Ustawiasz na znaki na 1wszy cylinder, wkęcasz w czujnik zegarowy w pompe. Napinasz min 2mm. Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm http://obrazki.elektroda.pl/6162840600_1...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
No tak, wyszło że jestem w błędzie z tym kątem wyprzedzenia początku wtrysku. Wszystkie koła zamachowe mają otwory z punktem „T” na 20° wyprzedzenia. To dlatego, że tłoczek sekcji tłoczącej posiada nacięcie „od góry” opóźniające początek wtrysku przy dawce startowej (powyżej dawki maksymalnej) o 10°, a regulację kąta początku...
Witam Narysował się problem z autobusem MAN ul 353 2000r . Wyskakuje błąd edc 18 regulacja początku tłoczenia , kopci na biało/szaro . Wymienione turbo . Nie możemy dojść do ładu z tym autem .Mial ktoś podobny problem , auto przerywa a jak już się wkręci na obroty to idzie
Eispritzpumpe kaput! A dokładniej elementy tloczace Jak coś daj do warsztatu który zrobi to porządnie. Ustawia się np. kąt wtrysku na kółku ktore nie posiada klina! a do tego zęby sa grube i jest ograniczona regulacja początku tłoczenia to i kółko trzeba mocno zakręcić aby się nie przestawilo, nie wspominam już o czujniku HDK i regulacji luzu listwy...
Ale mi chodzi dokładnie o sam montaż pompy. Czy oprócz jej założenia dokonał jakiejkolwiek regulacji pompą już na samym silniku? Kręcił silnikiem, sprawdzał coś poprawiał pompę? Tu chodzi o to czy mechanik dokonał sprawdzenia-regulacji początku konta tłoczenia przy montażu pompy w ciągniku.
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Regulacja zaworów oraz regulacja początku tłoczenia pompy wtryskowej jest jak najbardziej wskazana. Po wymianie paska, regulacja pompy wręcz niezbędna. Jasny dym to objaw zbyt wczesnego wtrysku, czarny dym-wtrysk opóźniony. Mówimy tu o sprawnym silniku, bo uważam, że ciśnienie na garach to sprawdzić należy w pierwszym rzędzie. Rozregulowane zawory mogą...
świece a i racja .... ale jak znam volvo to raczej dynamiczna regulacja początku tłoczenia i po temacie... w sterowniku silnika błąd " regulacja początku wtrysku" założe się że tam sie taki znajduje Dodano po 5 aaa dodam tylko że cała akcja zaczyna się od wymiany rozrządu (nieudanej) czyli przez mechanika który pojęcia nie ma. pocieszę cie że moża to...
Ma być na tym cylindrze na którym producent przewidział że ma być ;) Na innym prawdopodobnie nie będzie działać elektroniczna regulacja kąta początku tłoczenia (zwanego popularnie kątem wtrysku)
Problem z regulacją początku tłoczenia, może wystąpić również przy problemach z zasilaniem w paliwo.
Masz problem z regulacją początku tłoczenia więc albo pompa albo zawór albo przewody albo sterownik uszkodzony.
Do tego co podał kolega ainal od siebie dodam, że turbo wstaje późno i przynajmniej ja co do tego nie mam żadnych wątpliwości (widać to wyraźnie w 011 dynamicznym jak i BS) a przyczyny szukaj w nieszczelnościach w układzie podciśnienia i druga ważna również rzecz, o której nikt wcześniej nie wspomniał, to sprawdzenie i regulacja potencjometru pedału...
super, teraz musze załatwic czujnik i jakoś to posprawdzać-pytanie czy trzeba bedzie wyjmować jeszcze raz pompe,czy wystarczy regulacja na fasolkach? dziś jezdziłem i parokrotnie zapalało się EDC i gasło czasem przechodził w tryb awaryjny i wtedy trochę dłużej się palila kontrolka. patrząc po przejechanych kilometrach to dość dużo spalił, a na kompie...
człowieku pocoś ty do tej pompy ręce wkładał oddaj ją teraz do specjalisty który zrobi cos z tą pompą każdorazowa ingerencja w takie coś to póżniejsza regulacja nie tylko dawki paliwa ale początku tłoczenia bez specjalistycznego sprzętu nie ustawisz tego i to każdy tu próbuje powiedzieć zrozum że przy pomocy akcesorjów GSM nie złożysz tego poprawnie...
Wszystko na OT i zablokowana pompa. Kolejnym krokiem jest regulacja początku tłoczenia.
Komputer pokazał takie błędy "Regulacja początku tłoczenia" Czy to jest jedna z cewek w pompie paliwa? według schematu to jest "Siłownik regulacji tłoczenia" a obroty silnika dochodza tylko do 2100
Witam, Widzę, że nikt nie wie jak rozwiązać mój problem. Udało mi samemu znaleźć odpowiedź - prawidłowa wartość skoku tłoczka do statycznej regulacji początku tłoczenia pompy wtryskowej dla samochodu AUDI 80 1.9TD AAZ wynosi 0.90 ± 0.02 mm. Ponadto przy regulacji należy zwrócić uwagę, aby cięgno ssania wciśnięte było do oporu.
ustawić to pojęcie względne,,, przy tej pompie jest co najmniej perę rzeczy do regulacji np.początek tłoczenia ,dawka początkowa ,dawka główna,przestawiacz kąta wtrysku,obroty ,itp może się tak określisz co chcesz regulować
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Chiński generator za 15zl plus końcówka mocy na mosfetach i masz regulacje od 5 Hz do 150 kHz Tak tak. Na pewno to będzie działać. 5Hz nie za mało? Nie będzie falowania obrotów? Kolega powyżej głupotki pisze. Główna regulacja odbywa się poprzez regulację PWM -szerokości impulsu, ze sprzężeniem zwrotnym - w starszych był układ potencjometrycznego pomiaru...
A jaki jest kąt wtrysku? (początek tłoczenia). Można to chyba odczytać przyrządem zegarowym.
Tu jest nieco opisow regulacji pomp do roznych diesli (zarowno Lucas jak i Bosch). Niestety tylko Citroen. Poniewaz jednak silniki sa te same wiec byc moze znajdziesz tam wlasciwe parametry dla swojego. Pozdrawiam
w pompie "bzyka" zawór dolny od regulacji kąta wtrysku lub jak kto woli czasu wtrysku, początku tłoczenia. masz uszkodzony sterownik i tyle. kwestia tego czy da się go reanimować. napięcie sprawdza się na pinach od środka czyli wyjście stabilizatora. napięcie ma być 5v.
Daj sobie spokój z obniżaniem ciśnienia -to staroć z bezpośrednim pojedynczym wtryskiem i zawsze będzie głośniejszy, tym bardziej przy początku tłoczenia ustawianym na "oko". Ustaw wzorcowo początek wtrysku przy użyciu czujnika zegarowego, to i głośny klekot powinien się uciszyć - wymagana kontrola dynamicznej regulacji kąta początku tłoczenia, możliwe...
najpierw sprawdź kąt za pomocą urządzenia diagnostycznego,potem regulacja,oczywiście mechaniczna.
Wał ustawiasz w ten sposób że obracasz wałem korbowym tak, że znak na kole zamachowym na przeciw nieruchomego wskaźnika we wzierniku (w obudowie sprzęgła) się pokrywają, odpowiada to położeniu GMP tłoka 1 cylinda od str. napędu rozrządu ; natomiast wałek rozrządu ustawia się unieruchamiajac go za pomocą liniału (VW 2065 A) lub wykonanego samemu (jak...
W tej pompie występują 2 zawory jeden na głowicy miedzy przewodami wysokiego ciśnienia oraz zawór przestawiający kąt zapłonu na dole pod głowicą. Tak wynika ze schemayu pompy Vp 44 który znalazłem w necie. Analogicznie na rysunku nazywają się zawór regulacji dawki oraz zawór początku tłoczenia
Rolę ssanie w tej pompie pełni ciśnieniowy układ zmieniający kąt wtrysku należy uwzględnić jego wpływ na regulację na zgaszonym silniku.
Na pewno coś jest nie tak złożone, ewidentnie masz kolizje. Ten powiększony luz zaworowy daje tylko opóźnienie zaworom więc się mijają z tłokami. Luz zaworowy ustawia się jak w 4 cylindrowym silniku wiec jak i C-360. A początek kąta tłoczenia masz prawidłowy?
Po wymianie tranzystora w sterowniku pompy VP44 od opla pompa daje za małe ciśnienie. Podłączyłem na stole pompę pod program Denisa i wywaliło mi takie błędy: 59 BIP Fault (Begin of Injection Point) (31) 53 Angle sensor/IWZ system (18) Przy podłączeniu zasilania zawór regulacji dawki odzywa się bzyknięciem, czy jest uwalona pompa mechanicznie, czy ma...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Witam Mam problem ze znalezieniem danych regulacji pompy jak w temacie. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości początku tłoczenia dla tej pompy. proszę o pomoc. pozdrawiam. Dodano po 5 witam znalazłem. ustawienie to 7,01 +-2 pozdrawiam może komuś się przyda
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
A gdzie tam jest regulacja? Oj regulacja jest. Dzięki wszystkim za pomoc Zdjąłem to koło. Odkręca się centralną nakrętkę i zamienia się ją na ściągacz. Oczywiście zakupiłem również przyrząd do ponownego ustawienia początku tłoczenia.
Witam! Autko zgasło w czasie jazdy, potem klient wysłał gdzieś na allegro sam sterownik do naprawy, potem zamontował i dalej lipa Interesuje mnie opinia na temat mojego pomiaru Ten dolny zawór początku tłoczenia ma 9.5 oma, a ten górny co jest pomiędzy rurkami zawór regulacji dawki mam 0.5 oma???!!!! Podpowiedzcie coś...
Fotki nie ma :). Kolego chodzi o śrubki trzymające koło zębate po którym chodzi rozrząd, po prostu kółko zębate pompy. Są to trzy śrubki 13, w środku masz śrubę 19 (mocowanie ośki pompy) - tej pod żadnym pozorem nie odkręcaj !!!, Jak poluzujesz trzy śrubki 13, łapiesz za śrubę 19 i delikatnie dosłownie o części milimetra obracasz pompą, kółko pozostaje...
Teraz moje pytanie odnośnie ustawienia początku tłoczenia, czy paliwo w kapilarze ma przestać się podnosić w chwili osiągnięcia na kole zamachowym znaku z literką bodaj "G"? Wtedy jest idealnie? I kolejne pytanie, na czym polega regulacja wtrysku? Dodanie podkładek opóźnia czy przyśpiesza wtrysk? Tak jak wcześniej pisałem , w momencie pokazania się...
Całej procedury opisanej przeze mnie faktycznie nie ma w manualu. Nie sprecyzowałem, że chodzi o ostatnie zdanie dotyczące sekcji na której dokonuje się pomiaru. Tu też się zgodzę że w silnikach 4 cylindrowych nie ma znaczenia czy 1 czy 4 sekcja podlega kontroli, teoretycznie powinno być tak samo. Powiedzmy, że tego wpisu o znaczeniu sekcji która podlega...
Witam w gronie zasmuconych. Na początek powinieneś podpiąć komputer i sprawdzić co tak naprawdę go boli. Może awaria elektroniki :?: komputer powinien to wykazać. Potrzebujesz laptopa, (200-250zł.) lub stacjonarny. Interfejs (80-100zł.) program VAG-COM, VWTool jest drogi a mikołaj coś nie chce przynieść, nie wiem czy wersją demo tutaj można coś zrobić....
jeszcze jedno regulacja z 180 na 225 stopni nie zmieni parametrów ?.. Nie zmieni, masz problem z samymi zaworkami początku tłoczenia, czas pracy ich jest zbyt długi, co potwierdza duża dawka paliwa, co za tym idzie wtryski są zaopiłkowane, nie drożne, lub przytarte, co za tym idzie najlepiej wymienić komplet, razem z pompą tandem i uszczelkami, oraz...
No po to jest ta regulacja żeby to skorygować. W 330 do końcowego sprawdzenia najlepiej dwie osoby. Jeden kręci wałem i patrzy na pompę a drugi trzyma kołek. Początek tłoczenia paliwa to parametr który da się ustawić bez względu na wiek silnika. Tutaj starość silnika nie ma znaczenia.
Pytam konkretnie. Pompa jest zwykła rotacyjna i chce znać wartość w mm. (skoku tłokorozdzielacza)potrzebną do regulacji początku wtrysku.Potrzebuje też info na temat płomieniówki ponieważ mimo rozgrzania silnika wciąż grzeje, a jeżeli ktoś posiada schemat instalacji ww. sprzętu będę wdzięczny.
EDC Eletronic Diesel Conttrol Elektroniczna regulacja silników ZS Ogólna nazwa elektronicznych systemów sterujących stosowanych w silnikach wysokoprężnych. W systemach tych regulowane są za pośrednictwem siłowników i zaworów elektromagnetycznych następujące parametry: początek tłoczenia paliwa, wielkość dawki paliwa czas trwania wtrysku, ciśnienie wtrysku....
Fachowiec zrezygnował, bo według prawa powinien zrezygnować! Czynnik r22 i wszelkie uszkodzone instalacje z tym czynnikiem, są traktowane jako odpad niebezpieczny - tyle powinno być w tym temacie ;) "Zaworek regulacji ciśnienia" nie występuje w tym urządzeniu, skoro sam napisałeś że "przetarła się kapilara", która jest tanim odpowiednikiem takiego zaworku....
To jest pompa typu H ...033 Początek tłoczenia, na podstawie sygnału 1cylindra ustawia solenoid nastawczy w górnej czesci regulatora, zgrywajac sygnał z koła zamachowego-czujnika położenia (nie obrotów). Zakres regulacji jest dosc spory ze nawet niedokładność ustawienia pompy rzędu 2 stopnie nie przeszkadza. Dawka jest zależna od szeregu czynników:...
Robiłem w nim wiele rzeczy w układzie wtryskowym. Docelowo chciałem przywrócić stan fabryczny bo radosna twórcza rzeźba tam była że ho, ho... ale takiego okopcenia nie było. Wiem że czarny dym to lejące wtryski, dlatego od razu o tym wspomniałem by tej sugestii nie pisano. Potem regulacja kąta na pompie bo tam też było grzebane i była ustawiona na samym...
Odtwarzacz CD Technics SL-PG490 błedy odczytu Sprzęt serwisowany ostatnio w 2018 roku - tylko gruntowne czyszczenie całości i soczewki w module lasera. Trafił ponownie do mnie teraz i trochę się z nim "bujam". Pierwszy przebieg "testowej" płyty dał sporo błędów odczytu ( lub mechaniki). Skorygowałem minimalnie potencjometrem na module lasera, w sumie...
Zapożyczone z innego forum, lecz podpisuje się pod tymi słowami. tak dla potomnych. błąd p1220 to niestety ta droższa opcja czyli zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku . "pożądane" błędy to : p1630 zawór dawki. p1631 sterownik pompy, p1650, p1651 szeregowa szyna can. dla pewności można jeszcze sprawdzić dolną cienką parę przewodów od sterownika...
ustawienie początku tłoczenia czujnik początku tłoczenia zawór początku tłoczenia
wgrania androida cylinder piła partner peugeot instrukcja obsługi
nawiew kotłownia analizator widma
Wymiana filtra DPF w Fiat Ducato - krok po kroku Volkswagen SEAT RNS 315 5P0035191D: Specs, Faults, Installation, Common Issues