Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
Trzeba zrobić mapę pod to turbo. Regulacja sztangi w niczym nie pomoże.
Co to za turbina ? Nastawnik elektryczny, czy pneumatyczny z kontrolą położenia sztangi, czy też klasyczny pneumatyczny ? Ja w takim przypadku kontaktuję się z zakładem, przedstawiam fakty i pytam się czy pozwalają ruszyć sztangą żeby rozwiać wątpliwości co do poprawności nastaw maszynowych. Skrócenie sztangi o 1mm spowodowało powrót dynamiki samochodu....
Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia
Silnik nie odpalony sztanga w odległości 1-1.5cm od śruby. Po odpaleniu powinna zostać zaciągnięta przez gruszkę i oprzeć się na śrubie. W regenerowanych turbo a tym bardziej dla hybrydy wartości regulacyjne rzadko kiedy pasują. Ja reguluje tak że luzuje kontre na sztandar tak by dało się rady nią kręcić i robię sobie wykres ciśnienia doładowania oraz...
Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165... Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż. Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania. Rozumiem że na podstawie info...
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Jesli wcześniej fachowcy szukali braku mocy , to na bank kręcili regulacja sztangi turbiny i coś przeregulowali.
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
egr cały czas jest podpięty tylko zaślepiony i to nie przezemnie, tylko tak do mnie przyjechał. oczywiście wyciągnołem egr wyczyściłem, ale nie udało sie go uruchomić. Przykładam sie do pracy. tylko pomysły mi sie skończyły. Chyba, że regulacja sztangi turbiny miałaby tu jakies znaczenie?
po wielu próbach regulacji sztangi zdecydowałem sie na kupienie turbiny regenerowanej . sztange ustawiłem tak że błedu nie było auto miało dużo większą moc i jechało normalnie ale spalanie jakie mi pokazywało to ok 15 L na 100km a turbina rozkręcała sie na maxa . nie chcę ryzykować i dlatego taka moja decyzja. we wtorek bedzie zamontowana nowa turbina...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Regulacja zakończona pełnym sukcesem. Po kilku próbach udało się ustawić sztangę tak że turbina nie przeładowuje. Przy regulacji polecam delikatnie obchodzić się ze śrubą bo przekręcenie jej o jeden, dwa obroty za mocno sporo zmienia oraz obserwować wskazania grupy11- bez tego ciężko dojść co się dzieje. Bardzo dziękuje za pomoc.
Wyciągnij całą turbinę. Nie ruszaj regulacji sztangi, bo potem nie dojdziesz końca z regulacją ciśnienia doładowania.
. W mojej turbinie nie ma żadnej regulacji. Jest. Tutaj kręci się zimną muszlą względem rdzenia. Tak sobie wymyślili. Ale najpierw w parametrach ECU zobacz jak wygląda napięcie z czujnika i jak się zmienia gdy ruszasz sztangą.
Problem wstępnie rozwiązany. Tak jak podejrzewałem, sprawcą była zła regulacja sztangi/ cięgna turbiny. w załącznikach przesyłam rozbieżność występujące przed regulacją i prawie nakładające się linie po regulacji (celowo ustawiłem turbinę minimalnie poniżej wymagań- może to jakoś ją oszczędzi ;) stąd minimalna rozbieżność ) Przed regulacją: https://obrazki.elektroda.pl/8789877500_...
Sam czyściłem turbinę i regulacji sztangi nie ruszałem, wszystko poskręcałem na stare miejsca. Jestem pewien, że przede mną nikt turbiny nie ruszał, także aby na pewno to ta grucha? Auto swietnie się zbiera, nawet za dobrze i jak te parametry nie przeszkadzają skłonił bym się je zostawić. Chyba że odbije się to na żywotności ?
no wlasnie tak regulowalem, 4 bieg i pedal max wcisniety(ale musze przyznac ze jeszcze sa jakies delikatne drgawki)!! a zadales pytanie po co regulowac sztanga, czy jest jakas inna regulacje turbiny??
I sztanga nie stawia oporu wszystko ładnie pracuje? To w takim razie łopatki turbiny do regulacji.
Tak, sztanga porusza się bez problemu. Nie posiadam wakuometru - czytałem, że da się to zrobić analizując logi. Czy bardziej skręcić śrubkę do regulacji?
Ciężko tak na odległość zdiagnozować co to może być ale może ci coś podpowiem. Miałem podobny problem w 1.9 na pompowtryskach samochód nie jechał na kompie turbo wg nie wstaje. EGR co prawda nie ruszałem ale pierwszy strzał poszedł na geometrie turbiny już chciałem wyciągać ale zawsze uczyli żeby zaczynać od najprostszych rzeczy i tak szukałem że padł...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Miałem taki objaw przy zapieczonych kierownicach. Gruchę sprawdzałeś? Sztangę od niej? Jej regulację?
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Według mojej wiedzy ciśnienie maksymalne turbiny zależy od długości sztangi i od tego zaczynam regulację . Jeżeli jest za wysokie - wydłuż sztangę , obserwuj wpływ regulacji na ciśnienie jeżeli dalej przeładowuje to zawór sterujący masz nie sprawny - do wyczyszczenia lub wymiany . Czym dokładniej wyregulujesz max ciśnienie tym lepiej bo długość sztangi...
Witam Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce . Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia i wtedy turbina przeładowuje . Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt . Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą . Pzdr
Tak jak powiedziałeś "układ reguluje na ślepo" tym bardziej musisz się postarać i zachować właściwe parametry regulacji , 5mm to stanowczo za dużo u mnie wystarczył jeden obrót nakrętki mimo prawidłowego skoku sztangi w stosunku do zadanego podciśnienia.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
Nie ma możliwości regulacji tzw. sztangą. Wybudowanie i zabudowanie turbiny tylko po to, żeby zrobić 1 obrót śrubą to 2 dni roboty. Przy sterowaniu przez podciśnieniowy N75 nie można ruszać sztangą - nic dobrego to nie przyniesie. Sterowanie turbiną odbywa się na zasadzie różnicy ciśnienia żądanego z aktualnym ciśnieniem w kolektorze ssącym. Żądane...
Dziękuję za pomoc, auto jest już na chodzie, wymagana była regulacja długości sztangi, około 2 obroty "załatwiły" sprawę
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Wiem,ale patrzcie na wartość ciśnienia turbo. No widzę, niższe niż atmosferyczne, ale jednocześnie system widzi tyle powietrza, ile potrzebuje. Dowiem się w końcu czym się anomalia objawia, oprócz pozornie nieprawidłowego odczytu? Za zwrotne położenie układu regulacji turbiny odpowiada tzw. czujnik kopiowania turbiny - możliwe że widzi tylko skrajne...
Witam. Mam sprintera 316 2016r. Ten sam problem od roku! Miesiąc temu jak wskoczył w awaryjny to już z niego nie wyszedł. Ale to była inna przyczyna. Byłem w serwisie MB kazali wymienić czujnik ciśnienia doładowania i ustawić sztangę przy gruszce w turbinie.. Wcześniej też wymieniony został kolektor z uszczelnieniami. Wymienilem jak sugerował serwis....
Kolego mieszkamy po sąsiedzku więc zadzwoń, umówimy się, podjedziesz i szybko sprawdzimy czy układ regulacji ciśnienia doładowania działa prawidłowo. Nr tel. poszedł na PW.
sztanga chodzi a turbinę czuć dopiero przy 3000 obr/min co może być problemem
Ja rozklepałem koralik i przewierciłem więrtłem na wymiar. U kogoś widziałem patent z sprężyną (coś jak w silnikach kosiarek na regulacji obrotow). Sprężyna robiła naprężennie midzy dzwignia turbo a sztangą kasując luz .
Jak niewiesz jak to proszę dać komuś kto to potrafi. Jest na servicebox procedura regulacji sztangi. W czelusciach netu jest do odszukania albo wykupić godzinny dostęp online i przeglądnąć dokumentacje.
Faktycznie, wartości odbiegają od mapy. Do sprawdzenia regulacja sztangi, n75 oraz w pełnym zakresie jeszcze raz vgt.
Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej...
Po pierwsze turbo nie jest nowe a regenerowane. Dwa pełna diagnostyka i pewnie likwidacja możliwych do zlikwidowania luzów w układzie zmiennej geometrii. Regulacja sztangi ewentualnie punktu . Choć czasem regeneracja tak wyjdzie że co by nie robić to faluje (duże luzy w układzie sterowania zmiennej geometrii).
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Więc czyszczenie (profilaktyka)regulacji turbiny(problem w tym czy regenerujący zastosował jakieś środki smarnepo stronie gorącej) i zaworu EGR ,pod warunkiem że nie wystąpił błąd obwodów czujnika ciśnienia. Ps do sprawdzenia ustawienie sztangi.
Zobacz na ostatnim logu widać że turbina wstaje dopiero przy około 2400 obr/min , zapewniam cię o ile turbina jest poprawnie zrobiona że ustawisz to doładowanie , ale nie jest to robota na chwilę i ruchy na regulacji sztangi muszą być naprawdę minimalne .
Z tego co mówisz została źle złożona zmienna geometria. Nie jest to kwestia złej regulacji. Z doświadczenia wiem że nie we wszystkich ale w kilku turbina da się źle założyć koszyk sterujący geometrią łopatek.
Witaj, Mam ten sam problem z błędem 194, u mnie ten problem pojawił się po zaślepieniu EGR, wcześniej został wyprogramowany z ECU i zrobiony chip na zwiększenie mocy, ale nie był zaślepiony i wszystko było ok. Z racji, że do EGR ciężki dostęp i ściągałem skrzynię do wymiany sprzęgła i od razu go zaślepiłem, po czym zaczęły się problemy z mocą. Dodam,...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Pytanie kiedy i jak się to stało? Czy auto kupiłeś z tym problemem, czy po wymianie turbo to się stało? Robię właśnie podobny przypadek i auto trafilo do mnie z brakiem mocy, tylko że wersja 90KM 9HS ale też ma zmienna geometrie jak Twój. Stalo się to podobno po wyrzuceniu filtra cząstek i modzie softu, ale powrót do oryginalu nic nie zmienił, a po...
Jak regulacja sztangi nie kręcona to lepiej nie ruszać.Powinna być plomba na kontrze.Niech mechanik wejdzie vagiem w kanał 11 włączy nastawy podstawowe i zobaczy czy sztanga chodzi płynnie ok.11-12mm
Witam. Autko wczoraj udało się uruchomić. Pracuje ładnie ale.. . Troszkę dymi na biało i nie jest to gryzący dym , po rozgrzaniu jest poprawa ale nadal mnie to niepokoi? I druga sprawa jest taka że podczas jazdy i przeciągnięciu autka wpadło w tryb awaryjny i wyskoczył błąd 17965 przekroczona granica regulacji. Gdy ciśnienie powinno być 2400 to u mnie...
Dzień dobry, to mój pierwszy post i zabawa z VCDS. Były kłopoty z przeładowaniem turbo w Golfie 4 ASZ. Została zregenerowana turbina z powodu wycieków oleju i niesprawnej gruszki. Na nowym turbo auto późno osiąga właściwą moc. Na pierwszym biegu jest tragedia, na wyższych już jakoś idzie. W załączniku logi grupy 11 a także log na pierwszym biegu. Ktoś...
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
A czym sprawdzałeś czy sztanga turbo chodzi bez zacięć i czy gruszka jest szczelna? Ja sprawdzałem strzykawką 100 ml z apteki i wężykiem. I co najważniejsze czy regulacja na siłowniku od gruszki była przestawiana?
Brak doładowania przez turbine (powtarza sie okresowo,raz jest raz nie ma) wkreca sie do max 3500 obr,wyrzucił bład zaworu regulacji cisnienia turbiny-rozebrany wyczyszczony, cewka działa ,napiecie 12V na wtyczce jest,membrany szczelne,węzyki podcisnienia i przewody dolotowe szczelne,pompa vac daje podcisnienie,wirnik turbiny nie jest zablokowany,poza...
ja przed pruba regulacji sztangi wszystko pomierzylem i zaznaczyłem teraz jest tak jak było wczesniej i tak jest do bani. pzdr Dodano po 6 Domyslam sie ze max otwarcie to jest jak sztanga dojdzie do dolnego polozenia. Dodano po 5 Kolego czemu u mnie w tym samochodzie ta turbina siada przy temperaturach od 5 do 15 stopni i jak jest duza wilgotnosc powietrza...
No to tak: EGR zaślepiłem dorobiłem blache na wzór uszczelki, gruszkę zasysałem wydaje mi sie, że wszystko szczelne ciężko sie zasysało. Co do regulacji turbiny ja nic tam nie przestawiałem. Z tego co widziałem są dwie regulacje jedna bezpośrednia na turbinie już dobrze nie pamiętam, ale chyba śrubeczka 6mm, na której opiera sie 'wichajster' od sterowania...
Tak się kręcimy w kółko w tym temacie, zamiana, podmiana, sztanga niby chodzi ale nie wiadomo ile... Ja bym na twoim miejscu wziął pompkę pod- i nadciśnieniową z manometrem, i posprawdzał ciśnienia. W ogóle tego typu sprawy powinno się zaczynać od sprawdzenia czujnika ciśnienia, żeby móc się później opierać na danych z komputera. Jeśli czujnik byłby...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Witam dołączam do tematu, mam problem z podobnym silnikiem AUY w Seacie Alhambra. Silnik jest po remoncie głowicy i po naprawie turbo. Mimo Chiptuningu (150 koni) Wolno się wkręca z dolnych obrotów. Mechanik od turbo mówi, że zrobił wszystko jak należy. Widzę w logach, że turbo w dolnych obrotach nie do końca ładuje. Według VCDS wysterowanie turbo chyba...
wszystkie przeróbki, plus mod wtrysku sterujacego - RC na przewodzie zwiekszajace wyprzedzenie z obrotami, do tego żmudna regulacja dlugosci sztangi na turbinie, bo albo mialem laga albo overboosty. I mi sie przez 3 dni rozjezdzalo po naprawie n75, ale po tym jak sie ulozyl juz bardzo dlugo jest oki. W tej chwili mam zalozona normalna przeplywke bo...
Witam pożyczyłem vaga od kolegi i sprawdziłem odczyt błędu były 2, 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym. Różnica regulacji 553 Przepływomierz masowy powietrza MAF(G70) lub VAF (kod alternatywny) sp:Otwarty/zwarty obwód do masy Co to znaczy , logów nie mogłem odczytac brak funkcji w samochodzie , vag 5053 viaken , skasowałem błędy i zobacze jutro po...
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
Panowie odgrzewam temat poniewaz znowu mam podobny problem. Panowie czy ktos jest wstanie podac mi jakie powinno byc prawidlowe cisnienie doladowania, i wartosc MAF dla silnika 2.0D D4204T w Volvo S40 2005 przy 3000 rpm i max przyspieszeniu w czasie testu dynamicznego? Problem ktory pojawil sie u mnie jakis czas temu byl zwiazany z czujnikiem polozenia...
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
Problem leży w regulacji ciśnienia doładowania - turbo przeładowuje - do sprawdzenia siłownik podciśnienia przy turbinie jak i dźwignia kierownic spalin - jedno z dwojga się przycina albo obydwoje jednocześnie. Wskazania z przepływki są tak niskie jakbyś miał nieszczelność w dolocie pomiędzy obudową filtra powietrza a turbosprężarką. Zrób jeszcze log...
Witam, Od razu przejdę do problemu. Moje polo 1.9 TDI 101KM z 2007 r. nie jeździło przez prawie 2 lata, jedynie było odpalane. Gdy chciałem skorzystać z polówki to w ogóle nie czułem, że ten samochód ma turbinę, jeździ się jak zwykłym dieslem. Przy 130km/h przechodzi w tryb awaryjny, nie chce wejść na wyższe obroty ani przyśpieszyć. W VAG'u pojawia...
Troche ciezko pali zimny, albo sie zapowietrza albo jeszcze nie ten kat Sprawia wrazenie za wczesnego wtrysku - a przyspieszony wtrysk pomaga w odpaleniu silnika. Więc przyczyna musi być inna. Być może lekkie zapowietrzenie. Na taką okoliczność warto zmienić pompkę podającą paliwo - jeżeli ma wypracowane zaworki, to nie trzymają statycznie paliwa (na...
Białe kółko w pompie pod deklem. Na pierwszej stronie wrzucona jest instrukcja regulacji pompy i jest opis, aby wyjąć takie białe kółko. http://obrazki.elektroda.pl/5408247700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4031536100_1... Na pierwszym zdjęciu widać u góry sztange wastegate, na drugim zawór. Czy po skróceniu sztangi...
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
Witam Proszę o poradę w sprawie Golfa 4 silnika ASZ. Samochód niema mocy tzn jedzie jak poczciwa 90 możne mniej. Po przekroczeniu ok 2,5tys obr czasami jest trochę lepiej ale w większości objawia się to trybem awaryjny i błąd 17964- Regulacja Ciśnienia Doładowania p1556- 35- 10 nie osiągnięta granica regulacji- sporadyczny Podmienione było: -przepływomierz...
witam, w poszukiwaniu tematu bloącej turbiny wskoczyłem tutaj, a więc opiszę awarię w moim golfie tdi 1.9 110 asv, od jakiegoś roku poczułem mocny spadek mocy był słabszy i przy większych biegach wpadał w trym awaryjny tkzw NOT LAUF błąd w moim tdi to 462d regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji, w końcu oddałem do mechanika - czyszczenie...
dokladnie, ja wlasnie mialem wymieniana ta sztange :) co prawda teraz wlacza mi sie notlauf przy 180km/h ale... narazie mi sie nie spieszy na regulacje tej sztangi :) jeszcze sprawdze u mnie rowniez weze podcisnienia i Vaga wezme od kumpla i sam sprawdze cisnienie, bledy itd. :) generalnie to czesta usterka w TDI z tym turbo, no ale tak te silniki maja.....
Tak,ma zaciągnąć po odpaleniu.Ale że sam wchodzi na obroty to mi wygląda na złą regulacje pompy.Jeszcze egr możesz sprawdzić czy nie zacięty.Trochę szukanie po ciemku bez kabelka. OK Dziękuję. Dźwignia pracuje swobodnie przynajmniej jak się za nią pociągnie. Wiem bo zauważyłem, że spadło zabezpieczenie na dźwigni turbiny do cięgna gruszki. Prawdopodobnie...
Witam , mam problem z peugeotem 607 2.2 hdi z usuniętym fapem miesiąc temu i oczywiście wyłączonej elektronicznie przez zmianę programu obsłudze filtra cząstek stałych prez firmę która się tym zajmuje. W trakcje jazdy przy około 2tyś obr. na 4-5biegu zapala się na wyświetlaczu licznika trójkąt a na komputerze pokładowym napis "engine fault ",po podpięciu...
Witam!Odnawiam temat. Mam bardzo podobny problem z moim paskiem, VW passt 1.9TDI 110km AFN 96r. Jak w temacie. Auto było sprawdzane texa i vagiem, problem jest z błędnymi wskazaniami przepływki, testowałem je 4!!!!. 1.ta co w aucie, (pierburg) - bardzo słaby zakres działania oscylował miedzy 450-550 (mogę zrobić logi) 2.używka z drugiego samochodu....
Witam, jestem 'szczęśliwym' posiadaczem 2.0 bkd, auto kupiłem z drobną usterką a mianowicie brak mocy na zimnym silniku i brak możliwości wkręcenia wyżej niż 2tys. Auto pracuje minute do dwóch i problem znika, odrazu po odpaleniu słychać, że trubo przeładowuje a silnik jest nim dławiony (po odpaleniu sztanka gruchy wciągnięta na max) wydało się to dziwne...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
Pewnie że tak, więc musisz zrobić test układu regulacji cisnienia. Ale ja bym wpierw zaczął od poruszania sztangli ręką, przeglądnięcia szlauchików czy nie popękane, sprawdził jak siorbie vacumpompka.
Geometria ładnie luzniutko wszystko bez żadnych oporów chodzi sprawdzałem to nic się nie przycina, rozmawiałem z jednym gosciem od turbin to mówi zeby rozkrecic ciągno 4 obroty. Ale to coś da Dodano po 3 Będę sam to regulować musiał bo tam gdzie turbo robili powiedzieli że jest wszystko Oki nic więcej nie zrobią trudno gwarancja przypadnie ale nie będę...
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może problem jest gdzieś indziej. Proszę o rzucenie okiem...
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 http://vaglog.pl/log_272154.html Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu http://vaglog.pl/log_272153.html...
sztanga turbina turbina sztanga regulacja sztanga
wybieranie biegów falownik silnika pralki electrolux przeróbka mocowania alternatora
odsiarczanie akumulatora odsiarczanie akumulatora
Honiton vs Hogert: Porównanie narzędzi ręcznych Ustawienie rozrządu w silniku Nissan YD25