Myśląc logicznie kompresja jest, paliwo się dawkuje bo świeca mokra, i mówisz że iska jest, to nie sądzisz że coś jest nie tak, iskra powstaje i paliwo z tlenem jest to powinien zapłon wystąpić. Oscyloskop w łapkę i przebiegi na wtryskiwaczach i przewodach WN, jeśli nie da rady z tej strony to po stronie pierwotnej sprawdzić i będzie wiadomo o co chodzi.
https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
Jak wypada na wolnych to jesteś o tyle w dobrej sytuacji że możesz zapiąć oscyloskop i wyłapać czy to zapłon czy wtryski. Tylko tak bo już powymieniałeś za dużo. Jeszcze przy lewiźnie w dolocie też by wypadał na wolnych ale MAP na to nie wskazuje. Jeszcze zwróć uwagę na korekty.
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Już ci napisałem że ciśnienie podczas kręcenia ma około 23MPa wtedy następuje zapłon i silnik pracuje na wolnych obrotach a ciśnienie uzyskuje zadane dla wolnych obrotów 37MPa. A wiec oscyloskop do reki sprawdzenie na zapiętym wtrysku jakie są napięcia na przewodach. Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków jeśli oscyloskop...
Witam Peugeot 407 1.6hdi 2008 rok sedan Nie działa mi ABS w prawym przednim kole Wymieniłem czujnik i problem nie ustąpił Nie wiem co dalej robić. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej – jeżeli nowy czujnik ABS jest sprawny – przyczyną braku sygnału na prawym przednim kole w Peugeocie 407 (1.6 HDi, 2008 r.) jest: 1. uszkodzony...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
a jak sprawdzic czujnik wału ? Wprowadzenie Czujnik położenia wału korbowego (CKP) jest kluczowym elementem systemu sterowania silnikiem, który dostarcza informacji o pozycji wału korbowego do jednostki sterującej silnikiem (ECU). Uszkodzenie tego czujnika może prowadzić do problemów z uruchomieniem silnika, nierówną pracą na biegu jałowym, a nawet...
Dziękuje a w jaki sposób mogę to sprawdzić i sterownik jest w pompie tak? na kostce napięcia 2,4 są więc wydaje się że wchodzi natomiast czy wychodzi? Zostaw woltomierz , weź do rączek oscyloskop , włącz zapłon ..... Dodano po 2 a pozostałe dwa z napięciem 2,4 pomarańczowo-czarne Tylko jeden , drugi ma inny znacznik
(at)sad_madman Kolego nie obraź się ale pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Aktualnie zadajesz pytanie w stylu jaki multimetr kupić do diagnostyki auta lub jaki komplet kluczy kupić do naprawy auta i jak naprawiać. Oscyloskop to tylko przyrząd pomiarowy pokazujący w uproszczeniu napięcie w czasie. Cyfrowe niosą też pewne niebezpieczeństwa np....
No i działa również fajnie, sonda ma dzielnik x10 tylko oscyloskop nie ma przełożenia tylko trzeba samemu, no ale dodać zero lub przesunąć przecinek to ........ :D Jeden mankament to taki, że sonda mogła by być przykręcana dużym złączem do obudowy a jest przejściówka. W sumie przerobić dało by się i nie było by problemu, ale ile się z tego korzysta...
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
Odepnij impulsator. Pokręć wałem i następnie zmierz napięcie na C1. W tym układzie musi być wyższe od 200VDC. Wg. mnie przezwoiłeś cewkę ładującą CDI. Ma bardzo dużą indukcyjność. Kształt napięcia mocno odbiega od sinusoidy, więc pomiary na zakresie AC sa tylko orientacyjne. Najlepiej do pomiarów napięć uzyć prostej sondy napiecia szczytowego. Jest...
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Tak może, podłącz oscyloskop i sprawdz czy po lekkim postukaniu w blok zapłon się opóżni , powinieneś mieć napięcie ok 1V
Na diodzie widac czy imo działa czy jest zablokowane. Po przekreceniu kluczuka w pozycje zapłon dioda ma zgasnąc. Jezeli swieci sygnałem ciągłym to zablokowane imo
Nie pytam o żródło. Podpinamy oscyloskop do instalacji i obserwujemy. Żródła przepięć Silniki Zapłon
No właśnie nie mam oscyloskopu... nigdy nie był mi potrzebny, a od jakiegoś czasu nogę bym za niego oddał ;/ bo ręce do lutowania są mi potrzebne ;] Zapłon jest elektroniczny. Zwoje przewodów dobrane są raczej dobrze, bo nawet iskra przeskakuje... co mnie zdziwiło... Odnośnie formowania impulsów zacząłem się zastanawiać czy czasem nie zrobić szerego...
Jeśli w tym aucie jest sterownik BOSCHA EDC-15C, można sprubować kabelkiem brata się z nim dogadać. Musi mieć wtyk OBD2. Jeśli dalej będzie się Pan chciał uczyć to potrzebne będą schematy el. wartości czujników, wykresy oscyloskopowe, oscyloskop i multimetr cyfrowy. Ico najważniejsze mnustwo czasu.
Jak masz oscyloskop to podepnij się pod czujnik położenia wału i obserwuj przebieg... Po przekroczeniu 3500rpm silnik gaśnie czy obroty oscylują wokół 3500rpm? Odcina zapłon czy wtrysk, czy jedno i drugie? Skoro zaświeca się kontrolka awarii silnika to jakieś błędy muszą być...
audi a3 16 silnik aeh i akl czujnik położenia przepustnicy Informacje dodatkowe Działanie Czujnik położenia przepustnicy wykrywa położenie wałka przepustnicy. Przełącznik biegu jałowego jest zamknięty przy ruchu jałowym. Specyfikacje napięcie zasilania - czujnik położenia przepustnicy 5 V napięcie zasilania, przełącznik biegu jałowego: 12V napięcie...
elektrit jak programowałes tam punkt zapłonu to na którym kanale, może robiłeś adaptacje czujnika położenia wału :D poco więc wspornik mocujący czujnik do pokrywy łańcuszka ma fasolki do regulacji ? Złącze diagnostyczne jest poto by podłączyć oscyloskop i sprzawdzić sygnał z czujnika wału a zapłon sprawdzamy i ustawiamy lampą stroboskopową
(at)pawelr98 efekty eksperymentów z wyzwalaniem tyrystora warto wrzucić do DIY lub artykułów. Jak dostanę płytkę stykową to sprawdzę. Oscyloskop mam więc dokumentacja działania obwodu nie nastręczy problemów. Ot pomiar napięcia z dzielnika napięcia a następnie na tej podstawie wyliczanie punktu zapłonu w celu uzyskania odpowiedniego napięcia szczytowego/mocy....
Pomiar powinien być w dłuższym okresie czasu nie wiem czy ten oscyloskop na to pozwala no i czy nie można tego na komputer przerzucić bo takie kręcenie to masakra. Ten zapis z cewki na aparat już jest lepszy bo sygnałów jest 4 razy więcej. Te zapisy z oscyloskopu potwierdzają wypadanie zapłonów widać że każdy cylinder inaczej pracuje(inny przebieg...
To znowu ja. Nie daje za wygraną jakiejś chińskiej technologi i postanowiłem głębiej przyjrzeć się całemu zapłonowi i dokonać analiz. Podpiąłem voltomierz do zapłonu by zbadać jego charakterystyke (wiem, że oscyloskop byłby o wiele lepszy niestety nie posiadam :( ). Otrzymałem kilka ciekawych wyników; - Z włączonym ogranicznikiem napięcie zapłonu było...
Kia Picanto 2007. 1.1 48KW Taka sytuacja. Wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder tylko w zakresie obrotów 2500 - 3500 Wypadanie rejestruje tylko ECU, fizycznie tego nie widać i nie słychać. Oscyloskop - czujniki prawidłowe wskazania. Klient przyjechał z uszkodzonym czujnikiem wału kor. Wymieniłem na nowy i zaczęły się wypadania, zamontowałem drugi nowy hall....
Czujnika halla nie mierzy sie czy ma rezystancje tylko czy daje impulsy oscyloskop sie kłania lub też ewentualnie powinien "wytwarzać" napiecie przemienne ok 2,5V w chwili krecenia rozrusznikiem. Sprawdź i daj znać.
jak masz oscyloskop to wykorzystaj go do obejrzenia przebiegu na czujniku GMP w trakcie jak jest iskra i gdy już jej nie ma . Ja miałem podobny przypadek z KIA shuma dwie czy trzy iskry przy kręceniu i po chwili brak iskier , wymieniałem czujnik GMP na nowy i nic stwierdziłem i koledzy z elektrody też że immo odcina zapłon chociaż kontrolka od immo...
Zastanawia mnie cały czas odczyt położenia przepustnicy oraz położenia pedału gazu Przepustnica otwiera się max na 80%, stan zamknięta potem długo stan nieokreślony i przeskok max otwarta (przy wyłączonym silniku i na odpalonym ) ale obroty zwiększa płynnie Więc wyłącz zapłon , sondy miernika pomiędzy masą sygnałową a sygnałem i palcem zmieniasz położenie...
A najprościej to: wykręcić z korpusu czujnik wału , włączyć zapłon , w ręke klucz 17 - 19 ,blisko czujnka szybko przejechać kluczem , winna odezwać się pompa. Oscyloskop da ci wszystko , zobaczysz nawet śmieci, przewody do ECU są ekranowane.
Witam Można sprawdzić oscyloskopem jeśli go posiadasz . Prosty test , trzeba podnieść przednie lub tylne kola i przy podłączonym oscyloskopie sprawdzić napięcie jakie jest podczas obracania koła rzekomo uszkodzonej strony i porównać te wartości z drugą stroną i pozostałymi czujnikami . Jeśli wartości odbiegają od siebie lub na jednym czujniku ich niema...
Napisałem wcześniej - - sprawdż czy żaróweczka zasilana z bezpiecznika 33 będzie świeciła w czasie kręcenia rozrusznikem ? Więc jak jest - świeci czy nie ? - i pisałem także , że gdyby tutaj okazało się , że świeci - to należy iść w innym kierunku z poszukiwaniami . Wg mnie zbyt wiele pomysłów i wątków a spojrzenie na ekran skanera z dobrym programem...
Przepraszam nie pisałem przez jakiś czas, cały czas serwisuję ten samochód ( przeglądy itp.) Niestety nic nie pomogło, po resecie błędów (których nie ma) unichekiem lampka gaśnie, ale po przejechaniu kilkuset metrów zaczyna migać ponownie. Byłem tym samochodem w stacji ASO Fiata, podłączali go pod swój komputer i również nic nie stwierdzili. Jeden z...
WIATAM PONOWNIE. WRÓCIŁEM WŁASNIE OD MAJSTRA... Po podłączeniu do komputera serwisanta, kumputer auta nie wykazał błędów!!! Przepływomierz i inne czujniki są sprawne!!! Sonda Lambda jest też sprawna!!! AUTO ZOSTAŁO NAPRAWIONE...! ;-) Wpewnym stopniu do naprawy przyczynił się użytkownik "MANTA" - auto po wymianie uszczelki przestało dostawac złe powietrze...
Usterka dotyczy Passata B5 1.9 TDI 1997r. Auto można dopiero uruchomić gdy po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon mrugnie kontrolka świec żarowych. Czasami trwa to ok. 1 sekundę a czasami ok. 1 minutę. Po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon zanim mrugnie kontrolka świec żarowych podnosi się na ok. 100 obrotów wskazówka obrotomierza i spada dopiero...
Problem prawie rozwiązany. Guma pod gaźnikiem puszczała lewe powietrze. Mam jeszcze jedno pytanie, czy zapłon powinien być ustawiony na kresce na kole zamachowym, za punktem 0? ta kreska powinna byc na środku czy przy ktores z krawędzi? A tak na przyszłość mam jeszcze jedno dość istotne pytanie, czym zmierzyć czas wtrysku? Czy ten oscyloskop się nada...
lambdy miernikiem precyzyjnie nie zmierzysz, musiałbys oscyloskop podpiąć. u mnie tps działa i tu i tu, a nawet chyba na zgaszonym samochodzie jak tylko zapłon włącze, a powiedz mi czy jak chodzi na gazie, i jak sobie tak pstrykasz po tych zakładkach>monitor>zastrzeżone>ustawieni... tam i spowtorem to przełączają ci się zakładki tak od razu czy strasznie...
Witam Po odpaleniu przez chwilę wszystko działa ok, przepustnica (000 141 74 25) reaguje na pedał gazu. Jednak najczęściej po puszczeniu gazu pojawia się błąd ASR, przepustnica wyłącza się a w komputerze pojawiają się błędy 054 regulation part EFP M16/3 055 no return action M16/1 224 idle contact switch S29/3 Sprawdziłem więc wszystkie przewody sygnałowe...
Ta zależność jest, delikatnie mówiąc, nieprecyzyjna. Dla elektrod w kształcie kuli to może być nawet 35kV/cm. Dla elektrod w kształcie ostrza nawet poniżej 10kV/cm. Przy czym tu możesz uzyskać zapłon z odległość większej, niż wynika z tego "obliczenia", jako że trzymając elektrody w pobliżu zapalasz wyładowania koronowe które wstępnie jonizują powietrze....
Raczej za dużo się faza nie przesunie, a każda z trzech faz jest troche przesunięta więc ja chyba za dużo ja kondensatorem nie przesune a w zasilaczach komputerowych też jest kondensator jako filtr. Informacja dla tych którzy posiadają taki stroboskop: Co do sterowania samego stroboskopu to sytuacja wygląda następująco: jak zewrze się na JACK 1 złącze...
Ja miałem identyczne objawy a przyczyna była tak prosta że aż głupia - zabrudzone (pokryte nalotem) złącze diagnostyczne w AL-700. Pomogło przemycie preparatem Elektrosol. Widziałem jak gazownik robił to inaczej. Po prostu kilkakrotnie spinał i rozpinal wtyczki żeby się styki przetarły. Teraz mam złącze oklejone taśmą izolacyjną aby się nie brudziło,...
oscyloskop pomoże ;-)
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Trzeba by obejrzeć ten sygnał na oscyloskopie. I to podciśnienie w kolektorze? Jakie jest podciśnienie na zapłonie?
Do tego służy dioda led z rezystorem, ew. oscyloskop. Jesli wydaje się tobie, że zobaczysz kilkumilisekundowe błyśnięcie żarówki, to powodzenia.
Trzeba tam przyłożyć oscyloskop,rawdopodobnie masz uszkodzony ECM. A wyjście na cewki co piny 59 66.
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
Dobra, trochę mi zeszło ale do rzeczy ... Skleciłem prostą przystawkę do "oscyloskopu" Polaryzacja powinna być poprawna bo sprawdzałem wcześniej to na baterii 1.5V Standardowo impuls wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/5333282700_... Przy odwróceniu polaryzacji (poprzez zmianę podłączenia do "oscyloskopu") wiadomo: https://obrazki.elektroda.pl/8429186200_...
Cewkę, driver cewki To by w sumie szybko wyłapał oscyloskopem. Wtryski zamienić miejscami. A jak wygląda praca sondy?
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
Z tyłu silnika na wysokości prawej półosi. Dostęp raczej z kanału. Możesz go sprawdzić oscyloskopem.
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Co do kabelków: Pin nr 1 EGR - zasilanie 12V Pin nr 2 EGR - pin nr 98 sterownika, zasilanie 5V Pin nr 4 EGR - pin nr 108 sterownika, po zapłonie masa Pin nr 5 EGR - pin nr 114 sterownika, po zapłonie 12 V, na biegu jałowym do zmierzenia oscyloskopem Pin nr 6 EGR - pin nr 100 sterownika, po zapłonie 0,92 V, na biegu jałowym 0,95 V Opór na odłączonym...
Lampa stroboskopowa - sprawdź czy rzeczywiście zanika iska przy danych obrotach. Oscyloskop - sprawdź sygnał z czujnika położenia WK.
Pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdź czy nie jest wygięty korbowód wykręcić świece zmierz wkrętakiem czy na tą samą wysokość się zagłębia co następny jest w gmp. Zapłon najlepiej sprawdza się na oscyloskopie czy następuje prawidłowe rozładowanie iskry
Raczej żaden z nich nie ma analizatora spalin. Oscyloskop służy do obrazowania zapłonu, dodatkowo jest pomiar KWZ i multimetr. To sprzęt BOSCHa ale rodzima Radiotechnika Wrocław produkowały podobne diagnoskopy, np. SD31, czy GS3105.
Witam potrzebna pomoc w diagnozie CAN na moje oko są jakieś zakłócenia po odpaleniu bo po zgaszeniu i załączony zapłon przebieg wygląda OK oscyloskop to nie jest jakaś moją mocną stroną dopiero zaczynam przygodę.A problem ogólnie taki że traci komunikację BCM z ECU które zostały wymienione . https://filmy.elektroda.pl/6_1543616709.... Czy ktoś z doświadczonych...
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
To proste, weż miernik i zmierz do jakiej wartości spada napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem a potem porównaj to z napięciem jakie dopuszcza do pracy radia producent i nie dziw się że radio w tym czasie głupieje, nawet wyłączone bo w tym czasie procesor radia również pracuje sprawdzając klawiaturę radia czy nie nacisnąłeś klawisza...
Taaa kąt wtrysku się zmienia. Z dieslem nie pomyliłeś? Do autora - pomiar kompresji, czy samochód miał/ma LPG? A podgląd iskry na danym cylindrze to chyba nie problem? Choćby lampą do ustawiania zapłonu, oscyloskopem czy też świecą testową.
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
Na wtyczce przed modułem sprawdż czy jest sygnał z aparatu zapłonowego na oscyloskopie lub omomierzem potem masa,zasilanie.Uszkodzenie modułu zapłonowego to bardzo rzadki przypadek.
Rezystencje jaką ma, ale to musisz sprawdzić ile powinna wynosić, najlepiej oscyloskop
ma być tak -zapłon wyłaczony -wybierasz pojazd -zatwierdzasz -program prosi o włączenie zapłonu -włączasz zapłon, sterownik wysyła swoje ID ( widać paczkę impulsów na oscyloskopie) -euroscan na nie czeka, odbiera, analizuje, i wie albo nie wie z czym ma do czynienia. -jak wie to od razu zaskoczy, jak nie wie to stwierdzi że nieznany ID i zapyta co ma...
Być może tak jest, ale na jakiej podstawie tak twierdzi? Posiada chociaż oscyloskop? W Twoim przypadku moduł jest zintegrowany z cewką, najprawdopodobniej ona uległa uszkodzeniu – jeśli to możliwe podłącz go z zewnętrzną cewką WN (jakąkolwiek), wtedy wykluczysz jej awarię. Kolejnym częstym uszkodzeniem są „zimne luty”, spróbuj je poprawić,...
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Sprawdź Lexią czy podczas rozruchu pokazuje prędkość obrotową silnika. Możesz mi podpowiedzieć co mi to da? Jeżeli jest sens ciągnięcia auta 15KM pod komputer to oczywiście ogarnę to. Dziękuje wszystkim z pomoc w uruchomienia auta. Ten sam czujnik wyzwala zaplon. Mozesz tez sprawdzic go oscyloskopem. Pozdrawiam,
Pozostaje Ecm (złe sterowanie zapłonem albo wtryskiwaczem), uboga, mieszanka przez nieszczelność dolotu. Pozostaje diagnoza oscyloskopem, podanie wartości korekt i innych parametrów. I czy to wypadanie występuje tylko na wolnych czy też pod obciążeniem?
Sterownik motronicM3.8.2/4/5? Ktory czujnik halla? Czujnik wału to czarny masa komputera, żółty pin 56 ecu , biały 63 pin, sprawdzamy oscyloskopem. Czujnik wałka rozrządu braz z niebieskim masa, fiolet z czerwonym pin 62 5volt ,fiolet z żółtym pin 76 sygnal prostokatny. Sprawdz przy samym komputerze czy jest 5 volt.Jak nie to jakiś stabilizator ubity...
Źle interpretujesz. Masa na cewkę podawana jest z ECU i nie może być podpięta do ogólnej masy (ramy). Czy na cewce po zapłonie jest napięcie? Sprawdź oscyloskopem co pojawia się na przewodzie masowym przy cewce. Na jednym powinno być zasilanie a na drugim impulsy z ECU. Fakt, machnąłem się, masa z wiązki jest tam przykręcana od czegoś innego, nie od...
Przecież to jest zapłon typu DC-CDI. Nie będzie napięcia na cewce zapłonowej, a nawet przy sprawnym zapłonie nie zmierzysz tego miernikiem, jedyna szansa to zobaczenie impulsu oscyloskopem. Na początek należy sprawdzić czy działa przetwornica, czy buduje napięcie na kondensatorze CDI. Warto sprawdzić też diody i tyrystor w układzie CDI. Posprawdzaj...
Prowizorycznie? Podłączyć lampę stroboskopową na 1 cyl. i lekko postukać w okolice czujnika zapłon w momencie uderzenia powinien zauważalnie się opóźnić. Profesjonalnie to chyba tylko oscyloskop. Aha czujnik powinien być przykręcony odpowiednim momentem, bo inaczej może oszukiwać.
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Witam. Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony...
Nikt nie odpowiada, to sam sobie odpowiem. Nie dziwię się już dlaczego jest brak odpowiedzi bo to naprawdę nie jest takie proste w paru zdaniach opisać jak interpretować tego typu pomiary.Temat niech będzie w takim razie informacją dla osób min. i dla mnie, że mając oscyloskop i sondę do pomiaru zapłonu, a nie mając wiedzy z czym co się je w ciągu kilku...
Patrzyłem na to napięcie podczas włączania oscyloskopu. Nie przekracza 135V, nie jest to za niskie napięcie do zapłonu tej lampy? Jej maksymalne napięcie zapłonu to 150V.
Najlepiej oscyloskopem i cęgami na zasilaniu. Wtedy jest złoto.
Jak sprawdziłeś tę sondę - jedyna słuszna metoda to porównanie odczytu z analizatora spalin, z odczytem z diagnoskopu podpiętego do ECU silnika, ew. z oscyloskopem wpiętym do sondy. Modyfikując KWZ na wolnych obrotach ECU utrzymuje zadaną wartość tych obrotów przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego AFR. Sprawdzałeś ciśnienie paliwa i stan wtrysków?...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
Oscyloskop z sondą wysokonapięciową to dosyć drogie narzędzie jeśli miało by służyć tylko do sprawdzania podejrzanych cewek, których przecież codziennie się nie spotyka.
Witam Mam golfa 5 i słabe światła po odpaleniu silnika moc spada do 80% na zapłonie jest 100% tak pokazuje vcds, pokrywa się to też z oscyloskopem, nie mam opcji zmiany i sprawdzenia w helperze jak by ktoś mógł mi pomóc dołączę zdjęcia z bortneza, w 3 grupie jest pokazane 12v zapłon i 13.8v na odpalonym
sondę sprawdzisz oscyloskopem jak niema tej funkcji w testerze diagnostycznym
Pierwsza sprawa to ustalić czy przyczyną jest brak impulsu na pierwotne uzwojenie cewki, (czyli krzywka, przerywacz -jak pisali koledzy) tu nieoceniony będzie oscyloskop, czy przyczyna leży po stronie rozdzielacza iskry, czyli palec, kopułka, przewód zapłonowy, świeca. Tu przydałaby się zwykła lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonu lub znowu oscyloskop....
Nie mam oscyloskopu ale na tym kabelku po zapłonie jest ok 9-10v.
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Na początku przeczyscił bym wszystkie złącza na pedale gazu module uec i ecu Może tak zrobić tylko że to nie jest diagnoza a metoda chybił /trafił. A fachowa metoda to kontrola napięć i sygnałów oscyloskopem i parametów. Zastanawiam sie po co "geniusze" podłączyli APPS przec UEC chyba żeby trolować diagnostów.😂
Aby obejrzeć pracę sondy ,trzeba by było ustalić najniższe obroty silnika .Stabilne. Zsynchronizować oscyloskop z zapłonem . I nastawiając na jakieś czoło impulsu zapłonu- zmieniając podstawę czasu odchylania -stać w tym w tym miejscu obserwując to co się dzieje na takiej sondzie. Nastawienie przedziału 10Hz /odchylenia? / powoduje pokazanie się detali...
Wygląda na awarię modułu bezpośredniego zapłonu,zobacz oscyloskopem czy leca impulsy na obrotomierz,przebieg prostokątny o amplitudzie 5V
W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej Widziałem takie układy, gdzie wyglądało na to że nic poza cewką nie ma, oglądałem przebieg na oscyloskopie i nie wyglądało na coś co może wytworzyć sama cewka, w środku musiała być elektronika.
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
hmmm no właśnie a chodzi mi o to żeby stwierdzic czy kable maja przebicie czy nie? chodzi mi o montaz instalacji gazowych gdzie jak wiadomo kable musza byc w dobrym stanie i nie moga mie przebicia, ale jak tu klientowi udowodnic że ma kable do wymiany? moze ktos ma jakis magiczny sposób??? A moze da sie jakos "dorobic" sonde do oscyloskopu???
Nic się nie przesuwa, przez te szpilki oscyloskop gubi synchronizację... dziwne jest ta różnica w miganiu diody w świetle to co widać na oscyloskopie.
A mi się wydaje, że coś nie tak z czujnikiem optycznym zapłonu. Trzeba podłączyć pod oscyloskop i sprawdzić. Najlepiej podmienić cały aparat zapłonowy, wtedy będzie jasno.
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Juz znalazlem ciekawa propozycje www.motoelektron.com
Aż chcę się na taki motor patrzeć :) na chwilę kierunek się zaświecił, ale po chwili wszystkie diody się wypaliły Najpewniej sprawdzić co się dzieje na klemach akumulatora oscyloskopem, skoro multimetr głupieje, albo jakieś śmieci idą od zapłonu albo prostownik przepuszcza zmienną. ok, ale co to jest oscyloskop ?, śmieci idą od zapłonu, jakie ?, prostownik...
oscyloskop zapłon regulacja zapłon oscyloskop zapłon punkt zapłon
falownik v1000 przepływomierz paliwa kalibracja termet silver sterowanie
ekspres bosch ctl636 tesla instrukcja
Beko WML 25125 R nie pobiera wody do komory płynu do płukania – czyszczenie, elektrozawór, diagnostyka Samsung F8000 (EF8000) TV Board Schematics: Service Manuals, BN44, BN94, Access Tips