Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Bez vakum powinno ciągnąć na full. wyreguluj sztangę , Dzięki za odpowiedź. Czy regulacja sztangi wymaga podejścia od dołu czy z góry jest to do zrobienia. Na szybko zajrzałem to sztanga dość blisko ale czy wcisnę tam rękę to nie wiem. Silnik był gorący nie próbowałem.
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Co to za turbina ? Nastawnik elektryczny, czy pneumatyczny z kontrolą położenia sztangi, czy też klasyczny pneumatyczny ? Ja w takim przypadku kontaktuję się z zakładem, przedstawiam fakty i pytam się czy pozwalają ruszyć sztangą żeby rozwiać wątpliwości co do poprawności nastaw maszynowych. Skrócenie sztangi o 1mm spowodowało powrót dynamiki samochodu....
Podpowiem tak...te zawory to nie "WŁĄCZ/WYŁĄCZ" regulacja jest procentowa/napięciowa Prościej, po odpaleniu sztanga turbo ma iść na max EGR od czasu do czasu, można zrobić test odpowiednim sprzętem Sprawdzić czy jest właściwe podciśnienie.....
No coś mi się wydaje że to tak jest bo do 3000 obr. jest w miare ok , multimetrem mam 12 V na tym przekładniku i na tym od egr też , sztanga turbo po odpaleniu idzie w stronę silnika , sprawdzę jeszcze żarówką . Wszystko niby jest ok a powera nie ma , zawzięta bestia
Bo za 700 pln nikt nie ustawia turbo na cacy. Zresztą nieraz zdarzało się obudowa turbo była wyjedzona przez wirnik (bo latał luźno). Po takim czymś obudowa na złom albo rozwiert i wstawienie większego wirnika (lekka hybryda) ale nikt tego nie robi bo to koszt. Więc ląduje nominalny wirnik luz między obudową a wirnikiem jest za duży i wydajność turbo...
W sumie nieszczelności mogę wykluczyć, zastanawiam się czy w takim razie sztanga nie wsuwa się zbyt daleko, nie mam pewności czy mechanik wyregulował wszystko względem starych ustawień turbo przed regeneracja, ktoś regulował kiedyś turbo w tym aucie lub zna optymalne wartości jakie powinno dawać turbo w czasie rzeczywistym? Przyznam, że dzisiaj zastanawiałem...
Mógł ktoś grzebać ale to czy było grzebane wyjdzie dopiero w logach dynamicznych (pod warunkiem, że sztanga po wyłączeniu silnika wraca do dolnego maksymalnego położenia) - powiedz to mechanikowi. Jeśli jest w stanie wykonać takie logi to i będzie w stanie usunąć przyczynę przeładowania chyba, że jednak zmienna geometria się przycina to wtedy turbo...
A czym sprawdzałeś czy sztanga turbo chodzi bez zacięć i czy gruszka jest szczelna? Ja sprawdzałem strzykawką 100 ml z apteki i wężykiem. I co najważniejsze czy regulacja na siłowniku od gruszki była przestawiana?
Raczej turbo zablokowane z jakiegoś powodu w pozycji na max. Możesz zrobić test turbo w Basic Settings. Przełącza wtedy 0 1 . Sztanga regulacji turbo powinna chodzić od jednej pozycji w druga skrajną. Może źle podłączyłeś do N75? Można też zrobić test dużą strzykawką 100ml czy płynnie sztanga chodzi bez zacięć.
Silnik nie odpalony sztanga w odległości 1-1.5cm od śruby. Po odpaleniu powinna zostać zaciągnięta przez gruszkę i oprzeć się na śrubie. W regenerowanych turbo a tym bardziej dla hybrydy wartości regulacyjne rzadko kiedy pasują. Ja reguluje tak że luzuje kontre na sztandar tak by dało się rady nią kręcić i robię sobie wykres ciśnienia doładowania oraz...
Regeneracja turbo, wymiana wężyków systemu podciśnienia, sprawdzenie działania elektrozaworów, zaworka zwrotnego i gruszki a na koniec regulacja sztangi turbo.
witam wiem że już podobne pytania są I CZYTAŁEM TROCHĘ na forum ale może teraz ktoś mi pomoże. wracałem ostatnio z trasy Przejechałem 500km i na powrocie moja maszyna straciła moc po dodawaniu gazu słabła.myślałem że to wina węży od podciśnienia i nie steruje turbo ale wszystko ok.podłączyłem pod kapa to wyskoczył błąd REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA...
witam, w poszukiwaniu tematu bloącej turbiny wskoczyłem tutaj, a więc opiszę awarię w moim golfie tdi 1.9 110 asv, od jakiegoś roku poczułem mocny spadek mocy był słabszy i przy większych biegach wpadał w trym awaryjny tkzw NOT LAUF błąd w moim tdi to 462d regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji, w końcu oddałem do mechanika - czyszczenie...
Trzeba zrobić mapę pod to turbo. Regulacja sztangi w niczym nie pomoże.
To usuń P2598 regulacją sztangi i spróbuj przyuczyć pozycję testerem najlepiej MDI (w tym silniku po wymianie turbo konieczne jest wuczenie pozycji )...
ustawiasz tak, żeby w spoczynku była lekko oparta o ogranicznik bądź minimalnie naciskała na sprężynę zaworu. W golfie w spoczynku ma lekko naciskać na sprężynę, ot cała filozofia. A jak dalej coś nie tak to nie szukaj przyczyny w turbo.
Regulacja sztangi, wszystkie łączenia sprawdź pod kątem nieszczelności, podciśnienia zaworki jednokierunkowe jak nie pomoże to oddaj na gwarancję.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Jest na sztandze gwint do regulacji długości, ale raczej na początek lepiej zacząć od takiej długości, jak była na starym. Co do ewentualnej adaptacji trudno powiedzieć, trzeba by sprawdzić czy tester oferuje taką procedurę.
Zmienna geometria czy zwykły waste gate? Turbo z gruszką, słyszałem coś o regulacji na sztandze ale pewnie mogę stracić gwarancje. Przepraszam za wprowadzenie w błąd, zwykła regeneracja nie hybryda, już poprawiony post
I sztanga nie stawia oporu wszystko ładnie pracuje? To w takim razie łopatki turbiny do regulacji.
Co do regulacji to geometria dochodzi do ogranicznika więc tutaj też chyba można tą kwestię regulacji wykluczyć? Chyba że mówisz o regulacji samego ogranicznika. Istotna jest też długość sztangi, ponadto mogła być wcześniej kiepsko zregenerowana lub ktoś (sam) czyścił i rozregulował.
Jak jest zaciągana do końca to turbo musi "dmuchać" . Jak nie ,to zostaje uszkodzenie któregoś wirnika np kompresji, albo np kierownic. A jak jest ok to nieszczelność dolotu. Trzeba sprawdzić to wszystko a potem wartość powietrza zadaną i rzeczywistą. Widzę też że jest czujnik położenia i też odczyty z niego a więc poprawna regulacja sztangi ma znaczenie....
Czyli turbo ze zmienną geometrią. Sprawdź podciśnienia jak pisałem wcześniej, gruszkę czy szczelna. Jak będzie prawidłowo to turbo do czyszczenia/regeneracji bo pewnie sztanga regulacji została w pozycji spoczynkowej (dokładnie to blisko niej) lub nie chodzi w pełnym zakresie. PS Ten silnik teraz nie rozwija seryjnego momentu od 1800-2500 RPM. Dopiero...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
OK, znalazłem problem. Obserwacja parametrów i chwila na skupienie dały efekty. Problemem było samo turbo, a raczej jego regulacja. Na gruszce jest potencjometr, który lubi się uszkodzić. Ten nie był uszkodzony, ale gruszkę miał źle wyregulowaną - fachowcy od turbo się nie popisali. Więc tak. Potencjometr wskazuje do sterownika procentowo i otwarta...
A czy na wolnych obrotach turbo pracuje no chyba nie do końca Oczywiście że pracuje, na pewno kręci się. 😀 Nie ma żadnego błędu związanego z turbo jak : nie osiągnięta granica regulacji przekroczona granica regulacji Do tego nie wiadomo jak i czy geometria pracuje,czy sztanga zaciągana ,brak wartości albo logów. Te błędy patrząc na opis mogą "lecieć"...
To jest regulacja sztangi wg parametrów gruszki. Nic tam nie ustawisz wpisując w adaptacji parametr.
Na początek to sprawdź czy sztanga zaciąga do końca . Potem odczytaj dane z czujnika położenia. Słabe podciśnienie ,złe jego wysterowanie,albo uszkodzony czujnik położenia, takie opcje są możliwe.
Ciężko tak na odległość zdiagnozować co to może być ale może ci coś podpowiem. Miałem podobny problem w 1.9 na pompowtryskach samochód nie jechał na kompie turbo wg nie wstaje. EGR co prawda nie ruszałem ale pierwszy strzał poszedł na geometrie turbiny już chciałem wyciągać ale zawsze uczyli żeby zaczynać od najprostszych rzeczy i tak szukałem że padł...
jest kilka rzeczy które mi sie nie podobają. Pierwsza, to: nie widziałem migdy tak wysokiego cisnienia atmosfertcznego, ale niewiem w jakich warunkach testowałes. Druga to turbo. Wygląda to tak jakby zacinała sie geometria, albo żle pracował zawór regulacji turbo n75 sprawdz czy sztanga turbo pracuje bez oporów i w pełnym zakresie, jesli tak to zostaje...
Turbo ze zewnętrznym WG No to jak, robisz bypass ciśnienia doładowania, sztangę ustawiasz na żądaną wartość i masz.
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Gruszka zwykła czy z potencjometrem?. Niestety w tych silnikach po wymianie turbo rurki najlepiej też wymienić na taką bez siateczki.
Ja rozklepałem koralik i przewierciłem więrtłem na wymiar. U kogoś widziałem patent z sprężyną (coś jak w silnikach kosiarek na regulacji obrotow). Sprężyna robiła naprężennie midzy dzwignia turbo a sztangą kasując luz .
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Jeśli sztanga nie chodzi płynnie to nie obejdzie sie bez demontażu .Turbo bez problemu wychodzi na dół.
Regulacje robiłem jedynie ustawiając sztangę. Pierwsze co zrobiłem to posprawdzałem wszelkie węże, łączenia i zaworki. Następnie zdemontowałem cały dolot, dokładnie go przeczyściłem i precyzyjnie poskładałem sprawdzając każde połączenie czy nie ma szczelin. Co do regulacji sztangi to: ponieważ turbo przeładowywało mi ciśnienie i nie radziło sobie z...
Witam i jak tam kolego poradziłeś sobie z tym słabym dołem? Ja mam ten sam problem w Golfie V 1.9 TDI 105KM (zrobiony na 178KM) a mianowicie nie chce jechać do ok. 2100 obr/min po przekroczeniu tych obrotów gwałtowny wcisk w fotel. Mam go od 3lat i zawsze miał słaby dół nawet na serii, a po założeniu turbo od ARL-a jest masakra, regulacja sztangi nic...
Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej...
Pytanie kiedy i jak się to stało? Czy auto kupiłeś z tym problemem, czy po wymianie turbo to się stało? Robię właśnie podobny przypadek i auto trafilo do mnie z brakiem mocy, tylko że wersja 90KM 9HS ale też ma zmienna geometrie jak Twój. Stalo się to podobno po wyrzuceniu filtra cząstek i modzie softu, ale powrót do oryginalu nic nie zmienił, a po...
Jesli wcześniej fachowcy szukali braku mocy , to na bank kręcili regulacja sztangi turbiny i coś przeregulowali.
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Jak niewiesz jak to proszę dać komuś kto to potrafi. Jest na servicebox procedura regulacji sztangi. W czelusciach netu jest do odszukania albo wykupić godzinny dostęp online i przeglądnąć dokumentacje.
Po pierwsze turbo nie jest nowe a regenerowane. Dwa pełna diagnostyka i pewnie likwidacja możliwych do zlikwidowania luzów w układzie zmiennej geometrii. Regulacja sztangi ewentualnie punktu . Choć czasem regeneracja tak wyjdzie że co by nie robić to faluje (duże luzy w układzie sterowania zmiennej geometrii).
Kolego mieszkamy po sąsiedzku więc zadzwoń, umówimy się, podjedziesz i szybko sprawdzimy czy układ regulacji ciśnienia doładowania działa prawidłowo. Nr tel. poszedł na PW.
Stawiałbym na zapieczone kierowniczki w turbosprężarce. Turbo przeładowuje i sterownik silnika robi odcinkę. Pewnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo działa dopóki nie przekroczysz 3tys. Od strony grodzi masz gruszkę od turbo, spróbuj poruszać prętem do niej przymocowanym (sztangą) - jeśli nie da się ruszyć to kierowniczki stoją dęba i potrzebne...
Potencjometr, czyli jest tylko regulacja, która nic nie daje.
To git :) Ostatnie dwie kwestie: 1. Jak ustawić zderzak/ogranicznik turbo nie znając pierwotnego położenia? Wykręcać aż geometria zamknie się w 100% i już dalej nie pójdzie, a potem cofnąć o obrót albo pół obrotu? Ustawiać z komputerem aż rzeczywiste doładowanie będzie równe oczekiwanemu? 2. Czy ustawienie regulacji sztangi tak, by przy -0,6 bara dochodziła...
Sztanga obecnie pracuje w pełnym zakresie. Nie rozumiem jednak zasady że muszę wkręcić śrubę zderzaka. Zmniejszę tym zakres pracę sztangi, ja rozumiem to tak że sztanga na dole, mniejsze obroty turbo a na górze większe. Grucha podciąga ją do góry wtedy kiedy przyśpieszam i potrzeba większego ciśnienia. Być może się mylę. Dzięki za wartość przeładowania....
Gdyby były problemy z ciśnieniem na szynie CR to nie obeszło by się bez błędów dotyczących ciśnienia - nic o nich nie piszesz . Odłączyłeś podciśnienie od gruchy i wyskoczył ci błąd ale pewnie o za małym ciśnieniu w kolektorze . Też walczyłem z czymś takim po wymianie turbo , niby wszystko wyregulowane a raz na jakiś czas muł i błąd i nie wiadomo czego...
Witaj, Mam ten sam problem z błędem 194, u mnie ten problem pojawił się po zaślepieniu EGR, wcześniej został wyprogramowany z ECU i zrobiony chip na zwiększenie mocy, ale nie był zaślepiony i wszystko było ok. Z racji, że do EGR ciężki dostęp i ściągałem skrzynię do wymiany sprzęgła i od razu go zaślepiłem, po czym zaczęły się problemy z mocą. Dodam,...
" sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo" - tak ma w mapie i tak steruje ."po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego" , obracam się trochę w lagunach ale o tym nie słyszałem .Walczyłem nie dawno z czymś podobnym i winna była regulacja turbosprężarki...
Wiem,ale patrzcie na wartość ciśnienia turbo. No widzę, niższe niż atmosferyczne, ale jednocześnie system widzi tyle powietrza, ile potrzebuje. Dowiem się w końcu czym się anomalia objawia, oprócz pozornie nieprawidłowego odczytu? Za zwrotne położenie układu regulacji turbiny odpowiada tzw. czujnik kopiowania turbiny - możliwe że widzi tylko skrajne...
Zobacz na ostatnim logu widać że turbina wstaje dopiero przy około 2400 obr/min , zapewniam cię o ile turbina jest poprawnie zrobiona że ustawisz to doładowanie , ale nie jest to robota na chwilę i ruchy na regulacji sztangi muszą być naprawdę minimalne .
Najlepiej rozpiąć sztangę od turbo i zobaczyć czy to gruszka blokuje jej odchylenie czy syf w zmiennej geometrii. Jak grucha to test szczelności i wydłużenie. Bardziej regulacja tak by wykres żądanego doładowania jak najbardziej pokrywał się z rzeczywistym (najmniejsze skoki w górę i w dół ).
Przepływka na 100% do wymiany. Ta z paska też przy 4000 już zaczyna mało pokazywać. A co do regulacji ciśnienia to nie opada sztanga. Albo kierownice się przycinają, albo grucha nie ma siły odbić.
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Nad EGR masz takie ufo z wężykiem tam też jest membrana jak w gruszce jak jest nieszczelna podciśnienie nie otwiera EGR i nie działa. Albo pozamieniałeś przewody podciśnienia na dworze sterującym EGR. Turbo dalej lipa coś nie się wydaje że czujnik ciśnienia doładowania jest padnięty i cała regulacja sztangi była bezcelowa. Trzeba by go sprawdzić co...
Witam dołączam do tematu, mam problem z podobnym silnikiem AUY w Seacie Alhambra. Silnik jest po remoncie głowicy i po naprawie turbo. Mimo Chiptuningu (150 koni) Wolno się wkręca z dolnych obrotów. Mechanik od turbo mówi, że zrobił wszystko jak należy. Widzę w logach, że turbo w dolnych obrotach nie do końca ładuje. Według VCDS wysterowanie turbo chyba...
Jak dawałeś turbo do rege razem z gruszką, to niby czego sztanga ma wymagać regulacji. Zawór podciśnieniowy (n75) nią porusza. Wystarczy wcisnąć na VAG-u nastawy podstawowe (tyle, że nie pamiętam gdzie), komputer wysteruje wtedy go od 0 do 100% i patrzeć się czy chodzi, czy nie ma ubytku na wężykach, czy zawór szczelny i drożny, to widać gołym okiem....
Przy opisywanym błędzie nie ma sensu stosować pompki podciśnieniowej ani też sprawdzać wężyków podciśnienia oraz gruchy na ich szczelność, przecież turbo przeładowuje to jaka tu mowa o nieszczelności. W tym przypadku istnieją tylko trzy możliwości : - ponownie zawiesza się zmienna geometria w pozycji max. doładowania, - zacina się sztanga wewnątrz gruchy...
citroen c4 1,6hdi Po wymianie turbo taki problem, turbo bardzo wolno wstaje, nie reaguje na regulacje geometrii. stare turbo dostało luzów i geometria ie chodziła w pełnym zakresie, czasem sie zdarzało, ze miał moc, ale rzadko. Teraz jest tak, ze przy np 2000obr ma tylko 1,2-1,4 bar razem z atmosferycznym doładowania, czyli duzo za mało, zachowuje sie...
Z tego co pokazałeś jest O.K. Ale troche mało tych wyników.... zrób pomiar z nogą w podłodze i pociagnij do 4200 obr. Jest taki fajny programik co poukłada liczby z pomiaru: Convert XLS. Po co regulowałeś sztangę w turbo ?? Jeżeli nie ma żadnych błędów w ECU związanych z notlauf-em to tylko cieszyć się przyjemnością z jazdy :) .
Witam , mam problem z peugeotem 607 2.2 hdi z usuniętym fapem miesiąc temu i oczywiście wyłączonej elektronicznie przez zmianę programu obsłudze filtra cząstek stałych prez firmę która się tym zajmuje. W trakcje jazdy przy około 2tyś obr. na 4-5biegu zapala się na wyświetlaczu licznika trójkąt a na komputerze pokładowym napis "engine fault ",po podpięciu...
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Skoro sztanga się porusza a na wałku nie ma luzu to turbo zostaw w spokoju. A takiego jak ci pokazałem nie masz http://moto.allegro.pl/zawor-regulacji-t... Bo z tego co pamiętam to u mnie były oba. I to od tego co pokazałem wąż szedł na gruszkę. Czy od tego co mi pokazałeś jeden z węży idzie do gruszki????...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
001: http://vaglogi.pl/log-001_rfbyRn.html 003: http://vaglogi.pl/log-003_x6EPNO.html 004: http://vaglogi.pl/log-004_0239V7.html 008: http://vaglogi.pl/log-008_Czr1x.html 010: http://vaglogi.pl/log-010_9TjFJ.html 011: http://vaglogi.pl/log-011_3a95T8.html 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_fJMEC7.htm... 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_jac3m.html...
Problem leży w regulacji ciśnienia doładowania - turbo przeładowuje - do sprawdzenia siłownik podciśnienia przy turbinie jak i dźwignia kierownic spalin - jedno z dwojga się przycina albo obydwoje jednocześnie. Wskazania z przepływki są tak niskie jakbyś miał nieszczelność w dolocie pomiędzy obudową filtra powietrza a turbosprężarką. Zrób jeszcze log...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
No to tak: EGR zaślepiłem dorobiłem blache na wzór uszczelki, gruszkę zasysałem wydaje mi sie, że wszystko szczelne ciężko sie zasysało. Co do regulacji turbiny ja nic tam nie przestawiałem. Z tego co widziałem są dwie regulacje jedna bezpośrednia na turbinie już dobrze nie pamiętam, ale chyba śrubeczka 6mm, na której opiera sie 'wichajster' od sterowania...
W tych logach widać, że są problemy z regulacją ciśnienia doładowania ale nie zakończone trybem awaryjnym. Trzeba sprawdzić zakres i płynność ruchu dźwigni poruszającej kierownicami spalin zmiennej geometrii przy turbosprężarce jak i zakres i płynność ruchu sztangi siłownika podciśnienia poruszającego tą dźwignią przy turbo. Mułem to auto będzie w początkowej...
dokladnie, ja wlasnie mialem wymieniana ta sztange :) co prawda teraz wlacza mi sie notlauf przy 180km/h ale... narazie mi sie nie spieszy na regulacje tej sztangi :) jeszcze sprawdze u mnie rowniez weze podcisnienia i Vaga wezme od kumpla i sam sprawdze cisnienie, bledy itd. :) generalnie to czesta usterka w TDI z tym turbo, no ale tak te silniki maja.....
Troche ciezko pali zimny, albo sie zapowietrza albo jeszcze nie ten kat Sprawia wrazenie za wczesnego wtrysku - a przyspieszony wtrysk pomaga w odpaleniu silnika. Więc przyczyna musi być inna. Być może lekkie zapowietrzenie. Na taką okoliczność warto zmienić pompkę podającą paliwo - jeżeli ma wypracowane zaworki, to nie trzymają statycznie paliwa (na...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Logi faktycznie nie wyglądają ciekawie o tyle, że tylko raptem może w 4 czy 5 przypadkach turbo uzyskało rzeczywiste ciśnienie doładowania na poziomie zadanego ale tylko przez bardzo krótki okres czasu. Nawet mimo znacznego jednak niedoładowania rzędu 200-100 mbar, wartość dawki paliwa i masy zasysanego powietrza przekracza wartość zadaną co nadal wskazuje...
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 http://vaglog.pl/log_272154.html Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu http://vaglog.pl/log_272153.html...
Witam Serdecznie! Sorry, ze tego posta tak niedbale , z błędami napisałem, ale pisałem go po tym jak turbo trochę rozebrałem i runąła moja teoria, że zapieczona jest kierownica łopatek. W moim aucie jest prostrza wersja z zaworem upustowym. Teraz mam juz to wyjęte z auta i jestem załamany bo turbina ma milimetrowy luz na osi. Jak złapię 2 rękami obydwie...
Może coś podpowiem. http://obrazki.elektroda.pl/6996857100_1... Tutaj mamy przykład regulowanej sztangi w silniku oplowskim 1.7 dtl. Ktoś wie w jaki sposób można to zrealizować u mnie? Nie wiem jak tam ją skrócić, a może regulacja jest gdzieś indziej np. w gruszce? Aha i dowiedziałem się co to jest to białe kółko w pompie. Jest to dystans...
Witam , przeglądałem tematy i w każdym nie pojawiał się inny czynnik niż u mnie , dlatego piszę osobno( jeżeli źle zrobiłem proszę moda o podpięcie do innego tematu ). silnik 1.6 tdci 109ps, latem wymieniane turbo silnik bez DPF fabrycznie W czwartek jak podjechałem pod dom delikatnie zaczęło coś jęczeć wraz ze wzrostem obrotów ( pomyslałem , że nieszczelność)...
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
wszystkie przeróbki, plus mod wtrysku sterujacego - RC na przewodzie zwiekszajace wyprzedzenie z obrotami, do tego żmudna regulacja dlugosci sztangi na turbinie, bo albo mialem laga albo overboosty. I mi sie przez 3 dni rozjezdzalo po naprawie n75, ale po tym jak sie ulozyl juz bardzo dlugo jest oki. W tej chwili mam zalozona normalna przeplywke bo...
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może problem jest gdzieś indziej. Proszę o rzucenie okiem...
sztanga turbo regulacja sztanga regulacja sztanga turbina
wymiana łożysk silnika bosch rozbieralny aktywne tłumienie hałasu
odsiarczanie akumulatora odsiarczanie akumulatora
Miele zmywarka błąd F24 – przekaźnik grzałki, NTC, diagnostyka i naprawa Schemat i budowa gaźnika Hitachi DCZ328, Nikki 21L – Nissan Sunny 1.4LX 1991