Witam, mam problem z regulacja "sztangi" turbiny w Vw Golf 1.6tdi 2010r. Stara sztanga miala uszkodzony mieszek i mialem blad: p0299 Turbo/Super Charger Underboost. Po wymianie na nowa, ustawieniu nowej w takiej samej pozycji (liczylem zwoje na sztandze) przy wkreceniu silnika na obroty wychodzi blad zakresu regulacji (nie pamietam dokladnego kodu)...
Wstępnie możesz sobie tak ustawić, ale po zamontowaniu do samochodu trzeba zmierzyć doładowanie i ewentualnie doregulować.
Raczej turbo zablokowane z jakiegoś powodu w pozycji na max. Możesz zrobić test turbo w Basic Settings. Przełącza wtedy 0 1 . Sztanga regulacji turbo powinna chodzić od jednej pozycji w druga skrajną. Może źle podłączyłeś do N75? Można też zrobić test dużą strzykawką 100ml czy płynnie sztanga chodzi bez zacięć.
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
To usuń P2598 regulacją sztangi i spróbuj przyuczyć pozycję testerem najlepiej MDI (w tym silniku po wymianie turbo konieczne jest wuczenie pozycji )...
Regulacja sztangi, wszystkie łączenia sprawdź pod kątem nieszczelności, podciśnienia zaworki jednokierunkowe jak nie pomoże to oddaj na gwarancję.
Trzeba zrobić mapę pod to turbo. Regulacja sztangi w niczym nie pomoże.
Bez vakum powinno ciągnąć na full. wyreguluj sztangę , Dzięki za odpowiedź. Czy regulacja sztangi wymaga podejścia od dołu czy z góry jest to do zrobienia. Na szybko zajrzałem to sztanga dość blisko ale czy wcisnę tam rękę to nie wiem. Silnik był gorący nie próbowałem.
No i bardzo dobrze osiąga na 5 biegu 2.8bar - atmosferyczne czyli realne ciśnienie doładowania na poziomie 1.8, błąd masz ewidentnie ciśnienie za niskie i takowe potwierdzenie dostajesz w wartości rzeczywistej ~2.4bar, jak dla mnie ewidentnie problem z doładowaniem, jeżeli układ jest szczelny to posprawdzałbym regulację na sztangach
Witam Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce . Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia i wtedy turbina przeładowuje . Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt . Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą . Pzdr
Gruszka zwykła czy z potencjometrem?. Niestety w tych silnikach po wymianie turbo rurki najlepiej też wymienić na taką bez siateczki. W tym silniku jest gruszka sterowana przez elektrozawór. Siateczka wyciągnięta już dawno przy okazji czyszczenia FAP.
Potencjometr, czyli jest tylko regulacja, która nic nie daje.
No to czyli przeładowuje, zainteresuj się tą regulacją na sztandze, bo może za mocno przestawia łopatki.
Czyli turbo ze zmienną geometrią. Sprawdź podciśnienia jak pisałem wcześniej, gruszkę czy szczelna. Jak będzie prawidłowo to turbo do czyszczenia/regeneracji bo pewnie sztanga regulacji została w pozycji spoczynkowej (dokładnie to blisko niej) lub nie chodzi w pełnym zakresie. PS Ten silnik teraz nie rozwija seryjnego momentu od 1800-2500 RPM. Dopiero...
Ciężko tak na odległość zdiagnozować co to może być ale może ci coś podpowiem. Miałem podobny problem w 1.9 na pompowtryskach samochód nie jechał na kompie turbo wg nie wstaje. EGR co prawda nie ruszałem ale pierwszy strzał poszedł na geometrie turbiny już chciałem wyciągać ale zawsze uczyli żeby zaczynać od najprostszych rzeczy i tak szukałem że padł...
Zobacz ten post. Tam jest sporo na tema związany z regulacją sztangi i ogranicznikow http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=3... Generalnie w domowych warunkach to trochę metodą prób i błędów. Ja ustawialem na wartość podciśnienia 0,6 bara, zgodnie z wydajnością pompy vacu i zalecanym wysterowaniem n75, ale to doswiadczalnie. Z takimi...
To jest regulacja sztangi wg parametrów gruszki. Nic tam nie ustawisz wpisując w adaptacji parametr.
po wielu próbach regulacji sztangi zdecydowałem sie na kupienie turbiny regenerowanej . sztange ustawiłem tak że błedu nie było auto miało dużo większą moc i jechało normalnie ale spalanie jakie mi pokazywało to ok 15 L na 100km a turbina rozkręcała sie na maxa . nie chcę ryzykować i dlatego taka moja decyzja. we wtorek bedzie zamontowana nowa turbina...
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Jak jest zaciągana do końca to turbo musi "dmuchać" . Jak nie ,to zostaje uszkodzenie któregoś wirnika np kompresji, albo np kierownic. A jak jest ok to nieszczelność dolotu. Trzeba sprawdzić to wszystko a potem wartość powietrza zadaną i rzeczywistą. Widzę też że jest czujnik położenia i też odczyty z niego a więc poprawna regulacja sztangi ma znaczenie....
Jak regulacja sztangi nie kręcona to lepiej nie ruszać.Powinna być plomba na kontrze.Niech mechanik wejdzie vagiem w kanał 11 włączy nastawy podstawowe i zobaczy czy sztanga chodzi płynnie ok.11-12mm
Co to za turbina ? Nastawnik elektryczny, czy pneumatyczny z kontrolą położenia sztangi, czy też klasyczny pneumatyczny ? Ja w takim przypadku kontaktuję się z zakładem, przedstawiam fakty i pytam się czy pozwalają ruszyć sztangą żeby rozwiać wątpliwości co do poprawności nastaw maszynowych. Skrócenie sztangi o 1mm spowodowało powrót dynamiki samochodu....
Wyciągnij całą turbinę. Nie ruszaj regulacji sztangi, bo potem nie dojdziesz końca z regulacją ciśnienia doładowania.
Na trzy śrubki jest przykręcany. Wystarczy regulacja sztangi jeśli czujnik ma dobrą bieżnie, no i oczywiście instalacja jest ok. Nie raz się zdarza że pęka kostka na zgięciu zależy od historii auta.
- zacina się sztanga wewnątrz gruchy podciśnienia, Uławiłem się prez ciebie. Jaka sztanga wewnątrz gruchy?
Jak niewiesz jak to proszę dać komuś kto to potrafi. Jest na servicebox procedura regulacji sztangi. W czelusciach netu jest do odszukania albo wykupić godzinny dostęp online i przeglądnąć dokumentacje.
Po pierwsze turbo nie jest nowe a regenerowane. Dwa pełna diagnostyka i pewnie likwidacja możliwych do zlikwidowania luzów w układzie zmiennej geometrii. Regulacja sztangi ewentualnie punktu . Choć czasem regeneracja tak wyjdzie że co by nie robić to faluje (duże luzy w układzie sterowania zmiennej geometrii).
no wlasnie tak regulowalem, 4 bieg i pedal max wcisniety(ale musze przyznac ze jeszcze sa jakies delikatne drgawki)!! a zadales pytanie po co regulowac sztanga, czy jest jakas inna regulacje turbiny??
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Przepływka na 100% do wymiany. Ta z paska też przy 4000 już zaczyna mało pokazywać. A co do regulacji ciśnienia to nie opada sztanga. Albo kierownice się przycinają, albo grucha nie ma siły odbić.
Jest na sztandze gwint do regulacji długości, ale raczej na początek lepiej zacząć od takiej długości, jak była na starym. Co do ewentualnej adaptacji trudno powiedzieć, trzeba by sprawdzić czy tester oferuje taką procedurę.
W sumie nieszczelności mogę wykluczyć, zastanawiam się czy w takim razie sztanga nie wsuwa się zbyt daleko, nie mam pewności czy mechanik wyregulował wszystko względem starych ustawień turbo przed regeneracja, ktoś regulował kiedyś turbo w tym aucie lub zna optymalne wartości jakie powinno dawać turbo w czasie rzeczywistym? Przyznam, że dzisiaj zastanawiałem...
Jesli wcześniej fachowcy szukali braku mocy , to na bank kręcili regulacja sztangi turbiny i coś przeregulowali.
Zmieniłem całkowicie gruszkę, tamta juz była prawdopodobnie zużyta, po wymianie gruszki i pierwszej regulacji sztangi ciśnienie dobija do 2040mbar, lecz dalej późno wstaje ok. 2300rpm, ogólnie coś hamulce wydają się bardziej twarde.
Faktycznie, wartości odbiegają od mapy. Do sprawdzenia regulacja sztangi, n75 oraz w pełnym zakresie jeszcze raz vgt.
Gdyby były problemy z ciśnieniem na szynie CR to nie obeszło by się bez błędów dotyczących ciśnienia - nic o nich nie piszesz . Odłączyłeś podciśnienie od gruchy i wyskoczył ci błąd ale pewnie o za małym ciśnieniu w kolektorze . Też walczyłem z czymś takim po wymianie turbo , niby wszystko wyregulowane a raz na jakiś czas muł i błąd i nie wiadomo czego...
Po kolei trzeba sprawdzić cały układ krok po kroku ;regulację sztangi,skok sztangi,wysterowanie elektrozaworu, szczelność układu itd. Będziesz chciał to Ci ogarnę.
Podpinasz komputer i sprawdzasz ciśnienie bierzące i zadane. Wiadomo że nie pokryją się w 100%. Innego sposobu chyba nie ma. Co do napięć to na nie nie masz wpływu bez regulacji sztangi. Napięcia "wystawia" ECU wiec tu nie masz co mierzyć. Musiałbyś mieć logi z takiego samego sprawnego auta i porównywać napięcia względem ciśnienia.
ja przed pruba regulacji sztangi wszystko pomierzylem i zaznaczyłem teraz jest tak jak było wczesniej i tak jest do bani. pzdr Dodano po 6 Domyslam sie ze max otwarcie to jest jak sztanga dojdzie do dolnego polozenia. Dodano po 5 Kolego czemu u mnie w tym samochodzie ta turbina siada przy temperaturach od 5 do 15 stopni i jak jest duza wilgotnosc powietrza...
A czy na wolnych obrotach turbo pracuje no chyba nie do końca Oczywiście że pracuje, na pewno kręci się. 😀 Nie ma żadnego błędu związanego z turbo jak : nie osiągnięta granica regulacji przekroczona granica regulacji Do tego nie wiadomo jak i czy geometria pracuje,czy sztanga zaciągana ,brak wartości albo logów. Te błędy patrząc na opis mogą "lecieć"...
Podpowiem tak...te zawory to nie "WŁĄCZ/WYŁĄCZ" regulacja jest procentowa/napięciowa Prościej, po odpaleniu sztanga turbo ma iść na max EGR od czasu do czasu, można zrobić test odpowiednim sprzętem Sprawdzić czy jest właściwe podciśnienie.....
Zmienna geometria czy zwykły waste gate? Turbo z gruszką, słyszałem coś o regulacji na sztandze ale pewnie mogę stracić gwarancje. Przepraszam za wprowadzenie w błąd, zwykła regeneracja nie hybryda, już poprawiony post
Raczej nie, żeby to wykluczyć w ASO zaktualizowali soft. Podejrzewaliśmy, że osiągane ciśnienie jest za duże więc i po regulacji sztangi piki w dół przestały się pojawiać jednak po 400 km błąd znów wrócił. Czekam na pacjenta i zobaczymy ale widać problem nadal jest...
to weź wakuometr i zmierz czy działa regulacja podciśnieniowa sztangi turbiny.
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Moze przwplywka leży Jak widać z poprzedniego posta nie. Sama z siebie za 3-4 dni by się raczej nie zepsuła :). Generalnie myślę, czy próbować jeszcze kręcić ogranicznikiem/sztangą czy już to po prostu zostawić. Idealnie by było jakby wstawała na powiedzmy 1900-1950 a nie na 2050-2100 ale pytanie czy uda się tak zrobić... Regulacja sztangą raczej już...
Tak, sztanga porusza się bez problemu. Nie posiadam wakuometru - czytałem, że da się to zrobić analizując logi. Czy bardziej skręcić śrubkę do regulacji?
I sztanga nie stawia oporu wszystko ładnie pracuje? To w takim razie łopatki turbiny do regulacji.
egr cały czas jest podpięty tylko zaślepiony i to nie przezemnie, tylko tak do mnie przyjechał. oczywiście wyciągnołem egr wyczyściłem, ale nie udało sie go uruchomić. Przykładam sie do pracy. tylko pomysły mi sie skończyły. Chyba, że regulacja sztangi turbiny miałaby tu jakies znaczenie?
Dziękuję kolego dimitriew za cenne porady. Dodano po 27 A jeszcze jedno mam pytanie bo mechanik który robił mi diagnozę powiedział żebym załatwił drugi zawór N75 i go podstawił. Czy w tym może być problem czy od razu trzeba brać się ze regulacje sztangi i czy ten test doładowania to sprawdzić na biegu jałowym czy podczas jazdy próbnej.
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Zobacz na ostatnim logu widać że turbina wstaje dopiero przy około 2400 obr/min , zapewniam cię o ile turbina jest poprawnie zrobiona że ustawisz to doładowanie , ale nie jest to robota na chwilę i ruchy na regulacji sztangi muszą być naprawdę minimalne .
Sam czyściłem turbinę i regulacji sztangi nie ruszałem, wszystko poskręcałem na stare miejsca. Jestem pewien, że przede mną nikt turbiny nie ruszał, także aby na pewno to ta grucha? Auto swietnie się zbiera, nawet za dobrze i jak te parametry nie przeszkadzają skłonił bym się je zostawić. Chyba że odbije się to na żywotności ?
Nad EGR masz takie ufo z wężykiem tam też jest membrana jak w gruszce jak jest nieszczelna podciśnienie nie otwiera EGR i nie działa. Albo pozamieniałeś przewody podciśnienia na dworze sterującym EGR. Turbo dalej lipa coś nie się wydaje że czujnik ciśnienia doładowania jest padnięty i cała regulacja sztangi była bezcelowa. Trzeba by go sprawdzić co...
Ja w takim wypadku robię log dynamiczny ale z turbo podłączanym bezpośrednio do podciśnienia (wysterowanie na max). Trzeba to robić mega ostrożnie by nie przekroczyć obrotów turbo. O co chodzi turbo ma dwie regulację długość sztangi oraz śrubę stopu (czyli ograniczenie maxymalnego przymknięcia kierownic). Pierwsze wiadomo krótsza sztanga więcej doładowania...
Na początek to sprawdź czy sztanga zaciąga do końca . Potem odczytaj dane z czujnika położenia. Słabe podciśnienie ,złe jego wysterowanie,albo uszkodzony czujnik położenia, takie opcje są możliwe.
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Dziękuję za pomoc, auto jest już na chodzie, wymagana była regulacja długości sztangi, około 2 obroty "załatwiły" sprawę
To git :) Ostatnie dwie kwestie: 1. Jak ustawić zderzak/ogranicznik turbo nie znając pierwotnego położenia? Wykręcać aż geometria zamknie się w 100% i już dalej nie pójdzie, a potem cofnąć o obrót albo pół obrotu? Ustawiać z komputerem aż rzeczywiste doładowanie będzie równe oczekiwanemu? 2. Czy ustawienie regulacji sztangi tak, by przy -0,6 bara dochodziła...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Sztanga obecnie pracuje w pełnym zakresie. Nie rozumiem jednak zasady że muszę wkręcić śrubę zderzaka. Zmniejszę tym zakres pracę sztangi, ja rozumiem to tak że sztanga na dole, mniejsze obroty turbo a na górze większe. Grucha podciąga ją do góry wtedy kiedy przyśpieszam i potrzeba większego ciśnienia. Być może się mylę. Dzięki za wartość przeładowania....
Jak dawałeś turbo do rege razem z gruszką, to niby czego sztanga ma wymagać regulacji. Zawór podciśnieniowy (n75) nią porusza. Wystarczy wcisnąć na VAG-u nastawy podstawowe (tyle, że nie pamiętam gdzie), komputer wysteruje wtedy go od 0 do 100% i patrzeć się czy chodzi, czy nie ma ubytku na wężykach, czy zawór szczelny i drożny, to widać gołym okiem....
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
001: http://vaglogi.pl/log-001_rfbyRn.html 003: http://vaglogi.pl/log-003_x6EPNO.html 004: http://vaglogi.pl/log-004_0239V7.html 008: http://vaglogi.pl/log-008_Czr1x.html 010: http://vaglogi.pl/log-010_9TjFJ.html 011: http://vaglogi.pl/log-011_3a95T8.html 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_fJMEC7.htm... 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_jac3m.html...
Cześć Moze błache pytanie ale sprawdzałeś jak wgl kształtuje się u Ciebie vaccum? Moze masz luźny króciec przy pompie vaccum, miałem podobny problem i własnie winny był króciec. Druga sprawa to czy auto Ci nie "dymi" ? moze geometria się zapiekła, vaccum podaje na gruszkę ale ona niema siły podnosić sztangi ?
Troche ciezko pali zimny, albo sie zapowietrza albo jeszcze nie ten kat Sprawia wrazenie za wczesnego wtrysku - a przyspieszony wtrysk pomaga w odpaleniu silnika. Więc przyczyna musi być inna. Być może lekkie zapowietrzenie. Na taką okoliczność warto zmienić pompkę podającą paliwo - jeżeli ma wypracowane zaworki, to nie trzymają statycznie paliwa (na...
Witam! Mam do rozwiązania pewien problem, mianowicie muszę zaprojektować suwnicę do wyciskania ciężarów (siłownia), ala suwnica Smitha bez fizycznych ciężarów - obciążeń w postaci talerzy. Konstrukcja ta ma być bezpieczna dla użytkującego - musi on mieć możliwość wyłączenia obciążenia, gdy nie jest on w stanie go wycisnąć. Użytkownik sam wybiera ciężar...
jest kilka rzeczy które mi sie nie podobają. Pierwsza, to: nie widziałem migdy tak wysokiego cisnienia atmosfertcznego, ale niewiem w jakich warunkach testowałes. Druga to turbo. Wygląda to tak jakby zacinała sie geometria, albo żle pracował zawór regulacji turbo n75 sprawdz czy sztanga turbo pracuje bez oporów i w pełnym zakresie, jesli tak to zostaje...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Jaka sztanga decybel? Ja na początek zrobił bym PPS->wymiana częsci->wymiana siłownika regulacji doładowania i wymiana przepustnicy EGR. Może wystarczy je tylko przyuczyć, jeżeli chodzi o kopiowanie. Ale wpierw zobaczył, czy nie zarośniete.
sztanga chodzi a turbinę czuć dopiero przy 3000 obr/min co może być problemem
Sztanga pracuje bez zacięcia. Podciśnienia sprawdzone. Turbo dmucha zapięte na stałe do prawie 2.5(atm+1.5). Skłaniam się ku czujnikowi na turbo. Wie ktoś czy czujnik kopiowania turbo jest diagnozowany tylko na wolnych czy też podczas jazdy?
A czym sprawdzałeś czy sztanga turbo chodzi bez zacięć i czy gruszka jest szczelna? Ja sprawdzałem strzykawką 100 ml z apteki i wężykiem. I co najważniejsze czy regulacja na siłowniku od gruszki była przestawiana?
Witaj, Mam ten sam problem z błędem 194, u mnie ten problem pojawił się po zaślepieniu EGR, wcześniej został wyprogramowany z ECU i zrobiony chip na zwiększenie mocy, ale nie był zaślepiony i wszystko było ok. Z racji, że do EGR ciężki dostęp i ściągałem skrzynię do wymiany sprzęgła i od razu go zaślepiłem, po czym zaczęły się problemy z mocą. Dodam,...
Panowie odgrzewam temat poniewaz znowu mam podobny problem. Panowie czy ktos jest wstanie podac mi jakie powinno byc prawidlowe cisnienie doladowania, i wartosc MAF dla silnika 2.0D D4204T w Volvo S40 2005 przy 3000 rpm i max przyspieszeniu w czasie testu dynamicznego? Problem ktory pojawil sie u mnie jakis czas temu byl zwiazany z czujnikiem polozenia...
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 http://vaglog.pl/log_272154.html Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu http://vaglog.pl/log_272153.html...
Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej...
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
No coś mi się wydaje że to tak jest bo do 3000 obr. jest w miare ok , multimetrem mam 12 V na tym przekładniku i na tym od egr też , sztanga turbo po odpaleniu idzie w stronę silnika , sprawdzę jeszcze żarówką . Wszystko niby jest ok a powera nie ma , zawzięta bestia
Witam. Autko wczoraj udało się uruchomić. Pracuje ładnie ale.. . Troszkę dymi na biało i nie jest to gryzący dym , po rozgrzaniu jest poprawa ale nadal mnie to niepokoi? I druga sprawa jest taka że podczas jazdy i przeciągnięciu autka wpadło w tryb awaryjny i wyskoczył błąd 17965 przekroczona granica regulacji. Gdy ciśnienie powinno być 2400 to u mnie...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
OK, znalazłem problem. Obserwacja parametrów i chwila na skupienie dały efekty. Problemem było samo turbo, a raczej jego regulacja. Na gruszce jest potencjometr, który lubi się uszkodzić. Ten nie był uszkodzony, ale gruszkę miał źle wyregulowaną - fachowcy od turbo się nie popisali. Więc tak. Potencjometr wskazuje do sterownika procentowo i otwarta...
Emil ja nie twierdze, że muł nie jest spowodowany zapieczonymi bramkami czy innymi problemami z regulacją ciśnienia doładowania ale w moich przypadkach jeśli była zapieczona sztanga to nawet no II biegu przy 50km/h potrafił złapać muła ale kto wie, są różne przypadki. Poza tym falujące obroty mogą wskazywać na coś innego albo są dwie różne usterki....
Miałem taki objaw przy zapieczonych kierownicach. Gruchę sprawdzałeś? Sztangę od niej? Jej regulację?
Witam! Mam nastepujący problem, (Touran 105km TDI) klient przyjechał do mnie z zapieczoną kierownicą spalin więc zleciłem demontaż bo nie dało się jej ruszy z zewnątrz i oddałem znajomemu mechanikowi (sam nie robie takich rzeczy bo nie mam na to czasu) aby ją rozłożył wyczyscił i tak też poczynił. Wewnątrz po czyszczeniu wszystko wyglądało ponoc b ładnie....
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
Wiadomo żeby łatwo ściągnąć i szybko ja też rozlanczam klapy kolektor i dwa laczniki spalin to że odkreciles ta nakrętek e ze srodka motoru nic nie wnosi też tak robie ponownie podlanczam i jest ok ! Może to blache ale czy sztanga jest porawnie porowadzona mozna ją obrócić l! Zamontowac tak jakby od dołu - ten sam błąd brak regulacji klap mozliwosc...
Co do regulacji to geometria dochodzi do ogranicznika więc tutaj też chyba można tą kwestię regulacji wykluczyć? Chyba że mówisz o regulacji samego ogranicznika. Istotna jest też długość sztangi, ponadto mogła być wcześniej kiepsko zregenerowana lub ktoś (sam) czyścił i rozregulował.
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
witam wiem że już podobne pytania są I CZYTAŁEM TROCHĘ na forum ale może teraz ktoś mi pomoże. wracałem ostatnio z trasy Przejechałem 500km i na powrocie moja maszyna straciła moc po dodawaniu gazu słabła.myślałem że to wina węży od podciśnienia i nie steruje turbo ale wszystko ok.podłączyłem pod kapa to wyskoczył błąd REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA...
Witam!Odnawiam temat. Mam bardzo podobny problem z moim paskiem, VW passt 1.9TDI 110km AFN 96r. Jak w temacie. Auto było sprawdzane texa i vagiem, problem jest z błędnymi wskazaniami przepływki, testowałem je 4!!!!. 1.ta co w aucie, (pierburg) - bardzo słaby zakres działania oscylował miedzy 450-550 (mogę zrobić logi) 2.używka z drugiego samochodu....
dokladnie, ja wlasnie mialem wymieniana ta sztange :) co prawda teraz wlacza mi sie notlauf przy 180km/h ale... narazie mi sie nie spieszy na regulacje tej sztangi :) jeszcze sprawdze u mnie rowniez weze podcisnienia i Vaga wezme od kumpla i sam sprawdze cisnienie, bledy itd. :) generalnie to czesta usterka w TDI z tym turbo, no ale tak te silniki maja.....
regulacja sztanga turbina regulacja sztanga turbo turbiny sztanga
monitor audio subwoofer komora rezonansowa koloru lakieru
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Pionowe paski na ekranie - przyczyny i rozwiązania Renault Picasso 1.6 VTi - Prawidłowe wolne obroty