Bo ten czujnik działa tylko wtedy kiedy występuje spalanie stukowe, czyli raczej niezbyt często. Najlepiej sprawdzać go oscyloskopem.
elektrit jak programowałes tam punkt zapłonu to na którym kanale, może robiłeś adaptacje czujnika położenia wału :D poco więc wspornik mocujący czujnik do pokrywy łańcuszka ma fasolki do regulacji ? Złącze diagnostyczne jest poto by podłączyć oscyloskop i sprzawdzić sygnał z czujnika wału a zapłon sprawdzamy i ustawiamy lampą stroboskopową
Wstyd się przyznać, ale źle podłączyłem przepływomierz do zasilacza i oscyloskopu. Po poprawnym podłączeniu i przesunięciu płytki napięcie ładnie idzie w górę wraz ze zwiększaniem wychylenia klapy. Oscyloskop nie pokazuje żadnych przerw. Po regulacji przepustnicy wreszcie zaczęła reagować na śrubę od wolnych obrotów i ustawiłem zapłon. Obecnie auto...
Lewe powietrze w dolocie (na co by wskazywało ciśnienie 0,43) albo zła "regulacja" gazu. A czujniki to realnie sprawdzisz tylko oscyloskopem. Inny pomiar jest mało wiarygodny.
ja bym jednak obstawiał że to silnik krokowy bądź czujnik położenia przepustnicy. skoro to rocznik 97 to kod silnika powinien być ADR możesz to sprawdzić następująco Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym: Sprawdzić działanie:...
Raczej za dużo się faza nie przesunie, a każda z trzech faz jest troche przesunięta więc ja chyba za dużo ja kondensatorem nie przesune a w zasilaczach komputerowych też jest kondensator jako filtr. Informacja dla tych którzy posiadają taki stroboskop: Co do sterowania samego stroboskopu to sytuacja wygląda następująco: jak zewrze się na JACK 1 złącze...
Bez zmian :/ A rezystorka zapomniałem podmienić. Ale to dziwne żebym musiał timer ładować zawsze minimum 2000 (2ms). I ten zapłon. Totalnie dziwne. Spodziewałbym się kłopotów przy napięciu bliskich przejścia przez zero, ale po 2ms ono ma już przecież sporą wartość. A oscyloskopu brak by cokolwiek sprawdzić. Fakt ze przy moim największym ustawieniu,...
drugi potencjometr to jest te same użadzenie tylko inne piny . silnik regulujący prędkość na biegu jałowym Informacje dodatkowe Działanie Silnik steruje biegiem jałowym poprzez otwieranie i zamykanie przepustnicy. Czujnik położenia silnika regulacji prędkość na biegu jałowym zwraca położenie silnika do zespołu sterowania. Specyfikacje napięcie zasilania...
Odgrzebuję temat. Czy udało się zdiagnozować źródło problemów? W moim 1.8 AGN (instalacja gazowa Landi Renzo Omegas) mam następujące objawy: Na noPB i LPG identycznie Silnik zimny: silnik zapala bez żadnych problemów. Zaraz po zapaleniu pracuje ładnie i równo i po chwili zaczyna szarpać/drżeć. Towarzyszy temu "pyrkanie" z wydechu. Silnik wpada w takie...
produkcja 1992r instalacja gazowa jak coś to pomoże to 4 wtryskiwacze. komputer: bosch, 0 261 200 306, digifant, df1, 030 906 022 N. potencjometr przepustnicy ok (napięcie zmienia się, pomiar oscyloskopem nie pokazuje "gwałtownych skoków" jeżeli potrzebne jakieś info to proszę pytać. nie jestem mechanikiem, auto jest ojca, ja zajmuje sie projektowaniem...
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
Pomiar sondy (najlepiej oscyloskopem lub woltomierzem analogowym, ostatecznie cyfrowym) wykonuj na na rozgrzanym silniku do temperatury pracy. Wyłącz zapłon i bez odpinania kabla od sondy podepnij się miernikiem - odpal silnik, przy zwiększaniu obrotów obserwuj skoki napięcia na sondzie. Jeśli jest sprawna, wskazania powinny się wahać między 0,2-1V....
Witam :) hm poczytałem troszku książeczkę. hm gdybym miał taki oscyloskopek to by można było sprawdzić czy prąd podaje na wtryski. Ale jak już wcześniej sprawdzałem na przelewach nie pojawiało się paliwo podczas kręcenia. Natomiast z pompy wysokiego na przelewie tak. To znaczy że : Zasilanie paliwem jest sprawne. Natomiast, brak paliwa w przelewach...
Witam, na prośbe kolegi wykonałem mały prostownik samochodowy, konstrukcja bardzo prosta co wpływa ne jej niezawodność. parametry: -zasilanie 230V/50Hz -moc ciągła 270W -maksymalny ciągły prąd wyjściowy 20A -praca z akumulatorem 6 lub 12V -płynna regulacja prądu ładowania. Opis: -trafo wykonane przez przewninęcie uzwojenia wtórnego transformatora wydobytego...
Ha! no właśnie, że było wypełnienie 50% A i wszystko na oscyloskopie obadałem. Układ jest taki jak na mojej stronce (dział elektronika->lampa plazmowa) A szpilki biorą się stąd, że po odłączeniu przepływu przez indukcyjność, wytwarza się na niej wysokie napięcie (na tej samej zasadzie działa cewka zapłonowa w automobilu), więc tu regulacja wypełnienia...
hmmm niestety nie posiadam miernika częstotliwości ani oscyloskopu :( postaram się pożyczyć jakoś na dniach a tym czasem znalazłem inny sposób na pomiar obrotów tylko prosze o info czy to zadziała dzisiaj podłączyłem żarówkę neonową do przewodu zapłonowego znaczy nie bezpośrednio lecz owinąłem dwukrotnie plus żarówki dookoła przewodu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/4740671200_1...
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
9V dla generatora. Datasheet układu TL494 wskazuje na minimalne rekomendowane napięcie na poziomie 7V. Więc nie może być 5V. Joker2: Nie zrozumiałeś. Zasilanie TL494 jest od 7V do 40V więc stabilizowane źródło 9V nie jest potrzebne bo zakładasz pracę układu w przedziale 10-15V (instalacja samochodowa). Po prostu zasilasz go przez prosty filtr z instalacji...
https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
Sygnał z modułu zapłonowego do ECU i powrotny D4 i B5 na ECU,jak tego nie ma to niema iskry i pompa nie ruszy,ale macie panowie rację ten temat powinien być już zamknięty! Boziulko.... Wiesz jakie tam sygnały powinny być? Jeden to sygnał prędkości obrotowej silnika, drugi i trzeci to tzw. bypass dla dynamicznej regulacji KWZ. Prąd stały, o napięciu...
Jeśli posuw drutu jest pozbawiony regulacji i ma maksymalną wartość - to albo zwarty tyrystor. albo stałe napięcie na bramce tyrystora. Tyrystor łatwo sprawdzić. Stałe napięcie to albo uszkodzony tranzystor w obwodzie sterowania bramki , albo sterowanie owego tranzystora. Ponieważ tego typu układy pracują wykorzystując regulację kąta "zapłonu" tyrystora...
Samochód przyjechał z drgającym silnikiem jeszcze na gwarancji (do końca pozostało około miesiąca). Zapisywał błędy dotyczące regulacji faz rozrządu dla drugiego rzędu, odesłałem do ASO. Za pierwszym razem nie usunęli problemu, pojechał drugi raz tym razem było OK przez około miesiąc. Problem znowu się pojawił. Zapisywał błędy w sterowniku, ale nie...
Witam wszystkich czytających. Zachęcony testami agregatów znalezionymi w necie, zacząłem szukać inwerterowego agregatu prądotwórczego do zasilania awaryjnego mojego mieszkania. Po długich namysłach wybór padł na 3kW STANLEY SIG 3050 – oferowany w jednej z popularniejszych sieci marketów budowlanych. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/7313630600_1...
Jak przestaje palić na jeden cylinder, to w tym momencie zgaś silnik, odepnij kostkę z aparatu zapłonowego i zmierz prąd pobierany przez rozrusznik, czy oscyloskop pokaże "dołek" w wykresie. Wyeliminujesz w ten sposób przyczynę mechaniczną, oprócz nieszczelności w dolocie - tu pasowałaby regulacja IAC poza zakresem. Sondzie daj spokój - niby czemu miałaby...
jest to prosty schemacik generatora częstotliwości oparty na tanim układzie NE555. zasilanie 12V, regulacja częstotliwości dwoma potencjometrami, oraz kondensatorem C3, zwiększając jego pojemność zmniejszamy częstotliwość. ja na tym układziku mam puszczoną cewkę zapłonową od trabanta i bardzo mam ładne łuki ostatnio doszły mi do kilku cm! ale prawie...
Trafo trójfazowe jest pokazane tylko jako zaczątek następnej konstrukcji, kiedyś tam w przyszłości, stąd lekki zamęt. To które zrobiłem jest jednofazowe - trzy wyglądu jednakowe transformatory, tak naprawdę jeden z nich to dwusekcyjny dławik (pierwszy od lewej), dwa transformatory są spięte równolegle. Układ sterowania tyrystorów jest w wersji podstawowej,...
http://obrazki.elektroda.pl/1454594500_1... Od tłumacza: w tekście zmieniono oryginalne oznaczenia: VT na T (tranzystor) i T na TR (transformator). Część mocy ze sterownikami http://obrazki.elektroda.pl/2998747500_1... Mostek rezonansowy to jeden z rodzajów dwutaktowych przetwornic inwertorowych. W czasie pierwszego...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Samochód ma problem z jazdą na benzynie, gazownia jest zamontowana firmy elpigaz (ster STELLA COMFORT LINE ) cdif wykrył dwa błędy: regulacja składu mieszanki-górna granica 2363, autoadaptacja składu mieszanki - górna granica 2331. Silnik jak jest zimny, to nie chce pracować zbytnio na benzynie tzn. gaśnie, trzeba go trzymać na obrotach powyżej 1000/min,...
Witam, Dopadła mnie usterka czujnika MAF, podłączonego do EDC15M (HW: BOS 010505, SW: HJ7M0400_S, engine Y20DTH D3) i już zacząłem rozglądać się za nowym czujnikiem. No ale mamy sobotę, wolną sobotę - więc czemu by nie sprawdzić dokładniej co się stało?. Objawy typowe: zaniżone wskazania o ok. 50%, samochód muli do ok. 2000-2200RPM, nie osiąga max prędkości...
oscyloskop zapłon zapłon oscyloskop regulacja zapłon
belka punto wymiary akumulatorów chromowa aluminium
stary klimatyzator laguna świecić wtrysk
Jak uruchomić generator 50kW z silnikiem 2.2kW? Oznaczenie diody BN - interpretacje i zastosowania