnym obciążeniu a w trakcie tych objawów potrafi spaść do ok 12.5v co odpowiada...
Piszesz ,że jak odkręcisz na max to alternator ma około 14V, a akumulator 12V . Nie wiem co to za auto ale zwykle + akumulatora łączony jest grubym przewodem z + alternatora, a - akumulatora łączy się z karoserią , a potem karoseria z silnikiem czyli -alternatora. Taki spadek napięcia ( około 2V ) świadczy o złym połączeniu albo: 1. +alternatora z +akumulatora...
A czym mogą być spowodowane spadki napięcia? Alternator mam regenerowany i podaje ładnie 14,3V co najmniej spróbuje sprawdzić napięcie a potem żarówki potestować i porównać do golfa vi Bo może problem leży w Philipsach a nie lampie czy spadkach napięcia. A co do żarówki może być lekko krzywo założona bo się beznadziejnie to wymienia :-x układa się żarówkę...
Warto jeszcze sprawdzić napięcie między zaciskiem prądowym,a korpusem alternatora, oraz spadek napięcia między zaciskiem minusowym akumulatora a masą
Posiadam alternator 24V 80A plus 2 akumulatory po 180 AH. Całość zasilona jest silniczkiem elektrycznym. Bez obciążenia uzyskuje 28V. Do tego jak podłączę przetwornicę napięcia i do przetwornicy napięcia podłączę piecyk o mocy 1000W to spadek napięcia ładowania alternatora z 28V na 22V. Jak zwiększę moc piecyka 2000W to spadek napięcia wynosi 19V i...
Masz za słaby transformator lub ma miękką charakterystykę pod obciążeniem . Radia pracują nie wiem czy wszystkie w zakresie 11-15.9 V. Poza tym zakresem się wyłączy. Bliżej górnej granicy nastąpi szybsze zużycie się elektroniki o czym napisane jest wyżej. Porównaj spadki napięcia na samym transformatorze i przy samym radiu. Kiedyś miałem podobną konstrukcję...
steruje nimi jeden przekaźnik. Tak, gdy będą zapalone wyłącznikiem na desce. Zamontowanie diod umożliwi oddzielne zapalanie przeciwmgielnych z tego sterownika. Spadek napięcia na tych diodach jest nieistotny, alternator utrzymuje napięcie ~14 V .
Można na próbę to sterowanie odpiąć... Do sprawdzenia tez spadki napięcia między alternatorem akumulatorem, po kablu plusowym i po masie.
Typowy akumulator lifePO4 ma dopuszczalny zakres napięć od 2.8 V do 4 V. Czyli całkowicie rozładowany pakiet 4S będzie miał 4x 2,8 V czyli 11,2 V . By naładować go do 100% potrzeba 4x4v czyli 16V i tu alternator ma za małe napięcie bo 14,4 V a realnie nieco ponad 14 V. Całkowicie rozładowany pakiet ma 11,2 V realnie pewnie 11,5 V czyli różnica do 14...
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Sprawdziłem jeszcze parę rzeczy: Spadek napięcia alternator-akumulator jest 0,1V. Alternator jest gorący cały czas na tyle, że nie można położyć na obudowie palców dłużej niż na kilka sekund. Po obciążeniu go ksenonami, grzanymi fotelami,...
Alternator ci padł.
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
Zmierz spadek napięcia pomiędzy alternatorem a SŁUPKAMI akumulatora. Zarówno masę jak i przewód plusowy. Na próbę zamień też akumulator bo tu może być przyczyna. Sam alternator sprawdziłbym na stole, pod obciążeniem, może być uszkodzony wirnik. W jakim stanie masz pierścienie ślizgowe?
Przyczyną był przekaźnik funkcji x
Bądź hojniejszy w szczegóły, jaki samochód, gdzie mierzysz napięcie?
Przewód masowy jest koloru brązowego i jest przykręcony do skrzyni biegów śrubą która trzyma rozrusznik. Nie podejrzewam aby to było przyczyną.Skłaniałbym się raczej w stronę alternatora,na pewno nie będzie to wina szczotek.
na alternatorze zmierzyłem na wyjściu z oznaczeniem B + i D+ jest 14,1v z tego wychodzi że alternator jest dobry ładuje czyli w instalacji coś szwankuje
Witam Kontrolka wtrysku powinna zaświecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po kilku sekundach ( w tym czasie ECU przeprowadza test czujników ). W czasie jazdy zaświecenie się jej wskazuje na wystąpienie jakiejś nieprawidłowości w sygnale z któregoś czujnika zamontowanego na silniku. Może wystąpić też sytuacja w której w czasie deszczu wjeżdzasz...
Ale chyba najlepiej będzie jak dam osobne kable od akumulatora do gniazda zapalniczki. Położę 4mm2 wtedy nie powinno być dużego spadku napięcia.
Koledzy ale tu nie chodzi o spadki napięcia -akumulator alternator ponieważ ładowanie jest dobre chodzi o spadek na instalacji jak już wcześniej wspomniano czyli o zasilanie kontrolki ponieważ z alternatora pojawia się wyższe napięcie gaszące niż jest zasilana kontrolka.P
Nieładowanie jednego akumulatora to problem masy między przełącznikiem 12/24 a alternatorem. Sprawdź spadki napięcia na przewodach. U mnie w ciągniku tak się fajnie zrobiło, że ładowało lewy akumulator a światła świeciły z prawego. Zabrakło przejścia pomiędzy ramą a silnikiem bo silnik na poduszkach.
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego.
to niby czy jest napięty?? Pasek powinien ugiąć się na grubość kciuka lub obrócić o 90 stopni (nie więcej). Do alternatora woda tak łatwo nie wpadnie chyba ze kolega uprawia offroad ;p A czy alternator jest wodoszczelny?
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Jedyne możliwości moim zdaniem to: - wadliwe połączenie wyjścia alternatora z akumulatorem (spadek napięcia). Nie znam na pamięć schematu tego motorka ale przy tych objawach to możliwe tylko gdyby ten woltomierz mierzył napięcie bliżej alternatora, przed miejscem spadku. Mierzyłes napięcie bezpośrednio na aku w czasie jazdy ? - wadliwy akumulator
alternator sprawdź napięcie
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Alternator był w regeneracji Pytanie, czy sprawdzono/wymieniono mostek, bo na nim też potrafi być spadek napięcia.
Witam - jeżeli masa między akumulatorem a blokiem silnika nie jest wadliwa oraz masa między blokiem silnika a obudową alternatora też nie jest wadliwa to taka różnica potencjałów jest niemożliwa . Dodano po 46 https://obrazki.elektroda.pl/3348578100_... Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/9472831800_...
Zrób swoją masę. 25mm2 będzie aż za dosyć.
Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie...
Najczęściej lampka jest podłączona do+12v za stacyjką i wyjścia L alternatora(wyjście zasilania wzbudzenia). Sprawdz naciąg paska klinowego, czy nie ma uszkodzeń. Pasek zużyty ślizga sie po kole pasowym(spadek napięcia na alternatorze przy obciążeniu)
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
Zrób jeszcze takie pomiary. Po wł. świateł i dmuchawy zmierz napięcie na alternatorze. Jeżeli jest ok to zmierz spadek napięcia na przewodzie plus czyli zacisk B+ alternatora i + akumulatora. Następnie spadek na masie czyli masa alternatora i minus akumulatora. Wtedy będziesz wiedział co poprawić. Do pomiaru spadku napięcia będziesz musiał użyć dodatkowego...
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
mariusz76, nie pytaj co wyklucza co tylko po prostu pomierz w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie na stacyjce, module, sterowniku czy wtryskiwaczu, spadki napięcia na alternatorze i rozruszniku, masy itd. Tak będzie najszybciej.
Oryginał wyglądał raczej na 12mm2 ale mniejsza o to - co jest w/g Ciebie głupiego w mojej poradzie? W/g mnie lepiej dać kabel w jednym kawałku między alternatorem, a akumulatorem, niż składany z 2 odcinków. Przełączkę między rozrusznikiem, a alternatorem można usunąć jeśli komuś bardzo przeszkadza. Kabel rozrusznik-klema jest nie do ruszenia, bo jest...
Sprawdź ładowanie na alternatorze. I porównaj z napięciem na akumulatorze, czy nie ma spadków.
Ładowanie altka na wyjściu wzorowe 14,3 V . Niestety na klemach 13,7V. Klemy czyste , masy przejrzane dałem dodatkową masę na silnik. Pytani są takie : czy to normalne że jest taki spadek napięcia? miedzy alternatorem a akumulatorem? A jeżeli nie to jaka może być przyczyna ? To nie jest normalne że spadek jest taki duży. Sprawdź napięcie pomiędzy śrubą...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
poprostu na wolnych ładuje na obrotach ładowanie spada dlaczego ?
Gdy właczymy jakiś odbiornik o dużym zapotrzebowaniu energii to własie akumulator zapobiega duzym spadkom napięcia A skąd, to zapewnia regulator alternatora. No chyba że aku słuzy tylko do odpalania samochodu Tak akumulator służy do odpalania samochodu po odpaleniu źródłem energii powinien być alternator. 30A powoduje poważny spadek napięcia na przewodzie...
Grubsze kable nic nie dadzą jak alternator nie wyrabia. Być może ten Twój jest nie jest do końca sprawny. Może to wina szczotek, bądź regulatora napięcia. Zmierz jakie są spadki napięć na alternatorze, jak napięcie siada tak samo jak na akumulatorze to brakuje prądu porostu.
światła i dmuchawa na 2. Na postoju z tym samym obciążenie. 13.7 Czyli brak ładowania, bo 13,7V to żadne ładowanie. Tak jak pisano - do sprawdzenia (miernikiem) spadek napięcia między alternatorem i akumulatorem (albo pomiar na alternatorze i na akumulatorze), oczywiście pomiar pod obciążeniem. Do tego warto by cęgami zmierzyć prąd na wyjściu alternatora.
Posiada w postaci regulatora napięcia na alternatorze.
alternator spadek napiąć spadek napiąć spadek napiec alternator spadek napiecia
lodówka elektrozawór octavia sterownik drzwi uszkodzony ekran telewizorze
verto akumulator ogłoszenia sprzedam
Podłączenie grzałek g1, g2, g3 przez przełącznik obrotowy Skrzynia CVT w Suzuki Swift 2024: Model i Specyfikacja