Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
Trzeba zrobić mapę pod to turbo. Regulacja sztangi w niczym nie pomoże.
Co to za turbina ? Nastawnik elektryczny, czy pneumatyczny z kontrolą położenia sztangi, czy też klasyczny pneumatyczny ? Ja w takim przypadku kontaktuję się z zakładem, przedstawiam fakty i pytam się czy pozwalają ruszyć sztangą żeby rozwiać wątpliwości co do poprawności nastaw maszynowych. Skrócenie sztangi o 1mm spowodowało powrót dynamiki samochodu....
Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia
Silnik nie odpalony sztanga w odległości 1-1.5cm od śruby. Po odpaleniu powinna zostać zaciągnięta przez gruszkę i oprzeć się na śrubie. W regenerowanych turbo a tym bardziej dla hybrydy wartości regulacyjne rzadko kiedy pasują. Ja reguluje tak że luzuje kontre na sztandar tak by dało się rady nią kręcić i robię sobie wykres ciśnienia doładowania oraz...
Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165... Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż. Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania. Rozumiem że na podstawie info...
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
Cześć W Polsce warunki wiatrowe nie są najlepsze. Z tego powodu istotne wydaje się żeby wiatrak wykorzystał każdy podmuch. Problemem jest ustawanie pracy prądnicy przy pełnym obciążeniu. Wiatrak ma być mały. Średnica do ok. 2 m Prądnica na magnesach stałych po przeróbce alternatora. Obciążenie - grzałka w bojlerze. Przejrzałem już chyba wszystkie posty...
Witam czy jest możliwość wyregulowania windy ponieważ nie dolega ona sztywno tylko luźno się chwilę. Jedynie gdy ja ściągnę w pionie na dół to trzyma się sztywno gdy podniose w pionie do góry odchyla się luźno na 10 cm.
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Jesli wcześniej fachowcy szukali braku mocy , to na bank kręcili regulacja sztangi turbiny i coś przeregulowali.
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
egr cały czas jest podpięty tylko zaślepiony i to nie przezemnie, tylko tak do mnie przyjechał. oczywiście wyciągnołem egr wyczyściłem, ale nie udało sie go uruchomić. Przykładam sie do pracy. tylko pomysły mi sie skończyły. Chyba, że regulacja sztangi turbiny miałaby tu jakies znaczenie?
po wielu próbach regulacji sztangi zdecydowałem sie na kupienie turbiny regenerowanej . sztange ustawiłem tak że błedu nie było auto miało dużo większą moc i jechało normalnie ale spalanie jakie mi pokazywało to ok 15 L na 100km a turbina rozkręcała sie na maxa . nie chcę ryzykować i dlatego taka moja decyzja. we wtorek bedzie zamontowana nowa turbina...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Regulacja zakończona pełnym sukcesem. Po kilku próbach udało się ustawić sztangę tak że turbina nie przeładowuje. Przy regulacji polecam delikatnie obchodzić się ze śrubą bo przekręcenie jej o jeden, dwa obroty za mocno sporo zmienia oraz obserwować wskazania grupy11- bez tego ciężko dojść co się dzieje. Bardzo dziękuje za pomoc.
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Wyciągnij całą turbinę. Nie ruszaj regulacji sztangi, bo potem nie dojdziesz końca z regulacją ciśnienia doładowania.
. W mojej turbinie nie ma żadnej regulacji. Jest. Tutaj kręci się zimną muszlą względem rdzenia. Tak sobie wymyślili. Ale najpierw w parametrach ECU zobacz jak wygląda napięcie z czujnika i jak się zmienia gdy ruszasz sztangą.
Problem wstępnie rozwiązany. Tak jak podejrzewałem, sprawcą była zła regulacja sztangi/ cięgna turbiny. w załącznikach przesyłam rozbieżność występujące przed regulacją i prawie nakładające się linie po regulacji (celowo ustawiłem turbinę minimalnie poniżej wymagań- może to jakoś ją oszczędzi ;) stąd minimalna rozbieżność ) Przed regulacją: https://obrazki.elektroda.pl/8789877500_...
Sam czyściłem turbinę i regulacji sztangi nie ruszałem, wszystko poskręcałem na stare miejsca. Jestem pewien, że przede mną nikt turbiny nie ruszał, także aby na pewno to ta grucha? Auto swietnie się zbiera, nawet za dobrze i jak te parametry nie przeszkadzają skłonił bym się je zostawić. Chyba że odbije się to na żywotności ?
no wlasnie tak regulowalem, 4 bieg i pedal max wcisniety(ale musze przyznac ze jeszcze sa jakies delikatne drgawki)!! a zadales pytanie po co regulowac sztanga, czy jest jakas inna regulacje turbiny??
I sztanga nie stawia oporu wszystko ładnie pracuje? To w takim razie łopatki turbiny do regulacji.
Tak, sztanga porusza się bez problemu. Nie posiadam wakuometru - czytałem, że da się to zrobić analizując logi. Czy bardziej skręcić śrubkę do regulacji?
Ciężko tak na odległość zdiagnozować co to może być ale może ci coś podpowiem. Miałem podobny problem w 1.9 na pompowtryskach samochód nie jechał na kompie turbo wg nie wstaje. EGR co prawda nie ruszałem ale pierwszy strzał poszedł na geometrie turbiny już chciałem wyciągać ale zawsze uczyli żeby zaczynać od najprostszych rzeczy i tak szukałem że padł...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Miałem taki objaw przy zapieczonych kierownicach. Gruchę sprawdzałeś? Sztangę od niej? Jej regulację?
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Według mojej wiedzy ciśnienie maksymalne turbiny zależy od długości sztangi i od tego zaczynam regulację . Jeżeli jest za wysokie - wydłuż sztangę , obserwuj wpływ regulacji na ciśnienie jeżeli dalej przeładowuje to zawór sterujący masz nie sprawny - do wyczyszczenia lub wymiany . Czym dokładniej wyregulujesz max ciśnienie tym lepiej bo długość sztangi...
Witam Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce . Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia i wtedy turbina przeładowuje . Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt . Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą . Pzdr
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Tak jak powiedziałeś "układ reguluje na ślepo" tym bardziej musisz się postarać i zachować właściwe parametry regulacji , 5mm to stanowczo za dużo u mnie wystarczył jeden obrót nakrętki mimo prawidłowego skoku sztangi w stosunku do zadanego podciśnienia.
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
Nie ma możliwości regulacji tzw. sztangą. Wybudowanie i zabudowanie turbiny tylko po to, żeby zrobić 1 obrót śrubą to 2 dni roboty. Przy sterowaniu przez podciśnieniowy N75 nie można ruszać sztangą - nic dobrego to nie przyniesie. Sterowanie turbiną odbywa się na zasadzie różnicy ciśnienia żądanego z aktualnym ciśnieniem w kolektorze ssącym. Żądane...
Dziękuję za pomoc, auto jest już na chodzie, wymagana była regulacja długości sztangi, około 2 obroty "załatwiły" sprawę
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Wiem,ale patrzcie na wartość ciśnienia turbo. No widzę, niższe niż atmosferyczne, ale jednocześnie system widzi tyle powietrza, ile potrzebuje. Dowiem się w końcu czym się anomalia objawia, oprócz pozornie nieprawidłowego odczytu? Za zwrotne położenie układu regulacji turbiny odpowiada tzw. czujnik kopiowania turbiny - możliwe że widzi tylko skrajne...
Kolego mieszkamy po sąsiedzku więc zadzwoń, umówimy się, podjedziesz i szybko sprawdzimy czy układ regulacji ciśnienia doładowania działa prawidłowo. Nr tel. poszedł na PW.
Witam. Mam sprintera 316 2016r. Ten sam problem od roku! Miesiąc temu jak wskoczył w awaryjny to już z niego nie wyszedł. Ale to była inna przyczyna. Byłem w serwisie MB kazali wymienić czujnik ciśnienia doładowania i ustawić sztangę przy gruszce w turbinie.. Wcześniej też wymieniony został kolektor z uszczelnieniami. Wymienilem jak sugerował serwis....
sztanga chodzi a turbinę czuć dopiero przy 3000 obr/min co może być problemem
Ja rozklepałem koralik i przewierciłem więrtłem na wymiar. U kogoś widziałem patent z sprężyną (coś jak w silnikach kosiarek na regulacji obrotow). Sprężyna robiła naprężennie midzy dzwignia turbo a sztangą kasując luz .
Jak niewiesz jak to proszę dać komuś kto to potrafi. Jest na servicebox procedura regulacji sztangi. W czelusciach netu jest do odszukania albo wykupić godzinny dostęp online i przeglądnąć dokumentacje.
Faktycznie, wartości odbiegają od mapy. Do sprawdzenia regulacja sztangi, n75 oraz w pełnym zakresie jeszcze raz vgt.
Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej...
Po pierwsze turbo nie jest nowe a regenerowane. Dwa pełna diagnostyka i pewnie likwidacja możliwych do zlikwidowania luzów w układzie zmiennej geometrii. Regulacja sztangi ewentualnie punktu . Choć czasem regeneracja tak wyjdzie że co by nie robić to faluje (duże luzy w układzie sterowania zmiennej geometrii).
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Więc czyszczenie (profilaktyka)regulacji turbiny(problem w tym czy regenerujący zastosował jakieś środki smarnepo stronie gorącej) i zaworu EGR ,pod warunkiem że nie wystąpił błąd obwodów czujnika ciśnienia. Ps do sprawdzenia ustawienie sztangi.
Zobacz na ostatnim logu widać że turbina wstaje dopiero przy około 2400 obr/min , zapewniam cię o ile turbina jest poprawnie zrobiona że ustawisz to doładowanie , ale nie jest to robota na chwilę i ruchy na regulacji sztangi muszą być naprawdę minimalne .
Z tego co mówisz została źle złożona zmienna geometria. Nie jest to kwestia złej regulacji. Z doświadczenia wiem że nie we wszystkich ale w kilku turbina da się źle założyć koszyk sterujący geometrią łopatek.
sztanga turbina turbina sztanga regulacja sztanga
zbiornik paliwa sprinter miernik rezystancji schemat thomson telewizor usterka
makita migają diody kabel brake radio
Reduktory gazu GOK (GOL) vs Bradas – porównanie, różnice, bezpieczeństwo, zastosowania Radmor 5102 TE – tylko jedna dioda mocy sygnału FM/AM, duża siła sygnału, wskaźnik LED