Większość wentylatorów samochodowych ma regulację obrotów poprzez obniżenie napięcia.
To masz już pewne że opornica, tylko trzeba pamiętać że często opornica się upala nie bez powodu dlatego proponuje jeszcze wyjąć wentylator i przedmuchać kompresorem z kurzu.
Można spróbować ustawić na głównym sterowniku moc wentylatora na 100% i sprawdzić działanie tej drugiej regulacji na wentylatorze. Jeżeli dmuchawa będzie dziwnie pracować trzeba zrobić tak jak pisał kolega wyżej czyli użyć jeszcze przekaźnika na 230V.
Do regulacji obrotów np. w nagrzewnicach stosuje się autotransformatory (napięcie do wentylatora jest wybierane przełącznikiem, jest to regulacja skokowa, typowo 5 pozycji przełącznika), napięcie zasilające wentylator nie jest odkształcone.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Witam.O jakim mowa wentylatorze,dmuchawy nawiewu?
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Złączka to złączka i to w dodatku przewodów ochronnych. Nie szukaj tu problemów. Pokaż tabliczkę silnika dmuchawy.
A może warto zastosować gotowe regulatory obrotów silnika za pomocą PWM. Jest bardzo duży wybór takich regulatorów w zależności od mocy silnika i są stosunkowo tanie. Regulator PWM już z swojej zasady działania jest sterowany stałym napięciem regulacyjnym które można dobierać w odpowiednich granicach. Tu przykład zastosowania gotowego regulatora PWM...
Problem rozwiązany. Uszkodzony był rezystor dmuchawy i regulacja obrotów w pewnym stopniu działała, ale obroty wentylatora były dużo niższe niż wynikałoby to z ustawienia. Ze względu na kiepskie łożysko wymieniłem cały wentylator i teraz wszystko działa jak powinno. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy...
Autko Mercedes,okular,z 1995r,2,3 benzyna,klimatronic,mam pytanie w którym miejscu znajduje sie opornica dmuchawy?wyswietlacz jest elektroniczny do regulacji obrotów wentylatora,nawet jak dam regulacje na maxsa to obroty sa minimalne,totalny brak reglacji obrotów wentylatora.
To zwykłe przekaźniki. Czy ten kocioł miał regulację mocy dmuchawy ? Jeśli kocioł nie miał regulacji mocy dmuchawy to uszkodzony może być jeden z przekaźników.
Co może być powodem takiego zachowania czy kostka łącząca wentylator ?? Na 90% nie. Są dwie opcje albo panel albo rezystor dmuchawy (elektroniczny regulator). Osobiscie obstawiam drugą opcję.
Ja się spotkałem ze sterowaniem fazowym. Dosyć awaryjnym rozwiązaniem zresztą (zwłaszcza przy przewymiarowanym wentylatorze)
Klucze Torx w łapę i na przód. Za pierwszym razem będziesz się z tym motał ale następnym razem będzie lżej. Konkretnie występuje pewna kolejność. Dolna taca, popielniczka, górna taca, panel z przełącznikami, obudowa przed nogami pasażera, prawa strona kokpitu i sam silnik. To w dużym skrócie. Pewnie poleciał bezpiecznik termiczny lub bimetal w opornicy...
To wygląda na przebity (zwarty) tranzystor regulacji obrotów. Na początek wylutuj go nie ruszając nic więcej i zobacz czy przestał się wentylator kręcić.
Wentylator zaczyna pracować na maksymalnych obrotach Czy wentylator dmuchawy chodzi tylko na max i nie ma jego regulacji? Czy po ponownym uruchomieniu pojazdu wentylator się załącza? (ewentualnie po kilku próbach).
Na tunelu dolotowym powietrza od wentylatora jest wkręcona biało szara kostka 4 lub 5 przewodów w środku 3 sprężyny z drutu oporowego do regulacji obrotów plus bezpiecznik termiczny. Sprawdź ten bezpiecznik
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Koncze plytke do piecyka termo top C, Wyrzycilem oryginalan a i robie od poczatku swoja. Dokladnie sterowanie polega na regulacji obrotow wentylatora i regulacji pompy dozujacej paliwo, kontrola temperatury wody. Rozbudowalem o sterowanie dmuchawa w algorytmie ze po osiagnieciu w kabinie 12 stopni wylacza dmuchawe i podgrzewa silnik do 50 st. Wszystko...
Silnik od wentylatora dmuchawy, więc powinien podlegac regulacji PWM. Jaki silnik? Jakieś dane, zdjęcia tabliczka znamionowa itd. Dmuchawa samochodowa? Skąpisz informacji.
Witam - do dmuchawy jaka jest zamontowana można dać regulację transformatorową : http://sklep.toroidy.pl/pl/p/Regulator-O... Można też inną dmuchawe z regulacją : http://www.sobik-kotly.pl/dmuchawa-wpa-0...
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
nie dziala pokretlo regulatora wentylatora-dmuchawa chodzi ,ale nie mozna jej wylaczyc,regulacja jest w pewnym zakresie -brak jest stanu "0" proszę o kawalek schematu
Witam. Trafo kupione, mostek też. Działa. O układzie regulacji obrotów pomyślimy. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Klapka służy do regulacji wydajności wentylatora, stąd to półkoliste wycięcie. Odsuwasz klapkę na bok tyle, ile trzeba do swojej wentylacji.
W Peugeocie 306 1.4 bez klimy nie działa wentylator. Nie dochodzi prąd nawet do przełącznika regulacji prędkości, bezpieczniki ok, rezystor dmuchawy też w porządku. Śledziłem przewody ale wchodzą w całą główną wiązkę samochodu.
Witam poszukuje modułu do klimy półautomatycznej marki valeo o numerachN32 602916 Z CITROEN XANTIA 1995R. 1,9TDI KOMBI.Nie ma regulacji obrotów wentylatora a dmuchawa sprawdzana na stole i jest 100% sprawna regulacja obrotów .potencjometr na panelu sterowania też jest sprawny sygnał z niego do modułu dochodzi ,masy i plusy też posprawdzane .moduł dmuchawy...
(at)emswisnia , kolego jak Ci się pali wsad, jak powietrze podajesz co 6 minut? Musi Ci się dostawać jakieś lewe powietrze poza tym co daje wentylator. Przy tak przerywanej pracy wentylatora na wymienniku powinieneś mieć mnóstwo smoły i sadzy. Wentylator powinien pracować cały czas bez przerw, wtedy uzyskuje się czyste spalanie. Zaczynamy od ustawienia...
przypadku napędu wentylatora będzie działać. Owszem, do ewentualnego spalenia silnika.
Ten temat był już poruszany, ale nie tam. Ja rozwiązałem to dość prosto- żeby wentylator nie pracował poniżej pewnego progu temperatury, sterowany jest przez termostat pompy obiegowej (ta zaś wyłącza się gdy temperatura w piecu spadnie do ok. 35°C). Wentylator (dmuchawa od "malucha") zasilany jest z transformatorka ok. 60VA poprzez mostek Graetza napięciem...
Mam podobny problem. W peugeocie 306 1.4 bez klimy nie działa wentylator. Nie dochodzi prąd nawet do przełącznika regulacji prędkości, bezpieczniki ok, rezystor dmuchawy też w porządku. Śledziłem przewody ale wchodzą w całą główną wiązkę samochodu. Dodam że nie działa mi również tylna wycieraczka, spryskiwacz działą.
A możne tobie udała się walka z wiatrakami ? Mam ten sam problem wentylator od włączenia zapłonu kręci się jednostajnie regulacja nie działa. Pomocy :)
Witam Mój pomysł to taki - aby zainteresować się sposobem regulacji wentylatorów w dmuchawach do pieców C.O Mam zamontowany u siebie taki sterownik pieca. Sterownik nie posiada typowo płynnej regulacji ale ma jakieś 7-10 biegów. Kiedyś przed zamontowaniem rozebrałem z ciekawości ten sterownik i jest tam zastosowany tylko triak. Silnik dmuchawy jest...
Hej. W samochodzie należy znaleźć przewód zasilający wentylator przed gałką regulacji obrotów, przeciąć go i połączyć odpowiednio z kablami z przekaźnika. Czarny pin 30 musi być podłączony z obwodem idącym w ostatecznie w stronę dmuchawy, a czerwony idący od zasilania samochodu (od bezpiecznika). Wtedy jak zadziała webasto i osiągnie minimalną temperaturę...
Witam, poszukuje ukladu ktorym mogl bym zastapic seryjnie rezystory regulujace predkosc obrotowa silniczka wentylatora dmuchawy. regulacja jest 4-ro stopniowa (4 doprowadzenia 12V, 3 z nich zmniejszane sa rezystorami) Potrzebuje ukladu ktory nie bedzie sie sie grzal az tak bardzo jak rezystory myslalem o czyms w rodzaju LM317 ale w tym momencie musial...
czyli moze byc regulacja na silniku czy na rezystorach?
Opis sterowania automatyczną klimą: Regulację temperatury we wnętrzu pojazdu za pomocą kilku elementów sterowania coraz częściej zastępuje regulacja elektroniczna (Electronic Climat Control - ECC). Czujniki śledzą: - temperaturę na zewnątrz pojazdu (np. za pomocą miernika umieszczonego w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku przednim), - temperaturę parownika...
Witam wszystkich Zwracam się z prośbą o schemat elektryczny klimatyzacji/nawiewu do Audi A1 8X 2012r 1.6 TDI 3-drzwiowy, klimatyzacja automatyczna. Nie działa mi dmuchawa powietrza. Po mojej diagnozie brakuje mi zasilania na czarnym przewodzie (4 mm2) wchodzącym do regulatora/rezystora obrotów przed dmuchawą. Po podaniu zasilania na ten przewód wszystko...
Cz moge prosić o link do tej dmuchawy Whisper 125 z regulacją obrotów ?
Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania Zastosuj moduł wentylatora ze scenica II lub jeża z E36.
https://www.youtube.com/watch?v=dh_hjivO... Tu gość demontuje wentylator i widać doprowadzenie do niego - czarny i czerwony kabelek. Jednak ta dwuprzewowdowa kostka to zasilanie modułu , dwuchawa wychodzi po tych samych kolorach , ale z kostki sześciopinowej W tum poście masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... A na...
Sprawdź kondensator, upewnij się że nie ma regulacji obrotów wentylatora a jeśli jest to ustaw na maksymalne obroty, niezależnie od stanu kondensatora
Witam Wiem ze ten temat byl poruszany wielokrotnie na forum. Niestety nic z tego co bylo nie rozwiazuje do konca moich problemow. Posiadam dmuchawe WPA 120 do pieca mialowego ( dane tej dmuchawy [url=http://www.mplusm.com.pl/podstrony_... i chcialbym zastosowac do tego regulacje obrotow. Czy moglby ktos podac konkretne rozwiazanie...
Może nie być filtra kabinowego. Ogólnie jazda bez nawiewu na bank nie realna (ktoś kto nie jeździ samochodem to pewnie nie wie). Pomysł super. Ile prądu pobiera taki silnik wentylatora? Czy poleciłbyś ten regulator do elektrycznego samochodu dla dzieci? Grzeje się?
Żeby nie zakładać nowego tematu o sterownikach, odgrzeję kotleta Mam sterownik PROTON (bez PID) i z nim mały kłopot, ponieważ na wyjściu na pompę CO jest cały czas podawane napięcie, przez co pompa pracuje cały czas, od chwili włączenie sterownika. Czyżby był uszkodzony sterownik, czy ten typ tak ma? I druga sprawa odnośnie wentylatora, wiadomo sterownik...
Moc wentylatora do 200W. Regulacja obrotów wentylatora, wstępnie ręczne, następnie automatycznie czujnikiem temperatury, wraz ze wzrostem temperatury na czujniku, spadek obrotów dmuchawy najlepiej liniowo ale nie jest to koniecznie.
Witam. Mam podobny problem. Peugeot 306 hatchback, silnik 1,8 16V. Opornica wentylatora w moim modelu znajduje się przy samym wentylatorze na aluminiowym radiatorze. Można ją wymontować po wyjęciu silnika wentylatora, który w obudowie trzyma jedna śruba. Sam radiator jest przymocowany do obudowy trzema wkrętami. Elementy opornicy zalane są czarnym silikonem...
Jadę z Żoną do Szwagra. Podchodzę do T27, otwieram drzwi z pilota - martwa cisza. Samochód otwieram ręcznie z kluczyka. Stacyjka, przekręcam - j.w. Biorę booster, podłączam do aku, odpalam pojazd. Na ścianie garażu widzę jakby błysk flesza foto. Halogeny diabli wzięli. Pojawił się CHECK i jakiś błąd od elektrycznego postojowego. Wentylator dmuchawy...
Nic nie buczy w dmuchawie po prostu ją rozłącza coś. Nie wiem czy przypadkiem nie jakiś przekaznik Czytaj wiadomości na PW, czy regulacją prędkości dmuchawy zajmuje się przekaźnik ? chyba nie.
Klima dwustrefowa, masz ustawienie regulacji biegu wentylatorów nadmuchu przód i tył, to nadmuch na tył wyłączysz zaniżając obroty dmuchawy z tyłu aż do wyłączenia, powinno działać tylko na przód, sterowanie elektroniczne, a manualne za kierowcą w podsufitce przełącznik do regulacji wentylatora nadmuchu.
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Witam Jeżeli jest to silnik z kondensatorem, i pracuje przy nie wielkich obciążeniach można zastosować steroweanie poprzez triaka. Takie układy oderują rózne firmy, miedzy innymi ta: http://www.lumel.com.pl/pl/oferta/aparat... Można też zrobic samemu układ regulacji na triaku. Wadą takiego...
Jest na forum gdzieś schemat z Radioelektronika nr 2/1996, z regulatorem PWM do wentylatora dmuchawy do Golfa- idealnie spasuje, tylko dorobić na wejściu układ progowy z termistorem. V.
Witam wszystkich użytkowników i mechaników tego fiacika. Mam problem jak w temacie .Jest zimno na dworze i w moim samochodzie. Odpowietrzyłem układ , doczytałem się w jedynym poście jaki udało mi się znaleźć na elektrodzie jak to zrobić i dalej słabo grzeje .Leci ciepło ,ale słabe. Proszę o jakieś informacje na temat ogrzewania .Np. po ilu minutach...
Jurek dmuchawa z regulacją to w tym wypadku raczej nieodzowna sprawa.Zastosuj a sam zobaczysz.Polecam też podwójne ściany pieca z dodatkowym nadmuchem,wewnątrz wspawane dość gęsto radiatory z płaskownika.Efekt naprawdę super.Sam grzeję tym warsztat i lakiernię.Pozdrawiam i powodzenia! Faktycznie z dmuchawa, to jest to. Dalem wentylator z bagaznika...
Błąd EA to problem z zapłonem. Należy rozpocząć najpierw od oczyszczenia kotła i od wymiany elektrod zapłonowych. Dalej analiza spalin i regulacja mieszanki Co2 i kontrola O2. Wentylator w dalszym planie... Nie warto nic kupować w ciemno za ok. 1,5 tyś.
Można poczytać tematy na elektrodzie że tak właśnie jest. Dmuchawy mogą pracować od 100V według ich producenta.
mianowicie jest prąd w miarę podobny Mierzysz napięcie a nie prąd, pytanie tylko gdzie... Regulacja obrotów wentylatora w tym aucie jest ciągła czy masz 2 lub 3 biegi?
Tam gdzie jest furtka do regulacji ciągu, tam należy umieścić wentylator. Jak będe miał czas wrzucę zdjęcie z mojego viadrusa. Trzeba mieć najlepiej płynną regulacje wentylatora co jest cieżkie do osiągniecią jeśli wentylator jest na 220V. Ja mam dmuchawe samochodową i mogę regulować w każdym zakresie obrotów. Ale jeśli ciąg jest dobry powinno działać...
Z tego co ja się orientuję to ta przysłona zazwyczaj jest ustalona na stałe w jakimś położeniu, gdyż jej zadaniem jest wstępna regulacja wydajności dmuchawy. Dokładna zaś regulacja powinna być za pomocą sterownika, który reguluje prędkość obrotową wentylatora. Przynajmniej tak to działało w konstrukcjach, które do tej pory widziałem. Zgadzam się, ona...
Kolego dasz na wyjściu zamiast (bo ten siłownik ma być zamiast dmuchawy?) przekaznik na 220V (przy pewnych rodzajach sterownikw moze być problem jeśl mają dziwną regulacje prędkości obrotowej wentylatora - ale nie musi) i nim sterujesz siłownikiem - napisz jaki masz siłownik albo fotkę wklej.
Kol. emus powiedz coś więcej na temat swojej kotłowni. Czy ten regulator działa w sposób płynny? Jeśli tak to w jaki sposób ta regulacja jest realizowana(czyli jaka wartość temp. wody w stosunku do temp. nastawionej, powoduje włączenie danej prędkości dmuchawy)? I co to jest to białe urządzenie na ścianie?
Z reguły też silnik nie potrafi wystarować przy nastawionej małej RPM, choć wcześniej pracował stabilnie. Tak w ogóle najlepsze do takich silników są regulatory oparte o autotransfomatory, bo silniki zasilace są sinusoidalnym napięciem a nie poszatkowaną sinusoidą jak przy regulacji fazowej. Autotransformator jako element liniowy jest najmniej zniekształcającym...
Jak w ogóle sterownik steruje dmuchawą, nie napięciem? najczęściej obecnie stosowaną metodą regulacji mocy odbiorników 220V jest regulacja fazowa, polegająca na zmianie opóźnienia momentu włczenia triaka po przejściu napięcia sieci przez zero. w metodzie regulacji grupowej – silnik zasilany jest napięciem sinusoidalnym 230V przez kilka pełnych...
Problem mam taki że chodzi wentylator (dmuchawa) prawidłowo lecz nie czuć podmuchu wiaterka, dopiero przy 4 regulacji jak jest głośno wiatraczek nawiewu czuć leciutki podmuch. Gdzie szukać problemu ??
Witam.Mam problem z regulacją obrotów dmuchawy w/w modelu.Mianowicie jest tak,że tylko na czwartej pozycji przełącznika wentylator działa.Problem jest w tym że tylko dwa przewody są dołączone do wentylatora.Czy ktoś może wie w którym miejscu jest zamontowana opornica?
Witam, auto boxer 2.2 euro 5 z 2012r. Nastawy modułu mocy nawiewów nie zmieniają prędkości pracy wentylatora. Ściągłem i zreanimowałem silnik dmuchawy. Po podaniu napięcia stałego wentylator pracuje. Wymieniłem na nowe rezystor dmuchawy. Wymieniłem wtyczkę do rezystora , jeden z przewodów mocno nadpalony. Po zapłonie na zasilaniu wentylatora pokazuje...
Nie wiem jak z tą nazwą, być może jest zastrzeżona. Ale nie ważne, wiadomo o co chodzi. Przy klimatyzacji automatycznej regulacja obrotów wentylatora musi być elektroniczna (PWM) i do tego służy tranzystor kluczujący w nazwijmy to , 'module regulacji wentylatora'. Błędnie nazwany jest przez kogoś jako rezystor. Natomiast przy ręcznej klimatyzacji najczęściej...
Koledzy mam problem z klimatyzacja dachową. Jest to typowa klimatyzacja samochodowa dachowa, w tym przypadku jest jednak ona zamontowana w kombajnie rolniczym. Klimatyzacja jest firmy Denver Air Conditioners (przynajmniej taki napis widnieje na jej obudowie). Problem polega na tym że z wylotu nawiewu nie leci zimne powietrze. To co udało mi się sprawdzić...
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Od tej wtyki rozchodzą sie kable. Część idzie do środka do pokrętła regulacji, część do opornicy znajdującej się na górz tunelu, część do przekaźnika i wentylatora. szukamy przyczyny pod siedzenim
Falowniki jakie ja spotkałem wykożystywane są do elektronicznej regulacji obrotów silników 3 fazowych na prąd przemienny. Konkretnie: Wentylator wyciągu do pieca tunelowego. Dmuchawy do pieca tunelowego. Regulator nadawy (Napęd podajnika ślimakowego) Pozdrawiam.
Do wymiany prawdopodobnie silnik (wentylator). Częsta usterka. Błąd mówi: silnik dmuchawy nie obraca się lub uszkodzenie przekaźnika regulacji obrotów
Czytać i pisać umiesz Korty........szkoda że nie na temat........ Co to za gwara? Język "polskawy"? Gdzie prawidłowe znaki przestankowe zastępowane są wielokropkiem? To że po zamknięciu wlotu dmuchawa się rozpędza to normalne - zasada działania pompy odśrodkowej. Regulacja prędkości - poślizgiem. Wentylator jest jedyną aplikacją silnika asynchronicznego...
przy dmuchawie znajduje sie opornik od plynnej regulacji obrotow silniczka dmuchawy. znajduje sie ta czesc za schowkiem pasazera. sprawdz to.
Aleksander01- bezpiecznik o którym mówisz to w BMS nr 18. Na niego poprzez przekaźnik bezpośrednio z akumulatora idzie zasilanie na dmuchawę, przechodząc kolejno przez stacyjkę i omawiane złącze pod kierownicą i regulator PWM (jeż). W moim przypadku, nie załącza ten pierwszy przekaźnik przy bezpieczniku nr 18 (40A) .Podanie napięcia na "krótko" w tym...
dmuchawa oczywscie działa,z tego co widziałem te nagrzewnice nie mają zaworu,tylko regulacja ciepło/zimno odbywa sie klapą.
A poszukaj na forum: dmuchawa, rezystor, opornik, klimatronik, sterowanie wentylatorem nadmuchu itp, itd...
Witam, W czasie mrozów uszkodziła się regulacja dmuchawy w mojej cytrynie. Posiadam wersję z klimatyzacją. Regulacja posiada 6 położeń: Auto, 0 (zero) i 4 dodatkowe położenia. 1. Położenie "Auto" automatycznie dobierało prędkość wentylatora dmuchawy w zależności od panującej w aucie temperatury. 2. Położenie "0" wyłączało wentylator dmuchawy niezależnie...
Sprawdź filtr pyłkowy, bo w xsarze w wersji bez klimy jest on na wylocie z wentylatora, tuż nad nogami pasażera, z prawej strony - wewnątrz auta. To że ktoś ci pisał by sprawdzić skuteczność nadmuchu - czy na WEW jest to samo co ZEWN, to w xsarze się nie sprawdzi. Dlatego że tu filtr jest nie na podszybiu we wlocie powietrza, lecz na wylocie wentylatora....
Zrobiłem perę sterowników na Atmega8 i wszystkie działały bezawaryjnie. Oczywiście sterownik był wszechstronnie zabezpieczony i programowo i dodatkowo w obwodzie dmuchawy zastosowano bezpiecznik termiczny. Ponieważ początkowo sterowanie odbywało się za pomocą przekaźników typu HFS4-05 (półprzewodnikowe- nie było żadnych zakłóceń) sterowanie dmuchawą...
Witam być może to ten moduł który umieszczony jest przy dmuchawie. Czy istnieje możliwość naprawy tego modułu czy trzeba zorganizować inny wentylator? A co z temperaturą? Jak już wcześniej opisywałem pokrętło ustawione w pozycji 18 stopi daje bardzo wysoką temperaturę. Pozdrawiam Wojciech
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
Mam problem z wentylatorem pieca jak i z kierunkiem obrotów dmuchawy. Wentylator kręci się w drugą stronę i nie wiem jak to zmienić. Zamieniałem kable od kondensatora na odwrót niestety nic to nie zmieniło, na chwilę zamieniłem kabel od kondensatora który jest wpięty na fazę z kablem na neutralny, wentylator tylko buczy. Śmigła raczej nie da się obrócić....
Witam Mam piec na ekogroszek z programatorem dmuchawą 25 kW SEKO. Węglem pali się super , ale po zmianie rusztu, na ruszt do palenia drewnem, zaczyna się kopcić, dym zawraca, ale dzieje się tak tylko wtedy gdy jest niskie ciśnienie lub wiatr z zachodu. Wypróbowałem już wszystkie metody regulacji ciągu. Doszedłem do wniosku że świetnym rozwiązaniem by...
a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :) Bo tak powinno być. AREK00AR - szukaj kogoś z Peugeotem 306, to bliźniak dla Xsary. A Xsara Picasso zdecydowanie inna konstrukcja deski rozdzielczej, choć dmuchawy mogą być identyczne.
Witam Nie działa nawiew w Lagunie 3 z klimatronikiem. Dmuchawa po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora działa. Gdy odłączę kostkę od wentylatora, to co wychodzi z opornika to na multimetrze pokazuje napięcie od 1 V na wyłączonym nadmuchu i tak wzrasta wraz ze zmianą prędkości na panelu do 12 V na maksymalnym poziomie. Czyli jakby prąd dochodzi i...
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora Nie mam pojęcia wydaje mi się że za regulację tutaj odpowiada ten sterownik w którym padł ten tranzystor znajduje się on od strony pasażera pod schowkiem Ale sprawdzę jutro czy niema tam rezystorów
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Witaj Przyczyną może być uszkodzony właśnie ten moduł który jest zapewnie do regulacji napięcia czyli obrotów silnika wentylatora Jeżeli element końcowy mocy zasilający silnik ma zwarcie to tak się będzie działo
witam czy mial ktos problem z elektronicznym regulatorem obrotów dmuchawy w C5 wersja 2 strefowy climatronic?? w trybie auto czasami przestaje działac regulacja pracy wentylatora, nie da sie wlaczyc recznie, po jakims czasie zadziala - dowiedzialem sie ze to moze byc wlasnie ten regulator dmuchawy, a czy ten elektroniczny regulator obrotów dmuchawy...
sluchaj jesli dobierasz bezpieczniki wedle wzroku to zycze zawsze pelnej gasnicy,jesli problem zaczyna sie od strony chwyconego wirnika silnika wentylatora to trzeba go naprawic!!! a nie dobierac wieksze bezpieczniki!!!!
Ranger słusznie spostrzegł że oporniki 9W nie wytrzymają. Najczęściej układa się je na aluminiowym radiatorze i zalewa cementem. Takie zalane oporniki są do kupienia. m in Lublinki mają tak rozwiązaną regulację prędkości. Elektroniczna regulacja nie sprawdza się przy niskich prędkościach wentylatora. Ponadto znacznie skraca życie silnika.
Ja obstawiałbym rezystor do regulacji obrotów dmuchawy lub poluzowaną/wypaloną złączkę. Nic szczególnego tak więcej się nie wymyśli - musisz dobrać się do dmuchawy i poszarpać przewodami.
Nie będzie różnicy, bo silnik wentylatora powinien ruszyć na 1 a wcześniej kiedy to wentylator nie działa, ruch samej kalpy nie wywoła ruchu powietrza w kabinie.
Jak ma klimę automatyczną to nie ma bezpiecznika termicznego, to raz. Po drugie jak wybity termik to nie działa na wszystkich zakresach. A teraz pytanie zasadnicze do założyciela tematu-jak zwiększa bądź zmniejsza intensywnośc nawiewu zwiększa się ilość łopatek wentylatora na panelu? Pokazuje mniej lub więcej skrzydełek?
Wykorzystaj elektroniczny regulator prędkości dmuchawy z poloneza(f.Hybryd).Ma płynną regulacje prędkości,kosztuje ok 25zł.Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Ten wentylator wymusza obieg powietrza przez czujnik, który mierzy temperaturę powietrza w kabinie i zależnie od tego reguluje intensywność grzania. Po prostu: jak jest wymuszony ciągły przepływ powietrza, to układ szybciej reaguje. Pompka z kolei wymusza obieg w układzie chłodzenia. Kiedyś (124) do jej uruchomienia wystarczało ustawienie któregokolwiek...
Witam panowie, krotko i na temat: mój piecyk c.o nie posiada regulacji obrotów dmuchawy postanowiłem zrobić na triaku, znalazłem schemat w necie podobno od wentylatora ktoś wrzucił i tu pytanie chcąc zmniejszy trochę obroty dmuchawy bo teraz chodzi na max czy można ten układ zastosować? Wiem że to nie idealne rozwiązanie ale czy nic się nie stanie?...
wentylator dmuchawa dmuchawa wentylator regulacja dmuchawa
bateria goclever quantum uziemi licznik oscyloskopy naprawa rubens
mercedes start error 40rl939 firmware
Błąd E60 w pralce Hanseatic - przyczyny i rozwiązania Cewki zapłonowe Nissan Qashqai 2.0 - jednoczesna awaria