Dolutować w szereg z potencjometrem rezystor, który elektrycznie "zablokuje" skrajne położenie gałki. Jaką wartość ma potencjometr? Rezystor będziesz musiał dopasować metodą prób i błędów, lub wstawić na chwilę zamiast niego drugi potencjometr i ustawić żądaną wartość, odlutować zmierzyć i takiej wartości rezystor wlutować, A może po prostu w tym miejscu...
Prawdopodobnie uzwojenia transformatora nawinięte są jako 2 połączone szeregowo uzwojenia 2X14,5V po 11A każde.Jak by rozłączyć uzwojenia to otrzymamy dwa osobne uzwojenia ,do każdego z nich podłączamy mostek Gretza i po mostku łączymy równolegle to wtedy prądy nam się zsumują i dostaniemy prąd stały 22A/13,5V (19V nap.szczytowego)
1) Bo tyrystor może pracować przy prądzie przemiennym. Jest to po prostu dioda o regulowanym kącie otwarcia. 2) Tak, a jeszcze lepiej na 14,4V 3) Regulacja prądu ładowania 4) Schemat wygląda na poprawny, myślę, że tak, chociaż ja myślałem o innym schemacie.
Zawiadom moc transformatora i napięcie wtórnego uzwojenia.Dla zapoznania bardzo prosty schemat.C3 lepiej wydalić http://obrazki.elektroda.pl/6789723300_1...
jesli chesz ten schemat to podaj mi maila swojego..juz go przerysowałem Dodano po 14 wysłałem..jak dojdzie to mozesz dac znac
Bocznik pomiarowy (R1) daj od strony masy. Zgadza się, przy okazji uprości się układ wzmacniacza pomiarowego.
http://obrazki.elektroda.net/61_12808415... Witam Chciałbym przedstawić moją konstrukcję. Jest nią prostownik przeznaczony do ładowania akumulatorów samochodowych. Składa się z 4 płyt: - Główna płyta prostownika, - Płytka zasilacza multimetru oraz wentylatora wraz z osobnym transformatorem - Płyta zabezpieczenia przed zbyt wysokim napięciem...
Nie bardzo. Drut jest emaliowany cienką powłoką . Jak to zrobisz w domowych warunkach? Gruba powłoka jak izolacja spowoduje, że może się nie zmieścić.
z fazową regulacją mocy Chyba czegoś takiego tu nie widzę... No właśnie, jak realizowana jest regulacja..?
A jeśli można wiedzieć, w jaki sposób dobieracie wartość tych dwóch rezystorków i jaki jest zakres regulacji ?
Czyli na sucho będzie 12 a z Aku 15? To jaki kupić żeby ładowało 15v? Z tym układem że zdj tam są jeszcze 2 diody i regulacja
Dostałem za free prostownik, Nie podajesz parametrów tego prostownika, ale pytasz czy Jabel da radę - skąd można to wiedzieć? Ale wiedzieć powinieneś Ty, bo parametry znasz, a o rzeczonym Jablu czytałeś. Jeśli nie czytałeś, [url=https://sklep.jabel.com.pl/produkt/...
Już napisałem że w głównym prostowniku kondensator jest niepotrzebny, jego rolę spełni akumulator. Kondensator musi być w zasilaczu pomocniczym do układów ogranicznika i wentylatora. Czy trafo wystarczy do prostownika - to zależy od pojemności akumulatora jaki chcesz ładować. Przy dużych pojemnościach będzie ładował długo bo ma ograniczoną wydajność...
na wejscie mam transformator 15,8V 1,5A a na wyjscie chociazby zarowka samochodowa
Jeżeli prostownik posiada regulację prądu ładowania i amperomierz to OK . Radiatory do tych diod musisz dać .
Oporem wewnętrznym się nie przejmuj, ważny jest prąd ładowania który najlepiej jak oscyluje w granicach 1/10 pojemności akumulatora stąd potrzebujesz regulacji ładowania.
Właśnie bez testów nie jestem w stanie tego stwierdzić Tu nawet testów nie trzeba. Wiadomo z doświadczenia jak transformator się zachowuje. Dla mnie to żadna regulacja prądu.
Spróbuj prostownikiem do ładowania akumulatora samochodowego jeśli posiadasz.
Szukam dość prostego prostownika do ładowania aku samochodowego z oddzielną regulacją prądu i napięcia wyjściowego Z góry dziękuje.
Ustaw przełącznik na tryb ręczny i sprawdź, jak zależy świecenie LED-ów i napięcie na C2 od regulacji P1.
Widzę też inne aukcje. To jest prostownik z płynna regulacją prądu ładowania. [url=http://www.allegro.pl/item560235923...
To w takim razie usuń opornik 4,7k, a P2 ustaw na 10k i reguluj nim powoli obserwuj amperomierz kiedy prąd spadnie do 0A i zmierz napięcie na B T1 (czy się zwiększył zakres regulacji).
Z tego co widzę to jest to rezystor nastawny czyli potencjometr ,masz tam zapewne regulacje napięcia jak i natężenia prądu
a najlepiej żeby miał stabilizator napięcia Jak już to regulacje prądu ładowania ;-)
Przerobić nie przerobi, ale jak "wykapuje" w jaki sposób pukać w ową blaszkę, to w większości przypadków będzie to przełącznik On/Off ... :!: :idea: :black: Prościej założyć włącznik On/Off. Witam chciałbym zbudować prostownik z regulacją po stronie pierwotnej. Zamiast budować układ znalazłem w swoich gratach ściemniacz oświetlenia, który chciałbym...
Witam mam pytanie. Czy w prostowniku samochodowym mozna zastosować "ściemniacz do lampy". Został by on zamontowany przed trafem czy prostownik by dobrze sie sprawował ?? Prosze o szybko odpowiedź
Dołącz równolegle z uzwojeniem pierwotnym transformatora zwykłą żarówkę np: 230V 15W i szeregowo z tym ten regulator. Sprawdź czy wtedy będzie działać regulacja. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie zwykłego prostownika samochodowego z regulacją prądu zamiast tego transformatora. Trochę po czasie bo już masz transformator i teraz musisz kombinować....
Poszukuę prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych z regulacjš pršdu ładowania. Może kto mi pomoże?
no taki niestety jest ten cud :D to co - odwinac mu kilka zwoi na uzwojeniu wtornym , i zrobic jakis mostek prostowniczy z regulacja ??
Raczej nie trzeba już nic ustawiać, pilnuj go i tyle.
Sprecyzuj, czy prostownik ma mieć regulację prądu ładowania, jaka jest wydajność prądowa uzwojenia wtórnego transformatora?
Zobacz temat :Prostowniki do ładowania akumulatorów samochodowych
a może spróbuj wstawić w szereg z pierwotnym urzwojeniem ściemniacz i masz regulację prądu ładowania... może to nie najlepsze rozwiązanie ale jest czasami stosowane pozdr
Witam .. ostatnio usmażyłem swój prostownik :) Najprościej było by iść i kupić drugi ale ja pomyślałem żeby zrobić prostownik taki z prawdziwego zdarzenia.. dlatego poszukuje schematu prostownika o max prądzie ładowania powiedzmy 10 A( możliwość regulowania, stopniowo tak aby można było ładować mniejsze akumulatory)oraz wskaźnik ( Voltomierz czy Amperomierz...
Prąd maksymalny LM350T wynosi 3A. Można go oczywiście zwiększyć zewnętrznym tranzystorem. Dla ograniczenia strat i wydzielania ciepła przez tranzystory przydałoby się je sterować szerokością impulsów.
Napięcie nie jest za niskie po wyprostowaniu powinno być ok 18V{12,8x1,4=ok 18V}.Ten potencjometr służy pewnie do regulacji napięcia na tę linijkę świetlną.Sprawdż diody
A po co w prostowniku mikroprocesorowym ręczna regulacja prądu jak całym procesem ładowania steruje mikroprocesor :?:
Witam. Myślę, że warto mieć taki prostownik z zabezpieczeniami i pełną automatyką. Choć czasem do szybkiego ładowania przydaje się zwykły z ręczną regulacją prądu. Pozdrawiam.
Chyba wskaźnik prądu, nie napięcia - wychyłowy? Wygląda na uszkodzony (zacięty). Możesz dla pewności zmierzyć diody, czy nie są zwarte, ale pomiar napięcia na zakresie DC wskazuje, że prostownik jest sprawny. Spróbuj popukać we wskaźnik, może się ruszy, chociaż to mało prawdopodobne. Swoją drogą, pomyśl o lepszym prostowniku, bo ten egzemplarz nie jest...
Witam ! Chyba mam taki przełącznik. Sam kiedyś bawiłem się w produkcję prostowników samochodowych. Jutro spróbuję poszukać i dam znać . Pozdrawiam.
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
A czy do ładowania takiego akumulatora żelowego 12v 1.3Ah wystarczy mi taki mikroprocesorowy prostownik samochodowy?
Takich schematów jest dużo na elektrodzie. Wystarczy poszukać.
A co w nim się zepsuło że potrzebujesz schematu? W środku widać że jest to zwykły prostownik zbudowany tylko z mostka gretza. Przełączniki zapewne służyły do przełączania odczepów czyli regulacji mocy oraz napięcia?
Transformator można kupić ale trzeba mieć regulację prądu, bo wystarczy zmiana drutu/docisku drutu i albo nie będzie za gorący albo za zimny. Regulację robi się po stronie pierwotnej (230V) transformatora (regulacja fazowa (ściemniacz światła) - tak działają najtańsze prostowniki do akumulatorów samochodowych z regulacją prądu. Transformatory źle znoszą...
Witam. Zależy co potrzebujesz. Jaki masz transformator? Czy chcesz mieć regulację prądu? Itp. Itd.
Czy zastosowanie kondensatora za mostkiem oraz tranzystora z udpowiednio wysokim napieciem źródło-dren (ewentualnie jakiś gasik RCD) nie załatwiło by sprawy związanej z przepięciami? Jeśli chodzi o przetwornice buck, to jej zastosowanie w takim układzie ma na celu obniżenie wartości napięcia do poziomu akceptowalnego przez akumulator? Tu pojawia się...
Witam Niestety przy takich założeniach schematy bedą skomplokowane więc skupił bym się na tym co to ma być: czy prostownik do ładowania akumulatorów z automatycznym odłączeniem po naładowaniu czy zasilacz stabilizowany z regulacją napiecia i prądu. Pozdrawiam.
A nie masz czasem w domu prostownika samochodowego z regulacją ręczną prądu. 12V i te 15 A powinno spokojnie wystarczycz do rozgrzania kawałka drutu. Drut grzejny zwykły ( tylko że będzie w ciasnej spirali) kupisz na jarmarku za parę zł. Potem wystarczy dobrać ustawienie prostownika i długośc drutu. Do testów powinno wystarczyć.
witam wody to do tego raczej nie dolejesz prostownik masz bez regulacji prądu więc +do + -do - i lecisz do rana
Ma to być ładowarka do akumulatora samochodowego z regulacja pradu ładowania.
Ten by dał chyba rade ale ma 65 orotów więc żeby przy regulacji go nie osłabić jakoś bardzo przydało by się zastosować przekładnie tak żeby bez obniżania napięcia uzyskać maksymalne obroty jakie Ci są potrzebne. Zasilić możesz go z prostownika samochodowego, może masz płynną regulację prądu w prostowniku którą mógł byś wykorzystać do regulacji obrotów.
uzyj przycisku szukaj niedawno temat poruszany
Wszelkie zasilacze warsztatowe mają regulację napięcia po stronie wtórnej. Dlaczego upierasz się na regulacji po stronie pierwotnej? Przecież nie będziesz wtedy miał napięcia stabilizowanego. Takie rozwiązania (regulacja po stronie pierwotnej) są stosowane w prostownikach samochodowych, gdzie dokładność nie jest tak bardzo istotna.
Pisałem w postach nr 5 i 19: "to już zależy od tego w jaki sposób będzie wykonana regulacja prądu"
Na tyrystorze też można. Tak jest zrealizowana regulacja w Proxxonie D-54343. Faktycznie, najwięcej miejsca zajmuje potencjometr. Jest jednak jedno ale. Do zasilania musi być napięcie wyprostowane, ale nie filtrowane. Tętniące. Czyli tylko transformator z prostownikiem. Żadne kondensatory, filtry... Bo tyrystor się nie będzie chciał zamknąć i regulacji...
Witam planuję budowę prostownika mam jak na razie trafo które daję 25.4 v ,20A oraz mostek prostowniczy 50A ma to być prostownik do ładowania akumuratorów samochodowych chciałbym żeby miał regulację proszę o jakiś schemat płytki :)
mierzyłem napięcie przy 230v "Mierzyłem" - to oznacza, że daje on 12,4VAC na biegu jałowym. Bo jest to duża różnica - jeśli transformator miałby napięcie 12,4V pod obciążeniem znamionowym (jak to podają producenci), to przy mniejszym obciążeniu dawałby wyższe napięcie - a na biegu jałowym jeszcze wyższe (napięcie biegu jałowego). Odpowiada za to rezystancja...
Duży Black&Decker
Jeśli prostownik ma funkcje regulacji prądu ładowania i mozna ustawić wartość jak pisał kol. w poście nr 3 to możesz go spokojnie używać choć jest rzeczywiście trochę "przewymiarowany " dla takiego akumulatora. Zasady ładowania akumulatorów kwasowych małych czy dużych, tych samochodowych oczywiście - są takie same - różnica polega na wydajności prądowej...
Schemat prostownika dla ładowania samochodowych akumulatorów 12V. Płynna regulacja prądu od 0 do max. Maksymalny prąd jest ograniczony możliwościami transformatora, diod prostowniczego mostku i tyrystora. Schemat nie ma obrony . http://obrazki.elektroda.pl/4976410100_1... Dodano po 17 Schemat prostownika z obroną od nieprawidłowej biegunowej...
Jaka regulacja po stronie pierwotnej ?
Ładuj jak najmniejszym prądem jak nie masz regulacji to nie ładuj
Przepraszam wszystkich za tą tajemniczość. po prostu nie było mnie w kraju. Teraz do konkretów. Regulacja potrzebna mi jet do prostownika akumulatorów samochodowych. wiem, dla wielu to błachostka, ale ja dopiero stawiam pierwsze kroki w tej dziedzinie. Dziękuje za podpowiedzi. Lewandi
Witam Mam dwie wkrętarki, jedna z akumulatorem 9.6V, a druga na 14.4V. Do obu posiadam oryginalne zasilacze do ładowania, ale niestety bez tych stacji dokujących. Czy da się dokupić same te stacje lub podłączyć z ich ominięciem? Posiadam również prostownik samochodowy z regulacją prądu ładowania od 1-4A, czy nie dało by się jakoś tym prostownikiem naładować?
Zauważ , że autor postu nie ma żadnego doświadczenia elektronicznego . Nie podoła takiemu wyzwaniu . Proponuję pozostawić wszystko tak jak jest , wypiąć odczep na 6 V ( do aku samochodowych jest zbędne ) , pozostawić jedynie 12 V i sprawdzić czy jest OK .Prostownik selenowy , jeżeli transformator jest sprawny, dobrze byłoby zamienić na diodowy . Tak...
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
Może i prościej, ale autor chciał tanim kosztem. Zawsze znajdzie się stary zasilacz, a przetwornica (koszt ok. 10 zł) ma możliwości regulacji, zwłaszcza ograniczenie prądowe, co umożliwia ładowanie akumulatorów o małej pojemności. Pozdrawiam
Witam. Nie przypuszczałem, że ten mój post wywoła takie zainteresowanie. Czy nie można by w jakiś sposób połączyć te dwa schematy, Lelka i ten, który dołączyłem jako pierwszy w jedną całość aby uzyskać naprawdę dobry i konkretny nasz Polski prostownik do ładowania akumulatora samochodowego z regulacją prądu ładowania. To wynikło po prostu z tego, żeby...
Panowie noszę się z zamiarem kupna prostownika z płynną regulacją AGRI 25 Turbo http://castex.pl/p/41/481/prostownik-sam... w specyfikacji jest napisane że zalecana min pojemność akumulatora to 40Ah. Jak to sie ma do płynnej regulacji? Moim zdaniem jeśli ustawię prąd na wartość np. 1A to idealnie naładuję...
a do ilu jest ten schemat ladow_7806_pop.gif ? a takim zwykłym prostownikiem do ładowania aku samochodowych nie można ładować aku żelowych ?
MM47 jak tam postępy. Z zamieszczonych fotek widać że regulacja działa. Ciekawi mnie czy robiłeś próby z akumulatorem.
A więc koledzy , dziś testowałem prostownik z regulacją z drutem 0,6 , i już jestem pewny jeżeli ktoś nie ma zasilacza i nie chce się bawić czy nie za słaby zasilacz czy ma za mało amperów, A ma prostownik z regulacją ustawienia , piękna sprawa tnie idealnie. Dzięki wszystkim za podpowiedzi
Kolega eurotips - magia polega na tym, że kontroluje kolega prąd i ładuje dotąd, aż bateria osiągnie założone napięcie Bajki wypisujesz. Kontrolę prądu to masz w pierwszej fazie ładowania i w tym czasie potrzebujesz ładowarki CC aby ten prąd można było dobrać do aku. Jak już osiągniesz napięcie CV ustawione w ładowarce to prąd możesz jedynie obserwować...
A regulację prądu ładowania masz w tym prostowniku?
Witam! Mam zamiar złożyć sobie prostownik do akumulatora samochodowego, ale po lekturze schematów i opinii na temat ładowania akumulatorów jestem w kropce. Jaki wybrać element wykonawczy: tyrystor, tranzystor czy może coś innego. Prostownik ma mieć regulację prądu i zabezpieczenie prze przeładowaniem. Będę wdzięczny za pomoc!
panowie temat jest dla mnie coraz trudniejszy przerasta moją skromną wiedzę ponieważ akumulator jest stary i nie jest wart tego całego zachodu pozostaję przy ładowaniu przy ustawieniach minimalnych w granicach 13v amperach nieprzekraczających 5A myślę że kilka kontrolowanych godzin mu wystarczy aby pochodził ze 2 godziny na przetwornicy wszystki dziękuje...
Witam. Posiadam prostownik samochodowy bez mozliwosci regulacji pradu. Napiecie na zaciskach wynosi 14.2V. Chce ograniczyc prad ladowania poniewaz mam killa akumulatorow o malych pojemnosciach. Jakie rezystory musze kupic aby otrzymac prad: 1A 2A 3A 4A 5A Z gory dzieki
Witam, ma prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych z regulacją prądu (skokową) na uzwojeniu wtórnym transformatora. Chciałbym go zmodyfikować i zamontować mu prosty układ zabezpieczający przed przeładowaniem, nie musi mieć zabezpieczenia przed omylnym podłączeniem biegunów itp. Dzięki !
Witam! Chcę zbudować prostownik samochodowy z regulacją napięcia 12 ÷ 30 V i prądzie stabilizowanym Iout = 30 A. Zastanawiam się nad typem przetwornicy Half-Bridge Push-Pull converter, albo 2T Forward converter. Proszę o rade, jaki typ przetwornicy impulsowej będzie najlepszy do zbudowania takiego prostownika. Pozdrawiam!
Witam mam pytanie chcę naładować akumulator 12v 7ah prostownikiem samochodowym 12v 6A bez regulacji prądu . Jaką dobrać żarówkę do ograniczenia prądu ładowania ?
A nawiązując do tematu to które lepsze prostowniki na tyrystorach czy z mostkiem prostowniczym ?? Najlepsze są prostowniki z możliwością regulacji napięcia ( zarazem prądu ładowania ) . W prostownikach z tyrystorami tą regulację spełniają właśnie tyrystory , natomiast w prostownikach diodowych najprościejszą a zarazem najtrwalszą jest regulacja zrealizowana...
mam pytanie czy ktos robil prostownik do ladowania akumulatorow samochodowych wg schematu rosyjskiego prostownika UZ-PA w wersji uproszczonej czyli z regulacja reczna pradu ladowania ?
Jak masz zwykły samochodowy prostownik z możliwością regulacji amperażu to możesz naładować w ten sposób ten akumulator. A ta ładowarka co masz jak nic w środku nie było grzebane ani zasilacz przy niej nie został zmieniony to nie naładuje akumulatora.
Witam ma ktos moze dobry i nie drogi w ykonaniu schemat urzadzenia do regulacji prądu??? A mnanowicie chodzi mo o regulacje pradu w prostowniku do akumulatora samochodowego mam Trafo 300va\12v i mostek 25A i teraz porzebuje dobry ukłda do regulowania pradu taki z zabezpieczeniem przeciwzwarciowym itp ale oczywiscie zeby nie byl przesadnie drogi w wykonaniu:)...
Ładuje wysokim napięciem ale małym amperarzem przez co nie niszczy baterii Ja mam rozne prostowniki automatyczne Automatyczne i manualne 2w1 wraz z regulacją na których mogę ustawić i V i A Rzekomo jest przyjęte że nie powinno przekraczać 16V a A powinno być 10% pojemności akumulatora Wedle mojej opinii prostownik jest w porządku żeby ładować nim baterie...
Jeśli jest możliwość regulacji to oczywiście zamontuj potencjometr, na pewno się przyda.
Przewody mają kolor czerwony i czarny więc zakładam zasilanie z prądu stałego. W specyfikacji tylko napisane że zasilanie 12V ale czy AC czy DC to już tej informacji zabrakło. Najprościej to podłączy pod zasilacz komputerowy ATX, albo pod prostownik samochodowy, ale taki bez elektroniczne regulacji ładowania. Taki zwykły na transformatorze i diodach.
Nawijając uzwojenie wtórne trafo do prostownika zakładamy jego wartość np. 15V prądu przemiennego. To wartość wyprostowanego napięcia będzie 0.9 razy mniejsza od zmiennego. Udc=0,9Uac Mam jedno pytanie jeszcze do autora tematu, czy w tym prostowniku jest zastosowana jakaś regulacja prądu ładowania , czy też nie?
Witam, poszukuję schematu rosyjskiego prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych. Prostownik ma skokową (zwora) regulację prądu ładowania, tryb ręczny i automatyczny oraz ładowanie zwykłe i z odsiarczaniem. Nie wiem jaki jest typ tego prostownika, na płycie czołowej jest tylko napis: УCTPOЙCTBO 3APЯДHOE ABTOMATИЧECKOE...
Do zapalarki samochodowej(małe samochody osobowe)
Witam! Planuję zrobienie prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych 12V. Wymagania: 1) prąd ładowania max 10-15A 2) regulacja prądu ładowania 3) odporność na zwarcia i odwrotną polaryzację Kiedyś próbowałem układ http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... ale nie spełnia swojej roli do końca.
W internecie można zakupić gotowy "regulator prądu do prostownika" w cenie 15zł+ wysyłka. Nie polecam. Regulacja i zabezpieczenia przed przeładowaniem powinny być po stronie wtórnej .
Czekaj czekaj. Ty chesz tym akumulator samochodowy ładować? Czy Detonować?
To trafo jest za słabe, nie da prądu rzędu 16A. Jak je przewiniesz na te 18VAC to max prąd to ok 8,8ACA. Oczywiście przekrój drutu z którego będzie uzwojenie wtórne musi być większe niż to co jest, potrzebna będzie średnica troszkę ponad 2mm. Z tym co masz to wyciśniesz jakieś 6,5A przy wielogodzinnej pracy trafa. W sieci kręci się trochę takich projektów....
Ogniwa słoneczne- brzmi trochę nierealistycznie. Sprawdzałem te aku żelowe- 7Ah to mniej więcej 2,5 kg czyli nie mało. A z laptopa to chyba litowo jonowe jeśli się nie mylę a tego byle czym nie naładuję. Może żelowy 4Ah? Czy można je ładować prostownikiem samochodowym, takim z regulacją prądu ładowania?
Jestem zdumiony wiadomościami że przewody 4mm^2 wprowadzają spadek napięcia przy ładowniu akumulatora samochodowego, jeśli już to sprawdź połączenia pomiędy prostownikiem a akumulatorem i oczywiście na płytce. powodzenia.....................
Tak. Zwykłe akumulatory samochodowe. Ale jaki wg. was jest najlepszy i najmniej zawodny?
Witam . Proponuję dobrze poszukać na elektrodzie jest bardzo dużo schematów , opisów i rysunków płytek do prostowników . Nie potrafię wpisać linku ( słaba znajomość obsługi komputera) ale wystarczy wpisać hasło , w rubrykę - prostowniki samochodowe- szukaj i masz gotowca .Sam skorzystałem . Pozdrawiam.
Nie lepiej wstawić potencjometr i mieć płynną regulację? Regulacja by się przydała podczas np potrzeby pilnego naładowania akumulatora samochodowego (w przypadku braku prostownika).
prostownika samochodowego projekt prostownika samochodowego schemat prostownika samochodowego
głowica decka gorąca szlifierka prąd zgrzewarka
egzamin zawodowy technik informatyk egzaminy zawodowe
Jak wyjąć klin z prasy mimośrodowej PMS 40? Lodówka turystyczna Crivit E3 nie chłodzi na 220V