Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Wstępnie możesz sobie tak ustawić, ale po zamontowaniu do samochodu trzeba zmierzyć doładowanie i ewentualnie doregulować.
Zbyt często uzupełniasz AdBlue (dolewki) kolejna sprawa to problem z regulacją doładowania turbosprężarki ale to więcej do kontroli aby być pewnym.
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
Gruszka zwykła czy z potencjometrem?. Niestety w tych silnikach po wymianie turbo rurki najlepiej też wymienić na taką bez siateczki. W tym silniku jest gruszka sterowana przez elektrozawór. Siateczka wyciągnięta już dawno przy okazji czyszczenia FAP.
Proponuję sprawdzić zawór regulacji ciśnienia turbosprężarki : P0236 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
I nie będzie kopcić bo masz DPF. Jeszcze jedna sprawa to regulacja turbosprężarki podczas regeneracji, jak za bardzo gruszka będzie skręcona, też może dawać taki efekt, ale tu już trzeba diagnostyki komputerowej. Nie polecam jeździć tym autem bez podłączonej regulacji ciśnienia turbodoładowania.
Turbosprężarka wróciła do ponownej regulacji.
" sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo" - tak ma w mapie i tak steruje ."po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego" , obracam się trochę w lagunach ale o tym nie słyszałem .Walczyłem nie dawno z czymś podobnym i winna była regulacja turbosprężarki...
Zawór ma trzy króćce. ATM- do filtra powietrza VAC- do rezerwuaru czy też akumulatora podciśnienia. OUT- wyjście do regulacji komponentu (turbosprężarka , egr, czy inne).
Potencjometr, czyli jest tylko regulacja, która nic nie daje.
Ciśnienie podczas jazdy ok 3- 3,5bara przepływka sprawdzana była przez ASO. Błąd P2263 - turbosprężarka błąd regulacji ciśnienia (opis CDIF 3)
Podłączyłem VAG i pojawił się błąd 17964 P1556 - czujnik doładowania turbosprężarki A granica regulacji nieosiągnięta Volkswagen Golf 4
Audi B7 z silnikiem 2.0 TDI PD 140 KM (BPW). Silnik po remoncie, turbosprężarka zregenerowana na kompletnym rdzeniu zamówionym w całości. Spec od turbosprężarek nie zgłaszał problemu podczas regulacji. Nowe sprzęgło dwumasowe. Na próbę odpaliłem silnik bez wydechu podłączonego do turbosprężarki. Słychać bardzo głośne, metaliczne wycie, jakby wiercenie...
Zawór regulacji vgt popularnie zwany gruszką przy turbosprężarce.
A ja mógłbym polecić Nissana 200SX - dostępność części seryjnych jak i aftermarketowych jest naprawdę ogromna do tego samochodu. Kompletne zawieszenia od popularnych gwintów aż po Tein'a z możliwością regulacji z wnętrza pojazdu, zestawy montażowe większych intercoolerów, turbosprężarek, kute korby oraz tłoki, komputery typu piggy-back jak i stand alone.
Witam mam do naprawy turbinę do Audi A4. Mam do regulacji turbinę. Właściwie to regulację zmiennej geometrii. Czy po regulacji i regeneracji turbosprężarki moja turbina będzie w 100 procentach sprawna czy jest to zabieg tylko odwlekający w czasie kolejne problemy? Pozdrawiam
Najpierw tester w rączkę, wykasuj błąd i obserwuj zachowanie ciśnienia na szynie rail. Co do zaworu regulacji szyny rail to ma on wspólne zasilenie z przepływką, czujnikiem zawartości wody w paliwie, z czujnikiem halla na wałku rozrządu, z zaworem regulacji wydatku turbosprężarki. Może odetnij przewód z pinem nr 1 i podaj napięcie bezpośrednio z akumulatora.
- sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.
Może błędów nie być gdy egr się zacina. Możesz go wyciągnąć i wyczyścić. Po czyszczeniu sprawdzić czy po otwarciu wraca do położenia wyjściowego - rolka się nie przycina. Miałeś błędy od czujnika kopiowania turbo - jest przekrecony na gruszce na wc mały torx 1.Pojeździłem trochę i powrócił P2565 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki "Przyczyna . Miejscowy...
Co do ekologii, to najbardziej eko jest (sprawny) LPG - najmniejsza emisja CO2 (propoan i butan ma więcej wodoru w stosunku do węgla niż benzyna i olej napędowy). Jeszcze lepiej wyglada w tym zestawieniu metan CNG. A paliwem w pełni ekologicznym jest wodór. Wg mnie głównym winowajcą emisji cząstek stałych jest...ekologia. Przed pomiarami NOx turbodoładowane...
Z tego co wiem to cięgno jest regulowane na stanowisku na którym się ustawia turbosprężarkę. Wszelkie regulacje na silniku tego cięgna są nie wskazane. Na pewno nikt się do niego nie dotykał. Problemu trzeba szukać gdzieś indziej.
Regulacji masz na myśli cięgno od turbo? Regulacje rozumiem żeby je skrócić ?
Jeśli wszystko jest tak ksiązkowo to może prawidłowa regulacja pompek??
Wyciągnij całą turbinę. Nie ruszaj regulacji sztangi, bo potem nie dojdziesz końca z regulacją ciśnienia doładowania.
Witam, częstym przypadkiem jest zbyt duże doładowanie w danym momencie. Spowodowane jest to nieprawidłową regulacją ogranicznika przy turbosprężarce VTG. Warto było by, aby przed decyzją wymiany przepływki sprawdzić w parametrach jakie jest doładowanie i porównać go do wartości wymaganej. Błędów przeładowania nie będzie, natomiast ujmie dawkę paliwa...
Witaj kolego co do błedu 0575 to: -uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone). Sprawdzić zawór magnetyczny N75 i układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. A błąd 0519 to błąd od MAP,zobacz na parametry rzeczywiste w trakcie pracy silnika to powinno...
vw golf IV 1.9 TDI pompo wtryskiwacze typ silnika AJM traci moc ok 120 km/h po wyłączeniu i włączeniu zapłonu znów jest dobrze aż osiągnie daną prędkość. Okazuje się że jest za wysokie ciśnienie doładowania. Była wymieniona już turbosprężarka, zawór regulacji ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Ratunku.
Uj uj... wychodzi na to że będzie droga naprawa. :cry: Żadne dziwne odgłosy nie dochodzą z turbosprężarki?
witam mam następujacy problem mój pug po odpaleniu pracował normalnie lecz po kilku minutach zgasł próbowałem go uruchomić kilkakrotnie z tym samym efektem(zapalał za chwile gasł).przy którejś próbie poczułem jakby coś sie spaliło.po sprawdzeniu skrzynki bezpieczników pod maską okazało się że nie ma prądu na zaciskach bezpieczników odpowiadających za...
Witam, Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo. Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h) traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym uruchomieniu moc wraca. Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy: - P1351 Przekaźnik wstępnego...
Golf V 1.9TDI 105KM BLS 2007r 330k km. Od kilku dni, gdy jest zimny to po przejechaniu przeważnie ~2 km zaczyna migać kontrolka od świec, no i dwa razy zapalił się także check(ogólnie pierwszy raz check od 40 tys km) - ma muła. Raz checka skasowałem testerem, a drugi raz sam zgasł po kilkudziesięciu km. Problem zdarza się załóżmy 8 na 10 razy, gdy jedzie...
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Do poprawnej diagnozy potrzebne są logi dynamiczne grup 3,8,11.Głównymi przyczynami spadku mocy w silnikach tdi są problemy z samą turbosprężarka, z układem regulacji ciśnienia doładowania lub padający przepływomierz.Są pewne typowe objawy dla każdej z tych usterek ale żeby powiedzieć coś konkretnego potrzebne są logi i ewentualne kody błędów.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Owszem, można nią w ten sposób sprawdzić pracę zmiennej geometrii ale równie dobrze można przeprowadzić test Vagiem w 011 Basic Settings lub sprawdzić zakres skoku i ewentualne opory ręką a w tym konkretnym opisywanym przypadku możemy tylko pchnąć ciśnieniem w gruchę bo podciśnieniem już nic nie zdziałamy skoro sztanga jest wciągnięta do oporu i opiera...
Miałem podobną sytuację i okazało się, że regulacja pompowtrysków, na wałku rozrządu całkiem pomogła robiłem to w bardzo dobrym serwisie boscha http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy... w Stalowej Woli. A straszono mnie też jak tu pisze regeneracją turbosprężarki. Więc święta zasada dobra diagnoza regulacja, a dopiero wymian, czy regeneracja. Bo koszty...
Witam Wszystkich Serdecznie. Mam problem ze swoim T5 FL z 2011 roku 2.0 Tdi 180KM silnik CFCA. Otóż chodzi o to że samochód nie ma mocy. Nie wkręca się w obroty, jedzie jakby był w trybie Awaryjnym. Po podłączeniu VCDSa błędy są takie. 11876 Sterowanie zaworu turbosprężarki na wejściu 11859 Zawór regulacji ciśnienia doładowania, zespół 2 Czy jest opcja...
Przepraszam, ze dlugo nie odpisywalem. Bylem w serwisie na odczycie błędów i pokazaly sie dwa: - Obwód czujnika cisnienia turbosprężarki zwarcie lub obwod przerwany. - Regulacja ciśnienia doładowania zbyt duże ciśnienie. Obydwa bledy byly "nie ciągle". Powiedziano mi, ze mam na razie nic nie robić z tym poniewaz komunikat zapalił pomarańczowy napis...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75 Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu. Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85...
Witam, mam błędy jednostka regulacji (nastawnik) turbosprezarki 1 zablokowanie. Samochód podszarpuje i nie ma mocy, jak dokładnie sprawdzić gruszkę? Czy to wina turbosprężarki?
Masz na Ross-tech co to za błędy: 16804/P0420/001056 - Układ katalizatora; Bank 1: Wydajność poniżej progu Możliwe przyczyny Nieszczelność w układzie dolotowym i/lub wydechowym Uszkodzony katalizator Uszkodzony(e) czujnik(i) powietrza Czujnik(i) powietrza Usterka sterowania Możliwe rozwiązania Sprawdź układ dolotowy i wydechowy pod kątem nieszczelności...
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
witam błąd 03745-05 stopień końcowy regulacji ciśnienia doładowania - zwarcie - sprawdz zawór proporcjonalny turbosprężarki 03847 czujnik temperatury za chłodnicą - przerwanie przewodu 03088 czujnik cisnienia doładowania-zwarcie do + zrób dizgnostykę komputerowa man catsem to podstawa i monitoringi
Jeśli wyczuwasz nie spaloną ropę, to masz na 99% wtryski do regeneracji, a w zasadzie rozpylacze i ciśnienie otwarcia do regulacji. Jeśli olej, to możesz mieć problem z puszczaniem oleju przez gorącą stronę turbosprężarki.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
Witam mam problem z Leonem 1.8t auq Czasem auto idzie jak wściekłe a czasem no jak by nie miało turbo Wywala takie błedy: 17695 P1289 zawór recyrkulacyiny turbosprężarki (N249) - zwarcie masy 17956. P1548 Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania (n75) obwód otwarty 17938 P1530 Wałek rozrządu wlot zwarcie do masy
Trochę histeryzujesz. Jeśli podniesie moc choć by 15 koni nic się w silniku nie urwie. Spokojna głowa. Co do dociążenia tyłu to nie ma z tym większego problemy. I nie trzeba aż pół tony do tego. Porównując 60-kę do współczesnych ciągników i tak ma ciężki tyłek. Opony to znów żaden problem. Przyczepność możesz poprawić korzystając z maszyn które dają...
Sądząc po logach to silnik na VP. Nie podałeś oznaczenia silnika, nie podałeś ile koni. Następnym razem dodaj informacje niezbędne. Turbosprężarka do czyszczenia i sprawdzenie początek wtrysku z komputerem, ewentualnie regulacja. Ile masz koni i jaki to silnik.
Witam, mój samochód jest z roku 97' i siedzi w nim silnik xu10j2te (RGX) 2 litrowa jednostka z turbodoładowaniem. Od jakiegoś czasu zaczał pojawiać się błąd elektrozaworu Turbosprężarki: 46 - Elektromagnes zaworu podciśnieniowego regulacji ciśnienia turbodoładowania. ( Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania....
Radziłbym na początku sprawdzić ładowanie kumulatora na wolnych obrotach oraz przy dodaniu gazu. Oczywiście, że można sprawdzić "ładowanie KUMULATORA" (!), jak i ciśnienie w kołach jezdnych, działanie oświetlenia i wiele innych. Kolego, jeśli nie wiesz co pisać, to się nie wypowiadaj, bo nie dość, że bzdury wypisujesz, to nie masz pojęcia o czym mowa...
Logi turbosprężarki problem z doładowaniem, vcds, passat b5 1.9tdi 130km avf Pompowtryski stan bardzo dobry, odchylenia maksymalnie na -18 a średnio -15 więc tylko samą turbosprężarkę, jest po regeneracji 3 razy i tak samo dalej, pierwsza regeneracja była bo turbo już olej puszczało, po drugiej regeneracji i 3 czyli poprawieniu wszystko tak samo jest,...
Witam może miał ktoś podobny problem.Auto s max 2.0 A więc błedy 1.Regulacja przepustnicy w układzie recyrkulacji spalin sygnał za wysoki - zablokowane w położeniu otwartym. 2- czujnik recyrkulacji spalin A za wysoki poziom sygnału - brak objawów - nieciągły 3 Turbosprężarka podciśnienia -brak objawów -w roku. Dodam że wszystkie te błędy są po wymianie...
Bardzo dobre pytanie. Tak mierzy na pewno ponad 3000 mbar, bo podczas testów i regulacji gruszki góra-dół udało mi się uzyskać żądane 2 bar, nawet 2.05 bar, ale turbina podczas testów nie wytrzymała presji i urwało wirnik. Po założeniu 2 turbosprężarek ciśnienie doładowania nie zmieniło się, dalej max 1,6 bar. Zmieniło się tyle, że te 1,6 bar uzyskuje...
zzym84 - nie wiem czy już kupiłeś ten samochód, czy nie, ale mam Audi A3 1.9TDI rok 1999 115KM. Ogólnie mam pół roku i nic mi się nie psuje jak na razie. Zwróć jednak uwagę na ważną rzecz przy zakupie: przede wszystkim czy autem daje się przekroczyć 140/h (powiedzmy ok. 3000 obr/min):) Jeśli nie tzn., że: - zapieczona jest turbosprężarka - turbo wymaga...
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
pierwszy blad to wynik drugiego Sygnał ciśnienia turbosprężarki : Ciśnienie zbyt duże w stosunku do wartości zadanej do sprawdzenia uklad sterowania turbo w szczegolnosci elektrozawor regulacji
Witam Posiadam passata b5 z 2000 roku o mocy 115 Km. Mój problem polega na tym że nieraz np. jadąc do niemiec potrafi mi w trakcie jazdy na autostradzie itp. odciąć moc tak jakby nie miał turbiny. Ale jeśli wcisnę sprzęgło i wyłączę silnik i zapalę od razu nawet w trakcie jazdy to auto znowu zachowuje sie normalnie czasem na dłuższy czas a czasem po...
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
Zobacz ten post. Tam jest sporo na tema związany z regulacją sztangi i ogranicznikow http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=3... Generalnie w domowych warunkach to trochę metodą prób i błędów. Ja ustawialem na wartość podciśnienia 0,6 bara, zgodnie z wydajnością pompy vacu i zalecanym wysterowaniem n75, ale to doswiadczalnie. Z takimi...
Wiatm mam podobny problem mianowicie po wgraniu mocniejszego programu w lupo tdi auto na 5 biegu zaczęło tracic moc przy spokojnej dłuższej jezdzie ostanio tez na 4 biegu , gdy w miarę szybko zmieniam biegi nic sie nie dzieje ,występuje to przy dłuższej spokojnej jeździe przy 80 -120 km/h po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie problem znika co to oze...
Witam, mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub...
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
Cześć, Czy ktoś dotarł do przyczyny problemu P226300 przy przyspieszaniu od lekkiego do średniego w cieplejszych temperaturach otoczenia? Jestem w Nowej Zelandii i mam dokładnie ten problem i obecnie nie znalazłem jeszcze rozwiązania ani nikogo, kto miał takie objawy. Do tej pory wymieniłem oba przetworniki podciśnienia dla bramki odpadów i klapy sterującej...
Witam może miał ktoś podobny problem.Auto s max 2.0 A więc błedy 1.Regulacja przepustnicy w układzie recyrkulacji spalin sygnał za wysoki - zablokowane w położeniu otwartym. 2- czujnik recyrkulacji spalin A za wysoki poziom sygnału - brak objawów - nieciągły 3 Turbosprężarka podciśnienia -brak objawów -w roku. Dodam że wszystkie te błędy są po wymianie...
Wszystko do sprawdzenia. Swoją drogą też miałem auto gdzie turbo było regenerowane, ale nie jechało działy się cuda, stwierdziłem że problem w turbo, oddaliśmy na reklamacje, oznajmili że jest ok, zamontowałem, dalej to samo, dopiero moja ingerencja w regulacje gruszki która była oznakowana farbą doprowadziła auto do normalnej jazdy... regeneracja regeneracją...
Z tych logów wynika, że kąt synchronizacji w grupie 004 masz źle ustawiony - optymalna wartość to "0" z drobną tolerancją do "0,6" a Ty masz "5". Przyczyna, która powoduje notlauf to wadliwie działająca regulacja ciśnienia doładowania turbo a przyczyna zapewne tkwi w zapiekającej się zmiennej geometrii turbosprężarki. Proponuję dynamiczną jazdę na każdym...
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
mam a raczej moja koleżanka taki problem Fabia 2011 1.6 tryb awaryjny nie wkręca się powyżej 2,5/obrotów. Podpiołem delphi (tylko takim interfejsem dysponuje) błedy P040200 - Za duzy przeplyw spalin w ukladzie recyrkulacji EGR P029900 -Regulacja ciśnienia doładowania: wartość poniżej limitu P256400 -Obwód czujnika położenia elementu sterującego doładowaniem...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Auto pochodzi z Belgii, norma EURO 5 Masz motor 651.955. Trafia się sporo usterek układu podciśnienia silnika. Pierwsze to sprawdzasz podciśnienie w systemie - powinno się utrzymywać nie mniejsze niż ok. 600 milibarów. Jak jest mniejsze, lub momentami się traci to szukamy winnego. Może to być uszkodzony element, a może przetarta lub "wypadnięta" rurka....
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Gdzieś Ty to regenerował, w stodole jakiej ? Wiąże się z tym przeróbka układu wydechowego. Przerobienie rur na dolocie. Wymiana ECU z wersji wolnossącej, wymiana wtryskiwaczy. Pousuwanie elektrozaworów regulacji ciśnienia doładowania, ciśnienia paliwa (o ile występują). I inne zależnie od danego modelu. A i najważniejsze. Wymiana głowicy/tłoków (stopień...
Witam to mój pierwszy post tutaj:kod błędu P0089 P1272 P1273 Po wykasowaniu za pomocą Bosch KTS200 pojawiał się już tylko błąd P0089 Syndrom: w trakcie jazdy nagły spadek mocy - bez aktywowania kontrolki MIL-Check Engine niezależnie od tego czy ciepły czy zimny silnik Właśnie zakończyłem prace z Nissan Almera Tino 2.2 dci 116 KM Objawy Nissan to spadek...
Ja również nie wiem z czeko wt sie śmiać przecieś wskażnik nie jest po to żeby wiedzieć ile sie ma PSI jadąć bokiem (nie wiem z kad sie biora takie opinie). Służy on w 90% do oceny stanu zużycia i ewentyalnej regulacji silnika. Co do podłączenia to czujnik musisz zamontować gdzieś w kolektorze dolotowym (jak napisał tplewa) ważne żeby za turbosprężarką...
Silnik ASV jest silnikiem z pompą wtryskową VP37. Poniższy opis dotyczy najprostrzego sposobu sprawdzenia (bez miernika uniwersalnego) elektrozaworu podciśnieniowego czyli takiego : http://obrazki.elektroda.net/15_12691930... stosowanego do regulacji ciśnienia doładowania w turbosprężarkach ze zmienną geometrią czyli VNT i wykonuje się je tak...
Witam serdecznie forumowiczów. Po długich walkach z usterką spadku mocy poległem. Mam to auta od dawna i od jakiegoś czasu zauważyłem duży spadek mocy. Kiedyś prędkość maksymalna wynosiła 220km/h, teraz z wielkim oporem osiąga 190km/h. Przyśpieszenie spadło, spalanie wzrosło, pojawiło się dymienie na czarno. Znam te silniki dobrze, ale chyba niewystarczająco....
OK, znalazłem problem. Obserwacja parametrów i chwila na skupienie dały efekty. Problemem było samo turbo, a raczej jego regulacja. Na gruszce jest potencjometr, który lubi się uszkodzić. Ten nie był uszkodzony, ale gruszkę miał źle wyregulowaną - fachowcy od turbo się nie popisali. Więc tak. Potencjometr wskazuje do sterownika procentowo i otwarta...
Witam serdecznie! Proszę o radę w sprawie zwiększonego zużycia paliwa w ciągniku Iveco Stralis 2006, silnik Cursor 10 450 Euro 5. Skrzynka 12 ze sterowaniem EuroTronic. Bez zwalniacza hydraulicznego. Od dwóch tygodni zaobserwowałem wzrost zużycia paliwa od 11 do 21%. Jednocześnie podczas jazdy z ładunkiem zauważalny jest brak mocy. Na przykład wzniesienie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Typowe dla overboosting. Sprawdz regulacje turbiny. Podcisnienie, wezyki na szczelnosc, solenoid, sama turbine (niepamietam czy to jest WG czy VGT). Jakie widzi cisnienie turbiny? Warto sprawdzic tez zawór EGR na szczelnosc.
Witam! Problem dotyczy siłownika sprzęgła, skrzynia ZF-ASTRONIC automat. Siłownik sterowany hydraulicznie. Problemem jest wyciek z tego siłownika. Dwa razy siłownik był regenerowany, teraz został wymieniony na fabrycznie nowy i nadal pojawia się wyciek. Skrzynia działa poprawnie, sprzęgło też było gdzieś wymieniane, jednak wiem że widełki mają spory...
Witam, Posiadam Audi A3 1.9TDI 74kw z roku 2001. Czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ przechodziła ona w tryb serwisowy/zapieczone kierownice. Dodatkowo okazało się, że uszkodzeniu uległ aktuator turbiny tj. nie trzymał ciśnienia. Udało mi się wszystko wyczyścić i poskładać. Wirniki nie posiadają luzów. Aktuator wymieniłem na nowy i ustawiłem...
Witam, Od jakiegoś roku mam problem z Seatem Toledo II 2002r. 1.9TDI 90KM , mianowicie samochód przy około 110-120km/h nie ma mocy. Przeczytałem wiele tematów na ten temat, lecz nie uzyskał stosownej informacji. Na chwilę obecną sprawdziłem przewody od turbo, od czujnika ciśnienia(tylko to co było widoczne) i VAG-a: 17564 Czujnik podciśnienia MAP -...
Witam. EDC 3745 highside: stadium końcowe regulacji ciśnienia przepływu paliwa -zwarcie do masy 3745 Highside - stopień końcowy ciśnienia doładowania . Kontrola stopnia końcowego pod kątem zwarcia do masy lub +Uak, przerwanie przewodów . Możliwe że chodzi tu o zawór proporcjonalny turbosprężarki z 2-stopniowym doładowaniem (Y340).Sprawdź okablowanie...
W tych logach widać, że są problemy z regulacją ciśnienia doładowania ale nie zakończone trybem awaryjnym. Trzeba sprawdzić zakres i płynność ruchu dźwigni poruszającej kierownicami spalin zmiennej geometrii przy turbosprężarce jak i zakres i płynność ruchu sztangi siłownika podciśnienia poruszającego tą dźwignią przy turbo. Mułem to auto będzie w początkowej...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
Błędów brak, moc do 3 tys obrotów jest, potem nagły spadek i tylko wycie. Oleju nie ubyło nawet kroplę po 8 tys km od wymiany. Spalanie w trasie okolo 4,5 L/100 km bez ecodrivingu. W dodatku żadnych luzów ani uszkodzeń łopatek wirnika turbosprężarki. Kopcenie podczas wciskania gazu na biegu jalowym jest do przyjęcia ale pod obciążeniem karygodne. Auto...
Witam koszt silnika był praktycznie zerowy ponieważ większość materiałów do obróbki miałem u siebie.Jedynie łożyska ceramiczne i sprężyna napinacza została zakupiona(a kompresor wymontowany ze starej turbosprężarki) co do nagrzewania sie turbina i dyfuzor nagrzewa sie do czerwoności w ciągu kilkunastu sekund ale obudowa zewnętrzna jest chłodniejsza...
Skrzynia biegów przy normalnych prędkościach tj . do 10000obr/min powoduje małe straty energii w normalnych samochodach nie ma chłodnic oleju skrzyni biegów co jest dowodem małych strat energii. Natomiast przełożenie z obrotów 50-200tyś jest bardzo trudne technicznie do realizacji i obarczone dużymi stratami również niezawodność trzeba brać pod uwagę....
Kolejne dane na temat usterki.... Dziś po odpaleniu silnika kontrolka nie świeciła, więc szybciutko otworzyłem maskę, aby przysłuchać się pracy silnika... Po kilku sekundach usłyszałem jak przekaźnik turbo (B) - taki mały do którego dochodzą dwa wężyki i dwa kabelki zaczął "brzęczeć". Słyszałem to brzęczenie już wcześniej, ale nie wiem do końca jak...
(-) czujnik ciśnienia doładowania. (-) Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Jaki jest konkretny numer kodu usterki? Nie podawaj tłumaczenia, które mogłeś przekręcić. Zamiast "błąd czujnika ciśnienia doładowania", faktycznie mógł być "błąd regulacji ciśnienia doładowania". A to olbrzymia różnica. Poza tym sam...
Witam Mam problem z ustawieniem zderzaka kierownicy turbosprężarki. Pomimo skrócenia cięgna podczas autotestu nastawnik wysuwa się i uderza o zderzak kierownicy co powoduje włączenie trybu serwisowego. Jest to na pewno problemu ustawienia zderzaka, bo zdjęcie cięgna nastawnika powoduje, że auto nie generuje błędu podczas autotestu i nastawnik właściwie...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
"regulacja ciśnienia doładowania" No to jest właśnie błąd który się pojawia przy problemach z turbiną. Wartość odczytana przez MAP sensor nie zgadza się z wymaganą i wtedy jest to tzw. odcięcie i log o problemach z ciśnieniem doładowania. Skąd pewność że wtryski są sprawne? Sprawdzałeś/robiłeś coś z nimi? Kopcenie na czarno może być spowodowane: -Źle...
elektrozawór turbosprężarki podciśnienie turbosprężarki montaż turbosprężarki
sterowanie przez rs485 wyłączyć klawiatura numeryczny renault scenic zawieszenie
fotowoltaika instalacja fotowoltaika instalacja
Czy płyta indukcyjna ma wewnętrzny bezpiecznik? Znikający kursor i samoistne działania w Lenovo 300e